Pro všechny přemýšlivé lidi

Komentáře k článku

23.1.2007 21:57

Zamyšlení nad pojmem demokracie

Je jistě všeobecně známé, co představuje pojem demokracie. V doslovném překladu znamená „vláda lidu“ (je nutno však dodat, že jde o spojení s 2. pádem – vláda koho, ne s 3. pádem – vláda komu), proto snad správnější bude překlad: „lidová vláda“. Původ pojmu demokracie je v řeckém démos (lid) a kratein (vládnout). Zamyslel se ale někdo nad často používaným spojením DEMOKRATICKÁ VLÁDA? Pokud ano, o co vlastně jde? Je to „lidová vláda vlády“? Nebo snad „vláda lidové vlády“? Jistě mi dáte zapravdu, když to označím za lingvistický paskvil. Pokud zapojíme logiku, vyzní to mnohem hůř. Jedná se ještě o vládu lidu, když má nad sebou vládu? Pak přece nevládne! Není možné vládnout a mít nad sebou vládu. A co takhle spojení LIDOVÁ DEMOKRACIE? Znamená to snad, že je vláda ještě lidovější než lidová? A jaká tedy je?
Významem spojení LIDOVĚ DEMOKRATICKÁ VLÁDA se raději nebudu dál zabývat. To ponechám na vás, jestli budete mít chuť zápasit s logickým i lingvistickým nesmyslem. Zbývá otázka: vědí naši politikové když mluví, o čem vlastně mluví? Nebo je to snad výrazem nepopsatelné drzosti, s níž nám říkají: „Myslete si že vládnete, vládneme stejně my?

"Stát, to je doznání, že tato...
bratr David, 24.1.2007 12:44

„Stát, to je doznání, že tato společnost zabředla do neřešitelného rozporu sama se sebou, že se rozštěpila do nesmiřitelných protikladů, které není s to zvládnout.“ ... „Úřednící, kteří mají v rukou veřejnou moc a právo vymáhat daně, stojí nyní jako orgány společnosti nad společností.“ Bedřich Engels

Odp: "Stát, to je doznání, že tato...
NEMO, 24.1.2007 14:19

Zrovna Engels, Marx a Lenin - svatá trojka... :)
Demokracie je fajn, jen tam nesmí být přeprávníkováno. Chce to změnu systému jako takového, zjedušovat, zjednodušovat a zjednodušovat... Ale tohle mocipánům nevoní, pak by se do těch jejich machinací vidělo, a to je pro ně nepřijatelné. Co kdyby se náhodou zjistilo, že jich tam je potřeba desetina? :(

Co takhle zrušit stát?
bratr David, 24.1.2007 14:30

Já vím, že první s tím přišla právě „svatá trojka“, a že se jim to moc „nepovedlo“, ale co takhle zkusit ten stát opravdu zrušit? Jenže k tomu je potřeba dostatečně velká a dostatečně emancipovaná skupina občanů, která ten stát nepotřebuje ani fakticky, ani politicky, ani ekonomicky... Tahle „vrstva“ už existuje, ale mám dojem, že je systematicky zadupávaná levou i pravou stranou. Co taky s ní? Mohla by připravit totiž o koryta ty, jejichž existence je založena na ochraně právě všech těch „formálních“ svobod garantovaných státem - úředníky.

Odp: Co takhle zrušit stát?
Bambus, 25.1.2007 20:42

Tohle mi poslední dobou vrtá v hlavě pořád, a co vám budu povídat, šel bych do toho. Začal bych decentralizací - hezky po Švýcarsku na městské státy. To je podle mě nejsnažší cesta jak přetrhat ten centrální moloch, o kterém se už 5000 let ví, že má jisté tendence k usurpování moci. Anebo bych rovnou vyhlásil občanskou neposlušnost proti finančákům a živnosťákům, dokud na netu nebude i poslední účtenka za úřední dietní rohlík. Když si stát nakázal paragony, tak ať si to stát taky vyžere :)

Odp2: Co takhle zrušit stát?
NEMO, 25.1.2007 23:17

Sledujete, jak si naši mocní zase pomohli? Jak si přiohnuly zákon o zveřejňování majetků?
Je to tam samej gauner, zloděj, lhář a podvodník... :( Prý zapomněli, za rok 2006 nemusí nic předkládat. Hnus...

Odp3: Co takhle zrušit stát?
ivan, 26.1.2007 0:21

Já mám potíž i s národní identitou a hrdostí na ni. Dodnes nevím,co a nebo kdo, je to a nebo ono,co bych měl milovat a případně za to položit život. Mám rád místa a lidi s kterýma se znám a cítím jakousi sounáležitost s nimi, ale láskou ke zvlastněnému stáu bych to nenazval. Pije mě ale krev ta idiotská neschopnost vyřešit i malé záležitosti rozumem. Prokázaně nevinného člověka stát nedokáže zbavit obvinění a donutí nevinného nastoupit vyměřený trest i přesto,že se skutečný viník ke svému činu hlásí.K čertu s takovým státem.!! Těžce invalidní člověk se silným a viditelným postižením,takřka imobilní, nemá nárok na zajištění a pomoc protože jeho vzácná nemoc není v tabulkách. Na druhou stranu očividné nehoráznosti s kterými si neumí zákon a právo poradit,kdy je kamaráčoft lidí, kterým byla státní moc svěřena silnější než vliv spravedlnosti.Můj stát nikdy nebyl mým kámošem a asi to už nestihne se jím .. STÁT..!

Odp: "Stát, to je doznání, že tato...
realista, 25.1.2007 15:20

Podle mého názoru, je největší zrůdnost současného světa a tedy i naši republiky v tom, že se vytvořili nadnárodní korporace, které mají takovou ekonomickou moc, že fakticky vládnou. Jsou nad státy a mimo jakoukoliv kontrolu států. Volené orgány států plní pak jenom funkci více či méně servilních lokajů.

Odp2: "Stát, to je doznání, že tato...
bratr David, 25.1.2007 16:30

Možná to, co vy považujete za „zrůdnost“ je zárodek jakéhosi typu nového společenského uspořádání. Všimnul jsem si paralel (i když to zní velmi bláznivě) mezi těmito „nadnároními“ společnostmi a stalinskou podobou sovětské republiky. I když myslím, že bych tyto paralely našel třeba i v nacismu. Situace je o to složitější, že celá tahle nová struktura je v zárodku a uvažovat o jejím vývoji znamená správně zhodnotit její trendy v budoucnosti. Dokáže to vůbec někdo? Je to totiž svět bez viditelného konceptu a existuje-li pak jej zná pouze skupina „vyvolených“.

Odp3: "Stát, to je doznání, že tato...
realista, 1.2.2007 12:09

Ano, myslím, že je to promyšlená cesta k novému společenskému uspořádání. S její vývojem bych si taky hlavu nelámal, pokud by se již ve svém založení nevymykala z jistých, historii utvořených, lidských hodnot. Třeba svoboda představuje mít možnost volby. Tady ale žádná volba neexistuje. Noví mocní nejsou nikým voleni, naopak, ukazuje se, že současné volené reprezentace se stávají jen jakousi bandou více nebo méně servlních lokajů, posluhijících těmto mocným. Demokracie předpokládá svobodu. Pakliže tato není, nelze mluvit o demokratickém vývoji. Pokud ale vývoj nepůjde cestou demokracie, lze a to téměř ze 100%-ní pravděpodobností příští vývoj předvídat. Je přitom zcela lhostejné, pojmenujeme-li jej nacizmem, komunizmem, nebo jinak. Tady jsou odlišné jenom formy prosazování moci, podstata - absence demokracie, je u všech stejná.

Odp4: "Stát, to je doznání, že tato...
péta, 19.5.2012 11:13

ahoj lidi jak se máte

Ani se neptej !
Bezpráce, 19.5.2012 22:29

...čím dál hůře. Dobře bylo před 1989.

Odp2: "Stát, to je doznání, že tato...
Deever, 26.1.2007 20:01

Je to džungle. Boj o přežití. A vždycky byl.

O tom, že systém je špatný, nepochybujte. Prostě se vyvíjí. A to, že někdo využil díry a získal výhodu, to je přece v souladu se zákony přírody (psal o tom třeba Darwin - Evoluční teorie). Nadnárodní korporace nás pohltily a zažerou se nám pod kůži ještě hlouběji, než si budeme přát. Neuděláme s tím nic. Ale nakonec se to zase změní ... někdo je překoná ... rozpadnou se, nebo se vybombardují nebo co já vím ... možná budem opravdu žít v kanálech ... (vizte článek o amerických základnách).
Může vás utěšit, že se to nakonec změní.

Odp: Nesourodost
Bambus, 26.1.2007 10:32

S tou demokratickou vládou jste mě dostal :) Abych řekl pravdu, vůbec bych se nedivil, kdyby to byl záměr - nazvat to vládou nad lidovládou. Jako všude jinde, i u nás byl koncept vlády vyvinut svobodnými zednáři. TGM, Beneš, Havel, Zeman - to jsou všechno oni. A na hrobu George Washingtona je napsáno „GW - freemason, and the first president“.
Skoro bych řekl, že neexistuje země ušetřená aktivity těchto státotvorných živlů, a proto by mě nepřekvapilo, kdyby se nám tenhle okultní spolek (okult od slova „skryté“) smál do xichtu s tím, jak sme blbí. Protože podobné „překlepy“ se objevují častěji: Např. California Criminal Justice (aka Kalifornská kriminální spravedlnost). Georgie Bushů si oblíbil heslo [wór on tera] (aka válka s planetou Zemí/terorem). A asi nejlepší překlep mají na znaku Libérie (aka pobřeží otroků) „Love of liberty brought us here“ - a pod tím plachetnice přijíždí ke břehu. Ha ha :-)
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Coat_of_arms_of_Liberia.png

Odp2: Nesourodost
Bambus, 26.1.2007 10:32

zase mi to tam cpe tu nesourodost, asi nějakej registr...

Jsem si myslel ...
Deever, 26.1.2007 19:54

... že jsem paranoik. :) Četl jsem o tom pár knih ... na druhou stranu ... když jsou tak mocní, tak proč o nich víme? Chci říct - jsem-li zednář, člen lóže, tak se přece lóže postará, aby se podobné kiksy nekonaly, ne?

To tam vážně nikomu nedošlo, že na hrobě George Washingtona si toho někdo všimne? Totéž s americkými bankovkami ? (pyramidka s okem na vodotisku)

Odp: Jsem si myslel ...
Bambus, 28.1.2007 21:25

Já si myslím, že problém je hlavně v tom, že se v dějepisu neučíme o „tajných spolcích“, přestože se jedná o velkou společenskou sílu. Začíná to třeba u svobodnejch zednářů - ti se sice neschovávaj, ale rozhodně o sobě nedávaj vědět - a končí to u mafie. Podle mě by mělo být povinností každého novináře toto odhalit, ale se zednářema to tak evidentně nechodí. A tak skoro nikdo neví, že málem celá charta 77 je jeden velkej zednářskej spolek - Havlem počínaje. A jako chuťovku na závěr doporučuji tohle video - aspoň začátek. Je o tom, jak Kennedyho zastřelili zepředu, a jak do teď oficiální verze tvrdí opak :)

http://video.google.com/videoplay?docid=-9137354720737304741&q=catholic+church+rome+duration%3Along

Odp2: Jsem si myslel ...
Docky, 29.1.2007 21:10

a podle mně, kdyby sme se učily v dějepise o tajných spolcích tak by byl dějepis o hodně zajímavější

Odp: Jsem si myslel ...
plihalik, 31.1.2007 15:01

Když jsme u těch SZ, podívali jste se někdo co drží v tlapě lev na státním znaku „naší vlasti“...

Vláda lůzy!
merlinn, 16.3.2007 20:43

Ten řecký překlad mluví sám za sebe: vláda kreténů. Platon to komentoval slovy: „Demokracie je vláda lůzy.“ Tak tak. Podívejte se kolem sebe. Většina lidí je podprůměrně inteligentních. Ve volbách nevyhrává ten schopnější, ale ten kdo má lepší reklamní kampaň, úlysnější volební program a mediálně známé osobnosti. Protože co nejvíc lůzu zajímá je jenom do zblbnutí čumět na bednu. A tak sedí na svých pohodlných křeslech lidi, který byli dosazení lůzou, aby brali pěkný plat a dloubali se v nose. Ještě dlouho potrvá než si lidstvo uvědomí, že potřebuje vedení moudrých naslovo vzatých specialistů ze všech mžných oborů, aby to začlo šlapat jak má. Ne metodou pokus omyl, ale účinným co nejjednodušším systémem, který prostě nemůže vzejít z hlavy politika, ale vědce! Brali by samozřejmě ohled na lid, ale nebyli by voleni lidmi, a když, tak až časem, až by si lidé zvykli volit podle jiných hodnot.

Odp: Vláda lůzy!
ivan, 16.3.2007 22:27

Merlinne, doteď jsem myslel,že vláda lůzy je ochlokracie,nebo ne? Kdo bude tvořit průměr,když je většina podprůměrem? Věda je věčná opozice,je to jejím smyslem, nikdy se nespokojit s poznaným, je přímo kolbištěm názorů. Kdyby se vědci někdy dohodli, tak je to její konec ,věda by se stala vírou. No a nakonec, vláda nevolených je tyranyjí nebo diktátem. Díky,radši ne!

Odp2: Vláda lůzy!
merlinn, 17.3.2007 19:26

Vím, že termín moudrý naslovo vzatý specialista je trochu zavádějící. Vlastně si nejsem tak úplně jistý jak by měl tento „politik“ vypadat. Ale co vím jistě je, jak by vypadat neměl. A ano, souhlasím s tebou - podprůměr je průměr, hezky řečeno. Vládu lůzy ve smyslu ochlokracije jsem neměl na mysli, tam zatím ještě nejsme ;-) Nakonec bych ještě dodal, že moudrost a diktát, neřkuli tyranie, to nejde dohromady, takže žádný strach. Navíc volení by byli, ale ne na základě reklamních kampaní, ale řekněme za zásluhy v oboru, schopnosti a odbornost. Aby to nedopadlo tak, že vám v televizi řekne nově zvolený ministr zdravotnictví, že reportérce ještě nemůže odpovědět na její dotaz, protože se daným oborem nezabýval, tak se musí trochu doučit.

Odp3: Vláda lůzy!
ivan, 17.3.2007 20:28

Ale jo,vím jak jsi to myslel.Touha po lepším světě je přirozená pro většinu lidí.
Bohužel se lidstvo nikdy nedohodne,nikdy se zezachová jako lidé,ale jako člověk! Z tohoto poznání vycházím.Nejvěší zla v historii lidstva způsobilo vnucené dobro.Hlavě nepomáhat! Cesta do pekel byla vždy vydlážděna dobrými úmysly.Zvýhodněním někoho,(třeba v dobrém úmyslu) je ztížení situace někoho jiného,také člověka který by si pomoc zasluhoval. ,,Svoboda a zodpovědnost". To je to, co bychom měli chránit a dbát na to aby se jí dostalo všem.Jinou cestu k lepšímu světu nevidím.

Odp4: Vláda lůzy!
ivan, 17.3.2007 20:48

Hovoříme o ekonomické pomoci,ne o sociální. Přepokládal jsem ,že je to jasné,ale pro jistotu.

Odp: Vláda lůzy!
opičák, 17.3.2007 22:29

toť slovo totalitáře. jak zajistíš, aby ti k moci vybraní svoji moc nezneužili? tam musí být nějaká pojistka, aby se to celé nezvhlo v diktaturu. třeba nějaký kompromis mezi demokracií a aristokracií ...

Odp2: Vláda lůzy!
ivan, 17.3.2007 23:24

Oligarchie!...je schopna rychle a účinně rozhodovat,ale nedovolí jednomu jedinci uzurpovat veškerou moc.Ostatní si ho sami pohlídají.Demokracie je zaklínadlo současnosti,ale už nic neřídí.Je pomalá,líná,bezbraná,korumpovatelná.
Stala se zbožím.Smysl měla do úrovně městských států,když bylo možno chytit jejího zneužitele pěkně za krk.Dneska jsou ukradené miliardy během chvilky na druhém konci světa. Říct ,že je k ničemu, je jako kdysi tvrdit ,že není Země placka. Dnes už nikdo nepochybuje,že je elipsoidem a točí se.

Odp3: Vláda lůzy!
merlinn, 18.3.2007 20:01

Vím, že to zní jako nepříliš promyšlená utopie, ale už to, že o tom mluvíme hodnotím pozitivně. Nemusím špinit politický systém, kdo má oči, vidí. Nechci změnit svět, každá změna začíná diskuzí. A já jsem rád, že jsem tu nalezl lidi, kterým to myslí. Proto bych uvítal Vaše názory na to jak to zařídit, aby z placky byl elipsoid... :)

Odp3: Vláda lůzy!
opičák, 19.3.2007 13:04

jeí k něčemu, sama o sobě sice nic nezaručuje, ale je předpokladem našich individuálních svobod. já si rád vyslechnu váš návrh ne-demokratického zřízení, který bude ty svobody zaručovat, kde bude zajištěno, že vládnoucí třída nebude mít v rukou absolutní moc

Odp4: Vláda lůzy!
ivan, 19.3.2007 14:57

Špatný výklad! Oligarchie je vládou několika!...není absolutistická a její členové se obmněňují. Nejsou žoldáky svých stranických sekretariátů. Spolupracující skupina je podobna řízení podniku, nebo horolezeckému družstvu. Její členové nesoupeří,ale spolupracují na dosažení společného cíle. Podobným způsobem spolupracuje organizovaný zločin. Velice efektivně!!.Oligarchové nejsou spjati ideologií,ale cílem. Jde o to jakým.

Odp5: Vláda lůzy!
opičák, 19.3.2007 19:36

vy chcete oligarchii? ale to přece vůbec nemusí znamenat vládu nejschopnějších. hlavně: pořád tu nevidím pojistku, v našem zřízení má stát aspoň jednu pozitivní funkci - potírá monopoly, dělo by se to v oligarchii?

Odp6: Vláda lůzy!
ivan, 19.3.2007 20:25

Ano,oligarchie je způsob řízení,není anarchií. Ústava ,zákony a funkčnost soudů zůstává v platnosti.
I v demokraciích, v případě ohrožení státu, nebo při vedení války rozhoduje úzká skupina lidí,štáb. Řízení je schopnost rozhodovat rychle.

Odp7: Vláda lůzy!
opičák, 21.3.2007 17:47

oligarchie je vládou nejbohatších, být nejbohatším a mít skvělé předpoklady k vedení společnosti nemusí být totéž. jestliže by vládla jen skupina lidí nějak spjata s silným podnikem, který má sklony k nadvládě v určitém odvětví, nemusela by mít zájem omezovat monopoly..
ale hlavně: trvám na tom, že by chyběla pojistka, která by zaručovala, že se to celé nezvrhne v totalitu

Odp8: Vláda lůzy!
ivan, 22.3.2007 0:59

Oligarchie nemá s nacpanejma kapsama nic společného! Takto jsou v Rusku označováni vzájemně si prospěšní lidé,politici a generálové kteří tvoří organizovaný zločin, nebo jím jsou ovlivněni. Toto pojmenování je mylné a nemá se skutečnou oligarchi nic společného.
Představ si skupinu ne 200,ale 2O lidí,kteří nejsou delegováni politickými stranami,ale jsou zvoleni přímou volbou. Ti nesou veškerou zodpovědnost a řídí stát, rychlost jejich rozhodování je mnohem účinnější a přesto má prvky sebekontroly. Když budu mít v autobuse 200 volantů tak nepojedu bezpečněji. Menší skupina je pružnější v rozhodování a je snáze kontrolovatelná veřejností,je na ní lépe vidět. Jak se ukázalo, při několika měsících nevládnutí politici začali mít obavu ,že si lidé všimnou ,že se bez nich klidně obejdou i nadále. Řešení stranických a palamentních problémů není řešení státních,ale jejich vlastních.Nejsem naivní a nepředstavuji si ,že k tomu kdy dojde,ale představa ,že řídí stát zodpovědní a vážení lidé je hezká a příjemná.

Odp9: Vláda lůzy!
opičák, 23.3.2007 17:45

aha, tak to vypadá, že jsme mluvili každý o něčem jíném. proti tomuto vážnějších námitek nemám. umenšení počtu úředníků, okleštění státu vůbec, jeho zefektivnění bych jen uvítal.

Odp10: Vláda lůzy!
ivan, 24.3.2007 9:31

Opičáku,už je jasné, že jsme asi za jedno.
Vážení občané, požívající úctu a vážnots,lidé ducha,zodpovědní a rozhodní. V takovém státě bych si přál žít.!! Těm bych dobrovolně a rád svěřil svoje občanská práva do správy. Měl bych mnohem klidnější spaní, když bych nemusel poslouchat každý den ukřivděný jekot exhibů. Alfa samců a bezva holek.

Odp2: Vláda lůzy!
merlinn, 19.3.2007 0:49

Za největšího totalitáře dnešní doby považuji pana prezidenta dobyvatele J. Bushe. Nejhorší na tom je, že je Amerika zobrazována jako největší vzor demokracie. Sami můžeme vidět, jak se dá zneužít a přetvořit na diktaturu, i když ne tak zjevnou, přesto ještě mnohem účinější. Viděl jsem film Let č. 93. Vyvolal u mne mnoho emocí, a to nejsem američan. Je hrozné pomyslet, že k tomu co je popisováno ve filmu pravděpodobně nikdy nedošlo. Jde jenom o propagandu. Válka vedená moderními prostředky. Politiky a generáli, kterým je putna nějaký volič. To se dá snadno zařídit, aby vyhrál ten kdo má vyhrát... Naštěstí jsme tak malá a nepodstatná zemička, že jsme zatím této „moderní demokracií“, vedenou totalitně, ušetřeni.

Odp3: Vláda lůzy!
opičák, 19.3.2007 13:07

kdyby to bylo tak, jak říkáte, jsme už dávno členy Unie. (protože teď už tak nepodstatní nejsme) film let č. 93 jsem neviděl čili nevím na co přesně narážíte.

Odp4: Vláda lůzy!
merlinn, 19.3.2007 16:26

Vemte si například americký radar v ČR. Když ho nepostaví u nás, postaví ho jinde, to až takový problém není. Ale kdyby ho museli postavit u nás, tak to prostě udělají, nadiktují nám to a hotovo. Ani bychom o tom nemuseli vědět, najednou by nám politici oznámili, že je to v zájmu bezpečnosti naší země a hotovo dvacet. Možná že to tak nakonec dopadne, protesty neprotesty. Film let 93 je natočen podle skutečné události z 11. září 2001, tedy podle skutečnosti, kterou americká vláda chce, abychom si mysleli, že je skutečností...

Odp5: Vláda lůzy!
opičák, 19.3.2007 19:40

nemyslím, že by nám to diktovali. to, že o umístění radarů budou rozhodovat politici a ne lid (najednou by se vám přímé rozhodování luzy líbilo...), přece neznamená, že se jedná o diktát. máme zastupitelskou demokracii, nemáme demokracii přímou. skutečně byste chtěl, aby o takto důležitých a odborných otázkách rozhodovali lidé - přímo?

a jaká je ta vaše skutečnost z 11: září?:)

Odp6: Vláda lůzy!
merlinn, 20.3.2007 1:02

Špatně jste mě pochopil. Myslel jsem to tak, že o tom nebudou rozhodovat ani politici. Kdyby to bylo nevyhnutelné a ten radar by tu potřebovali, tak tu prostě bude stát, protože jsou bigest and the best. A přímé rozhodování lůzy by se mi vůbec nelíbilo, protože by to bylo stejně zmedializované. V telce by vystoupilo pár slavných osobností, posvětil by to Kája Gott, a bylo by vymalováno. Tady bych jenom sázel na zdravej českej rozum, kterej je mimochodem v rozporu s tím americkým, a snad by se nenechali lidi zblbnout. Ale raději bych to neriskoval a nechal to na odbornících.

Moji skutečnost z 11. září? Mno, myslim, že jsem zrovna objedval, bylo to v Teplicích, okolo 12té hodiny. Když tu najednou si ke mě přisedl... Ále to asi slyšet nechcete :) Pokud jde o ten americkej podvrh s teroristickým útokem na WTC a jiné události s tím související, tak o tom se už diskutuje léta. Důkazů je mnoho a nechci je tu rozebírat. Třeba na této adrese je pár dokumentárních filmů http://www.freewebs.com/paprsek/911.htm nebo zde se tím také zabývají http://911.yweb.sk/. Pak je tu také diskuze právě zde :) http://www.svice.cz/clanek366-Nejasnosti-kolem-11-9-2001

Odp7: Vláda lůzy!
opičák, 21.3.2007 17:54

ne, tohle si skutečně nemyslím. bush nemá absolutní moc, nemůže prosazovat svoji vůli neomezeně, usa nejsou absolutistický stát, je tam dost kontrolních institucí. nevím, z jakých předpokladů vaše vývody o případném diktátu vycház

jinak s tím referendem v celku souhlasím. snad jen tomu, čemu vy říkáte zdravý český rozum, říkám já módní antiamerikanismus(za který si ovšem usa do značné míry můžou samy)

Odp8: Vláda lůzy!
merlinn, 21.3.2007 18:56

Také si nemyslím, že má Busch neomezenou moc. A jejich vláda v tom také nemusí být aktivně zapletená. Ať je to nějaký kartel nebo lóže, já nevím, prostě se tady někdo snaží světu diktovat kam se má ubírat a využívá k tomu právě ameriku, kolébku demokracie. Proti samotným američanům nic nemám, jsou to prostě ovce, nemůžou za to. Válka přináší spoustu zvěrstev a k té, kterou vede amerika na východě nemuselo dojít. Někomu náramně pomohla. Někdo si na neštěstí druhých namastil pořádně kapsy.

Tak jsem si to celé přečetl o...
Neuvedeno, 19.5.2012 22:57

Tak jsem si to celé přečetl o demokracii, bylo to většinou psáno již drahně dávno. Přesto je to zamyšlení docela zajímavé.
Podle mne se přisuzuje zde moc teorii o zednářství atd,
Řekl bych, že jde o to, že každý národ si přál založit samostatnou skupinu, která by hájila jejich zájmy na určitém území. Nebo každá náboženská skupina se snažila o totéž. Tak vznikaly státy. Stát by měl být tedy skupina zhruba stejně smýšlejících občanů na určitém území. Tato skupina se pak ohradí proti jinak smýšlící skupině a vytvoří hranice, aby zbytečně nedocházelo k válkám a sporům. Ještě né tak dávno v těchto státech panovali králové a císaři a později, když už skončil feudalismus a nedalo se to již s králi táhnout, protože brzdili rozvoj výroby vznikl kapitalizmus a s tím vláda lidí vlastnících majetek. Tato vláda se nazvala demokracií, protože už nevládli šlechtici, ale stala se vládou nešlechticů, jak by řekl nový otec vlasti.
Tato vláda byla skutečně zvolena pomocí voleb. Jenže, aby zvítězili ti co mají největší majetek, tak vznikla nutnost příspěvku na volební kampaň, protože i kdyby to nebylo umožněno, tak by se to potajmu dělalo, aby nejbohatší skupina vládla.
Původně byly hranice téměř hermeticky uzavřeny, protože doprava byla mizerná a přes kopce se špatně jezdilo drožkami, tak demokracie byla v rámci této země.
Jenže jak se doprava zlepšovala, tak vznikal obchod a také cestování a také mezinárodní společnosti a firmy. Tím se stala i demokracie mezinárodní a v každém státě pak vládne né vláda této jedné země, ale podváda celého demokratického kapitalistického seskupení, které je vojensky scelené.
Tato vláda se sice tváří jako vláda toho konkrétního státu, avšak jen na oko, protože tomu tak být ani nemůže. Prostým lidem, ale uvádí, že je to samostatná vláda, aby vypadala více důvěryhodně. Jenže každy může vidět, že je vždy někým dokopána, aby tu zaplatila obrovské pokuty v Hágu, nebo aby se řídila nadnárodními směrnicemi EU, nebo, aby vojáci šli bojovat do cizí země i když naše země s tou zemí nemáme ani hranice.
Aby byli zvolení ti praví poslanci, k tomu jak jsem řekl slouží příspěvky na volební kampaň, které jdou s těchto nadnárodních firem. Tím tyto firmy v podstatě ovládají celou Českou republiku.
Tyto částky na volební kampaň musí být tak silné, aby se tyto nadnárodní organizace prosadily a mohly pak stát ovládat.
Jenže, kde vzít tyto peníze a nekrást. To prostě nejde. Tak se musí ohýbat všechny ty státní soutěže. Musí se vytvářet dotační programy řízené nadnárodními vládami atd.
No a občas se něco provalí. Takže pak se tento nešika musí zavřít, ale je pak dodatečně odměněn za to, že nemluvil. Kromě toho se však také při tomto ohýbání práva poztrácí spousta peněz jako odměna za mlčenlivost.
Jenže základní princip státu je ten, aby fungoval, tedy, aby se nezhroutil. Tento princip vyžaduje, aby skutečně pracující část obyvatelstva uživila tu nepracující. Dál, aby tato skupina pracující byla stále tak výkonná, aby i dlouhodobě po generace uživila tu nevýkonnou část obyvatelstva. Zde je tedy potřeba, aby stát zadlužením nezkolaboval a aby životní úroveň se vyrovnala sousedním státům, kam by obyvatelstvo mělo tendenci utéci, kdyby se tak nedělo.
Všechno toto se děje jen v omezeném území, které se nazývá „ ta správná demokracie“. Avšak na zeměkoouli ještě existují třeba i jiné kapitalistické seskupení, kterým se říká „ ta totalitní demokracie“ Jsou od sebe odděleny hranicemi samostatně vládnoucích skupin držících odstrašující válečný zbrojní arzenál. Tedy jde o různé státy s různým seskupením atomových zbraní, kdy tyto státy si již na sebe netroufnou, protože by vzniklo vzájemné atomové zničení. Vznikly tedy určité atomové monopoly, které opanovali určité území a lidé na těchto územích slouží na těchto územích těmto vládnoucím skupinám, které s lidmi zacházejí podle svých možností. Zase tak zle s nimi zacházet nemohou, protože pak by tito lidé neměli děti a nebylo by kdo by vyráběl. Takže i tito vládnoucí moc možností nemají. Přesto se však leckterý kope do zadku a má se náramně dobře a dokonce se ani moc nesnaží, aby byl schopnou řídící osobou.

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.