Pro všechny přemýšlivé lidi

Komentáře k článku

31.3.2006 7:58

Jak je to s českým pivem?

České pivo je jedním z typických znaků, kterým se hrdě představujeme světu. Zastávám názor, že by se Češi mohli chlubít spíš něčím jiným. Hned vysvětlím proč. České chlubení se odehrává na několika frontách.

První místo v tabulkách

Podle několika statistik vypijí Češi nejvíce litrů piva na osobu na celém světě. První pozice na vrcholu tabulky jistě vypadá pěkně a leckoho to zahřeje u srdce. Co se však skrývá za prvním místem ve spotřebě alkoholického nápoje? Znamená to, že Češi nedělají nic jiného, než se opíjejí?

Přijde mi, že dávat na odiv schopnost vypít nejvíce piva ze všech národů není zrovna ta nejlepší vizitka pro stát. Pivo se má pít střídmě, s mírou a pro chuť. Představoval bych si to tak, že když se koná nějaká oslava nebo setkání, každý zná svoji míru a nesoutěží se v počtu vypitých piv.

Nedokážu si představit, jak se vlastně Češi na vrchol podobných žebříčků dostávají, protože se v ulicích ani ve svém okolí nesetkávám s opilými lidmi. Pivo, které se čepuje v hospodách, určitě nepatří mezi slabé a v cizině snad silná alkoholická piva také nepřevažují. V hospodách jsem nevypozoroval žádné „pivní ligy“, jako je to v jedné reklamě.

Pominu také fakt, že podobnými statistikami se chlubí Bavorové se slavným Oktoberfestem nebo Irové s oslavami svého patrona, svatého Patrika. Na těctho statistikách Češi figurují maximálně na druhých nebo třetích a dalších místech...

Kvalita - dá se vůbec měřit?

Dále se argumentuje, že české pivo vyhrává soutěže pivních časopisů, expertů a veletrhů. Pokud už bychom se tedy rozhodli prezentovat naši zemi jako ráj piva, pak by to mohlo být podepřeno vysokou kvalitou piva. Zhodnotit kvalitu piva je však pro mě těžko uchopitelná věc. Někomu chutná takové, jinému hořké a dalšímu nealkoholické. Jak rozlišit subjektivní pocity a přiřadit jim hodnocení kvality? Když někomu chutná sladké černé pivo, jsou pak světlá piva méně kvalitní?

České pivo - pojem neznámý

Pak tu máme zajímavou situaci, která nastala po roce 1989. Pokud by si někdo chtěl dát opravdu české pivo, musel by dnes sáhnout už asi jen po Budějovickém Budvaru. Jedině tento velký pivovar je stále fakticky v českých rukou, konkrétně v rukou českého státu. Navíc je nejisté, jak dlouho se státu ještě podaří odolávat velkému amerického konkurentovi Anheuser-Bush, který se na náš Budvar mlsně připravuje.

Staropramen patří Belgičanům, kteří vaří vynikající světové pivo. Krušovice vlastní němečtí pivovarníci, Starobrno zase Rakušané. Plzeňský Prazdroj, Géčko, Kozel a Radegast ovládli Američané jako celou skupinu pivovarů. Úspěšný pivovar Bernard také nechal do Čech přivézt belgického zkušeného investora.

Nijak nechci lámat hůl nad tím, že české pivo jako faktický pojem mizí před očima. Zahraniční vlastníci zcela jistě nenechají naše pivovary zaniknout, ani se je nepokusí přejmenovat. Jsme svědky toho, že se o pivovary dobře starají, vylepšují láhve, vyměňují štíty hospod jednotným stylem. To je všechno pěkné, máme se však chlubit cizím peřím?

Abych to shrnul, pivo v Čechách je a bude, avšak jeho vyzdvihování při vytváření image naší země není zrovna šťastné.

Vážně si myslíte, že kvalita/pojem...
pixy, 31.3.2006 9:29

Vážně si myslíte, že kvalita/pojem nějakého lokálního výrobku má co dělat s vlastníkem podílu v příslušné firmě? V dnešním globalizovaném světě? Ale jděte... :)

Prazdroj nepřestane být Prazdrojem, i když ho budou vlastnit Rusové, Arabové nebo Číňani. To je jen byznys a burzovní transakce. Ti vlastníci operují s ekonomickými komoditami, do práce sládkům nekecají. Přál bych vám setkat se s mým „strejdou“, rodilým Američanem - minulý týden jsme seděli v hospodě a on se nalíval Prazdrojem a Budvarem a nemohl se tím ukochat, jak je to skvělý pivo... On je schopen se kvůli tomu pivu sem i přestěhovat... :)

Odp: Vážně si myslíte, že kvalita/pojem...
Vladimír Kindl, 4.4.2006 8:08

Snad to takto z článku nevyznělo, že kvalita souvisí se zahraničními vlastníky. České pivo mělo nějakou kvalitu před vlastníkama a jistě to byl jeden z důvodů, proč došlo ke koupi.

Pokud by vlastníci začali „kecat“ do výroby, lidi by to určitě prokoukli. Vlastníci mohou zadávat jaké reklamy poběží v televizi, jak bude vypadat láhev a zdavůbec nějaká láhev bude.

Kvalita
crackonosh, 31.3.2006 10:22

Ale jistě, že kvalita piva je poměřitelná. Do té totiž příliš nespadá to, jaké subjektivní chutě má ten, který hodnotí, ale pokud možno objektivizovaný přístup (barva, říz, pěna) a tak dále.

Taky nechápu, jak souvisí majitel pivovaru s kvalitou piva. Pokud neberu v potaz, že v rámci nějakých škrtů se začne výroba šidit...

Odp: Kvalita
Technokrat von Technodrom, 31.3.2006 12:08

Ale jistěže má majitel obrovský vliv na kvalitu. Může zavádět pravidla (i nesmyslná) zaměstnancům, zaplatit odborníky nebo brigádníky, rušit nebo zavádět nové tradice. A to všechno nejen z ekonomických (převažující případ) příčin, ale i proto, že je to v jiné zemi zvykem, že je to moderní...

Odp2: Kvalita
Technokrat von Technodrom, 31.3.2006 12:13

A ještě jsem zapoměl na spekulativní zahraniční investory. Ti koupí firmu v ČR a pak ji zavřou, aby mohli vyrábět zboží stejné značky jinde levněji. Kde jde kvalita potom je snad jasné...

Poslední takový případ Belgičani + Braník ( ano, ten starej pivovar se bude zavírat, ale značka nezmizí...)

Odp: Kvalita
Vladimír Kindl, 4.4.2006 8:12

Rád se přiučim. Znamená to tedy, že pokud mám chuťově dobré pivo a chybí pěna, je toto pivo ohodnoceno hůře než průměrné pivo s pěnou?

Osobně si nedovedu představit, jak se pozná ten říz. Je na to nějaká definice?

Odp2: Kvalita
Vojtěch, 5.4.2006 20:08

Musím se přiznat, že si dokážu jen velice špatně představit dobré pivo, které by po načepování nemělo pěnu...(Tím se dostávám k tomu, že k dobrému pivu jednoznačně patří také kvalitní skladování, čepování popř. i konzumace)...Věřte tomu, že se ať už přesnými chemickými metodami, či žízní zkušeného ochutnávače dá stanovit kvalita piva dost přesně. Samozřejmě: proti gustu žádný dyšputál..

Jak jsme se propili na 1. místo
Adam, 31.3.2006 12:47

Asi chodíte do špatných hospod. Já znám hromady čtyřek, ve kterých prvoligové týmy pijí za celý národ. Nepotřebují k tomu žádné festy ani svátky, prostě si jedou den za dnem jedou svým stálým tempem.

A proč nepotkáváte ony pijany na ulici opilé? Protože oni se neožírají, dají si svých patnáct dvacet kousků a jdou s klidem a jistotou domů. Trénink dělá divy...

Opisování apod.
romantik, 31.3.2006 23:07

S českým pivem se to má stejně, jako s jinými činnostmi. Pokud Váš článek někdo opíše, stejně článek zústává Váš. Pokud Vám někdo ze šuflíku vezme vynález, jsou dvě možnosti:
1) neobohatí se na něm, jestliže jste si ho nechal patentovat.
2) jestliže jste si ho nenechal patentovat, prohlásí ten vynález za svůj, nechá si sám patentovat a obohatí se na něm

Mám v poslední době mnoho nových...
Neuvedeno, 24.2.2017 21:36

Mám v poslední době mnoho nových poznatků tak jak běží život stále dál a dál.
Tak nejprve jsem maloval. Právě při tom jsem si teprve všiml, jak se technika malby mění ze dne na den.
Dříve jsme museli míchat barvu a nechali jsme jí dozrát do druhého dne, aby ta prášková barva se opravdu rozložila a plně namočila. Dnes se používají rovnou mokré barvy a ty se zamíchají už třeba za deset minut, nechají se pak na takovou hodinu odstát a pak zase na deset minut se míchají a barva je kompletně promíchaná.
Jenže protože není suchá prášková barva a leckdy i kvalitní provázek, tak se dnes nebrnkají čáry provázkem, který je nasycený suchou barvou pro provedení čáry pod stropem, ale lepí se pásky pro ohraničení linie barvy a ty pak se odtrhávají. Páska se nesmí tahat kolmo ke stěně, aby se neodloupala i malba, ale v rovině stěny.
Nebo jsem pomáhal skládat skříň zabalenu do balíku.
Zjistil jsem, že ledas které nové skříně by se ani převážet nedaly, protože by se při převozu rozpadly.
Takže jsem opravdu zjistil, že to střádání starých věcí u starších lidí má docela opodstatnění.
Taková nová skříň je na efekt opravdu krásná, jenže stačí na ní sáhnout a zjistí se, že se začne houpat či kmitat, protože stabilitu jí zajišťuje zadní stěna, která je z nějakého silnějšího papundeklu opatřeného dýhou. Když se do takové skříně pak vloží těžké potravinové výrobky a vezme se jako spižní skříň, tak je to opravdu otázka, kdy taková skříň se váhou těchto věcí rozpadne.
Navíc na starý papundekl bytového jádra paneláku se přilepí obkladačky a do nich se vyvrtají díry pro uchycení kuchyňské linky a čeká se co to s těmi skřínkami udělá, protože nejsou ukotveny do dřevěného roštu, ale někde mezi.
Nové rozvody kanalizace z běžných umělohmotných trubek se osadí přímo hned za kombinovaný elektricko plynový sporák a také se čeká, jestli se trubky teplem deformují, či ne, nebo jestli schoří.
Pak se ještě koupí krásná drahá myčka nádobí a ta prosím k připojení na stávající šroubení vodovodní instalace má jen tři až čtyři řady závitů, aby se dala připevnit. Takže se pak do příchytu poblíž syfonu dřezu kuchyňské linky může někdo trefit nějakým kuchňským nářadím na příklad pánví na smažení a závit se uvolní a zaplaví se raz dva celá kuchyně vodou. Snadno, když tlak vody v takovém paneláku je stavěný na to, aby dopravil vodu do osmého patra.
Tak to jsou ty naše novodobé civilizační výdobytky. Lidí na světě je už tolik, že se musí provádět samé takové forové věci, aby se zabezpečila velkovýroba pro co největší množství lidí. Výsledek je takový, že i ta nejlepší firma vyrábí výrobky, které jsou nebezpečné životu a společnému soužití lidí.
No a z druhé strany jsou zákony, které jsou striktní a požadují věci, jak by měly být, ale nikdo tyto zákony nebere za bernou minci, protože jsou absolutně neschopné zajistit život této vzrůstající civilizaci.
Jenže pak pár jedinců ve státním aparátě požaduje dodržování zákonů a na koho si tito úředníci dosednou, tak ti mají pak smůlu. Protože občan, ať se snaží, jak se snaží, tak požadavky státu nemůže zajistit, jak finančně tak nemožností koupit takovéto výrobky.

Je tedy pravda, že stát se snaží...
Neuvedeno, 25.2.2017 7:46

Je tedy pravda, že stát se snaží pořádat spoustu školení, jak se má dělat to které řemeslo. Či ta která profese. Leckdy i školení dotuje. Leckdy se tím živí celá armáda lidí, kteří vlastně za nic nezodpovídají a tak si vymýšlejí stále větší nesmysly. Tato školení jsou většinou jen o té dotyčné profesi a další souvislosti práce řemeslníků neřeší.
Také čas jsou peníze a řemeslníci nejsou a také touží vydělat větší peníze za málo času a leckdy jsou nepostižitelní, takže vše se snaží, aby měli co nejdříve hotové a ostatní je nezajímá.
No na příklad při vrtání železobetonu příklepovou vrtačkou nelze vrtat celý otvor naráz. To pak vznikne na zadní stěně trychtýř vylomeného betonu asi do 3 cm hloubky. Je třeba vrtat nejprve menším profilem do poloviny železobetonové stěny a pak tímto menším profilem vrtat z druhé strany po pečlivém proměření, aby se vrt navzájem sešel. Pak teprve je třeba vzít správný vrták do betonu a vyvrtat celou díru.
Jenže to se nedělá.
Už jen pro to si myslím, že vysoké domy stavět navrhují jen megalomani, kteří v podstatě neví, jací lidé jsou a že jednou tento vysoký dům zkrz nazkrz provrtají, protože život přináší stálé změny a někteří lidé jsou schopní vrtat do betonu i proto, aby si udělali dřevěný obklad stěny atd. a absolutně neberou ohledy na druhé.

Nejnovější hit architektů je, že stěny...
Neuvedeno, 25.2.2017 8:11

Nejnovější hit architektů je, že stěny v zemětřesné oblasti nekladou nad sebe, ale klidně v některém patře na příklad nad přízemím posunou zdivo mimo a navrhnou silnou železobetonovou desku, aby zajistila přenos smyku a tlaku. Architekti dbají striktně na účelném využití prostoru, a na povrchový vzhled stavby. Nějaká statika domu je absolutně nezajímá. Oni také za ní neručí. Jenže, když pak začne skutečné zemětřesení, tak se stropy začnou prohýbat a celá stavba se rozkolíbá.
Ani si architekti neuvědomují, že zemětřesné oblasti mohou postupovat a rozšiřovat se třeba i o kilometr za rok. Dnes jde jen o povrchovou okázalost. Což sice bylo vždycky. Jenže dříve byly stavební předpisy, které říkaly jak tlusté musí být zdi v kterém podlaží a jak tlusté musí být trámy. Dnes se statika nechá na staticích, ale veškeré počáteční návrhy, jako je studie a projednání s investorem se nechají na architektech bez kolzultací se statiky. Ti se pak postaví vlastně před hotovou věc a ještě se jim dají šibeniční termíny k provedení konstrukčního projektu.

No a už to máme tady. V České Třebové...
Neuvedeno, 13.3.2017 22:38

No a už to máme tady. V České Třebové spadl strop tělocvičny. Zatím se zkoumá, čím to, že tělocvična spadla. Domnívám se, že to bylo proto, že nebyl strop řádně příčně zavětrovaný. Šlo zřejmě o pultovou střechu s velmi malým spádem. Jenže ten tahový spodní pás nebyl zavětrován. Právě poblíž podpory se tahová spodní pásnice náhle měnila z přímé na zalomenou, a tato část nebyla příčně zavětrovaná.
Tam zřejmě spodní pásnice měla tendenci se odchýlit od rovinného směru a tento spodní styčník poblíž podpory se rozlámal. Vše bylo ze dřeva.
Prý naštěstí tam byli samí mladí lidé a proto stačili včas utéct, než strop spadl na podlahu.
Bohu žel ve stavebnictví rozhodují o všem více architekti, zabývající se krásou než statici, kterým je přisouzen nepatrný část ceny za celkovou provedenou práci. Navíc na začátku návrhu nejsou k projektu vůbec přizváni. Je to smutný pohled na tuto Českou dolinu směrující k stavu skansenu.

viník?
Vlastimil Čech, 14.3.2017 7:49

Nu, uvidíme, jak dopadne vyšetřování. Dovolme si odhadnout průběh.
1- válka znalců
a) havarii způsobil vadný statický výpočet. Nezpůsobil, dá se přepočítat.
b) havarii způsobilo vadné provedení
Nebude lze prokázat
c) havarii způsobila nedostatečná údržba, například zatékání
Mohlo se podílet, ale nemohlo být samo o sobě příčinou
d) Havarii způsobil dodatečný zásah do stavby
(např. jako ukotvení stožáru, montáž reklamního banneru, atp)
Mohlo se podílet, ale nemohlo být samo o sobě příčinou
e) Všichni udělali to co bylo jejich holou povinností, ale nikdo neudělal nic navíc. (Kdo by to taky dělal za ty prachy, že. Nebylo to předmětem objednávky, smlouvy atp.)
2- válka znalců skončí plichtou a soud odsoudí toho posledního v řadě. Mistra, políra, případně někoho jako moldavského dělníka.;-)

Vsadí se někdo se mnou?

Vzpomenete si, jak spadla v Ostravě při rekonstrukci část OD Ostravica?;-)

Mohlo to vzniknout v té České Třebové...
Neuvedeno, 19.3.2017 18:17

Mohlo to vzniknout v té České Třebové tak, že se spočítal vazník a předpokládalo se dokonalé rovinné zatížení, takže žádná vybočovací síla nevznikla. No a na zavětrování v zalomení tahové spodní pásnice v příčném směru se prostě zapomělo. Ideální rovinnost konstrukce neexistuje, stejně jako u sloupů se musí počítat s nepřesností při osovém zatížení a tedy s možností vybočení sloupů při krytickém zatížení. Proto se sloupy dimensují na vzpěrnost.

staťák?
Vlastimil Čech, 20.3.2017 7:54

možné to je, pane Neuvedeno. Ale počítám, že to nebude tak jednoduché. Statici jsou opatrní a do svých výpočtů VŽDYCKY vsunutí i „osobní koeficient bezpečnosti“ :-)

Tak zase ta Česká Třebová - havárie...
Neuvedeno, 28.3.2017 18:50

Tak zase ta Česká Třebová - havárie tělocvičny. Toto, že se spočítá vazník podle programu z počítače při ideálně rovinném zatížení je běžné, jenže někdo tady zapomněl na zavětrování. Možná také někdo, kdo dokončoval konstrukční projekt, nebo konstrukční projekt se nepřenesl do architektonicko - stavebního projektu. Třeba se jen odvolali na konstrukční projekt a někdo nečetl technické zprávy. Jenže pravda je, že by zavětrování mělo být nakresleno nejen v konstrukčním projektu, ale také ve architektonicko-stavebním projektu.
Je to prostě tak, že čím je více výkresů a dokumentace, tím může nastat chyba snáze. Oni dříve měli pravdu, že celý projekt byl na jednom výkresu. Jenže dnes je stavba také daleko složitější a tak by se tam ostatní profese vůbec nevešly.
Mě jen dělá problém, jak je možno z jedné strany léčit radonovou vodou lidi v Jáchymově a z druhé strany předepisovat odstranění radonu z domů. To je vhodná jenom jednorázová dávka, nebo kolik vlastně je dávka léčebná a kolik dávka ubližující organizmu?

Jednou před lety jsem slyšela...
anavi, 28.3.2017 19:48

Jednou před lety jsem slyšela rozhlasový pořad z jedné vesnice - jméno už si nepamatuju -,že tam je nadměrný počet seniorů přes devadesát let.... Ta vesnice byla na radonu a měli ho tam skoro v každý chalupě. My máme dům,postavený na puklé skále,celá Šumava je na radonu a naši psové i kočky se dožívají nadměrného věku. Kočky - známe datum narození -- dvě sestry ,černá 25 let,moura 24,5. Psi: Bobeš 19 let,Tarzan 19,5, Amina 23 let,má svoji fotografii na veterině,ta psice byla na pemprskách a chodila až do konce. Teď máme posledního pejska z útulku,ochrnul před třemi lety,kříženec ovčáka a kolie,je mu minimálně 18 let a žít ho baví,navíc se stará o naše zdraví,chodíme s ním ven na procházky za každého počasí :-)Tak ten radon asi nebude nic tak hrozného;-)

větrání! topení!
Vlastimil Čech, 29.3.2017 18:55

O účincích radonu jsem kdysi četl. Jestli jsem to správně pochopil a hlavně správně zapamatoval, jde o to, že radon je lidskému tělu škodlivý. Jeho působení ale vyvolává třeskutě silnou obrannou reakci těla. Tato reakce při vhodných okolnostech nejenže opraví nevelké radonem způsobené poškození, ale vylepší celkový stav.
----------------
V.Č. si to představuje tak, jako by k malému ohni přijelo hodně hasičů. Nejenže snadno uhasí nevelký požár, ale zároveň zavlaží zahradu a trávník, napustí bazén a umyjí schody.:-)
No a pan Radon je ten, který všechny -i ty nadbytečné- hasiče přivolá. V.Č. netvrdí že tomu tak je, V.Č. toho obhajovat nebude.
-------------------
Pokud se týká zdravých podmínek v domě paní Anavi, dovoluji si připomenout její bezchybné zdravé návyky a okolnosti v bydlení. Za sebe trvám na tom, že větrání a vytápění, tak jak ho paní Kozárová popisovala má na zdraví ohromný kladný vliv, který je alespoň v jejím případě, zjevně důležitější než eventuelní vlivy škodlivé.

Zajímavý postřeh. Co člověka...
anavi, 30.3.2017 17:39

Zajímavý postřeh. Co člověka nezabije,to ho posílí. Totéž platí i o způsobu života,když lidi žili za tvrdých podmínek a neživořili o hladu,vznikali silní jedinci. U nás ta stará okna zaručujou pravidelné větrání i když jsou zavřená;-)
Ale vzduchotěsná umělohmotná okna jsou mi proti srsti,asi bych je nechtěla i kdyby to šlo a bylo zadarmo. POřád hlídat,jestli se někde něco nezapařuje.... Kamna na pevná paliva si taky chválím. Při vycházce se psem nasbírám minimálně dvě otýpky chrastí a můžu si dělat každej den ohýnek v krbu. Už jen to praskání dřeva- drobné větvičky,uloupené v lese hoří krátce,ale vydatně hřejou - přinese radost do srdce a teplo do duše.... Takovej jarní ohýnek je úplnej bolehoj.A z komína se vůbec nekouří,je todokonale suchý chrastí. I ten pes si lehne a poslouchá zvuky ohně,prastaré atavismy ožívají a když se zhasne v místnosti,která je bez oken,je i ve dne tajemná tma,ozářená jen pravěkým způsobem. Člověk může chvíli nechat plynout myšlenky jen tak a v kebului se urovnají zmatky....

BINGO!
Vlastimil Čech, 30.3.2017 18:21

BINGO! To je ono... Naprostý souhlas.

Tak jsem zase plný informací. Tak od...
Neuvedeno, 31.3.2017 17:15

Tak jsem zase plný informací. Tak od letošního roku se smí projektovat jen pasívní rodinné domky, protože v roce 2020 se už budou smět stavět jen tyto domky a tak projektová příprava a stavební řízení bude už dnes povolovat jen pasívní RD.
Navíc jsem se dozvěděl, že po postavení takového domu budou větší náklady na větrání v létě, než topení v zimě.
To tedy mi hlava nebere. Proč se tedy dělá větší zateplení, než optimální, tedy aby vznikly minimální náklady stavebníkovi při topení i chlazení dohromady.
U ostatní výstavby platí pasívní obytné domy i pasívní výstavby státní vybavenosti už dnes.
Takže takový stavebník se při výstavbě řádně prohne.
Že by někdo uvažoval s tím, že v zimním období bude využíváno méně místností o tom se nikdy nikdo nezmiňuje. Nebo, že by někdo bydlel hlavně v obýváku a spal ve větším chladu, to se také nebere v úvahu. Zřejmě ta doba, kdy v ložnici zamrzala voda v lavoru, na takové věci státní správa ještě nepřišla.
Asi málo chodí mezi bezdomovce.
Já bych Evropským zákonodárcům předepsal půlroční stáži pod stanem s bezdomovci v Česku, kde je pořádná zima a né s bezdomovci u moře v Německu, či Francii, kde je teplota vzduchu jako je teplota moře, teda příjemných asi pět stupňů nad nulou. Pak by možná zjistili, že Česko by mělo mít s této normy o pasívních domech vyjimku. V Česku totiž musí bydlet všichni lidé, nebo zmrznou.
Stačí, aby leželi v mrazu a už jim odumřou nervy v nohách a stanou se invalidní.
Prostě požadavek stavět jen místnosti s pasívními parametry je na úrovni vzdělání mateřské školky.

Ono to stejně nakonec bude tak,jak to...
anavi, 31.3.2017 18:22

Ono to stejně nakonec bude tak,jak to vyplyne z poznané nutnosti. Já tedy nevěřím,že vše se dá nařídit nějakejma směrnicema,stejně skutečná realita nakonec nějak probublá na povrch :-)Kdysi platilo úsloví : Natahuj se tak,jak ti peřina stačí. A pod tou mojí duchnou byla ohřejvací mosazná lahev,kterou babička zapomněla zabalit do ručníku,takže z jedný strany zmrzlá duchna,ledovej lajntuch a v nohách pekelně nahřátá ohřejvací secesní nádoba,zlopověstná,spalující...... Já krčila nožky jak to šlo a zároveň jsem toužila po životodárném teple,nakonec jsem hupsla vedle do dědovy postele a děda mě hřál,líp než ohřejvadlo. Dneska by z něj byl pedofilní dědek,ostatně ani by to nikdo nepochopil,jak to tenkrát bylo. Byla jiná doba,lidi žili skromně a normálně,topilo se jen v kuchyni,kde byla pec a v peci trouba. Dnes jsou troubové na ouřadech,pec stojí sto tisíc a zdaleka ne všichni si ji můžou dovolit. Doby,kdy na peci ležel Honza a čekal na svůj slavný vstup do světa,jsou nenávrartně pryč. Až tam jste mě,pane Neuvedeno,dovedl. Do dob nádherného dětství s duchnou,mrazem v ložnici,otýpkami v kurníku a vzdělaností,která zcela postačovala a zaručovala normální život ve skromných podmínkách,ale se svobodou,dnes nevídanou. Nemyslím tím svobodu konzumu;-)

vzpomenete si?
Vlastimil Čech, 31.3.2017 19:21

Vzpomenete si na nějaké jasně a jednoznačně pro většinu obyčejných lidí přínosné a s úspěchem realisované nařízení z Brusele?

Skutečně dříve se topilo hlavně v...
Neuvedeno, 4.4.2017 22:43

Skutečně dříve se topilo hlavně v kuchyni, nebo v obýváku a na noc se pak otevřely dvéře do ložnice, aby v tam bylo trochu tepleji na spaní. Dále se spalo nejen v ložnici, ale také v té kuchyni a obýváku.
Dnes jsou pokoje, kde nikdo nespí a tak na noc jsou vlastně zcela zbytečně ohřívané. Na příklad kuchyň, či obývák a též na příklad pokoje pro hosty.
Hlavně dnes zřejmě bude bytů daleko méně přibývat, než bude přibývat lidí. V tom vidím problém současného Česka.
Když se porovná množství bytů, které se postavilo za doby socialismu v posledních rocích socialismu a dnešní množství bytů v četně rodinných domků, tak dnešní Česko výrazně zaostává.
Je pravda, že se údržba bytů dost dobře zajišťuje a že se nemusí zatím bourat starý bytový fond. Přesto příjde jednou doba, kdy se zjistí, že bytový fond starý už se obtížně dá udržovat.
Na příklad jsem zjistil, že prý nevznikají otřesy půdy jen ve zlomových místech tektonických zlomů zemského povrchu. Prý se celá Evropská deska posouvá a zachvívá jako jeden celek. Mohou tedy panelové domy při velkých otřesech dostat zabrat i na příklad v celém Česku. Přece jen, když paneláková stěna je tlustá třeba jen 14 cm, tak pak každý větší pohyb může znamenat nebezpečí pro tyto paneláky, zvláště byly-li třeba dvanáctipodlažní. V takovém případě při požadavku výstavby pouze pasivních domů může nastat brzy nouze o byty. Také nebezpečí požáru u dokonale zateplených domů je značné a z tohoto důvodů bude rychle obývat obytných bytů, protože požárů v domech bude přibývat. Stačí jeden byt v panelovém domě a stačí znehodnotit celý panelák, jak se zasmradí celý tento dům při požáru.
Dnes se také vytváří u novostaveb rodinných domků vrstva pěnoskla uložená v hloubce, která se ani zdaleka nerovná zámrzné hloubce zeminy. Na tuto vrstvu se provádí železobetonová základová deska. Stačí nepatrná chyba v položení kanalizace, či trenáže a veškerá výstavba se znehodnotí , protože oprava příjde na obrovskou sumu peněz.
Už dnes se ceny bytů zvedly o milion korun a jejich ceny půjdou stále výš a výš s tím jak bude růst nedostatek bytů. Štěrkopísek pro zásypy obložení kanalizace se dělají stále obtížněji s tím, jak roste cena štěrkopísku velmi rychle a tak také chyby v položení kanalizace budou stále pravděpodobnější. Následkem idealistického pojetí, že bude stále konjunktůra v průmyslu a lidé budou mít peníze na dražší byty a stát bude dostávat náhrady na omezení skleníkových plynů a bude moci dávat dotace, vznikl požadavek na pasivní byty od státu.
Nejnovější zprávy, že Česká republika bude muset příjmou migranty opět zvyšuje pravděpodobnostl, že bude bytů k dostání stále méně a méně. Že byty pro mladé lidi už nebudou ke koupi, ale jen k pronajmutí na dobu dokud budou v plném pracovním procesu. Pro ostatní lidi, tedy pro důchodce už bude jen pobyt na nějakých provizorních ubytovnách.
Poslední statistika délky dožití Českého obyvatelstva vykazuje situaci, kdy lidé se dožívají méně, než se dožívali ještě v minulém roce. Může to být nějaký statistický šotek, ale může to být také pravda. Docela bych se rád dozvěděl pravdu.
Prostě výhledy jsou spíše pesimistické. Dokonce jsem se dnes dozvěděl, že produktivita práce v Česku klesá a Česko bylo zařazeno mezi rozvojové země.

Souhlas!
Vlastimil Čech, 5.4.2017 8:28

Samozřejmě jsem pro to, aby domy byly stavěny správně, například i s dobrou tepelnou isolací. Dokonce souhlasím i s tím, aby bylo veřejným, jaké tepelné a jiné vlastnosti dům má. Nesouhlasím s tím, aby byla toto nařizováno.
Hnedle se na využití (lépe řečeno zneužití) vrhnou různí vykukové, kteří pro svůj prospěch stavby prodraží a znepřístupní bydlení v rodinných domech obyčejným lidem. Uvidíte!

Vážení Svícaři, jestli se teď v...
Neuvedeno, 6.4.2017 22:37

Vážení Svícaři, jestli se teď v nejbližší době odmlčím, tak se nedivte, protože internet mi funguje čím dál hůře. Nějak se nemohu dostat na Seznam.cz. Nový počítač zatím kupavat nechci, protože ani nevím, jestli je to tím. Jestli to není nějaká akce proti prezidenské vlajce, tedy proti heslu „Pravda vítězí“. Třeba si i někdo přímo přeje, aby mi internet nefungoval. No nakonec už jsem toho napsal dost a při dalších článcích bych se asi spíše opakoval. Pak je také pravda, že ve večerních hodinách mi už to psaní co se týče pravopisu se spíše zhoršuje. Dokonce i ta výjadřovací schopnost se též zhoršuje.
Také teď už mám mnoho práce na stavbě sklepa a to dlouhé čekání, jestli se připojim na internet mě zdržuje.
Takže Vás zdravím, ale moje další psaní je velká otázka, jestli to půjde.

Pane Neuvedeno,přeju hodně sil do...
anavi, 7.4.2017 18:48

Pane Neuvedeno,přeju hodně sil do tvůrčí práce,nemyslete,taky mám s tím šifonérem obtíže. Holt nejnovější technika by se ke mně ani nehodila,ba,ani o ni nestojím,kdoví,jak dlouho bude ještě internet fungovat,když to tak vezmete kolem a kolem,je skoro zázrak,že svět bezprostředně kolem nás funguje tak,jak funguje. Jinde tomu tak není a neznamená,že u nás to bude stále stejné. Hodně zdraví přeju taky Vaší paní manželce a ať se Vám všem dobře daří!

No čistě náhodou se připojení zase...
Neuvedeno, 7.4.2017 22:48

No čistě náhodou se připojení zase povedlo a tak píši.
Když za Hitlera naschvál Hitler dál vypálit Raichstág, aby měl výmluvu na záchájení čistek v zemi, tak zřejmě to byl trik už mnohokrát použitý. Víme jak to skončilo a kolik milionů mrtvých to stálo, než se svět zase trochu napravil.
Jenže na štěstí svět už není v té situaci jako byl před lety. Začíná být vojensky vyrovnaný a tak se brzy ukáže, kde je pravda a kdo si udělal ostudu.
Problém je ten, že všechny ty současné problémy v Syrii přidělávají problémy zase jen Evropě, která pak bude mít stále více obyvatel a stále méně výrobních prostředků na jednoho obyvatele, takže bude stále hůře konkurovat ve světě.
No na mně ty výrobní prostředky nezískají. Já je prostě nemám.
Jen tak si dovedu představit, že po bombardování letiště Syrie vojenským arzenálem USA by Syrie zaútočila na ty dvě bitevní lodi USA ve Středozemním moři a USA by zase zaútočila na Damašek a omylem by zlikvidovali i tu základnu Ruska a už bychom tady měli třetí světovou válku.
Málo kdo si představoval při zahájení druhé světové války, že nějaká přijde. Říkala mi moje matka.
Málo kdo si také dovede představit jak blízko jsme k zahájení atomové války.
Že se také nemusíme již druhý den vůbec probudit.
Prostě je to od USA značně nezodpovědné takhle lavírovat na pokraji vážného atomového komfliktu.

přehlédnul jsem?
Vlastimil Čech, 9.4.2017 15:49

Podle toho, co jsem se dočetl, tak bylo na Syrii vypáleno 56 raket. 23 raket prý zasáhlo cíl... Kde je zbytek? Četli jste někdo něco o tom? Ono taková křižující střela není za 5 korun...
Přehlédnul jsem se?

Na světě je něco důležité, něco méně...
Neuvedeno, 13.4.2017 22:04

Na světě je něco důležité, něco méně důležité a jiné zase už né tak důležité.
Jenže rozpoznat, co je důležité a co méně je skutečně obtížné, protože každý člověk se na svět dívá ze zorného oka své životní situace a svého postavení ve světě.
Většina lidí ví, že prakticky nemohou na světě ovlivnit skoro nic, jedině tak, že si mohou vydělat na svou mzdu a někdy ani to ne.
Pro někoho je vítězství ve fotbalovém turnaji to nejdůležitější, protože žije ve světě, kdy chodí do práce a tam stále dělá to samé a už ho to vůbec nebaví a jedinou radost má z toho, když si s kamarády může zařvat na stadioně a má radost z té vlny davového nadšení ozývajícího se vzduchem. Je to pro něj asi tak stejné, jako když kdysi lidé v bitvě bojovali s nepřítelem a vítězili a řvali nadšením z vítězství.
Jenže bohužel se tito lidé mýlí, že toto je pro lidstvo nejdůležitější.
Nejdůležitější je, aby lidé mohli vůbec v poklidu žít a v poklidu vydělávat a uživili celou rodinu bez velkého strádání.
Mohu konstatovat, že všechny ty vojenské akce, které ničí výrobní prostředky, bydlení a zdraví obrovského množství lidí sice jedněm pomáhají poptávce po nových výrobcích, ale z druhé strany zabraňují druhým, aby na koupi takovýchto výrobků vůbec finančně dosáhli.
Dnes, kdy obyvatelstvo roste značně rychle, tak vlastně jakákoli vojenská akce brzdí rozvoj lidstva.
Je sice třeba zabraňovat rozšiřování atomových států, ale také nelze pro to, že se někdo rozhodne být atomovou mocností, tak aby jiná atomová mocnost z toho důvodu rozpoutala atomovou světovou válkou.
Je totiž si třeba uvědomit, že nejen nová atomová velmoc je nebezpečná pro lidstvo, ale i existující atomová velmoc je pro lidstvo nebezpečná. Stačí k tomu, aby v atomové velmoci zvítězila skupina bezcharaktérních lidí, chopila se moci a ti pak tuto velmoc ovládali.
Jaké-pak budou mít pak páky k zachránění světa ostatní atomové velmoci? Téměř žádné, když takováto velmoc, kde vládnou bezcharaktérní lidé bude mít obrovský vojenský arzenál zbraní.
Jakmile se dostane do vedoucí pozice v takovéto zemi nějaký zločinec, tak v případě, že bude moci i krátkodobě rozkazovat na velitelském postu, bez jakékoliv opozice, tak může zničit celé lidstvo.

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.