Nefilozofujte u piva, přijďte na Svíci.cz!

Komentáře k článku

27.12.2006 22:25

Odraz lidu ?

V MF se dnes na předposlední straně objevil článek o rovnosti žen a mužů - a hlavně o jejich (ne)zastoupení v politice. Psali tam, že v české politice je 15,5 % žen, což je dost málo. V malinkatém článečku pod tím byl rozhovor s jakousi rudovlasou ženštinou, a v tomto článku padla zmínka o tom, že by parlament měl odrážet současné demografické složení státu. Myšlenka je to hezká, ne ?
Tak jsem se nad tím zamyslel - samozřejmě by nešlo pouze genderové rozdělení, postupně by se připojily i další skupiny a nakonec bychom tak museli přijmout kvóty i pro náboženství, rasovou příslušnost, apod. Jenomže současná velká zvířata by se korýtek vzdát nechtěla, což by ve finále vedlo ke strašlivé legraci, kdy by strany v touze po splnění kvóty zoufale hledaly „ženu/cikánku/židovku“.
Upřímně - nevím o státu, kde by systém „odrazu lidu“ fungoval. To, že je žen v politice málo, to uznávám a možná by se s tím mělo něco dělat. Ano, třeba to časem bude jako v Dánsku, kde zavedli kvóty a pak je klidně zrušili, protože si na to společnost zvykla a ženy jsou v dánské politice velmi populární. Mimochodem - u nás patří ženy také mezi nejoblíbenější politiky. Já si myslím, že naše společnost si také časem zvykne. Brojení feministek je jako obvykle směšné, ale spravedlnost být musí. Nebo se o ni aspoň musíme snažit. Jsem pro zavedení kvót pro pohlavní rozdělení parlamentu. Alespoň dokud budou potřeba.

Ne, jsem proti jakýmukoliv regulování...
NEMO, 28.12.2006 9:12

Ne, jsem proti jakýmukoliv regulování. Nechal bych tomu volný průběh, až bude opravdu schopná a šikovná politička (utopie, sen?), tak se jistě prosadí a sám bych ji podpořil.
Kvóty jsou na nic. Kvótama z EU se zničilo naše cukrovarnictví. :(

Odp: Ne, jsem proti jakýmukoliv regulování...
Deever, 28.12.2006 9:45

Já vím. Nařízení z EU zničila taky výrobu rumu (tuzemák), výrobu marmelády (džem), vinařství, prostituci... :-)
Tohle není o kvótách z EU, já jsem antiglobalista. Tohle je o našich problémech a rovnosti.

Odp2: Ne, jsem proti jakýmukoliv regulování...
NEMO, 28.12.2006 9:58

Chápu v čem je problém, ale jakmile vidím slovo kvóta, limity, dodávky, tak mám červeno před očima. :)
Aby to ty ženský nakonec s tou rovností nepřehnaly, dovedeno ad absurdum, by mohly i ke zbíječkám do lomů. ;)
Vím, že ten dvorek - parlament, by ženské oživily, ale bude to těžký, ono dostat se tam není jednoduchý, hlavně z důvodů, že parcely jsou rozděléné a mocenské zóny danné. :(
Schválně zkuste kandidovat jen na úrovni komunální, a pak se poblejete hnusem, co se tam děje, nedovedu si představit skutečnou pravdu a prostředí parlamentu, to bych musel být asi pernamentně pod vlivem nejenom alkoholu. ;)

Odp2: Ne, jsem proti jakýmukoliv regulování...
NEMO, 28.12.2006 11:28

Sice to s tímhle nesouvisí, ale je to taky o vyrovnání šancí a o globalizaci světa.
http://www.abclinuxu.cz/blog/Robert/2006/12/27/163041

Jestli je tohle jen z části pravda, musí přijít nějaké radikální řešení a změna systému.
Tohle omezování svobody je už strašný, OSA, RIAA, BSA a jiné vyžírky je potřeba vyhubit.
Kvalita se prodává sama, ale takhle znásilňovat systémy? :(

Jsem proti jakémukoliv zvýhodňování...
ivan, 28.12.2006 18:30

Jsem proti jakémukoliv zvýhodňování kohokoliv.Ženy jsou voličskou většinou!
To,kolik jich je v politice je výsledkem jejich většinového rozhodnutí. Říci,,tato branka neplatí,protože jich dali už devět",
by bylo jasným porušením pravidel.
Jsem proti.!!

Odp: Jsem proti jakémukoliv zvýhodňování...
Deever, 28.12.2006 19:23

jo, jenže momentální politika je v rukou jistých uskupení, kteří to nedovolí. když nejsou ženy nominovány svou stranou do kandidátky, jak byste je chtěl volit?

Odp2: Jsem proti jakémukoliv zvýhodňování...
ivan, 28.12.2006 20:44

Deevere,domnívám se ,že státní moc už byla zvlastněna.Lidé si už neřídí svoje záležitosti podle svojí vůle,ale zvůlí jiných jsou sami řízeni! Bohužel! Podpora jakékoliv skupiny by pouze posilovala rozvolnění vztahů a legitimizovala by současný stav. Svobodou je uchránění jednotlivce proti neoprávněné výhodě někoho jiného.!! To je důvodem mého postoje. Nevím,jestli by bylo spravedlivé,aby bylo dáno zákonem,že v první desítce umístěných královen krásy musí být dva muži,jeden do dvaceti a drhý do padesáti let. No,královnou krásy asi nebudu i kdyby to bylo dáno zákonem! :-)Už jsem se s tím smířil.

Odp3: Jsem proti jakémukoliv zvýhodňování...
ivan, 28.12.2006 22:48

Čumím na to a říkám si ,,proč bych nemohl být královnou krásy ??" Je to jasné, už mě je dávno přes pade!! :-)

Odp2: Jsem proti jakémukoliv zvýhodňování...
Jimmy, 28.12.2006 20:56

A ony mají snad strany nějaký zákaz přijímat za své členy ženy ? Když je jich většina, tak pokud by chtěli, tak si ve stranických primárkách prosadí většinu žen na volební kandidátky sami.

Proč nikdo nepožaduje poměrné zastoupení např. u pilotů ? To není fyzicky náročná práce stejně jako být politikem, jen je to stejně časově náročné, takže odpadá „přirozená“ diskriminace jako je např. u horníků.

Prostě každá profese má nějaké své klady a zápory, ale přeci nebudeme v některých profesích uměle snižovat náročnost (a tak výkon) tím, že si místo lepšího kandidáta zvolím toho co má „to správné mezi nohama“ (barvu kůže, náboženství atd.).

Odp3: Jsem proti jakémukoliv zvýhodňování...
Deever, 29.12.2006 11:54

Jenomže tady nejde o nějaké povolání - tohle je politika. Víte, politikové by nás měli zastupovat. Nás všechny zastupovat a naším jménem řídit stát. Samozřejmě, tak říká skeptik Ivan, nefunguje to tak. Ovládá nás zvůle mocných, jenže i ti občas musí ustoupit veřejnému mínění.
Jimmy, tohle přece nijak nesouvisí s prosazováním žen v ryze mužských profesích nebo vůbec s postavením žen ve společnosti (na to mám dokonce podobný názor jako vy) - tady jde o rovné zastoupení v zákonodárném orgánu.

Odp4: Jsem proti jakémukoliv zvýhodňování...
NEMO, 29.12.2006 12:33

tady jde o rovné zastoupení v zákonodárném orgánu.
Nevidím v tom žádný rozdíl, povolání jako povolání.
Jo až budou zastupitelské funkce neplacené a bude to opravdu služba lidem a bude to dobrovolné, prestižní nebo s posláním, pak se to možná změní.

věčná demokratická otázka
Bambus, 29.12.2006 12:21

O ženách v politice se bude kecat asi tak dlouho, dokud nenastoupí nějaká genderová diktatura. Mě by spíš zajímalo co si paní a slečny spoluobčanky myslí o následujícím:

Sokrates varoval před politickým zrovnoprávněním mužů a žen, protože ženy jako celek prý politika nezajímá, a navíc stejně neumí válčit, takže jsou v mocenských hrách takříkajíc k ničemu. Docela mě ale překvapilo jeho tvrzení, že politická rovnoprávnost mužů a žen vznikne pouze v systému zvaném demokracie, což je jeden z mnoha důvodů (kromě jiných „rovnoprávností“), proč se demokracie automaticky rozpadají po několika letech.

Já sice nesdílím stejný „univerzální“ pohled na věc, nicméně musím zmínit jeden fakt, který jsem si už prověřil a ověřil: totiž že holky se o politiku opravdu moc nezajímají. Ať už jsme probírali politiku v hospodě, nebo ve škole, vždy jsem dospěl k závěru že ženské pokolení má „političek“ opravdu méně než to mužské. Když se k tomu přidá typicky mužsky nastavený mocenský systém (Paroubek, Topolánek a spol), asi je malé procento poslankyň snadno vysvětlitelné.

Tím ale netvrdím že se ženy nezajímají o věci veřejné. Když si opět vezmu na pomoc antickou školu, tak „civilizace“ je prý bez rozdělení na muže a ženy neudržitelná, protože obě pohlaví zastávají důležité společenské role. Jmenovitě: Muži jsou „inovativní“ složkou, zatímco ženy „udržují“ civilizaci na úrovni, které již bylo dosaženo. Tento vztah je vyjádřen také v osobnostech Dia a Héry. Zeus je klasickej inovátor - plodí hrdiny, staví a likviduje, zatímco héra je prakticky vždycky v opozici vůči jakýmkoliv změnám ve stávajícím pořádku.

Co jsem tím chtěl vlastně říct? Asi to, že chlapi jsou bordeláři, zatímco ženy nemají „tak velké“ problémy s uklízením, a že chlapi spíš postaví barák, a ženy ho radši vyzdobí květinama. Obě funkce jsou nezbytné, a proto musí být v politice zastoupeny - otázka zní „jak?“. Sokrates tvrdí, že ve společném fóru se navzájem nedohodnou, což také není úplně od věci, protože M. Tatcherová asi taky nebyla symbolem ženskosti (aneb - omlouvám se za to slovo - „údržby pořádku“). Zkrátka, k rozluštění otázky žen v politice by asi psychologové měli zabloumat nad otázkou pohlavních rozdílů v politickém pohledu na svět - něco na způsob „když chcete dobrý tanečníky, pozvěte si černochy; když plavce, tak bělochy.“

Ale vzhledem k tomu jakej je dnešní politice bordel, asi je tam těch holek opravdu málo :)

Odp: věčná demokratická otázka
ivan, 29.12.2006 14:08

Napadá mě řešení,-mužská sněmovna a ženskej senát. Mám to okuknutý z praktického života. Pánové,račte si přiznat,že v mnohých manželstvích to tak je ! Mnohý z poslanců má svůj ,,nadřízený" orgán doma. :-) (Pak, že je v politice málo žen.)

Dodatek: Mnozí z poslanců mají doma všechny orgány.:-)

Odp2: věčná demokratická otázka
Deever, 29.12.2006 15:19

Senát je podle některých zbytečná fraška. Vidíte, takhle by třeba dostal smysl !

Odp3: věčná demokratická otázka
NEMO, 29.12.2006 15:26

To si tedy nemyslím, ale spíš to chce zredukovat počty, hlavně parlamentu, na polovinu. :)

PS: Jak se dostane ke jménu ICQ, web, email? V profilu to nějak nevidím...

Odp3: věčná demokratická otázka
ivan, 29.12.2006 15:33

Nepředpokládám,že by k tomu kdy došlo,myslel jsem to napůl z legrace.Ale mnohým ,,alfasamcům" by bylo potřeba zkrátit vzletvé dráhy! Třeba, olympiádu v ČR mám za stavu hrorozivého sekáče ve státním rozpočtu za kovbojství!
Daleko praktičtější ženský by do takvého rizika nikdy nešly.

Odp4: věčná demokratická otázka
NEMO, 1.1.2007 12:37

Daleko praktičtější ženský by do takového rizika nikdy nešly.
:) Podepsala žena...
http://www.ian.cz/detart_fr.php?id=2077

Mám z toho radost, že se dělá taky něco pro vědu, bez které by jsme se dál nepohnuli. Raději tohle, než dávky netáhlům. ;)

Odp2: věčná demokratická otázka
NEMO, 29.12.2006 15:22

Dodatek, to zní jako dodatek k ústavě. :)
V případě takové parity senát<->parlament, by podle mě neprošel ani jeden zákon.

Odp3: věčná demokratická otázka
ivan, 29.12.2006 17:05

Kdyby se svět zase vrátil ke zdravému rozumu,tak by se nic nestalo. Bohužel je to sen,skutečností je opak.Svět se tohoto zaplevelení nikdy nezbaví.

Odp4: věčná demokratická otázka
maci, 1.1.2007 8:13

Kdy na světě vládl zdravý rozum? Ve které historické epoše a na kterém místě?

Odp5: věčná demokratická otázka
ivan, 1.1.2007 12:14

Za zdravý rozum považuji větší respekt k přirozeným právům.
Za vítězství práva psaného,nad zdravým rozumem a spravedlností, považuji nárok na vdovský důchod vražedkyně svého manžela,který si takto opatřila.

Odp6: věčná demokratická otázka
NEMO, 1.1.2007 12:29

Zdravý rozum zmizel s masivním nástupem armády právníků. Právnická fakulta praská ve švech. ;)
Zdravý rozum zmizel 40-letou komunistickou kampaní a ničení přirozených vztahu mezi generacemi lidí, pokřivením vnímání přirozených dějů a vztahů lidí k majetku a bytí vůbec.
Zkrátka civilizace dospěla do stádia, kdy zákonitě musí přijít nějaká výrazná změna, konflikt nebo něco ve smyslu kulturní revoluce (šoku), nebo skončíme jako starověký Řím, případně ještě starší civilizace.
Utopíme se ve své vlastní korektnosti a právním systému krmeném armádou právníků mající zájem na co nejvíc neprůhledném systému. ;(

No, já bych stejně do politiky nešla..
Isiik, 13.1.2007 12:10

A myslím, že se tam nechce ani mužům ani ženám.. Vždyť se tam na to nedá dívat..

Odp: No, já bych stejně do politiky nešla..
Márinka, 13.2.2007 21:43

V tom to myslím bude - nám ženským se do toho nechce. Vyjma feministek, ale ty nic nezmůžou, protože jejich názory se nelíbí ani většině žen, které by měly zastupovat; včetně mě. Podle mého politika je mnoho keců a skutek utek. A když neuteče, stojí za dvě věci. Kdybychom vedly domácnost tak, jak se dělá politika, žili bychom už dnes na smeťáku. Ono nás to stejně jednou čeká. Právě dnes mi jeden návštěvník knihovny vypočítával, kolik tun kávové sedliny vyprodukují Brňáci za pár dnů. Ale to je z jiného soudku ... Rozhodně jsem proti kvótám. Copak jsme nějaká komodita? Ovšem více ženských pohledů na věc by určitě byl prospěšný. Co je pro muže problém, to je pro ženu samozřejmost. A naopak.

Kvóty by byly zbytečností!
Kareta, 12.2.2007 20:17

Jsem proti jakýmkoliv kvótám na cokoliv. Myslím, že by stejně nebyly naplněny, že by se ženy nehrnuly do parlamentu ani po jejich zavedení. Proč taky živořit mezi tou smečkou útočných vlků, kteří většinou nejsou schopni dohodnout se ani na bezvýznamné banalitě, a ještě od nich často snášet ponižující šovinistické urážky (ňadra, hmotnost, oblečení, účes …). Navíc jsem dávno přesvědčena o tom, že zatímco muži o všem pouze dlouze debatují (stačí sledovat poslanecké interpelace), žena neztrácí čas (jelikož ví, nakolik je drahocenný) a koná. Tento web je toho zářným příkladem. Kolik tu diskutuje žen? A ruku na srdce, pánové, co dělají vaše manželky, partnerky, matky, sestry, zatímco vy brouzdáte po těchto stránkách???:-)

Odp: Kvóty by byly zbytečností!
NEMO, 13.2.2007 9:12

Co dělají? Vykecávají venku na ulici nebo jiném vhodném místě, třeba v cukrárně...
Muži a ženy jsou si v tomhle rovni. Ale na „klebetnice“ se víc poukzuje. ;)
Jinak jsem taky proti kvótám, to se musí usadit samo, dřív ženy neměly ani volební právo a dneska? Pomalu chodí rubat uhlí do dolů...

Odp2: Kvóty by byly zbytečností!
Kareta, 13.2.2007 22:24

Jsi jeden z mála chlapů, kteří uznávají rovnost ženské a mužské upovídanosti, jak příjemné!:-)

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.