Nefilozofujte u piva, přijďte na Svíci.cz!

Komentáře k článku

26.4.2006 15:36

Nech brouka žít

Marcel

Už od malička chovám úctu ke hmyzu. Možná si řeknete, že na tom není nic zvláštního, ale několika lidem v mém okolí to připadá směšné a klepou si na čelo. O co vlastně jde? Jde o to, že mám-li v místnosti pavouka libovolných rozměrů, brouka, mravence či mouchu, tak „normální“?? člověk vezme třeba kus novin a zbytky pak seškrábe ze zdi přičemž na zdi obvykle (byla li ta zatracená havěť dostatečně velká) zůstane flek připomínající do příštího malování místnosti nemilosrdnou krutost toho, že breberka vlezla kam neměla, za což byla odsouzena k trestu nejvyššímu.
Už jako malému mi maminka říkávala chyť tu mouchu, ať neleze po jídle a zabij jí. Hoď ji do horké vody, ať je od tý mrchy pokoj. Nikdy jsem to neudělal. Vždy jsou mouchu chytil a vynesl ven, kde jsem ji pustil. To samé dělám s pavouky. I když se pavouků mírně štítím nevraždím je, ale většinou za pomoci nějaké krabičky a kusu papíru ho dostanu ze stěny a vyhodím ven do trávy.
Říkám si, že kdyby někdo třeba měl psa, kočku, nebo jiné zvíře, tak mu taky asi nebude sekat hlavu za to, že se vyčurá na lino, nebo sežere něco, co neměl. A na druhou stranu pavouk, nebo pes, obojí jsou to v podstatě zvířata a mnohdy i stejně roztomilá (občas je i pavouček roztomilejší než pes), akorát pes je velký, našemu oku lépe viditelný, kdežto pavoukovi nevidíme na jeho smutné oči když ho jdeme ztrestat novinami.
Chtěl bych se zeptat, jestli je ještě někdo tak „praštěnej“ jako já a jestli za to musím stydět před lidmi, kteří si, jak jsem zmínil, „klepou na čelo“? ;-)

Souhlasím s autorem ....
linuxdrak, 26.4.2006 15:54

Souhlasím s autorem ....

Odp: Souhlasím s autorem ....
linuxdrak, 26.4.2006 15:55

PS : Ochranci budou mít z tebe velikou radost !

Odp2: Souhlasím s autorem ....
Tlapka, 21.5.2009 11:14

Já bych byla proto aby se jim dávala antikoncepce, když jej jich moc nebo koušou a jsou jedovatí.

Jsem na tom zcela stejně :-) Pavouci mi...
Nikola, 26.4.2006 17:32

Jsem na tom zcela stejně :-) Pavouci mi nijak nevadí, když se jim u nás líbí, nechám je v klidu (tolik jich zase není) a běda tomu, kdo by jim chtěl ublížit :-) Viditelné pavučiny ovšem vymetám. Letní poletování včel a vos mě ponechává docela klidnou, občas si na mě nějaká sedne, chvíli posedí a zase odlétne :-) Každý rok ostatně povytahuji z bazénu několik desítek topících se včel, a a než oschnou, nechávám si je na ruce, což trvá pár minut.

Odp: Jsem na tom zcela stejně :-) Pavouci mi...
Tlapka, 21.5.2009 11:15

Navíc myslím, že pavouci mají vysokou inteligenci, kterou my nechápeme. Potřebují ke stavbě pavučin geometrické znalosti.

Neškodní pavoučci=)
Sluníško=), 26.4.2006 18:02

Také musím souhlasit,malé(ale i velké)pavoučky nezabíjím,vždyť přeci „Pavouci přinášejí štěstí a kdo nějakého zabije,smůla se mu bude lepit na paty....!“=)

Mno...
Saw, 26.4.2006 19:03

Samozřejmě, jako každý jiný živý tvor, i hmyz cítí bolest. Ovšemže na úplně jiné úrovni než vyšší živočichové, ale cítí. Vaše chování je tedy správné.

Na druhou stranu, člověk denně zabíjí nepředstavitelné množství zvířat i celých druhů, takže lítost tohoto rázu je přeci jenom to, kvůli čemu si někteří lidé ťukají na čelo. A dělit zvířata na ty co se mi líbí a ty, co se mi nelíbí je už vůbec prapodivné. Za nejlepší považuji ono umístění v biologickém členění podle složitosti nervového systému.

Pokud máte rád zvířata, můžete pro ně udělat hodně, ale u hmyzu bych být vámi nezačínal...

Odp: Mno...
Tlapka, 21.5.2009 11:16

No jeden má rád holinky a jeden hodinky, není třeba si na hlavu ťukat.

Hmyz zmiz!
Technokrat von Technodrom, 26.4.2006 19:27

Jo, celkem souhlas, ALE co děláš s tzv. obtížným hmyzem, krev sající klíšťata, ovádi, ty taky vypustíš na trávníček? Nebo třeba mravenci v kredenci, to je pak úplně super velká rodina :-), zkrátka někdy je třeba je usmrtit (moderní bydlení si to žádá :-( )

Odp: Hmyz zmiz!
lada_rei, 24.8.2007 21:55

Vyzkoušej to jinak: Bráška se mě ptal, co s mravenci, kteří se mu nastěhovali do domu. Nabídl jsem mu: Požádej jejich královnu, aby se své vojsko odvedla na vhodnější místo. Mravenci odešli.
Švagrovi lítala kolem hlavy vosa. Mával rukama a vosa lítala ještě rychleji. Chytil jsem ho za ruce a požádal vosí královnu, aby si tu nezbednou holku odvedla pryč. Vosa okamžitě odletěla. Švagr se tomu smál a vosa byla hned zpátky. Musel jsem teda žádost opakovat. Vosa odletěla.
Co je k tomu třeba ? Ta slova, žádost musí jít ze srdce, musíš to cítit uprostřed hrudi. Ta kouzelná míra spočívá ve vědomí pokory, že ten tvor i já jsme součástí života na Zemi i existence vesmíru. A pamatuj na poděkování.
lada_rei

Odp2: Hmyz zmiz!
Mar0989887, 18.11.2019 23:29

Ty seš hlavně blázen a měl by jsi mluvít s psychologem ne s mravencem nebo vcelou

Odp: Hmyz zmiz!
Mirtandriela, 5.4.2008 16:37

Mravenci v kredenci?Dejte sazenici bazalky do kredence.mravenci nesnášejí pach bazalky.odejdou pryč.

Odpověď
Maura, 26.4.2006 19:33

Jsem stejně tak praštěná ........... mám panickou hrůzu jen z hlodavců. Ale pokud je možné, přírodu nechávám na pokoji, vážím si jí a miluji jí.
A tebe si vážím, že jsi napsal tak krásný a citlivý článek- díky za pozitivní myšlenky na svíci.

Rozdílné zacházení
romantik, 27.4.2006 13:18

„Hmyz je docela jiný“. Tak nějak se jmenuje velmi zajímavá a krásnými obrázky doplněná kniha. Se zájmem si ji přečte i úplný laik. Některý hmyz je třeba hubit vždy, všude a za všech okolností např. blechy, vši, klíšťata, komáry a mouchy, přenášející těžké smrtelné nemoci. Pokud se člověku v malé zahradní boudičce usadí sršni, udělají si tam ¾ metru vysoké hnízdo, kvůli kterému nelze téměř do boudičky vejít a během odpoledne člověka třikrát bodnou žihadlem, tak nezbývá nic jiného, než hnízdo sršňů chemicky zničit. Mravence v kredenci také nelze trpět. Pavouka na půdě, ve sklepě nebo na chodbě trpět lze, je prospěšný. Lidé alergičtí na včelí a vosí bodnutí se nemohou smiřovat s přítomností tohoto blanokřídlého hmyzu ve svém bytě, protože by je to mohlo stát život. Naopak šlapat a likvidovat každého brouka na lesní nebo polní cestě je barbarství, přečin proti ochraně přírody, naprostý nedostatek vztahu k živé přírodě a nedostatku estetického cítění. A ještě dodatek:
Všechno, co jedinec dělá jinak než ostatní lidé, způsobuje jeho osamocení. I zcela neškodnou odlišnost v chování nebo zevnějšku jedince ostatní lidé trestají přinejmenším ťukáním si na čelo.

Odp: Rozdílné zacházení
Nikola, 27.4.2006 13:50

Tak to máme hezky rozškatulkováno, tyhle musíme hubit vždy a všude, tyhle jen když se nám někde rozlezou, a zbytek můžeme chránit. Když to budeme dělat po svém, budeme za pomatence :-) A já se tedy ptám, je snad to, že něco dělá většina, důkazem o tom, že koná správně a smysluplně? Odpověď je zřejmá, nikoliv, stačí se podívat do historie. A na závěr též jeden dodatek: Nevím, jak komu, ale mně vždy přijdou ti posměšně si ťukající na čelo, sami o sobě velice směšní :-)

Odp: Rozdílné zacházení
Maura, 27.4.2006 22:31

Hezky jsi to řekl. Já patřím mezi ty, kteří dělají spoustu věcí jinak a vůbec mi nevadí, že si někdo ťuká na čelo. A vždycky si vzpomenu na ten rozkošný biblický příběh, jak se smáli, když Noe stavěl archu. Taky se mu smáli a ťukali si na čelo, že ? Když víš, proč něco děláš jinak než ostatní a neděláš to bez rozmyslu, pak máš právo na to se lišit a nemusí ti vůbec vadit, že jsi v něčem osamocený, ve svých názorech, viděních a myšlenkách. Já se toho nebojím a je mi to jedno, alespoň mám klid, když se mne druzí nevšímají ....... třeba si můžu více užívat svého životního času čtením knížek, které psali autoři, o kterých lidé tvrdili, že jsou blázni, protože myslí jinak, cítí jinak :-)

Odp: Rozdílné zacházení
lada_rei, 24.8.2007 22:01

Víš co je na tom paradoxní? To, že musí zahynout hmyz, protože je alergik alergickej. Ten hmyz za to nemůže. Problém je v alergikovi - ne v okolním světě.
Obecně vzato: Alergie u něj vznikla jeho odmítavou reakcí na situaci, ve které se mimo jiné vyskytoval i hmyz. A ten hmyz - i když tehdy nebyl pro situaci a reakci důležitý, byl vnímán a stal se do dalšího života spouštěčem reakce.
Lze to řešit.
Jak se na to díváš takhle ?
lada_rei

Odp2: Rozdílné zacházení
Mirtandriela, 5.4.2008 16:40

Jistě,hmyz za alergii nemůže.Ale přesto je jasné,že když má někdo alergii takovou,že může třeba na vosí bodnutí zemřít,tak i když se mu to příčí,přece radši zabije vosu.A já to chápu.Ale nedělám to.Nemám alergii:)

Od ťukání ke zmlácení
romantik, 27.4.2006 22:22

Pro Nikolu:
Pozor, ti spoluobčané, kteří si ťukají na čelo, Vás mohou pouze za Váš smích nebo pro Váš názor také zkopat do obličeje!

Odp: Od ťukání ke zmlácení
Nikola, 28.4.2006 8:47

No jestli budou ti spoluobčané trénovat karate alespoň těch pár let jako já, tak by se jim to snad mohlo i podařit :-)

Jste statečná
romantik, 9.5.2006 22:25

Velmi oceňuji Vaši statečnost a moderní logické myšlení.

Odp: Jste statečná
Nikola, 10.5.2006 11:38

No je mi jasné, že to myslíte ironicky, jak také jinak, že? :-) Ale odpovím vám, jako kdybyste to myslel skutečně upřímně. Statečnost se projeví teprve v krizových situacích, kdy nejde v první řadě o vaši vlastní bezpečnost, ve kterémž případě by šlo jen o nutnou obranu, ale v tom, že například přispěcháte na pomoc někomu, kdo narozdíl od vás v ohrožení je, a to pouze na základě morálního imperativu a navzdory možné vlastní újmě. Takže asi tak :-)

Nebyla to ironie
romantik, 17.5.2006 22:31

Ocenění Vaší statečnosti nebylo ironií.

pavouci
Vladimír Kindl, 2.5.2006 8:43

Přijde mi, že by asi bylo lepší transportovat pavouky opačným směrem... Tedy z přírody k nám do domovů.

Jedině pavouci jsou totiž vynikající hubiči jiného hmyzu, kterého se štítíme zrovna tak.

Autorovi:
Jirka, 17.5.2006 10:24

Váš článek je skutečně velmi zajímavý a k zamyšlení...Vážím si Vás, Marceli, jste citlivý člověk a i váš článek je velmi citlivý a řekl bych, že poučný.

Pokud jde o pavouky, dělám to stejně, jako mnoho dalších lidí, vynáším je ven, komáry už však nešetřím, ale Váš článek mi ukázal nový pohled na zabití otravné mouchy...

Marcelovi
Ivan Placák, 31.5.2006 2:27

Mám to stejný,......Jednou jsem zachraňoval
akvarijní rybyčku celou noc,ráno jsem prohrál.....

Pavoučí povídání
lada_rei, 24.8.2007 22:10

Mám doma pavouka, se kterým si čas od času popovídám. Žena se jich štítí a hned by je zabíjela. Sedím večer u krbových kamen, poslouchám hudbu a pavouk buď vyleze sám nebo jej zavolám a pak přijde. Mluvím na něj, on se otočí ke mně a jakoby poslouchal. Po schodech klapaly pantofle a tak mu říkám:„rychle se schovej, nebo bude zle“. Bleskurychle se schoval. Když byl už zase klid, řekl jsem mu, že už m§že zase ven. Znovu přišel a tak jsem si s ním dál povídal. On na mě slovy nemluví, cítím ho srdcem. A tak rozprávíme už asi dva roky.
Stačí se tomu otevřít a dovolit to sám sobě.
lada_rei

Odp: Pavoučí povídání
Mudr., 26.8.2007 14:07

A v jaké psychiatrické léčebně jste hospitalizován?

Odp2: Pavoučí povídání
lada_rei, 7.9.2007 23:45

Napadla mě asociace: „vorkoholik“. Ten si také myslí, že je to celý svět.....

Odp3: Pavoučí povídání
Mudr., 9.9.2007 11:22

Stejně jako si pavouk myslí, že jeho celým světem je pavučina. Nedělejte si iluze. Silně totiž pochybuji o tom, že stejné pochopení jako máte Vy pro pavouka, má i on pro mouchu, která uvízla v jeho sítích. Počítám, že ti dva v tu chvíli asi moc nefilozofují. ;-)
Leda že pavouk trpí stařeckou demencí a nepamatuje si, co si má s lapenou mouchou počít. Určitě to nebude žádný teenager, když spolu drbete už dva roky!;-)

Odp4: Pavoučí povídání
lada_rei, 9.9.2007 19:13

Iluze si skutečně nemusím dělat. Iluzí je náš život, který zveme realitou. Staří Indové jej nyzývali „mája“, Toltékové „sen“ (sen jedince, sen skupiny, sen planety).
Člověk není jen hmota, orgány, tkáně, tekutiny.... To jen polovina nás samých. Toud druho stránkou, kterou teprve poznáváme (znovu poznáváme z hlediska moudrosti dřívějších civilizací), je duše. Nemůžete si na ni sáhnout, proto neexistuje ? To byl asi zjednodušující postoj. A vůbec nejde o to, co platí víc - jestli tělo nebo duše. Žijeme i druho stránku, většinou však nevědomě. Pokud bude prožívání vědomé, můžeme obě „poloviny“ zharmonizovat a pak bude náš život „úplný“. Myslím, že se nemusíte posmívat aspektům a projevům duchovní stránky života. Konečně je to právě lidský výsměch a nadřazený postoj k přírodě, který nás přiádí do konfliktu s přírodou i námi samými.
Ve vaší formě projevu vnímám agresivitu. Máte ji mít - je vaše. Ze zkušenosti vím, že agresivita často strach z neznámého, nepoznaného. Svými příspěvky vás neohrožuji. Dokážete to také ?

Odp5: Pavoučí povídání
Mudr., 9.9.2007 21:02

Já zas ve vaší formě projevu vnímám dogmatismus. Považujete-li vyjádření odlišného názoru za agresivitu, pak nechápu proč se zapojujete do diskuse. Snad proto, aby s vámi všichni diskutující souhlasili? Duchovní stránku života si nedovoluji nikterak zesměšňovat, přestože s pavouky si příliš nepokecám, ale také je nezabíjím, stejně jako žádné jiné tvory. Je mi tedy záhadou, čím byly pro vás mé příspěvky ohrožující. Že by snad těmi mrkajícími knoflíky? Pak, prosím, přijměte moji omluvu a jako důkaz, že to myslím upřímně, vám tentokrát posílám „úsměváčky“ :-):-):-):-):-)
A dovolte mi ještě jeden dotaz- pro „spiritualisty“ je zapovězený smysl pro humor a světskou zábavu? A neberte tuto otázku jako „další“ útok, míním ji vážně, opravdu mě to zajímá. Děkuji.

Odp6: Pavoučí povídání
lada_rei, 9.9.2007 21:21
Odp7: Pavoučí povídání
Mirtandriela, 5.4.2008 16:45

poslední tři dlouhé odstavce komentářů jsem nečetla,nemám ˇbohužel čas.Ale myslí si,že ať už pavouk chápe to duševní spojení nebo ne,tak je to přeci jedno.Pravda je,že je možné,že to chápe.HNikdy nemůžeme o pavoucích vědět vše.A jestli ne...copak to vadí?Není to důležité a myslím si že vás to od povídání s ním neodradí:)nebo snad ano?

SOUHLAS!
Mirtandriela, 5.4.2008 16:29

Praštěnej?No to určitě ne.Vždycky jsem měla ráda hmyz.Máme doma nádherné fotky pavouků,brouků i všeho dalšího.Nikdy nezabújím hmyz naschvál.Zrovna dneska jsem zjistila,že dva malí kluci rozkopali mé oblíbené mraveniště,které chodím pozorovat.Mám na ně hrozný vztek.Dneska půjdu rozvěsit letáčky proti zabíjení mravenců.

lidi si klepou na čelo dost často
Bára, 20.5.2009 21:44

:-)ahoj Marceli ,
upřímně hmyzu se štítím,ale asi tak jako ty není v mém zájmu je proto zabíjet, musím říct,že jsou chvíle kdy jsem za to sklidila hloupé poznámky,byla jsem vegetarián,to ještě ušlo ,ale taky se to bez klepání neobešlo,teď jsem vegan,sice nevím proč ale i mí nejbližší přátelé si klepou na čelo,přestala jsem kouřit protože tabákový průmysl testuje na zvířatech,nekupuju si testovanou kosmetuku a zatím se mi i daří obejít se bez prášků,to už si někteří nejenom klepou na čelo ale sklízím posměšné poznámky a to hodně často.........takže si z toho nic nedělej :-) ;-)

Jsou tu i ateisté?
Lord, 11.8.2012 16:50

Vaše názory jsou totálně ujeté.. Děláte v pár ohledech něco jiného než ostatní a cítíte se vyjímeční. Když by se stejně chovali všichni, nebylo by na tomto světě možné žití. Určitě ne civilizované.. V podstatě se projevujete jako jakákoli menšina..

Dneska jsem měl chvilku času, tak jsem...
Platfus, 11.8.2012 19:38

Dneska jsem měl chvilku času, tak jsem se začet do tohoto článku i s několika komentáři. Chvíli mi tak vězel v hlavě. A ačkoliv i jindy si, dá se říct, vážím života v jeho různých podobách, a celkem jsem zajedno s autorem článku, věci nabraly kuriózní obrat. Plán na dnešní den zněl „nalakovat pískoviště pro děti“, nastoupil jsem s barvou a štětkou. Ovšem jakmile jsem odendal z pískoviště poklop, zjistil jsem, že po něm leze tak tři sta mravenců. Etické dilema jsem si vyřešil během pár vteřin a prostě jsem to vystříkal Biolitem. Nejsem na sebe hrdej, ale udělal bych to zas :-).

Odp: Dneska jsem měl chvilku času, tak jsem...
Tlapka, 17.8.2012 12:51

Jasně, všichni se na Zem nevejdou. Příroda s mezidruhovým- i vnitrodruhovým bojem počítá. Pokud by to byl výmysl Geniálního Dyzajnéra tak si to musí srovnat sám mezi sebou. :-)

Odp: Dneska jsem měl chvilku času, tak jsem...
ivana Kozárová, 6.9.2015 22:04

když tě štípne brabenec,učiní Ti pupenec....Co udělá Biolit,nedovedu vysvětlit:-(

mám vás ráda :)))
klarka, 2.9.2015 16:38

Jsem tak...tak moc ráda že je nás víc :) jsem taková a je mi 13 let a dokonce když najdu mrtvého broučka mu udělám pohřeb a nedej bůh abych omilem nějakému hmyzu ublížila ...to bych si pak oči vyplakala

Odp: mám vás ráda :)))
ivana Kozárová, 6.9.2015 21:54

Milá Klárko,když najdu v rybízu mravence,nesu ho zpátky do mraveniště,co máme na zahrádce. Je nás hodně takových! Ať Ti dobře jde škola,a máš se fajn!

Před týdnem jsem odevřel dveře u svého...
Neuvedeno, 6.9.2015 22:31

Před týdnem jsem odevřel dveře u svého přístřešku pro budoucí zvířata, dodávám, že tam ještě nejsou, a co nevidím. taková mičuda sršního hnízda. Sršni lítali okolo a co já s tím. Potřebuji tam chodit pro nářadí a materiál. Takže jsem tam hrdině vešel a vzal jsem 6 m tyč. S tou tyčí jsem shodil to hnízdo na zem. No začal najednou řádit takový roj, že jsem musel zavřít dveře a jít pracovat tak deset metrů od místa činu.
Když jsem pak chtěl jet domu a uklidit nářadí, asi tak po pěti hodinách, tak jsem otevřel dveře a viděl jsem, jak sršni pečlivě se snaží něco dělat v místě bývalého přichycení k trámu. Pro samou práci si mě celkem nevšímali a už byli celkem klidní. Jen tam tak poletovalo asi dvacet sršňů.
Za čtyři dny jsem tam přijel pracovat znovu. Říkal jsem si, že tam budou mít asi vybudované nové dílo. Jenže nebylo a sršni byli pryč. Tak jem si oddechl, protože bych jim to hnízdo musel schodit znovu.
Už jsem dost otrlý. Některý rok jsem narazil na mém pozemku také i na tři zmije. Snažím se mit stále sebou mobil v kapse. Docela se mi to vyplatilo, protože jsem také dostal jednou infarkt a nebýt mobilu, byl bych už v pánu. Sice tam za mnou sanitka nejela, ale když jsem přijel vlakem do mého bydliště a srdce bylo stále špatné, tak přijela pro mně přímo na nádraží a frčela se mnou do krajské nemocnice na stend.
To holt je tak, že člověk jde na jednu operaci a pak se nesmí delší dobu hýbat a výsledek je takový, že cévy u srdce jsou pak raz dva zacpané cholesterolem a jde se na operaci další. Stáří je prostě ošidná záležitost. Umřít člověk musí, i kdyby denně bral mateří kašičku. Jenže ti co mají více peněz na léky, leckdy umřou trochu později. To je celý ten zázrak lékařské péče.

Odp: Před týdnem jsem odevřel dveře u svého...
ivana Kozárová, 8.9.2015 16:00

To jste statečný,pane neuvedeno. Sršní se bojím. Je těžké s nimi vyjít,když se nastěhují někam,kam člověk potřebuje chodit....Jednou měly svoje hnízdo u nás na bezince. A taky ho samy opustily. ten rok jsem prostě na bezinku nelezla. :-)Letos by měla být tuhá zima- podle vos.U nás jsou všude. A mám před nimi respekt,neoháním se po nich,preventivní válku nevedu a střety nevyhledávám...Mají geniální styl letu a můj veškerý respekt:-)

Neoháněla jsem se, jenom čistila maliny...
quick, 8.9.2015 19:43

Neoháněla jsem se, jenom čistila maliny a stříhala trávu.
Jsou tam v břehu dvě hnízda zemních vos, vzdorují, nic na ně neplatí, po každém vystříkaní vstanou jako noví bojovníci. Asi jsem jednu nechtě přimáčkla, odnesl to prst a mám poněkud „větší“ jednu ruku.
Jela jsem raději domů, ale nijak hrdinsky jsem se necítila, nikdy u nás nebylo zvykem nechat práce po píchnutí vosou nebo včelou.
Když má někdo alergii, je to samozřejmě o něčem jiném.

Odp: Neoháněla jsem se, jenom čistila maliny...
ivana Kozárová, 9.9.2015 14:08

Je to s těmi reakcemi na bodnutí hmyzem čím dál horší.Mnoho lidí je dnes v ohrožení života. Snad je to v důsledku chemizované pastvy,postřikama,práškováním a bůhvičím.Dřív stačilo obložit octanovým obkladem a chladit,teď to nestačí. Štíplo mě něco - ale vosa ani včela to nebyla,byl to drobnější hmyz - a ruka s boulí větší než švestka. Trvalo to pár dní,než se to vstřebalo a citlivé to je dodnes.Tak nevím,co to je,- a to jsem vydržela si na to vůbec nesahat.:-(

Včelí bodnutí se používá jako lék. Říká...
Vlastimil Čech, 12.9.2015 17:45

Včelí bodnutí se používá jako lék. Říká se tomu „apis terapie“. Není to tak jednoduché, jak se říká: „zabouchej na úl“...včely k tomu přímému přírodnímu použití mají být mladé, zdravé...A ti léčitelé dokonce prý včelku umístí na konkrétní místo těla. Snad to souvisí i s Akupunkturou, ale nevím...
Mimochodem včelí jed se výborně prodává. Odběr jedu přináší včelaři významný finanční přínos. Sám jsem to nezkoušel, ale tady to dělali a nemohli si efekt dost vynachválit...

Odp: Včelí bodnutí se používá jako lék. Říká...
quick, 13.9.2015 16:16

Zdá se, že včelí jed „letí“, říká se mu přírodní botox a protože včely nejsou údernice a odmítají zvyšovat produkci jedu, ve V. Británii prý je na toto kosmetické vylepšování pořadník.
Samozřejmě se dámy nebodají včelami, ale podkožní injekcí nebo aplikací pleťové masky.
V USA si včelař s roztroušenou sklerózou prý dává denně jednadvacet žihadel, s velmi dobrým efektem na nemoc.
V každém případě naši předkové věděli, proč včely chovají ve vážností, i když léčebné účinky neměli potvrzené.
Podobně je to i s hadím jedem.

Odp2: Včelí bodnutí se používá jako lék. Říká...
ivan, 14.9.2015 20:23

Q, já mám naopak opačné ifo. Entimologové naopak tvrdí, že jedy bodavého hmyzu jsou neustále agresivnější protože se v hospodářské krajině vyskytuje neobvykle vysoké množství chemických látek,- hotových jedů, které ještě před padesáti lety neexistovaly.

Kosmetiku vynechávám protože o ní nic nevím, ale občas nějakou tu plastikovou tlaminku potkám. Jestli je to vylepšení, tak prosím.

Jaký by byl efekt na pánovo zdraví kdyby si těch žihadel dával 22 ? Proč 21 a ne třeba dvacet? Je důležité to číslo nebo množství?

Q, myslím, že lidé znali konzervační a anibiotické účinky medu už ve starověku.

Tuším, že to byl král Priam, kdo nechal svou zesnulou manželku naložit do medu, aby uchoval její podobu a mohl jí vídat.

Q, lidé měli léčivé účinky různých substancí vypozorované a jejich účinnost ověřenou praxí. V mnohém bychom k nim mohli vzhlížet s hodně zakloněnou hlavou.

Odp3: Včelí bodnutí se používá jako lék. Říká...
Vlastimil Čech, 15.9.2015 18:40

he he he
těch jednadvacet žihadel je asi nějaká „esoterika“.
Množství a kvalita včelího jedu závisí nejen ny potravě včely, ale taky na jejím věku. Největší otoky a bolest působí bodnutí staré včely. To jsou takové ty tmavé a olysalé stařeny, které jsou plné jedu. Navíc včelí jed je směsí tří chemikálií, tří jednoduchých jedů. Tyto tři jedy se údajně nacházejí také v jedu vosím, sršním, a i zmijím. Liší se mezi sebou poměrem těch třech součástí.
Účinek bodnutí hmyzem bývá zdůrazněn také tím, že hmyzí žihadlo je občas znečištěno předchozím použitím. Dokonce i včela si nemusí nutně žihadlo i se svými vnitřnostmi při bodnutí VŽDYCKY vytrhnout. (viděl jsem) Pak na té hmyzí zbrani (hlavně vosím žihadle) zůstane nějaké znečištění, nějaká infekce.
Ovšem ten strejda se svými jednadvaceti žihadly se řídí asi nějakým řádem. Prostě našel si, podle všeho, nějakých 21 akupunkturních, nebo jakých bodů na svém těle a do nich to pere. Nebo to byly ty čákry? No prostě něco pavědeckého.

Odp4: Včelí bodnutí se používá jako lék. Říká...
quick, 16.9.2015 21:34

Měla jsem na mysli spíš kvantitu, t.j. že poptávka převažuje nad nabídkou, protože včely si asi nedají do množství jedu zatím geneticky mluvit jako slepice - vejce nebo maso.
Naši předkové konzervovali medem spíš ovoce. To, co píše Ivan, provozovali také v Egyptě, když třeba přepravovali vládce, kterého někdo nenápadně otrávil daleko od domovského trůnu.
Na jednadvacetižihadlového včelaře jsem náhodou narazila v nějaké bakalářské práci na internetu /nešlo o Plzeň, obor nevím a ani jsem nepátrala po pramenech/. Někdo mu je musel přikládat a možná se mu včel na záda do jedné řady víc nevešlo.
Průběh roztroušené sklerózy je nevyzpytatelný tak, jak nemoc sama. Jsou formy pomalé, které vyžadují minimum léků a jindy je nezastaví lék žádný. Možná měl pán štěstí a bylo by to stejné i bez žihadel. Pokud si nepolepšil, rozhodně si neuškodil. A „víra tvá“ - jsou věci mezi nebem a zemí. Včelí jed snad má obsahovat i glukokortikoidy, t.j. léky, které se při RS podávají.
Naši předkové pracovali pomalu, ověřovali a věděli jak, i když /vědecky/ nevěděli proč. Obávám se, že dnes mnohdy víme rychle proč, ale nevíme jak.

Odp5: Včelí bodnutí se používá jako lék. Říká...
Vlastimil Čech, 18.9.2015 11:44

Množství jedu závisí docela určitě na věku včely. Čím starší tím víc jedu. (mimochodem, nebývá to u některých žen stejné-říká se „jedubaba“ ;-)) A starší včely jsou bodavější než mladší. Toho se využívá u sběru včelího jedu.
Některé včely jsou bodavější,některé jsou mírné. Třeba přítel včelař ze sousední obce měl jakési menší, velice tmavé včely. Medařky velice dobré a hlavně jisté, vždycky něco měly, i když my ostatní jsme utřely nos. Ale bodavé byly až hrůza. Naše domácí včela je ovšem bodavější, než kraňka. To jsou šlechtičny. I když jsem slyšel, že vlašky jsou taky dobré.
Jestli se MNOŽSTVÍ jedu geneticky ovlivnit dá, nebo nedá, nevím. Ale vím, že šlechtění JE genetická manipulace. Třeba černoši v Africe svými vrozenými vlastnostmi vyšlechtili nesmírně útočné africké včely. A tupí a drzí ekológističtí aktivisti přenesli tu agresivitu na včely v obou Amerikách... Ale jak říkám, o množství jedu nic nevím.

Odp6: Včelí bodnutí se používá jako lék. Říká...
Vlastimil Čech, 18.9.2015 11:46

pardon: ovšem utřeli nos...:-(

Odp6: Včelí bodnutí se používá jako lék. Říká...
ivana Kozárová, 18.9.2015 19:26

Jan Neruda rozděloval a rozlišoval baby a báby. Baby jsou zlé a nic pořádně neuvaří,přidávají jedu do pokrmu,, Báby jsou hodné a bez obav se u nich dá stravovat,,, Ostatně i mnozí osvícení lidé už dnes vědí,že si nemají vzít jídlo od kuchaře,co má ve zvyku při vaření nadávat ... je to pak v jídle... brrrr...

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.