Malé úvahy o problémech kolem nás

Komentáře k článku

22.1.2016 8:51

Kotlíky : Varuji

Tak se zase plácá o ekológii. Kotlíková dotace. Kolikrát se stejná věc už řešila, kolikrát občané naletěli!
1-„Topte naftou! Nafta palivo budoucnosti!“
2- Elektro přímotopy - (za dva roky dostavíme Temelín a elektřina bude skoro zadarmo)- i dotace byly!
3- Plynofikace (plyn tehdy za 6kč/kubík)
4- „Dřevofikace“
5- kotlíková dotace!
Povšimněte si jedné věci. Na jaké palivo ty super-huper kotlíky poběží? Je jedno jestli na hnědé uhlí, peletky nebo co... vždycky ta zázračná samopřikládací věc požaduje jedinečné, nějak spedifické, předem připravené palivo. Uhlí? ano, ale musí být ty kousky takhle veliké. Co udělá chudák topič s prachem, kterým dovezená fůra paliva obyčejně oplývá? Viděli jste někdo někdy dodávku uhlí bez prachu? Budou uhelné sklady rozvážené uhlí napřed přesívat?
100 000 domácích kotlů bude vyžadovat zušlěchtěné palivo. Co myslíte o tom palivu: podraží, nebo zlevní?

No a teď do toho ta škůdkyně Vitásková nám chce zdražit i tu elektriku. Prý proto, že máme domy přizpůsobené na větší příjem energie než běžně odebíráme. Opravdu dívčí logika. Takže bych měl zúžit vrata, protože jimi může projet i velké auto a proto musí různé „taky Vitáskové“ udržovat nadměrně velké silnice. Jo, a taky ledničku mám větší, takže ji zaplním jenom občas... takže bych měl jakýsi paušál platit konsumu.

A to je podle V.Č. jádro pudla: Paušál! Chtějí dostat nějakou RENTU, stálý, na ničem nezávislý příjem.
Taky by se mi líbil.
Zvažte, svícníci, zvažte...

tak už vím
ivana Kozárová, 22.1.2016 9:50

Tak už vím,proč jedna moje známá vždy hodinu tráví v kotelně u nového kotlíku a stále vzdychá nad mourem. Tedy ne mourem kocomourem,ale nad uhelným prachem. Roztopit nový kotel prý dá fušku. Není nad dřevěná polena v krbových kamnech,z kamen rozvod po celém bytě,i podlahou...A to celé bez elektrických čerpadel. To by se mi líbilo. Zatím máme povolena kamna na lokální topení.Máme dříví a uhlí. A topíme vrchem.Tj, naloží se pěkně kamna petry a zapálí se to úplně nahoře,postupně to prohořívá a dokonale spaluje,dlouho to vydrží a z komína se skoro nečmoudí. V provozovně máme krb na dřevo. Tam si lidi libujou,že si můžou nahřát cemr.

Máte recht
Lip¤van, 22.1.2016 12:09

Máte pravdu, pane Čechu, alfou a omegou celého počínání je vymámit z občanů další peníze. Díky Bohu se mě to netýká a týkat nebude, neboť nyní (ne)používám centrální dálkové vytápění a v mém novém bytě jsou zánovní vafky, plus napojení do společného „krbového“ komína a možnost pořízení krbu samotného. Nejbližší příbuzenstvo přešlo z plynového kotle (70 K / sezóna) na vytápění dřevěnými briketami (20-25 K /sezóna). Poslední rok si nicméně naběhli, neboť pan bratr ve snaze ještě více ušetřit koupil nějaké příšerné levné malé brikety, které špatně chytají, zato však rychle shoří a pramálo tepla vydají. Leč zpět k původní myšlence: Na počátku byla nevole Ostravanů vůči smrtícím dárečkům soudruha Lakšmího. Jak už to v případě spořádaných občanů bývá, snaha skončila jejich naprostou porážkou a odhalením skutečného Satana - lokálních topenářů, kteří pod rouškou noci spalují radioaktivní materiály a karcinogenní kaly. Příčinou zvýšeného výskytu rakoviny, astmatu a dalších potíží radvanických rezidentů není tudíž soudruh Lakšmí, gigantický automobilismus a polské elektrárny, nýbrž právě poťouchlí tuzemští domkáři. Stát se chopil příležitosti a důkladně občany podojí, jako už mnohokráte v historii, viz text pana Čecha.
P. S. Ája Vitásková je pro mě naprosto nečitelná a absolutně ji nedokážu zařadit. :-)

Zase tady máme ono svinské...
ivan, 25.1.2016 19:35

Zase tady máme ono svinské přerozdělení, kdy ti co mrznou přispějí na zhodnocení majetku a uživatelského komfortu někoho jiného, kde ti, jimž už bylo jednou dáno ( zateplení) budou snáze splňovat podmínky pro přidělení, nebo aspoň přispění na další zušlechtění a zhodnocení majetku, těmi, kteří za vyšších nákladů mrznou, nebo v hůře izolovaných domech vyprodukují více nežádoucích spalin. ( jde přeci o to, podle zdůvodnění dosáhnout vyšší čistoty spalin a ozdravět ovzduší, NE?)

Docela bych chtěl být u toho, když se tento zmrdský kšeft domlouval a rád viděl ty ksichty kteří ho upekli.

Prostě se všichni složíme na ty, jejichž štědrá ruka se otevře a bude rozdávat co nikdy nevytvořila, ve prospěch těch, kterým už bylo jednou dáno, protože to jsou právě oni, kteří budou splňovat podmínky k získání dotace.

Korupčnější prostředí si neumím ani představit, navíc způsob rozdělení jde proti logice věci i zdravému rozumu, pokud má dosáhnout žádného cíle.

Rozděleno má být přes 10 000 000 000 Kč.

To je čísílko. co?

Odp: Zase tady máme ono svinské...
ivana Kozárová, 26.1.2016 18:12

Je to přesně v souladu s nekrofilním systémem. Kdo má hodně,zakrátko bude mu přidáno. Kdo má málo,zakrátko bude mu i to sebráno. Ale opakuju se,ten Heine za to stojí:-)

Není to lehké dneska přežívat. Spousta...
Neuvedeno, 29.1.2016 23:49

Není to lehké dneska přežívat. Spousta lidí si představuje, že se přestěhuje do lepší země, kde si vydělají víc, ale ono to zřejmě nepůjde. Muslimové zjistili, jak si zvětšit populaci pomocí své víry v Boha. Nevidím úplně dobře na ten mechanismus, ale fakt je, že potomků mají mnohonásobně víc než v Evropě rodiny. Zřejmě zabraňují používání antikoncepce, či uplatňují násilí při plození potomků. Neb jim jde ve víceženství snáze starat se o děti. Také to bylo asi díky tomu, že žili na území, kde byla ropa a byli dotováni a ještě žili v teplém zeměpisném pásmu a měli úspornější způsob zemědělství /pastevectví/ a ubytování.
Teď se v Evropě budou divit, jak je život těžký. Nejvíc teď v zimě. Dovedu si představit co je nemocných lidí dnes v Kalé /nebo Calé/ ve Francii.
Naši Větnamci to ale snašejí srdnatě. Zrovna blízko si Větnamci koupili jeden dům a bydlí tam v bytě snad dvacet lidí. Ale jejich děti chodí do školy a učí se houževnatě. Zřejmě tihle lidé východu jsou mimořádně houževnatí. Číňané prý postavili v USA většinu tunelů, ale běloši tam pracovat nevydrželi. Jsou zvyklí na horko a vlhko a umí si s tím poradit. Ví jak na to. Umí se obléci, aby se nepřehřáli při práci. Vezmou si pěkně lehkou bavlněnou větravou košili. Když pracují, tak se košilka spotí, ale né tolik, aby se prochladili. Ty košile už snad se dnes dneska u nás nevyrábí. Já mám poslední potrhanou na to mé kopání kanalizační jímky. Mam jí ještě s označením Delon, po herci pro kterého je socialistické československo začalo vyrábět.
Česému občanovi by to ani nedovolili takhle přežívat jako žijí Větnamci. Děti by sociálka odebrala. Majitel bytu by dostal pokutu za špatné sociální podmínky pro bydlení.
Češi ti smí jen spát v luxusním domě, nebo pod papundeklem.
Sice dnes, když někdo bydlí v garáži, tak pokutu nedostane, ale zato dostane pokutu majitel garáže od hygienické služby. No a následně nezbývá než lidi poslat spát pod papundekl.
Tomu se říká, že láska a pravda vítězí nad závistí a lží.
Je tedy pravda, že mohou jít večer spát do azilových center, když je tam kapacita volná, ale nesmí být v podnapilém stavu.
Jenže oni se tak nachladli, že jim už trávicí soustava nebere nic jiného než ten alkohol. No a když pijí alkohol, tak nemohou do azilového centra. To je jako když se řekne co bylo dřív. Slepice, nebo vejíce. Když si sní něco hustšího, tak s toho mají průjem.
U muslimů v Evropě to bude nápodobně. Buď bída, a úmrtí, nebo krádež a přežití. Konečně to vidíme i bez muslimů v Česku.
Práce stále není. Práci schlamstnou ti nejzdravější a nejchytřejší a ostatní utřou nos. I když těm ostatním třeba ti nejzdravější a nejchytřejší zničili zdraví. Doktoři jsou schopní uznat snad jen zlomeninu, která se dá dokázat rentgenem, takové ty kombinace nemocí posuzovaných od různých lékařkých specialistů, ty neprokáže nikdo a taky lidi jako práceneschopné neuzná. Taky jak by lékaři mohli, když u nás existuje 80 různých druhů atestací na lékaře. Dohromady lékařskou diagnozu jediný doktor nedá.
Když jsem byl na operaci třetího stendu po dvou měsících, na který jsem byl pozván po druhým infartu, tak mi pooperační doktorka řekla, že to takhle nejde, abych chytal po dvou měsících další infakt. Předepsala mi léky, které jsem vůbec nemohl brát, protože by se mi rozbouřil žaludeční vřed.
Ani si nepřečetla, že jsem žádný další infarkt neměl, ale že jsem byl operatérem pozván. No jak byla ta doktorka důležitá, to svět neviděl. A to je jen přečtení zprávy, kterou si měla přečíst, a nepřečetla, když mě propouštěli z nemocnice, což teprve aby byli naši lékaři schopní prostudovat šířeji obor. Já jsem jí na to nic neřekl, protože ona by byla i schopná mě nepropustit a já ta spát nemohl, protože se tam prostě spát nedalo. Scházela chvílka klidu. Tak to jsou ty naše nejlepší nemocnice na světě, jak se naš stát vytahuje. V nemocnici přežije jen skutečně relativně zdravý. Ti nemocní o více nemocích ti jdou do kytek.

Odp: Není to lehké dneska přežívat. Spousta...
ivana Kozárová, 30.1.2016 14:00

Pane neuvedeno,my v pokročilejším věku sloužíme vesměs jako objekty - nikoliv péče,ale byznysu.Jen kolem léčivého konopí kolik je humbuku jen proto,že se nedájako celek patentovat,kolik obštrukcí kolem jedné léčivé kytky. Přitom každá baba kořenářka ví,že rostlina léčí komplexně a synergicky,jakékoli extrakty zbavené té či oné složky jsou už méně účinné..... Zkuste čínského doktora,jáí od té doby,co k němu chodím,nevím,že mám srdce,- a to jsem se v noci budila na nedostatek vzduchu a arytmie.Člověk je taky komplexní a měl by k tomu přistupovat i lékař,orgány spolu souvisí .... Taky ten nezájem arogantních lékařů je děsivej. Naštěstí nejsou takoví všichni... Přeju Vám hodně zdraví a dobrou pohodu,nenechte se otrávit- ani těma zbytečnejma všema medikamentama. Můj známý bral 13 různých nekompatibilních léků,často se v účincích překrývaly. Dobrý lékárník Vám poradí,co vynechat,ale to Vy možná víte sám,...

Procenta
Lip¤van, 30.1.2016 16:01

Také mě naštvali se zvýšením úhradových procent pro černé pasažéry. Patřím mezi ně, kohoutky na radiátorech jsem neotočil asi deset let, ale současných 60% považuji za dostačující. Plánovaných 80% je trochu moc. Je to velmi demotivující. :-(

Odp: Procenta
ivan, 31.1.2016 8:21

Nevím jestli mám kliku nebo smůlu protože vůbec nevím o čem mluvíš, pouze tuším. (rozpočtové náklady?)

Odp2: Procenta
Lip¤van, 1.2.2016 21:07
Odp3: Procenta
ivan, 2.2.2016 20:29

No jasně.

Odp2: Procenta
Vlastimil Čech, 2.2.2016 9:33

Zjednodušeně řečeno:
-výroba a doprava tepla a TUV musí být uhrazena.
-každý by měl platit jen to co odebral, ale to je pro dodavatele nevýhodné. -takže se platí za to, co odebral Dům. a vy, holoubkové, se mezi sebou dohodněte, jak se na nás složíte.
-vaše bytová měřidla nás, pány dodavatele tepla, vody a TUV prostě nezajímají. Zajímá nás jen naše účtování na patě domu.
--------------
ta změna je o tom (pokud to V.Č. správně pochopil)že se zvyšuje paušál za dodávku vody, tepla a TUV, dle metrů kvadrátních bytu, a snižuje se význam (tedy cena) naměřeného odběru. Takže ten, kdo má sice větší byt, ale šetří, bude platit víc, kdežto ten, který bydlí v malém bytě a má spotřebu vody, TUV a tepla velikou zaplatí méně.
---------
Nejsem si jist, ale mám pocit, že beseda na tohle, či podobné téma tu už kdysi byla...

Odp3: Procenta
Lip¤van, 2.2.2016 9:50

Pochopil jste to správně, jsem pro určitou solidaritu s chudáky majiteli okrajových bytů, ale současných (nyní již bývalých) 60% stačí. Zbytek přece může vyřešit trh - vnitřní byty budou o něco dražší. :-(

Odp4: Procenta
iva, 12.2.2016 22:15

Jo to určitě. Já bych ty šetřílky sestěhovala do jednoho domu a ani si nezavádějte vodu, protože vám v zimě popraská.

Odp5: Procenta
iva, 12.2.2016 22:27

Jávím, že to nejde, ale nasral jsi mně jako pan Obadálek nad námi. Jeden rok jsem měřila tu teplotu o podlahy při teplotě 24stupnů a šla jsem na družstvo že se to nedá vytopit, že je zima od sklepa at´to zateplí. Paní mi zjistila podle těch měřáků, že nám krade teplo pan nad námi. Vyřešilo se to částečně zateplením topení už nedávám víc jak na 3stupně jen při velké zime na čtyřku, ale pan Obadálek pořád šetří. No snad se s tím zapere.

Odp6: Procenta
Lip¤van, 17.2.2016 19:30

No jo, Obadálek...myslíš, že bere od Vietcongů prachy bokem, aby...to šlo snadno? Narážím na tu jeho živnost, kterou provozuje. ;-)

Odp7: Procenta
iva, 18.2.2016 9:26

No je to šetřílek jinak o něm nevím nic. Raději chci aby kluci nebydleli v přízemí. Jediná výhoda je, že člověk je hned doma nemusí šmatlat nikde po chodbě a po výtahách. Ale je zima od sklepa ve vyšších patrech je úplně jiné klima. Ted v zimě nemůžu chodit naboso jak mám ráda.

Odp4: Procenta
iva, 13.2.2016 6:17

V životě nikdo nespočítá rozdíl v ceně bytu a jeho poloha vzhledem k vytápění.

Odp3: Procenta
iva, 12.2.2016 22:14

Je to špatné, ale já bydlím v přízemí a celkem nám odpoledne moc slunce nesvítí v zimě, protože nám stíní vysoká patra vedlejšího domu. Za byt jsme platili stejně jako ostatní, kteří opravdu tolik netopí. Jak to vyřešit?

Odp4: Procenta
iva, 12.2.2016 22:16

A to od země než se zateplilo bylo v zimě naměřeno 13stupnů celsia při normální teplotě pokojové 23stupnů. a šetříme jenže opravdu zmrzat nehodlám.

K hlavnímu článku: Tak jsem dnes řezal...
Neuvedeno, 7.2.2016 20:53

K hlavnímu článku:
Tak jsem dnes řezal motorovou pilou trnky. Zatraceně se rozrůstají a rozrůstají. Tak mě tak napadlo, jak se to bude dělat s různými keři okolo plotu, když se jimi nebude moci topit. Pelety si s toho majitel domku těžko udělá. Což trávu snad může spást ovce, či se dají králíkům, ale co s trnkami.
Tak říkajíc: Co udělali soudruzi z NDR špatně? Jako s těmi lžičkami, co se ohýbaly, když se dali do čaje. Nově: Co udělali soudruzi na životním prostředí v současnosti špatně?

Odp: K hlavnímu článku:Tak jsem dnes řezal...
ivan, 8.2.2016 7:50

Držte se svého rozumu, pane Neuvedeno. Udělejte to stejně jako váš děda a jeho děda.

Jednou si Váš vnuk taky řekne ,, děda by to udělal takhle" ! ..a bude po problému.

Odp2: K hlavnímu článku:Tak jsem dnes řezal...
ivana Kozárová, 9.2.2016 17:13

chrastí je dnes jako sláma stará v době Nerudově. Pálit se nesmí,kompostárny nejsou všude dostupné,tak se to povaluje po příkopech. Já mám výhodu,že se to dá nasekat,dát do otýpek a pálit v krbu. Takovej krásnej dlouhej plamen to dává. A hodně světla. Hoří to nádherně a bez čmoudu,když je to suché,samozřejmě. Už vím,proč ježibaby mají své chaloupky v lese a proč tam mají pec :-)

Odp3: K hlavnímu článku:Tak jsem dnes řezal...
Vlastimil Čech, 11.2.2016 8:01

Chrastí- co je to chrastí? Jsou to takové ty suché větvičky jenom JEHLIČNATÝCH stromů, nebo jsou to i ořezané větvičky stromů ovocných, větve keřů a tak?
Sousedka si pořídila mašinu na výrobu drtě z těch větviček. viděla nějakou reklamu, jak stroj zpracovává i docela silné větve.
VARUJI!
Účastnil jsem se práce a konstatuji: „Ano, tu reklamní násadu od smetáku to zpracuje jako nic. nádherná štěpka z toho vypadne. Ale jenom to nekrmte reálnými čerstvými větvičkami. A hlavně!: Materiál musí být přímý, bez rozvětvení, bez listů- zkrátka něco jako ta násada od smetáku v reklamním snímku. Takže pokud si přejete nastrouhat nějaké násady, mohu ten stroj doporučit. Pokud chcete likvidovat různé klacky, větve a chrastí, před “drtičem zahradního odpadu" varuji.
Probatum est.

Odp4: K hlavnímu článku:Tak jsem dnes řezal...
ivan, 11.2.2016 15:24

Naprostý souhlas, pane Čechu. Vyhozené peníze za které si koupíte pouze vztek. Hobby drtič a štěpkovač neexistuje stejně tak jako kuchyňská míchačka na maltu. Prostě kravina! Jediný co to drtí a štěpkuje je vaše kapsa a nervy.

Pokud někdo nemá firmu na sadové a zahradní údržby pro městské parky, nebo těžařsku lesní, tak ať zapomene.

První funkční stroje začínaj na ceně okolo 300 000 Kč. -ty malé. Ale nikdo nepočítejte s udávanýma výkonama výrobcem. Většinou dosahují za běžných pracovních podmínek tak 20-30 %, udávaného výkonu, ale i to je dobré. Nejdůležitější parametr není výkon v KW, ale plynulost podávky bez neustálých odstávek pro čištění stroje.

Doporučuje jedenáct Ivanů z deseti. :-)

Odp3: K hlavnímu článku:Tak jsem dnes řezal...
ivana Kozárová, 12.2.2016 12:26

chrastí u mě na zahrádce je to,co se ořeže ze dvou jabloní a ze dvou švestek,z malin a červeného a černého rybízu a co by každoročně vytvořilo velkou hromadu spolu se šlahouny břečťanu,kdybych ho drobek nekrotila,zabral by celou zahrádku pro sebe,už má tři kamenné zídky ze čtyřech... Tak tomu říkám chrastí,když zrovna nejsem v lese.:-)

Odp4: K hlavnímu článku:Tak jsem dnes řezal...
ivan, 12.2.2016 16:38

Ivano, tak na to je asi nejlepší ostrý sekáček.

Ušetříš si čas, vztek, podrápané ruce a úložné místo.

Na silnější větve jsou dobré pákové nůžky se zobákem.
Za 1.WW se s nima střihaly drátěné zátarasy.

Odp5: K hlavnímu článku:Tak jsem dnes řezal...
ivana Kozárová, 12.2.2016 17:17

Z nostalgie vyrábím otýpky.Zavazuju je špagátkem a dávám sušit na kamennou zídku. Pak je nosím domů do průjezdu a topím s nima v krbu.Schválně jsem se šla koukat,co leze z komína. je to jen malý bílý obláček a když to hoří,není vidět nic. Mám na to takové pákové nůžky a rukavice už taky nosím,maliny jsou prevít.Moje touha je mít chaloupku v lese a žít tam jako ježibaba. Akorát bych potřebovala někoho,kdo by mi tam nosil kafe,aby taky poblíž byl potůček,kde bych si vybudovala přehradu a malé jezírko s malinkejma kaskádkama. A vysokej dub,na něm by byla rozhledna a hnízdo- samozřejmě obyvatelné.

Odp6: K hlavnímu článku:Tak jsem dnes řezal...
ivan, 13.2.2016 23:08

Já bych měl interes o to místo nosiče kafe od brzkého jara do barevného podzimu s výhradou ubytování pro Bada. To by snad šlo, ne ?

Do potůčku bych nasadil bobra coby generálního dodavatele dřeva na topení a odborníka na výstavbu přehrad.

Ivano, proč zrovna dub? Žije na něm největší počet hmyzích druhů a je z něj špatný výhled, protože z dubu nikdy neopadá listí a neustále šustí.

Jaké jsou podmínky pro ježidědky, pokud nějaké vůbec jsou?

Odp7: K hlavnímu článku:Tak jsem dnes řezal...
ivana Kozárová, 16.2.2016 13:22

Beru všema deseti,přijímacích zkoušek netřeba,prověřen moudrostmi,publikovanejma na Svíci. Dub proto,že nechutná dřevomorce,dlouho vydrží i když je už suchej. Kdyby ho náhodou vědci popráškovali,tak vydrží. Taky je rozložitej a dá se na něm vybudovat rozlehlé hnízdo! /zkušenost z dětství/Šumava taky šustí,je to jako hudba,to neškodí. Taky tam může přistávat ochočenej drak,na něj netřeba papírů a oprávnění,má lidi a pejsky rád a povozí je,když je na to zrovna počasí. Jste vítáni!

Odp8: K hlavnímu článku:Tak jsem dnes řezal...
ivan, 23.2.2016 0:46

Měl jsem potíže s připojením,- odepíšu. Teď bych podal pár instrukcí panu Neuvedemu.

Teď jak jsem byl u toho mého přístřešku...
Neuvedeno, 12.2.2016 18:28

Teď jak jsem byl u toho mého přístřešku konečně jsem zprovoznil motorovou pilu. Nakonec jsem zjistil, že základní problém není propojení s cívkou, to přijde možná později, ale je ten, že asi v Číně, kde se vyrábí jsou většinou menší lidé a mají také ménší výšku bot u prstů. Takže při startování, se jim vejde bota dovnitř místa, kde se přidává plyn, kdežto mně ne. Vyřešil jsem to tak, že místo boty tam vsouvám dřevěný špalík. Mám totiž pilu Hecht myslím 45, která je tak nešikovně vyrobená, že při zapnutí sytiče se natolik omezí přísun vzduchu, že potvora pila nechce nastartovat. Funguje jen bez sytiče v běžném provozu přidáváním běžného plynu a toho dosahuji právě tím, že při startování zajišťuji větší přísun plynu /benzínu/ vložením špalíčku, který při nastartování musím okamžitě vyhodit a přidávat plyn prostředníčkem. Bez okamžitého vyhození špalíčku, by se pila rozběhla tak rychle, že by se mohla zadřít.
Pokácené trnky pak rozsekávám sekyrkou na špalku. Jinak by se mi odřezané trnky už nikam nevešly. Jsou tam pochopitelně i uříznuté maliny. Je opravdu třeba dávat pozor na oči. V každém případě je třeba mít brýle.
Jaké bude další využití rozsekaných trnek se teprve uvidí. Teď budu zase betonovat po zimě vodovodní jímku. Už mám díru v zemi. Jen se obávám, aby se mi země do jara nezesunula. Pravidelně čerpám vodu čerpadlem.
Hlavně abych vydržel se silami.
Plánů je mnoho, ale sil ubývá.
Minulý rok se mi urodily cukety. Ani jsem tomu nechtěl věřit. Napřed jsem je dal na balkon na jaře do květináčů a chránil před raním mrazem igelitovým pytlíkem. Po vyražení třech druhých lístků jsem je dal na záhon. Ty, které měly míň než tři lístky, tak ty sežrali mravenci a plži. Ti co měly tři a více lístků, tak ty už rostly tak rychle, že mravenci a slimáci už je nestačili sežrat. Dokonce i to velké horko už na ně neplatilo. Vytáhly si vodu z hloubky a ani tráva nerostla tak rychle jako cukety, takže cukety zvítězily. Když jsem pak nakonec k nim po dlouhé době přišel, tak už byly 30 cm dlouhé. Možná, že už se to nebude opakovat, protože takové horko jako minulý rok už jen tak nepřijde.

Odp: Teď jak jsem byl u toho mého přístřešku...
ivan, 12.2.2016 20:59

Ještě dneska, nebo ráno Vám napíšu jak se startují pily, pane Neuvedeno.

Odp2: Teď jak jsem byl u toho mého přístřešku...
ivan, 12.2.2016 22:23

Studenou pilu postavíme do základní polohy. Zkontrolujeme náplně, olej, benzin 1: 50 a roltop. To je takové to kolečko na konci lišty a promažeme ho pár kapičkama oleje. Nepodceňovat, určí konečnou trvanlivost lišty. Nic se nestane když promáznete taky drážku lišty. Po spuštění pily má prvních pár vteřin slaby odstřik. ( to kvůli znečištění oděvu případně někoho jiného.

Jemně prohmatáme polštářek krátkými pohyby až ucejtíme, že se zbavil bublinek jestliže tam nějaké jsou. Dvakrát naplno zmáčkneme a vysuneme sytič bez přidaného plynu. plynovou přípusť (plyn) zatím necháme na pokoji ve vysunutém stavu a příšlapem si podržíme pilu na zemi zatímco několika nepříliš důraznými škuby za startovací šňůru učiníme několikeré opakování až do okamžiku kdy pila lehce škytne.

To je onen správný okamžik k ostrému startu!

Odstraníme funkci sytiče a ostrým škubem pilu nastartujeme. V tomto okamžiku máme 2-3 vteřiny sáhnout po plynové přípusti a převzít ruční ovládání.

Pilu príliš neprohříváme, není nutné, Spíše nám hrozí její ,,ulití„.

Naučte se po skončení práce dát el. spínač do polohy nula. předejdete tak v budoucnodti mnoha nepovedeným startům. Kdy nebudete vědět, jestli má pila příliš bohatou směs, nebo je ,, chudá“. Ale taky to souvisí s bezpečností. Úrazy jsou věršinou nechtěné.

Odp3: Teď jak jsem byl u toho mého přístřešku...
ivan, 12.2.2016 22:28

Aha trnky! Pane Neuvedeno, rozštípejte je ještě v nezaschlém stavu ušetříte si polovinu práce, jinak zhouževnatí.

Odp3: Teď jak jsem byl u toho mého přístřešku...
ivan, 13.2.2016 11:32

Krátce k řetězům.

Rohový profil má jemnější řez, netrhá hluboké třísky a zářez je čistý v obou rovinách v pravém úhlu, ale řetěz jde hůře do dřeva. Je vhodný pro stavební a tesařské práce, ale má malý pořezový výkon. (více se nedřete )

Kulatý profil je mnohem ,,žravější „. Jde mnohem lépe do dřeva a má daleko větší pořezový výkon při stejné námaze.

// Nenechávejte brousit řetězy v servisech !! //

Strojní broušení Vás připraví o takřka polovinu dosažitelné životnosti řetězu úběrem materiálu a o dobrých 30% doby otupení při stejné práci zhoršením vyhřatostí materiálu ( spálením ) Za celý život jsem neviděl ze servisu dobře nabroušenou pilu.

Nenechte si nanutit všelijaké přípravky.

Pilníkem na řetězy, většinou 4,5 mm trvá ruční nabroušení u 12“ - 18" palcové lišty 6 - 10 minut.

Ostrost řetězu se kontroluje pohledem, nikoliv pohmatem jak činí většina lidí. Nabroušená hrana zubu se nesmí lesknout!

Případnou smolu na rukou nejlépe odstraníte troškou másla a promnutím s následným umytím rukou ve vlažné vodě.

Budete mít ručky jak panská dcerka.

( Není lepší kosmetika, přesvědčte se. Kam se serou nejsvětovější značky, fakt.)

Snadnou práci.

( Třeba se toto info bude někdy hodit i ostatním )

Iv.

Odp: Teď jak jsem byl u toho mého přístřešku...
Lip¤van, 22.2.2016 11:30

Musím připustit, že ačkoliv jsou vaše příspěvky zpravidla OT, přesto nepostrádají ducha, jsou obsahově zajímavé a dobře se čtou. :-)

Pane Ivane. Děkuji za rady s pilou. Já...
Neuvedeno, 22.2.2016 22:07

Pane Ivane.
Děkuji za rady s pilou. Já jsem díky motorové pile již postavil celý můj přístřešek, jenže to byla pila Italská, na kterou jsem pak nesehnal náhradní startovací kolečko, takže ji mám stále sice schovanou, ale k ničemu. U ní mi startování šlo jako po másle a hned při zapnutí sytiče. Pak jsem sytič vypnul a pokračoval v řezání.
To, že pila při startování se sytičem jen tak blafne, to tam neplatilo.
U té mé současné pily Hecht 45 po blafnutí také vypínám sytič, ale jen tak bez přidání plynu mi zatím nenaběhne. No uvidíme, jestli se to nezlapší, když teď už vím jak nastartovat, tak to zkusím podle Vás znovu a uvidíme. Nedávám si v tomto směru velkou naději.
Ona ta pila má tak velkou kompresi a já už tolik síly nemám, takže si myslím, že to nakonec stejně budu vždycky startovat s tím špalíkem, který pak vykopnu.
Jen nechápu jak to myslíte řezat hranou, nebo jak jste to řekl.
Já už mám dnes ostří řetězu dost tupé, protože jak jsem řezal trnky, tak jsem si nevšiml, že vlastně řežu něco, co háže jiskry. Nakonec jsem zjistil, že to byla ocelová trubka vyčnívající ze země a né kmínek trnky. Taky se mi jednou stalo, že nedržel řetěz dostatečně pevně a měl vůli takovou, že řetěz z lišty vypadl při řezání nějakého planého chmele. Při tom se mi trochu zdeformoval. Takže dnes pila sice řeže, ale potřebovalo by to celý řetěz vyměnit a dát nový. Už od samého začátku se mi šroub dotahující řemen samovolně rozšroubovává. No prostě jsem koupil od samého začátku pěkný kšunt. Šroub si teď soustavně hlídám, jestli není povolený a také na vůli řetězu dávám pozor více než na začátku. Jenže teď potřebuji hlavně ty trnk co nejrychleji uříznout, protože co nevidět končí zimní období a už řezat nebudu.
Naštěstí mě netrápí problémy s cenou elektřiny, protože elektřinu na pozemek přivedenou nemám. Když jsem se před mnoha lety dotazoval, co by to stálo, tak mi řekli, že je kapacita zcela vytížená a musel bych si celou trasu od trafostanice zaplatit sám, a oni by si laskavě pak vzali celou trasu do správy, což činilo výkop asi dvěstěpadesát metrů a položení kabele a postavení přípojné skřínky s elektroměrem atd. Takže do teď používám energocentrálu asi tak na 800 Wat, Ta energocentrála ani není schopná vytvářet nějaký kloudný proud, takže na jemnější spotřebiče není vhodná. Na nějaké napojení rádia, či televize můžu zapomenout. Tak akorát kalové čerpadlo, neb slabý rozbrus, či vrtačku, či přímočarou pilu, toť vše. I tak jsem rád, že energocentrálu mám. Čerpat vodu ručně z výkopů občas dělávám, ale je to makačka značně nepříjemná a na moje srdce občas značně náročná.
Celou tu práci dělám hlavně proto, abych měl tělocvik a aby s toho byl nějaký užitek, ne proto, abych se přetáhl, jako to dělají profesionální sportovci a pak byl na zbytek života lazar.
Jen chci tímto poukázat na fakt, že někteří občané si v poslední době museli zaplatit dlouhé trasy elektrického přívodu u silnice, správa elektrorozvodů si trasu prakticky znárodnila a teď ještě budou platit za přípojné místo značné finanční prostředky. Jestli tedy není lepší už si dát pár panelů na střechu a nepřipojovat se vůbec.

Odp: Pane Ivane.Děkuji za rady s pilou. Já...
ivan, 23.2.2016 3:41

Těch 45 blafnutí je právě ta chyba, pane Neuvedeno. Správný okamžik připravenosti vhodné směsi je právě v okamžiku onoho prvního či druhého blafnutí. Do tohoto okamžiku jsou zalité vzdušníky a vstupní směs vytváří hrubé kapky které nejsou schopny se odpařovat a tak vytvořit vhodnou zápalnou směs. Přes mastnou svíčku kdy se jeví, že jde do spodní komory dostatek benzinu je směs chudá a špatně zápalná, navíc vlhký izolátor na svíci vytváří studené výboje a není schopný chudou směs zapálit v opakovaných cyklech (Motor běží) při dalších pokusech o start natéká do motoru nekvalitně připravená směs která tento stav ještě zhoršuje a dojde k ,,ulití " motoru.

Většina pil je vybavena dekompresorem jehož účelem je snížení tahové síly. To je to co Vás vyčerpává. Dekompresor je umístěn většinou z boku pily, je to takový čudlík co po naběhnutí motoru samovolně vyskočí, takže se o něj nemusíte starat. Někdy je konstrukčně začleněn jako druhá poloha plynové přípustě. Jak u kterého typu.

Znovu to důležité!!!.. Při daném sytiči počkat až pila projeví zájem snahou o nastartování prsknutím,- vypnout sytič!.. a provést start. (Platí pro studenou pilu na začátku práce. V tomto okamžiku dodává nejkvalitnější směs a má nejvyšší pravděpodobnost úspěšného startu bez dřiny, tak 98 %.

Radši nebudu ani psát o jehlovém ventilu seřizující přívod vzduchu k volnoběžné trysce, s tím si radši nehrajte tím se doseřizuje plynulost přechodu z nepracovních otáček do zátěžových. Seřizuje se tenkým dlouhým červovým šroubovákem za chodu pily. Radši na toto ale zapomeňte.

Doporučuju si najít někoho u lesáků kdo s pilou opravdu pracuje a ví nejen podle příruček jak ji seřídit aby s ní byla snažší práce v záběru.

V servisech Vám zahrajou drahé divadlo s ostrostí náběhu do otáček, ale ve skutečném záběru pila netáhne nebo má špatné pracovní přechody výkonu při zatížení.

Nechtěně se povolující šrouby seřízení napnutosti řetězu.

Silniční závodní motory 2T točily 14 - 15 500 ot/ min. kde mikrovibrace povolovaly i velice pečlivě utažené a zajištěné šrouby i na součástkách se závitama o velice malém stoupání.

Velice levné a účinné řešení jsme našli ve školní křídě kterou jsme oškrtali - naškrábali na závity a utáhly šrouby. Křída vymezila všechny neziprostory v závitu, odstranila všechny vůle v dosedacích plochách a bylo po samovolném povolování a přitom jak šrouby, tak matice šly vcelku snadno povolovat přičemž celý závit ve skrutu kladl lehký snadno překonatelný odpor.

Nakonec se ukázalo, že naše řešení byla daleko použitelnější nežli drahé přípravky za 100 Marek tubička nebo za 70 DM pár kapiček od světových výrobců chemického průmyslu jako Caff, Belzona, nebo Locatelli.

Některé spešl materiály div nevyráběná jako kosmická nebo vojenská tajemství, třeba těsnící materiály, porazila docela obyčejná kůže ze špeku která je převyšovala o 1000 % - spíše absolutně, třeba na vodních pumpách nebo vysokotlakých horkých olejových rozvodech. Nevím ani o jednom případu že by tekla, nebo se roztrhla přestože i u velmi drahých těsnicích tmelů se to občas stávalo.

Vypínací šroub na řetěz vytočte, párkrát škrtněte o závit školní křídou a je po povolování. Řetěz by měl mít na středu lišty vůli vzniklou lehkým tahem asi tak 3-4 mm. raději volnější než napnutý. Seřídit krátce po zahájení práce a lehkém zahřátí. Lišta je velmi citlivá na jednostranné opotřebení obrusem pískem které se při řezání křovin občas přihodí. Při jejím jednostranným opotřebení (sešmajdáním) už nikdy nebude řezat hladce a bude se ve dřevě zasekávat. jednou za čas je možné ji srovnat pilníkem do roviny.

Moje doporučení je, abyste ji dal prohlídnout nějakému praktikovi na těžbách který Vám ji dá do cajku za cigára, pajsku nebo i dobré slovo. Řezací zuby jsou dozadu skloněné. Asi po polovičce jejich ubroušení je třeba snížit přesmykací zuby asi o 1-2 mm. Určují hrubost třísky a hltnost v záběru a využijete takřka celou hloubku řezacího zubu. V servisech Vám řeknou, že se s tím nedá nic dělat, abyste si koupil nový řetěz. (Tedy skoro ve všech,- kecaj)

Ať je Vám lehká v ruce, dobře seřízená- poloviční práce.

Odp2: Pane Ivane.Děkuji za rady s pilou. Já...
ivana Kozárová, 26.2.2016 23:20

Já ty rady o pile četla jako detektivku a vytisknu si to. Máme taky pilu doma a bude se to hodit,panečku,až si hoši nebudou vědět rady,dám jim elaborát k nastudování!

Odp3: Pane Ivane.Děkuji za rady s pilou. Já...
ivan, 28.2.2016 0:38

Tak už několik dní přemýšlím jak by ta chýše měla vypadat. Klasická lesní bouda s mlatovou podlahou, ve voknech mastné papíry a sklopné okenice které by se na noc daly uzavírat kvůli teplu s kamínkama a slídou nebo malá pícka za kterou by se dalo v zimě spát. - Vlastně velké akumulačky na dřevo a okenice, které by se daly ve dne sklopit jedna dovnitř druhá ven které by sloužily jako stůl na to kafe a denní práce. Pod podlahou malá špajska a odtud úzký chodníček do stromového koše jen tak na čumendu. Malé radio by bylo povoleno?

Jaká by byla pravidla? Co by se smělo a co ne?

Docela by mě zajímalo kolik toho člověk k životu potřebuje . Byl bych pro nejnutnější základ . Dva hrnce, dva příbory, dva talíře, pekáč na domácí housky, občas na kachýnku.

Jaká je ,Ivano Vaše představa? docela by mě to zajímalo.

Jaké by měl ubytování nosič kafe?

Určite by musela být sušárnička na provhlé oběvy. Kde je sucho, tam je teplo už při 20 C.

Jsem zvědavej. Nějak to dopracujem.

Uvidíme o kolik bychom se rozeši nebo možná, že i ne.

Odp4: Pane Ivane.Děkuji za rady s pilou. Já...
ivan, 28.2.2016 10:05

Koukám, že je vidět, že jsem to psal už po půlnoci. :-)

Odp4: Pane Ivane.Děkuji za rady s pilou. Já...
ivana Kozárová, 28.2.2016 20:38

Úplně to vidím. Nejlepší půdorys chajdy by byl kruhovej,taková rotunda. Nemusel by to být přesný kruh,třeba taková šišatá elipsa. Spalo by se na palandách z křivejch kmenů,losovalo by se o všechno,co by bylo jádrem sporu.Žádný handrkování.Jsem docela schopná postavit kamenné zídky,snad v létě bych byla schopná postavit stěny rotundy.Tady je po lesích spousta kamenů,co vypadají jako opracované.Nedaleko by byl potok s pitnou vodou,toť podmínka. Jsou tady takový potoky. Rádio se povoluje. Krystalka vítána. Možná by se časem přistěhovala nějaká moje známá z pastviny,mám tam ochočené stádo skotu a některé už prorvaly ohradník a šly si do lesa na borůvky,když už je to na pastvině,kde byl jen sníh,hodně naštvalo.... Bylo by i mlíko.Ony jsou fakt ochočený,ani v lese se nechovaly nestandartně a nechaly se drbat za ušima a došťouchaly ke mně svoje telátka. Jasněže pro tvrdý rohlíky,co jsem přinesla v pinglu....Les je život. Jen v lese se dá přežít. My lidi jsme jako zvířata,jen jsme strašně rozmazlení.Ale to by se časem spravilo. Oheň,ten by nesměl nikdy vyhasnout. A denní styk s tekoucí čistou vodou uzdravuje všechny nemoci- mám to vyzkoušený.Ledová voda léčí i duši.Nesmělo by se křičet. Zabíjet zvířata by se smělo jen v případě velkého hladu. Nejedlo by se moc často,aby se nemuselo zabíjet.Sběr kořínků by byl povinnej.Nejvíc by se sbíral pýr a sušily by se houby ,maliny a jahody na zimu.Sbírala a sušila by se vrbová kůra a dubová kůra a lísková kůra. Sbíralo by se dříví na zimu. Práce by bylo dost. Všechno by se nosilo až do rozedrání a taky než by se to spálilo,tak by se to dlouho spravovalo.Žádný šeredění. Hosté by byli zkoumáni,než by byli pozváni dál..... mám rozvrkočený myšlení. Spadla ledovatka a pod okny je hromadná havárie,vozy se kloužou po kočičích kostkách po svahu náměstí a narážejí do sebe. Policajtský auta blikají. V lese tohle nebude. Tam budou svítit soví oči. Je to v té civilizaci sice pohodlné,ale opravdu jen dočasné. Tahle naše civilizace pracuje spíš na svém zániku,než na životě.Jen aby les vydržel.

Odp5: Pane Ivane.Děkuji za rady s pilou. Já...
ivana Kozárová, 28.2.2016 20:41

Ten,kdo by přinesl kafe,měl by nejlepší místo v chýši a u ohně!

Odp6: Pane Ivane.Děkuji za rady s pilou. Já...
ivan, 29.2.2016 20:23

Ten, kdo by nanosil nejvíce dříví do chýše na oheň, by dostal nejlepší kafe. Nebylo by to praktičtější ?

Odp7: Pane Ivane.Děkuji za rady s pilou. Já...
ivana Kozárová, 29.2.2016 23:21

Žádný takový. Všecko napůl.:-)

Odp8: Pane Ivane.Děkuji za rady s pilou. Já...
ivan, 8.3.2016 13:09

No jo, ale jak se podělit o nejlepší místo v chýši i u ohně ? Jedině ho sdílet spolu, protože při vícero lidech by nešlo mnohé činit nebo sdílet napůl. :-)

(V mnoha případech )

Odp9: Pane Ivane.Děkuji za rady s pilou. Já...
ivana Kozárová, 10.3.2016 13:37

Takovej malej Artušovskej prostor,to by se domyslelo:-)

Odp5: Pane Ivane.Děkuji za rady s pilou. Já...
ivan, 7.3.2016 21:52

Jo, tak takovou lesní lázeň bych uvítal taky. Boty, kalhoty , trika už několikrát přesáhly svoji životnost, takže s tou hadrárnou by žádnej problém nebyl. Jako lesní mužíček bych docela zapadl. Prostě šupák od přírody. Nějak nemám zapotřebí mít neustále nové a nové věci, dokonalejší,složitější a otravnější.

Popravdě jsem si představoval spíš chaloupku na kuří noze. Natočím si ji podle sluníčka nebo naopak podle stínu a větru žádaným směrem - docela praktické, navíc prostor pod ní by mohl být docela dobře využitelný k letnímu sezení až k naprosto neužitečnému lenošení a dobrému pokecu.

Prostě pohoda.

Napůl chaloupka napůl větrný mlýn beraního typu.

Dříve by k panu mlynáři (Babě Jaze ) přijela parta sekerníků, vytáhli by z povozů pily, kružítka, sekery, širočiny, hlavatky, klíny, teslice, segmenty, našmolkovaný špagáty na pasy, okrové na vazáky, pozednice, kleštiny a hrotnici. Vysoké a nízké kozy, hoblíky čtyřručáky, cánhobly, uběráky, falcáky, kolíky a klíny které by hned začli rozvařovat ve vodě a ještě večer by měli na kupě natesáno pár základových vazáků - trámů.

To musela být krása když u toho skoro nemluvili a každej věděl kam kdy má sáhnout , kde zabrat a kde povolit. Podle trámů se dohodli na možné velikosti a první nákres zamýšleného už rovnou tesali do dřeva.

Mistrovská parta vše na první dobrou!

Rotundu rozebereme třeba zítra, ale lesní bydlení by se mě moc líbilo.

Zatím dobrou-

Odp5: Pane Ivane.Děkuji za rady s pilou. Já...
ivan, 8.3.2016 16:26

Ivano, stavby mohou mít jakýkoliv tvar , třeba brambory nebo pleteného košíku, ale rotunda musí být vždycky kulatá protože by to jinak nebyla rotunda.

Nevzniká tak, že si někdo řekne postavím kruhovou stavbu, bude to pěkné a praktické, i když by měl jistě pravdu z mnoha důvodů.

Kruhový výhled a pravidelný prohřev stěn při slunečném svitu nevytváří studená nebo přehřátá místa jako u krabiciosních staveb.* Při větru nevytváří místa s velice silným urychlením obtokového vzduchu který je velkým problémem hlavně u velkých staveb kdy vytvořený podtlak při urychnení vytrhává i dobře kotvená silná skla a zasypává střepama ulice plné lidí. Atd. atd.

Její tvar není daný jenom záměrem, ale neobyčejně efektivním způsobem výstavby a tuhostí - takřka samosvorností zdiva. Příkladem odolnosti budiž rondelní stavba věže v Pizze. Být hranatá tak si ji dneska už nikdo ani nepamatuje.

Při výstavbě středověké rotundy byl uvnitř stavby vztyčen stožárovec ( silný sloup) a na něm umístěné kleštiny které nesly vnitřní posuvné otáčivé lešení s kladkama. Veškerý materiál se dopravoval vnitřkem stavby rovnou na místo určení v kožených vacích a stavba tak nepotřebovala takřka žádný pomocný materiál jako prostorové lešení nebo různá bednění které bylo stejně drahé jako sám stavební materiál. Nikde se nepovaloval onen známý stavební nepořádek ( bordel), ani žádné oplocení staveniště a ostraha. Sama stavba byla sobě skladem, výrobnou i staveništěm bez potřeby pomocných materiálů.

Velice efektivní a trvanlivé. Teď mě napadá, že ze starých hradů mnohdy zbyly pouze zbytky věží, zatímco se valové zdivo už dávno válí po údolích v podobě sutě. Nakonec z mnohých továrniček a továren jako poslední svědci hanby o jejich konci zbyly pouze kruhové komíny - stavby rondelového typu.

Myslím, že nejznámější rondelovou stavbou u nás je Hubáčkův Ještěd - vysílač, nyní už pod ochranou UNESCO.

Na jeho OD stejného jména si dneska už skoro nikdo nevzpomene, přitom pamatuju jeho model před začátkem stavby, stavbu samotnou když začínala, pak roky její slávy a nakonec i její funus, když ji smetla nová doba za němého čumění liberečáků zmizela ze světa jedinečná stavba skutečného modernistického architekta. Xsindl z Liberecké radnice se ukázal jako jeden z nejxsindlovatějších v republice.

Nakonec rovinaté pozemky u Seny byly jedny z nejdražších v Paříži už tenkrát a Eiffelovka už-už byla prodána do šrotu. Nestalo se tak jenom kvůli chamtivosti radních kteří se nedokázali dohodnout komu co a lenosti jejich úředníků.

Opera v Sydney na tom byla stejně a málem byla zbourána těsně před dokončením, když už její cena přesáhla čtyřnásobek původního rozpočtu.

Ale vraťme se do rotundy s ohništěm, výhledem na všechny strany, lehárem z netesaných kmenů, pitným potůčkem a přátelskejma krávama.

(Paroubek) No řekněte sami, kterej z vás to má? :-)

Ivano, co kdyby nevyšla ta rotunda ?

Co takhle jurta jako náhradní řešení ? Nakonec je to taky stavba rondelového typu.

Teď mě napadá, že kdyby takovou rotundu měla postavit 3D tiskárna, postupovala by stejně jako jejich stavitelé před tisíci lety. Šroubovitě by přidávala materiál až do její konečné výšky.

Tak co, rotundu nebo jurtu ? :-)

*( rohové jižní nebo naopak severní byty )

Odp6: Pane Ivane.Děkuji za rady s pilou. Já...
Vlastimil Čech, 9.3.2016 9:18

Zajímavé...
A teď ještě vymyslet latrínu. Pro úřady doložitelnou likvidaci odpadu... :-)
Jinak, pokud vím, nějakou takovou stavbu si od svých obdivovatelů nechat postavit i herec Dušek. Jednalo se- pokud vím- také o kruhovou stavbu, mělo to snad být plastové, do kruhu stočené „střevo“ plněné hlínou. mezi jednotlivé vrstvy se kladl ostnatý drát, aby střevo ze svého podkladu (dolního střeva) nezkouzlo. Ve stěně byly v jakési výšce uloženy trámy, na nich podlaha na které se mělo spát. Celé mu omazali hlínou, myslím strop té stavby byl taky stočen z toho střeva coby klenba. Aby to obstálo v dešti, nechal si na to natáhnout nějakou plastovou plachtu.
Uprostřed „přízemí“ kamna, aby teplo stoupalo k té spací plošině. No a venku latrina.
Údajně se tam pokusila zanícená obdivovatelka pana herce i přezimovat. Jak to všechno dopadlo nevím. Herec Dušek o tom kdysi psal, prý největší problém byl za pomocí jeho osobního šarmu přesvědčit úřady státní správy, aby vydaly povolení. Jestli se tam bydlí, nebo jestli si herec dopřál rukama jiných lidí povyražení, nebo jestli šlo i o něco jiného...
------------------
V.Č. si myslí, že dřevo-cihlu-kámen v našich podmínkách prozatím ničím nahradit nelze
------------------
Ono i používat takovou stavbu...
„Á návštěva! No tak počkejte venku, třeba tamhle, v závětří, máma se ještě koupe v obyváku“ ...

Tuhle jsem četl debatu o tom, jak nějaký chlápek chtěl prodal ekológický obytný stoh. A besedoval tam i člověk, který se tam byl mrknout... Psal: plíseň, hniloba, vlhko a myši...No, nebyl jsem tam, nemohu soudit...

Odp7: Pane Ivane.Děkuji za rady s pilou. Já...
ivana Kozárová, 10.3.2016 13:43

Latrína nepřipadá v úvahu, Kolík . A střídat místa dostatečně daleko od objektu. Umělé hmoty se nikdy nevyrovnají přírodním materiálům. Nakonec se k přírodě lidstvo stejně bude muset vrátit,i za cenu zřeknutí se veškerého pohodlí. Pohodlí život nezajistí.Naše současné pohodlí životu neprospívá,platíme za to velikou cenu- tedy ne my,ale naši potomkové - a platí už nyní. Budoucnost v pohodlí je utopie.

Odp8: Pane Ivane.Děkuji za rady s pilou. Já...
Vlastimil Čech, 10.3.2016 16:20

Latrína nepřipadá v úvahu, Kolík . A střídat místa dostatečně daleko od objektu.

he he he... kruhový objekt bude kruhově ovoněn...;-)

Odp8: Pane Ivane.Děkuji za rady s pilou. Já...
Vlastimil Čech, 13.3.2016 12:54

Obzvlášť veselý je kolík za deště, za větru, nebo v hlubokém sněhu.:-):-):-)
Pardon, že se směju... prostě jsem si to představil...

Odp9: Pane Ivane.Děkuji za rady s pilou. Já...
ivana Kozárová, 13.3.2016 13:47

Zažila jsem reálnou příhodu u Prášil,kde jsem držela dítě na rukách ve hlubokém sněhu,ono vykonávalo velkou potřebu vedle cedule,označující zákaz vstupu na pozemek s nevybuchlou municí... Okolí mi radilo exkrement příliš nezahrabávat,nezahřívat terén s ohledem na nebezpečí exploze;-);-)

Odp6: Pane Ivane.Děkuji za rady s pilou. Já...
ivana Kozárová, 10.3.2016 13:36

Rotundu i jurtu. Kolik apsid bude mít rotunda ? Mně by stačila jedna.... Byla by to taková truckomora. Při ponorkové nemoci, oddělená,určená k nerušenému usebrání a rozjímání.....
Ale kůže na jurtu,to bude problém. Bude se muset počkat na přirozené uhynutí přátelské krávy,to je na dlouho. Já vím,jsou to nároky.....
Uvažovala jsem taky o zemljance,ta je energetický nejmíň náročná a je tam tajemná tma.... Na vzduch by se stoupalo po točitém schodišti,nebyl by to jen tak ledajakej podzemní prostor. Byl by dobrej jílovitej terén? Kdysi jsem jednu takovou s kamarádama vyhrabala a tatínek,když se to dozvěděl,šel nám ji zničit,aby nás to nezavalilo a pěkně se nadřel,než ji rozvalil,skoro se strhal. Ale myslel to dobře :-)... Jinak tady na Šumavě je výhoda,že počátečním příbytkem by mohl být bunkr klasický,ještě z dob válečných,dosud nepoužitý;-),některý jsou už poněkud obrostlý mechem a kapradím. To,co mě nejvíc vábí na lese je možnost neustále pobývat u ohníčku a ve zbývajícím čase sbírat to chrastí.

Odp7: Pane Ivane.Děkuji za rady s pilou. Já...
ivan, 10.3.2016 21:50

No jo, ale apsida je otevřený prostor, jako trucovna by se asi příliš neosvědčila.

Rotunda i vojenský bunkr se zase špatně stěhují po vyčerpání zdrojů.

Z podzemí je špatný výhled do krajiny navíc si ho budeme užívat na skutečné věčné časy a nikdy jinak!

Iglů je taky rondelní stavba, ale v létě tam děsně koušou komáři a prý taky prší. ;-)

Co takhle Týpí ? Když se vyčerpaj místní zdroje, dřevo na oheň , nebo se krajina okouká, tak se složí a popotáhne o kousek po potůčku dál, navíc se v něm dá udělat malý ohýnek. Po tisíce let se na něm nemuselo nic měnit, tak nejspíš vyhovovalo tak jak bylo a už se nedalo vylepšit.

Pravda, nebyl to zrovna domeček Jagy, ale to rotunda nebo železobetonový bunkr taky ne.

Indiáni měli a mají recht !

Země nikomu nepatří ! Dokud nepřišel běloch tak si brali jenom tolik kolik potřebovali a do té doby nikdy neměli hlad. Hlad tam byl kolonizován. Můžeme klidně zůstat doma. Běloch - člověk moderní nakonec zlikvidoval i původní Evropany,- lidi kteří dokázali přežít glaciom trvající téměř 20 000 let.

Indián se hřeje u malého ohníčku, zatímco běloch taháním těžkejch klád na velkej aby mohl sedět kvůli žáru co nejdál.

Ano, to jsme my!

Odp8: Pane Ivane.Děkuji za rady s pilou. Já...
ivana Kozárová, 13.3.2016 0:23

Fakt je,že zemljanku si užijem tak jako tak,pokud nevyletíme komínem ;-),tak teda zemljanku ne. Týpí není špatnej nápad,ale stěhovaly ho jen ženský,pokud jsem správně četla. Taky u beduínů stany stěhovaly beduínky a jen když byl manžel hodně zamilovanej,tak výjimečně pomohl a to byla vzácnost. Chtělo by to něco,co by poptahovalo,teda potah a že by krávy vypomáhaly s tahem. Koníka bych taky chtěla,ale toho sena,co potřebujou,jestlipak by to jeden na zimu uživil,kosit,sušit,skladovat.....A jsme u toho. Aby zvířata nebyla hladová,je třeba hledat pastviny -kočováním. Jen probůh nenarazit na konkurenční kočovníky:-( Co takhle usadit se u řeky,která teče lesnatou krajinou. Kde jsou ryby,není hlad. A na ostrohu nad řekou malou rotundu pro radost..... A pod skalinami by rostly trnky a plané hrušky.Začíná se to s tou stravou komplikovat. Pravda je,že dnešní člověk toho příliš mnoho sní. Pro udržení fyziologických funkcí stačila by bohatě i desetina a jíst jednou za dva dny. Kdyby se využívaly i zdroje jako např. borovicová semínka,taky se to dá jíst - dalo by se nějak vydržet. Ale furt by se muselo myslet na zásoby a stejně by se to nakonec bez zabíjení zvířat neobešlo. Ach jo.

Odp9: Pane Ivane.Děkuji za rady s pilou. Já...
Vlastimil Čech, 13.3.2016 12:51

Bylo spočítáno, že plně „samostačné“ zemědělské hospodářství musí mít (v našich podmínkách jedné sklizně) aspoň 5 ha. Ovšem s tím, že je velmi usilovně obhospodařováno. Jinak musí mít i jiný zdroj.
V našem kraji to byli ti „kovozemědělci“, jinde menší hospodářství doplňuje třeba nějaká domácká výroba, práce v lese atd...
---------------
No, vy se ale chystáte pytlačit ryby a plundrovat polesí intensivním sběrem lesních plodin. No a ovšem kácet pro otop...Chrastím to v zimě vážně nepůjde. Vyzkoušeno.
---------------
S těmi borovicovými semínky se výborně uživí možná veverka.... Máte na veverku kvalifikaci? :-)
Jinak jsem slyšel, že v Rusku se sbírají semena limby (vypadá to prý jako nějaké malé oříšky).
A živí se tím částečně jenom ti sběrači, kteří to za dlouhé peníze prodávají těm nejzelenějším ekologistům, co žijí přírodní život ve městech.
Roste u nás limba? Víc než pár stromů?
Že by se daly jíst semínka borovice jsem neslyšel. Jaká je dávka? Kolik šišek je na dávku zapotřebí?

Odp10: Pane Ivane.Děkuji za rady s pilou. Já...
ivana Kozárová, 13.3.2016 14:01

To se semele a chutná jako oříšky. Teda když je hlad. Dobrý je to do jogurtu podobně jako rozdrcené lněné semínko.Dobře jedlý jsou kořeny pampelišek,když si na to člověk zvykne,už mu to ani nepřijde hořké.Docela dobře se dají omýt ,jsou šťavnaté. Pozor na černý bez,kořen je sladký a chřupavý,zvláště když obrůstá kámen. Má to vzhled kokosové dužiny. Žel,je jedovatý,působí nebolestivé stahy peristaltiky a pod. Tři dny jsem byla doma a svedla to na žlučník,kdepak,kořen je toxický,dokonalá očista,neudržíte ani vodu.Plod je dobře jedlý jen po převaření,syrová šťáva je též toxická.Zato květ - kosmatice - jedovatý není,je-li dobře obalen ve vajíčku a osmažen... Limba tady není vidět. Dávka je aspoň dvacet šišek.Taky je dobrý to smíchat s medem.Veverčí kurs jsem neabsolvovala,kvalifikaci nemám žádnou,ani pizizubkatou.Jen jim ujídám,Teď budou aktuální březové pupeny.Břečťan je k mání celej rok. Je to kardiotonikum a antiflogistikum. Rychlý puls zklidňuje a pomalý zrychluje. Působí na rozpouštění hlenů. Nežvýkat víc,než dva listy,jinak je taky toxický...Jo,na sibiři lidi borovicový semínka normálně melou na mouku,když je hlad.Já bych v přírodě asi zašla na zimu,jsem strašně zimomřivá,ale možná tou soustavnou prací by se člověk zahřál:-)

Odp9: Pane Ivane.Děkuji za rady s pilou. Já...
ivan, 22.3.2016 21:11

Kde jsou ryby není hlad! No jo, ale jak to udělat, bez zabíjení to nepůjde. Semena z borových šišek bych nazval spíše doplňkem stravy než jejím základem a o medu by si nechal pouze zdát.

Zato bych věděl které plemeno koně.

Na Islandu žijí divocí koně po tisíce let které se dokáží uživit v těch nejtvrdších podmímkách. Po celou tu dobu nebyli kříženi s jinýma plemenama takže si udrželi odolnost a dokáží si najít stravu i potmě pod hromadama sněhu. Jejich zvlášností je pětitaktní krok v klusu, takže se jízda na nich podobá spíše jízdě na kole nežli hopsání jiných koňských plemen.

Jenom si nejsem jistý jestli se nejedná o jejich národní plemeno a jejich vývoz není zakázán, právě proto aby se jim tam někdy nevrátil nějaký obohacený o cizí geny a ony by tuto vyjímečnost ztratili. Ten by dokázal v našich podmínkách ztloustnout i v zimě, tedy v té naší, která by mu musela přijít jako nám rovníkové ostrovy.

Seno na zimu by bylo vyřešeno, bohatá strava by mu zřejmě uškodila.

Odp10: Pane Ivane.Děkuji za rady s pilou. Já...
ivan, 22.3.2016 21:14

Spíš než stravu by postrádal svoji koňskou společnost, ta by mu chyběla celkem jistě.

Odp10: Pane Ivane.Děkuji za rady s pilou. Já...
Vlastimil Čech, 23.3.2016 8:03

Četl jsem si kdysi knihu islandských ság. O těch konících tam byly ovšem zmínky. Ovšem i takový islandký viking (podle všeho často i trochu podměrečný :-)) si při delším cestování bral ssebou celé stádečko těch koníků. Musel prý docela často přesedat.Aby unesl dospělého muže musí být aspoň 4 roky starý... A v zimě toho koníka přikrmují i rybami...
Vyvážet se tihle poníci smí, ( chovají se i v ČR) ale nesmí se dovážet na Island. Dokonce prý, se nesmí na ostrov koník ani vrátit

Odp10: Pane Ivane.Děkuji za rady s pilou. Já...
ivana Kozárová, 23.3.2016 18:07

Myslím,že o těhle konících se píše v knize Biskup na Skalholtu... Dík za připomínku,hned si to najdu:-)

Pane Ivane, děkuji za rady. Pila mi...
Neuvedeno, 26.2.2016 22:02

Pane Ivane, děkuji za rady.
Pila mi už startuje, tedy se špalíkem dobře a okamžitě. S tou křídou Vám velice děkuji, zkusím ji.
Zatím na broušení pily je mi venku zima, takže řetěz nechávám být. Už jsem řetěz kdysi u staré pily brousil i několikrát, jenže jsem na to neměl trpělivost a zkusil jsem tedy rozbrus. No byla ostřejší, ale také zuby hodně ubyly.
Je vidět, že jste hodně závodil a že máte zkušenosti s motorkama. Já jezdil na mopedu Jawetě a na motorce Jawě ČZ 175 dokonce služebně, takže také nějaké zkušenosti mám. Najel jsem tenkrát asi 5 tisíc kilometrů. Ale ta Jaweta mi dala zabrat. Protože se ke karburátoru nedalo dobře dostat.
Opravdu je lepší se bavit o pile, než o uprchlících. Je toho teď všude tolik, že je toho až příliš.
Kloudných pořadů v televizi se mi zdá, že ubývá a tak občas se dám i na jiný žánr. Nedávno jsem byl se ženou na vypravěčském pořadu o tom jak jeden z Čech šel až téměř na konec světa, tedy do Santa Compostela, nebo jak se to město se svatými ostatky na severozápadě Španělska jmenuje.
Chodil s kytarou a říkal, že to celé prošel. No moc mu nevěřím, ale vyprávěl opravdu celé dvě hodiny zajímavě a hlavně zábavně, také krásně spíval. Tak jsem si říkal, že tu máme druhého Donutila a snad i lepšího, protože tenhle se neposmíval, spíš si ze sebe dělal letraci. Opravdu všem tento pořad doporučuji. Objíždí s ním celou republiku.
Spal prý vždy jednou venku a jednou někde, kde se dalo osprchovat.
Venku spal ve spačáku a na karimatce. Dlouhou cestu prý ušel po pobřeží Středozemního moře. V létě.
Asi jel také kus stopem, ale to prý až nazpět.

Opravuji se. To město ve Španělsku se...
Neuvedeno, 1.3.2016 14:25

Opravuji se.
To město ve Španělsku se jmenuje Sntiago de Compostela. Je asi padesát kilometrů od moře a nachází se na severozápadní části Španělska. Ten pán co o cestě vypráví se jemnuje Kotrba.

Když už se tak dlouho stále mluví o té migraci, tak bych chtěl říci, že existují části zeměkoule, které jsou stále ještě téměř nezalidněné. To platí o mnohých místech země, kde je opravdu obtížné pobývat. Jako je sever Evropy, tedy na severu Norska, Švédska, Finska, Ruska, ale také na severu Kanady a Aljašky. Takže né, že by nebylo možné přistěhovalce někam poslat. Jenže ono to potřebuje, aby s počátku měly také kde provizorně bydlet a měli spočátku co jíst. No a to je ten problém základní. Kde se vezmou ty prostředky na toto. Dále jestli náhodou nechtějí ty prostředky na trvalo.

Na tom severu je třeba si pořídit...
Neuvedeno, 8.3.2016 18:59

Na tom severu je třeba si pořídit horské slunce a pravidelně velice krátce se nechat osvítit tak jednou, dvakrát týdně na tři minuty, aby se vytvořil na kůži D vitamín. Na to je třeba mít pořádně mastnou kůži, jinak se neutvoří/ vitamín D/. Kdo se myje mýdlem ten má smůlu.
Z D vitamínu se vytváří v těle /vstřebáním přes kůži/ při mastné pokožce vápník.
No pak je třeba ještě C vitamín ze soudkového zelí, či jiné zeleniny a ovoce. Zelí je laciné, ale na stáří jej žaludek a zuby nějak nejsou schopeny zpracovat. Kysané zelí je nutno napřed vymáčet ve vodě, aby ta kyselost z něj trochu odešla. Pak jej teprve konzumovat. Ve vařeném zelí toho vitamínu C asi už moc není. To jsou tedy vitamíny, které na severu nějak schází.
Kdo chce žít jako přírodní člověk, ten právě má nejlepší možnost právě tam na severu.
Jenže si holt užije také dost zimy. Je to spíš pro mladé.
Pro mě už asi moc ne. Zrovna převčírem jsem řezal motorovou pilou a pak venku sekal na špalku se sekyrou trnky a tak jsem si nachladl krk, že se teď nějak nemohu otáčet po holkách. Jako, kdybych měl za krkem pravítko. Tak teď zase musím ten krk hýčkat. No už to dost povolilo.
Stejně dost obdivuji jak v tom Calé pod stanama žijí v zimě ti migranti. Sice je to u moře, takže moře tuto oblast udržuje nad nulou, ale občas příjde studený vítr a to je pak opravdu ouvej. Vítr je tam opravdu silný a stálý, je co říci, že stany to vydrží, protože se může u moře rozvinout a též prudký déšť.
Tak nějak stále se díváme na filmy, které ukazují, jak to bylo za druhé světové války kruté a nějak nám uniká současnost a informování o tom, jak to někteří lidé v součastnosti mají úplně stejně kruté jako za druhé světové války. Jako by ta informovanost byla vysloveně jen účelová. Kdo má media ten má pravdu a ostatní jako by neexistovali.
Co se týče těch chatek v lese, tak to je spíš hudba minulosti. Dnes se smí stavět jen podle územního plánu a tedy v území obce. Kdo postaví něco mimo územní plán, je mu to zbouráno a to zbourání je tak drahé, že to splácí jak dlouho a otráví mu to zbytek života.
V lese mohou spát jen bezdomovci pod provizorními přístřešky a na papundeklu do doby, než jim je strhnou a oni pak zase kus dál staví nový.

Odp2: Pěkný den!
Alfons, 20.3.2016 8:22

Jak si důstojně užíváte důstojného stáří? Důstojný lidský odpade?:-)Jelikož naše důchody nejsou důstojně kompatibilní se západními, můžeme důstojně žít pod mostem. Důstojný pobyt přes zimu na kanárech je mimo náš solvetní radius. Důstojné nakopnutí do zadku po důstojné sametové revoluci je naše hoby, Důstojně ryjeme hubou v zemi.

Odp3: Pěkný den!
ivana Kozárová, 20.3.2016 15:31

Důstojnost člověk má anebo nemá. Je uvnitř osobnosti. Znám bezdomovce,který budí svou osobností respekt. Pravda,je to asi případ od případu. Jsou mnozí,ve kterých asi jeho osobnost budí nerespekt,protože to,co on má a co je mu vlastní,nejsou schopni vnímat. Jsou nastaveni jinak. Možná,že v okamžiku,kdy hodnota peněz rapidně klesne,vnímání se zlepší :-)

Odp4: Pěkný den!
Alfons, 20.3.2016 16:29

Pro důstojný život musí být člověk solventní přiměřeně jeho potřebám. Nemít dost prostředků na to aby si senior SNADNO SÁM zaplatil z důchodu ve stáří pobyt v domově seniorů anebo v penzionu když celý život pracoval důstojné rozhodně není. :-( A mnozí senioři na to nemají.

Odp5: Pěkný den!
ivana Kozárová, 21.3.2016 13:43

To je taky pravda.Ale v okamžiku,kdy přestanou fungovat peníze,bude po důstojnosti všeho,co je odvozeno od peněz. Spotřebiče bez elektřiny,pastviny bez vody,srdce bez lásky.:-(

Odp6: Pěkný den!
Alfons, 23.3.2016 18:13

Totéž se může stát při výbuchu gigantické sopky nebo dopadu meteoritu atp.

Odp7: Pěkný den!
ivana Kozárová, 24.3.2016 12:11

Jo jo,právě v mezních situacích se ukáže,kdo je kdo a jakou má důstojnost,třebas byl v ohořelejch hadrech....

Dnes v televizi se diskutuje zdali mají...
Neuvedeno, 11.5.2016 23:05

Dnes v televizi se diskutuje zdali mají horníci dostat všechny ty výhody, které stát nezaplatil ostatním občanům vyhozeným z práce, nebo jinak znevýhodněných, kteří se nakonec ocitli v situaci, že raději šli do předčasného důchodu, protože stejně by nedostali na konci své aktivní práce víc než by dostávali při pobírání předčasného důchodu.
Podívejme se na horníky.
Vláda dává tučné dotace na zateplování domů a na kotlikové dotace. Tím se snižuje zcela uměle poptávka po uhlí. To byl také záměr státu v rámci zlepšení životního prostředí.
Jenže jsou tady ty dotace. Zde jasně nejde o tržní prostředí, ale zvýhodňování jedněch před druhými násilnou cestou.
Je možno říci, že jde o zločiné spolčení jedněch proti druhým. Cesta dotací je cesta do pekel.
Jestliže jednoho znevýhodníte a druhému přidáte tak to musí zákonitě zabraňovat sociálnímu smíru. Je to cesta k vyvolávání válečných stavů. Stavů stávek a nepřátelství.
Každý, kdo je znevýhodněn má nárok na náhradní odškodné. Při jakýchkoli dotacích. Toto se u nás a v celé EU neděje.
Jestliže zemědělci dostávají u nás dotace, tak majitelé zemědělské půdy, kteří díky tomu nemohou na své půdě pracovat, mají nárok na odškodné. Jestliže jedni vlastníci dostávají dotace na zateplení, tak ostatní vlastníci domů, kteří dotaci nedostli i když o ní nezažádali mají nárok na odškodnění, protože takto nemohou konkurovat osobám, kteří jen tak dostávají nějaké hodnoty zcela zdarma.
Je mi jasné, že ve světě, kde existuje monopol atomových zemí, tak automaticky musí následovat i monopol vládnutí a likvidace tržního systému. Je jen čas, kdy se prostě rozpadne. Život v postatomovém světě není stejný jako před výmyslem atomových zbraní a nemůžeme si myslet, že bude jiný. Jenže nelze občanům stále vyprávět, že žijeme v něčem v čem nežijeme a tvrdit, že ti druzí v ostatních monopolních seskupeních jsou horší. nebo, že jsou na tom hůř, protože jsou lenivější. Musíme si zvyknout na to, že to už lepší nebude a že holt se někdo narodil zvýhodněn a druhý ne. To je ta celá pravda. Nesmíme si hrát na spravedlivost, když je pro každého jiná. A zřejmě již bude i nadále. Je to smutné, ale je to tak. S idealismem za cenu zachování míru holt je třeba skončit, ale jak dlouho budou jedni ochotni se s tímto stavem smiřovat toť otázka.

Odp: Dnes v televizi se diskutuje zdali mají...
Lip¤van, 12.5.2016 7:42

Na diskuzích se často objevují výtky, proč právě horníkům pomoci, zatímco např. 30 000 propuštěných zaměstnanců Poldi nedostalo ani groš. Horníci si totiž nenechají s®át na hlavu. Dvakrát už byli podvedeni podnikavci; jeden jim slíbil odprodej bytů za odpadní cenu, druhý jim garantoval těžbu (a příjem) až do roku 2035. Nestalo se. Starosta Modravy si stěžuje, že pro horníky není problém přijet autem ze vzdálenosti 500 kilometrů a vyčítat mu debužírování za „Bakalovy“ peníze. Za poslední rok měl údajně takových návštěv desítky. Horníci jsou schopni jet do Prahy a dát policajtům nakládačku. Bureš, bučovická rovnátka, ale třeba i svině z Bechyně tohle dobře vědí, proto ustupují. Na druhou stranu problém OKD nikterak nevybočuje z mantinelů moderního kapitalismu, fungujícího dle jednoduché poučky - privatizace zisků, socializace ztrát. :-)

Kouli na špičku nepostavíš. Člověk...
ivan, 12.5.2016 14:43

Kouli na špičku nepostavíš. Člověk, jako živočišný druh je sociální kanibal. To, že je někdo spravedlivější nebo ohleduplnější než někdo jiný je vlastností jednotlivců nikoliv skupin.

I spolek čistého dobra většinou nedožije beze změn ani první generaci zakladatelů a změní se v nátlakovou grupu, kde její vnitřní řád má vyšší prioritu než její původní cíle na jejichž základech vznikla.

Myslím, že by byl docela žitelný socialismus s lidskou tváří i když je jasné, že si pod ním bude každý představovat něco jiného, ale těžký a strategický průmysl včetně surovinových zdrojů by zůstal státní, kde by stát zaměstnal lidi kteří by se nedokázali nebo nechtěli živit z jiné činnosti.

Ne všem stejně sedí jednotně ušitý kabát. Ulevilo by se i státu tím, že by nemusel plánovat počty záchodových prkýnek.

Odp: Kouli na špičku nepostavíš. Člověk...
Vlastimil Čech, 12.5.2016 20:58

Takže jestli Někdo doplatí propuštěnému havířovi 2.000,- Kč k výplatě, pak běžný podnikaděj propustí pět svých dosavadních zaměstnanců, kteří pracovali za 15.000,- Kč čistého. Přime 5 bývalých havířů, kteří včetně doplatku od státu obdrží taky 15.000,- Kč každý. No a podnikaděj touhle „optimalisací“ získá asi tak 5.000,- kč za kus každý měsíc. Tedy v tomto ukázkovém případě se jedná o 300.000,-Kč ročně. Není to dost na hezkou dovolenou pro podnikadějovu rodinku?
A kdo to zaplatí? A kdo zaplatí dávky v nezaměstnanosti těm 5-ti propuštěným dosavadním zaměstnancům? Zkuste hádat...

Odp2: Kouli na špičku nepostavíš. Člověk...
ivan, 13.5.2016 23:35

To je takhle jednoduché a stačí si to takhle spočítat? Co kdyby podnikaděj vyhodil všechny a vzal si tam jenom propuštěné horníky. To by vydělal podle stejného klíče 900 000, nakonec kde je psáno, že jich nemůže mít 100 ! Když na pěti vydělá 300 000 Tak na deseti 600 000 a na 100 propuštěných hornících 6 000 000.

Kdo to zaplatí? Hlavně se nestarat! My řešíme pouze svoje úkoly. To je odpovědností někoho jiného !

Nebo to sebereme babičkám na důchodech ?

Invalidi by taky mohli přispět, stejně nic nedělaj jenom se tak flákaj. Hlavně se neptat!

Jenom si to umět spočítat. A nasadíme jim normy jako řemen ! To budou kukat co se dá, když se chce! Ještě na sebe budou hrdí. Nabereme si tam samé mladé bez závazků, ochotné pracovat mimo domov, se schopností nacházet řešení v obtížných situacích a samostatně je řešit. To zoceluje a zvedá sebevědomí. Zaplatíme jim kouče na posílení kolektivní sounáležitosti. Viděl jsem to u nás na letišti. Pronajali si tam nějaký prostor a jejich kouč mezi ně rozdal červené a zelené čepice a chodili pozpátku na čas v připravených provazových koridorech pouze na zrcátko, pak střelba elektronickým kulometem na plátno v zatemněném hangáru a kolektivní opékání buřtů v povoleném prostoru, jízda na čtyřkolkách do osmičky ve dvou drahách. Jednotlivci dostali diplomy za vyhrané soutěže a nakonec vyhlášení vítězného družstva. Prý má takový mimopracovní ztužovač vztahů neobyčejný přínos výkonu celého pracoviště.

Kurzy geometrie uspořádání pracovního stolu je taková věda, že se o tom dal natočit instruktážní film i vyjádřenýma úhlama a vzdálenostma umístění nejčastěji užívaných pracovních nástrojů a pomůcek. Film začínal příchodem do práce a měl tři sekce.

Kancelářský stůl,
Stůl skladníka
Dílna.

Celý i s občasným živým vstupem lektora, zřejmě psychologa, trval necelou hodinu.

Odpovědí Vám pane VČ měla být ukázka tahu ve směru působení síly.

Ale jak jsem to psal, tak jsem si uvědomoval, že jsem něco podobného skutečně zažil.

Lidi všech postavení a funkcí plnily úkoly typu sedí zajíček ve své jamce sám, co zajíčku co je ti, že nemůžeš........

Běhali pozpátku se zrcátkem, nosili vajíčka v polívkové lžíci, s otevřenou pusou koukali na uspořádání věcí na pracovním stole i se systémem karet kde je co uloženo.

Dějou se to věci.

Nenmyslel jsem to tak podnikadějové mají hlavu kolikrát těžkém pejru taky.

Odp3: Kouli na špičku nepostavíš. Člověk...
Vlastimil Čech, 14.5.2016 18:33

:-):-):-) jo, ty „teambuildingy“ to je maso!... dost jsem to nepochopil, ale nějak se s tím mým nepochopením už smířím... :-)

No, v podniku Brano už oznámili, že budou personální změny... že tedy zaměstnancům nepřidají, některé stálé pracovníky propustí, ale lacinější ex-havíře naberou...
http://ekonomika.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A160511_092245_ekonomika_kop

Odp4: Kouli na špičku nepostavíš. Člověk...
ivan, 15.5.2016 8:17

Nemohl jsem si vzpomenut na název toho -
( nevím jak to pojmenovat rozumem)

Přeložitelné je to snadno, ale těžko pochopitelné.

Spíš jsem koukal až do jaké hloubky lze manipulovat myšlením lidmí, když každý vidí, že dělá pouze to co ostatní a nijak se nevymyká z chování ostatních. Svou sebekontrolu neodvozuje od vnitřního nastavení, ale podle chování a přijatých standardů celku. Hranice se neustále posouvají k neuvěřitelnému.

Nechci připomínat známé pokusy psychologů Vězni - dozorci, domnělé působení bolesti, to každý zná nebo si přečte.

Chování lidí v zajateckých táborech, vs. - chovní jinak duševně zdravých lidí- Japonců v Mandžusku, Kulturní revoluce v Číně kdy děti vyvlékali svoje rodiče na ulici, tam je bili na očích ostatních revolucionářů nebo i vraždili utlučením k smrti to ještě s hanlivým nápisem na ceduli na krku.

Ti lidé dnes nejsou schopni pochopit, že to byli oni.!! kdo tloukl.

Jak se to mohlo stát? .... Ale stalo se.

Odp5: Kouli na špičku nepostavíš. Člověk...
Lip¤van, 15.5.2016 9:49

Japončíci to uměli rozjet. Pokud to snesete - například čas 37:47 - 39:50. :-)

Odp: Kouli na špičku nepostavíš. Člověk...
ivana Kozárová, 12.5.2016 23:58

Taky vzpomínám na socialismus s lidskou tváří a vidím před sebou najednou chechtajícího se Dubčeka. A pak hned se mi vybaví Jane Goodall,stejný typ člověka. Dodnes pracuje . viz The Jane Goodall institute na youtube. Možná kdyby bylo víc lidí jejího typu,nemuseli bychom se dnes jako druh tolik bát,že přijdeme nakonec i o svoje pelechy.....:-)

Pamatujem. S Dubčekem za...
ivan, 13.5.2016 15:08

Pamatujem.

S Dubčekem za socialismus s lidskou tváří !
Se Svobodou za svobodu !
Neutralitu !
Nechcem tajemníky, chceme Císaře!
Se Štěpánem do Štěpána!

Ivano, Duček byl fakt ubrečená Lída, neustále zaskočenej situacema celej bezradnej, hlavu v dlaních, slaboch který se usmíval když mu někdo zatleskal, ale pět minut na to nevěděl co má dělat. V ženskejch vzbuzoval až skoro opatrovnické a ochraňovatelské emoce způsobené oxytocinem tak jako u mláďat všeho druhu. Dubček byl ze všeho ohromen až paralyzovanej jen jen se rozbrečet.

Představme si Churchilla, že by se sesypal ohromen když docházelo, palivo, žrádlo a Londýn a jiná města byl jeden ohromný požár.

Odp: Pamatujem. S Dubčekem za...
ivana Kozárová, 14.5.2016 14:38

Jedinej ,MUDr František Kriegel nepodepsal...

Odp2: Pamatujem. S Dubčekem za...
ivan, 14.5.2016 16:06

Já vím, já vím. To byl chlap a úplně jiná liga.

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.