Malé úvahy o problémech kolem nás

Komentáře k článku

14.6.2006 10:58

Legalismus

Už jste někdy jeli na červenou? Kouřili na zastávce? Přecházeli mimo přechod? Pokud myslíte, že na takových věcech nezáleží, čtěte dál. Jestli máte opačný názor, čtěte taky. I drobné zákony se podle mě musí dodržovat důsledně, jinak by náš systém nefungoval.

Jedinci, kteří se snaží práva a zákony dodržovat, bývají často označováni za příliš zásadové, není s nimi sranda, bojí se... jaká je ale logika v porušování zákonů? Pokusím se ukázat, že naše společnost by mohla fungovat lépe, kdyby lidé byli uvědomělí „legalisti“ a zákony by byly důsledně dodržovány.

Tak jako většina ostatních problémů, i porušování zákonů začíná nenápadně v malém měřítku. Od maličkostí, jako je vypalování cédéček, vede plynulá cesta až třeba k tolerování alkoholu za volantem. V tomto článku se ale chci věnovat spíše těm „malým prohřeškům“, kterým časo lidé nepřikládají důležitost a které mohou mít také negativní důsledky.

Zákazy jsou od toho, aby se porušovaly - tuhle větu říká denně hodně lidí a přitom to je jádro problému. Člověk často nemá prostě dostatečně silnou vůli, aby odolal pokušení, a tak si začne vymýšlet nepřeberné množství argumentů, proč je daný zákon či zákaz zbytečný.

Nechtěl bych tu moc moralizovat, protože drobné zákazy jsem často porušoval (a asi ještě i porušovat budu). Poseldní rok jsem strávil v Hongkongu, který je opravdu známý jako policejní stát, jako město tvrdého práva. Za svačení v metru můžete dostat asi 3000 Kč pokuty, stejně tak za kapesní nožík, za plivání na zem, za jízdu na černo je to snad 15000 Kč, na první pohled žádná legrace. Nicméně, narozdíl od Singpuru se tam právo neprosazuje až do konce, většinou vás jen napomenou, takže se tyto zákazy stále dál porušují.

Někdo určitě řekne, že zakazování jídla ve vlaku je prostě „buzerace“ a když budu mít hlad, budu i jíst. Nadruhou stranu, každý rád ocení čisté vlaky - ve vlhkém prostředí, kde se různé ptačí chřipky šíří jako velká voda, se tak aspoň nemusíte ničeho štítit.

O jízdě na černo se tady myslím už psalo, ale je to problém podobného rázu. Každému je jasné, že metro by asi nefungovalo, kdyby každý jen unikal před revizory... tak proč být tak sobecký a nechat za sebe platit ty ostatní?

Chtěl jsem tedy podtrhnou asi tři věci:

1) většina zákazů a zákonů má smysl a jejich dodržování by dlouhodobě přineslo užitek naší společnosti

2) zákony musí být trestány důsledně, nebo rovnou tresty zrušit, jinak jsou jen pro smích

3) porušovnání zákonů jako „boj“ proti špatným zákonům je až poslední možnost. Pokud se nám něco nelíbí a máme pro to rozumné argumenty, v demokracii se dá leccos změnit.

Teším se na vaše názory a prosím, přemýšlejte dvakrát, než nějaký zákaz porušíte...

Právo na práci versus nezaměstnanost
romantik, 14.6.2006 14:35

Také právo na práci je porušováno tím, že zaměstnavatelé nepřijmou člověka bez praxe a zruší pracovní poměr ve zkušební době pro každou drobnost; sami nedodržují temperování pracoviště ani základní hygienu na pracovišti, neplatí ostrahu areálu, nemají uzamčené sklady,nevydávají spolu s uzavřením pracovní smlouvy platový výměr,nechtějí člověka zapracovávat a zaučovat. Nikde neexistuje zákon, který by stanovil, kteří zaměstnavatelé musí zaměstnat nezaměstnané a kolik. Mladý člověk vynaloží cca 1 milion Kč na svou specifickou VŠ kvalifikaci a pak se ještě na své náklady snaží získat práci a páni podnikatelé se ofrňují, neberou, chtějí člověka s praxí.
Lidé si celý život platili zdravotní pojištění a nyní musí mnoho léků a zdravotnických služeb přesto zaplatit. Naproti tomu si už začínají páni zdravotníci představovat, že zdravotní péči pacientům budou poskytovat pouze za podmínek, které si sami nadiktují.

Odp: Právo na práci versus nezaměstnanost
Ema, 14.6.2006 15:29

Ano, souhlasím, nicméně neexistence zákonů je trochu jiná než to samotné porušování zákazů. Komentář mě ale inspiroval k dalšímu článku o socialismu.

Odp: Právo na práci versus nezaměstnanost
Ivan Placák, 15.6.2006 12:14

Jste v nezvladatelné situaci?..potřebujete pomoc?

Odp2: Právo na práci versus nezaměstnanost
romantik, 15.6.2006 22:36

Ano, potřebuji alespoň trochu jistou práci a normální pracovní podmínky dle ZP. Mohu nabídnout: VŠ vzdělání technického směru, plynulé psaní zpaměti na klávesnici PC, velmi dobrou znalost angličtiny, spolehlivost aj.

Odp3: Právo na práci versus nezaměstnanost
Ivan Placák, 17.6.2006 12:46

Neuvedl jste oblast(zeměpisnou) v které práci sháníte a jestli se v případě nabídky přestěhujete.Technické vzdělání je velice nejasný pojem. Jakou školu máte
vystudovanou? A co byste chtěl dělat? Co vás baví?
Pokusím se ....

Odp4: Právo na práci versus nezaměstnanost
ivan, 15.2.2013 1:59

Pokračování článku a diskuse ,,Konání dobra„.

V tomto roce jsem si kupil první počítač a coby naprostý začátečník samouk jsem narazil jako první z pokusů o kontakt s někým zde na Svíci.

,, Hele to je ale bezvadná věc, tahle krabička, tady je někdo v nouzi a potřebuje pomoc“!

,,Skočil jsem do člunu a hodil kruh".

Viz. diskuse. Škoda, že je článek a vlákna úplně promazán a chybí jeho podstatné části. Romantikovi (čce)?jsem nabídl bezplatné bydlení v domě kde jsem předtím bydlel sám, s tím, že by mohl zatím pracovat u nás než si najde něco co by odpovídalo jeho vzdělání (sám mám zanedbatelné) kvalifikacím, dovednostem a zájmům.

Sám jsem se šel ptát na mezinárodní dopravu která pro nás často jezdí jestli by nepotřebovali mladého VŠ technika se zanalostí IT, angličtiny, němčiny, částečně fran. ital, a španělštiny ( v té době jsem ještě netušil, že se vyzná taky v genetice, to jsem se dozvěděl až po letech)

V dnes už promazaném pokračování jsem mu napsal, že se ještě pokusím o něco jiného co by ho bavilo.

Nakonec mě napsal, že vlastně nepotřebuje práci ale peníze, natvrdo!

Později jsem mu to připoměl, ale už jsem měl nepřítele.

Nejtěžší nepřítel je svědek našich špatností.

To už jsem ale byl osoba asociální, lakomá, hrubá a pozor na mně, taky lstivá a zákeřná a celkem jistě vydřiduch.

Po delší době mě napsal velice zjemňující vysvětlení, ale už na mně nezůstaka nit suchá.

Po letech jsem rád, že jsem našel aspoň fragment našeho tehdejšího rozhovoru, kdy jsem mu nabídnul pomoc se vším všudy, ale to už jsem zůstal krvavým psem.

Nemám z toho po letech ostouzení nijaký pocit zadostiučinění nebo vítězství po prokázání pravdy, spíš mě je tak nějak trpně.

Jsem nenapravitelnej. I dneska bych mu to všechno letité ostouzení odpustil, s tím, že vím, že život s náma někdy zamete. Romantiku, zkus o sobě napsat jednou pravdu, třeba se ti uleví. Není nic co by se nedalo pochopit.

Iv.

Odp5: Právo na práci versus nezaměstnanost
Vlastimil Čech, 15.2.2013 9:44

Proč si myslíte, že pan Romantik je ve skutečnosti žena?
Ono se dá zjistit z pouhého emailu mnoho. Bylo mi řečeno, že se dá zjistit dokonce z kterého místa je člověk připojen. Že se dá takovému zjištění lokace nějak zabránit... ale poznat, že je osoba vydávající se za muže ženou lze snad jen tělesnou prohlídkou. Můžete mě, prosím, poučit i v této věci?

Odp6: Právo na práci versus nezaměstnanost
ivan, 15.2.2013 16:16

Za pár let o sobě už několikrát psal v ženském rodě, v deseti případech celkem určitě. Toto je pouze jeden z nich, ale není tam Paví očko nebo % ale jednoznačně podpis Romantik. Je mě jedno jestli je chlap, ženská nebo transexuál a v jakém rodě píše, ale nepřehlížím tvrzení, že je osoba veskrze čestná, pravdomluvná a hlavně nikomu nrubližuje. NIkdy! Jestli něklik let pomlouv s tím , že jsem lživej, lstivej a záludnej není špatnost tak tedy co?

Nahoře je fragment nabídky mojí pomoci Romantikovi kterou roky popíral a vydával mě za podvodníka a lháře, on vždy čestný, pravdomluvný co nikdy nelže. Škoda, že toho zůstalo tak málo, ale i z fragmentu je myslím vše jasné.

Prečtěte si to celé od shora až sem. !!

Po letech zažívám pocit očištění, myslím, že tohle nemůže zapřít. Pro někoho prkotina, ale já zažívám pocit úlevy.

Taky byste ji zažil, kdybych tady roky tvrdil, že osaháváte malé chlapečky a dovolával se vymyšlenejch svědectví jako ona Romantik.

Iv.

Odp7: Právo na práci versus nezaměstnanost
ivana Kozárová, 15.2.2013 16:35

Myslím,že se tady na Svíci po letech opakuju,ale musí to ven: Je to zákon osmičky. Nevím,kdo to první takhle definoval,byl to Rus,snad psychotronik. Říká tomu zákon osmičky. Osmička zavazuje. Ten,pro koho se něco vykoná,se cítí zavázán.Posléze to začne přecházet v negativní pocity,někdy až v nenávist.Zákon osmičky působí spolehlivě. Znám to ze svého života,mám s tím zkušenosti.To,že pro někoho něco vykonáš,neznamená,že Tě nezačne za to nenávidět:-(

Odp8: Právo na práci versus nezaměstnanost
Tlapka, 18.2.2013 11:58

To je moc dobrý postřeh, mně se právě toto stalo a „obdarovaný“ chce více a více. Je to Past.

Odp9: Právo na práci versus nezaměstnanost
ivana Kozárová, 18.2.2013 12:15

Jo,- a hlavně máš pak na svědomí i to,že jsi nebyla dostatečně vnímavá pro jeho potřeby,že jsi neposkytovala dobro podle jeho představ.Člověk se pak orientuje lépe,když tohle ví. A je v obraze a chápe,že matka dá přednost té dceři,která za ní přijede dvakrát ročně vybrakovat uspořené důchody,zatímco ta první pere,meje okna - špatně,zůstává tam šmouh - uklízí a stará se o psa... Ta první Popolucha si to dělá sama,je tam moc často a zasahuje stařence příliš do jejího soukromí.....

Odp10: Právo na práci versus nezaměstnanost
Tlapka, 19.2.2013 12:30

Ano vzbuzování špatného svědomí je častá metoda duševních upírů hned vedle vydávání výhružných skřeků.

Odp11: Právo na práci versus nezaměstnanost
ivana Kozárová, 19.2.2013 16:15

vidím,že to i ze své profese dokonale znáš,ale což je to platno,vždy si něco odsajou;-),já si kolikrát říkám,jakápak bych byla pacientka. Radši ne,když to jde,tak žádná.

Odp12: Právo na práci versus nezaměstnanost
Vlastimil Čech, 19.2.2013 17:26

Duševní úpír: to zní strašidelně... :-)

Odp13: Právo na práci versus nezaměstnanost
ivana Kozárová, 19.2.2013 20:19

Ale lidi to tak nevnímají,často o sobě ani nevědí,že sajou energii ostatním. Vlezou do bubliny a je to.Drží se vás třeba za ruku a nechtějí se pustit.Nejlepší je nechat to být,ono se to pak všechno samo vyrovná. Co jeden ztratí,dostane odjinud zpět.Třebas od zvířecího přítele nebo od stromu,nebo z potoka. Dobrá mysl půl zdraví:-)

Odp14: Právo na práci versus nezaměstnanost
Vlastimil Čech, 19.2.2013 21:40

A víte že jsem si toho už povšimnul? Přijdete pozdravit nemocného, on se vás chytne za ruku, sám ji má podivně „blátivou“ a drží a drží... měla jste na mysli tohle?
Kdysi jsem měl kolegu, který měl docela nepříjemný zvyk postavit se VELICE těsně blízko při jakékoliv příležitosti... dost nepříjemné... dokonce jsem i uvažoval jestli není 4%... ale má ženu a děti, tak asi ne...
A ano, zvířata a děti nás dokáží nabudit, dostat ze špatné nálady... doufám jen, že svým vnukům nekradu (NECHTÍC) sílu...

Odp15: Právo na práci versus nezaměstnanost
ivana Kozárová, 20.2.2013 23:36

To určitě ne,tam je to oboustranně přínosné.Ale i tam,kde vám někdo energii sebere se sama doplní. Muselo by to být často,opakovaně a cítil byste to na sobě.Myslím,že strach z energetických úpírů mají především energetičtí úpíři;-)

Odp13: Právo na práci versus nezaměstnanost
Tlapka, 21.2.2013 13:03

http://knihy.abz.cz/prodej/citovi-upiri
je to vědecky zpracováno a docela sedí. Bohužel jsem tam nenašla Finanční upíři.

Odp14: Právo na práci versus nezaměstnanost
ivana Kozárová, 21.2.2013 16:11

Nějakou dobu jsem se tím zabejvala a snad měla i strach,že budu vysáta. Pak jsem si koupila po dvacetipěti letech novej vysavač a přišla jsem na jiné myšlénky. Teď se mi vysává!;-);-);-) - ale vážně - existujou,mají postupně míń a míň přátel,lidé se jich po čase instinktivně straní a oni zoufale někoho hledají,kdo by byl častěji k dispozici. Pozor na několikanásobné vdovy a vdovce;-) I v nemocnici se s nimi často dozajista setkáváš.....Jenže nám dvěma nic nehrozí,my máme svoje přátele. A na Svíci nikdo nesaje!Tady hoří svíčka a hned by se to poznalo;-);-)

Odp15: Právo na práci versus nezaměstnanost
Tlapka, 22.2.2013 10:04

Je to moje spolubydlící, příbuzná. Jsem zahnaná do kouta,

Odp16: Právo na práci versus nezaměstnanost
ivana Kozárová, 22.2.2013 15:32

Já mám něco podobného. A moje spolupracovnice - ta na to skoro umřela. Měla kamarádku,kterou denně na její naléhání navštěvovala. Ta kamarádka byla několikanásobná vdova. Když od ní moje spolupracovnice šla domů,skoro nemohla jít. Myslela si,že je sama nemocná,týden tam nešla a čekala,že asi přijde chřipka - bolelo ji tělo a byla strašlivě unavená.Za tři dny byla z toho venku a podlehla telefonátu své kamarádky. A tak si časem ověřila,že je to spojeno s návštěvami oné několikanásobné vdovy. Přestala tam chodit a z kamarádky se stal nepřítel.Měla stavy,kdy jí vynechávalo srdce a chystala se na smrt. Po několika týdnech absence návštěv a utnutí vztahu je zcela zdravá a bez problémů.Nevěřila bych tomu,kdybych toho nebyla svědkem.

Odp16: Právo na práci versus nezaměstnanost
ivana Kozárová, 22.2.2013 15:40

Tlapko,Tebe nezažene nikdo do kouta. Nejseš ten typ.Vím,jak je těžké odolat,když podobný jedinec je z blízkého okruhu rodiny. Je to neustálý pocit viny,že jeden nedělá,co by dělat stihl a měl....Naštěstí vždy je možnost úniku,nevím,jak pro Tebe,ale i Svíce je místo,kam za námi nemůžou:-)

Odp: Právo na práci versus nezaměstnanost
hnědka, 12.7.2006 4:17

Zadne pravo na praci neexistuje. Vsechna prava vyzadujici aktivni ucast nekoho jineho nejsou legitimni. Podle tvoji logiky by si kazdy mohl navymyslet milion prav, treba pravo na sex se sousedovou manzelkou ;-) Do podobne skatulky patri i pravo na zdravi atd.

Odp2: Právo na práci versus nezaměstnanost
tlapka, 26.5.2009 11:49

To je pravda, nelze pochopit „právo na práci“ jako „dejte mi okamžitě dobře placenou práci“. Kde práce není, nebere ani smrt.

Odp3: Právo na práci versus nezaměstnanost
Juras, 26.5.2009 12:37

O jakým právu na práci mluvíš, Tlapko? Že romantik zamrzl v komunistické totalitě, to víme. Dneska už ale žádný takový komunistický nesmysl jako právo na práci neexistuje.

Odp4: Právo na práci versus nezaměstnanost
tlapka, 26.5.2009 13:12

No já se snažím to Romantikovi objasnit, samozřejmě právo na práci je komunistický nesmysl, však to byla pracovní povinnost a žádné právo. Bohužel o „právu na práci a “Ať mi dají práci" často slyším na vlastní uši kolem sebe.

Odp5: Právo na práci versus nezaměstnanost
ivana Kozárová, 18.2.2013 16:30

Kdo práci vidí,ten ji má.;-)

Odp4: Právo na práci versus nezaměstnanost
Zákys, 19.2.2013 7:46

Ano je tomu tak. „Jedna káva na pondělí, jedna káva na pátek! Suneme se po prdeli o sto roků nazpátek“.
Psát mezi řádky, že vy jste nikde „nezamrzl“, je projevem slepého macaráta jeskyního, který ani neví, že pro takové jako vy existuje slepecká hůl. Pro začátek ji nahrazuje basedbalová pálka.

Odp5: Právo na práci versus nezaměstnanost
ivana Kozárová, 3.3.2013 13:16

Zrnko kafe na neděli,kostka cukru ve svátek, - tak se to říkalo u nás v Hořicích

zákony a výchova
sandál, 14.6.2006 16:44

Existují zákony obecné a zvykové. Dosti často se prolínají. Jsou ovlivněny kulturou, náboženstvím (platí i pro „ateisty“), geografickými podmínkami a pohledem na člověka jako osobnost. Dávat za příklad osobité zákony v Orientu není pro mě vzor. Vedle psaných - oficiálních zákonů a předpisů existuje mnoho místních zvyklostí. U nás určitě neukamenujeme ženu která se rozhodla pro potrat nebo se dopustí nevěry. A zase naopak - jsem povinen zabezpečit uzamknutím svoje vozidlo proti krádeži což je pomalu bezpředmětné na Islandu. Dovolil bych také oponovat názoru že z „malých“ prohřešků vyrostou velké. Většina lidí je aspoň doufám soudných a dovede rozpoznat nebezpečí které by hrozilo jemu nebo okolí. A je to z převážné části na výchově v rodině. Zákony jako takové jsou - bohužel - nastaveny obecně jak pro lumpy tak pro normální lidi kteří se dopustí jejich porušení omylem, nechtěně nebo neznalostí. Snad jen sazba je nižší při úmyslu nebo neúmyslu něco udělat což se někdy těžce dokazuje. Takže tvrdost trestů je také na pováženou. A zákonů je tolik že připomíná džungli kde se nevyznají už ani soudci. jediné co by snad pomohlo je to co je napsáno v bibli - Matouš 7:12
Všechno tedy, co chcete, aby vám lidé činili, budete také podobně činit jim; to je vlastně význam Zákona a Proroků. K tomu ještě možná jakési moderní desatero a jednoduchý systém sankcí a myslím že by to stačilo. Než mě začnete „kamenovat“ tak pouvažujte.

Odp: zákony a výchova
Ivan Placák, 14.6.2006 22:12

Jsem velice blízko vašemu postoji,téměř shoda.
Nikole děkuji za odkaz.Nakouknul jsem..pročtu.

http://moudra.nazory.cz/zakony.htm
Nikola, 14.6.2006 16:54
Odp: http://moudra.nazory.cz/zakony.htm
sandál, 14.6.2006 17:10

Díky za odkaz. Nepochyboval jsem že už je to někde napsáno. Nějak tak jsem to myslel.

Odp: http://moudra.nazory.cz/zakony.htm
Ivan Placák, 15.6.2006 11:42

Přečetl jsem,ale už po několika vteřinách jsem našel mnoho chyb.Jejich snadná vyvratitelnost by byla lehce
obhajitelná. Až mě zarazilo jak by to bylo snadné.Argumentace tvrzením ,nikoliv důkazem.
Výchozím pro následující je předpoklad , nikoliv
skutečnost. Rozdělení zákona na dva základní ,bych
rád doplnil o třetí , fyzikální. Pohyb Tatry se štěrkem
bych se raději snažil dát do souladu a cyklistu bych
raději od jeho práva ochránil.Nebudu pokračovat abych
se vyhnul pozici zesměšnovatele.Opak je pravdou!!
Lidí co se snaží spoluutvářet svět zodpovědných si nesmírně vážím,avšak pouze na základě práva přirozeného nikoliv na principu stranickýchn ideologií!!
............Ivan.

Odp2: http://moudra.nazory.cz/zakony.htm
Bambus, 21.6.2006 21:25

Naprosto souhlasím, podle mě jsou to moudra dělaná lidmi odtrženými od reality

Odp: http://moudra.nazory.cz/zakony.htm
ivan, 18.2.2013 19:13

Co říkáte tomuhle?

Já si myslím že lidi jsou daleko větší...
Bambus, 21.6.2006 21:41

Já si myslím že lidi jsou daleko větší opičky než si myslí. Procestoval jsem pár zemí, a všml jsem si jak jsou lidé ze stejných oblastí svým způsobem stejní - jiní od ostatních. Estetikou, chováním, i myšlením.

Toto by každému zákonem býti mělo:
„hlavně aby to všechno v pohodě fungovalo“

ano
George, 16.7.2006 6:44

Ano, mate 100% pravdu. Zakony dodrzovat je jedina moznost jak s pekla ven... jinak se nic nezmeni. Tohle je nutne kazdemu vstepovat uz od detstvi. Ja ziju v Australii, kde se zakony samozrejme take porusuji, ale urcita poctivost tady v lidech je a mnohe veci nad kterymi jsme my Cesi ochotni mavnout rukou oni proste neudelaji. Nikoho napriklad ani nenapdne ukradnout na verejnych zachodech papir, takze jsou zde neobluhovane, zadarmo a vsechno funguje. Nebo treba ruzna verejna zarizeni, nekdy ani nejsou nikterak zvlast zabezpecena a presto je nikdo neulomi ci neurazi... Je to v lidech a je to vychovou jak ve skole tak v rodine. Muzeme si o sobe myslet ze jsme soucasti Evropy a jak ostatni dohanime, ale pokude se nezmenime nemame sanci. A zakladni minimum je alespon dodrzovat zakony!

Odp: ano
zvoník, 26.5.2009 7:50

Miminko, když se narodí, začne poznávat svět kolem sebe a stane se z něho batole, projeví se u něj tzv. roztomilý ,,bořivý reflex„. Rodiče většinou mají z tohoto jeho akčního pohybu radost a podporují ho. Nemá cenu zde psát jak. Pokud je tento reflex u potomka nevědomky podporován až do školních let (frajeřinky), nebo dokonce později ještě rozvíjen jako forma násilí na uplatnění se v okolním zlém světě a ještě později všelijak demonstrován médii v akčních filmech apod., nedivme se, že všechno veřejné je zde v této zemi poničeno a lidem není nic SVATÉ jako tomu je v jiných zemích, s výše uvedenými příklady v dopise ,,ano“! Strach z následků nedodržování zákonů přemůže vlastní moc, frajeřina, korupce a známosti. Amerika a podobné moderní džungle nám totiž jdou příkladem... Bohužel nikoli v tom dobrém. - A jen to jsme si jako Češi od nich převzali, abychom se jim podobali...
Chcete reálný příklad? A ještě v ženské podobě?! Opatřete si třeba ověřený a skutečný životopis ,,Zelené" Katušky Jacques. To budete zírat! A tak bychom mohli postupovat v celé řadě dnes populárních politiků. Ještě zajímavější je na tom to, kdo Katušku dosadil do politiky a kdo je rodinným přítelem její rodiny. Pak se nedivte, když slyšíte kolem sebe, že není koho volit, aby zde v této české zemi vytvářel zákony a právo! A nebo to všecheno je snad úmysl?...

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.