Malé úvahy o problémech kolem nás

Poslední komentáře

Střípky z diskuse

Zajímavé odkazy

Novinky na Svíci.cz

  • 30.11.2007: Nyní jsou nově přidané komentáře od poslední návštěvy zvýrazněny barevně
  • 13.4.2007: Možnost úpravy i zatím neschváleného článku
  • 22.6.2006: Zlepšeno vyhledávání
Proč používat Linux

Komentáře k článku

15.8.2006 21:23

Experiment

Už vás někdy napadla myšlenka, že můžem být jako pokusní králíci a těm kteří s námi dělají pokusy je úplně jedno jestli se sami vyhubíme nebo cokoliv jiného?Proč né?A že si sami píšeme budoucnost?Proč né?Jenže pozor ješliže se dostaneme na úroveň vyšší moci může to být i náš konec.V tu chvíli to může s námi být jako s virusem ,pokud se rozroste příliš musí se odstranit Může to být jako špatný program který se ubírá nesprávným směrem.Špatná a zavirovaná data na disku v počítači taky smažete aby neohrozily systém.Pokud vědci při pokusech dojdou k závěru že celý projekt nebude fungovat tak jak má tak ho zruší a skouší to jinou cestou třeba tou lepší.Jsme zde chvíli na to aby jsme uměli létat dokonale jako ptáci,natož aby jsme pochopili to co je nad námí.A podle mého názoru než to zjistíme tak se sami zničíme,Jeden chybný krok v subatomovém výskumu a jsme fuč.Čím menší částečky poznáváme tím větší spoušť způsobujem.S pozdravem Kings.

Příliš mnoho myšlenek najednou
Juras, 16.8.2006 23:01

Vypadá to, že se Ti honí hlavou příliš mnoho myšlenek, které jsi zde napsal dohromady. O každé z nich by se dalo samostatně diskutovat velmi dlouho.

Vyberu si tu s pokusnými králíky :-) Všichni zastánci kreacionistických teorií by si měli zkusit odpovědět na otázku: „proč“? Hej, křesťané, proč podle vás stvořil Bůh zemi a člověka k obrazu svému? Krátil si dlohou chvíli a chtěl, aby ho jemu nerovní tvorové velebili? Chtěl prostě jenom vytvořit život? Nebo je to jenom pokus, na kterém vychytává mouchy a v další verzi už stvoří svět opravdu dokonale? ... Odpověď podle mého názoru nenajdeme... :-)

Odp: Příliš mnoho myšlenek najednou
Saw, 17.8.2006 17:00

Přesně, navíc pravdivá může být jen jedna verze a čím blíže se teorie specifikuje (tj. vymýšlí hovadiny), tím menší pravděpodobnost že to tak doopravdy bude. Nevíme ani jestli vesmír byl nebo nebyl někým stvořen a už se řeší jestli jsme krysy nebo ne...

Odp: Příliš mnoho myšlenek najednou
Michal, 21.8.2006 10:33

Vážený Jurasi, dle Vašeho chápání nejsem křesťan, protože jinak byste nenapsal: „Hej, křesťané, ...“. Nechodím do kostela, nečtu bibli, nemodlím se, v Boha sotva věřím. A přesto si myslím, že jsem křesťan. A myslím si dokonce, že i Vy jste křesťan. Proč? Protože se všichni řídíme křesťanskými pravidly, máme kulturu, která stojí na křesťasnkém základě a morální hodnoty, které oba uctíváme, byly položeny církví! Takže ono oslovení by klidně mohlo být: „Hej, Evropané“ nebo „Hej Češi“ apod., čímž ilustruji, že se míjí účinkem.

Další věcí je, že nevidím důvod, ptát se „proč?“ ve vztahu ke stvoření světa, ve vztahu k Bohu atp. Pokud „nejste“ křesťan, můžete nad tím mávnout rukou a divím se, že vůbec zde zmiňujete např. Boha, protože to je přeci „nesmysl“, pro který je škoda i mávnout rukou ... Ale pokud křesťan (dle mého pohledu na problém) jste, pak je opět nesmyslné se tázat „proč“, protože víra a církev je tu proto, abychom věřili a na základě elementární víry stavěli další své myšlení, svá rozhodnutí a život.

Snažil jsem se svou reakcí říci, že když Čech (Moravan, Slezan) má tendenci se vysmívat křesťanům, připadá mi to stejně směšné, jako když vidím jakéhokoliv Čecha nacistu uctívat Hitlera, protože jde v obou případech o paradoxy (Čech je křesťan, Čech je Slovan (šel by do plynu, kdyby vládnul Hitler)).

Odp2: Příliš mnoho myšlenek najednou
Juras, 21.8.2006 22:54

Doufal jsem, že bude z kontextu jasné, že to téma máme nadhodit všem zastáncům kreacionistických teorií a že „křesťané“ byl první příklad jedné z takových skupin, která mě napadla. Jako člověk s rozhledem jistě víte, že některé pojmy mají více významů, vy jste si účelově vybral takového křesťana, abyste mohl být v opozici. Na takový špek neskočím a hádat se nebudu ;-)

Nevím, proč mi vkládáte do úst něco o Bohu a nesmyslech a nevím, proč si myslíte, že Čech, Moravan a Slezan má tendenci vysmívat se křesťanům.

Ptát se „proč?“ je podle mého názoru legitimní - neptají se jen ovce. Tím myslím i ty ovečky chodící do kostela, které si myslí, že zpovědí a odříkáním dvaceti otčenášů si smažou hříchy a zítra se můžou chovat opět jako dobytek. Těm je to jedno, ale přemýšlivé lidi asi většinou zajímá smysl vlastní existence. Proto bych jim to chtěl nadhodit - třeba by to některé z ovcí k přemýšlivosti probudilo.

Mocní vždy měli „králíky“
romantik, 16.8.2006 23:39

V celé historii byli vždy méně mocní, chudí lidé a otroci „pokusnými králíky“ lidí majících moc a z toho důvodu i velký majetek. Za peníze je přece snadné z nemajetných lidí „pokusné králíky“ udělat. Pokud se však „pokusní králíci“ přemnoží, mají mnohonásobně větší sílu a moc a stávají se svým vládcům nebezpeční; zatím nikdo neodhalil matematický vzorec, podle kterého by bylo možné tento okamžik předem určit.

Odp: Mocní vždy měli „králíky“
Juras, 16.8.2006 23:49

Pokud by ovšem králíci na ty vládce dosáhli. Jestli se králíci přemnoží na Zemi a vládci mají možnost spláchnout vesmír jednoduše do záchodu, asi pro ně to přemnožení nebezpečné nebude...

Odp2: Mocní vždy měli „králíky“
romantik, 17.8.2006 0:05

Avšak mocní bez svých „králíků“ nemohou existovat. Pouze ze svých „králíků“ čerpají svůj majetek a moc.

Odp3: Mocní vždy měli „králíky“
Juras, 17.8.2006 1:24

Proč by nemohli? Myslíte, že když jim zavřou pokusný ústav, nemohou být zaměstnáni někde jinde třeba jako pomocníci na stavbě?

Líbí se mi poslední věta - čím menší...
denver, 17.8.2006 12:43

Líbí se mi poslední věta - čím menší rozměry poznáváme, tím větší spoušť způsobujem. Když se na to podívám selským rozumem, tak náš „dohled“ není zdaleka tak působivý, jak bychom si asi přáli. Chci tím říct, že kam se podívám, tam vidím nekonečno, a to ať když se dívám na hvězdy nebo do zdi. Tedy, měli bychom si dávat secsakramazec na to, co nejsme schopní pozorovat našema smyslama. Porušení nebo narušení nejzákladnější tkaniny prostoru nebo času bude mít v našem makrosvětě nepopsatelné následky.
Ke králíkům - já osobně si jako králík nikdy nepřipadal ani nikdy připadat nebudu, jde mi to jednoduše proti zdravému rozumu. Jestli Pán Bůh stvořil člověka na té Naší modré Zemi k obrazu svému, tak to moc velký bůh nebude, když lpí jenom na nás a naší zemi..
Třeba pocházíme z úplně jiných končin vesmíru a když už jsme si tak krásně kdysi poletovali vesmírem - z nějakého důvodu, a náhodou zabloudili do naší sluneční soustavy, tak bych si i já za svoje působiště vybral tu naší nejpřitažlivější planetu. Na této planetě sme se sami „nakladli“ a vzhledem k časovým posunům ohledně vesmírného cestování je asi nemožné se toho vědomě dopátrat. Na evoluci moc nevěřím, na nějaké stvoření v ráji asi ještě míň, takže mi nezbývá než prosté vysvětlení - jsme i na této planetě a jsme tu spíš sami sobě obrazem a je na nás jakých kvalit chceme jako pozemská lidská rasa dosáhnout. Viva la imaginaciona

Indická, Židovská, indiánská a stará...
Bambus, 18.8.2006 0:51

Indická, Židovská, indiánská a stará řecká literatura se shodnou na tom, že lidský druh nevznikl úplně náhodou, ale byl ke svému rozumu dotlačen bohem, „vesmírnými“ bohy (indové), bohy (indiáni), a v Řecku jsme byli potomci bohů. Vzhledem k tomu, že Řecko, Sumer, Indie i Bible spojují tuto příhodu se ženou, stromkem, ovocem a hadem, a že indiáni a řekové považovali hada za božského posla poznání, je skoro pravděpodobné, že jenom evoluce to nebyla. A to ani nemluvím o tom, že indiáni napočítali celkem 4 božské pokusy o nastartování lidstva.

www.sacred-texts.com

Odp: Indická, Židovská, indiánská a stará...
Saw, 18.8.2006 9:24

I když sjednotíme všechna tato náboženství a teorie do jedné množiny stvoření vesmíru a lidstva, pořád to máme jen šanci 50:50 (no vlastně 100:0, jenomže nevíme jak to je), a výčet té množiny na tom pranic nezmění...

Odp2: Indická, Židovská, indiánská a stará...
Bambus, 18.8.2006 17:43

Já vím :) Docela zajímavá věc je ale mýtus o Atlantidě, který se doslova shoduje s městem Tripura (a jeho zničením) popsaným v indické Mahabharatě. Jak indové, tak řekové věřili že Atlantské (resp. Aleanské) impérium založil jakýsi „vesmírný“ bůh, který se skřížil s pozemskou ženou. Tak vznikla supercivilizace „blonďáků“, kteří však postupně zdegenerovali, zhnědli, a nakonec dali průchod svému lidství a na své božské dědictví zapomněli. Platón doslova píše že prehistorické Athény před absolutní porážkou ve válce s Atlantidou zachránil Zeus, který ji potopil do moře. Indové to mají trochu složitější - prý spolu se spojenci (taktéž bohy) postavili obrovského létajícího slona, který doletěl až nad Tripuru, explodoval, a potopil ji pod moře. Hitler si mýtus o blonďácích jen tak z prstu nevycucal - dokonce i indiáni vzpomínají na božské blonďáky přicházející z moře. Prý také byli znatelně vyššího vzrůstu než zbytek lidstva - podobně jako člověk kromaňonský vyskytující se akorát na západě Evropy - což je zajímavé zvlášť při čtení o titánech, obrech, a podobných individuích, o kterých se zmiňuje i Bible.

Odp3: Indická, Židovská, indiánská a stará...
Saw, 18.8.2006 21:59

Ti blonďáci jsou možní, dokonce i racionálním vysvětlením, protože do Ameriky (tuším že kdesi na severu) se údajně podařilo doplavit vikingům, což by popisu vysokých blonďáků docela odpovídalo. A koneckonců obdobným způsobem byli přeci nedávno nalezeni „hobiti“ (kostry na jistém ostrově). I ta Atlantida je koneckonců možná, to nepopírám. Jen mi jde o to, že starověké národy viděly bohy za vším čemu nerozuměli, proto tu pravděpodobnost pořád vidím na stejné úrovni...

Mě zase napadá jiná teorie. :)...
NEMO, 18.8.2006 10:15

Mě zase napadá jiná teorie. :)
Připadne mi, že Země jako planeta, je jakousi trestaneckou kolonií, která je záměrně odříznuta od okolního vesmíru. A obyvatelé sem byli deportováni v dávné minulosti jako trestanci. Jak si jinak vysvětlit občas záhadné výkyvy v úrovni starých civilizací, asi přílet nové zásilky trestanců. Byla jim vymazána paměť, u někoho míň úspěšne a proto tu máme lidi s enormní inteligencí. Asi jim ten lobotomizér moc nefungoval...
Je docela možné, že se na tuto kolonii zapomnělo a okolní automatické stínění funguje dodnes.
Nebo se nám to všechno jen zdá a snad se z toho děsivého snu jednou probudíme. :)

Odp: Mě zase napadá jiná teorie. :)...
Saw, 18.8.2006 10:33

Já bych na tom zkusil trhnout nějaký prachy ;)))
A když do tý teorie zakomponuješ nějakýho boha, tak to určitě půjde jednodušejc ;-)

Odp2: Mě zase napadá jiná teorie. :)...
NEMO, 18.8.2006 10:53

Založíme sektu... :)
Kdo bude dělat pokladníka?

Trochu mě „děsí“ představa, že takhle nějak vznikla všechna náboženství. A vůbec slovo náboženství má v sobě ženy, ale to co se propaguje moc ženství v sobě nemá... Církve jsou spíše nobochlapství.

Odp3: Mě zase napadá jiná teorie. :)...
Saw, 18.8.2006 11:36

To je přece jedno kdo bude pokladničit, hlavně že budou prachy :-) No na druhou stranu kdybychom ty peníze použili na dobrou věc (učinili lidstvo šťastnější), tak jsme na tom lépe než všechna dosavadní náboženství a církve, která investují především sama do sebe (majetek jako kostely, kláštery, nebo rovnou obohacování zakladatelů a členů)...

A z lingvistického hlediska je to rozhodně zajímavé slovo :-)

Odp4: To je sranda?
sandál, 18.8.2006 12:06

Malinká oprava - slovo náboženství je od slova zbožnost. Takže žádné ženy. Ale máte pravdu. Bez určité organizace nic nefunguje. Pokladník totiž potřebuje „šéfa“ a další lidi k rozdělování. A jsme tam kde nechceme být. :-)

Odp5: To je sranda?
Ivan Placák, 19.8.2006 23:59

Sandále,dovolím si pozněnit Váš, (tvůj) titulek na ,,TO JE SRANDA !!...
Domnívám se, že slovo ....náboženství....je složenina předpony a slovního základu.
Na...Božence........ství.. .(6xtýdně,neděle světíme)
Čti dohromady:Naboženceství,-vývojem vzniklo:......... Náboženství..........

Odp3: Mě zase napadá jiná teorie. :)...
Pawsi, 27.10.2006 9:43

Tak já se k tý vaší sektě hlásím dobrovolně... ;-) Co se týče těch náboženství - kdysi to nemusela být vyloženě chlapská záležitost.... Nechci zde propagovat myšlenky Šifra mistra Leonarda,ale nad vším se člověk musí zamýšlet bez předsudků - zkoušel si někdo z vás přečíst např.Bibli? Ovšem bez toho přesvědčení,že bůh je „nejčistší“ a „nejctnostnější“ bytost.... Pak člověk přijde na to,že bůh upíral lidem vědění a co si třeba myslíte o zániku Sodomy a Gomory? Vím...je to hodně od tématu,ale zajímá mě váš názor....

Odp4: Mě zase napadá jiná teorie. :)...
Saw, 27.10.2006 10:56

Souhlasím že podle všeho Bůh odpíral. Bůh sice člověka stvořil k obrazu svému, ale pak se mu najednou nezdá jeho přirozenost (křesťané hřeší jako kdokoliv jiný) a i z věcí kterým nikomu neškodí udělal hřích. Samozvaná církev pak aby se udržela u moci začíná špatný princip potlačovat, takže se povoluje kde co. To je můj pohled...

Odp: Mě zase napadá jiná teorie. :)...
NEMO, 18.8.2006 13:05

Ještě mě napadlo. Viděli jste film SEXMISE? Tam po vynalezení nějaké bomby vymřeli muži. :)
A ženy se uchýlily do podzemí. No a aby se to společenství lépe ovládalo, vytvořili mýtus o zamořeném povrchu. Vyrobily průzory a okolo nich byly jen kulisy s apokalypsou...
Co když se náhodou dostaneme na hranici těchto kulis? Třeba to je hranice naší Sluneční soustavy. Existutejí tam různé pásy kam ani družice ještě nedoletěla. Třeba jen stačí tohle „projekční“ plátno protrhnout a budeme vědět proč tu jsme a kdo nás „vytvořil“...
Takových teorií se dá vymyslet. Možná, že filmová tvorba je jen příprava mas lidí na něco co bychom jinak nezkousli, viz. Matrix... Kdo ví, tak asi hned tak nepoví... :)

Jeto tak
Geo, 3.9.2006 19:29

Divil bych se kdyby to tak nebylo. Pro vyšší inteligence je náš svět opravdu virtuálnírealitou a to ještě jednou z minimálně 32 paraelních , ale to nás nezbavuje zodpovědnosti za naši realitu.
Ana závěr otázka . Mění to něco?
GEO

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.