Malé úvahy o problémech kolem nás

Poslední komentáře

Střípky z diskuse

Zajímavé odkazy

Novinky na Svíci.cz

  • 30.11.2007: Nyní jsou nově přidané komentáře od poslední návštěvy zvýrazněny barevně
  • 13.4.2007: Možnost úpravy i zatím neschváleného článku
  • 22.6.2006: Zlepšeno vyhledávání
Proč používat Linux

Komentáře k článku

8.11.2006 23:50

Koupil jsem si noviny

Teď bych si mohl říkat: „Já blbec, že jsem se na to ...“
Po dlouhé, předlouhé době jsem si koupil konvolut denního tisku (sehnal jsem všechny celostátní i regionální tisky) a nestačil zírat. Ano, je to již několik let, co denně sleduji novinky pouze pomocí elektronických médií a odborných časopisů. Zvědavost, jestli mi něco náhodou neuniká plus možnost se vrátit o pár let zpět a zalistovat si pravými papírovými novinami mě přišla draho. Byla to chyba. Nejenže jsem vyhodil stopadesát korun za téměř nic zajímavého, koupil jsem si za své peníze vlastně jen reklamy, bulvární nesmysly, PR články, užitečného textu maximálně 10%. A to ještě s faktickými chybami, kteréžto jsem odhalil i jako laik v oboru o kterém článek informoval. Jak já v tu chvíli marně hledal diskuzi pod článkem. Zklamání. Rozumné inzeráty tam také nebyly, jen samý spekulant a erotické služby nebo jiné pochybné akce, na které snad už nikdo neskočí. Naštěstí papír (kromě příloh a vložených letáků) není křídový, tak se dobře uplatní v kotelně... V této souvislosti mne napadá otázka, kdo tyto škváry může ještě kupovat, kdo je ochoten za to zaplatit? Je to ze setrvačnosti? (aktivní důchodci) Je to kvůli těm různým lákajícím soutěžím?

Příště již nikdy více. Mile rád přenechám noviny jiným, ač je nejspíš používají pouze jako tepelnou izolaci, do bot, jako čepici při malování, na toaletě nebo v již zmíněné kotelně. Ke čtení to opravdu není.

Otázka do publika: Měl jsem jen smůlu a v jiné dny je to lepší, nebo jsem nenávratně zmlsán internetem?

Papírové noviny
Kelt, 9.11.2006 7:26

Papírové noviny už jsem taky nečetl pěkně dlouho, mým zdrojem informací je internet s RSS :-) Občas si ale půjčím od kolegů v práci noviny a jen jimi tak prolistuji a můj dojem je podobný Vašemu - plno reklam, bulvár, plkání o ničem. A to kolegové kupují „seriózní“ tisk jako Mladou Frontu nebo Lidovky, žádný Blesk. Bulvarizace společnosti už pokročila pěkně daleko :-)

Tojsemrádženejsemsám
bratr David, 9.11.2006 11:01

Návštěva trafiky je pro mne v posledních letech dost rozpačitou záležitostí. Málo řečí o ničem. S nostalgií vzpomínám na svůj pobyt v německu, kde časopisy jako Der Spiegel nebo Geo - Epoche jsou doslova naprásknuté množstvím erudovaných informací, které na posezení nejste ani schopni vstřebat. Myslím, že novinový článek je takovým obrazem intelektu národa. A nejsen novinový stánek. Stačí navštívit knihkupectví... Někdy je to otřesná nuda ve čtyřpatrovém domě! Často základní filosofické a literární texty seženete leda na internetu nebo v antikvaruátu a to ještě s výborným komentářem nějakého komunistického pisálka.

Odp: Tojsemrádženejsemsám
kahi, 9.11.2006 12:26

Nevím jak tomu bylo tehdy, ale dnes je Spiegel týdenník, a měli bychom ho srovnávat opět s týdenníky. K čemuž bohužel nemám možnost ani kompetenci.

S autorem článku sdílím pocit „psaní o ničem“, poměr pro mě zajímavého obsahu / obsah celého plátku mi přijde mikroskopický.

Odp2: Tojsemrádženejsemsám
Luko Karavan, 9.11.2006 20:03

Pardon, ale dovolím si tvrdit, že Spiegel není týdenník. Spíš to bude týdeník.

Odp3: Tojsemrádženejsemsám
kahi, 9.11.2006 20:27

Ano, chvíli jsem váhal, jestli se mám opravit, anebo čekat na někoho jako Vy. Vybral jsem si B).

Haha... Proč to děláte? Vy takový...
NEMO, 9.11.2006 14:44

Haha... Proč to děláte? Vy takový technokrat. :)
Jo papírové noviny nám chodí nějaké do práce. Používám je na semletí do kašírovací hmoty nebo jako dobrý savý materiál když něco poleju... ;)
Jinak noviny tištěné dneska jsou jen ničením lesů, opravdu tam nic není, škoda. Takové noviny se daly po přečtení na WC i rozumně použít, i když dneska i tento smysl odpadnul. Nemáme fronty na WC (OO) papír. :)

Poslední vypěnění
romantik, 9.11.2006 16:14

Naposledy mne „vypěnil“ článek v časopise „Tý..n“, který měl zajímavé odborné téma i nadpis článku, avšak obsahově bylo zřejmé, že ho psal výřečný laik, který udělal několik odborných chyb, který se nesnažil ani minimálně proniknout do odborné tematiky. Na telefonickou připomínku autor článku se ani neomluvil, ani nepovažoval za nutné v příštím čísle něco opravit a dokonce řekl: „Vždyť to nevadí, vždyť tomu veřejnost nerozumí, Vaše odborná námitka je zcela ojedinělá, není třeba nic zpětně opravovat, nikdo si toho nevšimne.“

Odp: Poslední vypěnění
Luko Karavan, 9.11.2006 18:11

:-)Věřím tomu, že takový přístup tito lidé praktikují a rozčiluje mě to. Na druhou stranu - lidé, kteří čerpají informace jen z podobných zdrojů jsou s nimi asi spokojeni a nemají potřebu vědět něco přesněji nebo pravdivěji, takže asi opravdu nestojí ano za tu dodatečnou opravu.

Odp2: Poslední vypěnění
Luko Karavan, 9.11.2006 18:12

ale kruciš proč se mi tam zase udělal ten smajlík?

Odp3: Poslední vypěnění
romantik, 9.11.2006 23:13

Smajlík nevadí, Smajlík potěší, Smajlík je chápán jako vyjádření přívětivosti. Ohledně odborných chyb se domnívám, že by zásadně neměli existovat, redaktoři a autoři článků by se jich neměli dopouštět, měli by psát jen v rámci svých znalostí, tedy do jejich výše. Měli by psát jen to, o čem vědí a přesvědčili se u odborníků, že je správné.

Ještě jeden autorský prohřešek v novinách M ***O: Autorka článku psala o tom, že asi 28 % nováčků je ze zaměstnání propuštěno ve zkušební době, že to uvádí nějaká paní Dr., šéfka nějaké zahraniční personální agentury. Bylo tam uvedeno jméno té paní doktorky. Na internetu její agentura nebyla k nalezení a česká autorka článku odpověděla, že mi na ní kontakt nedá, protože ta paní doktorka někde ze zámoří s jejich novinami přerušila veškerou komunikaci. Tak proč ten článek ta naše autorka vůbec napsala ? Proč uvedla jméno té zahraniční šéfky agentury ? Proč se uvádějí v tisku nějaká fakta z ciziny, která nám v našich problémech nemohou pomoci ?

Odp4: Poslední vypěnění
Alice, 16.11.2006 13:53

Souhlasím s Vaším vyjádřením ohledně chyb v článcích.
Domnívám se však, že chyby by neměly existovat vůbec.
Každý z nás by měl znát svůj mateřský jazyk. To platí dvojnásob u redaktorů,publicistů a dalších, které psaní tzv. živí.
Pokud se týče článku o kterém se zmiňujete, je dost pravděpodobné, že v době, kdy „naše autorka“ onen příspěvek psala, nebyl ještě se „zámořím“ přerušen kontakt.
P.S. Ve druhém řádku máte chybu....neměly by ...
(ty chyby) existovat. Krásný den...

Odp5: Poslední vypěnění
romantik, 16.11.2006 14:57

Uznávám svou chybu, že správně má být tvrdé y ve vyjádření „ ...chyby by neměly být ..“ ve slově neměly po l. Psaní na internetu má však to nebezpečí, že pokud je komentář psán přímo a kontrolován pravopis příliš dlouho, pak „vyprší platnost stránky“. Někdy nemám čas si příspěvek připravit samostatně a pak ho překopírovat do Svíce, a proto se dopouštím pravopisných chyb. Kromě toho už dávno v elektronické formě lidé nedodržují český správný pravopis a co hůře, vyjadřují se nespisovně, nečesky a hlavně vulgárně. Být by neměly chyby žádné, i když ty pravopisné se domnívám jsou nejmenší. Děkuji za „smečem vrácený pinpongový míček“ . Pouze odpověď protihráče dělá hru zajímavou.

Odp: Poslední vypěnění
David12345678, 9.11.2006 18:19

Tak to je teda pěkný debil a měl by si někým odbornějším zkontrolovat svůj mozek. Noviny zrovna nečtu, ale rád se občas podívám na vědeckou přílohu. Pro základní přehled stačí, Pro podrobnější věci musím na net. Ale s tím taky nemám nejlepší zkušenosti, co se týče odbornosti(možná neumím hledat). Momentálně si na tohle hledám nějaký vědecký časopis, který by mě v tomto směru uspokojil.

Čtu rád noviny a nejsem důchodce.Při...
Martin K., 9.11.2006 18:29

Čtu rád noviny a nejsem důchodce.
Při delší cestě vlakem jsou milé zpestření, přečtu si co je nového ( co bylo včera nového ) a čas hned letí rychleji.
A když jedete na týden na dovču třeba na chatu nebo pod stan tak jsou noviny po pár dnech milé zpestření, dozvíte se co je nového, zabalíte do nich svačinu, jsou prý dobré na podpal (říká se to :-)), když máte mokré boty neexistuje lepší způsob jak je vysušit než…
Když si chcete sednout na špinavé zastávce dáte si je pod zadek.
Tohle komp a net nenahradí ( i když na notebook by se sednout dalo ).

Po přečtení se noviny doma dají použít na všechno, na zabalení mraženého masa, do klece pod zvíře, na zabalení a převoz čehokoli co špiní, když malujete uděláte si z nich malířskou čepici ( tu jak má Večerníček ), když máte doma řemeslníky uděláte jim v bytě cestičku z novin, ve škole jsme z nich dělali útočné vlašťovky, když máte málo peněz odnesete je do sběrných surovin, když nemáte žádné či jste v mínusu tak se novinami přikryjete.
Chcete poslat vyděračský anonym a bojíte se grafologa? Písmenka z novin jsou stylovější než text z tiskárny. Někdo Vás vydírá? Půjdete na první a poslední schůzku s vyděračem s kufrem peněz nebo radši s kufrem nastříhaných novinových papírků?

Noviny byly, jsou a budou nenahraditelné.
A peníze za noviny? Už jsem vyhodil peníze i za nic a i za větší blbosti tak mě těch pár kaček za noviny ani nezamrzí.
A novinová zpráva vytištěná na novinovém papíru se mi i tak nějak líp čte než zpráva z obrazovky.

Odp: Čtu rád noviny a nejsem důchodce.Při...
Luko Karavan, 9.11.2006 18:55

To je sice pěkné, jak jste nám vyjmenoval všechna možná použití novin, a to že se zprávy z nich čtou lépe než z monitoru je asi taky pravda, ale přece jen se mi nezdá že by to vyvážilo plýtvání papírem. Já třeba čtu každý den MF DNES, ale kdyby nebyla u nás doma předplacená, sám bych si ji rozhodně do trafiky kupovat nechodil. Možná tak o víkendu kvůli těm kulturním přílohám, ale i toto lze v mnohem větším měřítku nahradit internetem. A navíc, od čeho máme knihovny?

A ještě bych rád dodal, že rozhodně nevěřím všemu co v novinách nebo na internetu zahlédnu - a to se týká i „seriózních zpráv“. Ono se stačí podívat třeba na film Vrtěti psem a člověk je hned znejistělý.

Odp2: Čtu rád noviny a nejsem důchodce.Při...
Martin K., 9.11.2006 19:38

Ano, já také ne, ale to je ono že tušíte že to je jinak a člověk přemýšlí a hledá si i jinde a i třeba na tom netu. Dřív se tak nějak dalo číst MfDnes a Právo ale po nedávné „změně grafického stylu“ Mladé fronty a celkovém úpadku otištěných článků už nejsou seriózní tisk jak se hrdě prezentují (alespoň pro mě). Už neotiskují zprávu jako zprávu o události, ale spíše jako názor autora na událost. Pak jsou tu články složené z obecných frází a oficiálního prohlášení tiskových mluvčí, dozvíte se to co se máte dozvědět, nic navíc. Když srovnám třeba články v tisku o bombardování Jugoslávie (1999) a články o invazi do Libanonu (2006), je mezi stylem jakým jsou napsány a jejich informační hodnotou rozdíl. A těch chyb ať už gramatických nebo faktických také dříve nebývalo tolik. Právo je na tom sice podobně ale podstatně lépe, dává alespoň častěji relativně více prostoru odlišným názorům než je názor redakce.
Jako vhodný doplněk a pro lepší stravitelnost jednostranně zaměřené stravy se snad ještě dají skousnout Haló Noviny.To je asi tak všechno.

Odp2: Čtu rád noviny a nejsem důchodce.Při...
Martin K., 9.11.2006 19:40

Zkuste i jiný tisk. :-)

Odp3: Čtu rád noviny a nejsem důchodce.Při...
Luko Karavan, 9.11.2006 19:54

S tím úpadkem mladé fronty rozhodně souhlasím, a taky se mi nelíbí ta změna grafiky, ještě navíc když se nám snaží nabulíkovat bůhvíjaké to není zlepšení a ještě tam otiskují jen pochvalné reakce.

Ale pokud jde o ty osobní názory - myslím že tam je prostor i pro ty ketré se neshodují s názorem redakce, i když určitě musí projít velice jemným sítem. No a pan Steigerwald už to občas opravdu přehání.

Jiný tisk? Dobrý rada...jen mít trochu víc času.

novinarina
denver, 13.11.2006 15:16

Pratele nepratele, noviny ctu asi tak, ze kdyz jdu do trafiky nebo na benzince pro cokoliv jineho nez je denni tisk, tak se jednim okem kouknu na titulni stranku, nekdy tedy i na tu zadni, v duchu se zasmeju i trochu urazím a tim pro mne novinarina hasne. Skoda papiru, skoda barvy, skoda stroju na jejich rozsahlou vyrobu a pracovni cinnosti, skoda casu, skoda zbytecne zkreslenosti a nafoukanosti, skoda vseho co „pouhy“ tisk a radoby profesionalni pisalkove napachali. Zpravodajstvi ctu xyz let vyhradne formou internetu - muzu v novinach spolehlive nalistovat zdroj? Najit jiny a overit si jeho pravdivost? Muzu v novinach prilozit vlastni komentar a sledovat vyvoj komentaru dalsich? Muzu do nich zabalit akorat tak slupky od brambor nebo s nima muzu prikryt bezdomovce, kterymu je urcite venku zima. Tedy muj nazor je prosty, neverim v noviny, uz vubec ne v ty, kteri je tak ukvapene pisi a hodlam si je i nadale NEkupovat. I kdyz je pravdou, ze bych si rad jednou za cas koupil PORADNY a nabušený NOVINY, cely je precetl, mnohemu se i dozvedel a klidne bych si je naveky zalozil.

nač je kupovat
Honza, 16.11.2006 13:49

Nač noviny kupovat? Už teď třeba Metro rozdávají zadarmo a brzo těch novin zdarma bude víc, uvidíte.

Správná připomínka
Fator, 26.1.2007 19:24

Noviny a vůbec časopisy všeho druhu s přibývajícím stářím jako by ztrácely předešlé zkušenosti.

Články píší jakoby rychle, levně, né příliš zajímavě. Jsou za to placení a jen ji snad asi jedno co píší.

Konkurence je nyní taková, že opravdu se častěji budeme setkávat s rozdáváním novin z důvodu nalákání čtenářů.

Odp: Správná připomínka
Neuvedeno, 16.9.2010 18:20

Dnes dostáváme do poštovní schránky reklamní noviny zdarma. Já říkám, že je to pro důchodce, aby nezapoměli číst. Dnes, když máme běžně alespoň devět televizních kanálů, tak jsou ty televize chtě - nechtě zajímavější, než byly dříve. Ještě před digitalizací sloužila televize hlavně jako sázková kancelář a na vybírání poplatků pomocí SMS zpráv různých sázkových soutěží. Dnes díky většímu množství programů jsou alespoň dva, nebo tři programy opravdu zajímavé.
Tak na příklad dávali pořad o tom, proč někteří lidé dosahují abnormální výšky. Většinou za to může nádor u podvězku mozkového, který vyvolává větší činnost tohoto podvězku. Když člověku nádor odoperují přestane konečně růst. Zajímavé bylo přitom, jak složitý je lidský organizmus. Jak činnost podvězku mozkového působí na játra a ty zase na chrupavčitou tkáň kostí rostoucího člověka. Také jak ani člověk nemůže růst do nebe, protože při určité délce jsou už tlaky tak velké na vazy kolen, a pouzdra kolen, že člověk pak se stane od mládí invalidou.
Nebo včera zase byl pořad o lepidlech. Člověk by nevěřil, že se dnes lodě hlavně lepí a že některá lepidla vydrží i teplotu raketoplánu při sestupu do atmosféry. Také, že se lepidla použivají na počítačích v hojném množství.
Prostě televize má tu výhodu, že když pořad člověka nebaví, tak může televizi přepnout na jiný kanál. Kdežto, když si koupí noviny, tak už z jiných novin si přečíst nic nemůže. To je ta výhoda digitálních médií.
To samé platí i o internetu. Ovšem, když pak je zavirováný, tak má člověk útrum. Zrovna dneska jsem měl něco vyplňovat na internetu a portál ukazoval samé načitelné písmo.

Odp2: Správná připomínka
Alfons, 17.9.2010 3:37

V reklamním mediu pro obchodníky, tj. televizi se objeví sem tam mezi reklamami i něco zajímavého.;-) Časem budou v TV samé reklamy. Je tržní hospodářství a kdo si jako první reklamy zaplatí na 24 hod/den má vyhráno.;-)

Dilema
Márinka, 6.2.2007 6:44

Ještě donedávna jsem si nedokázala představit jediný den bez novin. Vyrostla jsem na MF a denně jsem s dědou - on nad tehdejší Lidovou demokracií - trávila spokojené chvíle. Kupodivu jsem si vzala téhož novinovo-časopisového maniaka. Už bez podivení - dcera je po nás.

Jak rostla cena a klesala kvalita magazínů, přestávali jsme je kupovat a poslední léta je nosím z práce - knihovny. Noviny nám stále chodily do schránky. Poslední dobou se však v naši domácnosti diskutovalo více o tom, co s nimi po přečtení, než o tom, co bylo napsáno. Utvořily se dva nesmiřitelné tábory - manžel byl zásadně pro podpal - každá kalorie dobrá, dcera pro sběr - reckylace je ekologičtější.

Po několika týdnech mne ta jejich diskuze a přetahování se o každou stránku s plytkými nevýhřevnými články přestala bavit. Odhlásila jsem předplatné a ponechala pouze víkendové výtisky - v nich se přece jen dalo něco číst. Vydání Lidových novin ze soboty 3.2.2007 mne však rozkolísalo, zda neodhlásit předplatné úplně. Kvůli našemu psovi Maxovi. Nač bude výt, až Indie uskuteční to, co LN hlásají: „Indie se chystá dobít Měsíc“? Ubohá Luna, chudáci somnabulici, nešťastní milenci ...

Márince
šimo, 24.9.2010 22:36

Současné noviny mají za úkol:
1) Zblbnout občany před volbami, aby dali hlas modrým krkavcům.
2) Zblbnout občany, aby kupovali zahraniční dovážené výrobky se stále se zhoršující kvalitou a se stále se zvyšujícími cenami.
3) Zblbnout občany, aby se domnívali, že se mají lépe, než před sametkou.
4) Zblbnout občany tak, aby si mysleli, že je jejich politickou povinností myslet pozitivně i v úplné bídě.
5) Zblbnout občany, aby nestávkovali.
6) Zblbnout občany, aby rodili co nejvíce dětí.
7) Zblbnout občany, aby věřili, že je důchodová reforma nezbytná.
8) Zblbnout studenty a jejich rodiče, aby si mysleli, že finančně nákladným studiem si zvýší pravděpodobnost být po studiích zaměstnáni.
9) Zblbnout veřejnost, aby si myslela, že stavěním drahých dálnic a bojem našich vojáků za cizí zájmy, se nejlépe utrácí státní peníze.
10)Zblbnout lidi heslem: „Kdo chce pracovat, práci si najde.“
11) Zblbnout lidi tak, aby věřili, že státní úřady činí něco proti nezaměstnanosti.
12) Umožnit bezdomovcům vytřít si zadarmo pr.elku novinami, nalezenými v odpadkovém koši.
13) Umožnit bezdomovcům zadarmo se zabalit venku na lavičce do v koši nalezených novin, a tak přečkat naživu mrazivou noc.

Odp: Márince
Neuvedeno, 25.9.2010 23:50

Dnes ukazovali v TV, jak turkové se stěhují do měst a tam v činžovních domech žijí. Dříve žili s rodiči na vesnici a měli alespoň tu základní stravu jistou, protože pěstovali dobytek a měli i nějaké to políčko.
Jenže na gruntu se už všichni neuživili.
Občas ve městě nemají práci a to potom poznají, co je to stres. Myslím, že turci moc velkou pomoc v nezaměstnanosti nemají. Pak je čeká, že příjdou o pronájem bytu.
Takže se pak tlačí do Evropské unie za vidinou větších platů a za manželstvím. V Turecku mají totiž mnohoženství a tak ženy na některé nevybydou. Jenže v Evropské unii je pak posílají zase domu. Je to opravdu na tom světě bída. Vzláště pro někoho, kdo má špatné návyky. Bohužel spousta lidí nevidí do budoucnosti a když peníze mají, tak je hned rozfofrují. Utratí třeba peníze na nový nábytek a starý vyhodí. Přitom si třeba neuvědomí, že by si měli nechat také nějaké peníze na opravu auta, nebo na jiné nepředvidatelné věci.
Bohužel banky neplatí za uložení peněz žádné peníze a tak si lidé raději všechny peníze nějak zužitkují. Je to bohužel stav bank, které mají obrovské náklady na vedoucí menažment v cizích zemích. To byla také blbost prodat banky cizímu státu. Budou se muset zavést nové čistě národní s národním manžmentem. Je to smutný pohled na současný monopolní svět. Bohužel už svět jiný nebude, když jsou na světě ty zbraně hromadného ničení. Státy, které je mají se jich nehodlají vzdát. Ostatní státy jim dělají ocásky včetně lidí v nich bydlících.
Jenže jiné to už nebude a svět díky tomuto monopolu moci a nedostatku levných zdrojů energie půjde do předu již mnohem pomaleji než dosud. Měli bychom myslet na zadní. Třeba se i něco zlepší. Nějaký idealista vymyslí něco nového i když s toho skoro nic mít nebude. Dnes je třeba si hlavně pořídit slepice, králíky, stromy, zahrádku a další drobné prospěšné věci.
Zase se naučíme pěstovat prasata a voly na výkrm a mazat si do školy chleba se sádlem. Pracující si zase začne nosit do práce termosku s kafem a chlebem.

Máte pravdu pane Neuvedeno
šimo, 27.9.2010 0:20

... až na to, jestli si vůbec budou moci mnozí lidé s sebou ten chleba se sádlem někam vzít, když jich jsou spousty nezaměstnaných a bude jich ještě více. Všechno je to nesmyslně a zle úmyslně zmanipulováno shora. Dříve 40 let to fungovalo, státní dluh nebyl, nezaměstnaní nebyli, zboží bylo levné a kvalitní. A dnes celé hospodářství a většinu národa někdo drží záměrně v bídě !

Odp: Máte pravdu pane Neuvedeno
Tlapka, 27.9.2010 11:43

Naše civilizace umírá :-(

Odp2: Máte pravdu pane Neuvedeno
Alfons, 1.10.2010 6:21

konečně;-)

Odp3: Máte pravdu pane Neuvedeno
tlapka, 4.10.2010 13:34

Ale pomalu :-(

Odp4: Máte pravdu pane Neuvedeno
Alfons, 5.10.2010 3:27

Vadí nám to? Nevadí, ať si civilizace dělá co chce, my se bez ní obejdeme. Civilizaci k životu nepotřebujeme. Lidé dřív žili i bez ní.;-)

Odp: Máte pravdu pane Neuvedeno
Platfus, 27.9.2010 12:14

Můj děda vždycky říkávál - to za první republiky, půl kila salámu, to byl kus, to ne jako teď. A ta tráva byla taky zelenější.

Odp2: Máte pravdu pane Neuvedeno
tlapka, 29.9.2010 12:18

Krajina byla rovnější, nebyly kopce. Centimetr byl na trupu kratší a na ruce delší, takže dalo se dosáhnout snadno rukou na nohu.

Odp3: Máte pravdu pane Neuvedeno
Platfus, 29.9.2010 12:34

A ta noha beztak vypadala jako ruka, takže se moh člověk krmit banánama všema čtyřma. Krásná doba :-).

Odp4: Máte pravdu pane Neuvedeno
tlapka, 29.9.2010 16:09

Nojo - zlaté staré časy... na stromech... pamatujete?

Odp: Máte pravdu pane Neuvedeno
iva, 27.9.2010 12:37

Snad bys nechtěl aby ti naši milionáři byli chudší než ti cizí. Oni se chtějí mít stejně dobře, ale nás mravenců dělníků je na ně málo.

Odp2: Máte pravdu pane Neuvedeno
tlapka, 30.9.2010 11:50

Však přijdou Roboti. ;-)

Ještě:
šimo, 30.9.2010 22:46

Noviny také existují proto, aby vydělávaly peníze pro novináře, pro politiky, pro papírenský a polygrafický průmysl. Také mají za úkol pomlouvat tu politickou stranu, která jim méně zaplatila.

Podobně školy neslouží ve prospěch žáků a studentů, nýbrž jsou zdrojem příjmů pro učitele a ostatní zaměstnance škol, kteří podle počtu žáků dostávají od státu pěkné peníze v podobě dotací na provoz škol.

Odp: Ještě:
iva, 1.10.2010 8:59

Zajímavé a asi fakt. Člověk to tak nějak podvědomě ví, ale nepřipouští si to. Včera jsem se dočetla na facebooku-šmírovala jsme syn byl přihlášen jedna jeho spolužačka tam napsala, že zrovna mohou gratulovat nové reportérce české televize nebo redaktorce? No dvacetiletá holka se dostala do televize Ostrava. určitě tlačenka a určitě bude točit velmi napjaté a sugestivní reporáže. V televizi taky bude pěkná černá díra. Ale u nás vznikly nové noviny jmenují se Ostravak a je to prý něco nového. Zatím nám chodí zadarmo do schránek a jsou tam psané vě+ci tak trochu proti současné radnici na které vládne myslím vě+tšinu %Cssd i když je tam i ODS. Tak tomu hodně lidí věří a jdou ve dvou obvodech do voleb tak jsem zvědavá kdo za těmi novinami je.

Odp2: Ještě:
Alfons, 2.10.2010 20:54

Bublifuk.;-)

Odp: Ještě:
tlapka, 1.10.2010 10:34

Nicméně připodotýkám:
Lepší špatné noviny než žádné.
Lepší takové školy než žádné.
navíc
Lepší špatné počasí než žádné počasí ;-)

Odp2: Ještě:
Alfons, 2.10.2010 20:54

Lepší nějaká ženská než žádná ženská. ;-)

Odp3: Ještě:
tlapka, 4.10.2010 13:33

Lepší košile než kabát? asi jsem to zapomněla - Zase.

Odp: Ještě:
Alfons, 2.10.2010 20:55

Školy jsou jen na týrání a šikanování dětí.;-) ;-):-(

Odp2: Ještě:
tlapka, 4.10.2010 13:34

Nejvíce na jejich zblbnutí. K čemu by byly pro společnost chytré děti? Kdo je chytrý je taky problémový.

Odp3: Ještě:
Alfons, 5.10.2010 8:49

A ty chytré jsou dodatečně problbované.;-)

Odp: Ještě:
Neuvedeno, 5.10.2010 7:35

Původně škola vznikla za Rakouska uherska, protože se zjistilo, že voják, který nechodil do školy se nevyznal v mapách a pak nemohl řádně bojovat za Rakousko - uhersko. Po vychození školy se mohlo říci: „Český voják dobrá voják“.
No, ale teď vážně. Chození do škol má svůj význam nepopiratelný. Už jen proto, že se rodiče o děti nemusí tolik starat a mohou jít do práce.
I kdyby byla škola sebehorší, tak se děti naučí žít kolektivně, naučí se poznávat druhé děti a s nimi soužít.
No a učení ve škole má také velký význam, ono to tak vypadá, že se děti tam nic nenaučí, ale jen tím zkoušením druhých dětí, si ostatní děti opakují látku a tím se jí naučí. Doma by si nic neopakovaly a tím pádem i nenaučily. Pak to vypadá, že se tam nic neučí, protože nedostávají dost domácích úkolů, jenže řádné zkoušení dětí a tedy takovéto opakování donutí děti si celou látku opakovat. Stačí, když kantor vyčíhne, kdo tu probranou látku už se naučil a toho vyzkouší a další den už může zkoušet žáky, kteří se doma nic neučí a vlastně se to celé naučili opakováním předchozí den ve škole. Rodiče si sice pak myslí, že děti se nic doma neučí a tak se ve škole nic nedělá, ale není to pravda, opakováním se vše naučí.
Problém se školou je ten, že děti doma nemají žádné povinnosti a tak se nenaučí pomáhat doma rodičům.
Rodiče jsou mimo domov a tak děti nemohou začít s prcovními návyky dětí už od ranného mládí. Dětem práce pak nic neříká a když příjdou domu, tak si sednou k počítači a hrají si nějakou počítačovou hru, místo, aby rodičům pomáhaly. Souvisí to také s tím, jak jsou rodiny malé a tudíž veškerou práci doma zvládnou rodiče mnohem rychleji, než kdyby to dělaly děti.
Jenže návyky dětí se promítají do celého života. Pak takový mladý člověk, nenavyklý doma pomáhat, když mu rodiče řeknou, aby pomohl, tak jde raději za kamarádama, nebo na pivo. Mnoho rodin také nemá na děti čas, nebo se hádají o dominanci v rodině a děti z toho těží. Nedělají doma zhola nic. Dostanou takové sociální návyky, že se o ně bude celý život někdo starat a je živit. Stanou se z nich prostě paraziti.

Odp2: Ještě:
Alfons, 5.10.2010 8:53

Požadovat po dětech domácí práce je týrání dětí. Sám jsem tím postižený, protože jsem od dětství umýval nádobí. Do dneška jsem tím postižený a mám zdeformovanou osobnost.;-) A mám proto stupidní příspěvky.

Odp3: Ještě:
tlapka, 5.10.2010 10:47

Zase na nás děláš svoje psychopokusy,Alfy. Ale chtělo by to více fantazie !!

Odp2: Ještě:
tlapka, 5.10.2010 10:45

Nejen že děti nemají povinnosti doma, ale rodiče mají povinnosti ke škole. Dítě večer vstane od počítače a řekne mamce: Zítra máme do školy přinést borovou šišku a matka aby šla na šišky.

Neuvěřitelné. ( -;)
(: o ), 5.10.2010 10:59

... to se opravdu stalo ? A na co má pí. učitelka exponáty v biologickém kabinetu ? A oni v té vaší škole nemají názorné obrazové pomůcky ani internet ?

Snad je více pravděpodobné a uvěřitelné, že pí. učitelka řekla žákům: „ ...zítra si každý přineste do školy flešku, abyste si do ní stáhli z internetu učební látku o lesních stromech a jejich plodech.“

Je zřejmé Tlapko, že nemáte děti. No, ale je to Vaše plus, protože proto nemáte ani problémy.

Odp: Neuvěřitelné. ( -;)
Alfons, 5.10.2010 11:32

Každý objekt, stavba, strom, auto, naběračka, pes atp. by měl mět USB konektor pro vycucnutí dat.;-)
I Tlapka musí mět USBčko. Možná by byl lepší bluetooth, aby se data objektu dala vyvcucnout do mobilu.

Odp2: Neuvěřitelné. ( -;)
tlapka, 5.10.2010 12:30

Jasný- disponuji několika USB vstupy .. Bluetooth ale nepoužívám.

Odp: Neuvěřitelné. ( -;)
iva, 5.10.2010 11:58

Musím se podělit voje oblíbené tema..Manžel mi včera donesl posrané trenky. Prý ho vyrušila servírka chystal se kadit do pytla od cemetu ve sklepě a najednou šups servírka šla do sklepa něco zapnout či co. Jak mi muž předváděl jak zatáhnul prdel a stejně cítil, že mu něco teče po stehně jsem se musela smát. Ale co je to za problém nikdo si nestěžuje jen on, že. Nejlepší bylo jak mu kolega se smíchem líčil, že se šel vychcat za jejich budu a tam čupěla nějaká ženská... Ve Vítkovicích...

Odp2: Neuvěřitelné. ( -;)
(; -), 17.10.2010 1:02

Ivo, teda Tvoje „výrazivo“ je opravdu dost peprné. No, ale obsahu Tvé zprávy rozumím, a proto komentuji:
1) U nás pan soukromý podnikatel všude, kde staví, přistaví svým zedníkům mobilní WC, které pro ně asi koupil, protože má na něm svůj soukromopodnikatelský štítek a adresu. Takže jeho Páni zedníci si mohou z práce „odskočit“ do zelené budky třeba i na hlavní městské ulici.
2) Být Vaším mužem, tak mu doporučuji, aby se nikde při konání potřeby „velké“ i „malé“ neschovával a konal třeba přímo na chodníku Pražského bulváru. Určitě na to má právo, když právo na kadibudku mu je upřeno. A Vy se s těmi jeho pokálenými trenýrkami vypravte za šéfem svého muže, a tomu šéfovi ty trenýrky hoďte na hlavu a poručte mu, aby Vašemu muži trenýrky vypral nebo mu koupil trenýrky nové. Když mu to tak uděláte po páté, tak snad pochopí, že bude pro něho levnější koupit nebo pronajmout chlapům kadibudku, než jim prát nebo kupovat trenýrky.
3) Vyhledejte na internetu prodejce nebo pronajímatele „kadibudek“ a napište mu adresu šéfa svého muže, že má o ty „kadibudky“ velký zájem. A to by v tom byl čert, aby podniketel nepřesvědčil podnikatele, aby koupil „ zachovalou moderní kreativní komunikativní kadibudku, s automatickým voňavým splachováním, právě dodanou z jedné nejmenované významné anglosaské země na jih od naší České kotliny“ (- ;)

Odp3: Neuvěřitelné. ( -;)
Alfons, 17.10.2010 8:34

Vykonat tělesnou potřebu v ČR je po sametu pro občany klíčový problém . Hov.. v zatáčce a demokratický posametový WC nikde. Dostupnost WC pro panstvo je mnohem vyšší než pro kmány, ti se můžou pos..., ale to panstvo nezajímá. Za komoušů tento problém nebyl a nebyly také banány.:-(

Odp4: Neuvěřitelné. ( -;)
iva, 17.10.2010 11:28

Tento problém byl i za komoušů. Vůbec nic se nezměnilo dodneška. Manžel říká, že jako učně ho přivedli do sklepa domova důchodců tu máte šatnu a víc je nezajímalo.

Odp5: Neuvěřitelné. ( -;)
Alfons, 17.10.2010 18:20

Zatotáče byly WC běžně dostupné všude a také byla všude pitná voda. Dnes? Mobilní WC sebou včetně kanistru s vodou. A ještě jídlo sebou-shnilé bagety za 100Kč jsou také výdobytek posametové demokracie. Dnes = hnus a blivajz na každém kroku.

Odp6: Neuvěřitelné. ( -;)
tlapka, 19.10.2010 13:22

Hospoda je na každém kroku. Hodím desetikačku a je to, nebo si objednám čaj a Du.

Odp3: Neuvěřitelné. ( -;)
iva, 17.10.2010 11:32

To je jaká země? Muž byl v |Curychu s bráchou za jeho dcerou a na výletě po městě se mu též chtělo a měl problém sehnat veřejný záchodek naštěstí tam bylo dost restaurací, ale jinak banky plné peněz a hajzle nemají:-)

Odp4: Neuvěřitelné. ( -;)
Alfons, 17.10.2010 18:22

Řešení. Vykonám potřebu kdekoliv a seberu hovínko do sáčku jako po psovi a odhodím do koše.;-)

Odp5: Neuvěřitelné. ( -;)
*, 17.10.2010 22:53

... dobré pane Alfons.
Ale co ten člověk chudák udělá, když bude mít „durchfal“ neboli „běhavku“ ? Pak sice to může také udělat kdekoliv, ale čím to sebere ? Doporučuji udělat přímo do kalfasu a zamíchat do malty nebo do cementu; mírně okrový barevný odstín nebude na škodu, je moderní. ( -; )

Odp2: Neuvěřitelné. ( -;)
ivan, 17.10.2010 8:08

Oni pracovali ve sklepě hospody nebo restaurace? Aha.

Odp3: Neuvěřitelné. ( -;)
iva, 17.10.2010 11:30

Co aha? Prý jak by ses díval jako zákazník, kdyby na záchod lezl chlap zaprášený jak mlynář.

Odp: Neuvěřitelné. ( -;)
tlapka, 5.10.2010 12:28

Děti nemám naštěstí, ale musím utěšovat ty, které je mají. :-)

Odp2: Neuvěřitelné. ( -;)
Alfons, 17.10.2010 8:37

Nemět dnes děti je štěstí, konečně to někdo pochopil.;-) Štěstí pro rodiče i pro děti.

Odp3: Neuvěřitelné. ( -;)
tlapka, 19.10.2010 13:23

Jasný, Moje děti se netrápí, protože neexistují.

Odp3: Neuvěřitelné. ( -;)
ivan, 19.10.2010 13:52

No jasně, podle počtu dětí bylo asi nejlíp když v rodinách bylo běžně 5-8 dětí. Taky se zdá, že není nic věčnějšího než ,,dnešní doba„. Co jsem na světě tak slýchávám, že v ,,dnešní době“ se něco to nebo ono. Dnešní doba trvá z dávnověku do daleké budoucnosti, určitě je delší než ,,na věčné časy".

Odp4: Neuvěřitelné. ( -;)
Juras, 19.10.2010 14:00

Nehraj si na metuzaléma s věčným životem ;-) Dnešní doba je současnost každého člověka. Tedy každý člověk ji má jindy, ale všichni ji mají celý život.

Odp4: Neuvěřitelné. ( -;)
tlapka, 19.10.2010 17:40

Včera není dnes, to ví každý pes.

Odp5: Neuvěřitelné. ( -;)
ivan, 19.10.2010 19:04

Právě mě leží pod nohama, černej a lesklej jako kladenský uhlí. Musím se ho zeptat.

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.