Neptejte se co, ale proč

Nový komentář k článku "Kotlíky : Varuji"

Odpovídáte na příspěvek:

Odp: Pane Ivane.Děkuji za rady s pilou. Já...
ivan, 23.2.2016 3:41

Těch 45 blafnutí je právě ta chyba, pane Neuvedeno. Správný okamžik připravenosti vhodné směsi je právě v okamžiku onoho prvního či druhého blafnutí. Do tohoto okamžiku jsou zalité vzdušníky a vstupní směs vytváří hrubé kapky které nejsou schopny se odpařovat a tak vytvořit vhodnou zápalnou směs. Přes mastnou svíčku kdy se jeví, že jde do spodní komory dostatek benzinu je směs chudá a špatně zápalná, navíc vlhký izolátor na svíci vytváří studené výboje a není schopný chudou směs zapálit v opakovaných cyklech (Motor běží) při dalších pokusech o start natéká do motoru nekvalitně připravená směs která tento stav ještě zhoršuje a dojde k ,,ulití " motoru.

Většina pil je vybavena dekompresorem jehož účelem je snížení tahové síly. To je to co Vás vyčerpává. Dekompresor je umístěn většinou z boku pily, je to takový čudlík co po naběhnutí motoru samovolně vyskočí, takže se o něj nemusíte starat. Někdy je konstrukčně začleněn jako druhá poloha plynové přípustě. Jak u kterého typu.

Znovu to důležité!!!.. Při daném sytiči počkat až pila projeví zájem snahou o nastartování prsknutím,- vypnout sytič!.. a provést start. (Platí pro studenou pilu na začátku práce. V tomto okamžiku dodává nejkvalitnější směs a má nejvyšší pravděpodobnost úspěšného startu bez dřiny, tak 98 %.

Radši nebudu ani psát o jehlovém ventilu seřizující přívod vzduchu k volnoběžné trysce, s tím si radši nehrajte tím se doseřizuje plynulost přechodu z nepracovních otáček do zátěžových. Seřizuje se tenkým dlouhým červovým šroubovákem za chodu pily. Radši na toto ale zapomeňte.

Doporučuju si najít někoho u lesáků kdo s pilou opravdu pracuje a ví nejen podle příruček jak ji seřídit aby s ní byla snažší práce v záběru.

V servisech Vám zahrajou drahé divadlo s ostrostí náběhu do otáček, ale ve skutečném záběru pila netáhne nebo má špatné pracovní přechody výkonu při zatížení.

Nechtěně se povolující šrouby seřízení napnutosti řetězu.

Silniční závodní motory 2T točily 14 - 15 500 ot/ min. kde mikrovibrace povolovaly i velice pečlivě utažené a zajištěné šrouby i na součástkách se závitama o velice malém stoupání.

Velice levné a účinné řešení jsme našli ve školní křídě kterou jsme oškrtali - naškrábali na závity a utáhly šrouby. Křída vymezila všechny neziprostory v závitu, odstranila všechny vůle v dosedacích plochách a bylo po samovolném povolování a přitom jak šrouby, tak matice šly vcelku snadno povolovat přičemž celý závit ve skrutu kladl lehký snadno překonatelný odpor.

Nakonec se ukázalo, že naše řešení byla daleko použitelnější nežli drahé přípravky za 100 Marek tubička nebo za 70 DM pár kapiček od světových výrobců chemického průmyslu jako Caff, Belzona, nebo Locatelli.

Některé spešl materiály div nevyráběná jako kosmická nebo vojenská tajemství, třeba těsnící materiály, porazila docela obyčejná kůže ze špeku která je převyšovala o 1000 % - spíše absolutně, třeba na vodních pumpách nebo vysokotlakých horkých olejových rozvodech. Nevím ani o jednom případu že by tekla, nebo se roztrhla přestože i u velmi drahých těsnicích tmelů se to občas stávalo.

Vypínací šroub na řetěz vytočte, párkrát škrtněte o závit školní křídou a je po povolování. Řetěz by měl mít na středu lišty vůli vzniklou lehkým tahem asi tak 3-4 mm. raději volnější než napnutý. Seřídit krátce po zahájení práce a lehkém zahřátí. Lišta je velmi citlivá na jednostranné opotřebení obrusem pískem které se při řezání křovin občas přihodí. Při jejím jednostranným opotřebení (sešmajdáním) už nikdy nebude řezat hladce a bude se ve dřevě zasekávat. jednou za čas je možné ji srovnat pilníkem do roviny.

Moje doporučení je, abyste ji dal prohlídnout nějakému praktikovi na těžbách který Vám ji dá do cajku za cigára, pajsku nebo i dobré slovo. Řezací zuby jsou dozadu skloněné. Asi po polovičce jejich ubroušení je třeba snížit přesmykací zuby asi o 1-2 mm. Určují hrubost třísky a hltnost v záběru a využijete takřka celou hloubku řezacího zubu. V servisech Vám řeknou, že se s tím nedá nic dělat, abyste si koupil nový řetěz. (Tedy skoro ve všech,- kecaj)

Ať je Vám lehká v ruce, dobře seřízená- poloviční práce.

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.