Malé úvahy o problémech kolem nás

Komentáře k článku

1.6.2006 12:56

Politická hra aneb podvod ODS

Napíšu vám teď něco, co jsem objevil dnes ráno. A nedalo mi to, abych se s vámi o to nepodělil. Hledal jsem informace o daňové reformě ODS. Tak jsem zabrouzdal na jejich stránky, zadal
jsem současnou mzdu 21 tisíc a vypočetlo to „kolik ušetřím“. Tj. 1700 Kč s programem ODS - měsíčně. ALE. Je v tom finta. A hned několik.
ODS totiž počítá s tím, že státu platí v současný době za mě zaměstnavatel 7tis. (tj. vesele tuto částku započte do mého příjmu). Jinými slovy - moje hruba mzda NENÍ podle nich 21 tisíc, ale 28 tisíc. A daň počítají z téhle VYŠŠÍ částky. Bohužel, moje pracovní smlouva je uzavřena na konkrétní částku. Tj. u mne na 21 tisíc. Pokud se dostane k moci ODS, stane se to, že zaměstnavatel přestane mít povinnost uváděných 7 tisíc platit. - tj. nebude nikdo kdo by platil sociální a zdravotní pojištění. (Leda že bych si to platil sám, ale z čeho? Z těch ušetřených 1700?)

Nebo, že bych platil víc? Například 7 tisíc? Jako dříve platil můj zaměstnavatel ? A ZÁROVEŇ - pochybuji o tom, že zaměstnavatel okamžitě zvýší moji mzdu o 7 tisíc návrhem na změnu pracovní smlouvy. Pokud by to udělal, skutečně bych měl o 1700 Kč víc díky úspoře na daních, pokud by to ale neudělal, počítá se rovná daň z NOVÉ částky a tou je ekvivalent současných 16000kc. Tím pádem, zaměstnavetel ušetří 7tis. na mzdě - a já PŘIJDU o další 2000 ze mzdy + budu si muset hradit CELÉ sociální a zdravotní pojištění ze svého, čímž se mi reálná mzda ještě více sníží. Celkový propad je pak -4000 Kč proti současnému stavu + výdaje na sociální, zdravotní, důchod, hypotéka pro nový domov atd..

Pokud vám po téhle reformě vůbec něco zbude, můžete popřemýšlet co zbude sociálně slabým, nemocným nebo důchodcům. Taky budeme jednou staří.

Chtel jsem vám to říct, politická hra ODS, s.r.o. s čísly a daňovými úsporami, je jen mazání medu kolem huby.

Volte je!

A vězte, že si na mě vzpomenete.

2 dny do voleb !!!
Ivan Placák, 1.6.2006 15:55

Potvrzuji Vám , že vaše hrubá mzda je 28000 Kč.
Nést si svoje životní náklady sám ,je přirozená věc!
Na to ,čím se zabýváte v pracoví době Vás váš zaměstnavatel skutečně přeplácí.Jestliže jste
úředníkem tak Vás přeplácíme všichni!!
Na tento článek raději neupozorňujte ,nebo Vám bude upravena mzda podle vaší smlouvy!
Vaše propaganda je plná chyb !
Díky kategorii lidí jako jste vy ,toho sociálě slabým,
nemocným a důchodcům moc nezbude !!

Protože mě také zajímalo jestli si bude...
sandál, 1.6.2006 18:10

Protože mě také zajímalo jestli si bude moci zaměstnavatel nechat to co dnes odvádí státu - zeptal jsem se přímo těch co to psali. Bude to dáno zákonem. Potom by snad už to mělo sedět.

Odp: Protože mě také zajímalo jestli si bude...
Panda2, 1.6.2006 18:19

Zákonem bude dáno akorád to, že zaměstnavatel Vám má dát, co dává státu. Co uděláte, až Vám zaměstnavatel řekne, že příslušné odvody státu, máte už ve stávající mzdě? A co uděláte, až vám řekne, že když se Vám to nelíbí, že můžete jít? Ne za dva měsíce ZÍTRA PANE ZÍTRA. ODS podporuje zrušení ochrané dvouměsíční doby. A také - podporuje zrušení minimální mzdy! Nikomu to nepřeju, ale pokud by náhodou bydlel v regionu, kde není práce - pak nejen že nebude mít díky ODS téměř žádnou sociální podporu, ale NAVÍC Vám může nový zaměstnavatel říct, tady máte práci za 1000kč/měsíc berte nebo ne. Za vámi čekají další.

Nejsem úředníkem, pracuji jako vývojář...
Panda2, 1.6.2006 18:14

Nejsem úředníkem, pracuji jako vývojář, pracuji kolikrát do pozdních večerních hodin, platím daně a zdravotní pojištění, stejně jako všichni. A jelikož mám volnou pracovní dobu, mohu psát články, kdy je mi libo. Klidně v poledne. Stát není jednotlivec. Jsou to lidé. Systém participace (pomoc jeden druhému) by měl vždy existovat. A pokud někdo (jako například Vy) nebo ODS s.r.o. hlásá, ať si každý hrabe na svém písečku a dokonce dokáže veřejně říct, že vydělám, pokud dostanu 1700 stovek a dalších minimálně 7000 budu muset zaplatit za někoho kdo to teď platil, je to skutečně velmi smutné. Systém zdravotního pojištění někdo zaplatit musí, určitě souhlasíte. Kdo tedy? Bohatí by nikdy nebyli bohatí, kdyby nebylo těch, kteří skutečně paracují a berou málo. I když bych si v na daních pomohl, nepochybně, protože jsem zdravý a nehodlám se stát bezdomovcem. Mám soucit, cítění.Nejen s Vámi, ale i s lidmi, kteří se o sebe nepostarají, nebo nemohou - nejsou jen povaleči, jsou i důchodci, kterým by měl stát prokázat náležitou úctu tím, že je zabezpečí. Jsou to lidé kteří něco dokázali, ne všichni samozřejmě, ale minimálně vychovali Vás mě, a další ... a za to si zaslouží úctu a zasloužený odpočinek. Nikoliv jak navrhuje ODS (na hřbitově) - /vycházím z programu, kde navrhují - dokonce jako jediní - posunutí věkové hranice na nárok důchodu na 75 let!!!! /
Takže změna ANO, ale ODS - ať si každý zvolí co je mu blízké. Já osobně - sobectví, moc nemusím.
A ještě - kromě rovné daně - navrhují také rovný důchod! Což by mělo být 20% vaší současné hrubé mzdy. Až se všechno zdraží, díky zdražení elektřiny díky prodeji ČEZu do zahraničních rukou /návrh ODS/ přeji Vám štastný důchod. Dokonce Vám přeji - aby jste měl hodně dětí, protože podle modelu ODS máte možnost získat až 2% z každého platu Vašeho dítěte. Není to úžasné?
Volte ODS a vzpomenete si na mne.

Odp: Nejsem úředníkem, pracuji jako vývojář...
Ivan Placák, 1.6.2006 23:26

Váš postoj je veskrze politický můj ne!
Jste ubrečenej sebelítostí. Děláte pouze to co ostatní
lidé.Také chodím do práce,o své práci přemýšlím,
platím daně.Teď bych mohl opsat kus Vašeho článku!
Myslím na potřebné,staré a nemocné.
Váš akcent je na vlastní osobu. Podotýkám..Nikdo Vám
nic nebere!!! Jmenovaným jsem blíže já než vy....
Trocha nejistoty můj život obohatí....miluju svobodu.
Vám přeju plné koryto.....a hodného dohližitele,který
z Vás sejme břímě vašeho života !!!

Odp2: Nejsem úředníkem, pracuji jako vývojář...
Panda2, 2.6.2006 7:35

Chcete daňovou svobodu, fajn. Chcete se starat pouze sám o sebe? Fajn. Proč si nevyberete nějaký pěkný ostrov v Tichém oceánu - kde toto můžete realizovat - úplně sám. Budete mít svobodu, to je pravda. Žádné odvody, žádné platby. Ale nikdo, nikdo Vám taky nepomůže, až budete potřebovat. A víte proč? Protože systém sobectví, starání se o sebe, vede k tomu, že se skutečně bude starat každý SÁM o sebe. Ne z politického, ale z etického, morálního, nadčasového hlediska je to stoprocentně krok zpět. Můžete se mnou nesouhlasit, můžete mi říkat, že jsem ubrečenej sebelítostí, ale to je asi tak všechno, co s tím můžete dělat. Vaše názory mi připomínají názory středověkých šlechticů, kteří se stejně, jako Vy chtěli starat hlavně sami o sebe. A taky to dělali. Důsledky tohoto vývoje, se můžete přečíst v každé školní učebnici. Jediné co se stalo, bylo zvýšení rozdílu mezi bohatými a chudými, totální úpadek sociálního a zdravotního systému, chudoba VĚTŠINY lidí atd. atd. Pokud lidé mají spolu žít, musí si pomáhat a né STARAT SE SAMI O SEBE.

Odp3: Nejsem úředníkem, pracuji jako vývojář...
Ivan Placák, 2.6.2006 11:59

Podsouváte mě co jsem nikdy neřekl a pak mě to vyvracite: Podpůrné spolky si vytvořily lidé, kteří se navzájem znali,přispívali do nich,kontrolovali je,
využívali je k podpoře sebe sama v době nemoci,
K úživě svých zestárlých rodičů a dětí.Byly zpravovány
řemeslnými cechy a svobodnýma živnostma.Lidmi,kteří se navzájem znali a měli důvěru ostatních.
Přísahám vám ,že jsem velice citlivý k potřebám jiných!
Tyto spolky byly okradeny o svou budoucnost ,sociální zázemí a staly se špatným svědomím zotročitelů ,kteří
si potřebovali vybudovat vstvu zpolupachatelů
z řad mládeže,kterou si doslova koupili za prostředky jejich stárnoucích rodičů. Ostatní byli zotročeni a zbaveni možnosti spolurozhohování,poníženě přinuceni dekarovat svoji lojalitu svým pánům, oligarchistickým vládcům,zástupcům lidu! Rozdělením celku na množství menších podílů nezjískám celek větí. Toť pravidlo.!
Svoboda je na poli lidskosti to nejvzácnější kvítí,-
proto se jí nikdy nevzdám.Avšak musí být doprovozena
rozvahou a zodpovědností..Naše cíle a vnímání se zas tak nerozcházejí,avšak vedou k nim jiné cesty.
Abych nohl někoho zachraňovat,se nesmím sám topit!
Moje stanovisko je: Díky, zachráním se sám!........
Vaše vám nepodsouvám................................

Odp4: Nejsem úředníkem, pracuji jako vývojář...
Ivan Placák, 2.6.2006 21:30

Pro nedostatek signálu došlo ke graf.zmatení textu

Odp: Nejsem úředníkem, pracuji jako vývojář...
sandál, 2.6.2006 10:47

Výpověď bez udání důvodu má být vykompenzována delším odstupným nebo vyšším odstupným, pokud by k tomu došlo a za druhé, pokud nějaký zaměstnavatel se bude chtít zaměstnance zbavit, tak se ho stejně zbaví.
Kde jste slyšel o 75 letech odchodu do důchodu - to opravdu nevím. I u ODS se mluví o 65 letech. A ještě k dani 15 %. Jak víte je většina zboží, potravin a služeb ve vyšší DPH 19%. Se zavedením rovné daně důchodci dostanou 1000 Kč měsíčně navíc jako kompenzaci. A 20% hrubé mzdy? Kde jste to vyčetl?

Tak a teď budu šokovat svým názorem...
Michal, 1.6.2006 22:22

Tak a teď budu šokovat svým názorem.

Víte, odjakživa jsem byl zastáncem svobody, demokracie a konzumu. Poslední dobou zjišťuji, že konzum lidstvo ničí (obezita, odpady, exhalace atd.); demokracie nemá pevně zákonem daný rámec, jak by ze své podstaty míti měla (proto si každý dělá skoro co chce, jelikož je to takřka bez postihu, policie je pro legraci, zákony jsou jen inspirativního charakteru a ne k dodržování apod.); no a konečně svoboda není chápána jako možnost seberealizace do té míry, aby jedinec nezasahoval do seberealizování se druhé osoby, nýbrž svoboda je pojímána jako možnost chovat se naprosto absolutně otevřeně a bez výčitek sobecky.

A tak si říkám: Nevyřešila by velkou část výše zmíněných jevů TOTALITA? Říkal jsem, že budu šokovat. Nemyslím tím totalitní režim, jaký tu byl, samozřejmě, myslím to poněkud s nadsázkou. Prostě jasně daná pravidla a přísně trestané jejich porušování by leccos vyřešilo. Obávám se, že to by však byl, ač sebelépe myšleno, počátek skutečné totality a to i co do ekonomických důsledků (nedostatek toalet. papíru apod.).

Odp: Tak a teď budu šokovat svým názorem...
Panda2, 2.6.2006 7:51

Každý režim má své pro a proti. Já jsem třeba pro svobodu, ale taky vzájemnou pomoc druhým. Když je dobře, ať si děti berou půjčky na školy - pokud ovšem mají SKUTEČNĚ šanci, vydělat si na studia. Jsem pro nižší daně, proč ne - a taky se to stalo, daně se snížili. Ale až stát a hlavně lidé budou v takové ekonomické situaci, že si to můžou dovolit. Mám hypotéku například, díky tomu že námám rodiče podnikatele, nemám naspořeno nic. Taky jsem dostudoval vysokou školu a něměl jsem nic. Když si představím, že kromě hypotéky na studia a hypotéky na plánovaný bydlení bych měli naše děti ještě platit sociální a zdravotní - v jiný výši (menší) - jsem přesvědčenej o tom, že se mě potažmo Vám, našim dětem a všem ZVÝŠÍ výdaje když půjdeme k doktoru. Ale to zaplatíme z čeho? Že bychom si vzali další půjčku? Zdravotnictví potřebuje reformu, to je pravda. Ale nikdy, nikdy jsem nepotkal hodného milého podnikatele, který až bude vlastnit nemocnice - s láskou ošetří každého bez ohledu na jeho sociální situaci. Uznávám změnu a vývoj, ale jak se začnou lidi starat sami o sebe, jak skončí systém vzájemné pomoci, je to krok zpět. Určitě.

Odp2: Tak a teď budu šokovat svým názorem...
Ivan Placák, 2.6.2006 15:41

Patříte k 8% lidí nejbohatší pětiny světa!!
Nikdy jsem o tak ohromných potížích potížích neslyšel!!
Neuvěřitelné.....hrůza pomyslet.......no ne........
Hradit si vlastní náklady..................neuvěřitelné!!
No to aby sebou ti staří a nemocní pořádně švihli........
Ale tady už končí všechna sranda !!...............
Ty ostrovy je bezva nápad ,. nikde žádnej sebelítostil..

Odp3: Tak a teď budu šokovat svým názorem...
Ivan Placák, 2.6.2006 18:39

Nedostatkem signálu dochází ke zmatečné úpravě textu

Odp4: Tak a teď budu šokovat svým názorem...
Panda2, 5.6.2006 10:06

Gratuluji vítězům ODS. Nevěděl jsem, že náš stát patří mezi nejbohatší a naše ekonomika mezi nejvyspělejší ekonomiky světa. Podle jednoho názoru, jsem zjistil, že vyspělost a bohatství naší země poznám podle počtu voličů ODS. Čím víc tím více jsme na tom lépe, včetně mne. Nevěděl jsem, že jsem na tom tak dobře. Jdu poslat 5000kč abych přežil důchod. Přeji príma den.A ještě odpovídám na dotaz, kde jsem ke zde získaným informacím přišel zde : www.ods.cz ,http://www.mesec.cz/clanky/penzijni-reforma-z-dilny-ods/,
www.aktualne.cz

Asi nemáte ponětí co to je skutečná...
Ivan Placák, 5.6.2006 13:07

Asi nemáte ponětí co to je skutečná nouze a nedostatek
existenčních zdrojů.! Naposledy::.Můj postoj byl a je
naprosto nepolitický, už to pochopte,nevím jak jste
přšel na to čím jsem voličem..prostě jste mě to už
podruhé podsunul.Nedělejte TO!!
ČR.patří mezi nejdohatší pětinu světa s velice dobrou kvaliou života...,vČR patříte se svým platem28000,_Kč
do 8%tní příjmové skupiny!!Co Vám na tom není jasné!
Jsem sportovním pilotem,jestliže vyvíjíte něco do letadel-okamžitě končím.!!!
Svoje postoje zaujmám spíše k jednotlivostem a k
tematům ,než k politickým prokamacím stranických vůdců.Nejsem pudově veden ke stádu,snažím se
nacházet vlastní postoje a dovozovat.....
Přeji vám, abyste našel ve svém životě uspokojení.

Odp: Asi nemáte ponětí co to je skutečná...
Juras, 17.6.2010 8:24

„Jsem sportovním pilotem,jestliže vyvíjíte něco do letadel-okamžitě končím.!!!“

Přesně tohle (pro jiný obor) jsem si říkal při čtení Pandiných textů. :-) Nechtěl bych muset pracovat s jeho vyvinutými výtvory :-)

Modrá diktatura
Milan, 7.6.2006 9:18

Musíte rozlišovat, některé strany jsou pro lidi, jiné jen samy pro sebe. Abych nebyl nařčen ze sebelítosti, nebudu si stěžovat na své pracovní problémy. Jen chci říct (mimochodem), že za komunistů jsem se o práci nebál...

Každý den kolem sebe vidím hodně dělníků, občas s nima pokecám a je mi špatně, když slyším, jak ti lidi žijí. Zaměstnavatel si s nima dělá co chce, bojí se otevřít pusu, aby je nevyrazil a nezajímá ho, že vyhodí rozvedenou samoživící matku se dvěma dětmi. Hlavně že na něj roky dělala. Nedivil bych se, kdyby brzy odhlasovali zákon, který by dovoloval se zaměstnanci obchodovat...Je mi nanic z modré pseudodemokracie ODS, zdá se, že směřujeme k otroctví...

Odp: Modrá diktatura
Ivan Placák, 7.6.2006 10:11

HLedáte podporu v argumentech ,které jste si sám
vymyslel.(obchod se zaměstnanci)...
toto není korektní!! diskusi končím.!

Odp2: Modrá diktatura
r@ze, 9.7.2006 23:31

Uz bylo na case, tupce.

Odp: Modrá diktatura
Tlpaka, 17.6.2010 8:29

Zaměstnavatelé taky mají svoje starosti, aby nezkrachoval. Nikoho by nevyhazovali kdyby to nebylo nutné, má to svoje zákonitosti.

Já blbec...
Jiří Novák., 7.6.2006 9:23

Je mi 47 let a v roce 89 jsem chodil organizovat stávky proti komunistům. Mám vysokou školu a dnes pracuji v soukromé firmě...

Lituji toho, co jsem dělal v osmdesátém devátém a vše bych udělal, abych to vrátil zpátky...

Odp: Já blbec...
Ivan Placák, 7.6.2006 10:27

Podporuji Vaší svobodu zaujímat politicá stavoniska
a pak je mněnit.Já zůstávám na svém.Viz .poslední odstavec v poslední reakci.

Jste bílou vránou
romantik, 19.6.2006 23:55

Pro Jiřího Nováka: Jestli to myslíte a říkáte upřímně, tak jste bílou vránou. Pokuste se ještě skutky pomoci alespoň někomu z těch lidí, kterým je hůř.

Odp: Já blbec...
Tlpaka, 17.6.2010 8:30

Co byste si od Návratu sliboval, aby nás zase zadrátovali?

Myslím, že jste akorát napochopili...
Tomáš Václavíček, 12.6.2006 18:51

Chtěl bych se zeptat: Zkoumali jste daňovou kalkulačku ODS? Pokud amo, tak se nestačím divit, jaké tady uveřejňujete kritiky. Osobně sem tuto daňovou kalkulačku vyzkoušel pro všechny možné daňové třídy ( se zaměřením na ty nejchudší). Daňový systém ODS by podle mých výsledků prospěl všem.

Odp: Myslím, že jste akorát napochopili...
Tomáš Václavíček, 12.6.2006 18:53

Ještě sem zapomněl dodat k autorivi článku: Vy jste toho o chystané daňové reformě podle ODS moc nesledoval.

Odp: Myslím, že jste akorát napochopili...
Tomáš Václavíček, 12.6.2006 18:59

PS.: O rovné dani byste se mohli dočíst také v jednom čísle Osobních Financí. Je tam o tom článek zpod rukou nezávislých odborníků v oblasti ekonomiky. Ti rovnou daň velice chválí a to pro výhodnost pro veškeré příjmové skupiny občanů.

Odp2: Myslím, že jste akorát napochopili...
Tlpaka, 17.6.2010 8:31

Ovšem hodně lidí má iluzi-když se seberou peníze bohatým tak zbohatnou Všichni chudí.

Odp: Myslím, že jste akorát napochopili...
r@ze, 9.7.2006 23:33

Ano. Vsem, kdo bere alespon 28 000 Kc. Pak uz ye to skutecne vyhodnejsi u ODS. Gratuluji k teto prijmove skupine. Bohuzel Vam nepogratuluje tech 66% zbylych obyvatel. Takze musite do senatu, parlamentu, nebo k soudu, tam maji i vice, nez prumernou mzdu.

ODS je fuj. Volte Moravany:...
Hrdý moravan, 24.5.2009 21:00
ODS je pekny hnus
toren55, 25.6.2009 14:45

ODS je pekny hnus volte radeji komunisty nebo čssd

Odp: ODS je pekny hnus
ivan, 25.6.2009 15:22

Až budu skákat do hrobu, tak je zavolím, aby si to s nima nepoučitelní pořádně užili. Ostatním se za tuto sviňárnu omlouvám.

Odp2: ODS je pekny hnus
Tlpaka, 17.6.2010 8:32

Já to samé. ►►►

Odp2: ODS je pekny hnus
iva, 17.6.2010 9:04

To jako, že zas budem mít zákaz jezdit po světě a bude se vše vyrábět jen na vývoz a my tu budem mít jen chléb a hry? Že zase budou na zasedání kvákat nesmysly jako, že my jim to zakážeme , my je vyslechneme a Hanka Zagorová, že je hodná holka? Že zas bude vládnout dělnická třída a pravičáci převlíknou kabáty?

Pane Pando 2 ,
., 25.6.2009 16:42

... buďte rád, že máte mzdu a docela pěknou mzdu. Existuje mnoho občanů, kteří si sami musí platit důchodové a zdravotní pojištění, avšak na rozdíl od Vás n e m a j í m z d u ž á d n o u !

V čem spočívá řešení:
tlapka, 25.6.2009 17:43

Udělejte se pro svého zaměstanavtele nepostradatelní. Jen takto nad realitou zvítězíte.

Odp: V čem spočívá řešení:
., 25.6.2009 22:43

To je snad možné pouze v oboru „nejstaršího řemesla“, a přesto prý lehké děvy v současnosti také trpí ekonomickou krizí.

KSČM - beze srandy
Roman, 2.4.2010 21:45

Z dnešního pohledu už je jisté, že se Panda2 před čtyřmi lety nemýlil. Za měsíc bude ve volbách nová šance, jak aspoň trochu zatnout ODS ( a jejím klonům ) tipec.
Buď podporou relativně rozumných středových stran ( SPOZ, VV ) nebo přímo levice. A jelikož mi ČSSD připadá zkorumpovaná a od doby oposmlouvy nevěrohodná, DSZ nekandiduje, tak mi logicky zbývá jen KSČM. Myslím, že je letos poprvé budu volit. A upřímně. Je to jediná strana, která je dnes ochotna se otevřeně postavit dalšímu pravicovému šílení v této zemi a zabránit definitivnímu nástupu modré, otrokářské totality.
Věci neznalým doporučuju články Jana Kellera, kde vysvětluje proč a pro koho je výhodné aby zanikl sociální stát a střední třída.

O politice...
Zuzka, 6.6.2010 15:21

Musím přiznat, že vaše debata mě nejdříve vyděsila, ale na druhou stranu je opravdu špatné pokud někdo žije chudě. Vždycky jsem se snažila být objektivní, ale jde mi to čím dál míň. Nedostatkem netrpím, proto se do Vaší situace nemohu vcítit. Můžu Vás jen ubezpečit že dnešní ekonomický systém dlouho nevydrží a bude změna. Navrhuji šetřit, aspoň trochu, protože důchody zřejmě brzo nebudou. P.S. Zbohatnout se dá i jinak než na úkor chudých. Řeknuli příklad jedné pracovité rodiny z jižní moravy, která má kozí farmu a vydělávají opravdu dost vlastní pílí. Jsem zatím jen studentka takže jak to v práci chodí zatím nevím, není ale pravda, že pokud vás vyhodí dostanete aspoň 3 platy. Tj např. 60 000Kč? To přece není málo. Ještě musím napsat poslední postřeh. Česká republika je ze všem postkomunistických zemí (východních zemí SSSR), země, kde je největší podpora komunistů. Tj Litva, Ukrajina, atd tam mají podporu daleko menší. Zvýšení daní bohatým, také nemůže fungovat, neboť ti lidé nejsou hloupí a utečou, stačí jen na slovenskou - zařidit občasný pobyt a platíté rovnou daň tam, takže toto fungovat nemůže. Očekávám, že mi všichni vynadáte, ale jsem liberálka, takže si ráda poslechnu všechny názory.

Odp: O politice...
Alfons, 7.6.2010 5:18

Studentka si slibuje že bude mět po skončení studia práci? Dosti idealistka. Takových je ale hodně.;-)

Odp: Je to tak
Alfons, 7.6.2010 6:26
Jak si představuje Hurvínek válku
Alfons, 7.6.2010 5:44

http://www.blisty.cz/2010/6/7/art52954.html
Jsem mladý, jsem trendy, volím TOP 09 - jen do toho!!

Odp: Jak si představuje Hurvínek válku
Ufonek, 7.6.2010 11:02

Za komunistů ty učitelky , nestáli za nic .To už nemluvím o jejich vědomostech . Titul dostali za to , že se vychrápali s nějakým profesorem .Moc dobře si pamatuji na jednu historickou učitelku , která mne učila v 1-2 třídě , to byla hyserka hodná ústavní léčby .Ještě dnes z toho mám já i někteří lidé trauma .
No a co dnes se v tom školství děje to je naprostá hrůza . Oni ty kantoři neznájí ani dějepis ,,A to je daleko horší než , kdyby neznali přírodopis ". Oni kantoři nejsou schopni přečíst ani volební program , oni nejsou ani schopní myslet !
ČR=Zvláští škola s.r.o

Odp2: Jak si představuje Hurvínek válku
Alfons, 7.6.2010 11:25

Globální vzdělanostní degenerace probíhá úspěšně.;-) Mladí jsou zblblí a věří to, že po nich každý chňapne až dostudují atd. Aspoň do konce studií žijí v iluzích.

Odp3: Jak si představuje Hurvínek válku
tlapka, 7.6.2010 12:04

Předřečníci: Přílišná generalizace taky není nejlepší. Žeby nebyla žádná výjimka?

Odp4: Jak si představuje Hurvínek válku
Alfons, 7.6.2010 13:04

Tlapka-specialistka na vyjímky.;-)

Odp5: Jak si představuje Hurvínek válku
tlapka, 7.6.2010 15:14

Pokrok je následkem analyzy jevů, tvůj přístup je příliš obecný.

Odp2: Jak si představuje Hurvínek válku
Juras, 7.6.2010 12:24

Zrovna ta učitelka, co napsala ten článek na blistech, je příklad někoho, kdo by možná učit neměl. Odkud vzala, že učitel by měl volit levici? :-)

Odp3: Jak si představuje Hurvínek válku
Alfons, 7.6.2010 13:06

Asi na rozdíl od mladých studentek-učitelek přemýšlí a nepřekvokává jen to co ji někdo nakuká. KUK-KVOK.;-)

Odp4: Jak si představuje Hurvínek válku
Juras, 17.6.2010 8:29

To by mě potom zajímalo, kde učí. Abych se té škole vyhnul velkým obloukem. Když už někdo nemá na validní přemýšlení, tak ať raději překvokává. To asi chceš prosadit tou Tvou náboženskou reformou, žejo. ;-)

Kuřátka pípají
Alfons, 8.6.2010 4:32

http://www.lidovky.cz/studenti-se-houfuji-na-webu-nechteji-platit-skolne-na-univerzitach-1f6-/ln_domov.asp?c=A100607_104736_ln_domov_mk
Kuřátkám se začínají otvírat očička. Začínají koukat do prudkého slunce reality. Tak si to nepředstavovali!!!
Studenti se houfují na webu, nechtějí platit školné na univerzitách

Odp2: Kuřátka pípají
tlapka, 8.6.2010 10:33

Pořád něco mají. Třeba je nechat vyblbnout, ne?

Odp: Kuřátka pípají
Ufonek, 8.6.2010 12:19

Nejlepší je léčba šokem , do SOCIALISMU nebo FAŠISMU se dostanem skokem .

Odp2: Kuřátka pípají
Alfons, 8.6.2010 12:38

Ovšem jsou tlapkovité vyjímky.;-)

Odp: Kuřátka pípají
iva, 8.6.2010 13:39

Mladí sedí vysmátí na pivku. Nikomu nic nechybí. Myslí si, že facebook to zařídí:-)

Odp2: Kuřátka pípají
Alfons, 8.6.2010 14:13

Už teď je vysmátí pozvolna přechází. Chtějí socialistické školné, prostě proč by za studium něco platili. To přece nechtěli. Jejich mladé telecí mozečky začínají pracovat.;-)

Odp3: Kuřátka pípají
tlapka, 8.6.2010 15:54

Však oni nakonec ještě rádi zaplatí.

Odp4: Kuřátka pípají
Alfons, 9.6.2010 23:26

Jistě budou mět z čeho.;-)

Odp5: Kuřátka pípají
Vlastimil Čech, 18.6.2010 14:41

Však jim president zvaný Tuneldědek poradil... „nekupujte si drahé lyže“ !

Odp6: Kuřátka pípají
Juras, 18.6.2010 15:21

Proč jenom cítíte potřebu někoho takhle hloupě urážet?

Odp7: Kuřátka pípají
Vlastimil Čech, 18.6.2010 15:56

tu přezdívku jsem nevymyslel, tu jsem jen použil. Pamatuji si ovšem některé činy a prohlášení tohoto pána. On se totiž drží ve velké politice už od toho plyšáku.
Takže jen pro pořádek:
„Rakousko do 10-ti let předženeme“. „Více takových Kožených“. „Úprk před právníky“. „Nejlepší by bylo zhasnout“. No a zejména a hlavně ty jeho slavné „VLNY PRIVATISACE“ ty se mu povedly nejvíce...
A jak je ohnivě obhajoval, když mu to moudří lidé rozmlouvali...snad by bylo nejlépe, kdyby občas ti vládnoucí nechali nás pamětníky vystřílet. To by se to panovalo!

Odp8: Kuřátka pípají
Ufonek, 21.6.2010 7:56

Restituce republiky prostituce.

Odp8: Kuřátka pípají
Juras, 21.6.2010 8:02

Vymyslel nebo použil, to je jedno. Opakuju otázku, proč cítíte potřebu někoho takhle urážet? Nějaké výroky - částečně překroucené, částečně vysazené z kontextu částečně ani nevím proč použity jako argument, to žádnou nadávku neospravedlňuje. Můžete uvést a doložit nějakou špatnost, které se pan prezident dopustil? Pro některé diskutující asi bohužel, ale nic se vám za urážku hlavy státu nestane - očekávám tady fonzíka s romantikem, ti by se do vás měli pustit a požadovat přísný trest, který by Vás v minulém, jimi vychvalovaném režimu neminul.

Byl bych rád viděl, jak to panu prezidentovi říkáte do očí, hrdino.

Odp7: Kuřátka pípají
iva, 18.6.2010 16:02

Nejlepší bylo jeho prohlášení, že nejsou špinavé peníze, že se časem vyčistí. No to je něco tuneldědek je a s ním i Ježek, Kočárník, Čermák co si pamatuju. On uráží nás tím svým profesorským pohledem.

Odp8: Kuřátka pípají
Jimmy, 21.6.2010 6:34

Klaus pouze prohlásil, že nedokáže rozeznat špinavé peníze od čistých.

Vy to dokážete ?

Odp9: Kuřátka pípají
iva, 21.6.2010 7:22

Či vim? Dvacet let budování kapitalismu a komunisti stále manipulují s lidma jen převlékli kabáty. Tak asi s prachama to taky jde. Jenže tady někdo tvrdil, že naše děti ne, ale prý vnuci už se budou mít líp. Je to ale pořád stejné. Ti co jsou na tom líp se vysdmívají těm méně schopným. Ale co tobě se žije dobře, že? Ale nemohlo by být líp? Já nechci nic zadarmo je mi jasné, že každý sám za sebe, ale necítím se bezpečně. Oppeníze ani tak nejde, ale prostě je to pořád stejné, jen si můžem otevírat hubu a jezdit po světě.

Odp10: Kuřátka pípají
iva, 21.6.2010 7:47

Úředníci vládnou tomuto státu a jsou nepostrihnutelní. Rozhodnou blbě a nic se nestalo. Jedem dál. Dělník udělá chybu a hned to pozná na výplatě.

Odp10: Kuřátka pípají
Jimmy, 21.6.2010 8:34

Nerozumím řeči vašeho kmene.

Nicméně na jednoduchou otázku Vy to dokážete ? jsem očekával jednoduchou odpověď. Ano nebo ne.

Odp11: Kuřátka pípají
iva, 21.6.2010 8:43

Hlavně, že rozumíš sam sobě genie. Proč bych ti měla odpovídat, když odpověd dávno znáš?

Odp9: Kuřátka pípají
iva, 21.6.2010 16:59

Pokud nedokáže rozeznat špinavé peníze od čistých tak at vrátí doktorát či co to má. Roky si žil v prognostickém ústavu, který vůbec nevím k čemu sloužil a slouží nadále. Nějakou dobu jsem měla možnost vidět, jak se dělají statistiky v protektorování- čísla si každý vycucal z prstu aby se nemusel zdržovat a z těchto čísel se dělají statistiky? Špinavé peníze poznám i já, Když někdo vydělá ročně určitý obnos a jeho majetek je několikanásobně větší tak to nějak není čisté. Ale jasné je, že za tohle papáKlaus nemůže, že. V pátek byl v pořadu Uvolněte se nějaký chlápek bývalý vyšetřovatel nějaký Václav Láska a ten mluvil něco o tunelování.

Odp10: Kuřátka pípají
ivan, 21.6.2010 18:09

To o špinavých penězích řekl Klaus před dvaceti lety. Jen tak mimo, měl naprostou pravdu, ale jeho větě, kterou si pamatuju byl podstrčený jiný význam, než v jaké souvislosti byl vysloven, stejně jako o utahování opasků, kterou bych označil za sice vyřčenou, ale spíš za větu vedlejší. Ivo, to co máš na mysli ty, je takřka pouliční kriminalita, skutečné špinavé peníze je něco co si jen ztěží dovedeš představit. Dokáží ovlivňovat ekonomiky států, neznaj hranice, neustále se přeskupujou, nemaj jednotnou podobu. Jednou jsou v podobě akcií atomové elektrárny, další den v podobě miliardového fotbalového hráče na druhém konci světa. Stačí když někdo někomu nalepí číslo na záda a řekne že má cenu 4 miliardy a jeho „účetní “ hodnota se rázem ocitne zlegalizovaná na druhém konci světa. Věř, že skutečné špinavé peníze nepoznáš, může jima být financován výstavba obchodního centra kam denně chodíš nakupovat a její zisk vyváděn přes televizní reklamu v úplně jiné zemi. Černé,-špinavé peníze dokáží financovat malé války. To, že dochází k různému výkladu ,,jeho„ černých peněz a ,,tvých“ je jenom uvažování v jiných rozměrech. Co je pro někoho balík, je třeba pro státní rozpčet skoro nic. Prostě pouze jiné měřítko.

Odp11: Kuřátka pípají
iva, 21.6.2010 21:47

Je vidět, že se v ekonomice vyznáš:-) pro mně je to španělská vesnice. Měla bych asi potíže uživit se podnikáním i kradením.

Odp12: Kuřátka pípají
ivan, 21.6.2010 23:20

Ekonomie je míchanice naohýbaného práva, psychologie, technologie úkonů a mála základních pravidel které patří spíš do oblasti instinktů. Neznámá v ní je neustále se měnící rovnováha mezi spoluprací celku a sebezáchovným pudem jednotlivců. Právě z tohoto důvodu je neuskutečnitelný komunismus. Nikdy nebudou lidi v jeden okamžik stejně staří, silní, chytří, výkoní, šťastný, stejně motivovaný aby se dokázali chovat jednotně. Ani jednotlivec neudělá ve stejný den stejná rozhodnutí protože je neustále ovlivňovaný měnícíma se okolnostma a jeho pohodou nebo nepohodou.

Odp13: Kuřátka pípají
iva, 22.6.2010 9:21

Je to též tak, že má na to někdo bun´ky jak třeba někdo je technicky nadaný, někdo zas je určený na řemeslo a někdo na obchod a někdo na tu ekonomiku? Že by ten Klaus se pořád cítil jako, že na něj nikdo nemá a je nejchytřejší a umí to nejlíp? Dokáže jen na setinu připustit, že taky někdo druhý chce žít líp a dělá pro to všechno a nedaří se, jak by chtěl? Jemu to jde samo.

Odp10: Kuřátka pípají
Juras, 22.6.2010 7:47

A pokud doktor nedokáže předepsat prášky na rakovinu, ať vrátí titul MUDr, nebo co to má...

Odp11: Kuřátka pípají
iva, 22.6.2010 9:11

Nechápu, proč se furt toho chlapa zastáváš. Co udělal tak převratného? Ne to, že byl zalezlý někde v ústavu si té slávy užil až až. Plete se každý, ale když se splete dělník jak bylo včera na novinkách spadne z lešení a ti naši menegeři nenesou žádnou zodpovědnost ještě jě když to nevyjde šoupnou někam výš.

Odp12: Kuřátka pípají
Juras, 22.6.2010 14:30

Já se nezastávám ani tak toho chlapa, jako spíš principu. Proč mu vyčítáš, že nedokáže, co by nedokázal nikdo?

Odp12: Kuřátka pípají
Juras, 22.6.2010 14:32

A kdyby o tobě tvrdil něco, co není pravda, taky se tě zastanu :-)

Odp8: Kuřátka pípají
Juras, 21.6.2010 8:04

To není pravda. Jak už psal Jimmy, je to pouze několikrát omílaná mediální lež.

Odp9: Kuřátka pípají
iva, 21.6.2010 8:52

Jasně všechno je v pořádku. Jen je třeba začít makat a jezdit se sběrem. Nemá to cenu se tu dohadovat fakt ne. Je to ztráta času a čas jsou peníze, že jo. Urážet se tu taky nenechám- Či se doviš je takové moje pořekadlo a JImmy zřejmě potřebuje nějaký hromosvod. Tak at se vám tu daří nějak se dobrat, k čemu tohle všechno vlastně je? Já jen vidím realitu, lidi přepadají na chodníku a v obchodě prodavačky se též necítí bezpečně. Aspon v našem městě. Rozdíly se prohlubují a vůbec nevím, proč bych tu nějakému rádobyinteligentovi měla se zpovídat, jestli poznám špinavé a čisté prachy. Nevím o co jde? Jsem blbá tak sorry

Odp10: Kuřátka pípají
Juras, 21.6.2010 9:16

Prosím Tě, vzpamatuj se. Napsalas tady jednu větu, cit.: „Nejlepší bylo jeho prohlášení, že nejsou špinavé peníze, že se časem vyčistí.“.

To není pravda. Na to bys měla reagovat, nikoliv na řečnickou otázku, jestli seš schopná poznat špinavé peníze Ty. Buď svou větu hodnověrně dolož anebo odvolej. Já a Jimmy tvrdíme, že to Klaus neřekl - tuhle větu vymysleli někteří lidi, kteří mu chtějí stůj co stůj nadávat. Jimmy hromosvod podle mého nepotřebuje... Reagoval na nepravdivý výrok. Kdybys to nenapsala, určitě by se s výhradou neozval.

Odp11: Kuřátka pípají
iva, 21.6.2010 9:25

Tak jo má pravdu JImmy. Lidi všechno překroutí a kdo se pak v tom má vyznat.

Odp3: Kuřátka pípají
tlapka, 9.6.2010 14:02

A jak probíhá Stvoření Dokonalého státu Alfonzie pod Dokonalým diktátem Alfonze Prvního Velikého?

Odp4: Kuřátka pípají
Alfons, 9.6.2010 23:26

Tlapuldo-jsou přece vyjímky!!!!;-)

Odp5: Kuřátka pípají
tlapka, 10.6.2010 9:49

nevím Jaké máš na Mysli Alíku

Odp: O politice...
Vlastimil Čech, 18.6.2010 15:43

Někdo by měl té dívence říci, že dlouhodobé šetření se u nás NIKDY NEVYPLATILO.
Šetřit tak s výhledem nanejvýš 7-10 let, to by ještě šlo... ale s horizontem 30 let? Hloupost.
Vezměme historii. 1920-1939 Mezitím Velká krise. 1939-45 pak měna. 1945-1953 pak měna. Kolik byla úspora 1000 Kč v roce 1953 a kolik to znamenalo v roce 1973?
V roce 1990 byl 10.000 plat docela špičkový. A dnes?

Odp2: O politice...
Alfons, 18.6.2010 16:07

To jsou právě ty tržní nejistoty, které mladí vychvalují a odsuzují totáčovské jistoty. Jistoty vyvolávají zatuchlost a hnilobu.;-)

Tony
Tony, 7.6.2010 19:44

Chtel jsem vám to říct, politická hra ODS, s.r.o. s čísly a daňovými úsporami, je jen mazání medu kolem huby.

Volte je!

A vězte, že si na mě vzpomenete.

Věřte, že si na Vás nevzpomenu.

Odp: Tony
tlapka, 9.6.2010 14:03

To záleží na Alzheimerovi, kdo si co vzpomene.

Odp2: Tony
Alfons, 9.6.2010 23:28

Včkaři by se měli přejmenovat na Alzhaimrovce.;-)

Odp3: Tony
tlapka, 10.6.2010 8:09

U politiků to není Alzheimer, ale účelově hysterické ztráty paměti.

Bude to husté.
Alfons, 10.6.2010 9:45

Nová vláda pěkně podusí nízkopříjmové skupiny obyvatel a socky. Trio kapsářů, pracující ve smečce.;-)

Odp: Bude to husté.
tlapka, 10.6.2010 9:47

Jsi hrozně moc pesimistický, počkáme... uvidíme...

Odp2: Bude to husté.
Zuzka, 16.6.2010 0:03

Opět Vás pobavím, ale prázdninová brigáda, se mi scháněla dobře, přijde mi že trh je opět přesycený, nešežene už stavební firmu, která má volno, atd, Ekonomika jde opět naahoru.

Odp3: Bude to husté.
werterber, 16.6.2010 7:49

Jo,jenže ods eště nesestavila vládu a neschválila zákony, takže připisovat jim to, když eště nehli prstem, mi příjde trochu vtipné.

Odp3: Bude to husté.
Alfons, 16.6.2010 13:35

Nestojíš na hlavě když se díváš na graf vývoje?;-)

Odp4: Bude to husté.
Zuzka, 16.6.2010 23:50

my jsme na tom jako země skvěle :) dluh máme oproti jiným maličkej, jenjde prudčeji nahoru no

Odp5: Bude to husté.
Alfons, 17.6.2010 5:47

Že já jsem si tak užíval, kupoval jachty, jezdil do Ruska na medvědy, koupil 4 hotely u moře atd. A to všechno na dluh. A stát mně půjčoval ani jsem o tom nevěděl. A teď to mám. Rozfofroval jsem státní kasu a teď to po mně chce stát zaplatit. Žil jsem si nad poměry, protože jsem na to byl zvyklý za totáče. Lidičky, nemůžeme se divit. My všichni, kromě bohatých to zaplatíme nestejnou měrou, protože my chudší jsme si užívali nejvíc.:-(

Odp6: Bude to husté.
ivan, 17.6.2010 7:40

Tebe bych chtěl mít za soudce, Alfe. Těžce nenávistnej Rudej křižák, navíc parchant schopný obvinit nevinného. Prostě katolík se vším všudy, jak tvrdí Lipovan.

Neúspěšnej a blbej zloděj je i chudým zlodějem, jeho křivost nenapravěj ani děravý kapsy. Kráct víc mu nebrání jeho Morálka, ale jeho Tupá hlava.

Naproti tomu pan Cankař st. pozděj i syn, se pozvedl z mladého kovářského pomocníka ve výrobce kompresorů, později zplynovačů DOKOGEN pro dřevoplynový pohon motorů a nakonec zplynovacích kotlů ATMOS.
(Atmos je původní název továrny na kompresory)
Celkem jistě by splňoval Alfovy představy o boháčích. (nejen jeho) Přesto je v mých očích člověkem zasluhujícím úctu a respekt. Znal jsem pana Cankaře st. jako člověka velice skromného, neustále pracoval na vývoji, mou úctu si zaslouží.

Dělicí rovina není, jak nám tady tvrdí pomatenej Rudej křižák Alf, mezi bohatšíma, nebo přímo ukrutně bohatýma a chudšíma, nebo přímo chudýma, ale mezi Prospěšnýma a Zmrdama.

Odp7: Bude to husté.
Alfons, 17.6.2010 9:32

Černý pasažére, dej si studenou sprchu. ;-) Nějak tě to bere čím dál víc. Nechystáš se puknout? ;-)

Odp8: Bude to husté.
ivan, 17.6.2010 17:27

Zase vedle jako vždycky, Alfe, přečti si pravidla webu. Tvůj jekot je mým potěšením a splátkou, dělá mě dobře a nalejvá do mně život. Jsi můj důkaz o tom, že se mě to nezdá.

Odp8: Bude to husté.
ivan, 17.6.2010 17:42

Tvůj jekot je mým potěšením a důkazem toho, že jsem se dočkal. Už jsem přestával doufat. Až zde budeš budeš blafat o bezdomovcích, tak i uvědom, že jsem jím byl já, ne ty. Skok z nevolnictví do bezdomovectví bylo užasné osvobození, dál už následovaly pouze kroky mých rozhodnutí. Děkuju stejnému Bohu jako Ty, Alfe. Děkuju za to, že jsem se dočkal.

Odp7: Bude to husté.
iva, 17.6.2010 9:47

Jasně takových lidí si vážím co jen nemají blbé řeči a něčím prospěli. Jenže každý na to nemá a každý chce žít.Myslíš, že lidem vyhovuje sedět doma na podpoře? Možná je pár kterým je to jedno ty bych nechala žít jak umějí. POkud stát bere nějaké prachy od těch úspěšnějších měl by dát šanci i těm méně podnikavým. Možná píšu nesrozumitelně, ale kdo chce mně pochopí a co mi jde.

Odp8: Bude to husté.
Alfons, 17.6.2010 10:43

...vyhovuje sedět doma na podpoře...dlouho nebudou sedět doma-budou časem sedět pod mostem. ;-) Lidi jsou čím dál víc apatičtější a lhostejní. Situace v ČR nemá řešení na zlepšení. Rozkradená vytunelovaná pastvina.;-)

Odp9: Bude to husté.
Tlapka, 17.6.2010 12:04

Nebo jse, oni to Číňani srovnají podle svého a Každý bude mít stejně- tolik co nic.

Odp10: Bude to husté.
Alfons, 17.6.2010 13:11

Blíží se podzim.:-(

Odp11: Bude to husté.
Tlapka, 17.6.2010 15:24

Vážně Čínani přijdou už tento podzim ?

Odp12: Bude to husté.
Alfons, 17.6.2010 17:00

Kdyby jenom Číňani. ;-)

Odp13: Bude to husté.
Tlapka, 18.6.2010 13:34

Kdo ještě... Ufoni? Povídej...

Odp14: Bude to husté.
Ufonek, 18.6.2010 20:07

Ty jsou tady dávno , ještě si toho tady nikdo nevšim . A přitom v staroindických textech se to tam jimi jen hemží .

Odp15: Bude to husté.
Tlapka, 21.6.2010 12:52

Bohužel ještě jsem se s žádným neseznámila nemáte jejich telefony nebo majlové adresy? Nějak se mi vyhýbají.

Odp10: Bude to husté.
Neuvedeno, 18.6.2010 7:58

Napřed se ovšem tady pozabíjíme navzájem. Tak co na příklad říkáte té vraždě toho vlivného bývalého policisty v Brně? Prý měl vztah ke kauze Beka? Jenže on s tím neměl skoro nic společného. To zase média chtějí tuto kauzu uvést na nesprávnou stopu, nebo chtějí, aby se na to nezapomělo. Řekl bych, že spíš jde o sponzorování neúšpěšných stran a jejich následky, nebo řevnivost neúspěšných stran navzájem, že se připravily o hlasy. Nebo o zjištění, jaké intriky se vedly, aby byly neúspěšné. To se tedy budeme ještě divit, až se vše vyvalí na povrch, jestli se to vůbec někdy vyvalí. Dotyčný bývalý policista se prý angažoval ve straně Zemanovci. Zřejmě šlo o ostrého hocha, když si na něj vzali samopal.

Odp11: Bude to husté.
iva, 18.6.2010 8:30

:-)Byl to hodný soused - aspon říkali sousedé. A já si hned vzpoměla jak muž říká, že oni se pozabíjejí navzájem, protože jeden druhému vidí do karewt a ten kdo víc nakrad jim bude trnem v oku. Ale tady zřejmě máte pravdus těmi Zemanovci. Chacha už aby se vypořádali mezi sebou všichni ti pánové tam nahoře. Než budou cvrklí jak ten Jakeš.

Odp11: Bude to husté.
Tlapka, 18.6.2010 9:01

Lidi se zabíjeli ve válkách, spousty jich zemřelo na mor a chřipku, nicméně počet obyvatel Země vzrostl o dvě miliardy za 50 let, takže to Nehrozí. :-(

Odp12: Bude to husté.
Alfons, 18.6.2010 11:04

Snad nějakou válku zase uspořádáme.;-)

Odp8: Bude to husté.
Tlapka, 17.6.2010 12:03

Máš pravdu, ale Kdo by rozhodoval komu co sebrat a komu co dát. Jak by měla ta Šance vypadat.

Odp9: Bude to husté.
iva, 17.6.2010 12:45

Už jsem to tu též psala a tys to zesměšnila. Lepší pracovní podmínky pro dělníky. Muž dnes opět ráno lamentoval, že nemá kde srát a on se jen trochu nají a hned se mu prdel otvírá. Mazal si chleba s hořčicí a pět koleček salámu na dva krajíce.

Odp10: Bude to husté.
Tlapka, 17.6.2010 15:26

Neudělala jsem to schválně, bylo to nedopatření.

Odp11: Bude to husté.
Alfons, 17.6.2010 17:02

To mně těší když vidím že neblbnu sám.;-)

Odp11: Bude to husté.
iva, 17.6.2010 17:15

:-)já už ani nevím, jak to bylo/tenkrát v únoru/

Odp12: Bude to husté.
Alfons, 18.6.2010 11:06

Dějiny se vrací a události se motají ve smyčcce. Vydržať. ;-)

Odp13: Bude to husté.
iva, 18.6.2010 11:30

Ale to já jen tak bratře Žižko, že už nevím kde ta Tlapka něco měla proti manuelně pracujícím. A myslím, že hodně lidí dělníky podcenuje. Jasně pryč jsou ty doby, kdy byla práce ceněná více než ta duševní. No dnes je to naopak. Já nevím jak by to bylo nejlíp, ale je fakt, že každý chce žít. To tu píšu furt a až nám pújdou miliony všichni proti větru, každý...jak je to dál? Každy má tu svojí pravdu, ale shodujete se na tom, že bude hůř ..Nevěřím, že se historie opakuje, dvakrát nevstoupíš do stejné řeky, ale lidi se budou bránit až bude víc těcvh, co přijdou o všechno. V mém případě se bojím, že nedošetřím synům základ aby si mohli našetřit na byt. Dvacet tisíc ročně dám dohromady, ale máme cílovou čásatku 500tisíc a chtějí to všechno krátit. NO a to si myslím, že jsme na tom líp jak třeba moje kamoška žije sama s dcerkou 9letou na sociálce vlastně pracovala jen 10 let. Určitě si na důchod nespoří..A takových jsou myslím zatím tisíce.

Odp14: Bude to husté.
iva, 18.6.2010 11:33

každý ujde ten svůj metr, dáme metr k metru, kde je síla zpátečníků, kde je síla větru, proti proudu postoupíme o sta kilometrů. Co by asi dnes zpíval Werich s Voskovcem nebo Karel Kryl?

Odp14: Bude to husté.
Alfons, 18.6.2010 12:02

...případě se bojím, že nedošetřím synům základ aby si mohli našetřit na byt....a když dotáhne synáček domů exekutora je vymalováno. Malování čertů na zeď je moje hoby. Za totáče si synáčci SAMI dokázali postavit a ušetřit na družstevku BEZ rodičů. Ale to byla totalita a nebyly banány.;-) ;-)

Odp15: Bude to husté.
iva, 18.6.2010 12:19

Z exekuce strach nemám. Ale znám dvě rodiny, kde zrušili v tomto případě dcerám trvalý pobyt ze strachu z exekutorů. Holky nerobily a měly dluhy. V jednom případě člověk adoptoval syna z děcáku a v osmnácti letech se kluk nedoučil, nikam nenastoupi,l jezdil načerno takže rodiče litují, že nedali šanci někomu, kdo by to víc ocenil.

Odp15: Bude to husté.
iva, 18.6.2010 12:27

Vždycky to bylo o známostech i za totáče.

Odp16: Bude to husté.
Alfons, 18.6.2010 13:29

VŠICHNI moji vrstevníci, známí a spolupracovníci získali bez větších problémů za totáče byty !!!! Opakuji VŠICHNI !!! ;-) Pro dnešní mladé nepochopitelné.;-) Všichni pracovali, nikdo nebyl pod mostem a všichni žili celkem v pohodě i bez banánů. Rozhodněji neměli nervy a stres jako dnes.

Odp17: Bude to husté.
Tlapka, 18.6.2010 13:33

Neprovokuj Alíku, zbytečně pleteš mládeži hlavu. Jaké nervy a stres dnes, to dříve tě mohli vyhodit z místa a zavřít pro Jedno jediné slovo, a přivedl si navíc do problémů celou svou rodinu a celé pracoviště.

Odp18: Bude to husté.
Alfons, 19.6.2010 7:55

Běž to vykládat děckám do školky, ty tu dobu nezažily.;-)

Pozn.: komentáře se dále nevětví.
Odp17: Bude to husté.
Ufonek, 19.6.2010 6:24

Dostávali byty akorát pracovníci v dolech a chemickém průmyslu . Věk takových pracovníků byl značně zkrácen , mnoho se jich ani důchodu nedožila .

Odp18: Bude to husté.
Alfons, 19.6.2010 7:55

To ti vykládal vrabec na střeše?;-)

Pozn.: komentáře se dále nevětví.
Odp18: Bude to husté.
Neuvedeno, 19.6.2010 8:33

No s těmi byty to bylo tak, že se zakládali stavební bytová družstva, jejich vedení se přidělovalo automaticky členům KSČ a ti měli automaticky přidělený byt při začátku výstavby. Ostatní si museli počkat. Chodili komise, které posuzovali jak lidé bydlí a podle toho se posouvali v pořadníku. Když bydlel někdo v rodiném domku u rodičů, a měl alespoň kuchyň a pokoj, tak ten zaručeně neměl naději se vůbec dostat do předu v pořadí a stále ho někdo předháněl, takže naděje získat byt nebyla. Přitom tento člověk třeba měl mladšího bratra, který by chtěl v tom rodinném domku také bydlet a musel bydlet v cizím městě na ubytovně. Jenže to se nepočítalo. Bral se stav v kterém dotyčný bydlí a ten byl dle bytové komise uspokojivý. Do pořadí se dostalo spousta vychytralých, kteří jako bydleli dvě rodiny v jednom malém bytě ve městě, přitom bydleli na vesnici u rodičů a každý den do města dojížděli za prací. Ti pak člověka předhonili.
Takže, když někdo chtěl dostat byt, tak musel jít přímo za přislíbeným bytem od podniku do jiného města. To pak měl naději ho dostat. Leckdy se musel uvázat tomuto podniku na mnoho let. To přitom platil vše v plné výši jako ten co žádný závazek neměl a dostal se do bytového družstva. Přitom ten byt stále nebyl jeho a nikdy neměl být. Někdy ovšem také byly byty u některých podniků, kdy si lidé stavěli družstevní byty odepisovány dlužné částky z hypoték. To dělaly na příklad Vodní stavby při stavbě Temelína atp.
Takže, když to shrnem, tak vesničané měli naději se dostat do družstevních bytů, zatím co vlastní obyvatelé měst měli naději mnohem menší, jestliže bydleli s rodiči v rodinném domku.
Byla ovšem také možnost stavět svépomocí, jenže zase ve městech nebyly parcely, jen zatraceně drahé kupované od soukromníků, kteří si třeba rozpůlili tu svoji parcelu a půl jí prodali. Přidělování parcel nových na zeléné louce bylo už vůbec problematické, protože v tom byly zase jen stranické orgány, které tyto prodeje ovlivňovaly, takže zase hlavně to bylo pro soudruhy.
Dnes jsou byty tak drahé, protože veškerou stavební výrobu koupil západ a nasadil západní ceny, aby jsme nemohli konkurovat západu. Dále jsou u nás cizí banky a ty mají vedení na západě s platy manažérů leckdy padesátkrát větší, než je průměrný plat v česku, takže takovéto banky sežerou veškerý zisk z vložených částek už od samého počátku. Dnes se s tím dá těžko něco dělat. Věci veřejné se chtějí o něco starat no a vidíte zase si jen vymýšlí další zadlužování. Přitom takové, které se zjistí u vysokoškoláků až když jim bude 45 let. To budou pálky, co bude muset stát pak platit, když nedosáhne vysokoškolák jedenapůl průměrného platu.

Pozn.: komentáře se dále nevětví.
Odp19: Bude to husté.
Alfons, 19.6.2010 17:21

.....musel jít přímo za přislíbeným bytem od podniku do jiného města......a tato možnost dnes existuje? ;-) mět práci a byt v jiném městě je pohoda, nebo ne?;-) Mladým se to nelíbí? Ať si byt koupí tam kde chtějí.;-)

Odp16: Bude to husté.
Tlapka, 18.6.2010 13:30

Ivo myslím že jsem mluvila o řemeslnících za totáče kteří nechodili do práce a vydělávali najlant na fuškách. Nic osobního.

Odp17: Bude to husté.
iva, 18.6.2010 13:31

:-)No asi to.

Odp10: Bude to husté.
:, 19.6.2010 0:43

Ivo, existuje moderní „suché WC“, před pěti lety bylo asi za =3500,-- Kč. Ať se na to Váš muž se spolupracovníky složí, a postavit si pak kolem ještě malý stan už pro ně nebude problém.

Dřív chodili zedníci na velkou do nových van nebo na půdu v nových postavených panelácích a studenti z gymnázia na povinné prázdninové praxi to pak po nich musely uklízet.

Tak to tak zedníci mohou dělat i dnes. Ať se nežinýrují. Nebo se mohou chodit vyvenčit panu šéfovi do kanceláře. ( -- ;)

Odp11: Bude to husté.
Alfons, 19.6.2010 7:56

WC-klíčový problém ČR. Není se kde vysrat. ;-)

Odp11: Bude to husté.
iva, 19.6.2010 9:23

Manžel mi ted říká- Je s námi hrána šachová partie za předpokladu, že nemáme žadné osobní potřeby..Vloni dělal syn brigádu u DaVu -destrukce a výstavba. Chodil domu udřený špinavý vyklizeli nějaké budovy po fetácích a říkal, že první co bylo, že dovezl nákladák Toi kadibudku. Mocv si ale nevydělal i když jim slibovali, že když budou hodně pracovat, dostanou něco navíc. 0kaček na hodinu. Syn ted dělá brigádu u manžela v ekofasu a dělá srandu, že se chodí vys.. nahoru a když jsem se zeptala kam, řekl-do komína-dělají takové třípatrové starší domy s centru.

Odp12: Bude to husté.
iva, 19.6.2010 9:27

50kaček na hodinu.

Odp13: Bude to husté.
Vlastimil Čech, 19.6.2010 20:02

Majitele DaV znám...

Odp14: Bude to husté.
iva, 19.6.2010 20:58

A znáte i Vasila?

Odp13: Bude to husté.
Alfons, 20.6.2010 14:40

To je správná volba. Za to se už dá pořídit půl hamburgru.;-)

Odp12: Bude to husté.
Alfons, 19.6.2010 16:33

Vysrat se v ČR je klíčový problém!!!!!;-) Tento problém za totáče nebyl. Mladí pos.... se !!! Poraďte starším a vůbec všem občanům kde se mají vysrat !!!

Odp13: Bude to husté.
Ufonek, 19.6.2010 16:45

Nejlépe do banky , a máte tam i papírky .Na ty židolichváře se patří ...

Odp14: Bude to husté.
Alfons, 19.6.2010 17:11

Hrabat a hrabat a ostatním utahovat opasky a nechat chcípnout.;-)

Odp11: Bude to husté.
Vlastimil Čech, 19.6.2010 20:07

Tak to by se panu majiteli líbilo... taky by se mohli zedníci složit na kalfasy, kolečka, lešení, nějakou kladku, nebo výtah... jo a na stan, kde by si pan majitel mohl uložit svůj materiál. A kdyby stan někdo vykradl, tak se zedníci samozřejmě složí na náhradu škody pana majitele...

Odp12: Bude to husté.
ivan, 20.6.2010 7:12

Už jste velmi blízko, pane Čechu, nechápu proč si parta zedníků nekoupí těch pár cetků sami. K čemu vůbec potřebují pana majitele?

Odp13: Bude to husté.
iva, 20.6.2010 12:37

Dostává zakázky ne? Nebo spíš získává. Peníze ne? to nevíš že kontakty dělají hodně v podnikáýní. No asi zas podotkneš, že to děláš jinak a lépe.

Odp14: Bude to husté.
ivan, 20.6.2010 15:08

Zakázky dostává ten kdo je schopný je realizovat, majitel stavebí firmy bez zedníků nebo tesařů to asi nebude. Závěrem nepodotýkám nic.

Odp13: Bude to husté.
Alfons, 20.6.2010 14:10

To je ono. Proč si občané v ČR SAMI neseženou investory? Válejí se na gaučích a nic. Vláda sem tam zajede na výlet do světe s kupou podnikateků, ale žádné investory nepřitáhnou. Je vidět že to neumí. Vyhozené peníze za výlety, ale nějaký den u moře atp. se také sejde za státní peníze.;-) Občané se pořád na někoho spoléhají, že jim někdo strčí práci pod nos. Vláda a politici nemají čas shánět investory, ti musí především vybírat daně a všemi možnými způsoby ždímat lenivé občany.;-)
Zn.: Ivan to jistí, ovládá a managuje přes Svíci.

Odp14: Bude to husté.
ivan, 20.6.2010 15:20

Na Svíci se bavím, ale taky hledám podněty k přemýšlení, nakonec je to její účel. /díky za ní/
Pak se ale „probudím“ a vím, že jsem zase zpátky v reálném světě kde nikdo neumírá starostí o radostné prožití mého života. (teda zaplať Pánbůh)

Odp15: Bude to husté.
Alfons, 20.6.2010 20:40

Ve tvém věku už nemůžeš vyhodnotit realitu života. Tvůj kompjutr v hlavě pracuje podle zastaralých algoritmů a zkušeností a proto upgrade SW na tvé mozkové kůře už nelze udělat. Čili vyměnit základní desku, tj, celé tělo i s hlavou. Až se znovu narodíš tak se ozvi.;-) Mladí mají hlavy čisté, proto radí takovým jaký jsi ty. Nebraň se tomu a smiř se s tím!
Svíce tvoje fozilní názory zatím toleruje;-)

Odp16: Bude to husté.
Tlapka, 21.6.2010 12:57

Jaké názory- ty anti alfonzivní? :-)

Odp9: Bude to husté.
Alfons, 17.6.2010 13:12

Už je to na tabuli.:-(

No přece rozhodovali by
:, 19.6.2010 0:34

pánové J+L+I. Protože si myslí, že jsou nejchytřejší, nejkrásnější, nejspraviedlivější, ale hlavně nejbohatší.
A protože se domnívají, že nikdo jiný nebyl, není, nebude, a nesmí být NEJ, jako oni.

My ostatní smíme být podle nich jen nejblbější, nejchudší, a nejubrečenější.

Čau „svatá trojice“, ó vy se máte, že srdce nemáte.)--; )

nelidský zločin na bohatých
Alfons, 19.6.2010 18:19

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/martin-potucek.php?itemid=10114
V jedné z nejvyspělejších zemí světa, v Austrálii, se důchod vyplácí po testování majetku. Kdo je bohatý, žádný důchod nedostane. Výše vypláceného důchodu je pro všechny stejný. ...
To je nelidský zločin na bohatých !!!!

Odp: nelidský zločin na bohatých
ivan, 20.6.2010 8:22

Já čumím jako vrána, Alfe. To, co se ti tady nesmírně líbí tak v mém případě kritizuješ, ale já to prosazju taky, už dlouho a jasně.

,,Každý by měl mít možnost se na svoje stáří zajistit sám. Tím, že by se vyplácel důchod pouze někomu, nebo všem stejně, ale pouze jako zajišťovací dávku, by stát nepotřeboval tak mohutný výběr daní, který stejně nikomu jeho budoucnost nezajistí, tedy by pracujícím nebyly odnímány peníze formou daně a mohl by se zajistit na svoje stáří podle svého uvážení. Tedy by nikdo, /odporní boháči a banky/ nemohly s tvýma penězma manipulovat-ukráct!.. bez tvého vědomí.

Letos byl den daňové svobody 17 června, tedy jsme všichni pracovali celého půl roku na potřeby státu, především na důchody jiných. Už chápeš? Systém trvalého přerozdělení je socialitický, nikoliv sociální.
Jakákoliv závislost je špatnost.

Jen tak mimo, Australská socialistická republika neexistuje, je kapitalistická.

Odp2: nelidský zločin na bohatých
Alfons, 20.6.2010 11:31

...,,Každý by měl mít možnost se na svoje stáří zajistit sám.....Trio ŽALOST na tom pilně pracuje. Občané si musi sami přilákat do ČR investory a sami vytvořit podmíky pro vznik nových pracovních míst. Od toho je přece demokracie. Když jsou občané líní a investory si sami nepřilákají je to jejich chyba. Vláda a politici jen dávají pozor na to, aby se k nám investoři moc nehrnuli a aby nebyla přezaměstnanost a aby se vybíraly daně.;-)

Odp: No přece rozhodovali by
ivan, 20.6.2010 6:56

Naopak, my ti držíme všichni palce, tak do toho.

Odp2: No přece rozhodovali by
Alfons, 20.6.2010 11:34

...Naopak, my tě držíme všichni pod krkem, tak do toho, do posledního dechu.....Vyždímáme tě jak citron a pak tě hodíme do popelnice. Měj na mysli naše blaho a pracuj pro nás zadarmo do roztrhání těla.;-)

Odp3: No přece rozhodovali by
ivan, 20.6.2010 12:07

Alfíku, je vidět, že zde na Svíci si to mladé přiblblo právě ty. /oblíbený výraz, že/ Z Romantika, po asi dalších padesáti nickách nyní Tečka-čárka, toho asi nikdy moc nevyždímal, jak to tak vypadá. ;-)

Odp4: No přece rozhodovali by
Alfons, 20.6.2010 14:44

Nech si poradit od mladých. Získávej podporu od Svícařů, bij se jako lev. Tvoje popularita stoupá, máš zde mnoho obdivovatelů. ;-) Prostě znáš život a víš jak na něj. ;-)

Odp5: No přece rozhodovali by
ivan, 20.6.2010 22:25

in memoriam

Odp5: No přece rozhodovali by
Neuvedeno, 21.6.2010 8:59

Tak jsem zvědav, jak to opravdu dopadne s těmi studenskými půjčkami. Včera jsem slyšel, že stát za půjčky studentům vlastně nic platit nebude, že totiž školám dá jen nižší příděl peněz a ostatní peníze na školné půjčí studentům a ty pak doplatí vysokým školám peníze do dnešního stávajícího stavu nákladů vysokých škol. Takže vlk se nažral a koza zůstane celá a nový dluh žádný státní nad současný stav ani bankovní nevznikne.
Přitom zase v televizi tvrdil nějaký vyjednávač trojkoalice, že půjčky budou navýšení rozpočtu vysokých škol a že si s tím vysoké školy budou moci dělat co chtějí. Tím pádem tedy by vzniklo opravdu další zadlužení naší země s dlouhodobým splácením, tedy i včetně úroků, které by činily nakonec i třeba dvojnásobek dluhu, tedy v době, kdy bývalý student by dosáhl jednapůlnásobku výdělku, by to byl celková částka splácení byla již trojnásobek původní částky dluhu vytvořeného za doby studia. Kdyby pak student nedosáhl ve 45 letech jedenapůlnásobku průměrného výdělku, tak by to musel pak za banky zaplatit stát. Jenže tato částka by byla zřejmě za všechny studentky a ještě za třetinu studentů, tedy za 66 % všech studentů. Takže jde v podstatě o skrytou strukturární zadluženost, kterou si dnes trojkoalice znovu dělá a kterou bude muset platit tento stát. Navíc bankovní dluh je také dluh evidovaný v tomto státě, takže zadluženöst Česka by se od samého začátku zavedení placení školného a také zavedení dluhu studentům opět zvýšila.

Odp6: No přece rozhodovali by
iva, 21.6.2010 9:18

Jste velmi chtrý, když takhle jdete až do důsledku. Já jen nevím jakým způsobem se o půjčku bude žádat a jestli to bude někdo schvalovat. Manžel už čekal jak na smilování, že syn začne pracovat a on se rozhodnul na poslední chvíli jít na vysokou. Trochu váhá kvůli tomu školnému, ale já zas vím, že vzdělání mu dává větší šanci sehnat práci. Teda pokud se nenaplní katastrofický scenář pana Kellera. Obory technické nebo ty o které je menší zájem by zůstaly tímto bez studentů. Teda aspon myslím...

Odp7: No přece rozhodovali by
Jimmy, 21.6.2010 10:00

Technické obory bez studentů nezůstanou, protože je mezi lidmi známo, že absolventi technických oborů snadno shánějí práci. Sice technik pracující v oboru bude mít pravděpodobně menší plat než např. ekonom pracující v oboru, ale pravděpodobnost, že sežene práci ve svém oboru je větší.

Pokud odpadnu ti studenti, kteří se na techniky hlásí s myšlenkou „na ekonomku, práva, filozofii atd. mě nevzali, tak to zkusím na technice, tam mě vezmou“, tak to žádná škoda nebude, protože tito studenti stejně na technikách vypadnou během prvních 2 let (typicky do 3. ročníku postoupí 30-50% prváků) a zůstanou tak pouze ti, kteří techniku opravdu chtějí dělat.

Odp8: No přece rozhodovali by
Ufonek, 21.6.2010 10:19

Ale je také třeba vidět , že efektivita práce se rok od roku zvyšuje a je potřeba stále méně a méně lidí . Ani vystudování vysoké školy neznamená jistotu pracovního uplatnění . Již dnes je jasné , že se bude vyrábět méně a méně výrobků , jelikož docházejí zdroje .Možná , že se začnou vyrábět ty věci jež maj nějaký smysl a význam .

A proto jediné perspektivní zaměstání dneška je pracovník v krematoriu , počet zasebevražděných či zavražděných lidí rok od roku roste .

Odp9: No přece rozhodovali by
Alfons, 21.6.2010 10:29

To je ta krásná motivující tržní nejistota! Ale studenti jsou chytří. Když dokáží radit babkám a dědkům koho volit, určitě odhadnou vývoj a potřeby společnosti a podle toho si vyberou studijní obor. A až vystudují a budou pracovat, budou mět nadprůměrné mzdy a z toho budou splácet půjčku. Taková perspektiva před sametem nebyla.

Pozn.: komentáře se dále nevětví.
Odp9: No přece rozhodovali by
iva, 21.6.2010 10:31

No to jsem právě měla na mysli. Se někdy blbě vyjádřím. Mám obavy, že vlastně přestává na všem záležet. Ten Keller to říkal, že zatím ještě u nás práce, pro ty vysokoškoláky je asi měl na mysli ty technické obory, protože vysokoškoláků byl u nás nedostatek. Ale třeba ve Francii, Německu a vyspělejších zemích tam už místa pro vysokoškoláky volná nejsou.

Pozn.: komentáře se dále nevětví.
Odp9: No přece rozhodovali by
Jimmy, 21.6.2010 10:34

Já to ze své pracovní pozice vidím přesně naopak. Každý rok se na trh dostává stále více různých modelů daného zboží ať už se jedná o jakékoliv zboží. Podívejte se, kolik máte na trhu typů mobilů, notebooků, televizí, DVD přehrávačů atd. A všechny ty modelové řady musí někdo navrhnout, někdo musí navrhnout nástroje pro použité díly, je potřeba vypracovat výrobní postup, vyřešit výstupní kontrolu různých modelů, připravit servisní manuály atd. Tedy práce techniků třeba stále více, ne méně. A i kdyby docházely zdroje, tak práce techniků neubude, ale právě naopak, protože ty zdroje bude třeba efektivněji využívat.

Podívejte se např. na motory v autech. V principu je to zcela triviální věc, kterou trochu lépe vybavený zámečník dokázal vyrobit už před 100 lety. Ale pokud chcete vyrobit dnešní motor, který má několika násobně větší litrový výkon, výrazně menší spotřebu, nesrovnatenou životnost a spolehlivost, tak potřebujete zavedenou motorárnu plnou zkušených techniků, kteří mají schopnosti a prostředku k tomu zkoumat co který parametr při své změně způsobí a co tedy vylepšovat aby motor měl stále větší výkon z jednotky objemu při stále nižší spotřebě nebo menších emisích.

Pozn.: komentáře se dále nevětví.
Odp10: No přece rozhodovali by
Ufonek, 21.6.2010 10:57

V poslední době byl v trendu nenažraný materialismus , do budoucna lze očekávat antimaterialismus .
To je prostě zákon akce a reakce .
Dále je také vidět , že poslední doba se vyznačovala kosmopolitismem (komunismus , globalismus ) a proti tomu jsou v opozici nacionalismus a některá náboženství . Třeba ten nacionalismus to je ideologi založená na antimaterialismu . Proto jsou všichni nacionalisté označováni za neonacisty i když je tomu přesně naopak .

Odp11: No přece rozhodovali by
Jimmy, 21.6.2010 11:23

Pokud očekáváte, že se změní lidská podstata, tedy snaha mít více a mít se lépe, tak se asi nedočkáte.

Nevidím nikde na obzoru žádné davy vyznačující antimaterialismus. Sice už ve starověku byli mniši a poustevníci vyznávající minimalismus potřeb a vzdávající se dobrovolně pozemských statků ale bylo jich stejně jako dnes, tedy naprosté minimum. A nevypadá to, že by se to nějak měnilo.

I lidé, kteří nevyhazují peníze za „hlouposti“, je pouze vyhazují za jiné, dražší a možná kvalitnější „hlouposti“. Já sám jsem toho příkladem ;-)

Odp12: No přece rozhodovali by
Ufonek, 21.6.2010 12:10

Ale ještě jsem nepochopil čím budou ti lidé platit , když jejich příjem nebude kolikrát stačit ani na pokrytí základních lidských potřeb : jídlo , bydlení . Zvíšení DANĚ Z PŘIDANÉ HLOUPOSTI opravdu přinese důsledky , jež si ani ve svých snech nejste schopen představit .

Odp12: No přece rozhodovali by
Tlapka, 21.6.2010 12:48

Svatá pravda, přirozená povaha Veškeré živé hmoty je mít se lépe, zvláště na úkor ostatních „já mám co každý nemůže mít“ :-) třeba se s tím pouze smířit.

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.