Pro všechny přemýšlivé lidi

Komentáře k článku

21.2.2007 9:31

Za gulášek

Lidovky připravily asi před čtrnácti dny „bombu“, jak se v novinářském žargonu říká mimořádným článkům, které mají přilákat velký zájem čtenářů. Tentokráte je to na první, druhé i třetí straně novin pod centimetrovým titulem přes čtyři sloupky „Nohavica a StB …“ , obsáhlé povídání o jedničce naší folkové scény. „Ten dacan!“ ulevíte si po přečtení: Nejen jímavý a citově patetický písničkář, ale všehoschopný fízl - lepkavý mravní sviňák, který za trochu tolerance mocných a pohoštění drobným žvancem sloužil skrze svého estebáka Liberdu bývalému komunistickému režimu, donášeje podle pokynů na lidi, kteři mu uvěřili a skrze onu důvěru chtěli, aby s nimi podkutával trouchnivějící základy komunistického státu. (Nohavica byl veden v pohošťovací kategorii B, kde jeho styčný tajný mohl utratit se svým donášečem nejvýše čtyřicet korun za schůzku.Když Jarek donesl něco zvláště zajímavého, mohl mu Liberda ještě koupit na přilepšenou pišingr.Kdyby se Jára vypracoval do kategorie A, mohl navíc dostat desítku pivo nebo stopku kořaly.To už nestihl, protože přišel převrat. Kolik asi prožrali s Klausem na společném obědě v Třinci, když se poslední pátek bratřičkovali při prezidentově návštěvě ?)
Kdo měl iluze, může je nacpat do kontejneru!

Noviny ze zbytku dokumentace bez nejmenší ohleduplnosti na základě nově objevených písemností referují o práskačské odvrácené tváři barda-padoucha, který za svou víc než vyvedenou a komerčně organizovanou tvorbu sklízel bezvýhradné uznání a obdiv, které zneužíval v tajných službách totalitě.

Nic než odsouzení a pohanění falešného idolu, co totálně selhal, se do komentáře o něm a jeho donášečství nepatří, přesto snad úplně na konec, po pohrdavém odsouzení skety, zůstává drobeček lítosti. Prožil jsem si estébácké namlouvání zavřen v jednom podkrovním opavském bytě. Přestože jsem vyčerpán všelijakým vydíráním kategoricky odmítnul, vím dobře jak málo stačí, aby člověk přikývnul a vzal vnucované péro do ruky.
Nohavica se položil Bude se teď až do konce svých dnů jen brodit hanbou člověka, který selhal. Ale , jak jej sleduji po té ostudě, on je „nad věcí“

Když jsem pročítal ono odporné téma na stránkách lidovek, položil jsem si otázku - není toto atraktivní povídání o lidské zbabělosti folkového prominenta nástrojem, jehož smyslem je odpoutat pozornost od mnohonásobně škodlivějších zlotřilců, kteří přivedli národ do zhouby a pokračují v tom na nejvyšších místech politických stran a skrze ně i státních a místních správ. Vím, že vedení stran (sociální demokracie na místě prvním) i významných institucí, které jsou jejich doménou (vhodnějších označením než „stran“ je „tlup“ neboť ve skutečnosti jsou to tlupy) je prolezlé fízly (v Ostravě nepochybně stále fizlují i ti nejvyšší a nejvlivnější, kteří už vlastní žlaby v Praze a ukazují své cynické obličeje v parlamentu a vládě). Tito lidé mají permanentní možnost prohrabávat usvědčující dokumenty a likvidovat je, což už činí od bezzubého převratu. Každý z nich doufá, že než se “na něj dostane“ budou jejich podlosti proměněny v dým a oheň. Ještě závažnějším pokleskem, než spolupráce s StB, je spolupráce se sovětskou KGB. Archivy této tajné služby na Lubljance jsou přeplněné českými jmény lidí, kteří tu u nás stále vládnou – a hodně vysoko - a „pracují“, protože nic jiného jim nezbývá. Byly jich za minulého režimu tisíce a tisíce jich zůstaly. Jak dokládá zuřivá obhajoba ruské putinovské fobie z amerického radaru sociálními demokraty, skuteční šéfové mnoha našich politiků a státních správců sedí dva tisíce kilometrů východním směrem.

Nohavicu mám ráda. Jeho písně mi...
Jana, 21.2.2007 10:37

Nohavicu mám ráda. Jeho písně mi mnohokrát pomohly. Je to nejen geniální hudebník, ale i nepřekonatelný básník. Nevím, nakolik se „namočil“, ale uvědomuju si, že na něj musel být vyvíjen několikanásobně větší tlak, než na řadového občana.
Pro mě budou jeho písně krásné dál, bez ohledu na to, co se nakonec prokáže či neprokáže.

Hon na čarodějnice
Juras, 21.2.2007 12:02

Pro mě je daleko větší hajzl ten, kdo rozpoutává takové štvanice na Nohavice, Kanyzy, Bohdalky a jiné celebrity než lidé, kteří z nejrůznějších důvodů v životě nějak lidsky selhali. I kdyby Nohavica práskal, cením si ho mnohem víc než třeba antichartistů Svěráka se Smoljakem, kteří se neštítili během slavné rebélie v „Jejich“ České televizi spolupořádat hon na „posluhovače režimu“ Jiřího Hodače.

Odp: Hon na čarodějnice
Juras, 21.2.2007 12:06

Nechtěl jsem napsat neštítili, ale nestyděli. Já jim nevyčítám podpis anticharty, ale je mi za ně morálně a lidsky stydno, jak s takovým máslem na hlavě mohli moralizovat a chovat se tak hnusně. Ti se mi znechutili hodně a ani ty jejich geniální fórky v komediích a hrách mi nechutnají tolik jako do oné ostudné rebélie.

Nezdá se Vám, že tohle nahánění...
bratr David, 21.2.2007 13:01

Nezdá se Vám, že tohle nahánění bývalých agentů skoro dvacet let po převratu je trochu hodně schizofrenní? Koho zajímá, že pán XY byl agentem nějaké dávno zrušené tajné policie. Doba žije jinými problémy, např. americký mi radayr a přiznám se, že po těch tady rozhodně netoužíme, jak je vidět z ochoty našich modrých politiků uspořádat na tohle téma referendum. Nedá se nic dělat, budou na nás mířit ruské rakety. ožná se nám pak budou hodit ti šéfové v Moskvě, až budem žehlit nějaké žhavé politické chvilky...

Odp: Nezdá se Vám, že tohle nahánění...
Juras, 21.2.2007 13:43

Nevím, jak to myslíte. Jestli fakt, že za dvacet let se může osobnost změnit a není relevantní soudit člověka podle toho, co spáchal v mládí (Já jsem např. v první třídě kradl turecký medy v sámošce a teď už je taky nekradu ;-) Anebo prostě jenom že už je to promlčené?

Znalost faktů je dobrá i po delší době. Mělo by se vědět, co kdy kdo udělal. Ale tady ta kampaň odvedená na kdovíčí objednávku nemá s pravdivým informováním moc společného. Ta kampaň nechce informovat, ta chce nás všechny nějakým způsobem zmanipulovat. Někam nás dohnat, vštípit nám nějakou myšlenku. A na mnoho moralistických hysterek to zabírá, jak jsem si všiml v některých diskusích na Idnesu a na lidovkách.

Odp2: Nezdá se Vám, že tohle nahánění...
juzek, 21.2.2007 15:54

pan Juras kradl v mládí v samoobsluze a ještě se tím chlubí. Můj Bože. Že by neznal proverbium „co se v mládí naučíš, ve stáři jako bys našel“?

Odp3: Nezdá se Vám, že tohle nahánění...
Juras, 21.2.2007 19:03

Klobouk dolů, Vy jste teda fakt dobrej :-))) Není co dodat. Musím jen bez dechu obdivovat Vaši morální čistotu. Škoda, že všichni nejsou jako Vy, to bychom si žili jako v ráji. Velmi se stydím, za to, jakej ze mě vyrostl grázl. Budu asi muset zavolat policajty na potomka - ve svých čtyřech letech mi ukradl z peněženky desetikorunu. Ach, ty geny. Obávám se ale, jestli to policie neodloží - jak dlouhá je promlčecí doba?

Odp3: Nezdá se Vám, že tohle nahánění...
realista, 22.2.2007 16:25

No, myslím, že takových lidí by se našlo víc. A nejde jenom o turecký med. Sdělovací prostředky sem tam pranýřují Čuníky, jež kradli ve velkém, jenomže to nepřiznají, i když lidé si již udělali obraz plynoucí ze zoufalého kličkování a změn výpovědí. A to mají Čuníkové tu drzost, dál se ucházet o naši důvěru. To si mnohem víc cením sebereflexi pana Jurase a mnohem víc věřím tomu, že to nebude opakovat na rozdíl od takového Čuníka.

Odp4: Nezdá se Vám, že tohle nahánění...
Juras, 25.2.2007 23:04

Opakovat to nebudu, turecký med nemůžu, protože nemám moc dobrý zuby :-)

Realisto, to nejde ani tak o sebereflexi - v šesti letech je zcela normální, že děti podléhají pokušení a berou si co chtějí přestože vědí, že se to nemá. Jenom si neuvědomují všechny důsledky a tak kradou a dělají i horší věci, i když jinak nejsou špatné. Nedělají to všechny, ale je jich hodně. Já jsem to dal jenom jako příklad, že člověk se mění a že když někdo někoho odsuzuje za čin spáchaný před mnoha lety, už může soudit úplně jiného člověka. Že se na takové hlouposti začal juzek točit a pominul podstatu příspěvku je jenom jeho problém a dost to o něm vypovídá :-)

Odp5: Nezdá se Vám, že tohle nahánění...
Juras, 25.2.2007 23:08

A navíc jsem ani ten bílooranžozeleně zabalenej špalíček za dvacet halířů ani nikde neviděl - takže to spíš patří do toho pamětnického tématu. :-)

No jo Nohavica, to je jedna věc, ale mě...
Luko Karavan, 21.2.2007 14:54

No jo Nohavica, to je jedna věc, ale mě strašně štve co se děje kolem Tošovskýho. On by se rozhodně měl nějak vyjádřit a neděat mrtvého brouka, ale proč jsou z něj najednou všichni tak na větvi, když v tak vysoké funkci prostě musel být nějak zapletený? Jo a o tom Nohavicovi se to taky přece ví už dávno,vždyť mu tenkrát Kryl vyčítal že mlčí.

Odp: No jo Nohavica, to je jedna věc, ale mě...
Kareta, 21.2.2007 20:27

Tošovský by asi opravdu neměl dělat mrtvého brouka, ale ať už by bylo jeho vyjádření jakékoliv, nic to nemění na tom, že za svého působení v ČNB i v Úřadu vlády se tehdy osvědčil jako jeden z nejkvalitnějších odborníků, takže jestliže republice neprospěl, tak jí ale taky minimálně neuškodil, což je u mnohých současných vysoce postavených politiků spíš výjimka. Ti mnohdy škodí a ještě se drží svých funkcí zuby nehty a ještě se chlubí svou bezúhonnou totalitní minulostí. Co je horší- odborník Tošovský jako bývalý STB (v době totáče), nebo Čunek jako současný ,s velkou pravděposobností zkorumpovaný, ministr?

Odp: No jo Nohavica, to je jedna věc, ale mě...
ivan, 25.2.2007 23:51

LUKO,LUKO život s náma někdy zamete.Dneska budou plivat,zítra milovat.

Bludy
terej, 21.2.2007 14:55

Autore, jestli je celý Váš článek založen na takových bludech, jako ta informace, že Nohavica v pátek obědval s Klausem při jeho návštěvě na Davis cupu , ( KDE JSTE NA TO PROBOHA PŘIŠEL ?:-)) pak jste jedné krve jako ti příslušníci STB a současní lidovkoví novináři.

Odp: Bludy
juzek, 21.2.2007 15:33

samozřejmě, že se nacpával „milovaný“ prezident Klaus s profláknutým fízlem Nohavicou. Byla to privátní žranice v Třinci a ládovali se jakýmisi místními specialitami. Nevyskakujte,když víte ... . Raději to nedopovím. Ale jisté je, že bludařem jste vy. Já tam o nějakém tenisu nic nepsal

Odp2: Bludy
terej, 21.2.2007 16:55

Antoníne Siduo, lžete. Nohavica na žádné žranici s Klausem nebyl. Někdo si z Vás vystřelil. Podobně jako STB. Nežerte jim to tolik.

Odp3: Bludy
terej, 21.2.2007 16:57

Siudo Antoníne,pardon.:-))

Odp4: Bludy
ivan, 21.2.2007 23:59

Podepsal byste se takto pod článek ,,Cizopasníci" ?? . Ještě jste tak statečnej,že se nebojíte psát na takto ožehavé tema,jak sám tvrdíte? Budete pokračovat? Rozvedete nám to ? Dozvíme se to od Vás?A co ten spravedlivej,statečnej a nekompromisní chlap? Odpřísáhl byste,že si stojíte za svým,že nikdy neselžete? Co Vaše čistota myšlenek a činů ? Ještě je tak čistá? Docela se tomu chechtám.

Odp2: Bludy
ivan, 25.2.2007 23:57

Tak nás poučte,vyprávějte ať se něco dozvime.

Každému podle zásluh
juzek, 21.2.2007 15:28

Přestože pokládám vaše komentáře za dost ujeté, nebudu se dále vyjádřovat. Své jsem napsal a mám tu už nějaké zkušenoti. Jen snad malý dodatek: každý věděl, co si slušný člověk může a co nemůže dovolit - včetně Nohoviců a Kanyzů. Proto nemají právo na nějakou shovívavost. Pro mne i ten Sabina po sto padesáti létech zůstává člověkem hodným pohrdání. O udavačích z časů protektorátu a nástupu vražedných komunistů nemluvě . Nehodlám mít jiný metr pro někoho jen proto, že umí třeba zpívat a psát písničky (o to huře, že písničky převážně s mravním apelem). Copak nevidíte, jak všelijaké estebácké (jednou přijdou na řadu i kagebáci) bestie jsou vytahovány ze svých děr. To i k nim chcete být hodní stylem „co jsme si, to jsme si“. Nebuďte trapní.Ať nese každý svou odpovědnost, ikdyby
byl laureátem Nobelovy ceny. Fízl zůstane fízlem, byť by mu postavili mauzoleum.Tlaky byly na spousty lidí. Mnoho z nich prožilo život v ústrani, v emigraci, vnitřní i vnější, někteří i za katrem pro své přesvědčení,aby si uchovali přesvědčení a statut mravního člověka. Za to, že byl fízlem(a možna je furt), musí nest odpovědnost každý, i paní Janou a dalšími milovaný Jarek, neboť spáchal hnusárnu z největších.

Odp: Každému podle zásluh
Juras, 21.2.2007 19:06

Torturu na ně a veřejně na pranýř!!! Potom upálit na hranici! Za každou špatnost likvidaci! - Mám jenou malou obavu, abyste nezůstal na světě sám.

Odp: Každému podle zásluh
Luko Karavan, 22.2.2007 22:34

Ale vždyť vy jste ty komentáře čekal, napsal jste to právě kvůli nim, abyste se měl proč vztekat... Jste spokojený když máte na co nadávat, jste jako patnáctiletý pankáč kterému vyhovuje že mu nikdo nerozumí, protože si pak může vylévat vztek.

Necmrdali jste StB?
juzek, 21.2.2007 15:39

ještě k Bludaři a k některým dalším:"Necmrndali jste též do estebácké kasičky? To vaše chování a tolerance k fízlům tomu odpovídá

Odp: Necmrdali jste StB?
bratr David, 21.2.2007 16:56

OK;-) Všichni mužšťí členové naší rodiny byli od roku 1942 členy KSČ. První do ní vstoupil můj děd, když byl totálně nasazen na nucených pracech v Říši. Manžel mojí prababičky ze zůčastnil druhé světové války jako člen československé jednotky v SSSR a došel s ní až do Prahy. Můj otec i můj strýc působili v KSČ a dokonce v lidových milicích, někteří z mých příbuzných byli členy pomocné stráže VB. Prolustroval jsem je a zjistil jsem, že s STB z nich nespolupracoval nikdo a nikdy... Nepotřeboval jsem nikoho lustrovat, abych věděl, že mě vychovali jen čestní a spravedliví lidé a na jejich minulost jsem dokonce hrdej...

Máte můj obdiv bratře Davide.
realista, 22.2.2007 14:10

Není moc lidí, kteří by si dokázali tak pevně stát za svým názorem, hlavně když není společensky nějak „in“. Nesdílím vaše názory, ale smekám před konzistencí vašich postojů. Dle mého názoru byli za socializmu zneužity nesporně ušlechtilé ideály k ideologickému teroru. Moji prioritou je individuální svoboda v rámci společenské odpovědnosti. Ne kolektivizmus, ten bere odpovědnost z jedinců a činí odpovědnou celou společnost. Za takovou kolektivní odpovědností je možno ledacos ukrýt. A na své předky, jestli to byli spravedlivý a čestní lidé, můžete být právem hrdý. Rozhodující pro posuzování jednání lidí jsou motivy. Jestliže motivy byli šlechetné, pak takové bylo i jednání. Nejsme jasnovidní prorokové, abychom uměli předvídat budoucnost. Jsme jenom lidé a ti se mohou mýlit. Budoucnost může ukázat jako mylný kterýkoliv z názorů, jež jsou tady prezentovány, či je to názor váš, můj nebo někoho jiného. To se nedá předjímat. Právě proto je nutné hodnotit motivy jednání.

Odp: Necmrdali jste StB?
ivan, 21.2.2007 21:18

Juzku,vy prokazatelnej lháři,už zase?

Odp: Necmrdali jste StB?
ivan, 21.2.2007 21:31

Juzku,vy prokazatelnej lháři,už zase? Určitě si mě dobře pamatujete,já Vás taky!
Pamatuji si Vás jako nejstatečnějšího chlapa v pokřiku z dálky.:-):-):-):-):-)

Lidi, lidi! Copak jste se zbláznili?
realista, 22.2.2007 13:49

Má to vůbec smysl pitvat tuhle historii? Tvrdí se, že za komunizmu se mohli dostat na vysoké školy jen ti, co byli prověření režimem. Proč tedy nespustit hon na všechny vysokoškoláky (včetně mé maličkosti) co studovali za bývalého režimu? Vždyť i převážná většina dnešních politických špiček vystudovala VŠ za socializmu a museli dělat zkoušky z marxizmu leninizmu! Proč tedy nedělat hon i na ně? A pak si najdeme zase někoho jiného.
Proč si osobujeme právo soudit jiné? Známe pozadí? Známe motivy? Máme na to dost informací? Že někdy člověk selhal je přirozené. Je to člověk, ne stroj (a stroj taky někdy selže). A je to vůbec selhání z pohledu té doby? Kdo jí zažil ví jak jednostranné byli informace. Jak bylo všechno zamlženo. Člověk si často mohl myslet, že koná dobrou věc, při nejlepším mohl být na pochybách. Klobouk dolů pře těma, co dohlédli dál, včetně pana Juzka, jestli je pravda, co o sobě říká. Znamená to ale, že všichni ti ostatní mají jít na pranýř? Jak odsouzení hodné je pochybení některých lidí z této nepřehledné doby!? A jak lhostejná jsou nám současná jednoznačná pochybení našich mocných, hlavně ve vztahu ke své peněžence!!! To se na mne nezlobte pane Juzku, ale musím vám položit otázku: Co je tedy větší zvrhlost zasluhující pranýř? Bezprecedentní provázanost peněz ze současní politikou figurující v různých kauzách (nejnověji Gripeny), jež očividně poškozuje každého z nás, nebo pochybení hudebníka z před dvaceti let? A nejedná se o snahu medii odvádět pozornost a orientovat vztek lidí právě tímto směrem? Proč utichli kauzy kolem střílení ředitele Telecomu na veřejnosti zpřed pár let a důležité je pochybení zpěváka zpřed více než dvaceti let? Není vám to divné? Mně je!

Odp5: Beru Keltovo doporučení na vědomí.:-) I...
Jana, 22.2.2007 14:49

Pane realisto, plně s vámi souhlasím. Opravdu je nesmyslné takhle se šťourat v historii, i když poměrně nedávné. Kromě toho mám pocit, že nejvíce křičí po spravedlnosti ti, co mají sami máslo na hlavě.

Odp6: Beru Keltovo doporučení na vědomí.:-) I...
eman, 22.2.2007 15:00

lidi, ať čtu, co čtu, připadám si jako v chudobinci. Ale ne v ledajakém - jako v chudobinci chudých duchem, nebo také v útulku pro lidi se zapráskanou minulostí. Mravní svrab a neštovice. Pryč, pryč, než tu člověk něco chytne

Proč?
Jana, 22.2.2007 15:13

Proč se nepodepíšete tak, jak jste se podepisoval dřív? Já jsem vaši nenávistnou zatrpklost dávno poznala.

Odp6: Beru Keltovo doporučení na vědomí.:-) I...
realista, 22.2.2007 15:48

Díky za podporu. Nezlobte se na mně, ale nenašel jsem v komentářích žádné Keltovo doporučení. O co jde?

Omluva
Jana, 22.2.2007 16:29

Omlouvám se, tohle mi dělá počítač. Pořád dokola. Pokud nepřepíšu nadpis, prostě mi tam hodí tenhle. Omlouvám se vám a hlavně Keltovi. :-):-)

Odp: Lidi, lidi! Copak jste se zbláznili?
ivan, 22.2.2007 19:35

V článcích pana Juzka nacházím často věcné rozpory. Některé popsané děje si vzájemně odporují a vylučují se. Nevěřím mu.

Odp: Lidi, lidi! Copak jste se zbláznili?
Víla, 12.4.2007 17:13

Naprosto s tím souhlasím. Nechápu, jakým právem bere pan Juraz do úst jednání někoho jiného!!! Vy jednáte bezchybně? Celý život jste tak jednal?? A můžete s určitostí říci, že by jste se zachoval v situaci pana Nohavici jinak? Jak už tady bylo řečeno, nemáte absolutně tušení, co všechno za tím stálo a ani se to už nikdo z nás nedozví. Dělat z pár střípků informací, které se k Vám dostaly, takové závěry není skutečně na místě. Měl by jste více soudit vlastní konání. Tohle posuzování se vždy vymstí a vrhne Vás do situace velmi podobné, aby jste mohl prokázat, jste-li schopen obstát, jak tvrdíte. Nikdy bych si nedovolila pana Nohavicu takhle odsoudit! A už vůbec ne proto, že svými písněnmi vyjadřuje své prozření nad svým životem a smýšlí o věcech s pokorou, která Vám skutečně chybí! Cením si ho o to více! Alespoň si prošel obě roviny a nemluví o druhém břehu jako mnozí nezasvěcenci, boja se v životě narazit. Svoje si odpikal a je vystaven tváří v tvář nemilosrdné a pokrytecké veřejnosti. To, myslím, stačí a taky si myslím, že právě proto, co v životě zažil mají jeho písně tu pravou hloubku a moudrost zkušenosti.

Odp2: Lidi, lidi! Copak jste se zbláznili?
Víla, 12.4.2007 17:14

:-) omlovám se, měla sem na mysli pana Juzka, nikoliv Jurase ;-)

Odp3: Lidi, lidi! Copak jste se zbláznili?
Juras, 12.4.2007 18:23

No proto! :-)

Odp4: Lidi, lidi! Copak jste se zbláznili?
Víla, 13.4.2007 10:03
To nic. Nemáte se za co omlouvat. Jen...
realista, 22.2.2007 16:46

To nic. Nemáte se za co omlouvat. Jen mě to trochu zmátlo.;-)

Vláčíme se s tím
sneczech, 24.2.2007 11:37

Myslím, že podobné debaty, aféry a závěry jsme mohli mít už dávno za sebou. Také věřím, že máme plné právo vědět vše o minulém režimu a lidech co mu posluhovali a to nejen proto, že byl prohlášen za nedemokratický a zločinný. Pokud by se hned zkraje devadesátých let otevřely archívy, místo jejich všemožného zatajování a pálení, byl by možná větší humbuk, ale dnes už klid. Nemám právo soudit nikoho z těch kdo se dali z jakéhokoliv důvodu na cestu spolupráce. Jen bych čekal, že pokud to tehdy udělali pod nátlakem dnes se omluví a své chování vysvětlí. I přesto, že zklamali hlavně sebe, většina lidí by jim odpustila. Jenže práskat na druhé a zapírat i poté co se na to přijde nevede k ničemu jinému, než k opovržení. Já osobně jsem zkraje přístup J. Nohavici celkem uvítal, jenže teď se to nějak zadrhlo. Jeho vyhlášení, ve kterém se staví do pozice zneužitého tehdy i dnes už mi moc dobrá nepřipadá. Jim Čert taky dlouho zapíral a nedávno se veřejně omluvil. To je přeci mnohem větší gesto. Navíc kdo se nepoučí z vlastní historie, ten si říká o její opakování.

Odp: Vláčíme se s tím
realista, 25.2.2007 15:34

Ano, s tím se dá souhlasit. Dnes sklízíme důsledky toho, že jsme v minulosti jednali povrchně. Bylo by ale potřeba říct, kdo měl tu sílu ovlivnit tehdejší přístup a proč to neudělal. Proč se už tenkrát nezkoumala hloubka „spolupráce“ a hlavně její motivy. Odpověď na to si dá každý sám. Je však neobhájitelný postoj dnešního radikalizmu k problému v kontextu tehdejší benevolence. Proto jakékoliv dnešní pokusy o takové řešení považuji za účelový politický boj a prosazování osobních ambicí na úkor jiného! A to je potřeba odmítnout.

Odp2: Vláčíme se s tím
ivan, 25.2.2007 19:20

Ano,v plném rozsahu se přidávám.Nikdy jsem nebyl podroben ,,tlakové" zkušce a tak ani já neznám svoje limity.Léty vypracované odpornosti by možná dostaly na kolena mnohého dnešního spravedlivého křiklouna. Velice často to bývají lidé,které se nemohou zbavit studu za vlastní mlčení.
Jakoby zlomení a ponížení byli většími viníky než původci a skuteční utlačovatelé.

zplesnivěli jste, troubové
pepek, 27.10.2007 8:09

nahlédnul jsem sem po měsících.Rostou tu písnějako v tropech. Fuj, ošklivím se. A jsou tu skutečné unikáty, jako ten Ivan. To je zřejmá demence. Darebáci /i Nohavicovéú mají dostat za lumpárny nakládačku. Jinak se nikam nepohneme. Naučte se to nazpoměť, troubové

Odp: zplesnivěli jste, troubové
Jana, 27.10.2007 15:27

Pane Antoníne Siudo, dobrý den.

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.