Malé úvahy o problémech kolem nás

Komentáře k článku

13.9.2006 21:33

Aby nebyl PP zrušen ve ZD

romantik

Prosím o názor a prakticky úspěšně vyzkoušený způsob chování, jednání a práce ve zkušební době, kterým pisatel komentáře k tomuto příspěvku dosáhl toho, že mu ve zkušební době nebyl pracovní poměr zrušen.

Jedná se mi o pracovní zkušenost ve zkušební době ze současnosti, a to nejlépe slušného absolventa vysoké školy s čistým trestním rejstříkem, který dodržuje pracovní dobu a pracovní podmínky určené v pracovní smlouvě, který je abstinent a nekuřák, který má cca 2,5 roku praxe,
který dosud neměl pracovní neschopnost. Jak se má chovat k vedoucímu úseku, k předákovi skupiny, ke kolegům, aby „zapadl do pracovního kolektivu“, aby nebyl neoficielně označen jako „pomalý“, aby mu nebyl pracovní poměr ve zkušební době zrušen bez udání důvodu. Jak rychle
po nástupu do nového zaměstnání bývá rozhodováno o zrušení pracovního poměru nováčka, jaké příznaky ho na to mohou upozornit, jestliže mu jeho vedoucí žádnou konkrétní chybu nevytkl, jak má zrušení svého pracovního poměru zabránit.
Prosím o komentář, názor a radu pouze ty osoby, které se k mému problému postaví pozitivně, nebudou ho bagatelizovat, politizovat ani zesměšňovat a hlavně budou chtít a moci poradit.

Chovej se úplně normálně
Kelt, 14.9.2006 10:40

Asi bych Ti poradil, aby ses choval úplně normálně a zbytečně se nestresoval tím, že jsi ve zkušební době. Pokud sis vybral slušného zaměstnavatele, určitě Tě nezaměstnal proto, aby Tě záhy vyhodil. S tím, že ze začátku nebudeš stíhat jako Tví úspěšní kolegové se také logicky počítá - každý jednou začínal :-)

Zkušební doba má svou výhodu i pro Tebe - pokud zjistíš, že ta práce není to „pravé ořechové“, nemusíš čekat na konec výpovědní doby a prostě odejdeš.

Měnil jsem zaměstnání třikrát a nikdy jsem neměl problémy se zkušební dobou.

Stejně jako Kelt
Juras, 14.9.2006 12:08

Pokud bys měl přizpůsobovat své chování jedinému cíli - aby Tě nevyhodili, začneš žít ve stresu, budeš se hlídat a přijdeš tak o velký kus svobody, o klidný spánek...

Pokud by Tě vyhodili za to, že se chováš přirozeně, je nejlepší rychle se sbalit, odejít a děkovat svému strážníčkovi, že Tě tak rychle zachránil.

Já nevím, ale podle toho jak často tady...
gorgon, 16.9.2006 9:17

Já nevím, ale podle toho jak často tady píšeš že nemůžeš sehnat práci usuzuji, že po dlouhou dobu nepracuješ. To se pak nemůžeš divit že jseš v práci tak pomalej, že tě prostě vyhodí. Člověk nemůže čekat že po měsíci sezení to zabere 5 dní a bude zase pracovně fit. Osobně bych doporučoval strávit každý den bez práce sportem, anebo snahou pomoci tam kde to zrovna potřebují - prostě hejbat se, a nezakrnět.

Souhlasím s názorem výše, že drtivá...
Tomas249, 20.9.2006 19:16

Souhlasím s názorem výše, že drtivá většina zaměstnavatelů nenabírá nové lidi, zvláště pak VŠ, aby je záhy vyhodila. Neděláš něco špatně? Co byl(y) důvod(y) tvého ukončení prac. poměru ve ZD? Navís v dnešní době, chcešli to někam dotáhnout prostě nestačí dodržovat prac. dobu, chovat se slušně nebo být nekuřák. Musíš prostě nějak vyniknout, musíš v něčem předčit své kolegy (jazyk, excel, komunikace, manažerský nadhled) a prodat to na správném místě (tzn. nesmíš dopustit, aby se tvými úspěchy vychloubal „neschopný přímý vedoucí“ apod.) V každé firmě je vždy tento prostor, záleží jen na tobě!

Odp: Souhlasím s názorem výše, že drtivá...
romantik, 20.9.2006 20:52

Díky za konkrétní radu. Dovolím si trochu oponovat: Proti názoru a snaze o vyniknutí je zkušenost, že takového člověka si ostatní více všímají a mohou ho chápat jako svého konkurenta a jako s takovým pak nezachází nejlépe nebo dokonce se ho snaží právě proto se zbavit. Vím o mladé osobě, která se tak usilovně snažila co nejvíce a co nejlépe pracovat, že ani nechodila každý den hodinu s ostatními kolegy posedět a poklábosit do jiné kanceláře. Nebyla sice propuštěna ale byla písemně osočena a obviněna, že „nezapadla do kolektivu“ a musela se z tohoto „provinění“ zodpovídat a slíbit, že se polepší. Kde je ta správná míra jak se v zaměstnání zavděčit a hlavně komu? Vedoucí zpravidla jedná dle „hlasu lidu“ tj. dle „pomluv“ na nováčka od jeho kolegů.

Nemyslím jako nějaké „hujerovské“...
Tomas249, 20.9.2006 21:34

Nemyslím jako nějaké „hujerovské“ vyniknutí za každou cenu, ani ne nějaké stranění od kolektivu. Já nevím jakou konkrétně máš (sorry za tykání, připadá mi to tak lepší) zkušenost, ale to co popisuješ mi připadá skoro jako hra PLAY OFF. Já myslím, že každý člověk na průměrné úrovni rychle pozná atmosféru, charakter kolegů, šéfů, styl práce ostatních, firemní kulturu, postupně nedostatky a přednosti a dle toho se dá najít „vhodná poloha“. Podle mě lze i poznat a pochopit, co se ode mě očekává (proč místo vzniklo, nebo proč byl někdo nahrazenou mojí osobou) a koneckonců bych na tom místě i pravidelně navštěvoval šéfa a konzultoval. To jak píšeš, že byla nějaká osoba písemně osočena ze nezapadla do kolektivu a musela se zodpovídat a slibovat nápravu... Co to proboha je? To jsem v životě neslyšel. To jako spoluzaměstnanci sepsali nějakou petici, zanesli ji šéfovi, a ten pracovníka pokáral? To bych naopak využil zkuš. dobu a z takové firmy rychle mazal pryč.

Odp: Nemyslím jako nějaké „hujerovské“...
Juras, 10.10.2010 23:56

Hehe, písemně osočena, že nezapadla do kolektivu :-D Občas je dobré projít staré diskuse ;-)

Odp2: Nemyslím jako nějaké „hujerovské“...
iva, 11.10.2010 11:51

Já prostě vždy ctila tříměsíční zkušební dobu. Je to jak pro zaměstnavatele tak pro zaměstnance. Jednou se mi dokonce stalo, že jsme zkušební doby využila a požádala o odchod bez udání důvodu. Na tom nic není je to osvobozující a i člověk se dozví, jestli ho vůbec potřebují. Horší je, že se mi stalo, že krom mě po zkušební době přijali slečnu, která se jim zřejmě víc hodila a snažila se mně ředitelka donutit podat výpověd´svým chováním různými intrikami, že jsme s tou slečnou dělaly na jedné věci a nedalo se určit kdo co dě+lal. Ostatní účetní tomu přihlížely a říkaly, že jim bylo hned divné, že ji přijala, ale byla to dcera nějakého řidiče té firmy a otec se za ni přimlouval. POdala jsem výpověd bez udání důvodu měla jsem jen krácené jakési odměny, ale nic víc šla jsem hledat jinam. Přece se nebudud vnucovat, kde mně nechtějí. Nechápu o co v článku jde čemu chce zamezit.

Odp3: Nemyslím jako nějaké „hujerovské“...
iva, 11.10.2010 11:53

Dokonce jsem byla z toho jednání tak zoufalá, že jsme odešla k prvnímu příštího měsíce a ředitelka byla spokojená jak nikdy, takže byl klid nemusela jsme se tam dál trápit. Škoda, že nikdo neí tady takový, že by přispěl do článku „Odpadkové koše“, který se této otázky více týká.

Odp4: Nemyslím jako nějaké „hujerovské“...
iva, 11.10.2010 11:57

Horší to bude ted jak to zařídí, že když člověk odejde o své vůli bude mít krácenou podporu v nezaměstnansti. Takže šikana na pracovišti jen pokvete, protože myslím, že nejsem sama.

Odp5: Nemyslím jako nějaké „hujerovské“...
Juras, 11.10.2010 12:37

Když člověk odejde o své vůli, měl by mít už zajištěnou jinou práci. Tomu opatření rozumím - jsou podvodníci, kteří se nechají krátkodobě zaměstnat a odejdou jen aby měli podporu.Nejenže takoví kradou peníze nás všech, ale škodí i tomu zaměstnavateli.

Odp6: Nemyslím jako nějaké „hujerovské“...
iva, 11.10.2010 12:40

A co ta šikana k tomu se radši navyjadřuj, když jsi ji nezažil. Člověk je nucen odejít, když v práci je dotčena jeho důstojnost někdy i od spoluzaměstnanců. A nejde vždy jen o práci. Nemá to cenu se tu bavit.

Odp7: Nemyslím jako nějaké „hujerovské“...
iva, 11.10.2010 12:42

Bez ohledu na to jestli práci sehnanou má. To se stalo mi a měla jsme dva kluky sedm a pět let a neměla jsme jak sehnat, když jsme každý den chodila do práce. Jasně jsou takoví kteří si v pracovní době shání pracovním telefonem práci, ale já jsme to nikdy nemohla dovolit.

Odp7: Nemyslím jako nějaké „hujerovské“...
Juras, 11.10.2010 13:07

Proti šikaně můžeš bojovat a donutit zaměstnavatele, aby Tě vyhodil. Dokonce máme nějaké diskriminační a sexuálně harašící zákony, v nichž jsou zaměstnavatelé hrubě, až amorálně znevýhodněni. Platí v nich prsumpce viny - nechápu, jak může zaměstnavatel dokázat, že svou podřízenou nevyzval k pohlavnímu styku. Tak se s šikanujícím zaměstnavatelem suď a neulehčuj mu to tím, že odejdeš sama. Ať Tě vyhodí - přičteš mu to u soudu a ještě dostaneš podporu.

Podpora v nezaměstnanosti není proto, aby když se člověku znelíbí drobnost, práskl dveřma a měl přitom pocit, že je o něj postaráno.

Odp8: Nemyslím jako nějaké „hujerovské“...
iva, 11.10.2010 13:19

A když je šikana nenápadná.. a jak může dokázat sexuální obtěžování zaměstnanec? Jasně spojit se s nějakým svědkem..ale když to není možné....A když někdy v poslední mé práci ty ženské chtěly dosáhnout něčeho byly na mně i hodné. To jsem poznala později o co jim šlo. Není právní obrany není žádný soud nic nic nic nedokážu.

Odp9: Nemyslím jako nějaké „hujerovské“...
Juras, 11.10.2010 13:41

Vtip je právě v tom, že zaměstnanec nic dokazovat nemusí. Naši zákonodárci potlačili prasumpci neviny a když chudák zaměstnanec něco řekne o zaměstnavateli, automaticky se mu věří.

Odp10: Nemyslím jako nějaké „hujerovské“...
iva, 11.10.2010 13:46

a když to je někdo ze zaměstnanců?? Ten co šikanuje nebo sexuálně vydírá

Odp11: Nemyslím jako nějaké „hujerovské“...
Juras, 11.10.2010 13:57

To asi nejde dát univerzálně platný návod. Je možné, že někdy opravdu neexistuje jiné východisko, než odejít na svou žádost. Ale to se pomalu dostáváme k podobné debatě jako o zdravotnictví, ne?

Odp12: Nemyslím jako nějaké „hujerovské“...
iva, 11.10.2010 14:04

;-)je to tak. Všechno zlé je k něčemu dobré a naopak. To mi aspon trochu pomůže to pořekadlo.

Odp11: Nemyslím jako nějaké „hujerovské“...
tlapka, 25.10.2010 9:20

Některý šikanec nebo vyděrač se dá zastrašit, ale některý ne. Je třeba vymyslet na něj PAST.

Odp12: Nemyslím jako nějaké „hujerovské“...
iva, 25.10.2010 12:21

:-)koukám, že po letech by mi někdo poradil stejně, jak jsem tenkrát přemýšlela já, ale nic neuskutečnila. A to mi ještě radila kamarádka jak na věc a říkala :Ivo dyt ty máš maturitu;-)ale nic. Nešlo to byla jsem v paSTI JÁ.

Odp13: Nemyslím jako nějaké „hujerovské“...
tlapka, 25.10.2010 13:46

IJÁ se často ocitám vlastní důvěřivostí ve slepých uličkách, odkud není úniku.. :-(

Odp14: Nemyslím jako nějaké „hujerovské“...
iva, 25.10.2010 14:41

To mi bylo jasné hned jak jsi napsala slovo past.

Odp14: Nemyslím jako nějaké „hujerovské“...
Alfons, 26.10.2010 3:11

Svíce tě spolehlivě vyvede ze všech nastražených pastí, ze slepých uliček a temných zákoutí života. Od toho zde přece jsme. ;-)

Odp15: Nemyslím jako nějaké „hujerovské“...
tlapka, 26.10.2010 8:58

To je štěstí :-):-):-):-) ♪♪

Odp9: Nemyslím jako nějaké „hujerovské“...
Juras, 11.10.2010 13:47

A jak to myslíš, že je šikana nenápadná? Tobě nebylo divné, že jsou na tebe najednou ženské hodné? Nedokážu si představit, o čem konkrétně mluvíš, ale možná seš k lidem příliš důvěřivá a měla bys být podezřívavější.

Odp10: Nemyslím jako nějaké „hujerovské“...
iva, 11.10.2010 13:52

To mi má být divné, když se ke mně někdo chová slušně? Nedá se to popsat. Jsou to takové drobnosti. Jasně, že každému vyhovoalo, že se předák vozí po mně nejvíc co kdyby se vozil po někom jiném, že. Je možné, že tohle nikdo nepoznal jen já? nenapíšu podrobnosti nikdo se tu nesvěřuje i když je to anonymní. A je to už dávno, ale když někam nastoupím začne to zas jak každý pozná, že si na mně může dovolit, že všechno vydržím.

Odp11: Nemyslím jako nějaké „hujerovské“...
Juras, 11.10.2010 14:15

Jsem Tě pochopil jako že tam byla nějaká změna chování. Že se k Tobě chovaly hnusně a když něco potřebovaly, tak najednou hezky.

Odp12: Nemyslím jako nějaké „hujerovské“...
iva, 11.10.2010 14:22

Hnusně...tak byl takový úklid na přivýdělek a dělala to jedna každý den. Pak měla paragraf a až po dvou týdnech kdy tam nikdo neuklízel mi to předák nabídnul. Já jsem ale byla na jiném pracovišti a když jsme tam přišla první den kdy byla placená hodina úklidu a já tam fakt poctivě každý den dělala pak se ta vrátila z paragrafu na kterém byla tři týdny mi vlastně zaplatili těch pět hodin a ona se do mně obula, jakto, že tam zůstal takový bordel. To že tam nikdo neuklízel jsem vlastně ani nevěděla smyslem té šikany je taky to, že ti nikdo nepodá žádné informace.

Odp13: Nemyslím jako nějaké „hujerovské“...
iva, 11.10.2010 14:27

Abych nevypadala jak netykavka tohle byl ten nejmenší a nejnevinnější podraz, ostatní se dají těžko vysvětlit třeba o nějakém přenechávání práce, vybírání "lepších šichet, posílání na jinou práci apod. Jasně už slyším rýpaly, že v práci se přeci musí pracovat. Nechme tohle tema konóvi.

Odp13: Nemyslím jako nějaké „hujerovské“...
iva, 11.10.2010 14:31

Když přišly určité osoby z dovolené kontrolovaly, co jsem dělala za tu dobu, co tam nebyly a měly blé pindy. Podporovaly se navzájem byly tam takové velké klany a menší dvojice. Znáte to z tábora kdy řekne vedoucí udělejte dvojice a vy zůstanete naocet. Mi se to na táboře nestalo, ale jelikož jsem tady přišla jako poslední zákonitě jsem vybyla i když nějaké přesuny byly, ale jak zjistili, že vše dělám poctivě brzo mně zavrhli jako partnera.

Odp3: Nemyslím jako nějaké „hujerovské“...
Juras, 11.10.2010 12:34

Mě by zajímalo, jestli je jasno aspoň romaantikovi, o co v článku jde... :-)
Já jsem taky jednou rád využil možnosti odejít ve zkušební době.

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.