Malé úvahy o problémech kolem nás

Komentáře k článku

20.9.2006 8:59

Pozitivní myšlení, stále úsměv?

romantik

Tak zvané „Pozitivní myšlení“ a „stálý široký úsměv“ jsou v současné době propagovány jako způsoby chování lidu, vedoucí každého jedince k úspěchu.Zapojíme-li trochu myšlení a uvažování na toto téma, snadno dojdeme k závěru, že prospěšnost „pozitivního myšlení“ (dále „PM“) není jednoznačná, že dokonce vsugerované „PM“ může být někdy škodlivé. Např. nastávající matka si v rámci PM řekne, že k porodu nepotřebuje žádné doktory ani porodní babičky a bude statečně a optimisticky rodit doma bez pomoci; může přijít o život dítě i ona sama. Nebo si student řekne, že všechno umí, že se nemusí připravovat na přijímací zkoušku a pak na základě nedostatečného testu přijat není. Nebo si zkušený horolezec s úsměvem řekne, že na několikrát úspěšně slezené skále se přece nemusí jistit, a spadne. Podobné je to se stálým širokým úsměvem: když se matka-učitelka líbezně usmívá na svého synka při jeho něžném slovním kárání za lumpárnu, kterou provedl, udělá si z toho to dítě vzorec pro své chování takový, že pokárání za prohřešek je příjemné, že se není čeho bát a lumpárny bude dělat dál, častěji a větší.

A ještě je zajímavé, že odborníci doporučují PM a úsměvy hlavně obyčejným lidem; asi proto, aby svým nadřízeným a mocným lidem nedělali potíže. Jak to, že pozitivně nesmýšlí zaměstnavatelé o svém novém mladém slušném zaměstnanci, když mu ruší pracovní poměr po třech týdnech ve zkušební době nebo když svou dlouholetou spolehlivou pracovnici propouští ze zaměstnání „pro nadbytečnost“ ? Jak to, že tolik firem s pozitivně smýšlejícím majitelem krachuje, že tolik vůdců agresivních válek vykřikovalo do světa svoje „pozitivně naladěné přesvědčení“ o vítězství, které se pak neuskutečnilo?

Špatně pochopeno
David Kořínek, 20.9.2006 10:26

Zaujal mě nadpis, a tak jsem četl, až jsem zjistil, že Vám výraz „Pozitivní myšlení“ není zcela znám.
Pozitivně myslet neznamená „dělat nezodpovědné hovadiny“, ale snažit se na každé události najít aspoň nějaké pozitivum.
Uvedu příklady dle vašeho článku:
1) Nastávající matka si řekne, že je fajn mít dítě, může se na něho těšit a díky jejímu PM se nebude tolik trápit tmi nepříjemnými aspekty těhotenství. Navíc, díky PM, předpokládá, že vše proběhne dobře a lékaři se o ní a její dítě úspěšně postarají.
2) Student, který pozitivně smýšlí si uvědomuje, že sice neumí, ale že se svět nezboří, když se něco nepovede. Díky PM s udží dobrou náladu, která jej může vyprovokovat k lepším výkonům - a půjde se učit.
3) Horolezec přeci neudělá tak směšnou chybu. Nevěřím tomu, že i při sebeúspěšnějším výstupu ani jednou neuklouzne nebo nezaváhá. V rámci PM ale může buď zkusit náročnější výstup a nebo s sebou vzít své přátele a pochlubit se, jak je dobrý.
4) Človek, který chce někoho kárat nebo je naštvaný se nemůže (NIKDY!) usmívat. Pak buď kárá z legrace nebo se usmívá nebezpečně, což by pro oběť mohlo znamenat něco horšího, než jen „pokárání.“
5) Při „vyhazovech“ nemá PM své místo. Z práce se většinou odchází ze závažných důvodů, takže to vždy jedna strana „odnese“ a pro druhou je to výhodou.

Já sám myslím pozitivně, a to rozhodně nejsem člověk, který by neměl své problémy.
Na všechno se dá nahlížet aspoň trochu dobře.
Na druhou stanu ale vím, kdy je PM zbytečné nebo nežádoucí...

Odp: Špatně pochopeno
Laďa, 20.9.2006 11:32

:-)Neřekl bych to líp :) Naprosto souhlasím - pozitivní myšlení je dobrý přístup k věcem, ale nesmí se to přehánět.

Odp: Špatně pochopeno
Juras, 20.9.2006 15:40

Já myslím, že podstatu všeho jste shrnul beze zbytku ve druhé větě. Pozitivní myšlení znamená především věřit, že „všechno zlý je k něčemu dobrý“. A že když se mi stane něco špatného - například mě vyhodí z práce (což je věčný romantikův problém), musím se z toho snažit vytěžit něco pro sebe. Aspoň ponaučení - nic se neděje bezdůvodně, když mě několikrát po sobě vyhodí ze zaměstnání ve zkušební době, neznamená to, že mně, spolehlivému nekuřákovi a absolventovi, který neudělal nic špatného a panebože za co mě tím trestá, ale spíš, že jsem nepředvedl nic, čím bych byl přínosem a navíc se pořád tvářím jako kakabus. Takže bych možná měl změnit přístup k ostatním, a být v práci aktivnější, aby zaměstnavatel viděl, že jsem užitečný a že mám snahu mu v něčem pomoct. Nikdo přece nebude zaměstnávat a platit nikoho jenom za to, že je , cituji, „nový mladý slušný“

Odp2: Špatně pochopeno
romantik, 29.9.2006 23:15

A nebylo by také často od věci „vyhodit“ z podnikatelské sféry některé podnikatele? Mnoho z nich se chová nemorálně a nedodržuje zákoníkem práce stanovená pravidla.

Odp3: Špatně pochopeno
Kelt, 4.10.2006 7:57

Pokud máte konkrétní důkazy o porušování Zákoníku práce, obraťte se na soud.

Odp: Špatně pochopeno
Jana, 3.10.2006 21:45

Skvěle napsáno.

Odp: Špatně pochopeno
Julie, 13.12.2006 18:42

Přesně tak. To jsou myšlenky, které mě napadaly při čtení toho článku, tak už je aspoň nemusím formulovat sama.
Článekˇ„Pozitivní myšlení“ je plný bezobsažných útoků a falešných argumentů. Autor si snad chtěl jen vylít zlost... což takhle myslet pozitivně? hi ;-)...

Odp: Špatně pochopeno
pavel novotny, 18.11.2008 21:29

ahojky četl jsem váš článek na pozitivní myšlení. jako by mi ze srdce vypadl. jste moudrý a je mi ctí že tací lidi jsou. a určitě jich nebude málo, jen o nim zatím nevím :)

mějte se pěkně. pavel novotný, Brno.
ps. neděláte náhodou paragliding?

Odp: Špatně pochopeno
Goka, 6.10.2015 10:13

Výborně pochopeno pozitivní myšlení gratuluji.

Naprosto souhlasím s názory nahoře...
Tomas249, 20.9.2006 18:54

Naprosto souhlasím s názory nahoře, Romantiku vy často narážíte na problém, když zaměstnavatel propouští zaměstnance ve zkušební lhůtě. Máte s tím asi trpkou osobní zkušenost. Jesli jste se snažil důsledně používat metodu pozitivního myšlení prostřednictvím širokého úsměvu „all the time“, tak se nedivte :-)

Pozitivní myšlení vede do záhuby
Deever, 21.9.2006 12:07

Bohužel výše uvedené autory zklamu, protože podle mého názoru vede pozitivní myšlení tak akorát do záhuby. Negativní myšlení - tedy pesimismus, se mi zdá jako životní filozofie daleko flexibilnější - příklad:
Student půjde na zkoušku, bude se učit, ale pesimismus mu pomůže skutečně si uvědomit své síly. Pokud bude dutý jak dešťová hůl, stejně vyletí a žádný úsměv na xichtu mu nepomůže.
Něco jiného je to v příkladu těhotné matky, tam je totiž optimismus jaksi zakódován - zní to směšně, vím - ale je to tak. Lidé v některých situacích jsou prostě natolik ovlivněni vlastními hormony, že se stěží ubrání optimismu nebo pesimismu, ať jsou jací jsou (příklad - těhotná matka a člověk, kterému zemřela milovaná žena a podobně).

Odp: Pozitivní myšlení vede do záhuby
Laďa, 21.9.2006 16:23

Hmmm... pesimismus a optimismus jsou prostě dvě strany téže mince a tvrdit, že „pesimismus mu pomůže skutečně si uvědomit své síly“ mi přijde scestné. Řekněme, že každý se naučí stejné kvantum učiva, optimista pak věří, že zkoušku dá, pesimista, že nedá. Já v tom jinak žádný rozdíl nevidím.

Mluvíme o vztahu ke krátkodobým záležitostem, jako je například zkouška. Člověk ale nežije pár hodin, ale třeba 70 let. Je obrovský rozdíl mezi tím, jestli je celou tuhle dobu naladěný pozitivně nebo negativně. Jde vlastně o to, že člověk neustále uvolňuje energii prostřednictvím svých emocí. Pokud bude pesimista, zápasí s takovými emocemi, jako je stres, smutek, deprese a tyhle pocity, ať chce nebo nechce, se během těch roků přenesou i do fyzické roviny a pak „z ničeho nic“ dostane rakovinu nebo nějaké kardiovaskulární onemocnění. Tím nechci říct, že se tyhle nemoci pesimistům vyhýbají, to ne, ale už i dnešní medicína bere stále více člověka jako psycho-somatický komplex.

Naštěstí, každý si může vybrat svoji cestu - pokud se Vám líbí pesimismus, proč ne - ale počítejte s tím, že tyhle věci v sobě neskryjete a vyzařujete je do okolí. Automaticky tak k sobě přitahujete lidi „na stejné vlnové délce“, protože si s nimi dobře rozumíte, i když třeba nevíte proč. Vytváříte tým a čím víc ho posilujete, tím je těžší se z něj vymanit. Pak se stává, že člověk přijme toto chování za svoji přirozenost a ztrácí rozhled, neuvědomuje si, že je pesimista bez možnosti výběru jiné, pro něj „reálné“ alternativy.

Já osobně se na postojích snažím nelpět - uvedu zde jeden zenový příběh, se kterým se docela ztotožňuju:
Starý zenový mistr, u něhož žil už jeden mladý mnich, choval koně. Jednoho dne utekl jeho nejcennější hřebec. Sousedé přišli, aby mu vyjádřili politování, ale mistr jen řekl: „Odkud víte, že je to neštěstí?“ Nazítří se hřebec vrátil a přivedl s sebou několik divokých koní. A sousedé zase přišli, tentokrát aby mu poblahopřáli k tomu štěstí, ale zenový mistr jen řekl:„Odkud víte, že je to štěstí?“ Nazítří se přihodilo, že když se mnich pokoušel jednoho z divokých koní zajíždět, spadl a zlomil si nohu. Zas přišli sousedé, aby dali najevo soucit, ale zenový mistr jen řekl: „Odkud víte, že je to neštěstí?“ Krátce nato došlo k válce, ale mnich kvůli zranění nemohl být odveden k vojsku. Odkud ale víte, že je to štěstí?

Odp2: Pozitivní myšlení vede do záhuby
Juras, 21.9.2006 23:43

Tos mi udělal radost. Já jsem to někde před asi pěti lety přečetl (s tím zenovým mistrem) a od té doby jsem několikrát měl potřebu to někomu říct, jenomže jsem to nedokázal - pamatoval jsem si pouze smysl.

Odp3: Pozitivní myšlení vede do záhuby
Stenly, 7.2.2008 14:40

to neva hlavni je ze jsi to prijal za sve.Hned je zivot krasnejsi:-)

Odp: Pozitivní myšlení vede do záhuby
Juras, 21.9.2006 23:36

Ale ale - to stavíte pěkně na hlavu. To už je známo dokonce i medicíně. Víte, že psychika má velmi významný vliv na průběh nemocí? Pokud se člověk složí s tím, že je to v pytli a brzo chcípne - tak většinou taky chcípne. Pokud se ale psychicky nedá zlomit a věří, že se uzdraví, má daleko větší šanci. A ono to lze vysvětlit i ryze racionálně. Člověk, který přestal doufat a „zabalil to“, psychicky trpí, rezignuje na léčbu, zanedbává životosprávu, ze žalu třeba chlastá, atd...

Odp2: Pozitivní myšlení vede do záhuby
Deever, 24.9.2006 20:46

Ano, to je pravda. Na stejném principu funguje je i tzv. placebo efekt. Ale žádný optimismus vám do hlavy prostě nenarve vědmosti, které jste se nenaučili. To prostě nejde.

Odp3: Pozitivní myšlení vede do záhuby
Juras, 25.9.2006 7:50

To taky nikdo netvrdil. Ale s trochou štěstí lze i bez vědomostí složit zkoušku. Pár jsem jich taky měl takových, že jsem zkoušejícímu odkýval jenom to, co on odvykládal a bylo to. Nebo jsem znal pouze část a na ní jsem u zkoušky exceloval. Je pravda, že zase u jiných zkoušek jsem byl připraven velmi dobře a stejně jsem vyletěl. Ale co - zkouška je od toho, ay se to zkusilo ;-)

Odp4: Pozitivní myšlení vede do záhuby
Deever, 26.9.2006 18:56

To je všechno pravda a i já jsem to tak párkrát udělal, ale to nesouvisí s tématem - optimismem a pesimismem.

Odp5: Pozitivní myšlení vede do záhuby
Juras, 26.9.2006 22:46

Ale to víte že souvisí. I když nebudeme uvažovat o tom, že podvědomí „něco nějak zařídí k našemu prospěchu“, lze princip příhodného ovlivňování pozitivním myšlením vysvětlit i ryze racionálně. Pokud půjdete na zkoušku sklesle, bez elánu a s tím, že Vás stejně vyrazí, tak se to splní, protože se hned vzdáte, zkoušející uvidí Váš pochmurný výraz a hned mu dojde, že Vás prostě vyrazit musí, protože tím jenom naplní Vaše očekávání. Pokud ale věříte, že to pro Vás dobře dopadne a budete se i v souladu s touto vírou chovat, zvýšíte si svoje šance na to, že uspějete. A třeba právě Vaše chování způsobí to, že se z toho něco přelije i na zkoušejícího, kterému potom přijde nepřípustné uvrtávat Vás na nějaké hovadince. A pokud jste tak vystupoval dlouhodobě, jste navíc ve správné škatulce, ... Samozřejmě to nesmí být přemrštěné přehnané sebevědomí, jaké mají vypěstované takřka všichni podprůměrní američané (u nadprůměrných američanů jsem to přehnané sebevědomí snad nikdy nepozoroval, ti jsou téměř normální) ;-)

Odp5: Pozitivní myšlení vede do záhuby
Juras, 26.9.2006 22:56

A ještě technickou - nezaměňujte pojmy optimismus a pozitivní myšlení. Optimismus je zaměřen více objektivně, pozitivní myšlení je zase více subjektivní kategorie. Ještě si také myslím, že optimismus je spíše stav mysli (neboli nálada) kdežto pozitivní myšlení je aktivní proces, do kterého se zapojuje veškeré konání jedince. Oba pojmy se sice velmi překrývají, není to však totéž. Těžko se to definuje, ale je to tak. Stejně jako pesimismus není synonymem negativního myšlení.

Odp6: Pozitivní myšlení vede do záhuby
Tlapka, 5.5.2009 17:15

Bych řekla že optimismus je spojen s oblastí emoční a pozitivní myšlení s oblastí názorovou.

Odp4: Pozitivní myšlení vede do záhuby
Stenly, 7.2.2008 14:43

:-)grtuluji ke vsem splnenym i nesplnenym

Odp2: Pozitivní myšlení vede do záhuby
Stenly, 7.2.2008 14:42
Mily ignorante prirodnich zakonu
Stenly, 7.2.2008 14:36

z osobni zkusenosti mohu potvrdit zmeny v mem svete,ktere se zacaly objevovat pote,co jsem zacal uvazovat nad svymi myslenkami a odsunul do pozadi ty destruktivni a jak ty rikas pesimisticke.Chce to jen trochu treninku a viry v sebe sama(vis co to je?:-)Me okoli mi zacalo oplacet stejnou minci a zacaly se dit neuveritelne veci.A to jsem prochazel drive zivotem jako pekny brucoun,takze vim o cem mluvim:-)Kazdy clovek(a nejen clovek)zaziva nejake zkusenosti a z toho automaticky plynou zmeny.Navazal jsem za pouhe 2 mesice mnohem vice kontaktu nez za posledni rok,nepropoustim si problemy,citim se nabity energii a chuti do zivota vice nez kdy pred tim.Muj zivot jaksi plyne sam od sebe smerem,ktery jsem si vybral a problemy se resi samy.Nemit problemy neznamena ignorovat je,problemy proste prichazeji a odchazeji,je jen ve tve hlave,jake z nich udelas utrpeni.Pozitini energie(laska) rozviji,tvori,leci a otvira nove moznosti.Negativni energie(strach)te akorat poskodi,omezi v rozletu a bude ti pritahovat do zivota presne ty scenare na ktere myslis.Pesimismus je dobry pouze k tomu,aby jsme ho pouzili maximalne zrovna u tveho prikladu,ktery je vice nez odstrasujici.Ani tady ho vsak neuplatnuji(nezlob se na mne,nesoudim te,naopak,bez takovych jako jsi ty,by jsme my na druhe strane nemohli ocenit sebe same,takze nezbyva nez ti podekovat:-)nekterym,kteri smysli pozitivne,se tato myslenka nemusi zamlouvat a mohl by namitnout toto.Kdyby vsichni lide na teto planete smysleli pozitivne a kolektivni vedomi by se zmenilo,meli by jsme konecne ten zadany raj na zemi.I s timto uprimne souhlasim,ale co uz - raj si vytvorim s negativisti i bez nich.Oni at si nechaji sve peklo.
Pokud je nekdo lempl a neuci se na zkousky,sam si vybral po cem nejvice touzi.Mimochodem usmev na ksichtu:-):-):-)samozrejme moc nepomuze,kdyz je nekdo duty jako destova hul:-)pokud nekdo smysli negativne,stezi si dokaze predstavit pozitivni vysledek v podobe splnene zkousky....A opravdu nabiflovany jedinec,by podle meho nazoru(a nejen meho)dosahl mnohem lepsich vysledku,pokud by se vybodl na pesimismus.
Zakodovany optimismus:-)v jakem svete zijes prosim te.Rozhledni se kolem sebe a vnimej trochu PROBOHA.Opravdu smesne,to jsi trefil do cerneho.Opet nechapes zakony,ktere ridi tento svet.Na hormony se vy... tyto reci povazuji za alibismus a vlastni neschopnost ridit svuj zivot,ktereho jsme tvurci od a az po z.Nevim proc by se nekdo mel branit optimismu,at je jaky je:-)Priklad je celkem nesmyslny.(1.tehotna matka- 2.clovek - 3.zesnula mrtva zena.)Nejsem tupy,chapu co tim chces rict.Nenachazim tam vsak prilis presne spojitosti mezi temito tremi jedinci,pouze mezi 2 a 3,ale urcite by jsi mi to vysvetlil,kdyby jsi zapojil svou fantazii,nebo mozna nepospichal-(dekuji predem za objasneni souvislosti.
To same muzes napsat i o mne:-)Kazdopadne umrti milovaneho cloveka neni nic prijemneho,s tim s tebou souhlasim.Je ale opet jen na tobe,jaky si vyberes pristup a moznost smireni s touto situaci.

Odp: Pozitivní myšlení vede do záhuby
Angelika, 9.3.2011 10:52

Dovolím si s vámi nesouhlasit. Kdybych byla pesimista, budu přesvědčená, že tu zkoušku stejně neudělám, tudíž nemá smysl se učit jen jeden den, běžně na to potřebuju týden. Jenže ono to může být i jinak. S pozitivním přístupem, který mám po celý rok, si zcela jistě mnoho věcí zapamatuji i z hodin. Mimo jiné také proto, že optimistovi se může zdát, že se „ty blbosti“ třeba někdy budou hodit, zatímco pesimista považuje přednášky za ztrátu času, protože to je přece k ničemu.

stesti nestesti
denver, 21.9.2006 17:37

Mají tedy optimisti vetsi stesti nez pesimisti nebo je to naopak a nebo je to jedno? Verim ze cistokrevni a nefalsovani optimisti.
Pred lety jsem se dostal ke knizce Moc podvedomi od Josepha Murphyho, precetl jsem oba dily, prvni dvakrat a nasledne Sila pozitivniho mysleni od Normana Vincenta Pealeho. To stacilo abych pochopil a utvrdil se, ze je zdrave si k telu pripoustet jen ty zdrave myslenky, tedy spravne uhly pohledu - a samozrejme o nich meditovat, dokavad nebude treba. Do naseho sveta myslenek totiz vstupuji i ty nezdrave a je tedy treba tridit a „recyklovat“. Clovek je tim, nad cim po cely den mysli - kdo tuto vetu dokaze hluboce chapati, ma sjednoceno na pude mysleni. Pak je dobre i vedet, ze nase vnitrni pocity a myslenky, tedy predstavivost formuji tento nas materialni svet. Jaka magie to!
Jen jedina vec spatna na tomto nasem svete je, a to chyby lidskeho faktoru.

Odp: stesti nestesti
Juras, 21.9.2006 23:26

Já myslím, že se tady v té diskusi trochu míchají pojmy. Ne že by to bylo úplně něco jiného, ale optimismus není synonymem pozitivního myšlení. Taky jsem četl Murphyho a snažím se myslet pozitivně, jenomže realisticky (což považuji za rovnováhu mezi optimismem a pesimismem). Nebudu vymýšlet definice, radši zkusím příklad:

O něčem, co se mě dotýká má rozhodovat jiný člověk. Optimista řekne, že rozhodne dobře a pesimista, že rozhodne špatně. Realista si vyhodnotí osobnost toho rozhodčího a tipne si, jaké faktory mají na jeho rozhodování vliv. A nakonec - pozitivně myslící člověk akceptuje jakékoliv rozhodnutí a snaží se ho využít takovým způsobem, aby z něj byl nakonec užitek.

Když se vrátím k příkladům dokladujícím „škodlivost pozitivního myšlení“ - podle mého názoru člověk, který skočí z desátého patra a věří, že se mu nic nestane, ten nemyslí pozitivně. To je blbec, který nemyslí vůbec ;-)

A když se chytnu titulku článku na stálý úsměv, tak ten nemá s pozitivním myšlením nic společného - to je pouze maska.

Proč píšete bez háčků a čárek?
romantik, 6.6.2007 22:22

Denvere, proč píšete bez háčků a čárek, které jsou dosud součástí pravidel českého pravopisu ! Přečtěte si to po sobě. Učitel češtiny na základní škole by Vám musel za pravopis dát pětku, nebo její násobek. Proč si nevážíte svého rodného jazyka ? Vy to už nepotřebujete ? Domníváte se, že je už čeština mrtvým jazykem ? Nemáte úctu ke čtenářům Vašeho příspěvku a nutíte je pracně luštit Vaši ubohou češtinu bez znamének ? Na PC psát umíte ale český pravopis jste už zapoměl ? Jak dlouho pobýváte v zahraničí ?

Odp: Proč píšete bez háčků a čárek?
Terry, 29.11.2007 19:14

Ahoj, pokud jsem si všimla, tak tato diskuze je o pozitivním myšlení a ne o pravopise. To se jdi stěžovat třeba na lampárnu :-).

Odp: Proč píšete bez háčků a čárek?
Stenly, 7.2.2008 14:51

Ikdybich neumel vubec psat,muzu byt stastnejsi,nes nekdo,kdo splnil fsechny skousky na vybornou a jeste se u toho tvaril jak omezene h.....

Odp: Proč píšete bez háčků a čárek?
Vilma, 6.6.2008 22:43

Takže dysgrafici asi nejsou lidi .... aspoň ne na tolik,aby dostali prostor psát vlastní názory byť s chybami?No tak to je pak ale hodně smutné,že sem musí psát jen jedničkáři ...

Když se zeptáte Čecha, jak se mu vede...
Václav Semerád, 26.9.2006 21:46

Když se zeptáte Čecha, jak se mu vede, velká většina řekne, že to stojí za h... V hospodě si všichni svorně zanadávají a tím to obvykle končí.

Pozitivní Američan nezná na stejnou otázku jinou odpověď než „Fajn!“ Pak vezme brokovnici a jde vystřílet nejbližší školu...

Přeháním, ale "všeho s mírou;-)

Odp: Když se zeptáte Čecha, jak se mu vede...
romantik, 27.9.2006 20:39

Pane Semeráde, děkuji Vám za vtipný a výstižný komentář. Ještě doplním, že i u nás existují již také lidé s přehnaným sebevědomím, se stálým úsměvem na rtech oblečení do prvotřídních šatů, avšak s černou duší: bývají to často největší a dlouho neodhalení podvodníci, kteří svého „pozitivního působení“ na lidi využívají k tomu, aby své spoluobčany beztrestně a bezdůvodně okrádali a parazitovali na nich. Opakem toho je naprosto slušný člověk, který neumí „dělat dojem“ a proto bývá společností „exkomunikován“.

Pozitivní jevy
Geo, 20.10.2006 22:36

Máte pro mne nějakou pozitivní správu? Ano výsledek vašeho testu na HIV.Je to asi blbý název ,protože pak by muselo být i myšlení negativní a to je troch divné.Pozitivní myšlení je pojem který mnohé mate . Pozitivita , se nesmí zaměňovat s neinformovaností nebo naivitou. Lidově řečeno najít na těch průserech to co se dá„ pozitivně“ zužitkovat a z toho těžit . A né se všemu přiblble usmívat a říkat, že mně nic nevadí a tvářím se že jsem v pohodě a přitom to ve mně vře.

Odp: Pozitivní jevy
Terry, 29.11.2007 19:18

Ahoj, samozřejmě, že špatná zpráva nemůže být pozitivní, ale lze ji podat šetrně a např.přidat něco jako: pozitivní, dobré apod. na tom, je že dnešní léčba již je na vysoké úrovni, léčebné výsledky jsou takové a takové apod. A já myslím, že o tom to je.

Tady si někdo plete pojmy.
Juras, 23.10.2006 8:53

Ta zpráva o pozitivním nálezu je samozřejmě negativní.

Důkaz
Katka, 16.2.2007 18:22

Ahoj.Já jsem se dřív o pozitivní myšlení vůbec nezajímala.Ale jednou jsem měla takové špatné období.Měla jsem před maturitou,potřebovala jsem práci, která nebyla a měla jsem totálně nefunkční vztah.Pak se mi ale dostala do ruky knížka o pozitivním myšlení a začla jsem se řídil podle ni.Asi měsíc se nic nedělo.Ale pak se všechno začalo měnit.A já jsem zvládla maturitu,hned po ní našla skvělou práci a našla si skvělého kluka,se kterým jsem už 3 roky.Pozitivní myšlení opravdu pomáha.

Odp: Důkaz
NEMO, 16.2.2007 21:11

Možná ano, možná ne. Třeba to bylo jen velké štěstí. :)
Jak poznáme negativní myšlení, když budou všichni pozitivně myslet?
Jak poznáme zlo, když budou hodní?
Jak poznáme tmu, když bude všude světlo?
Zkrátka, musí existovat obojí v určité rovnováze, musí existovat srovnání, musím si prožít pokud možno obojí a vyzkoušet co nejvíc možností a variant.
A o tom je život... :)

Odp2: Důkaz
Aira, 6.5.2007 21:24

S tím souhlasím. Ale rozdíl je v tom, jak dlouho člověk zůstává ve stavu negativního myšlení, zla, tmy,... . Pesimista se při nezdaru, krachu, chybě zastavuje, chybu zveličuje, vrací se k ní, mluví o ní, prostě se vtom máchá. Optimista se zamyslí, veme si ponaučení a tím pro něj nezdar skončil, žije dál. :-)

Jak často...
romantik, 6.6.2007 22:10

...vydrží být člověk optimistou ? Stokrát, tisíckrát, desetitisíckrát ?

Odp: Jak často...
Lukáš, 31.8.2007 22:04

Edison, vynálezce žárovky, kolikrát vyrobil nefunkční žárovku než se mu podařila funkční. Jestli někdo pozitivně myslel, tak určitě on. Kdyby na světě byly jenom pesimisté, tak jsme dodneška potmě.

Odp: Jak často...
Stenly, 7.2.2008 15:01

mam chut ti rict - neprud nas svym negativismem,ale bez tebe by snad tahle diskuze ani nevznikla:-)

Odp2: Důkaz
Stenly, 7.2.2008 14:57

tak to mas pravdu.Dve strany mince budou vzdy,je opet jen na nas,jak se k tomu postavime

Myslet jenom pozitivně je velice...
Bart, 4.6.2007 8:25

Myslet jenom pozitivně je velice nebezpečné. (Asi) Vždy je potřebné myslet i na negativní možnost výsledku. Uvedu příklad: Optimista jdoucí přes přechod si nepřipustí že ho něco muže srazit, nerozhlédne se ...

Odp: Myslet jenom pozitivně je velice...
Juras, 4.6.2007 12:14

To je základní nepochopení termínu pozitivní myšlení. Optimista není synonymum pro blbce.

Odp: Myslet jenom pozitivně je velice...
Stenly, 7.2.2008 14:57

to neni optimista,ale blbec

O pozitivním myšlení jsem zatím téměř...
Bart, 7.6.2007 7:13

O pozitivním myšlení jsem zatím téměř nic nestudoval. Jen jsem zde hodil svuj laický názor. Budu se muset ještě učit.

Odp: O pozitivním myšlení jsem zatím téměř...
Juras, 7.6.2007 15:46

Nejvíc je to asi o tom, jak přijímáte skutečnost a s jakým očekáváním vyhlížíte budoucnost. Řada lidí soudí, že to je věc, která patří do paranormálna, že v realitě nemáte šanci pozitivním myšlením zapůsobit tak, aby věci dopadly k Vaší spokojenosti. Ale opak je pravdou. I na všední realitě se můžete přesvědčit, že to funguje.

Představte si, že před sebou máte obtížný úkol. Pokud si řeknete „když to zvládnu, tak jsem borec“, zakousnete se s elánem do řešení a jde Vám to zpravidla lépe, než když si od začátku říkáte „to nemůžu zvládnout“ - potom každou sebemenší překážku hned používáte jako svoji vlastní výmluvu, proč to nemůže vyjít a aktivně se svým negativním myšlením podílíte na neúspěchu.

Jiný příklad je z psychologie. Pokud se pořád na všechny mračíte, když máte s někým spolupracovat a říkáte si „to je debil - vždyť dělá samé hovadiny“, můžete si býžt jist, že se tato nálada přenese na vaše okolí a bude se Vám to vracet. Když naopak budete vstřícný, okolí Vám bude vracet vstřícnost. A když budete mít naladěno na tu vstřícnost, budete muset spolupracovat s debilem, ale optimisticky mu řeknete „je to velmi obtížný úkol, ale my to zmáknem“, místo toho abyste ho za každou hovadinu zpražil, tak mu raději dáte najevo, že se na něj nezlobíte, zkusíte mu to ještě jednou vysvětlit a zároveň mu dáte najevo, že je pro Vás důležité, aby to zvládl a navíc oceňujete, že se snaží, tak i ten debil se časem vyučí, začne si víc věřit a bude se Vám taky snažit vyjít vstříc.

A z psychologie je ještě třeba medicínský příklad. Pozitivně myslící tolik neprožívají svoje bolístky, líp se hojí, kdežto negativisti si dokážou vsugerovat všechny možné komplikace, trápí se a chřadnou. Dokonce si mohou nemoc i vsugerovat.

A do třetice psychologie u zkoušky: děláte obtížnou zkoušku, zkoušející je přísý, ale spravedlivý. Myslíte-li pozitivně, tak doufáte, že Vám sedne otázka, budete mít štěstí a zkoušku uděláte. Myslíte-li negativně, už předem vzdáváte boj, opakujete si, že všechny před Vámi vyhodil, atd... Všechny tyto pocity zkoušející vnímá - možná si to ani nemusí uvědomovat, ale charakteristické rysy v chování o stavu mysli zkoušeného podávají informace a přispívají tak k celkovému obrazu na toho jedince. Takže větší šanci uspět má člověk, který se tváří bezstarostně, než člověk, který hned na první dojem vyvolá pocit nejistého tichošlápka, který je už vlastně jednou nohou na odchodu.

Odp2: O pozitivním myšlení jsem zatím téměř...
merlinn, 7.6.2007 23:38

Přitakávám. Psychologické studie dokazují, že většina lidí má o sobě přehnané mínění, je nadmíru optimistických a přičítá si větší stupeň kontroly nad událostmi kolem. Většina lidí si snadněji vybavuje pozitivní informace než negativní, častěji vzpomíná na úspěchy než na selhání, zpětně hodnotí svůj výkon lépe, než jaký ve skutečnosti byl, a pozitivní výsledky přičítá vlastním schopnostem a negativní náhodným faktorům. A protože je logicky nemožné, aby většina lidí byla lepší, než je průměr, je pozitivní pohled na sebe nerealistický a iluzorní. Tyto iluze nás ale motivují vytrvat při setkání s překážkou a také umožňují vyhnout se depresi. Proto jsou lidé s pozitivním myšlením úspěšnější - využívají nevědomky iluzi k dosažení svých cílů. Pokud někdo dokáže iluze ovládat vědomě, úspěch ho nemine:-).

Odp2: O pozitivním myšlení jsem zatím téměř...
Yardasan, 7.2.2008 19:33

Z vlastní zkušenosti musím říci ano. S pozdravem jK.

Odp: O pozitivním myšlení jsem zatím téměř...
Stenly, 7.2.2008 23:07

s chuti do toho

Jedna velká lež - reklamní úsměv
Pavla, 29.6.2007 19:14

Myslím, že „pozitivní myšlení“ může škodit. Ne v tom smyslu, že jsem blbec, a když jdu přes ulici, nerozhlídnu se. ;-) Vidím to tak, že „stále usmívající“ se člověk neexistuje. Může se o to pokusit, ale nakonec stejně rezignuje s pocitem, že si jen pořád něco nalhává. Když mě lapne revizor, neusmívám se - a co má být?? Když občas zakopnu, udělám kotrmelec a rozplácnu se na ulici před miliardou lidí, kterým to připadá náramně vtipný - můžu se smát, tak jako nemusím. Obojí je přirozené. Stálý úsměv nikoliv. To si myslím..... A navíc - komu by to nelezlo na nervy... Je to lež.

Odp: Jedna velká lež - reklamní úsměv
Lenka, 2.7.2007 18:00

Pozitivně smýšlející člověk si lístek koupí a revizora vítá s úsměvem, protože není zloděj ..... a když upadne tak se zvedne a řekne si : dopadlo to dobře - jen tak mimochodem - miliarda lidí se ne ulici nevejde a nikoho dnes nezajímá žes upadla , lidé se starají sami o sebe. Stálý úsměv je to co člověku září z očí - smát se očima to je to o čem je řeč. Nemusí a ani se nezubí , usmívá se očima ... na svět který je krásný ... Viděla jsem takového člověka - je krásný.

Odp2: Jedna velká lež - reklamní úsměv
Yardasan, 7.2.2008 19:30

Pozitivně smýšlející člověk si lístek NEkoupí a revizora vítá s úsměvem, protože má v kapse pětistovku na pokutu. ;-) S pozdravem jK.

Odp: Jedna velká lež - reklamní úsměv
Yardasan, 7.2.2008 19:40

Možná jde o to, že pozitvní myšlení neznamená stálý úsměv na tváři. S pozdravem jK.

Odp: Jedna velká lež - reklamní úsměv
Stenly, 7.2.2008 23:12

a vyzkousel jsi to nekdy?no coz,kdyz chces byt kakabus:-)

Odp2: Jedna velká lež - reklamní úsměv
Tlapka, 5.5.2009 17:13

Nejlepší je tvářit se ušlechtile a lehce ustaraně, dávat tak najevo že chci pomoci každému bez rozdílu věku, rasy a pohlaví.

Jsem ráda za toto téma a chci vám za...
positive lady, 30.1.2008 12:27

Jsem ráda za toto téma a chci vám za tuto diskusi poděkovat..je vidět,že v mnohém co se PM týče jsme daleko za světem ohl.informací..myslet pozitivně neznamená být zbabělý a naivní,ale silný a odhodlaný...clověk s PM vidi svět takový jaký je i s jeho špatnostmi,ale umí ty špatnosti přijímat-kt.se nelze vyhnout což je umrtí blízkého,vlastní nemoc,starosti s dětmi,atd..atd.. a kterym se vyhnout lze,tak si je nepřipouští jako PROBLEM a nezatěžuje se zbytečnostmi. což je třeba komunikace a zatěžování se s negativními lidmi..ty energii positivnch lidi pouze vysávají,protože si stále na něco stěžují a jsou věčně nespokojeni..je mi těchto lidí líto,kazí si požitek ze života který jen takový jaký si ho vytvoříme...a dávat sem za příklad zajetého chodce na přechodu,protže věřil,že se mu nic nestane...myslím,že máme v sobě jako národ stále ještě zakodováno,že kdo se usmíva je něčím podezřelý a asi i přiblblý..pak tedy jsem podezřelá jako svin a přiblblá ani nemluvím...život je krásnýýý lidičky a to i přes to ,že mám za sebou opravdu mnoho špatného,MNOHO!!!mím se zvednout a jít a bude to tak vždy tohle odhodlání,sílu a radost sám ze sebe vám tu přeju všem!!!A kdo je jako já at předává dál,bylo by krásné náš národ český zachránit a pozvednout ho z té negace výš...jsme doma a doma má být co nejlépe...hodně zdaru všem!!!pusinka Petra

Odp: Jsem ráda za toto téma a chci vám za...
Stenly, 7.2.2008 23:37

Petrus,nemohu jinak nez s tebou souhlasit,presto vsak dovol,abych te lehce opravil.Katastrofach v podobe umrti opravdu nezabranis,ty jsou nutnou soucasti zivota,starosti s detmi,no o tom radeji psat nebudu,zadne nemam ani jsem zadne nevychovaval,troufam si verit,ze radosti muze byt vice:-),ale ty nemoci.Popremyslej prosim o propojeni lidske mysli s telem.Lidske telo je neuveritelny stroj,ktery je schopny stejne neuveritelne regenerace.Pises zde velmi hezky o energii,ktera vysava poskozuje a neskyta mnoho moznosti byt spokojeny(presneji zadne:-)Na druhe strane pozitivni energie otevira mnoho tvurcich myslenek,ktere se nasledne prevadeji do zivota,rozviji,obohacuje.....a hlavne leci.Doporucuji ti literaturu od Barbary Bergerove,Geralda Jampolskeho,NEALA DONALDA WALSCHE,ci Deepaka Chopry.To jsou lide,kteri vi o cem pisou a predlozi ti nepopiratelne dukazy o vlivu p. mysleni nejen na leceni tela vlastni mysli:-)nebo se pokus vyhledat nekoho,kdo o tom neco vi,vim,ze bude velmi ochotny se s tebou podelit a vratit ti vse i s uroky:-)tak to totiz funguje,staci si prat a verit,ale co ti o tom budu povidat.......:-)mir s tebou:-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)

Odp2: Jsem ráda za toto téma a chci vám za...
Alfons, 19.11.2008 4:57

Díky pozitivnímu myšlení, že na světě zvítězí komunizmus vyvolávám u mnoha lidí negativní myšlení a tím je na dálku ničím. Jsou ve stresu, svíjejí se v negativních meditacích, mají z toho oslabený imunitní systém, onemocní a záhy umírají.

Odp3: Jsem ráda za toto téma a chci vám za...
Tlapka, 5.5.2009 17:11

skutečně je to s podivem, že by myšlenky na komunismus někoho poškodily- takový by se měl stydět. Zvláště když už je to za námi.

Myslím třeba rozlišovat pozitivní...
Janacz, 19.11.2008 15:15

Myslím třeba rozlišovat pozitivní přístupy a neodpovědné přístupy.

pm
jakub, 16.7.2009 19:48

pozitivním myšlením se zabývám asi rok a studuji ho,je to o tom přijímat špatné věci a ne se v nich hrabat,tak jako ve své minulosti,která je u většiny lidí průser za průserem,lidi-prostě to neřešte.Lidé často řeší jiné kolem sebe jenom né sebe,zamyslete se taky nad SEBOU a jiné neřešte,stejně je nezměníte,tak proč je řešíte??uvědomte si,že úspěch závisí jen a jen na vás.Anechápu jak tady někdo může PM přirovnávat k nákému přechodu pro chodce??????to je jasné,že se musíš rozhlédnout,ale je to o tom,až to negativní příjde,tak na to myslet pozitivně,né předem udělat hovadinu

Odp: pm
werterber, 16.7.2009 20:07

Přesně tak! Pozitivní myšlení neznamená, že se budete chovat jajo idioti. Ani to neznasmená, že budete přehlížet negativní věci. Je to spíš o tom, jak se k tomu postavíte. Budete plakat nad rozlitým mlíkem nebo ho radši utřete a budete se věnovat příjemnějším věcem.

Odp2: pm
tlapka, 17.7.2009 9:21

Pozitivní myšlení znamená nejvíce dojít k účelnému jednání.

Pozitivní myšlení je podle mě jednoznačně přínosné.
Angelika, 9.3.2011 10:47

Zaujal mě nadpis a říkala jsem si, že se něco dozvím o pozitivním myšlení, místo toho jsem našla článek s pouze pár plky o tom, že pozitivní myšlení snad není prospěšné. Nesmysl! Já jsem optimista a kamarádka, která se to naučila ode mě poznala sama na sobě, jak je to příjemné a z ní se také stala mnohem lepší společnice. Optimismus a pozitivní přístup jak někdo chytrý řekl, nespočívá v přesvědčení, že vše půjde dobře, ale v přesvědčení, že ne vše půjde špatně. Optimismus a pozitivní přístup není podle mě v tom, že si řeknu, že se na zkoušku nemusím učit, že porodím doma a nikoho k tomu nepotřebuji a podobně, ale v tom, že nebudu už od prvního měsíce těhotenství bláznit a magořit, kolik komplikací se mi může při porodu stát. Pozitivní přístup je v tom, že jsem se před zkouškou učila a ráno na ni půjde s vědomím, že to prostě nějak dopadne. Budu doufat v nejlepší, budu se nejspíš bát... ale nebudu pesimisticky všude kolem sebe šířit, jak je to strašný a nedá se to zvládnout. Černé myšlenky a pesimismus nikomu nepomohou, naopak s pozitivním přístupem a s úsměvem se člověk uklidní a vzpomene si, protože se to přece učil. A pokud ho vyhodí? No, tak půjde na opravný termín, co se dá dělat.

Pozitivní myšlení rovná se realismus +...
Goka, 20.2.2012 17:16

Pozitivní myšlení rovná se realismus + optimismus.

Sebeobelhávání
*, 20.2.2012 20:16

Pozitivní myšlení = sebeobelhávání, vmanipulované z ciziny do českého způsobu uvažování.
Neblahé následky „pozitivního myšlení“ jsou nejvíce zřejmé z nedodržování BOZP.

Odp: Sebeobelhávání
Tlapka, 21.2.2012 13:12

Negativní myšlení taky k ničemu nevede- ať myslíš co myslíš ničeho se nedobereš. :-(

Odp2: Sebeobelhávání
*, 22.2.2012 11:28

Ale Tlapko, vždyť v Čechách bývalo zvykem také myslet NORMÁLNĚ. A dařilo se to bez zkomolení na tzv. „pozitivní myšlení“. Důležitý je přece VÝSLEDEK doho myšlení.

Tedy dle mého mínění lze myslet výborně, velmi dobře, dobře, dostatečně a nedostatečně (=myslet špatně, nebo vůbec nemyslet). Žádné další přívlastky k tomu nejsou potřeba.

Např.: Když žák myslí alespoň dostatečně, tak z pěti příkladů správně vypočítá alespoň jeden příklad a může postoupit do dalšího ročníku. Když žák pozitivně nemyslí nebo myslí velmi pozititivně ale špatně, tak správně nevypočítá ani jeden příklad, a musí opakovat třídu na ZŠ.
Už tomu rozumíš ? ( -: )

Odp3: Sebeobelhávání
Juras, 22.2.2012 12:17

V diskusi máš docela polopatě vysvětoleno, co pojem „pozitivní myšlení“ znamená. Nemusíš si hrát na idiota, který se článkem na něco zeptá, potom si ani nepřečte reakce a furt mudrlantuje tu svou původní písničku.

Odp3: Sebeobelhávání
Tlapka, 22.2.2012 13:16

Hellou.
Například když žák počítá, tak výsledek je dobře nebo špatně. Ale CO KDYŹ píše slohovou úlohu? Co když si plánuje co bude dělat odpoledne? Pakliže nejsou všechny souvislosti jasné, nebo neznámé, nebo je více možností volby, tak se mi to nezdá až tak jednoduché „lineární“ jak to nabízíš.

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.