Pro všechny přemýšlivé lidi

Poslední komentáře

Střípky z diskuse

Zajímavé odkazy

Novinky na Svíci.cz

  • 30.11.2007: Nyní jsou nově přidané komentáře od poslední návštěvy zvýrazněny barevně
  • 13.4.2007: Možnost úpravy i zatím neschváleného článku
  • 22.6.2006: Zlepšeno vyhledávání
Proč používat Linux

Komentáře k článku

17.7.2006 0:00

Pouze vydělávají

romantik

Mnoho podnikatelů se soustřeďuje pouze na vydělávání peněz, na svůj zisk a při tom nedodržují příslušný rozzsah sortimentu svého zboží ani žádné morální ani technické normy. Např. majitelé obchodů „Vodoinstalace“ mají v sortimentu pouze drahé zboží jako vodovodní koupelnové baterie, vany, sprchové kouty avšak nemají na skladě ani zahradní techniku, ani těsnění k starším typům vodoinstalační techniky. V papírnictví člověk nesežene např. poštovní známky. Majitelé ubytoven nedrží slovo a slib rezervace ubytování, neobnovují vybavení pronajímaných pokojů, minimalizují náklady na vybavení a modernizaci: pokoje často nemají ani židle, ani rychlovarnou konvici, ani mikrovlnku, ani chladničku; za takovýto pokojíček o rozměrech cca 3 x 3 m se spolubydlícím bez umývadla, bez WC účtují ubytovatelé klientovi minimálně 4.200,-- Kč měsíčně a to s platbou předem.

Dříve platné a závazné normy dnes již závazné nejsou, každý podnikavec si může s klientem dělat co chce. Ani různé úřady a inspekce nepomohou, protože prý to současné zákony neumožňují.
Je z toho nějaké východisko ?

Hypermarkety
David Kořínek, 17.7.2006 9:27

Zajímavý článek.
Já to dělám tak, že pokud je podnikatel opravdu dobrý, tzn. že mi nabídne všechno, co od něho očekávám a ještě něco navíc - např. příjemné chování, pak nakupuji u něho.
Pokud ne, zvolím nějaký hypermarket, kde seženu v podstatě vše, takže závazek výběru zboží celkem plní.
Neříkám, že hypermarkety jsou nějaká skvělá věc, ale na špatné podnikatele (v oboru prodeje zboží) jsou dobrým bičem.
Dělat to takhle každý zákazník, ti špatní obchodníci vymizí.

Odp: Hypermarkety
romantik, 17.7.2006 10:25

Ve velkých městech asi je možné široký sortiment zboží nakoupit v hypermarketu. Lidé z malých měst a vesnic tuto možnost nemají a musí vynaložit peníze, čas a velké úsilí k tomu, aby si pro potřebné zboží např. těsnění za 5,-Kč do velkého města do hypermarketu dojeli koupit. Neexistuje prý právní norma, která by donutila prodejce mít na skladě tak široký sortiment zboží, jak zákazníci potřebují.

Odp2: Hypermarkety
Tomáš, 17.7.2006 13:39

„Neexistuje prý právní norma, která by donutila prodejce mít na skladě tak široký sortiment zboží, jak zákazníci potřebují.“

No ještě aby existovala. To si děláš srandu, že?

Odp2: Hypermarkety
cassi, 25.11.2006 16:15

To tam mam skladovat vec, kterou sice zakaznici potrebuji ale je to tak ojedinele, ze mi spise prekazi a prekazi jinym potrebnym vecem?

V pořádku
kahi, 17.7.2006 12:19

Mnoho podnikatelů se soustřeďuje pouze na vydělávání peněz, na svůj zisk...

Nevím na co jiného by se měli soustředit. Nevidím důvod proč bych měl prodávat těsnění které se prodá jedno za týden... proč? Podnikatel podniká kvůli svému blahu a ne kvůli veřejnému.

Odp: V pořádku
romantik, 17.7.2006 13:20

Pro „kahi“: V tom případě by jste Vy a Vám podobní mohli prodávat pouze např. malé umělohomotné kartičky nebo „odpustky“ za desetitisícové ceny za jedno „šidítko“ pod slibem věčné blaženosti ubohým zákazníkům a s jejich písemným souhlasem, že už nemají nikdy právo na odstoupení od smlouvy a na navrácení zaplacených peněz; tak to počátkem devadesátých let ( a možná ještě dnes) pro své blaho „podnikali“ autoři a majitelé tučných a tajných kont pyramidálních her se společným nechvalně známým systémem MLM.

Odp2: V pořádku
kahi, 17.7.2006 20:50

Uvádíš to trochu do extrému, ale budiž. Kdyby byla poptávka a nepříčilo se to zákonům, tak ty kartičky nebo odpustky nebo co prodávám. :-)

To je sranda?
Karel, 17.7.2006 13:53

:-) Když jsem si přečetl článek tak mi ztuhnul úsměv na rtech.Mnoho podnikatelů se soustřeďuje pouze na vydělávání peněz, na svůj zisk a při tom nedodržují příslušný rozzsah sortimentu svého zboží ani žádné morální ani technické normy. Chtěl bych autora článku upozornit na několik nuancí, které mu asi unikli:
1. Podnikání je o vydělávání peněz. To je jeho základní princip.
2. Nedodržení příslušného rozsahu sortimentu - existuje něco jako trh a jeho přirozená regulace. Má mě snad někdo nutit prodávat nízkoobrátkové zboží, zboží s nízkou marží? Vytvářet skladové zásoby?
3. Jak jste přišel na to že majitelé vodoinstalací mají v sortimentu drahé zboží? Co je pro vás drahé a co levné? Můžete to k něčemu srovnat???????
4. Zahradní techniku seženete v Mountfieldu, Obi, Baumaxu atd. To jsou specialisté.
5. Těsnění ke starším typům vodoinstalační techniky. Vy máte asi hodně starou techniku. Protože jsem z oboru, vím co píši.....¨
6. V papírnictví člověk nesežene např. poštovní známky. Proboha proč mají v papírnictví držet poštovní známky? Jako cenina s nízkou hodnotou. Zjistil jste si někdy, kolik pošt. známek se prodává v roce 2006?
7. Dříve platné a závazné normy dnes již závazné nejsou, každý podnikavec si může s klientem dělat co chce. Ani různé úřady a inspekce nepomohou, protože prý to současné zákony neumožňují. No comennt . Můžete být konkrétní jakých norem se to týká? Jakého oboru?

Z Vašeho článku vyplývá, že v tomto státě vládne bezpráví a právní džungle divokého západu 19. století. Asi jste zapomněl, že jsme členy EU, fungující ekonomiky. Nebo snad postesk nad obdobím před rokem 1989, kdy se stála fronta na pomeranče, musel jste mít devizový příslib k vycestování do zahraničí a každý měl svého estébáka? Pokud Vám toto chybí mám pro Vás systémové řešení. Fungující socialismus je na Kubě a v KLDR - s chutí dotoho.

Odp: To je sranda?
hnědka, 18.7.2006 9:18

Tak o ekonomice EU bych zrovna nemluvil jako o nejak extra dobre fungujici, protoze je preregulovana a stare clenske staty rostou velmi pomalu.

Jinak by melo zajimalo, zda ma autor nejaky konkretni napad, jak to resit. A pokud mozno ne zpusoby, ktere nefunguji - tedy vice regulace, vice statnich zasahu, vice prerodelovani.

Reseni vidim jasne - deregulovat ekonomiku, zrusit vselijake normy a standardy (coz znamena mensi naklady a pokles cen), snizit dane, snizit prerozdelovani.

Mozna by autor mohl srovnat efektivnost a funkcnost trhu s vodoinstalaci apod. a „trhu“ se vzdelanim, bezpecnosti, zdravotnickymi sluzbami apod.

Odp: To je sranda?
romantik, 19.7.2006 12:13

Karle, Karle, Vaše zloba Vás zcela zaslepila a ohlušila. O lidskosti a o kvalitě morálky nemáte ani ponětí. Vydělávání peněz bez morálky a bez lidskosti stejně nemá dlouhého trvání. Asi si představujete, že si např. současný student nebo důchodce od Vás s radostí místo levného těsnění (které ve své „božské majestátnosti“ a podnikatelské přehlíživosti zákazníka nebudete vést ve svém sortimentu zboží) koupí rovnou celé nejnovější vybavení koupelny včetně obkladů a dlaždic např. za =20000,-Kč. To jste na omylu. Nekoupí si nic a víckrát k Vám nepřijde; nepřijde ani pak, až se jeho finanční situace možná zlepší.

Odp2: To je sranda?
Karel, 19.7.2006 15:20

Netuším z čeho usuzujete, že se zlobím a navíc, že mě zloba zaslepila a ohlušila. Kdo jste, že si mě dovolujete soudit? Kdo jste, že mi podsouváte, že nevím nic o kvalitě lidskosti a morálky. Vždyť mě ani za mák neznáte. Musím Vás opravit, nepředstavuji si vůbec nic. Navíc, proč by si ode mě současní studenti a důchodci měli s radostí kupovat levné těsnění.
Jste člověk, kterému chybí argumenty na mnou položené otázky a klidně si mě dovolujete osočovat, že jsem božská majestátnost a že přehlížím zákazníky. Zkuste argumentovat věcně a se znalostí problematiky. Přestaňte se schovávat za svůj anonymní nick.

Odp3: To je sranda?
sandál, 19.7.2006 18:35

Myslím že s vámi souhlasím. Romantik není jen „romantik“ ale i idealista. Morálka obchodníka není totiž jen v tom že má na skladě „ležáky“ ale v jeho přístupu k zákazníkům a v čestnosti slova. V neposlední řadě si Romantik asi neuvědomuje jak stát svazuje daněmi a sankcemi nejen obchodníky ale také drobné řemeslníky. Dělal jsem „na sebe“ jako elektrikář. V případě že by babička chtěla vyměnit doma zásuvku tak by se - bohužel - nedoplatila. přitom cena zásuvky cca 50 Kč je tou nejmenší položkou. Odvody, daně a doprava je totiž dnes to nejdražší. Podle Romantika bych byl asi nejslušnější kdybych opravu provedl co nejlevněji - tak do 100 Kč. Je škoda že to tak v ekonomice nechodí.

Odp4: To je sranda?
NEMO, 20.7.2006 10:49

Ano, koukněte se na faktury, kolik z co dělá. Daně, práce, cesťák apod.
Cena práce zbytečně navýšená odvody. Podnikatel v podstatě za zaměstnance odvede tolik, kolik mu dá na výplatu. No kde to jsme?
Kdyby se stát tak moc nesral do lidí, všechno by fungovalo o moc líp.
Takové přerozdělování co tu předvádí KSČSSD nemá obdoby.
Zlaté desátky za feudalismu. :)

Odp4: To je sranda pro „sandála“:
romantik, 29.7.2006 22:39

Pane „sandále“, oháníte se ekonomikou, velmi vysokými daněmi a odvody pro podnikatele, kvůli kterým podle Vás „nemohou být podnikatelé hodní“. V protikladu k tomu Vám asi vůbec nevadí, že jsou promrhávány miliony a miliardy na účely, které s blahem českého občana nemají vůbec nic společného. Určitě existuje velké množství zdrojů, ze kterých by mohla být financována i podnikatelská serioznost, nová pracovní místa, zapracovávání absolventů škol a jiné užitečné projekty, avšak na tyto zásadní potřebné účely ty zdroje použity nejsou.

Odp4: To je sranda?
sandál, 30.7.2006 5:52

Že jsou promrhávány miliony a miliardy na účely, které s blahem českého občana nemají vůbec nic společného mi pochopitelně vadí. Reagoval jsem pouze na váš článek že obchodník (soukromník) by měl za minimální cenu vyjít vstříc každému zákazníku. A to bez ohledu na zisk. Ani vy ve svém článku nezmiňujete problematiku „velkého podnikání“ kdy i dokonce stát a jeho instituce vystupuje jako největší lichvář vůči svým občanům. Reagoval jsem pouze na základě mých osobních skutečností.

Odp4: To je sranda?
sandál, 30.7.2006 5:55

Že jsou promrhávány miliony a miliardy na účely, které s blahem českého občana nemají vůbec nic společného mi pochopitelně vadí. Reagoval jsem pouze na váš článek že obchodník (soukromník) by měl za minimální cenu vyjít vstříc každému zákazníku. A to bez ohledu na zisk. Ani vy ve svém článku nezmiňujete problematiku „velkého podnikání“ kdy i dokonce stát a jeho instituce vystupuje jako největší lichvář vůči svým občanům. Reagoval jsem pouze na základě mých osobních zkušeností.

Odp5: To je sranda pro „sandála“:
Ivan Placák, 30.7.2006 9:27

Sandál se ničím neohání!..,vyvracíte mu něco,co nikdy netvrdil (miliony,miliardy).
Podnikatelská serioznost se nefinancuje!.. je dána osobností člověka . Asolvent jakékoliv školy by měl být pro svého zaměstnavatele přínosem a ne zátěží.
Financovaná místa nejsou vzniklá jejich potřebou.Ve svém důsledku vždy způsobí někomu újmu a téměř vždy mají souvislot s korupčním jednáním.Lidé z Tesly Rožnov podporovali prostřednictvím daní svého konkurenta až k vlastnímu pádu.Běžte se jich optat co si o tom myslí. O jejich osudech se nikde nepíše,objeví se pouze ve statistice nezaměstnných.Kde je spravedlnost,když musím podporovat svého konkurenta až k vlastnímu pádu.
Lidé živící se vlastní prací jsou osočováni a haněni lidmi ,kteří nikdy nic nevytvořili a nejsou nikomu k užitku ,jsou pouze zátěží.Podpora těch, kteří se ocitli v těžké životní situaci a pomoc potřebují je projevem lidství a je samozřejmá!!!! Vynucování si nezaslouženého je hnusnou odporností.Obě skupiny se od sebe těžko rozlišují v tom je ta potíž.Docela snadno to umí zdravej rozum.My se však musíme řídit právem! (vtom je ta potíž také)

Odp6: To je sranda pro „sandála“:
ivan, 10.1.2017 2:25

Náhodně jsem se proklepal ke starým věcem které si s gustem občas obhlídnu a porovnám s dneškem kdy je už jasné kdo je kdo.

Dneska bych dodal, že právo na hlavu porazilo spravedlnost a k soudu se nechodí pro spravedlnost ale pro rozsudek ! Vítězové všeho se stali obránci a ochránci práv jiných, což jsem si ostatně myslel vždycky .

Odp7: To je sranda pro „sandála“:
ivana Kozárová, 10.1.2017 21:09

V okamžiku,kdy si člověk stanovil měřítko podle sebe ,jednou měří obrem a podruhé trpajzlíkem a Právo už nemá se Spravedlností nic společného,i když původně měli spolupracovat na jednom Plánu.... je debata o Právu skoro marná. Když právník řekne : Víte,vy máte de facto pravdu,ale de iure nikoliv... jde to do kelu.

Odp8: To je sranda pro „sandála“:
ivan, 11.1.2017 1:02

Nedávno jsem viděl opakovačku, možná po čtvrté, s panem Vojtěchem Ceplem o Ústavě a o právu. A výkladech práva a etice spraedlnosti. Škoda, škoda!
Takových bychom potřebovali tisíce. Celý pořad byl točený na Americe a v její blízkosti. Vápencové doly v Českém krasu. Dnes jsou uzavřeny, ale těžilo se tam přes 4000 let. Jejich krása a jeho rozum. Soudce Cepl - syn je statečný člověk a po tatínkovi hodně podědil. Tak bych si soudy i jejich soudce představoval já. Dnes by mnozí zasloužili opovržení.

Iv.

Odp3: To je sranda?
NEMO, 20.7.2006 10:45

Karle souhlasím s váma. Je tu ale problém, pokud si opravdu nezjistím patřičné informace a neproniknu do oboru. Například chci si opravit byt, tak musím nastudovat stavební materiály a technologie, protože zrovna stavební firmy jsou jak urvané z řetězu a podvádí kde můžou.
Nedivte se, že někteří jsou pak naštvaní. :)
Momentální stav je asi takový, že než něco objednám, tak to musím nastudovat, nejlépe na intrnetu a pak konzultovat se známým, pokud takového mám a pak zajdu do prodejny a podle KATALOGOVÉHO čísla zboží objednám konkrétní výrobek. Protože jinak mi hrozí, že mi prodají něco, co je ve většině případů naprosto nepoužitelné. V tomto státě je totiž problém, za informace nechce nikdo platit a v rámci maximalizace zisků si firmy najímají „externisty“, kteří za nic neručí a většinu práce s prominutím zkurví.
Jde to samozřejmě ošetřit smlouvou, ale ne každý je právník a nebo chce vyhazovat peníze za právnické vyžírky.

Odp4: To je sranda?
sandál, 20.7.2006 16:15

Přesně tak. Dělal jsem rekonstrukci rodinného domku - elektriku. Mladý kluci dělali vodu, stavební práce - podlahy, okna.... zjistil jsem že to byli všechno študáci a jeden Ukrajinec (velmi šikovný) a nikdo nebyl v oboru ani vyučen. Dělali to vlastně „melouchem“ a snad jedinej já jsem byl „od fochu“. Asi opravdu řemeslo se dělá jen tak a ubývá kvalifikovanejch lidí kteří to dělají odborně. A za svou práci pochopitelně nemusí nést zodpovědnost.

Pouze vydělávají
Tomas249, 17.7.2006 22:42

Článek jako takový považuji trochu za úlet, žijeme v tržní ekonomice, ne v plánované. Pravda samozřejmě je, že podnikatelé fungují za účelem tvorby zisku a dle toho musí přizpůsobit „nastavení“ svojí firmy (sortiment, zásoby atd.), ale na druhé straně se musí chovat korektně a respektovat určitá morální nepsaná pravidla, což zde prostě u některých nefunguje. Mně připadá, že řada podnikatelů se soustřeďuje až na přiliš rychlé zbohatnutí (vědomé prodeje nekvalitního zboží atd.) namísto budování fimy v delším časovém horizontu. Samozřejmě lze namítnout, aby zákazníci do takových nekvalitních obchodů nechodili, ale ono se to na první pohled těžko pozná (např. před časem jsem kupoval sed. soupravu v klasickém obchodě s ochotným personálem ve střední cenové kategorii, po pár měsících se téměř rozpadla a s reklamací byly značné problémy, po čase jsem se dozvěděl, že onen pan podnikatel má na sedačkách cca 70% marže a to je právě ten problém!) Dále mi připadá, že zde chybí vůči nečestným podnikatelům správná obrana (rozšiřování informací na veřejnosti, občanská sdružení, stížnosti, apod,) Obyčejný český zákazníček nemá sílu a asi ani odvahu proti tomu bojovat, a tak se panům nečestným podnikatelům sypou vesele tržby dál místo toho, aby zbankrotovali. Jsme asi ještě příliš mladá demokracie. Doufejme, ře až se vymění generace, situace se zlepší!

Odp: Pouze vydělávají
hnědka, 18.7.2006 9:21

Pokud kupuju neco drazsiho, tak nejdu hned do nejakyho obchodu, ale najdu si to predem na netu a srovnam ceny jednotlivych obchodu. Celkem to funguje ;) Ale nevim, jestli by to slo i u nabytku, zadny jsem zatim nekupoval.

Odp: Pouze vydělávají
NEMO, 20.7.2006 11:00

V obchodech jsou až 120% marže, pak se udělá vánoční sleva a i tak se na tom hódně vydělá...
To je prostě obchod, uvědomte si, že to nikdo, ale opravdu nikdo nedělá zadarmo... :)

Koruna?...nebo koruny?
Ivan Placák, 20.7.2006 19:10

Uplatnit se v životě podle vlastní vůle, je
přirozeným stavem věcí.Není k tomu třeba nic vysvětlovat. Lidé jsou si navzájem konkurenty i oporou. Je právem každého, utvořit si život podle vlastních představ.
Za tuto samozřejmost se nikomu neomlouváme,je naším přirozeným právem.!! Ze vzájemné spolupráce lidstvo vzešlo. Nejsme tedy bez dluhu.Podporou
slabších a méně úspěšných vrátíme
co jsme si půjčili. Nikdo neprodělá!!
Vítězům zůstává radost úspěchu.Ostatním se dostane slušného a důjstojného života.
Korunovací života je lidskost .Vynucováním
si nezaslouženého, je odpornost.Mezi těmito pozicemi jsme my lidé,zůstane to tak navždy !!........Ivan.

No zrovna jsem narazil na problém...
Bambus, 21.7.2006 11:46

No zrovna jsem narazil na problém, který dává Romantikovi za pravdu. Mám notebook acer, který po letech používání chladí skrz chuchvalce prachu - teda už toho moc nenachladí, zvláště v posledních dnech. Pokoušel jsem se ho rozebrat, abych mohl vyčistit větráčky. Po odšroubování všech šroubků jsem se dostal do stadia, kdy je nejspíš potřeba použít sílu k rozevření plastů. Sice mám rád adrenalinové sporty, ale v tomto případě jsem se neodvážil. Začal jsem proto hledat na internetu nějaký návody, jak se notebook acer „otevírá“, ale do teď jsem nic nenašel. Našel jsem ale spoustu textů o tom, že acer zásadně nenabízí servisní manuály zákazníkům, jako to dělá například Dell, a že když už se někde nějakej manuál objeví, acer to považuje za „porušení autorských práv“. Autorizovaný servis acer v Praze si účtuje 600Kč na hodinu, a přitom já vlastně servis vůbec nepotřebuju - stačilo by mi znát bezpečný postup, jak ten notebook otevřít.

No a když už jsem u toho, napadá mě spousta dalších příkladů. Jednou jsem stál před problémem jak vyměnit žárovičku co podsvětluje všechny ty tlačítka na topení v oktávce. Jaké bylo moje překvapení, když jsem zjistil že palubní deska je připevněna imbusy o průměru (teď nevím přesně) 9,5mm. Imbus 9 a 10 je nepoužitelný, a imbus 9,5 se v obchodech nevyskytuje. Zase zbyla jediná možnost - autorizovaný servis.

Jsem starej montér, a tak mě moderní výrobky co záměrně znemožňují domácí opravu vytáčejí do ruda. Zlatá Škoda 105 - sice poruchová, ale stačí na ní gola, kladivo, a trochu selského rozumu.

Odp: No zrovna jsem narazil na problém...
NEMO, 21.7.2006 13:59

To je trend. Prostě doma si to neopravíme. :/
Vymýšlejí se různé šroubky a matičky, které se jen tak nevyskytují, nebo jsou hluboko a mají specifickou hlavu... :)
Kamarád mi jendou popisoval jak si nechal „vylepšit“ kameru od SONY.
Potřeboval, aby mu na ní zaktivovali nějakou funkci. Tak šel do servisu, tam se na to pan „servisman“ podíval a jediné co udělal bylo, že VYLOMIL, kousek plastu pod obalem, tím se odkryl nějaký přepínač a požadovaná funkce začala fungovat.
Výsledná práce za zákrok - 5000,- Kč., čas zákroku prý cca 10min. No nekupte to.
Pak se firmy diví, že lidi podomácku „hackují“ i hardware. Nebo že raději starší věc vyhodí a koupí novou, což výrobcům vyhovuje ale naší planetě ne...
Zkuste zajít po takovém „domáckém“ zásahu, který je identický s jejich, do servisu, vás pak vyhodí, že jste porušili záruční podmínky. :) V pořádku mají to v podmínkách, ale je to jen důsledek jejich, rozumněj, managorských kravaťáků rychlokvašek z různých obchodních akademií, kteří tohle vymýšlí.
Programátor nebo konstruktér by normálně dal návod na internet a hotovo. :)

Odp2: No zrovna jsem narazil na problém...
Bambus, 21.7.2006 15:09

To jsou taky dobrý šméčka. Kamarád co dělá do počítačů si přivydělával tím, že (zase to nevím přesně) z Ati Radeon 9200 SE za 3000Kč vyráběl Ati Radeon 9200 Pro za 6000Kč. Ati totiž chtělo pokrýt trh levnějších grafických karet, a tak v 9200 Pro přešmikli 2 drátky, a hned byl výkon o trochu „levnější“. Jediná vada tohoto upgradu byla, že tím padla záruka.

Odp: No zrovna jsem narazil na problém...
Ivan Placák, 21.7.2006 14:08

Odvzdušňovací šrouby na Škodovkách-starších typech (nové nevím) byly 7,5mm
důvod jsem nikdy nepochopil.Takže žádné
novinky.Nedávno jsem se rozloučil s lednicí,která mohla ještě několit let sloužit
svému účelu.Technologie její výroby neumožnila jinak snadnou opravu. 80%její hodnoty kurví někde nějakej sklad(skládku).ARDO si už nikdy nekoupím.
Výběrem nové jsem nepatrně přispěl ke zlepšení tohoto stavu.Nebude mě vadit,že
nebudu mít každé čtyří roky novou.Opravu ,která se vyplatí oběma stranám rád zacvaknu i když zaplatm víc než je její podíl na zhodnocení.Technologie
,,jednopoužitelnosti" je možná jenom proto,že nejsou do ceny výrobku započteny
náklady na jeho likvidaci.-Nebývají malé!
Nejsem rudoch ani zelenej! Snažím se řídit rozumem.

Odp2: No zrovna jsem narazil na problém...
romantik, 23.7.2006 11:53

Ano, řídit se rozumem a současně klasickými morálními pravidly je asi to nejdůležitější, co mnoha současným podnikatelům chybí. Proto např. na ubytovně (nájemné od =4.200,--Kč a výše za měsíc) chybí židle, není tam nejméně 30 let vymalováno a není k dispozici ani minimální moderní vybavení v podobě rychlovarné konvice a mikrovlnky. Proto v samoobsluze s potravinami se stává, že ze všech druhů tavených sýrů je zákazníkovi k dispozici jediná krabička „Veselé krávy“ a plátkový neuzený sýr žádný. Proto prodavač zeleniny má mezi nabízenými hlízami brambor zhnilé a na dálku zapáchající kousky; ty zdravé si musí zákazník sám vybrat. Není právní regulace, podnikatelé proto vytváří blaho pouze pro sebe. Blaho toho,kdo je zdrojem blaha podnikatele, totiž blaho zákazníka je chráněno minimálně nebo vůbec ne.

Odp: No zrovna jsem narazil na problém...
Fra, 2.10.2006 20:04

zdravím, mám podobný problém, snažím se najít způsob jak bezpečně rozebrat nota acer ( TM 8103) a nevim jak na to, tak přeji hodně štěstí v hledání a kdybys něco našel dej mi pls vědět

Řešením JE více regulace a více...
Vladimir, 24.7.2006 10:34

Řešením JE více regulace a více závazných pravidle pro nemorální podnikatele.Takovéto chování se nemá tolerovat a divím se že vůbec ještě exsistuje.

Odp: Řešením JE více regulace a více...
NEMO, 24.7.2006 16:30

Podle mýho, máme pravidel a regulací až moc, nejsou vymahatelné v dohledné době.
Nějak se zapomíná na „slovo chlapa“. Když se najde takový vykuk, tak by měl dostat přes držku, bez možnosti následných žalob a právnických kliček.
Zkrátka na čest a dobrý slovo se nehraje. Jen se celý systém zesložiťuje a komplikuje, právníci jsou vládcové světa... ;)
Přitom by stačilo, tyhle hajzlíky uvázat k pranýři nebo jim způsobit veřejné vykázání ze společnosti s odebráním veškerých práv a majetku.
Středověk měl něco do sebe, tahle společnost plná teploušů a lezbiček je sebezničující... Když se dokážeme piplat s každým potkanem, štěnětem a zapomínáme na vlastní smysl života, přežít do dalšího dne...

Odp2: Řešením JE více regulace a více...
Alena, 25.7.2006 22:49

A to je právě ono. Středověk dnes zavádět nemůžeme, také v té době bylo podstatně méně lidí a lidé si tolik navzájem nepřekáželi.
Na dnešní době mi velice vadí, že napsat a říci můžeme skoro všechno, ale není to nic platné. Tak jaký je rozdíl o proti minulé době ?
Nula od nuly pojde. Když opravdu spravedlivě
napíšete vedle sebe všechny klady a zápory
dnešní a minulé doby tak zjistíte, že je to tak
nastejno. Žádný velký pokrok.
Technika jistě udělala veliký skok, ale
lidé se k lepšímu nezměnili ani o jeden milimetr
ba právě naopak.Od zákonů počínaje a obchodníky konče přes politiky a soudce, všude vidíte jen podvody, úplatky, krádeže, vraždy a podobně. Nebudu uvádět konkretní příklady, bylo jich tady uváděno dost. Ale co s tím pánové ?

Odp3: Řešením JE více regulace a více...
NEMO, 26.7.2006 16:00

Ano, to jen potvrzuje moji teorii, že technologie předbíhá myšlení a schopnosti většiny lidí.
Ideální to nikdy nebude, ale jsou na světě oblasti a chca nechca musím uznat, že třeba arabové si na čest potrpí a i jiné národy, které nejsou tak prolezlé právníkama a politickým marasmem... :)
Nevím jak se to tam jmenuje, ten systém, ale funguje tam například „banka“ ve stylu, že dám peníze maníkovi a ten je doručí na dané místo, nikdy se nestalo, že by někdo někoho okradl, protože hrozí jediný trest, trest smrti. Funguje to i u zboží. Podvody se netrpí... Některé věci by bylo dobré se od nich naučit. Na druhou stranu je tam spousta věcí co by se nám nelíbila... :/

Odp4: Řešením JE více regulace a více...
Bambus, 26.7.2006 17:11

Shoduji se s názorem, že je potřeba VŠECHNY naše spoluobčany hnát k osobní odpovědnosti. Chybu ale nevidím v tom, že si nevyřizujeme účty jako chlapi, ale spíš ve zodpovědnostní zmatenosti, kterou způsobuje přebujelá byrokracie. Když dneska přijdete za kýmkoliv kdo má nějakou funkci, tak ani nevíte co pro vás může nebo musí udělat, natož aby člověk poznal kdy je proti „úředníkovi 4. pododboru stavebního orgánu 5. stupně se zaměřením na protipožární ochranu a záchranu skokana obecného“ v právu. Já osobně bych nejradši viděl třeba deset druhů úředníků, kteří by spravovali předem vymezený souhrn státních pravomocí. Přehledně a jasně - žádný milióny mikrofunkcí o kterých nemá normální člověk páru, a kde se lidi střídaj jak na běžícím pásu. Kdyby tito lidé pověření státem nestíhali, tak ať si najmou tým sekretářek, ale byl by to úředník, kdo nese zodpovědnost za chod své kanceláře, ne nějakej superúředník co najímá ostatní úředníky. Lidé by pak třeba přestali nadávat „na úředníky“, a začali nadávat na „neschopného úředníka“ - jednotlivce. Koneckonců, „přehlednost“ by umožnila i tu chlapskou domluvu.

Odp5: Řešením JE více regulace a více...
NEMO, 26.7.2006 17:26

Úředníci a zodpovědnost = oheň a voda...
To snad nikdy nejde dohromady. Ten systém je tak schválně. Kolik lidí zodpovídá za svá rozhodnutí, myslím tím takové co rozhodují defakto o společnosti a životech nás.
Jsou samá imunita a vyjímka... Je to na blití...
Někde dřív jsem psal, dnešní společnost mi připomíná období před rozpadem starého říma. Tam taky bujelo „úřednictvo“...
Chce to kulturní šok, lidi nejlépe pracují a spolupracují pod velkou hrozbou, viz. třeba závěr druhé světové války.
Tudíž invaze mimozemšťanů by nám asi paradoxně pomohla... :)
Jsou možnosti - asimilace z jejich strany, sežrání a naše likvidace, nebo se „ubráníme“ a využijeme je ke svému prospěchu pokud nám to dovolí. Těžko by jsme jim měli co nabídnout. Snad jen jako turistické centrum nebo rezervace. :)

EU a euroústava vede k pseudoživotu (otroctví a neštěstí ).
www.andele-svetla.cz, 27.7.2006 18:20

Na hranici chudoby žije v ČR osm procent rodin.Sebevražd v ČR je přes 4 denně.
Po vstupu do EU firmy ještě více zvyšují pracovní požadavky po svých zaměstnancích.NIKOHO NEZAJÍMÁ KVALITA A MNOŽSTVÍ VOLNÉHO ČASU. Takto se zvyšuje otroctví lidí při jejich masové čipizaci. Lidská práva jsou jen na papíře, coby jakési sci-fi, které není dosažitelné.A výsledek je to co vidíte okolo sebe.Více na našem webu(místo jména)-sdělení 2270,2634

Odp: EU a ...............
Tomáš, 28.7.2006 10:56

Myšky myšky, plochá dráha :-D Hned zítra jsem u tebe a proběhne čipizace, neubráníš se.........

Odp2: EU a ...............
NEMO, 28.7.2006 11:53

Ano fialový nebe, růžový sloni... a modrá tráva... :)
Měli by přestatu hulit... ;)

Odp: ne, víc temnoty...
NEMO, 28.7.2006 11:59

A proč ne Andělé temnoty?
Proč by světlo muselo být to dobré? Takový záblesk z atomového výbuchu, nebo sluneční záření bez ochrany magnetického pole Země... hmmm... :)
Epileptik reagující na určité blikající světlo... Tak nevím...
Nemělo by se to s tím světlem přehánět, v noci nevidíme hvězdy, kvůli přesvětleným městům... Spát se v tom pomalu nedá... Já chci temnotu... :)

Odp2: ne, víc temnoty...
Tomáš, 28.7.2006 12:11

Nemo, super, takhle jsem se dneska ještě nepobavil. Andělé temnoty :-D

Na tomto diskusním foru z roku 2006 je...
Neuvedeno, 14.1.2017 22:24

Na tomto diskusním foru z roku 2006 je nejzajímavější to, že všichni ti diskutující a co jich tu bylo už na Svíci vůbec nediskutují. Zřejmě se Svíce stala méně zajímavou, či jsou jiné důvody. Pravděpodobně lidé přešli na větší diskusní fora, kde se toho víc dozvědí. Nebo se lidé začali obávat, že když budou diskutovat, tak že budou pronásledováni. Nebo na jiném diskusním pořadu jim jejich články automaticky opravuje program, aby nevypadali jako negramotní a nemohl někdo v budoucnu uvádět jejich gramatické chyby jako náznak, že jsou dementní.
K vlastnímu článku musím říci, že Romantik má sice pravdu, ale je to takový pohled člověka, který nevěděl, že tenkrát bylo také spoustu šlendriánu jako je stejně i nyní. Dnes se dělá vše ve velkých sériích v závodech pomocí různých robotů, které prostě něco jen tak stisknou, jak jim to bylo naprogramováno a dělají to trpělivě od rána do rána. Takže pak je třeba něco zavařeno a už se to vůbec nedá rozebrat a po nějakém poničení se celá věc prostě musí vyhodit. Je to vše stavěné na západní Evropu, která má asi tak čtyřikrát větší platy a tam si to mohou dovolit. Na nás to dimenzované není, protože si to stejně nemůžeme v tak velkém množství jako na západě koupit, takže jsme v menšině.
Proto je u nás lépe toho moc nekupovat, protože se potom člověk zbytečně musí rozčilovat. Od roku 2006 do roku 2017 se toho sice hodně změnilo, už jsem si tak trochu zvykli, jenže ten poměr těch platů je stále nějak konstantní mezi východí Evropou a západní Evropou. Dnes, ale nějak pozoruji, že dochází trpělivost více západní Evropě, než východní. Na příklad v Itálií to vypadá na možnost zásadních změn. Francie už se také cuká a Anglie už bude úplně odtržená. Když totiž se západ stále měl tak náramně dobře a východu se platy neměnily, tak se lidé začali tlačit na západ a oni z toho mají teď vážné problémy, že je tam obrovské množství nezaměstnaných původních obyvatel, kteří se mají mnohem hůř, než se měli dříve.
Takže paradoxně začínají být ve srabu oni. Navíc se jim tam tlačí obrovské množství cizinců z oblastí mimo Evropskou unii, právě proto, že za tu samou práci v západní Evropě lidé dostanou daleko víc peněz, než když tuto práci dělají v jiné zemi. Navíc tam mají tak ideální sociální systém, že tito lidé i když nepracují se tam cítí jako v ráji. Tedy když právě tam nežijí pod stanem a nastane chladné počasí.
K tomu hlavnímu článku ještě něco.
Také jsem se minulý rok setkal s Rakouským cementem, myslím že se chlubil rychlým tuhnutím a velkou pevností. Jenže v Čestině tam bylo minimální množství informací a člověk ani neví, jestli se dá použít jako armovaný beton. Takže jsem ho použil jako podkladní beton a navíc jsem si netroufl ho vyarmovat, aby náhodou výztuž nezrezivěla. Informace na Internetu jsem nesehnal. Také se setkávám na všech servrech, že tam uvádějí všelijaké služby a zcela bez uvedení cen i když jde o průmyslový výrobek, opakovaná stejná práce atd. Prostě těch vyčuránků je všude nepočítaje a občana nehájí vůbec nikdo. Rozdíly i mezi občany u nás se výrazně odlišují už jen tím, že někdo má nárok na dotace a druhý ne. A ty dotace nejsou jen tak malá částka. Ročně to dělá 30 miliard na Český stát. Navíc ještě někdo dostane něco s DPH v jedné sazbě a druhý v druhé sazbě a někdo třeba dostane výrobek scela zdarma, či se slevou až 50 procent. Jednomu se povolí postavit seník na vlastní louce a druhému se to zakáže a třetí dostává na udržení starého seníku ještě dotaci v rámci památkové péče. Prostě uctivě řečeno nepořádek na kolečkách.
Takto to bylo v bývalé Jugoslávii a nakonec s toho byla válka mezi národy. Jugoslávie se rozpadla. To pak stačí jediný výstřel jako na začátku prvé světové války, kdy zastřelili Ferdinanda a začala s toho světová válka. Na štěstí dnes se každý bojí atomových zbraní, takže to nebezpečí není tak vážné. Jenže jestli se Francie odtrhne od Evropské unie, a Anglie už to udělala, tak se z celé Evropské unie bez atomových zbraní může klidně stát zkušební území pro nové druhy zbraní pro atomové velmoce.

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.