Pro všechny přemýšlivé lidi

Komentáře k článku

15.11.2006 20:40

Proč je „nedostatek“ žen?

Ten článek v MF Dnes měl nádech kuriozity. Ale jen na první pohled. Na světě se prý údajně „nedostává“ sto až dvě stovky milionů žen. Tolik by jich prý bylo potřeba, aby zavládla alespoň přibližná rovnováha v mezi oběma pohlavími.

Dějiny podobné výkyvy znají, ale většinou jen na lokální úrovni. Nynější podoba, kdy se žen nedostává hlavně v Číně, Indii a vůbec v Asii má trochu jiné kořeny. Jejich příčina tkví v dlouhodobě nerovném postavení muže a ženy. Zatímco muž coby živitel rodiny a potencionální opora na stáří rodičů je jako potomek vítaný, očekávaný a chtěný. Narození děvčete je něco jako malá tragédie. Děvče totiž po provdání obvykle odchází s manželem, takže ve stáří se stará o rodiče manžela nikoliv svoje. Mimo jiné.

V takové situaci, navíc v Číně podpořené omezením v podobě jednoho potomka na rodinu, je jen logickým vyústěním mimořádná obliba potratových klinik, kde se po zjištění, že budoucí matka čeká děvče zcela běžně odehraje onen zákrok, aby v „druhém pokusu“ všichni doufali v syna. Nutno podotknout, že potrat na základě pohlaví potomka je zde zakázán, nicméně mocná ruka korupce je nad zákon.

Trochu mně z těchto praktik mrazí v zádech. Ovšem jiný kraj, jiný mrav. Bohužel nedostatek ženského pokolení v takovém měřítku není nic, co by nás mohlo nechávat chladnými. Zdánlivě velká vzdálenost, která nás dělí od centra tohoto problému se bude čím dál zkracovat a můžeme jen hádat jakým způsobem bude tento problém řešen. Nejrychleji se v podobných situacích naneštěstí vždy orientují všelijaké mafie a zločinecké organizace.

Máme se tedy obávat únosů žen do Asie? Zatím zřejmě nikoliv. Co, ale třeba za dvacet let, kdy dospěje populace mladých mužů, kteří budou tímto nepoměrem postiženi nejvíc? Jak se začne vyvíjet situace kdy miliony mužů nebudou mít možnost najít si manželku, prostě proto, že žádné ženy nebudou? Zní to trochu jako sci-fi, ale myslím, že je to jako s prací. Není tady, bude jinde a jdeme za ní.

Hrozí tedy exodus mladých asijců do světa, ne za prací, ale kvůli partnerským vztahům? To už bych považoval za reálnější. Asi si nikdo nedovedeme představit, že by se něco tak normálního jako partnerské vztahy mělo dít na jiném základě než je tomu nyní. Tak například, kdo dá víc, kdo dřív uvidí, nebo kdo dřív přijde. Přeháním. To všechno už zde kdysi bylo. Kulturně jsme dnes mnohem dál.

Blíží se však doba, kdy žena bude v některých částech světa vzácným a ceněným zbožím a to doslova a bez hanění. Budou se o ni a kvůli ní svádět boje, bude se za ni platit a žít jako žena v těchto končinách se stane pro některé výhodou a pro některé noční můrou. A proč to všechno? Protože momentálně pro naplnění tohoto scénáře dělají co mohou.

zle je
elo, 15.11.2006 21:37

to nijak neni vobec dobre bral by som to naopak.

Jsou to věci
Kelt, 16.11.2006 8:25

Když se k tomu ještě připočte demografický problém Evropy, kdy populace stárne stále rychleji a Evropanů ubývá, nečeká nás nic pěkného. Teď ještě abychom si před „nájezdníky“ z Východu a Jihu chránili i své dcery a vnučky. :-)

Odp: Jsou to věci
Jana, 16.11.2006 8:51

Ale když se na to dívám z té holčičí stránky, naše Hanička bude mít velký výběr.:-):-)
Ale teď vážně, je to velký problém. Obávám se, že může vyvolat i války. A všechno proto, že se lidi pletou do toho, do čeho strkat nos nemají.
Svíce ve mně v posledních dnech přiživuje typickou podzimní a zimní skleslou náladu z nedostatku sluníčka. Samé depresivní články - stáří, nemoci, neblahá budoucnost lidstva. Marně se však ve svém momentálním rozpoložení snažím najít nějaké veselé téma...

Odp2: Jsou to věci
Kelt, 16.11.2006 9:26

Jenže podzim není jen mlha a plýskanice, podzim je i dobou zrání, šustícího zlatého listí, pouštění draků a dalekých výhledů do kraje. Já podzim miluji, má v sobě zvláštní magickou melancholii, zklidnění a uvolnění. Ve mě deprese vyvolává spíše zima ...

Odp2: Jsou to věci
ivanplacak, 16.11.2006 18:25

Kdyby se chtěla Hanička provdat za každého neobsazeného Číňana na jednu vteřinu,dosála by nesmrtelnosti.;-):-):-)

Odp3: Jsou to věci
Jana, 16.11.2006 19:25

Dobrý den, Ivane, už jsem se bála, že jste se někde ztratil.

Odp4: Jsou to věci
ivanplacak, 16.11.2006 20:28

Taky jsem se bál,stejskalo by se mě!

Dívky ze seznamky
romantik, 16.11.2006 8:36

Ono v současné době není ani o co stát, co se týče současných děvčat na vdávání. Zkušenosti s nimi ze seznamky jsou špatné: Mládenec ji na schůzku přinese květinu, zaplatí vstupné do muzea, na zámek, pozve ji do cukrárny a koupí jí dle jejího výberu zákusek, ona si všechny pozornosti vezme a nakonci schůzky mu řekne, že už se s ním podruhé vidět nechce. Nebo jiná: Jede za ní na předem dohodnutou schůzku přes celou republiku, cena jízdného cca 300,--Kč a když je na místě, slečna mu zatelefonuje, že nemůže přijít, že jde do práce. A další jiné „dívčí výmysly a vrtochy“, kterými s mladými muži manipulují. Není o co stát. Pochybuji, že by maličtí černí asiaté měli u našich sufražetek větší úspěch, než evropští muži.

Odp: Dívky ze seznamky
Honza, 16.11.2006 9:33

Romantiku, neztrácejte naději. Moje sestra se také několikrát pokoušela seznámit přes internet a měla spoustu nedobrých zkušeností. Chtěla tento způsob zavrhnout, ale pak to zkusila ještě. Nakonec má hodného, pěkného, chytrého, slušně vydělávajícího věkově přiměřeného manžela a snad už brzy, pokud to dobře dopadne, i potomka.:-)
Ale o tom, jací jsou někteří chlapi burani, nám povídala, a to by člověk snad ani nevěřil.

Odp2: Dívky ze seznamky
romantik, 16.11.2006 9:38

I tomu věřím. Děkuji za povzbuzení.

Odp: Dívky ze seznamky
Jana, 16.11.2006 13:46

Sufražetka = bojovnice za volební právo žen. Je na tom něco špatného?

Odp2: Dívky ze seznamky
ivanplacak, 18.11.2006 14:09

Ta neženská bojovnost.;-)

Odp3: Dívky ze seznamky
Jana, 18.11.2006 14:21

Jak tomu mám rozumět? Existuje nějaká ženská bojovnost? Nebo existuje pouze bojovnost mužská?:-):-)

Odp4: Dívky ze seznamky
ivanplacak, 18.11.2006 17:05

Ano,je to tak, tak tomu rozumím já.;-) Sufražetky byly elitními legiemi feministek, jejich údernou silou.Způsobem boje připomínaly spíše falangu na zteči, než jemnou a účinnou ženskou strategii ověřenou téměř věčností.;-) Pěkně to ženskejm pohnojily,jejich snažení vyústilo u nás, v něco jako svaz žen, v něco, co stejně ovládali politicky muži. U nás, po odstrčení Gusty Fučíkové a později M.Kabrhelové, byl ženama samotnýma navržen skutečný feminista,rozumem i srdcem, Prof.Švejcar. Myslím,že je pochován v Žalově. (neověřeno) Naštěstí k tomu nikdy nedošlo! Takže, největší bojovník za ženská práva,(veřejností uctíván) byl u nás chlap.:-)

Odp5: Dívky ze seznamky
Jana, 18.11.2006 17:50

Teda Ivane, teď jste mě dostal. O feministickém hnutí nevím vůbec nic. Přesto se odvažuji drze tvrdit, že ty sufražetky byly spíš předchůdkyněmi feministek, než jejich elitními jednotkami.
Jo a pokud jde o jemnou a účinnou ženskou strategii, není to jen mýtus, který přiživují chlapi? Kam ta účinná strategie ženy dovedla? Teprve použití drsnějších, spíše typicky mužských prostředků pomohlo ženám k určité rovnoprávnosti.

Odp6: Dívky ze seznamky
ivanplacak, 19.11.2006 12:32

Nevzdoruji ! Je těžké určit začátek něčeho co není měřitelné, myslím,že za přijatelné je označení, vývoj a větvení. Myšlenky prosazení se na úroveň občana,nikoliv muže, jsou jasou a pochopitelnou snahou všech myslících lidí, včetně mužů! ;-)Ne muži,ale katolická církev, (jinde jiná náboženství) prosadila toto uspořádání,podporována mnoha oddanými ženami,které sami ve víře, svoje postaveni ztvrzovali.Příkladem jsou muslimské ženy,které sami trvají na symbolech svého postavení.Sufražetkám šlo o obecné právo občanské!..volební právo bylo jenom jedním z nich,i když to nejviditelnější.
Samo,že docházelo i ke komickým exesům,třeba požadavek na společné záchody.Nám by to tak nevadilo,určitě bychom tuto újmu unesli.:-)

Odp7: Dívky ze seznamky
Jana, 20.11.2006 9:09

Ty společné záchodky (bez pisoárů, samozřejmě) se prý mají ve světě zavádět! Hlavní důvod: aby tatínci mohli v klidu dát vyčůrat svoje dcerky.

Odp8: Dívky ze seznamky
NEMO, 22.11.2006 9:33

Doma máme taky jeden záchod v bytě a nikomu to nepřijde divné, vždyť je to uzavřený prostor... :)

Ale jisté nebezpečí pro ženy v pozdních hodinách v hospodskýchzáchodech tu je, nebo i pro muže? ;)

Odp9: Dívky ze seznamky
Jana, 22.11.2006 9:35

Řešením by byl jeden záchod pro pány, jeden pro dámy a jeden pro rodiče s malými dětmi, které se ještě samy neobslouží.:-):-)

Odp10: Dívky ze seznamky
Luko Karavan, 22.11.2006 12:32

Jeden pro pány, jeden pro dámy, jeden pro rodiče s dětmi, jeden pro gaye, kteří se mohou před heterousexuály stydět, jeden pro lesbičky, jeden pro invalidy a jeden pro politiky aby nám přestali s**t na hlavu

Odp11: Dívky ze seznamky
romantik, 28.11.2006 12:36

Jo, protože bezdomovci žádný potřebovat nesmějí, ti jsou pro mnoho lidí „z lepší společnosti“ odsouzeni k chození na záchod pod mostem.

Odp12: Dívky ze seznamky
Man From A Blue Dream, 28.11.2006 12:50

Bezdomovci snad choděj na pány ne? Nebo taky na dámy.

A nevíte za co ?
romantik, 30.11.2006 15:24

Mane, a nevíte za co by bezdomovci na placené WC chodili ? Když provedete kalkulaci, tak zjistíte odhadem:
bezdomovec = ((8 x za den) + (3 x za noc)) x 2Kč = 22,--Kč za „malou“
(1 x za 24 hod) x 5,-- Kč
------------------------------------------------------------------------------
celkem 27,-- Kč za den = 810,--Kč za měsíc
------------------------------------------------------------------------------
bezdomovkyně = (14 x 5,--Kč) x 30 = 2100,--Kč za měsíc (vč.návštěv při menstr.). Kdyby chodili na placené WC, tak by proč..... a prok....
poslední kalhoty.

Odp: A nevíte za co ?
ivanplacak, 30.11.2006 20:16

:-) Vzhledem k tematu článku ,,Proč je nedostatek žen?..je tvoje účetnictví jasnou odpovědí. Nežli holčičku,která pročůrá za měsíc 2100,- tak radči kluka! Mít pět holek a manželku by byla ekonomická sebevražda. 12600,-Kč .S maminkou a tchyní =16800+tatínek = 17610,-Kč !! Bejt gay, by bylo v životě výhodou přímo k nezaplacení. :-) Myslím,že záhadu, proč je nedostatek žen jsme právě vyřešili. Docela se tomu chechtám.

Odp2: A nevíte za co ?
ivanplacak, 30.11.2006 20:50

Cena nového Renault Thalia je 194400,-Kč, to je jedenáct čuracích měsíců.Celý jeden měsíc by zbyl na pojištění,benzín a pořádnou oslavu za koupi nového auta. :-)

Odp: A nevíte za co ?
Luko Karavan, 30.11.2006 22:32

Dobře, a z čeho chcete ty bezdomovecké toalety sponzorovat? Ze svojí podpory?

Možností více
romantik, 30.11.2006 23:25

Luko, možností je více. Částečně třeba z pokut za nelegálně dovezené odpadky z ciziny, částečně z nazpět vysouzených „tunelů“ nebo z nelegálního podnikání všeobecně. V nejhorším „osvědčeným žebráním mezi nejchudšími vrstvami obyvatelstva“, protože jinak dnes nelze.

Odp: Možností více
Luko Karavan, 30.11.2006 23:53

Hmm... Ještě dotázeček: Na těch veřejných WC se pak budou předkládat nějaké bezdomovecké průkazy? Nebo jim chcete dávat nějaké vylučovací příspěvky (které by samozřejmě byly utraceny za chlast a cigarety)? To už bych radši rozdával polívku...

Migrace nevěst
Honza, 16.11.2006 9:21

Spíš si myslím, že dojde k migraci nevěst. Dnes si každý třetí Švýcar bere za ženu cizinku, většinou z východní Evropy nebo ze zemí třetího světa. Stejně tak hodně Čechů si už vzalo za ženu třeba Ukrajinku - prostě ženu ze země s nižší životní úrovní. Je to podle mě oboustranně výhodný obchod - žena si pozvedne svou životní úroveň a muž získá loajální a poslušnou manželku, vážící si své pozice.
Stejně tak to podle mě dopadne v Číně. Číňani, kteří na tom ekonomicky jsou poměrně dobře, získají manželky z chudších zemí. Nakonec utřou nosy chlapi z těch nejméně rozvinutých končin. Připadá mi to logické.

Muž a žena
Karel, 16.11.2006 12:24

Muž a žena jsou dva protiklady, které se přitahují. Chvíli si nadbíhají, lichotí si a milují a za pár let si nadávají, nenávidí se a rozvádějí.
Proč tomu tak je? Protože z mladého sportovně vyhlížejícího muže se za pár let stane prací a starostmy utahaný chlap, který má rád svoje pohodlí, televizku a sportovní přenosy. A co ženy? Mladé, krásné, svůdné a hlavně sexy zamotávají mužům hlavu, nebo při nejmenším se každý chlap podívá, nebo se rád otočí. A co se stává z těchto žen? Promiňte mi ten výraz, ale naprosto výstižně: HEREČKY A MRCHY. Pomlouvají, intrikují a chlapa dokáží buď zničit, oškubat a svými nadávkamiale že je k ničemu ho naprosto legálně zabíjejí. Pozor než na některou vlezete pánové!!!!

Odp: Muž a žena
LarryW, 19.11.2006 13:49
Odp: Muž a žena
t, 22.12.2006 10:17

Mluvíte jako gay. Na jedné straně je vrchol všech cností, polobůh a muž, za jehož nedokonalost může práce a těžký život, na druhé straně mrcha a herečka, která to má zřejmě v životě snadné a za svou degradaci si může sama. Myslím, že urážíte muže, poněvadž je činíte nesvéprávnými jedinci, bez zodpovědnosti za svůj vzhled a jednání...

Ženy muže přežívají
Karel, 16.11.2006 12:35

I když jich je méně, stejně jich bude více.....protože chlapa dokáží vždy odrovnat.....a konečně vždy je přežívají...dnes již o 7 let

Holt v Číně bude za nějakou dobu hodně...
kahi, 16.11.2006 12:43

Holt v Číně bude za nějakou dobu hodně starých mládenců :). Nedovedu si př představit, že by se houfně stěhovali jen kvůli ženám.

Odp: Holt v Číně bude za nějakou dobu hodně...
cassi, 17.11.2006 20:04

Jen kuli zenam? jen...hm tak si predstavte svuj zivot... bez ZADNEHO partnerskeho vstahu. Nejste jeden z tech bohatsich, krasnejsich...atd. proste prumerny chlap. Zenskych bude malo a na vas se dostat vubec nemusi...za cely zivot.Jeste porat si myslite ze je to detail, ktery neovlivni vas zivot?

Odp2: Holt v Číně bude za nějakou dobu hodně...
kahi, 17.11.2006 22:24

Jeste porat si myslite ze je to detail, ktery neovlivni vas zivot?
To jsem si nikdy nemyslel :-).

To že si člověk něco neumí představit, neznamená, že se to nemůže stát skutečností. Viz níže položený komentář od Ivana Placáka.

K větší hloubce zamyšlení
Saša, 16.11.2006 16:54
Staronové uspořádání =2:1 ?
ivanplacak, 16.11.2006 21:33

Ve vysokohorských oblastech Pamiru a Himaláje nejsou ,,trojmanželství" zas tak neobvyklé.Původní, socioekomomický celek lidí je tlupa,toto je prapůvodní rodina. Pro některá území může být toto řešením. Představuji si,jestli bych chtěl být v takovémto uspořádání ženská, nebo chlap.?? Vycházejí mě samé výhody pro všechny.:-) Tak si myslím,jestli není na světě přílš mnoho mužskejch.;-) Ženský,co vy na to? :-) (Pro mužský to platí taky.)

Takovéto nerovnováhy se v minulosti již...
ivanplacak, 16.11.2006 23:04

Takovéto nerovnováhy se v minulosti již udály.Německo po dvou válkách bylo téměř bez chlapů,nebyl ani mužský dorost,zmizela celá generace mužů v produktivním věku.Na obnovu Německa byli tehdy zváni dělníci -hosté.Ti dali základ nové generaci dnešních rodilých,,Němců",zdomácnělých Turků. Ti zůstanou navždy,budou základnou pro další přistěhovaleckou vlnu svých bratří. Dalším příkladem jsou některé oblasti střední Afriky,kde kůli AIDS a kmenovým válkám zmizela celá střední generace lidí.Děti, nebo starci,nic mezi! Co lidstvo je lidstvem,dochází k takovýmto nerovnováhám neustále.Bohužel, neustále vítězíme.Za necelých 200let žilo a žije na zemi víc lidí,než za celou dobu vývoje lidstva.

Ani Rusky na tom nebyly lépe
romantik, 18.11.2006 16:11

Ani Rusky na tom po válce nebyly lépe, i tam byli mládenci vybiti.

já to nechápu
George, 18.11.2006 12:14

Já to nechápu, že někdo dává klukům přednost před holčičkama. Jako děti, kluci jsou absolutní blbečci v porovnání s holčičkama. Snad až tak po 25 začínáme mít nějaký smysl. Do té doby jsme blbouni však si to přiznejme. Zlatý holky.

Odp: já to nechápu
ivanplacak, 18.11.2006 13:58

Dcera doroste v mladou ženu,vdá se a odejde z domu za manželem.Její rodiče zůstanou ve stáří sami.V zemi kde není možné mít větší počet dětí to je většinou ,,ztráta" jediného dítěte.

Děvčata zblbnou později
romantik, 18.11.2006 16:08

Ony děvčata musí mít předstih ve vývinu, aby přišly včas do jiného stavu a pak po porodu už mohou „zblbnout“, pak už to nevadí.

Odp: Děvčata zblbnou později
Jana, 27.11.2006 8:54

Tak teď tě mít po ruce, jednu ti vyšiju.

Odp2: Děvčata zblbnou později
romantik, 27.11.2006 10:12

Bavlnkou ?

Odp3: Děvčata zblbnou později
Jana, 27.11.2006 12:49

Jo, kytičku.

:-) Ve škole jsme dostávali sluníčka a...
ivanplacak, 27.11.2006 9:49

:-) Ve škole jsme dostávali sluníčka a mráčky,kolik sluníček by dostal za svou odpověď George ?:-)

Odp: :-) Ve škole jsme dostávali sluníčka a...
Matouš, 28.11.2006 23:10

Podle toho, jestli by to byl/a učitel/ka...

Odp2: :-) Ve škole jsme dostávali sluníčka a...
ivanplacak, 29.11.2006 8:09

Otázka byla směřována k Janě,neudělal jsem tam propojku.Asi se zastřelím, :-) JANO,kde jsi ?

Odp3: :-) Ve škole jsme dostávali sluníčka a...
romantik, 29.11.2006 8:46

Vyšívá romantikovi kytičku.:-)

Odp3: :-) Ve škole jsme dostávali sluníčka a...
Jana, 4.12.2006 8:10

Tady, tady. Jakou známku by dostal George?
Ivane, my učitelé strašně neradi známkujeme.:-)
Většinou z toho mám o pololetí a na konci roku trauma. Máte jen pět možností a musíte spravedlivě podělit všechny...To snad ani nejde, raději bych bodovala - plný počet 100 a ubírat.
Myslíte, že George má pravdu s těma klukama?

Odp4: :-) Ve škole jsme dostávali sluníčka a...
Kelt, 4.12.2006 9:59

V některých zemích bodování ve stupnici 0-100 funguje a podle mého je mnohem lepší něž jen 5 známek, alespoň z mého laického hlediska.

Odp4: :-) Ve škole jsme dostávali sluníčka a...
ivan, 5.12.2006 16:44

Holky jsou asi klidnější a nemaj tak telecí nápady jako kluci,takže,asi pravdu má. No a s tím známkováním?Ve skupině lidí, která soutěží mezi sebou si to představit umím.Naopak, vadí mě,že při různejch tv. soutěžích -,,Karuso, dostávají většinou všichni stejné známky a opravdu dobrý výkon není odlišen od průměru nebo od špatného.Školní třída ale není tenhle příklad,spolužáci si nejsou vzájemnně soupeři.Tam bych asi nespal taky!Špatné,nebo nespravedlivé ohodnocení může změnit něčí život k nepoznání.Nemohl bych být soudcem,policajtem,exekutorem,revizorem,kontrolem a podobně,nikdy bych svojí práci nedělal dobře. Neumím si to vůbec představit.

Odp2: :-) Ve škole jsme dostávali sluníčka a...
Jana, 5.12.2006 8:53

A co na to vy, pane učiteli?

Možnost šíření homosexuality v Číně
Rolen, 28.12.2006 14:50

I když homosexualita je genetickou záležitostí, je známo z různých věznic a káznic, že homosexuální praktiky se šíří jako náhražka sexu s druhým pohlavím. Dojde tedy v Číně a Indii k šíření „sekundární“ homosexuality.

A co v ČR?
ZTB, 9.10.2008 16:07

Podle mne hrozí nedostatek žen i v České republice
- pokud nepřestanou mladí muži považovat partnerku za majetek a nesníží se k zabití
- pokud nepřestanou mladé dívky umírat cestou z diskoték
atd. atd.

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.