Neptejte se co, ale proč

Komentáře k článku

10.2.2006 23:42

Odpad z ciziny

romantik

Zdá se mi, že je nutné pomoci s problémem nelegálně do naší země dováženého a uskladňovaného odpadu z ciziny. Prý k nám také ke kremaci ze stejné země dovážejí nebožtíky, protože to prý u nás přijde levněji. Možná by proto nebylo od věci dát do médií zprávu, že se uvažuje spalovat ty zahraniční nebožtíky v zařízeních vytápěných tím zahraničním odpadem. Nebo uzákonit, že každý kamion, nebo jiný dopravní prostředek zachycený u nás s tajně importovaným odpadem, bude zabaven bez náhrady. Nebo by se mohly kamiony od hranic s odpadem posílat rovnou do našich spaloven. Nebo by se z toho odpadu u nás dělaly izolační desky, které by se zpět prodávaly tam, odkud odpad pochází. Nebo by se to všechno rozpustilo v nějaké kyselině a z roztoku by se chemicky oddělily vzácné prvky a sloučeniny, použitelné k další chemické výrobě. Co navrhujete Vy?

Střílet
ADC*Assassin, 11.2.2006 10:48

Střílet ty kdo dali těm řidičům příkaz k nám ty odpadky vozit. Je to neskutečná drzost, že okolní země zneužívají otevřené hranice k něčemu tak odpornému.

Odp: Střílet
romantik, 11.2.2006 15:55

Nebo alespoň rozstřílet pneumatiky provinilým kamionům.

Odp2: Střílet
Badula, 11.2.2006 16:07

nejlepší by bylo, odpálit celý kamion i s odpadky, a zabít lidi. nebo pod kamion hodit nenápadně otevřený oheň nebo výbušninu, bylo by to zlikvidováno všechno :-)

Odp3: Střílet
romantik, 11.2.2006 16:22

Domnívám se, že „vyhazovat do povětří“ není v našich krajinách zvykem, že to patří „do jiných kultur“. A sám problém není také k smíchu. Je to totiž také snaha naši ,z dřívějška pěkně zachovanou zemi ,těmi odpadky zničit a dokonce naši zemi donutit, abychom ostatním zemím dělali „metaře“ a uklízeli jejich „hnůj“. Někteří cizinci nás slovany stále stále považují za jakýsi podřadný druh a proto se domnívají, že i z naší země beztrestně mohou udělat svoje smetiště.

Odp4: Střílet
Seten, 11.2.2006 16:57

Miliš sa, oni nas nepovažuju za podradnych. Oni sa spravaju tak ako „slovani“ ku nim. Lepšie povedane kapitalne kto da menej toho bereme.

Odp5: Střílet
romantik, 11.2.2006 17:00

Tomu nerozumím. Prosím o vysvětlení.

Odp6: Střílet
Seten, 11.2.2006 17:06

Peniaze hybu svetom. Ak bude u nas lacnejšie zbavovanie odpadu, tak pojde ku nam. Ak bude lacnejšie inde tak pojde tam. Pravdaže musi to povolovať zakon, resp. da sa obist...

Jednoducho vec peňazí.

Odp5: Střílet
Seten, 11.2.2006 17:11

Tymto som myslel, to, že zapad sa bude spravať ku nam tak, ako mi chceme.
viď
www.horydoly.cz/vypsat.php?id=5289

Odp3: Střílet
Seten, 11.2.2006 16:54

Mila Babulka a kto odstrani to, čo ostane z vybuchu. Okrem toho by sa zbavili starych kamionov a odpadu bezplatne.

Odp4: Střílet
ADC*Assassin, 12.2.2006 8:13

Oni se ho bezplatně zbavují už teď! Oni nám za to neplatí! Oni to totiž tady vozí tajně.

Odp5: Střílet
Seten, 12.2.2006 12:46

No ale cez hranice musia nejako prejsť....

Odp6: Střílet
ADC*Assassin, 12.2.2006 17:50

Eh? nejsme náhodou v EU? Nákladní vozidla s EU nejsou kontrolovány (pokud nepočítám namátkové kontroly uvnitř republiky)

Odp7: Střílet
Seten, 12.2.2006 23:23

Ano to maš pravdu, ale zase ma pravo vytvarať takzvane mobilne hranice.
Vlastne čo to je . . . colnici urobia raziu na kamiony, osobne auta na nejakej prihraničnej ceste. Aspoň nemci to robia často.
Okrem toho kamiony su kontrolovane na hraniciach a nie len namatkovo.

Ešte dodam: Vždy je niekto, kto vytvara odpad a ten je zodpovedny za likvidaciu...

Odp4: Střílet
Badula, 15.2.2006 14:04

jó, ty zbytky bych jim tam odvezl zpátky :-). Myslim, že by tohle měla hlídat hraniční kontrola

Dobrej postřeh
Saw, 11.2.2006 14:22

Souhlasím, je to hloupost našeho právního systému, že to umožní. Dovozci odpadu se chovají ekonomicky, nic víc (ze stejného důvodu jsme „křižovatkou“ evropy). Řešení? Zdražit služby poškozující životní prostředí i pokuty. Jenomže toho se asi jen tak nedočkáme dík korupci...

Odp: Dobrej postřeh
romantik, 11.2.2006 15:58

Stačilo by, aby neexistovaly nevyužívané, a proto nehlídané zemědělské budovy.

Hygiena a jiné
romantik, 11.2.2006 15:53

Ještě doplněk: S nelegálně dováženým odpadem k nám se sem mohou dovážet i infekce, potkany, jedovaté látky nebo dokonce oběti trestných činů. Jednou z příčin je také uvolnění zemědělských budov po záměrném snížení živočišné výroby, chátrání těch budov a možnost do nich nepozorovaně to „svinstvo“ delší dobu navážet. Další souvislosti existují a všímavý čtenář si je domyslí.

Ľahka teoria ina prax.... Ja by som...
Seten, 11.2.2006 15:59

Ľahka teoria ina prax....

Ja by som povolil dovažať len ten odpad, u ktoreho deklaruje „majiteľ“, že ho aj ekologicky spracuje. Pravdaže, ma aj vybavenie na ekologicku likvidaciu. V pripade porušenia by pravny postih by bol taky veľky, že by i pripadne snahy o podvod zabrzdil. Čo sa tyka spalovni, tak tie by mali podmienku, evidovať pôvod každeho odpad, čo sa spali. A pravdaže tym aj zakaz palenia dovážaneho odpadu.

V pripade zistenia nelegalnej „zahraničnej“ skladky, by sa takato skladka odstraňovala z peňazi štátu, z ktoreho pochadza odpadu. Tym by sa zaručil finančny a pravny postih u vyvažateľa odpadu a snahu kontrolovať vyvažany odpad u štatu.

Odp: Ľahka teoria ina prax.... Ja by som...
Seten, 11.2.2006 16:02

doplnenie- odstraňovanie by bolo prevoz odpadu späť majiteľovi odpadu.

Řešit „evropsky“
romantik, 11.2.2006 16:04

Nutno podat stížnost na centrálu EU, vyčíslit škody i s penále a požádat o finanční prostředky na likvidaci nelegálně dovezených odpadků. Zachycené provinivší se řidiče kamionů odsoudit neplacené práci při likvidaci toho, co přivezli.

Odp: Řešit „evropsky“
Seten, 11.2.2006 16:06

No hej ale vodičovi povedia, odvez to tam. Často pritom ani nevie, čo vezie. To skôr odňať licenciu na prepravu tovaru prepravnej spoločnosti.

Odp2: Řešit „evropsky“
romantik, 11.2.2006 16:14

Ano, určitě odebrat licenci dopravci. Ale nevěřím, že řidič neví co veze. Vždyť musí být přítomen při nakládce, ručí za nezávadný technický stav vozidla a tedy i za naložený náklad a hlavně (alespoň dříve to tak bylo) musí mít druh a množství nákladu napsané v dokumentaci.

Odp3: Řešit „evropsky“
Seten, 11.2.2006 16:33

Technicky stav vozidla -> tahač, ale nie prives, pokiaľ mu je prideleny. Čo sa tyka privesu, tak i keby vedel čo vezie, tak nepipne, lebo by stratil zamestnanie. Okrem toho je mu jedno čo vezie, pokiaľ nebude mať s nakladom problemy. Ak je prives zapečateny na colnici, tak vodič sa doň nedostane.

Napriklad popis prevažaneho tovaru:
Nemocničny material....
Nemocnične pristroje na opravu....
a podobne... ine priklady ma zatiaľ nenapadli

On je to sice moc dobrý nápad navrhovat...
SonOfBitch, 12.2.2006 18:59

On je to sice moc dobrý nápad navrhovat pro řidiče těchto kamionů tresty, ale k čemu by to bylo? Zabavení několika kamionů, případně zaplacení pár desítek tisíc na pokutách k ničemu nepovede. Pořád bude dost ostatních kterým se projet podaří. A navíc, řidiči těchto kamionů nejsou těmi hlavními viníky. I když je budeme trestat, majitel(é) firmy si vždycky najdou další. A hlavně, kdo prosím vás dodržuje dneska zákony? Jsme přece v Čechách, tak čemu se divíte.

Podiv a rozpor
romantik, 12.2.2006 20:37

Je rozpor v tom, co všechno,jaké „prkotiny“ nám cizokrajní „komisaři“ vytýkají, poroučí, kvóty stanovují a na druhé straně jim nelegální import smetí k nám nevadí a k tomuto mlčí. To dosud žádný mezinárodní zákon neexistuje, který by to zakazoval a trestal ? Co v tété věci dělají různí ekologičtí aktivisté? Bojí se něco dělat? Proč ?

Odp: Podiv a rozpor
SonOfBitch, 12.2.2006 21:10

I kdyby pro tento případ nějaký zákon existoval, k čemu bude když ještě nikdo nebyl schopen chytit viníka? Co se týká ekol. aktivistů, těmto lidem nevěřím. Nic proti nim, ale překvapuje mě, že se objevují jen tam kde se jim chce a kde se o daném případě hodně mluví ( viz třeba nejmenovaná česká jaderná elektrárna ) Kvůli prkotinám jako je pár tun odpadu se přece nebudou obtěžovat... Ale třeba se v nich i pletu...?

Odp2: Podiv a rozpor
romantik, 12.2.2006 21:24

Další podiv a rozpor: Ilegálně přivezené lidi v kamionu již je možné odhalit jakýmsi rentgenovým rámem. Odhalit smetí v kamionu na hranicích je nad technické možnosti pohraniční stráže?

Odp3: Podiv a rozpor
SonOfBitch, 12.2.2006 21:49

Pokud je mi známo tak těchto rentgenových rámů je v Čechách mimimum (možná i pouze jediný) takže procento takto odhalených lidí bude asi minimální. A podobné to bude i s odpadem. A navíc, kdo by prohledával kamion když dostane nějakou tu stovku (či tisícovku) do kapsy?

Odp4: Podiv a rozpor
Seten, 12.2.2006 22:53

Ono to je problem nepresného zákona. Lebo smetie je legalne kupene a prevažane cez hranice. Tak ako aj televizor, ktorý si kupíte v zahraniči. Zakon v tom nevidi rozdiel.

Odp: Podiv a rozpor
Seten, 12.2.2006 23:02

Ja by som sa vykašlal na EU, veď ajtak stare EU štáty sa nedržia kvot.

Jediny štat na europskom kontinente a to ešte aj v strede, to by bolo čosi.
Žiadne kvoty, bezpečnosť, dane z prepravy atď. Nemali by sme sice peniaze z EU, ale prijmy ziskane z „izolacie“ by to hneď vyrovnali.
Keď sa dostane Ukrajina do EU, tak by bolo zaujimave, keby sa Česko a Slovensko odpojili z EU.

Evidence
romantik, 14.2.2006 20:35

Nutné zaevidovat všechny firmy zabývající se shromažďováním a manipulací s odpadem, hlavně na cizím území. Vycvičit pohraniční psy a technické detektory na identifikaci odpadu např. z nassátého vzduchu z kamionu při převozu přes hranice. Okamžitě likvidovat firmy, které nelegálně odpad importují, zabavit veškerý majetek, zveřejnit na černých listinách.

Odp: Evidence
Seten, 14.2.2006 23:23

Prakticky nemožne.

Aj tak, keď už väčšia firma robi dlhšie v tomto obore, tak nebude prevážať smetie nelegalne von. Skôr vidim problém v malych firmach, ktore produkuju odpad, ktorého likvidácia je náročna alebo problémova. Z toho dôvodu je pre nich lepšie, sa ho zbaviť nie legalnou cestou.

Žádná chyba právního systému!
realista, 14.2.2006 22:53

To jenom těm, co zpravují tuhle zemi, zase něco uniklo (ostaně jako u už tolikrát ...).

EKOHRŮZA
Tonda, 20.2.2006 9:10

Českokoš.Fuj!!!Jsem z toho smutný.

Nelegální skladování odpadu
Mikrob, 26.2.2006 0:07

Pokud by ti, co odpad dovážejí, měli také vyřešenu jeho ekologickou likvidaci (a ta možná je), pak by se proti tomu nedalo nic namítat. Takto se jedná o podvod. V Německu vyinkasovali určitě peníze za zlikvidování odpadu, což nakonec neučinili a z odpadu udělali zdroj znečištění naší země. Je to odporné.

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.