Neptejte se co, ale proč

Komentáře k článku

10.6.2015 13:18

Pohodlí...

Tak nám začalo letní počasí. Jsem poněkud zklamán novým stylem oblékání, který pozoruji. Totiž to, že z ženského a dívčího šatníku mizí sukně a šatečky. Jejich šatníky by se měly jmenovat spíše „kalhotníky“... jakési čekání jsem si krátil počítáním sukní. Před obchodním domem nepřetržitě přecházely paní a slečny. Za skoro dvě hodiny, jsem napočítal půl druhého tuctu sukní... A to je možné, že jsem některou počítal dvakrát. Jednou tam a podruhé zpět. Povšimněte si toho, milí páni. Takové zlo se nám objevuje a nikde žádná obranná reakce. Co si ty ženské myslí? Že jim všem v gatích sluší? Mnohá jejich širá rozlehlá pozadí by se v sukni jaksi opticky umenšila na přijatelnou velikost. Tvary dámských dolních okončetin, které těsně obaleny stretch-ovou tkaninou vypadají spíše jakoby byly odcizeny z piána, nebo dokonce z kulečníkového stolu... ta sukně by to všechno milosrdně zakryla.
Dřívější vkus děvčat a žen byl jaksi ženštější. Šátek na hlavě se svým cípem na zádech vypadal na dívce vlídněji, než čepice s kšiltem často vytrčeným výbojně vzhůru. I sukně splývavá vypadala lépe, než v kalhotách trčící zadnice a v těsném rozkroku se ven rýsující labia. Moc se mi líbily vlňáky, takové ty velikánské tlusté šátky, kterými byvala dívčí tělíčka na zimu ovinuta. Jeden čas se nosila ponča. Takové přes hlavu oblékané peleríny... hezké to bylo opravdu hezké. Košilkové šatečky, které se nosily za mého mládí... Kde ty loňské sněhy jsou... Nebo i barevnost.. barevné košile a halenky, šátky, sukně... Dneska jsou možnosti... A ony nosí jedna jak druhá texasky.
Na šatech děvčat je krásný i dojem jakési dočasnosti, jakési sundatelnosti, odložitelnosti...
Ovšem ty jeansy s těsně utáhnutým opaskem přes který se ven řine podkožní tuk... nevím, nevím... No ptal jsem se žen i dívek, proč ty gatě tak preferují... prý pohodlí. Kalhoty jsou pohodlnější a víc je nezajímá. Ani my chlapi je nezajímáme. Pohodlí.

Na kukačce
Lip¤van, 15.6.2015 7:47

Před čtrnácti dny jsem nedobrovolně musel projet tramvají celou Prahu a poněvadž padaly teplotní rekordy, tak jsem si řekl, že se po čase pořádně mrknu po holkách. A souhlasím i s vámi, pane Čechu. Minisukní jen zlomek promile, o něco více bylo pravdoláskařských sukní až po zem. Ale jinak většinou kraťasy. Oko si potěchy věru neužilo; byl jsem doslova v šoku, jakým strašným způsobem se u ženské mládeže rozmohla celulitida. To nikdy nepamatuji. Jiné holky byly komplet osvalené à la Maria Abakumova. To ale není vše. Mnoho děvčat má tetování od hlavy až k patě, místo náušnic tunely do uší jako Masajky. Jedno všechny děvčata spojovalo, bez rozdílu rasy a vyznání; tvářila se nesmírně odhodlaně až výhružně. Nebýt ukryt v bezpečí tramvaje, raději bych přešel na opačnou stranu ulice, abych neutrpěl tělesnou či jinou újmu. Začínám chápat, proč jsou u Němců tolik populární zájezdy do Thajska. :-(

Odp: Na kukačce
Vlastimil Čech, 15.6.2015 16:19

Jo, jo... podle bible se před koncem světa nějak převrátí hodnoty... paní Kozárová, jako svědek Jehovy, to určitě zná přesně. Vzpomínáte si jak tu byla kdysi beseda o CHLAPECH v sukních?

Odp2: Na kukačce
ivana Kozárová, 15.6.2015 19:55

Ano,v bibli se doporučuje uměřenost jak v oblasti stravování taktéž i v oblékání. Zajímavé je propichování uší jakožto projev podřízenosti otroka pánovi v případě,že se rozhodl zůstat v otroctví a nevyužít možnosti z otroctví odejít. To jsem to napsala šroubovaně : dobrovolné otroctví.

Odp2: Na kukačce
Vlastimil Čech, 16.6.2015 20:30

a ty „Pírcinky“! propíchané nosy, líčka, obočí, rty... pupíčky, prý i bradavky... Blázní ta děvčata? Anebo blázní i ti co jim takhle ubližují? Ať táhnou všichni tihle magoři k čertu!

Odp3: Na kukačce
ivana Kozárová, 17.6.2015 9:57

To je podle mého názoru stále stejné. Projev dobrovolného otroctví. Oni to nevnímají jako ubližování.Chtějí to sami. Touží po tom.Mají to.Nejhorší na tom je,že to je krom jiného taky projev nedostatečného citu pro svoje živé tělo. Tělo se stává jakýmsi zbožím,které má být dobře zabaleno do značkových oděvů a jeho povrch - kůže -vyzdobeno v prestižním tattoo studiu.Tělo se může stát i reklamní plochou;-)Nepochybně to má i svoji ideovou náplň;-);-)možná i duchovní,když na lýtku je satanáš s rohama a na zádi celé peklo...A tak majitel těla,který se domnívá,že se svým vlastním tělem si člověk může dělat,co chce a tak to taky dělá,stává se otrokem svého těla,namísto aby usiloval stát se jeho pánem....Vzpomíám na cestopisy Vojtěcha Alberto Friče s fotografiemi indiánek,které si nechaly na svoje těhotenské bříško tetovat šupiny v naději,že když to udělají,jejich děťátko bude plavat jako ryba....A cítím,že tam v tom pralese to znamenalo něco úplně jiného. A cítím smutek.

Odp: Na kukačce
Had, 27.6.2015 11:33

A teď už frčí ochlupení v podpaždí-nová móda!! Pořádají se v tom soutěže !! Ochlupený válec s klavírovými nohami. Je to krásný příklad postupující degenerace žen. Ženskost a ženská krása a eleganci postupně mizí. Nelze si toho nevšimnout. :-(

pravdu máte
ivana Kozárová, 15.6.2015 19:50

Máte pravdu,pánové. V šedesáti si netroufám kritizovat mladé dívky,ale obezita je strašná věc a není to dozajista jen nevzhledné,ale i nezdravé. Zamlada jsem nosila sukně až na zem,zakomplexovaná a dnes vidím,že převládá absolutní nedostatek sebereflexe. Na gymplu jsme nosily přes punčocháče černé podkolenky a naschvál stejně krátké sukýnky a žádná z nás neměla ty piánové nohy a bylo nás ve třídě habaděj.Bude to z té klonované pšenice a hlavně z blahobytu...

Přemýšlím co to jsou pianové nohy...
ivan, 16.6.2015 10:25

Přemýšlím co to jsou pianové nohy, jest-li to jsou takové ty štíhlé, zakroucené s elegantním kopýtkem, nebo jestli náhodou nemáte na mysli nohy od kulečníku, tlusté, široké a krátké.

Vzpomínám na nedávnou dobu, kdy byly v modě cyklistické kalhotové kraťasy. Holkám co měly zadeček jak razítko na dvojtečku skutečně slušely, ale některé holčiny, aby udržely trend, tak na sebe doslova narvaly kraťasy pro závody družstev, které by se tam určitě vešlo i s nájemníkama.

Ve vedlejší vesnici bydí asi třicátnice se 130 kily. Představu nechám na každým, navíc měla silně svěšené koutky takže vypadala, že je od narození nasraná na všechno a všechny.

:-) Ivano, jaktože nemáte obchod se zeleninou a zdravou výživou, ale cukrárnu? ;-)

Odp: Přemýšlím co to jsou pianové nohy...
ivana Kozárová, 16.6.2015 11:38

Cukrárnu skrze poděděnou recepturu na trubičky. Děda měl v Hořicích poměrně velkou továrnu s třiceti zaměstnanci a po znárodnění tam pracoval jako vedoucí dokud nezemřel na bronzovej diabetes. Co ochutnával,vyplivoval. V koncentráku mu mj. rozkopali játra. Tak mám vztah k trubkám,ale ne k cukru;-)Mám ráda pocit polohladu,ve kterým jsem produktivní. Když se najím pořádně,usínám a flákám se. Proti cukru v krvi jsou čerstvé pampeliškové listy. Z takovýho trávníku,co je posekanej když znova roste tráva a nová pampeliška. Inulin je taky v kořenu pampelišky,kterou na podzim jeden vyreje a umeje a v troubě dosuší vysuší,kladivem natluče a prášíček požije na lžičičce. A jedna moje známá se uzdravila z cukrovky tím,že pila vodu,která v pet lahvi - teda kohoutková voda,ne nějaký bublinky - stála tejden v úlu. Včelím úlu. Vibrace včel se přenesou do vody. Voda si je p a m a t uje . A pak je předá člověku. V souvislosti s učením Wilhelma Reicha se to dá vědecky doložit. Ale ani skutečnost,že to f u n g u j e,dnešní rozumné,skeptické a prodejné vědce nepřesvědčila. Reichovy knihy byly v USA páleny - a že tam neměli Koniáše;-)A to hlavní jsem nenapsala: Piánové nohy jsou takové vysoustruhované buřtové tvary,vysvětlovala mi maminka. Takové ty roztomilé faldíčkovité vrásky u miminek,které hrůzně přetrvaly do dospělého věku.Oblkíčeny strečovým materiálem,nemilosrdně odhaleny zraku veřejnosti ,tolerovány jen jejich majitelem.Jak pan Čech napsal,jak milosrdné by bylo volné kvalitní vlající roucho,tajemně splývající a při tanci rosolovitě vířící....
Obezitologové rozeznávají dvojí druh obezity. Obezitu kvetoucí,s napjatou růžovou kůží,bez výrazné celulitidy,a pak obezitu vadnoucí s bledou ochablou kůží s celulitidou. Asi to je stavem jater,jak dokážou detoxikovat kolos. Světu mír! Možná budeme mít brzo jiné starosti... Útěchou nám budiž,že z dějin je znám¨fakt,že v období nedostatku potravin se rapidně zlepší zdravotní stav obyvatelstva!

Odp: Přemýšlím co to jsou pianové nohy...
Had, 28.6.2015 13:56

To budou ty kulečníkové tlustonožky;-) Až z nich budou maminy tak to bude děs !!

Voda žádnou paměť, tak jak ji chápeme...
ivan, 16.6.2015 18:43

Voda žádnou paměť, tak jak ji chápeme, Ivano, žádnou paměť nemá. Voda je na Zemi miliardy let v zastoupení 71% povrchu zemského. Jak by právě onen litr ,, vody„ navíc nahodilé sloučeniny ,, věděl“, že právě on je jakousi nahodilou výlučností předurčen vykonat léčitelskou - léčebnou službu a to tak, že by vedla k vyléčení pacienta aniž by voda znala příčinu onemocnění, ty můžou být velice různé. Jak donutit všechny molekuly této sloučeniny aby si vymazaly všechny paměti ze všech jejích předchozích funkcí, kdy byla součástí různých kyselin, zásad, mlíka, nebo stromové kůry ? Proč zrovna včely, a ne třeba mechanický nebo magnetický oscilátor ?

Taky jsem se dočetl o těžké vodě, která nemá s vodou vlastně nic společného, krom toho, že se jí tak říká. Za Ády se vyráběla v denní produkci asi 4 litry za šichtu v závodě Hydronorsk. Vlastně byla spouštěčem jaderné reakce. Nebýt různých sabotáží výroby tak se mu povedlo mít jaderné zbraně už tenkrát. Po Válce se našla nedaleko Berlína břidlice, jejíž rozemletej prach by dokázal nahradit její funkci spouštěče reakce.

Co dokáže léčit, dokáže i zabít, pokud ona materie vůbec nějaké účinky má. Jaká je doporučená dávka aby léčila a nezabíjela, Ivano?

Podle mého, asi litr až tři za den. To je doporučená dávka vody bez jakýhkoliv účinků na cokoliv.

Její největší přínos může být v tom, že vychlazená chutná. :-)

Jenom představa trubiček jako ,,zastara,, mě zakroutila hubou a stočila jazyk s jakou chutí bych si je dal. Až mě jde huba šejdrem! ivan.


CUKR-NECUKR !!

Odp: Voda žádnou paměť, tak jak ji chápeme...
ivana Kozárová, 16.6.2015 19:29

Ivane, voda má vlastnosti,které jí věda upírá.S tím úlem je to pravda,doktor tomu sám nechtěl věřit,byl to diabetes druhého typu .Paní je bez cukrovky,je to 75letá důchodkyně,zázrak prý.AŤ je to co je,funguje to.Voda má podivuhodné vlastnosti,nejen anomálie vody a těžká voda,- vzpomeňme na pohádky s živou a mrtvou vodou a nechechtejme se u toho,ostatně i Thales z Milétu už věděl,že voda je tou pravou pralátkou. Pro nás je voda něco samozřejmého,ale to je jen lidská tupost a postupující neschopnost se divit...Možná tady budu za fantastu,ale tím bylo a je víc lidí,včetně Reicha,Emota,Kneippa a abbé Dobrovského - jen tak namátkou.Voda bude zabíjet,až ji zmrzačí vědec bez srdce ,ale s dobrým vychytralým mozkem,vědec deprivant. Vodu pozoruju s údivem celej život jako dítě,co ji každej den vidí poprvé.Třeba jen teorie klastrů - viz zkoumání ruských vědců v současnosti. Když si věda zachová schopnost se divit a pokoru,někam se dopracuje. Jinak to bude jen ke škodě člověka.Blíží se časy válek o vodu. Až tam to došlo.To nejcennější považujeme tady u nás za normálˇ...Zdaleka nevíme o vodě všechno.Jen ji využíváme a špiníme.
Pravda,člověk má rozum a právo pochybovat o všem. Skepse je taky někdy na místě. Bylo by to na dlouhej debatní čas. Jsem jen baba jaga,co viděla a zažila zázraky,související s vodou.Vím jen,že to není jen tekutina,ředidlo,H2O jak ji pojmenoval samolibý vládce všeho člověk nemoudrý,mazaný,pracovitý ničitel.Člověk,co vodu jen používá a neobdivuje,člověk,co zná - nebo si myslí,že zná chemické a fyzikální vlastnosti vody a využívá to,co zná.Člověk,co vodu prodává,ačkoli ji dostal zdarma.
Byly problémy sehnat správnej tuk do trubiček. Sehnali jsme v Rakousku,splňuje normy EU. Ten českej je nepoživatelnej,dokonce byli hořičáci zostuzeni i v TV. Ty pravý trubky - tlustý a prázdný se skořicí a oříšky - se plní pravou šlehačkou.Vlastnoručně napeču a pošlu nezávadnej vzorek.Do pomazání se dává med včelí se všema vibracema od včelstva uvnitř;-)Člověk má blouznit,jinak na rozum zajde. Mám teorii,že člověku se líp mře blouznivě,než rozumně. A možná i žije.;-):-)

Odp2: Voda žádnou paměť, tak jak ji chápeme...
ivana Kozárová, 16.6.2015 19:30

Masaru Emoto,Japonec,co zkoumá vodu už léta letoucí

stát se mahátmou
santiago, 19.6.2015 10:50

Žena ve džínách, legínách, s piercingem ani s kšiltovkou mi nevadí. Všudypřítomná obezita je ovšem alarmující, zejménai mezi mladými lidmi. Když se kouknu někde v nákupním centru kolem sebe, mám za to, že Češi a nikoli Američani jsou nejtlustší národ na světě.

Ale chápu, že jde o osobní vkus nebo snad idiosynkrazii. Mně zas esteticky vadí týden nemytý chlap v nátělníku, pod pupkem opásaný mošničkou na zip, kterému z plandavých plátěných bermud trčí směšně křivá lýtka s křečovými žílami a koukají bosé plesnvé prsty se zkřivenými zažloutlými nehty z rozšmajdaných sandálů. A takových je 5 z 10 ... zatímco každý desátý jede na kole v růžovočerném strečovém oblečku s nezbytnou slizkou kapičkou na scvrklém pindíku a s odpornou vetřelčí přilbou a žlutými mušími brýlemi, což obojí z hlavy nesundává ani ve vlaku ani v obchodě.

Nedávno jsem se rozhodl, že se přestanu na ženy dívat prizmatem svého vilného chtíče a ponižovat je tím na pouhé sexuální objekty. Nakonec jsou to taky lidi, to se prostě nedá nic dělat. Jak nyní spatřuji, toto rozhodnutí bylo i pro mne velmi osvobozující a možná ony sukně a šatečky, nad nimiž se rozplýváte, byly zdrojem mé dřívější posedlosti a spousty hloupostí, jež jsem byl natropil.

Ono nejlepší bude, až ty potvory budou nosit nikáb, akorátže černá prej zešťýhluje.

Odp: stát se mahátmou
ivana Kozárová, 19.6.2015 13:17

juch,jak jsem ráda,že to nejsem jen já,kdo nenávidí vetřelčí přilby,říkám jim ještěří,ale vetřelčí je lepší! A všechno,co jste popsal,jako když to vidím.I nemocná zvířata se snaží pečovat o svoje tělo a nemají koupelny.Jen člověk dokáže být takový.

Ženy. Jsou ještě nějaké? K ženám patří...
Markéta, 19.6.2015 16:31

Ženy. Jsou ještě nějaké? K ženám patří ženskost.
Šaty, sukně, halenky, drobné doplňky, slušná mluva, milý úsměv, krásná chůze, střevíčky, lehká vůně, slušivý účes.
Ukažte mi takovou.
Není to jen o pohodlí a lenosti. Je to o příkladu, vzoru
chcete-li. A ten chybí.

Odp: Ženy. Jsou ještě nějaké? K ženám patří...
ivan, 20.6.2015 20:39

Tak možná v umělém odchovu zámeckých komtesek a dvorních dam.

Ale co s těma co nemají lehkou chůzi, mají docela obyčejné lidské starosti, na autobus do práce to mají dvacet minut sněhem (ve střevíčkách ? ) Místo halenky válenky. Místo lehké vůně těžkou práci a na krku místo náhrdelníku dvě děti.

Asi to bude tím pohodlím a leností!

Jarního křehoučkého salátku je vždy méně než obilí, řepy, kyselého zelí a brambor.

Važme si toho a úctu jim.

Odp2: Ženy. Jsou ještě nějaké? K ženám patří...
Vlastimil Čech, 21.6.2015 19:17

he he he :-)... a u vás leží teď hodně sněhu? A válenky si na vsi ve Vašem bydlišti v létě nějaká motá? ;-)
Nosit v létě válenky, asi byste neměl lehkou chůzi ani Vy, pane Ivane... nebo ano? :-)
No, moje maminka měla taky dvě děti. A i náhrdelník nosila, v létě střevíčky, v zimě třeba galoše. A sukni. dlouhou, i kratší.Teplou a v létě lehčí. A šátek, nebo i čepici, když neblo teplo, ale nemrzlo. No, ve válenkách jsem ji neviděl. A pracovala moje maminka celý život. Žádná zámecká komtesa. Žádný salátek.... :-)

Odp3: Ženy. Jsou ještě nějaké? K ženám patří...
ivan, 22.6.2015 14:53

Ženy , pane Čechu, nejsou něco dočasného co se vyskytuje pouze na jaře a v létě v podobě křehoučké víly, jakoby namalované mlhou, ozdobené duhou kapiček rosy v pavučinovém šatu, co se neustále usmívá, krášlí a chodí takřka tanečním krokem, div se nevznáší.

Tak jak popisuje nick Markéta, toho se držím. ( skoro mužská představa)

Žena je od dítěte až do svého posledního dne ženou, takřka osmdesát let, nebo ne?

Představte si je v každém jejich věku a uvidíte, že ten nymfální stav rozkvetlé parádnice netvoří ve většině ani polovinu délky jejich života a na sukýnky a lehounké střevíčky je čas tak mezi koncem jara a barevným podzimem, pokud zrovna neleje.

Moje babička byla velká parádnice která by nevyšla z baráku neupravená a nenačesaná, ale v jejích 83 letech už to zdaleka nebylo v sukýnce a střevíčkách vždy usměvavá lehkým krokem, i když by si to jistě sama přála.

Naše představy o něčem se velice často dostávají do rozporu s prověřenou skutečností.

Válenky se nemotaj, pane Čechu, ty pravé jsou střižené z ovčích, sobích nebo tuleních kůží s krátkou podsadou a silné ovčí nebo velbloudí plsti, často obšívaných kožešinou, někdy v plné ploše z venku. To aby se na nich nerozpouštěl sníh teplem z nohou a nemáčely se. Teplé vysoké boty do sněhu třeba do - 50, navíc se v nich nepotěj nohy jako v umělotinách.

Jinak se dneska válenky říká kde čemu ( obchodní švindl) Ale ty pravé by byly asi hodně drahé. Jejich napodobeniny, ale pouze vzhledové, nikoliv vlastnostmi, se u nás prodávaly asi tak kolem 70 let.

Tehdy byly dokonce modní. Myslím, že se tomu materiálu říkalo Leskymo které napodobovalo onu kožešinu.

To, co se motá, jsou onuce. Do půllitrů, nebo vojenských Kanad ( vojskových, nikoliv lampasáckých) byly lepší než fusekle které se neustále shrnovaly. Dobře se praly a rychle schly, ale modním hitem se nikdy nestanou. To je fakt.

Odp4: Ženy. Jsou ještě nějaké? K ženám patří...
Vlastimil Čech, 24.6.2015 12:33

Mužická obuv-válenky :
http://www.socsol.cz/wp-content/uploads/2011/02/psnt-m.gif
Pruh látky (třeba i plsti) omotávaný okolo nohy a upevněný ovázáním. Za mrazu vrchní vrstva lehce pokropena vodou, která okamžitě zmrzla a vyztužila obuv.
Mám to od sovětských vojáků, kteří tvrdí, že do mrazu- vzhledem k velikému počtu vrstviček omotávky- není nic lepšího.
Pokud se týká Vašeho názoru a zkušenosti s onucemi, bez výhrad a se stejným přesvědčením souhlasím.

Odp5: Ženy. Jsou ještě nějaké? K ženám patří...
ivan, 24.6.2015 13:35

Teda ta fotka mě úplně dostala, doslova vypráví.

Ten pán rozhodně není starý. Představte si ho oholeného, ostříhaného, v zakázkovém obleku a lakýrkách jak vychází vzpřímeně z budovy na vysluněné parkoviště Union Bank of Swiss.

Stejný člověk ve stejném věku. Rozdíl třicet let nebo 300 generací ?

Mrkněte na ,, Zboží" co všechno se nabízí jako válenky.

Odp6: Ženy. Jsou ještě nějaké? K ženám patří...
ivan, 24.6.2015 13:44

Na Viki jsou i nějaké obrázky, zdá se, že dávají za pravdu té plsti.

Odp6: Ženy. Jsou ještě nějaké? K ženám patří...
quick, 24.6.2015 13:50

Nabízené „sovětské vojenské boty zimní“ zůstávají, zdá se, věrné tradicím.

Odp7: Ženy. Jsou ještě nějaké? K ženám patří...
ivan, 24.6.2015 21:00

Všechny dobyvačné armády se soustředily na palebnou sílu, průraznost nábojů, kadenci střelby, ničivost zbraní ,- prostě na výzbroj nikoliv výstroj a všechny to prosraly.

Právě zimní oblečení, boty a mnohdy vysmívaná kvalita olejů a maziv rusům zajistila dosavadní neporazitelnost.

Bonapartská armáda pomrzla ve slušivých košilkách a fráčcích s takovýma ztrátama, že její zbytky nechtěli pustit do zásobovacích pevností, nevěříc, že to jsou fragmenty francouzské armády. Ve Vilniusu jich pomrzlo na 20 000 přímo ve městě.

Stalingrad,- to už známe z filmových záběrů. Ztuhlé motory techniky a zásobovacích letadel, které už nikdo nenastartoval a němečtí vojáci zabalení v prostěradlech. Ruští vojáci kteří si dělají legraci z německých bot v kterých se už nikdo nedokázal ani pohnout, natož válčit. Holé utrpení.

Ušanky, palčáky, boty a vatušky měly sejný podíl na vítězství rusů jako zbraňová technika.

Kdo by ale stavěl pomník podvlíkačám ?

I když by si ho určitě a oprávněně zasloužily.

Iv.

Odp8: Ženy. Jsou ještě nějaké? K ženám patří...
ivana Kozárová, 24.6.2015 23:34

V ruské zimě se osvědčily dvojité ponožky vlněné vycpané kočičí srstí,vyprávěla mi devadesátiletá paní v Rakousku- vybavila jimi svého manžela.....

Odp6: Ženy. Jsou ještě nějaké? K ženám patří...
Vlastimil Čech, 25.6.2015 7:46

Víte co, pane Ivane? V.Č. si totiž myslí, že ta opravdu PŮVODNÍ obuv „válenka“ byla ta z toho mého obrázku. Možná opravdu Válenka=„balenka“... prostě nožka obalena vrstvou látky. No a to slavné jméno si postupem času vypůjčily i boty, jejichž konstrukce se změnila. Ale výrobcové chtěli vyzdvihnouti jejich vlastnost-mrazuodolnost- původním názvem.
Tak jako v USA dostanete Budweiser i Pilzner...Šampaňským se taky nazývá kdejaké šumivé víno... No, za hádku ty válenky-balenky nestojí...

Odp7: Ženy. Jsou ještě nějaké? K ženám patří...
ivan, 25.6.2015 8:45

To přece není hádka, pane VČ. Ale jenom takto se člověk něco dozví, nebo začne o věcech aspoň přemýšlet.

Odp5: Ženy. Jsou ještě nějaké? K ženám patří...
quick, 24.6.2015 13:47

Fotka zajímavá, zvlášť v kontrastu s bílým laťkovým plotem.

Odp6: Ženy. Jsou ještě nějaké? K ženám patří...
ivana Kozárová, 24.6.2015 15:31

To bude nějaké bohaté velkostatkářské sídlo v pozadí - snad park. Fotka je to nádherná. Na rozdíl od nás tehdy lidé uměli přežít všechno a se vším si poradili...

Odp2: Ženy. Jsou ještě nějaké? K ženám patří...
ivana Kozárová, 22.6.2015 14:02

Taky jsem si vzpomněla na ženy,které jsem znala jako dítě,byly to krásné,ale udřené ženy. Místo parfému ódér z kravína. Aby se mohly vykoupat v teplé vodě,musely si nanosit vodu ze studně,ohřát v hrnci na kamnech.T ak se raději koupaly v obecní prádelně,kde byl kotek na vyváření prádla,pod kterým se topilo. každej si musel na kárce přivézt svoje topivo pod kotel. Byla tam velká smaltovaná vana,do které se horká voda z kotle kýblem nalévala,studená tekla z kohoutku,to byl luxus.... V létě se chodily mejt ke splavu,ostatně já taky,protože koupelnu jsme měli doma jen ve městě a to společnou se sousedy ve znárodněným domě,kterej postavil můj dědeček... Bylo málo prostředků ku pěstění elegance. Ale nějak ať vzpomínám jak vzpomínám,nebylo mnoho obézních žen. Ale ani mnoho těch elegantních.....Záleží na prostředí,ze kterého člověk vzešel. Já díky tomu svému stále nosím slámu v botách,dodneška lezu po stromech a zdech a připadám si spíš jako kluk:-(

Ivaně
ivan, 29.6.2015 19:55

Balíček trubiček došel v pořádku dnes ve 14 h. a šel rovnou do lednice aby vytuhl. Slibuji, že ho nezhamouním sám, ale rozdám mezi přátele s poučením o jeho původu.

Celkem třetí zásilka dárků. Děkuju, děkuju.

Až se za sebe stydím jaké jsem neschopné kopyto vymyslet vhodný revanš.

Už jsem psal, že jsem viděl starý dokument o výrobě Hořických trubiček ? Možná, že to byl jenom takový šot, ale utkvěl mě v hlavě takový otáčející kolotoč s pánvičkama a jakousi příklopkou. Třeba by se to dalo někde dohledat.

Možná to bylo na Štramberské uši, ale z paměti to už nevylovím.

Ď. Iv.

Odp: Ivaně
ivana Kozárová, 30.6.2015 0:18

To nebyl balíček,jen ukázka.Zdravím všechny.Pobyt v lednici způsobí ztrátu chřupavosti! Revanšisty nesnáším.Nejlepší věci jsou jen tak,tuším,že to taky víte:-)Ten karusel na výrobu oplatek nemáme,to je už velkovýroba.Ani můj děda jej neměl,jen jednotlivé formy. Máme minimuzeum s fotkama a artefaktama původní výroby přímo v provozovně... Při cestě na jih se určitě zastavte,provedu Vás historií!

Odp: Ivaně
iva, 30.6.2015 16:56

To zdílení myslím je leší než hamounění. Ale na to musí přijít každý sám . :-)
Ted´v létě je to supr nahodit sukni, triko, nazout cukle a jít ven. Jenže tophle téma mně zas až tak netrápí.
Kdo si nosí ponožky do sandálů je to věc jak se cítí vůbec mně to neuráží spíš se hodně dívám lidem jaké mají nehty a to teda mně někdy udivuje.
Tetování taky neudsuzuju a rifle v létě? dokonce jsem v těch vedrech už viděla i kozačky s holou patou. Nechápu.....Ale toto tema je poněkud plytké Lipovane...

Odp2: Ivaně
iva, 30.6.2015 16:57

Jo to byl pan Vlastimil Čech no to mně teda udivuje víc, než ty poškozené nehty. :-))))

Odp3: Ivaně
Vlastimil Čech, 2.7.2015 8:31

Taky se rád podívám na hezkou a vesele oblečenou ženu...:-) Je na tom něco špatného?
Děvčata nejsou „maso“...měla by vypadat vesele, oblečená barevně, lehce. Včera jsem potkal mladou maminku v dlouhých kalhotách, které byly tak děravé, že si je snad roztrhala na nějaké pile. A šla s chlapečkem k doktorovi. Po nějaké havárii nebyla, ten chlapeček nebyl ani špinavý, ani odřený. O tom doktorovi si povídali... ale ty kalhoty... Blůzička hezká, a gatě po nějakém TRHANOVI-ROZTRHANOVI.

Odp4: Ivaně
quick, 2.7.2015 10:36

„Potrhané, sešité či barvou polité džíny jsou módní už více než desítku let. Japonská firma Zoo Jeans ale přišla se skutečnou specialitou. Každý pár nohavic této značky je totiž umělecký originál, na němž se vyřádili tygři nebo lvi. Firma spolupracuje se zoologickou zahradou, kde se na riflovině podepisují kočkovité šelmy svými drápky.
reklama
Před ušitím džínů velké kusy riflové látky navlekli na pneumatiky a pohodili ve výbězích šelem kočkovitých i medvědovitých v zoologické zahradě Kamine ve východojaponském Hitači. Zvířata s ostrými drápy si pak s nabízenými hračkami krátila chvíle a zatínala do nich drápy. Z potrhané látky pak ušili kalhoty.

„Jsou to jediné džíny na celé zemi, které navrhovala nebezpečná zvířata,“ tvrdíJsou to jediné džíny na celé zemi, které navrhovala nebezpečná zvířata,“ tvrdí mluvčí Zoo Jeans.

Džíny však nebyly vyrobeny ve velkých sériích a nejsou běžně k dostání. Na webu Zoo-Jeans.com je lze získat v aukci. Výtěžek putuje na WWF – Světový fond na ochranu přírody.“

Poslední věta je přímo dojemná.
-----------------------------------------
Mladá maminka jen chtěla být „in“.


Mladá maminka chtěla být jen „in“

Odp5: Ivaně
quick, 2.7.2015 19:40

Aby nedošlo k omylu - dojemná věta není z komentáře VČ, ale z putování výtěžku na Světový fond na ochranu přírody.
Stejně tak jsou dojemné některé charitativní plesy a pod.

Odp5: Ivaně
Vlastimil Čech, 2.7.2015 21:32

Jaký je emotikon pro „oči údivem vytřeštěné“ ???

V duchu jsem tu maminku politoval. Takový hezký chlapeček a tak chudobná maminka...

Odp6: Ivaně
Juras, 2.7.2015 22:29

Kdybyste měl dcery, řekly by Vám: „Taťko, ty tomu nerozumíš“ :-)

Odp2: Ivaně
ivana Kozárová, 30.6.2015 19:30

Ivo,já už moc eleganci neřeším. Stejně jsem byla vždycky spíš kluk a lezla po stromech a to konám až dosud.S ohledem na dva syny to pro ně bylo spíš výhodou - lyžovali jsme,plavali a bruslili fest.A bez značkových pomůcek;-)Sportovní potřeby klidně z bazaru a boty a šaty poděděné... A co radosti bylo,dodnes vzpomínají. Manžel na sporty - hlavně ty zimní - moc nikdy nebyl a tak to zůstalo na mně a vůbec mi to nevadilo.Sjezdovku jsme měli skoro za barákem,kluziště a rybníky taky.To byla elegance!

Byly doby, kdy se muži podívali na...
Neuvedeno, 1.7.2015 22:15

Byly doby, kdy se muži podívali na dívčí kotníčky a byli ve vytržení. Takže oblékání žen je relativní. Záleží na průměrném oblékání. Dnes se prodává především oblečení vyráběné v jihovýchodní části asie a tam se dnes tvoří moda. Na dražší oblečení lidé nemají a tak se nosí to, na co mají. Tedy džínsy. Nedávno jsem si chtěl koupit kalhoty a nejsou. Pouze vyjimečně a jsou dovezeny z Indie.
Naše ženy už ani nešijí na stroji. Za tuto práci by dostali pár šupů a tak se do této práce nehrnou. Nemohou si tedy vylepšit oblečení i kdyby chtěli. Taková je dnes situace. Né, že by se nechtěli líbit. Líbivé šaty nahrazují šokovými způsoby zjevu. Tedy tetováním a barvením vlasů atd.
Podobně je to i s muži. Ti pracují v náročné atmosféře pásové výroby a stačí jim k tomu především kondička, zručnost rukou, rychlost a pohotovost.
Odreagovávají se díváním se na sport v televizi při pití piva či vína. Takže se doma dostávají do takového stavu blaženosti. Pak se pochopitelně radují ze sexu ale bez konečného výsledku.
Jenže tím jak jsou otupení alkoholem, tak doma již prakticky skoro nic nedělají. Koníčky už mají jen málo, o rodinu se zajímají sporadicky. Celé rodiny i s dětmi žijí ve virtuální reálitě nějakého televizního pořadu.
To co dříve dělali šlechtici, že chodili do divadla, to dnes dělá prakticky celá populace. Skutečný život jim utíká mezi prsty.
Je to skutečná reálita digitálních technologií, která toto vše umožnila a která také změnila chování lidí.
Jedině je pozitivní ta touha jezdit na kole, která zlepšuje kondici lidí.
To tloustnutí bych lidem nezazlíval. Přináší to současné sedavé zaměstnání a chuť k jídlu, která je stále stejná, jako když lidé těžce pracovali. Také prodloužení délky života. Na stará kolena lidé už mají mizerné chrupavky v kolenech a kyčelních kloubech a přitom chuť k jídlu mají stále stejnou. Dnes máme obrovské množství chromých lidí. Když někomu odříznou kost pod kolenem a nad kolenem a dají mu nové kolena, tak tito lidé sice přežívají ale žít nemohou. Když se tak okolo sebe podívám, tak mám takový dojem, jako kdyby skončila světová válka a vrátili se vojáci jako invalidi. Prostě stáří je pro mnoho lidí rozčarováním, protože sice mají čas, ale jsou upoutání do svého bytu, z kterého nevycházejí. Bohužel k tomu zhoršení stavu chrupavek přispívá kouření a přetěžování.
Ženy jsou tak trochu jako květiny. Aby připoutaly pozornost mužů, tak v mládí zkrásní, ale po vykonání jejich rozmnožovací schopnosti prostě odkvetou. Dříve měly ženy více dětí a hormony dělaly divy. Prostě krása jim vydržela mnohem déle. To si dnes ženy neuvědomují. Muži také více dětí nechtějí, protože jsou dnes děti tak rozmakané, že by více dětí neuživili.
Civilizace přináší svoje zdegenerované výsledky. Nepodporují se ti nejschopnější, ale ty nejneschopnější. Taková příroda nikdy dříve nebyla. Ta část světa , která se takto nechová ta odejde na bezdětnost.
Buhužel také odměňování za schopnost je zcela zdeformováno. Stále více vidíme nátlakové skupiny a mocenské skupiny, které si přisvojují většinu produkce vytvořené ve státu. Ty pak získané peníze zcela neúčinně promrhají. Smutný pohled je na současný svět. Nezbývá než pozvolna zvětšovat počet dětí v rodině. Tím rodiny zchudnou a budou více vážit kam dát vydělané peníze. Jenže je tu ten začarovaný kruh, že se jednou stejně zeměkoule změní v přehřátou kouli. Takže bohužel ten smysl toho chovat se účelně je tím podlomena. Babo raď.

Odp: Byly doby, kdy se muži podívali na...
iva, 2.7.2015 11:05

Opět spousta myšlének. Ale více dětí mají ti bohatší, ale ti nikdy nebudou pracovat.

"Nemohou si tedy vylepšit oblečení i...
Neuvedeno, 1.7.2015 22:26

„Nemohou si tedy vylepšit oblečení i kdyby chtěli. Taková je dnes situace. Né, že by se nechtěli líbit.“
Bohužel ženy chtěly a nechtěly. Prosím o omluvu.

Nelze všechny lidi strkat do jednoho...
Neuvedeno, 2.7.2015 13:10

Nelze všechny lidi strkat do jednoho pytle. Život je různorodý. Já myslím spíš ty, kteří své peníze vyhazují bez valného užitku. Především za kouření, alkohol, drogy, zbytečné daleké cestování, bez toho aniž by předali zkušenosti a informace z cestování svému širšímu okolí, či využili tyto zkušenosti v práci.
K modě bych chtěl řící, že v mládí je žena krásná i v roztrhaných džínsách. Na staré to vypadá žalostně.

Odp: Nelze všechny lidi strkat do jednoho...
iva, 2.7.2015 16:53

Za všechno může čas ten prevít. na staré vypadá žalostně i diamant.

Odp: Nelze všechny lidi strkat do jednoho...
Alfons, 12.7.2015 11:39

Život je doposud různorodý, ale vývoj ukazuje že časem vývoj moc různorodý nebude.:-)

Odp2: Nelze všechny lidi strkat do jednoho...
quick, 12.7.2015 17:42

Jakože zpět na stromy a dost?

Problém rozvoje populace je ten, že...
Neuvedeno, 5.7.2015 16:00

Problém rozvoje populace je ten, že každý má jiné představy o svém životě a jiné zkušenosti. Manžel a manželka, kteří přišli z nenákladného života v mládí, opět nevyžadují vydávání nákladů na své děti i na sebe. A opačně.
Jenže se do všeho plete stát, který, aby to měl jednodušší život, tak vše zprůměrovává. Pak vlastně těm náročným ve všem ubírá a těm méně náročným zase přidává.
Rozdílná životní úroveň vždy existovala a vždy existovat bude.
Vždy budou existovat migranti do těch zemí, kde jim někdo něco dává navíc, aniž by přispěli svým předchozím výkonem k jeho úspěchu.
Na příklad muži dostávají v arabských zemích ženy za peníze. V Evropě za ně nemusí platit nic rodičům nevěsty.
To si pak v takovém Turecku koupí další ženu ze Syrie a muž ze Syrie pak uteče do Evropy a zde se zadarmo ožení.
Ono nestačí, že se ženy z Česka odstěhovávají do západní Evropy a berou si tam na naše poměry bohatší ženichy. Ono ještě bude žen u nás pro našince ubývat proto, že se budou do Čech přistěhovávat pouze muži z arabských zemí a né ženy.
To už bude opravdu emancipace žen na ruby ve velkém. Českým mužům nezbyde, než také emigrovat do bohatších zemí.
Takže dalo by se říci, že protesty Čechů vůči přistěhovalcům z arabských zemí nejsou je z důvodů jejich pohodlnosti. Mají vážnou obavu o to zdali se mohou vůbec oženit.
Vidím okolo sebe mnohem více mužů, kteří zůstavají mimo manželství, než žen.
Ženy pak zůstavají mimo manželství až po nějaké době po soužití, po splození dětí z důvodů velkých požadavků na fungování rodiny v našem státě a z dalších důvodů nefunkčnosti rodiny, jako je nevěra, rozdílnost povahy, nefunkční sex, různorodost představ o fungování rodiny, neuživení rodiny atd.
Podívejme se na ty požadavky o energetických auditech domů a nutnosti stavět domy dokonale zateplené. Požadavky stavět domy jen v území, který povoluje územní plán. Požadavky, každou opravu bytu nahlašovat na stavebním úřadu s tím, že je pak třeba upravovat s tímto i biolobický septik na čističku odpadních vod, předkládat složité výkresy a zprávy . Požadavky na kvalitu bydlení jsou dnes i v ubytovnách, né podle toho, jak kdo má peníze a je ochoten platit, ale podle požadavků státních orgánů, jako kdyby někdo mohl u nás bydlet v kvalitním bytu, a né-li tak může spát pod papundeklem.
Když se rozpadalo Rakousko- uhersko po prvé světové válce, tak bylo Čechy označováno za žalář národů a díky tomu byla vytvořena Československá republika.
Nevím, jak kdo si představuje, že bude předělávat lidstvo technokratickým způsobem. Musíme si uvědomit, že dokud bude možno, aby někdo zcela chudý měl třeba deset potomků, tak nikdy nenastane situace, aby měly lidé stejné životní podmínky, prostě jen proto, že jedna rodina s deseti dětmi má zákonitě nižší životní standard, než rodina s jedním dítětem. Je tedy zákonité, že nikdy nebude možné požadovat jednotný standard života, jenotný standard nemocenské péče a jednotný standard důchodu a že všechny tyto části po určité době po přechodu ze socialismu bude třeba učinit jako individuelní stav pro každého jednotlivce podle jeho příspěvku do tohoto sociálního fondu. Jinak budou přibývat v Česku stále jen ti nejchudší.
Ovšem nutno říci, že i ti bohatší i ti chudší mají právo na život a nelze jim jej z jakýchkoli důvodů upírat, protože pro stát jsou prospěšní i ti i ti. Jen se v praxi ukáže, jaký je správný poměr mězi oběma skupinami a také samozřejmě i tou střední třídou.
Také jsem se díval na jednu skupinu lidí někde v pralese v Brazilii, nebo kde to bylo.
Ukázalo se, že si žijí docela dobře, když žijí v teple pod chýšemi. Děti jsou spokojení. Dokonce, když žijí jen na lodích, tak děti přivazují za nohu k lodnímu sloupku nesoucí střechu, aby se neutopily a také jsou děti spokojené.
Ta nespokojenost spíš pramení z velkého rozdílu života a úrovně blahobytu. Jenže v mnohém je to způsobeno tím, že někdo chudý si pořídil mnoho dětí a nestačil je uspokojit, nebo tím, že si pořídil mnoho dětí a najednou se mu zhoršila životní úroveň, protože byla válka, nebo nemoc, neb náhle přišla nezaměstnanost.
Jisté je, že zdravý člověk je-li vychován v aktivním prostředí bez velkých hádek mezi rodiči, je většinou také aktivní a spokojený.
Je také pravda, že ta dnešní civilizace vychovává člověka tělesně pohodlnějšího, ale duševně celkem čilého. Vynálezy prý vynalezli jen leniví lidé, protože si chtěli ušetřit práci.

Děvčata trénujte zahalování
Alfons, 11.7.2015 18:01

celého těla ať vás to nezaskočí.;-)

Celulitis reloaded
Lip¤van, 12.7.2015 20:08

Znovu jsem se zaměřil na pozorování zadních částí stehen u děvčat a musím potvrdit své dřívější zjištění - doslova epidemie celulitidy. Nijak to nesouvisí s obezitou, nohy mají obvyklý obvod i objem. Ale prakticky každá druhá holka nad dvacet let věku má celulitidu. Jako příčinu vidím nekvalitní stravu, především přemíru smažených pokrmů. Také už rozumím současné módě tmavých elasťáků až po paty - slušně se tomu říká znouzectnost.

Odp: Celulitis reloaded
quick, 12.7.2015 21:54

Za rizikový faktor celulitidy se pokládá i hormonální antikoncepce. Estrogeny mají vliv na žilní a lymfatický systém a na kvalitu podkožního vaziva. A dnes pravidelná hormonální antikoncepce začíná často od 15 let.

Odp2: Celulitis reloaded
Alfons, 16.7.2015 4:04

Když si všimnete mladých děvčat jsou některé-nebo mnohé z nich břichaté a vypasené. To dřív nebývalo. Asi je to nová móda.:-)

Odp3: Celulitis reloaded
quick, 19.7.2015 20:45

Jde i o to, KDY je myšleno to dřív.
Když byla módní trička a svetry o dvě, tři čísla větší, dalo se hodně zamaskovat, což současné mini šortky a mini až mikro sukýnky naopak zdůrazňují.
Naštěstí šaty styl „chytrá horákyně“ prý už ustupují z módní scény.
Jen namátkou - např. zprávy z FF v K. Varech. Nedočetla jsem se téměř nic o filmech, ale kdo měl na sobě nejméně oblečení či něco, čeho nebylo možné si nevšimnout. Se divím, že tomu ještě říkají filmový festival.

Odp4: Celulitis reloaded
ivan, 19.7.2015 21:24

Dobrej postřeh.

Odp3: Celulitis reloaded
tlapka, 22.7.2015 17:44

Oh- staré zlaté časy.. budou říkat i nynější děti

Odp4: Celulitis reloaded
quick, 25.7.2015 5:17

Jistě, jakmile se dožijí toho „správného“ věku.

Odp: Celulitis reloaded
Alfons, 13.7.2015 3:48

Jo, tahají zadky po zemi jako kačeny.;-) Na rozdíl od nás, švarných hochů.;-)

Problém celulitydy je dle mého názoru...
Neuvedeno, 30.7.2015 21:56

Problém celulitydy je dle mého názoru také zaviněn způsobem spaní.
Jestliže je někdo silnější, tak jak známo u tuleňů a velryb vzniklé sádlo dobře izoluje. Vznikne -li tedy sádlo nejprve na břiše, tak si ten dotyčný koupí tenčí deku, aby se nepotil při spaní. Tím pak, jak nohy jsou ještě hubené a nachlazují se v tenké dece, tak po delší době se u nich vytvoří také sádlo, aby byly izolované.
Člověk obložený tukem pak nemůže na příklad běhat, protože by se díky tuku přehřál. To vede opět k dalšímu tloustnutí, protože má chuť k jídlu stále stejnou. Takže si kupuje stále tenčí a tenčí deku na spaní.
Jediná cesta z celulitidy je tedy nechávat si stále stejnou silnou deku na spaní. Přehřátím těla ve spaní se sice člověk spotí, ale zároveň spaním v teplé posteli se sádlo odbourává. Bohužel po spocení se člověk musí brzo převlíct, aby se nenachladl. Toť vše. Takže než zhubne musí vytrpět nějaké to pocení. Kromě toho, ale musí člověk dbát na snížené množství přísunu kalorií. Bez toho to nejde zásadně. K hubnutí pomáhá také dostatek pohybu a cvičení. To pomáhá především k tvoření si svalů. Ovšem přestane li cvičit, tak se svaly promění v sádlo. Takže čím má více svalů, tak bude mít víc sádla, přestane-li cvičit, či manuelně pracovat.
Bohužel je dnes práce především sedavá a to neprospívá především mužům, kteří nejsou chráněni hormony na život bez pohybu oproti ženám, kterým se za miliony let tato ochrana vytvořila, protože se musely starat o malé děti a nemusely vydávat tak velké tělesné výkony.
Když se člověk spotí ve flanelovém pižamu, tak se tak rychle nenachladne, ale musí si ho tak do čtvrt hodiny převléknout a vzít si náhradní flanelové pižamo.
Jenže i to je problém, protože člověk, který spí v noci tvrdě a nachladne, tak může být s toho vážně nemocen. Takže záleží na člověku, jestli je schopen si uhlídat, aby se nenachladl. Né-li. To by pak se musel dávat budit budíkem, aby zlikvidoval celulitidu a včas se převlekl.

Ještě k celulitidě dodávám: Flanelové...
Neuvedeno, 31.7.2015 8:12

Ještě k celulitidě dodávám: Flanelové košile, které mají zašitou pásku v místě krku s označení 100% bavlna/katton dobře sají pot a jsou tedy dobré. Naopak flanelové košile se zašitou páskou s označením výborná kvalita nesají pot a tedy je nekupujte, protože se přehřejete. Dle mne jde o nekvalitní výrobek s malým množstvím bavlny.
Zdravím Svícaře.

Na Řecku je vidět, jak můžeme...
Neuvedeno, 3.8.2015 20:37

Na Řecku je vidět, jak můžeme dopadnout, budeme-li se řídit rady vojenského seskupení Nato. Řecko nelenilo koupit dvě ponorky od Německa viz článek Václava Bělehradského z nedělních novin Právo. A tak podobně se zadlužilo i pomocí koupených tanků od Německa.
I my pokoukáváme po dalších Gripenech i když jich máme tolik, že zajišťujeme střežení hranic i nad severskými územími. Cožpak by to nemohlo dělat Švédsko, když ty Gripeny vyrábí a má to mnohem blíž?
Prostě staré socialistické heslo:„ Tomáš, to dáš “z doby prezidenta Novotného. Jen ať se Česko udluží a my ho pak zprivatizujeme, jako je to v teď v Řecku.
Dovedu si představit, jak by s chutí Německo koupilo část našeho území.
Nebylo by to zabavování a obsazování. To přece dělá jen někdo necivilizovaný, bylo by to jen uctivé koupení. To, že předtím se usnese Nato, že se musíme více zadlužit o tom se nemluví.
Jak vůbec si může dovolit Nato nám určovat částku, kolik musíme dát na zbrojení, když máme státní dluh a obrovský? To ať si určují těm nezadluženým. Tedy třeba Číně, když se dá.
Pan prezident se dal slyšet, že migranti, když k nám jdou, že se mají chovat podle našich zákonů.
Zapomíná, ale dodat, že když do Syrie lítají letouny Nato, že se mají zase chovat podle zákonů Syrie.
Tedy nemají bombardovat.
Takže opět jen samé lži a zase jen lži pro blbé, kteří nemají představu jak to tam u nich v Syrii dnes je.
Bodejď by Syřané a Irádčani neutíkali, když se tam bombarduje ve velkém vojsky Nato.
Je to stejné, jako když nás nechala Francie a Anglie ve štychu, tak jsme se holt vzdali v roce 38. Nedalo se nic jiného dělat, než se musel těmto zaostalcům namočit čumák, aby poznali komu mají příště držet palce.
Jenže oni mají zase tu jejich velmocenskou politiku a na malý kašlou. Koho by přeci měli ždímat, když né ty malý.

Stejně tak je to se ždímáním Česka se...
Neuvedeno, 21.8.2015 21:49

Stejně tak je to se ždímáním Česka se školstvím. Česko platí z velké většiny vysokoškoškolákům studia a po vystudování přejdu tito vystudovaní do bohatších zemí západní Evropy a USA.
Zajisté již toto vláda a podnikatelé ví, jenže se nic neděje, protože se to ve většině týká jejich dětiček.
Neříkám, že všechny výsoké školy jsou pro cizinu atraktivní, ale mnohé. Je třeba zjistit které, a tam pak zavést povinnost podepst závazek při přijímání na vysokou školu odsloužit určité množství let v Česku a nebo při odchodu do ciziny zaplatit předepsanou částku za studium.
Nevím, proč se má takto vědomě Český stát okrádat o náklady spojené se studiem atraktivních oborů.
Vysoké školy, když s tím nebudou souhlasit, tak se nedá nic dělat, bude se muset provést toto soudně upravením zákonů. Když se s tím nehne, tak přece odbory by měly udělat generální stávku. Nebo má Česko jen tak zbankrotovat, z důvodů bezcharaktérnosti vládních složek? To samé platí i o přijímání cizích studentů na České školy, v případě, že pak odejdou tito studenti mimo Česko.
Prostě to základní účetnictví by mělo platit v Česku ve všem a né jen v něčem a u ostatního jako by se nic nedělo.
Je třeba, aby stát začal řádně hospodařit.
Když stát dá nějakému druhému tělesu třeba vojenskou munici, tak jí také musí tato složka zaplatit tržním způsobem a né, aby to byly dary nějakého ministra zahraničí, či vlády. Když né, tak je třeba soudní cestou hnát tuto vládu k zaplacení těchto peněz z vlastní kapsy.
Jestliže stát nemá peníze na placení požadavků NATO, a my je nesplníme, tak nechť nás tedy z NATO vyhodí.
Jenže to se nestane. V Českých vládnoucích kruzích jsou jen ti co mají prověrku tajných služeb. Ostatní se tam nedostanou.
Úplně jako s tím vtipem za socialismu po roce 1969 o tom jak se sešla sirka s hov..m. Sirka říká: „Kam jdeš?“. Hov.o odpovídá: „Jdu na schůzi KSČ a co ty?“. Sirka odpovídá: „Já tam nemůžu, já jsem vyškrtnutá“. Hov.o odpovídá:„ Já tam musím, o mě se tam bude jednat“.

Češi a čepice
Lip¤van, 19.1.2016 10:47

Na ulici si nelze nevšimnout jednoho fenoménu, který ze zahraničí rozhodně nepamatuji. Je to sveřepý odpor tuzemců vůči čepicím. Občané budou raději mrznout, riskovat nachlazení, nemocenskou a výpověď ze zaměstnání, než by si jednoduše nasadili čepici. Ne, stokrát ne, tisíckrát ne. Místo toho si navlékají obludné kapuce, šátky a další ovinovačky, ale čepice je prostě eklhaft. Možná je v tom určitá sockofobie, protože naopak bezdomovci, popř. lidé živící se pouliční manuální prací (metaři, popeláři) nosí čepice téměř všichni. Dát vehementně najevo, že my k nim nepatříme...Co na to ostatní? :-)

Odp: Češi a čepice
ivana Kozárová, 19.1.2016 23:26

Nevím,můj táta nikdy nenosil čepici ani klobouk,v největších mrazech chodil s rozepnutým sakem a nebyla to póza,nýbrž jakýsi životní styl. V Krkonoších v zimě na Sněžce mu drobet omrzly uši,ani to ho nezměnilo,na lyžích v ledové mlze v kosodřevině klel,až to tu mlhu rozbíjelo,ale čepici si nenandal.Fakt je,že měl plátěnou kapuci a plátěnou větrovku,kterou přešitou nosím dodnes.Taky nenosím čepice ,jen čelenky a kapuce,nějak jsem to zdědila,mám pocit,že se mi potí hlava a taky některý čepice v dětství děsně štípaly- nemohl by to být ten důvod? Jakože hnusná vzpomínka z dětství. Já dávala jednu takovou čepici do šípkového keře cestou do školy a cestou zpátky jsem si ji zas vzala na malou chvilku jakože na hlavu,aby se maminka nezlobila. A ona se stejně zlobila,když ji zašívala...Zato dneska nosím kapuci i do postele,v místnosti,kde se spí,netopíme.Časem se člověk naučí chránit si kebuli,ale ta kapuc je mi nějak sympatičtější.

Odp: Češi a čepice
Platfus, 20.1.2016 0:09

Čepici také skoro nenosím a nic s tím nesleduju. Narážky doma odbývám slovy, že nejsem „čepicový typ“ :-). U mě je spíš problém, že špatně reaguju na změny ročních období a celoročně řek bych nosím skoro to samé. Vidím v tom spíš lenost.

Odp2: Češi a čepice
Vlastimil Čech, 21.1.2016 9:21

My, bosohlaví, bez čepice ani ránu...
i když jsou vyjímky! Viděl jsem :-)

Odp3: Češi a čepice
Lip¤van, 21.1.2016 10:29

Souhlasím. Také jsem bosohlavý, ačkoliv zcela dobrovolně, dokonce vlastní rukou. Úspora za holiče a především pohodlná údržba jsou znát. Dřívější ranní půlhodinové souboje se vzpurnými chomáči byly nesmírně vyčerpávající. Teď je havaj. Za příslušníka některého z hnutí směřujících ke snížení Sörösových zisků...tedy, chci říci, k potlačení práv a svobod člověka mě vzhledem k již nemladému věku naštěstí nikdo nepovažuje. :-)

Vložky do bot
TBs, 16.2.2017 14:31

Pohodlí to je pro mě opravdu důležité stejně, tak jako pro vás, zkrátka pro všechny lidi.
Většinu žen však pohodlí trápí především, když má jít na nějakou společenskou akci. A proč vlastně? Protože si bereme na nohy ty nejhorší a zároveň nejúžasnější boty. A to boty na Podpatku, a ty ať už jsou jakkoliv vysoké, tak nás zkrátka během večera musí začít bolet nohy. Některé z nás to dokáží přetrpět, ale pak jsou tu ty z nás, které jsou zkrátka „z cukru“ či podpatky nerady nosí. Někdo zjistil jak moc trpíme a zachránil nás tím způsobem, že nám vytvořil gelové vložky pro podpatky na jakkoliv vysokém podpatku. https://www.obuv-scholl.cz/gelove-vlozky.html Děkuji mu moc:D

Jojo podpatky jsou zlo :DD Vždy byly a...
Ella, 17.2.2017 8:38

Jojo podpatky jsou zlo :DD Vždy byly a vždy budou i přesto, že dělají nohu tak krásnou :)
A ohledně těch gelových vložek do bot. Vůbec to nezní špatně. Asi je taky vyzkouším. Třeba taky budu uctívat toho kdo je vynalezl :DD

:O
Romana, 17.2.2017 8:45

Gelový vložky do bot na podpatku? :O To jsem ještě neslyšela. Vím, že se dají dát do bot bez podpatku, ale, že by byl někdo až tak hodný k nám maniakům na podpatky ? :O :D A a jak nám to vůbec pomůže? To si jako budeme připadat, že máme nohy jako v peří? :D

Odp: :O
Petruše, 17.2.2017 9:27

Romano,
Všechny informace máte uvede na stránkách, které byly uvedeny u příspěvku ;) Stačí si to jenom přečíst :) Ale jinak jestli chcete znát můj osobní názor na tyto gelové vložky. Já osobně boty na podpatku nosím tak jednou či dvakrát do roka, a proto jsem se snažila si ty chvíle kdy je mám nosit nějak zpříjemnit. A našla jsem v jednom článku zmínku o gelových vložkách do bot. Tak jsem si jedny koupila a musím uznat, že je to pro mě opravdu příjemnější než předtím :) Snad jsem ti nějak pomohla ;)

Odp2: :O
ivan, 23.2.2017 13:59

Pusinku všem Tobě. ... Pa.

No já jsem už od mládí dost plešatý. Už...
Neuvedeno, 23.2.2017 6:59

No já jsem už od mládí dost plešatý. Už od vojny, kdy jsme museli nosit čepici. Také tenkrát nebyly šampony, ale jen mýdlo. Takže se mastnota z vlasů hůř odstraňovala, než je tomu dnes. Kopřivový, či březový šampon odstraní mastnotu z hlavy, když začne svrbět výborně a netřeba se pak drbat na hlavě a v podstatě si vytrhat vlasy i s kořínky.
Ovšem odstraňování mastnoty z pokožky na celém těle není vhodné, protože se pak na sluníčku nevytváří v této vrstvě D vitamín pro tvorbu kostí. Takže je třeba si mýt šamponem pouze hlavu.
Pochopitelně to plešatění dělají také částečně mužské hormony.
Jenže, když je pak člověk plešatý, tak mu nic jiného nezbývá v létě vzít čepici proti úpalu a v chladném počasí čepici, nebo klobouk proti prochladnutí hlavy. Zase ta čepice se kšiltem chrání částečně oči před ultrafialovým zářením.

Je moc dobře , že má Vaše paní, pane...
ivan, 23.2.2017 13:56

Je moc dobře , že má Vaše paní, pane Neuvedeno, obě operace zdá se, že zdárně za sebou.

Přejeme Vaší paní bezproblémové vyhojení a nové rozhledy a Vám to, že Vám ubyla jedna, ale určitě velká starost.

Iv.

Pane Ivane opravdu jsem rád, že má žena...
Neuvedeno, 26.2.2017 21:04

Pane Ivane opravdu jsem rád, že má žena po operacích a snad i po té době, kdy se nesměla shýbat, aby jí nevypadla, či posunula čočka.
Kapat si do oka ještě musí. Barevné vidění se jí zhoršilo. Jenže to měla už před deseti lety, teď je to o dost horší. Koukne se na černou nit a povídá, že je modrá.
No ono je to částečně těmi úspornými zářivkovými žárovkami. Nemají kompletní spektrum světla denního.
Naštěstí stejně nejezdí autem, takže to tolik nevadí. Vozím jí já, když je to dál. Takové dva kilometry ujde bez odpočívání. 5 km s odpočíváním.
Ženy se holt mydlí na veliko a pak mají málo vápníku pro kosti. D vitamín po opalování nevznikne. Také ten přechod mají už v padesáti a ty hormony dělají také hodně.
Navíc mi žena také mizerně slyší a pořád chce vše opakovat, protože nerozumí a sluchátka koupená jí nedělají dobrotu a lékař jí zatím ještě žádné specielní sluchátka nepředepsal. Má k ušaři teprve jít. Nahluchla po přechodu. Stále větrala, protože měla nějaké náhlé horkosti a přitom se nachladla na uši. Stáří je hold stáří. Když se zdraví začne bortit, tak se obtížně stav zlepšuje.
Já protože zítra bude teplo, tak jdu zase na to budování. Musím začat čerpat vodu, co se dostala do výkopů a kanalizační jímky. Převážet starší beton do míst, kde může být vhodně využit a instalovat zásuvky na hlavní zemní kabel. Konečně už snad bude jaro. Tentokrát tedy zima byla zatraceně dlouhá a tvrdá.

Pane Neuvedeno, máte pravdu v tom , že...
ivan, 28.2.2017 0:13

Pane Neuvedeno, máte pravdu v tom , že zářivkové světlo způsobuje barevné zkreslení a navíc způsobuje stroboskopický efekt. Na jnak viděné barvy si paní zvykne, mozek si to po čase srovná. Já vidím sice pouze na jedno oko, ale to nevidící je světelně dominantní, než to které má mnohem nižší výkon, ale vidí ostře. Navíc každým okem vidím jinak barevně. Tím, že mám už poškozenou a potrhanou jednu sítnici, prý na hadry, tak vlivem úbytku jednoho ze tří duhů světločivných tyčinek oko a mozek barvu nevidí v plné síle jednu ze základních barev z kterých se skádaj všechny ostatní,tím vidí každé oko stejný předmět,- spíše plochu barevně jinak.

To, že nemohou barvoslepí jezdit autem je všeobecně vnímaný a roky šířený mýtus .

Na semaforu dávají světla čtyři povely. Shora je červená, žlutá, zelená a červená spolu se žlutou. Vlastně by světla ani nemusela mít barvy aby každý poznal jaký povel zrovna dávají. Na přejezdech by klidně mohly blikat pouze nebarevná světla, i tak by každý věděl jaký povel dávají.

Já ty operace druhého oka budu mít ještě nejméně dvě. Po kontrole stavu a naměření hodnot nejdříve odstranění už neprůhledného zákalu a výměny čočky. Tak jako nevidím já ven tak nevidí ošetřující dovnitř aby mohl prozkoumat stav sítnice a po znovu naměření pak v narkoze zpětně její přišití.

U pravého oka se to povedlo pouze částečně, takže může naráz zhasnout. Doufám, že vydrží aspoň do září, než by se machrům z Vojenské nemocnice podažilo rozsvítit to které teď nevidí, aby mě zůstalo aspoň jedno. Po první operaci jsem asi na dva měsíce oslep, ale částečně jsem viděl nahoře takovým malým srpečkem. Problémem bylo, že se plynová výplň chovala jako bublina ve vodováze, takže jsem ani po skloňění hlavy neviděl co je dole na podlaze. Pozdravte svojí paní a šetřete se !!

Iv.

točivé stroje
Vlastimil Čech, 28.2.2017 14:23

Použití zářivek se zakazuje u točivých strojů. stroboskobický efekt může vyvolat dojem, že točící se část stroje se právě nepohybuje.
Ale!
Viděl jsem zářivkami osazená osvětlovací tělesa, kde jednotlivé trubice byly zapojeny na různé fáze. Tedy světlo na pracovišti neblikalo v rytmu 50Hz, ale v rytmu 150Hz. Točivé stroje tam nebyly, ono předpis je předpis. Zajímavé ale bylo, že tohle světlo, třeskutě rychle blikající, bylo pro lidi příjemnější, než zářivkové světlo v jiné dílně, normálně zapojené na jednu fázi. Zkrátka to bylo vidět! lidé si lepšího osvětlení občas všimli...Nevím jak, ono ani těch 50Hz vidět není, ale bylo to jaksi vidět.

Já tady sice ničemu nerozumím,jen se...
anavi, 28.2.2017 20:39

Já tady sice ničemu nerozumím,jen se snažím,ale marně,:-)ale ze zkušenosti vím,že vidím dobře jen při normální žárovce,tedy té s tím wolframovým vláknem. nic jiného nechci a nic jiného nemám. Zpátečnické,ale jedině možné. U těch ostatních mě bolí hlava a nebaví mě to.

Teď jsem si uvědomil, že jeden z...
ivan, 2.3.2017 15:40

Teď jsem si uvědomil, že jeden z kvalitativných vývojových stupňů televizí byla 100 Hz.ová. Zlepšení kvality obrazu spočívalo v odstranění mžitkání.

Rovnou sem zakomponuju i odpověď Ivaně.

Čím více se frekvence ,,Hz. přibližuje spojitému ději až do rovného elektromagnetického toku ve vlnových délkách které vnímáme jako bílé světlo, tím je pro naše vidění příjemější. Říkáme, že předměty mají barvu. To je pouze polopravda protože nemají ,, barvu" ale odrazivost. Důkazem toho je, že ve tmě kde je nulové množství bílého světla se nemá co od čeho odrážet, tedy i předměty nemají žádnou barvu. Barevné světlo vzniká odraženou elektromagnetickou vlnou která dopadá na tři různé druhy receptorů, tedy na tři druhy světločivných tyčinek, kdy je každá jinak citlivá na vlnovou délku odraženého světla. Tím vzniká vjem tří základních barev, modrá, červená, žlutá, kdy podle intenzity dopadu spekta vlnových délek v pásmu viditelného světla na různé tyčinky se v mozku teprve utvoří barevné vidění. Čí mozek tuto schopnost nemá tak je schopen vnímat pouze intenzitu dopadu. = být barvoslepý. Různými filtry lze odstranit vnímání okrajových délek světla které nám rozostřuje vidění pro délky různých barev a vímání jejich intenzity. Takto nám vznikne polarizované světlo, kterého využívají hlavně piloti pro zvýraznění kvality vidění. Je to podobné tomu jako když na televizi u šedo-šedého obrazu přidám kontrast pro zvýraznění obrazu a posílení zvýraznění každé barvy včetně černé, která je důležitá kvůli hloubce obrazu ale nemá žádný receptor protože ho nepotřebuje. Prostě tam není odraz, proto tam není obraz, ale vědomí ví, že strom má zelené listí

Zde na zemi to nemá význam, ale v čistém vzduchu ve výškách a bělošedých mracích zvýrazní všechny kontury a zviditelní všechny předměty se ve vzduchu nacházející. Tedy se i všechna letadla a jejich kondenzační či spalinové čáry zvýrazní taky. Chtěl jsem popsat jak je co vidět z jaké výšky ale bylo by to ukrutně dlouhé. Snad jenom to, že modré nebe je čím výše tím černější.

(Není to, Ivano, lidská představa Pekla ?)

Zatímco čím více bych se nořil do země Země, tím by přibývalo světla, až bílého, ( asi 6000 C ) zatímco čím výše bych vystoupal k Nebi tak černěji by bylo, až černo.

Oběma směry 6378 Km. ( še tři..se osle)

Iv.

Lidi si představujou Peklo různě;-)Ale...
anavi, 2.3.2017 16:42

Lidi si představujou Peklo různě;-)Ale otázkou je,jaké barvy si k tomu vyberou. Ostatně není to jen barevná škála,ale i pocity strašlivého horka nebo strašlivého mrazu. Tibetská pekla - horké nebo mrazivé. Asi by se dalo přiřadit to horké k barvě rudé a to mrazivé k barvě černé. Ale černá barva má tolik odstínů... mnohem víc,než červená,tuším. A každá barva má dvě stránky - přinejmenším - jednu pozitivní a jednu negativní. Červená může být barvou agrese a současně lásky,černá zas barvou smutku,magie - anebo úrodnosti..... Jak si to lidi přeberou,tak to mají. Já na Peklo nevěřím- když na nějaké,tak jedině na to,co si lidi tady na Zemi dělají navzájem mezi sebou. Strašením Ohněm Pekelným se dalo dosáhnout ledacos... Má to logiku? Za omezený počet spáchaných hříchů,daný omezeným počtem let hříšníkova přebývání v slzavém oudolí následuje Věčný trest Zatracení v plamenech pekelných... Ta velká písmena jsem si dovolila jen tak,bez pravidel,jak to pociťuju.... Čerti bývají navíc nebezpečně sympatičtí...
Nejkrásnější Závěr: Čím blíž k Nitru Země,tím víc Světla. Milé!

Svědek Jehovy?
Vlastimil Čech, 3.3.2017 7:21

Já na Peklo nevěřím- když na nějaké,tak jedině na to,co si lidi tady na Zemi dělají navzájem mezi sebou.
Vy byste na peklo, ani to pozemské věřit neměla! Ve vaší jehovské nauce je to přece jinak: Gehena-místo věčného zatracení... něco jako hřbitov, nebo smetiště...Není to horké místo...Nebo jste změnili, vy SJ katechismus? Ani na čerty SJ nevěří... prý jenom na zlodémony a ti jsou hezcí?
Nechtějte, aby atheista a bezvěrec poučoval o věrouce zrovna jehovistku :-)
--------------------
Nejkrásnější Závěr: Čím blíž k Nitru Země,tím víc Světla. Milé!
Doporučuji v tom případě zrušit výrobu důlních a speleologických lamp!;-)
--------------------
Ale černá barva má tolik odstínů...
:-):-):-):-)!
Nespletla jste si to s 50-ti odstíny šedi?;-);-) (jste vůbec ještě nábožensky zatížená osoba?);-)
Anebo Vás popletli fysikálním pojmem „absolutně černé těleso“?

Všechny informace ,které Vás zajímají...
anavi, 3.3.2017 14:23

Všechny informace ,které Vás zajímají o náboženství,hledejte na internetu na patřičných stránkách:-) Na co mám,nebo nemám věřit- to nechť Vás netrápí. Gehenna je něco jiného než šeol - ale to si taky najdete na internetu. Trvám na tom,že lidi si sami dělají peklo na zemi,že namalovaní čertíci jsou roztomilí,zejména v pohídkách Josefa Lady.;-)Netušila jsem,že vás to bude jako znalce nauk nějak iritovat;-)
A nad počtem odstínů černé si budete jednou taky zoufat,až budete hledat ten přesný odstín černé a ono to nikdy nevyjde - protože jednou to bude černá do fialova,jindy do zelena,jindy do modra atp atp. A to nemluvím o textilii,její struktuře,směru chlupu,atakpodobně. Odstínů černé je tolik,že to je až otravné. Nejotravnější,když navíc barva pouští - tam je taky nejvíc vidět,co z pračky teče za odstín....
Jsem ráda,že nade mnou bdíte,pane Čechu,snad je to dobré alespoň k tomu,abychom si navzájem nezešedli;-)

Omluva
Vlastimil Čech, 3.3.2017 15:26

he he he... kdepak iritace...spíše irrigace. Tedy zavlažení všednosti. Osvěžení...
Jste, vážená paní, tuze zajímavá osoba v mých očích. Emeritní učitelka, Židovka, ale Svědek Jehovy se zájmem o esoterické nauky dokonce! A přesto se chystá krást cizí majetek, tedy pytlačit ryby, lézt po stromech pro šišky a tak vůbec...
Uznejte prosím, že to se hned tak nevidí a neslyší. Pak se nedivte pozornosti, kterou nutně vzbuzujete aspoň u tak nudného a obyčejného člověka jako je VČ.
Ano, přiznávám se ku povahovému kazu, jsem nezdravě zvědavý. Kdybych smě mělo být vybráno erbovní zvíře, byl by to ten zvědavý Kipplingův mungo. Takže prosím o odpuštění. S tou Gehenou jsem to popletl...

Odp: Omluva
anavi, 3.3.2017 18:10

Strom života je košatý,ryby nejsou ničí majetek,jsou to živé organismy ,patří tedy samy sobě,ale člověk si začal přivlastňovat všechno... V životě jsem neulovila jedinou rybu a pokud nebudu umírat hladem,ani neulovím:-)Doufám,že bude dost kořínků.;-)
Pane Čechu,Vy se nemusíte omlouvat,není proč. Zvědavost někdy zachraňuje život,to je dobrá vlastnost.

Odp2: Omluva
Vlastimil Čech, 5.3.2017 17:44

Souhlasím ovšem... jenom malá připomínka. Ryby patří rybářské organisaci, která plůdek, mladé rybky či potěr nakoupila a do vody vypustila. Zaroveň se rybářské organisace o vody jim svěřené starají. Občas jsou ryby i přikrmovány z nákladů rybářů. Takže ryby jsou jejich majetkem podobně, jako jest Vaším majetkem Váš dobytek či drůbež a eventulelně i Váš hmyz.
Snad dle nějaké esoteriky se tvrdí, že živý tvor patří sám sobě, avšak dle našeho lidského práva uznáváme vlastnictví živočichů i rostlin lidmi.
Nemohu tedy volně nakládat s Vaším dobytkem, Vašimi zvířaty s tím, že je to jen mezi nimi a mnou...
O lovení cizích ryb z potoka (pytlačení) a sběru semen z lesních stromů jste tu psala Vy...
Nu, možná to bylo míněno žertem, který jsem nepochopil... takže v tom případě moje omluva samozřejmě... Ovšem plevelná, neužitečná a škodná žoužel asi patří „sama sobě“, protože do ní ničeho nikým investováno nebylo. Snad s tou výhradou, že byste se eventuelně mohla pojídáním takových tvorů snadno znelíbit těm „ochráncům lesů, vod a strání“, kteří kamkoliv vstoupí, sedum let tam ani tráva neroste.... :-)
Mrzelo by mne, kdybyste pochopila tento příspěvek besední jako nějakou výtku, či provokaci... Prostě chci říci, že se rozhodně mýlíte, pokud tvrdíte, že: „...ryby nejsou ničí majetek,jsou to živé organismy ,patří tedy samy sobě,...“

Odp3: Omluva
anavi, 6.3.2017 10:53

Máte pravdu,pane Čechu,lidé si přivlastnili to,co mají pouze v pronájmu. Podle toho to taky vypadá. Nejen klonované,ale i mučené tvory jak z živočišné,tak z rostlinné říše jsme přiřadili do svého potravinového řetězce. Jediné,čím jsou pomstěni ,je to,že jsou lidmi zkonzumováni. Pokud se to nevrátí do původního stavu,kdy člověk s úctou jedl potraviny,které si v potu tváře opatřil,bude naše strava čím dál víc jedovatá. Jasněže to znamená maximální nepohodlí a hlad. Ale to nikdo nechce,tak raději tloustnout z geneticky upravené pšenice,na jejíž osivo si dozajista nárokuje jediná práva nějaká firma,protože normálně pěstovat pšenici a kukuřici už skoro nejde. Je to byznys člověka,který neváhá do rajčat nacpat geny ryb,aby se dala lépe zmrazit.... Pokrokem ke světlým zítřkům! ... Tento povzdech není namířen proti Vám,protože vy to určitě myslíte dobře,aby se nekradlo. Ale člověk ukradl čistou vodu rybám,pelechy divoké zvěři,stromy lesům,atakdále atakdále --- a mimo jiné tím ukradl šťastný život svým potomkům. Pokud by Planeta opravdu patřila člověku,dopadlo by to hodně špatně.

Odp4: Omluva
ivan, 7.3.2017 11:57

Myslím, že tohle nikdo nerozhodne, Ivano, pane VČ, tak aby z toho vzešla pravda jedinná .

V přírodě se může úplně všechno, jak jsem si všimnul. Být pokrmem na vlastní svatbě, podrazy, úskoky, používat signály jiného druhu, jedy, pachy zuby, drápy, sílu, úskoky,přeléci se za někoho jiného, stražit pasti, rušit signály, obětovat se pro vlastní druh, tím samým druhem být obětován, být kanibalem vlastního druhu. Vše je dovoleno !

Může být lidská moráka jiná ? Někdo daruje svoje orgány pro záchranu jiného, jiný nechá zavraždit svoje rodiče aby se mohl nastěhovat do jejich domu.

Někdo spotřebuje jenom to co potřebuje, jiný potřebuje spotřebovat co může.

Jsem zvědavý jak se rozsoudíte? Pokračujte, zajímá mě k čemu dospějete.

Iv.

Odp5: Omluva
Vlastimil Čech, 7.3.2017 17:37

Někdo spotřebuje jenom to co potřebuje, jiný potřebuje spotřebovat co může.
----------------------
perfektní!

Nejsem filosofem a nemohu se vyrovnat úrovni moralisace zde používané.
Troufám si ovšem myslet, že přirozeným puzením každého živého tvora je jednak zachovat svůj vlastní život, jednak se co nejvíce rozplemenit.
Pokud rozmnožování nějakého druhu živočišného chytne do vlastních rukou člověk, pak je vyzkoušeno, že tato zvířata, tento druh dosáhne-pokud se týká rozmnožení druhu- neskutečně ohromného úspěchu. Žije na světě více psů, nebo vlků? Je co množství kusů úspěšnější prase divoké, či domácí? Žilo na světě více krav před tím, než je začal člověk využívat, nebo teď? A co třeba včely? Opravdu si myslíte, že kdysi v divočině žilo více včelstev a silnějších než teď? Když teď patří člověku? Mohlo by v nějaké přírodní nádrži žít tolik ryb, kdyby nebyly člověkem-hospodářem krmeny? A dokázala byste dnešní počet ryb žijících na území Československa životaschopně jenom alokovat do původních přírodních nádrží?
Chce-li nějaký živočišný druh expandovat, nejlepší cestou je pro něho, je patřit člověku.
Konec konců, Vy, jako nábožný člověk jste možná slyšela či četla co řekl Jáhve o panování nad tvory a potvory zemskými... Potrestal snad Jehova Abela za to, že pomordoval SVŮJ dobytek pro potěšení pánbíčka? Vaše učení nábožensko-filosofické, paní Kozárová, schvaluje a přímo vyžaduje bezuzdné zabíjení živých tvorů... ( Abrahám?) ...je toho plná bible...

Odp6: Omluva
anavi, 8.3.2017 1:19

Pane Čechu,píšu už po několikáté obsáhlou odpověď,jde snad o nějaké nedorozumění,opravdu si myslíte,že zvířatům se daří dobře v lidské péči,ve velkochovech,atp?Není jim líp na svobodě,třebas ne tak dobře živení,ale volní? O náboženství SJ se nejvíc dozvíte na stránkách této organisace. Pokud se týká mně osobně,já maso nejím,je to moje rozhodnutí.

Odp7: Omluva
Vlastimil Čech, 8.3.2017 8:33

Paní Kozárová, V.Č. nikde nenapsal. že si myslí, že zvířatům je lépe v lidské péči.
V.Č. chtěl říci, že pokud má být cíle všeho živého tvorstva a potvorstva dosaženo, tedy co nejvíce se rozplemenit, pak jest nejlepší cestou pro ně: státi se užitečným člověku.
O pocitech štěstí zvířete v lidském domově či v lese ničeho nevím.
Snad opravdu by moje fena byla šťastnější sama v lese než se mnou... ale zatím mne neopustila...
--------------------------
...Člověk je odpovědný za to, co k sobě připoutal...:-)
---------------------------

Odp8: Omluva
anavi, 8.3.2017 9:07

Tomu nevěřím,že nevíte nic o pocitech své psice;-)A že dobře víte,že by Vás nikdy neopustila,protože to je vlastnost víc lidská,než psí. Pytláci zabili ve Francii nosorožce přímo ve výběhu a tím způsobili,že se pro ně stal ten nosorožec užitečnej,tak nějak vnímám užitečnost v dnešním pojetí.Ale nejsem pesimista,dobrý člověk ještě žije! A Exupéryho výrok z Malého prince by se dal tesat do kamene...

Odp9: Omluva
Vlastimil Čech, 8.3.2017 18:48

no prostě: Linda (tedy můj pes) patří mě... žádné úvahy o tom, že patří sama sobě... o tom nemůže být debata... druhá věc je, zda V.Č. nepatří aspoň trochu Lindě...

Odp10: Omluva
anavi, 9.3.2017 9:21

No vidíte,že se shodnem:-)

Odp5: Omluva
anavi, 8.3.2017 2:00

Kolik lidí,tolik výkladů pravd. Někdo má Kanta,někdo kasičku,někdo to nechá koňovi.... Všechno je relativní,blázni jsou v menšině,proto jsou blázni. A nakonec se může stát,že jediní normální se octnou v blázinci;-)
Lidská morálka by měla být lidská - ale když je měřítkem člověk,může se jednou měřit obrem a podruhý trpajzlíkem. Proto by měřítko mělo bejt odjinud,od Tvůrce člověka.Ten rozumí tomu,co stvořil...
Co vidím v Přírodě je krásné a děsivé zároveň. Takový jsme i my.
Nerozumíme sami sobě a tak se bojíme.Ale i když se bojíme,nesmíme přestat hledat. Pravdu,Lásku,a Krásu. Kdo hledá,taky najde.

Odp6: Omluva
ivan, 10.3.2017 0:04

Budu mít dotazy Jak na panu Vlastu, tak na Ivanu.

Myslím, že se díváme na svět z maého dvorečka na malém kopečku. Tuším, že je vše jinak.

Odp7: Omluva
anavi, 14.3.2017 17:05

Všechno je jinak.To řekl na smrtelný posteli slavnej rabín a to v životě neletěl letadlem:-)Je to pravda. Už žáby mudrovaly v kaluži o kosmických problémech a starý jim žabák učený marně otevíral lebi když hleděly vzhůru k nebi.... Člověk aspiruje vysoko,převysoko a patří mu jen Země,i když by rád dál a výš. K dobytí nedobytného prostoru chybí člověku vnitřní svoboda a absence hrabivosti;-)

Odp7: Omluva
ivan, 15.3.2017 23:01

Neověřeně se domnívám, pane Vlasto, že druhy zvířat a hmyzu jímž se člověk ,, vypácí " bychom dokázali snad i vyjmenovat, ale pouze jako produkční.

J. Hanzelka s M. Zikmundem v jednom pořadu tvrdili, že ještě ped padesáti lety ( dneska sedmdesáti ) byla Afrika doslova přecpána zvěří.
A dneska ?

Středomořští rybáři vyjížděli na moře s malýma loděma a vraceli se zpátky s plnou nakládkou. Dneska vyjíždějí plovoucí fabriky tisíce kilometrů do lovišť v opuštěných oblastech kde slovoují ryby které nedosáhly ani pohlavní dospělosti aby zplodily další generaci.

Orná půda ztrácí svojí vaznost vydojováním a stává se nesoudržnou spraší.

.....................

Ivano, je možné, že by Bůh nemyslel na to, že není možné aby na Zemi žilo nekonečně mnoho lidí ?
Jak bude řešit možné řemnožení ? Zdá se,že už bylo dosaženo maxima .

Iv.

Byl jsem zasažen nějakou slabostí - kyslík, cukr, krev. Byl jsem schopný jen tak se postarat zuby nehty o holý základ obsluhy domácnosti.

Iv.

Odp8: Omluva
anavi, 16.3.2017 0:25

Napsala jsem dlouhou odpověď,před tím jsem se přihlásila i s heslem. Pak mi to ukázalo,že moje přezdívka už se používáa že si mám vybrat jinou- no,asi jsem něco zblbla a už se mi to neodeslalo. Radši se ozvu příště,držte se,zkuste si vykopat kořen pampelišky a denně sníst alespoň dva ráno před snídaní jeden kořen a večer před spaním. Reguluje krevní cukry a regeneruje nejen játra. Je to úžasná věc,pocítíte zlepšení za pár dní. Vyzkoušeno!!

Odp8: Omluva
Vlastimil Čech, 17.3.2017 8:16

Určitě!
Pomineme-li domácí mazlíky (psy, kočky, andulky, papoušky, akvarijní rybky atd., atd.), pomineme-li parazity a škůdce žijící z lidské práce, pak se člověk vyplácí hlavně zvířatům chovaným na práci, nebo na produkci. Eventuelně na obojí.
------------------
No, i v přírodě se nejvíce množí tvorové neužiteční, parasitičtí, škodliví a obecně zhoubní...
Proč by právě negroidi měli býti vyjímkou?
Myslíte, že by se tak třeskutě rozplemenili, kdyby na nás, bílých lidech, neparasitovali?
A je to pochybení našich předků, kteří černochy po světě rozvezli a zaplevelili jimi většinu světa...
-----------------
A teď se chováme jako zešílený zahradník, který kout své zahrady, který je plný špíny, plevele, zaneřáděný všelijakými nemocemi, chrobáky a děsivě rozšiřuje svá semena, usilovně hnojí a zalévá, a plevelné rostliny plné jedovatých semen po své zahradě rozesazuje!
------------------
Správný svědek Juhavy odpoví, že jejich pánbíček řekl: „milujte se a množte se a naplňte Zemi“...
No a ti milí černouškové to vzali doslova, ještě je tu nějaké místo! Ještě trochu zbývá! Je třeba ho černým masem naplnit!
A taky je tam někde napsáno, že mají panovat nad zvěří a rybama a vůbec... tak se nedivte. ;-)
---------------
Zkrátka rybářů je moc a rybek málo. Když nevylovím ty nezralé ryby já, vyloví je někdo jiný. (problém obecní pastviny)
Je to vlastně boží vůle...
Někde jsem četl, že aby svět zůstal trvale příjemně a přírodně obyvatelný, nesmělo by nás lidí být celkem více než 600 milionů. Nevím, hádat se nebudu, obhajovat už vůbec ne.
Ovšem i kdyby to byla pravda, pak jsem si jist, že se najdou národové, které se cítí býti „vyvolenými“ a jedině oprávněnými toto číslo naplnit svými... Tož asi tak.
--------------
A mongoloidi? Odkud se vzali vlastně? Jestli se nepletu, tož nebožtík Noe měl tři syny: Cháma- od něho jsou černoši, Séma-od něho jsou Židi, Arabové a tahle cháska, Jafeta- od něho jsme my, kavkazani... Ale kde se mírnyx-dýrnyx vzali ti mongoloidi?
V.Č.

polarisované světlo
Vlastimil Čech, 3.3.2017 7:43

Různými filtry lze odstranit vnímání okrajových délek světla které nám rozostřuje vidění pro délky různých barev a vímání jejich intenzity. Takto nám vznikne polarizované světlo,
No, dovolte, abych si dovolil nějakou drobnou opravu či upřesnění.
Barva předmětů nemusí být nutně dána jen tím, které vlnové délky povrch tělesa odráží, ale také tím, které vlnové délky pohlcuje. Viz fysikální pokus předváděný dětem asi tak v 7-mé třídě: Skleněná nádoba naplněná roztokem fluoresceinu. Vzpomínáte?
Polarisované světlo není světlo ořezané o nějaké „okrajové barvy“. Polarisované světlo jest vlněním, které kmitá v jedné rovině. Můžeme ho dosáhnout buď odrazem od vhodného materiálu (příkladem může býti třeba měsíční světlo) nebo průchodem skrze vhodný materiál. Tento materiál sice může svou povahou působit nechtěně jako barevný filtr, ale nutně nemusí. Přírodním, průchodem polarisaci světla způsobujím materiálem je kupříkladu islandský vápenec. (mimochodem jak jsem se učil v dějepisu ZŠ, tak byla tato jeho vlastnost využívána k navigaci už starými Vikingy).
Polarisační fitry se používaly u fotografování, odstrańovaly na snímcích například nežádoucí odlesky od vodní hladiny, od skleněných ploch a plošek (brýlí). Nejsem si jist, ale snad by ta polarisace mohla mít nějaký vliv na podání barev u některých druhů filmového materiálu... už nevím, zapomenul jsem...
že letci používali polarisační optické pomůcky je pro mne novinkou... například na fotografiích z pilotních kabin jsem to nepostřehnul... ale díky za osvětu.

Mažu k zubaři si trochu užívat, proto...
ivan, 3.3.2017 11:25

Mažu k zubaři si trochu užívat, proto velice zkráceně, pane Vlasto.

O slunečním kameni používanému k navigaci samozřejmě vím, ale ne to, že to byl vápenc. Díky za ifo. Pro případné zájemce, umí najít slunce i pod mrakama.

Pohlcené paprsky předmětem, nás v tomto případě nezajímají z hlediska vidění, protože se ho vůbec nezůčastní. Jejich pohlcení je ta energie která předmět zahřívá.

Filtrama jsou pohlceny nikoliv barvy, ty se nám utvoří až v mozku aktivací světločivných tyčinek citlivých na různé vlnové délky a ty dodávají informaci mozku o intenzitě dopadu. Tři druhy světločivných buněk dodají informaci mozku o jejich aktivaci a teprve mozek z nich utvoří obraz a barvy. Filtry odstraní ze spektra vlnových délek ty které tvoří horizontální osu, což jsou právě ty které jsou vzdálné vlnovým délkám které tvoří vertikálu a odstraní tak světelný smog.

Toto je využíváno v optice a takto ,, zmanipulované „ světlo nazýváme polarizovaným.

Polarizované světlo má zvýrazňující účel, zabraňuje přesvětlení a tím i vnímání různých blištivostí a zrcadlení nebo záblesků a naše oko je nezatěžováno optickou setrvačností pokud se nejedná přímo o spojitý děj. ( Zrcadlení vzdušných vrstev,- fata morgana, vodní hladiny, odrazy ze skla, a leštěných předmětů. ) Letecké brýle nebo štíty na přilbách taky slouží k potlačení možnosti záměrného oslnění.

Sice to byla okrajová záležitost ale neustále jsme byli drceni v předpisech, aerodynamice, letecké meteorologii, optice- vznik a vnímání světelných iluzí, radiokorespondenci, povinné frazeologii. Na jazyky jsem neuěřitelně tvrdej. Tak, tak.

Pomůcka při výrobě fotografie je pouze nepatrná výseč z možnosti použití.

To, o tom pekle jsem psal já ! Ivana pouze reagovala na mnou napsané.

6378 Km je zprůměrovaný střed ,, Zeměkoule “ - Elipsoid. Proto se nelítá po rovnoběžkách, ale po loxodromách. (tak mimo )

Jen tak, jako forek mě napadlo, že po generace se lidé obracejí do modrých výšin k Bohu-Bohům jako ke světlu, ale naturalizovaná pravda je, že čím výš, tím je ono nebe černější, až černé.

Zatímco v peke které je hlobš a hloubš, max. oněch 6378 Km. Je vlivem teploty ( dříve odhadované na 5100 C--opraveno výpočtem na 6000 C) Světlo stejně bílé jako ve středu slunce.

Ne, letci nepoužívali ale neustále používají !

Lépe vidět je život zachraňující výhoda. Polarizační brýle nebo štíty si může koupit kdo chce. Třeba plavčíci.

Odstraněním horizontálních vlnových délek, tedy okrajových pro každý z jinak citlivých receptorů ( světločivné tyčinky) není odstraněním okrajových délek ale i délek mezi citlivostí vnímání.

Fotografie z letadla nebo pouze jeho kabiny o ničem nevypovídá pokud nemá sám foťák polarizované sklo.

Zkoušku si můžete provéct jednoduše sám o tom jestli jsou nebo nejsou brýle polarizační nebo ne.

(Brýle, štíty, zrcadla v periskopech, dalekoledech )


Vezměte třeba dvoje brýle, pokud je máte ve stejné poloze, tak skrz oboje za sebou uvidíte. Když je zkřížíte tak, že jsou jejich osy na sebe kolmé, tak se stanou neprůhledné.

To, co jste popsal se spíše podobá vysvětlení funkce LASERU kdy je dopadová plocha ostřelována pulsy stejných vlnových délek kdy je nesoucí se energie soustředná. Rozdíl je v tom jako když se snažíme hřebík do dřeva zatlačit, nebo stejnou energii soustředíme do jednoho bodu. Energie je stejná,ale účinnek velice rozdílný.

Jdu si užívat zubařského křesla, Jirku Burku jsem občas bral do letadla, doufám, že na to nezapoměl. :-)


Iv.

držím palce! VČ
Vlastimil Čech, 3.3.2017 12:20

držím palce!

Shodou okolností mám taky vyvrtanej...
anavi, 3.3.2017 18:15

Shodou okolností mám taky vyvrtanej zub. A jsem ráda,že to mám za sebou. Zuby,to je hodnota,o kterou když člověk přijde,teprv pozná,co to je nemít zuby. Až na moudráky mám čím se zubit. Dík civilizaci,na kterou tady nadávám. Zubní lékař,to je vymoženost! Moc si toho vážím,že můžu chodit k zubaři. Moje maminka chodila ještě na zákroky,které byly prováděny vrtačkou na nožní pohon.....
Doufám,že už to máte za sebou a že zub nebolí!

Co Vaše maminka, Ivano. To i já sám...
ivan, 3.3.2017 20:06

Co Vaše maminka, Ivano. To i já sám jsem chodil
ke starému panu Řepkovi který měl takovou domácí ordinaci kde se sedělo na litinovým invalidním vozíku s podnožím na kolečkách. Pohon vrtačky byl tenkým nakalafuovaným řemínkem aspoň třikrát zalomeným. Místo světla si se mnou zajel proti oknu a přitáhl šlapací vrtačku systém šlapací stroja v bolavém zubu mě doslova vypálil díru. Vrták schladil ve sklenici vody a pokračoval.

Stejně na ty časy vzpomínám rád.

Dneska mě Jirka Burka obpíchal zuby a dásně a o celém výkonu jsem ani nevěděl. Vložil výplně, chvíli jsme spolu pokecali a najednou říká. Hotovo!

Poděkoval jsem a bylo.

Skoro bych tam začal chodit rád.

Iv.

Mám ráda ten pocit,že se o mě někdo...
anavi, 4.3.2017 9:11

Mám ráda ten pocit,že se o mě někdo stará,je na mě laskavej,a já jsem samozřejmě středem pozornosti - to vše lze zažít u zubaře. Tak jsem za to vděčná. Ležím si,držím kapesník,číhám na vodu,kdy vyplivnout,koukám do toho plivátka,jak tam letí starej amalgam. Kdysi to bylo jinak,víc to bolelo. Teďje to skoro relax. Občas doma beru do ruky zubní zrcátko,co mám po tatínkovi,ten si vyžebral na Smíchově v zubní ordinaci vyřazené zubní zrcátko,když tam byl saniťákem.A zkoumám svoji nejvzácnější stoličku,která sestává ze tří čtvrtin z prastaré plomby. O té mi pan dentista Eisenreich řekl,že mi dlouho vydrží a vydržela už 40 let. Zubaři říkají,že dnes už takové materiály nejsou...Tak nevím,ale složení amalgamu se změnilo bezpochyby. Jsem ráda,že zubem od pana Eisenreicha můžu chroustat i velmi tvrdé materiály - viz Mrazík.;-) Jinak už mi asi všechny plomby vyměnili,tenhle zub obdivoval i náš nový pan doktor,který přišel po velmi oblíbené paní doktorce,nyní v důchodu. Pochází zpoza Uralu a je vynikající. Máme štěstí. Spousta lidí tady nemá kam jít k zubaři,neboť odešli do důchodu... Jo,zuby,o těch by se daly psát romány. Ten pan doktor Řepka musel být velmi hodný,jinak by se to mučení snad ani nedalo vydržet...Když jsem četla o tom vrtáku a jeho zchlazování ve sklenici studené vody,úplně jsem slyšela,jak to syklo....

Panu Řepkovi bylo v té době o které...
ivan, 4.3.2017 19:11

Panu Řepkovi bylo v té době o které hovořím tak kolem osmdesáti let. Tedy si to aspoň myslím, protože mě připadal už hodně starej, ale uvědomuju si, že kluci a hoky z osmičky a devítky mě připadali staří taky a nebyl jsem si jistej jak je mám oslovovat a neříkat jim pane a paní. Ta nejistota mě asi za rok přešla sama. To křeslo mě připomělo dobu kdy bylo hlavně v mužské populaci mnoho zmrzačených lidí bez končetin nahrazených různýma nástavcema s hákama nebo kleštičkama či vidičkama. Prostě I. WW.

Jeden z nich byl pan Šaroch, ten na tom byl vůbec nejhůř z těch co jsem znal Snad ještě horší než samotná zranění kdy mu chyběly obě nohy a zbyly mu z nich jenom takové pahýly na kterých měl nasazené na pásku a kožených kšandách něco, co vypadalo jako dřevěné černě natřené a odřené krátké kalhoty s botama které vypadyly spíše jako dnešní lyžáky. Levá ruka mu končila zápěstím a na pravé mu chyběly nějaké prsty. Byl celý pokroucený s popáleným obličejem a uhořelejma boltcema uší a obličejem bez mimiky s ohořelýma rtama.

Pan Šaroch bydlel ve vyřazeném železničním vagoně bez kol u kterého měl králíkárnu. Mnoho o jeho životě nevím, velice špatně mluvil a i si myslím, že na okolnosti vzniku jeho úrazů nerad vzpomínal. Chodil sekat trávu v leže-sedě před upravenou plochu v rovině před dětskou poradnu která byla udělaná z vily kde zabrala celé přízemí. Vůbec si neumím představit kde byl a jak žil od podzima do jara. ...?? !!

Myslím, že více než jeho zranění ho bolela jeho duše. Dětská poradna byla na jedné z ulic ktrerou se chodilo na nádraží. Lidé co chodili kolem spíše odvraceli tváře a tvářii s jako že ho nevidí. Maminky s dětma chodící kolem napomínaly svoje děti. ,, Nekoukej se tam Petříku, Haničko, Janičko, Karlíčku, není to slušné !!

Přitom myslím, že největší bolest mu právě působilo ono odmítnutí světem který od něj odvrátil tvář. Nejspíš trpěl, ne úrazama a zraněníma, ale ohromným osaměním.

Každá doba s sebou něco nese. Tehdy bylo slyšet dost často, že , kdo má zmrzačené tělo je zlý protože má zmrzačenou i duši.

V tomhle jsem byl už od malička nějakej jinej. Velice rád jsem si povídal se starejma opuštěnejma lidma. Nemám tím na mysli šedesátníky ale takové ty už opravdové babičky a dědečky tak 80+.

Tito lidé jsou k dětem vstřícní a otevření protože se s nima cítí být bezpečně a tak řeknou věci které by jinému dospělému neřekli.

Úplně se mě vybavují vůně a zvuky té doby. Celé hukové pozadí bylo úplně jiné. Parníky houkající na Vtavě, tu tam jelo nějaké auto, vrtulová letadla a promítačka z kina na Ajmovce byla slyšet po celé ulici, parní vlaky.

Dneska by si pana Šarocha nikdo ani nevšimnul, ještě tak si do něj kopnout.

Tak mě napadlo, že penicilin byl možná jeden z největších vynálezů lidstva, neli největší. I zranění která by byla vyléčitená bez následků končila po těžkých zánětech a snětích právě amputacemi, kdy musel být člověk doslova ořzán aby možná přežil.

Flusnout na všechny vynikající stratégy celého světa všech dob.

Jen tak.

Iv.

Při čtení Vašeho poutavého vyprávění se...
anavi, 5.3.2017 13:55

Při čtení Vašeho poutavého vyprávění se mi jasně vybavilo moje dětství. Byla jsem jedináček,dětství bylo náročné mezi dospělákama ,zlepšovalo se to mezi hodně starejma lidma,sedmdesát a osmdesát plus. Největší zážitky s postiženými z první války - klienti kláštera v Oboře,kam jsem chodila na návštěvy se svou babičkou Albínou. Byly tam sestry Boromejky. Asi jsem o tom už tady někde před lety psala. Dnes vzpomenu na Dobrouše,měl v mozku střepiny z nějakejch výbušnin a trpěl záchvatama vzteku,sice přechodná,ale docela nevybíravá agrese,namířená hlavně proti dětem. Kluci byli krutí a posmívali se mu,pokřikovali na něho DOBRA KOBRA a on zuřil. V létě na nás číhal u řeky mezi vrbičkama a když jsme byli ve vodě,využil té chvíle k tomu,aby nám nahízel všechny svršky do poměrně rychle tekoucí říčky. Běhali jsme pak až k Nevraticům - příhodné jméno - v naději,že nám řeka věci vrátí. Někteří kluci dostávali doma nářez za to,že přišli třeba o sandále....Válečným invalidou byl částečně i můj dědeček Bohumil,v zajetí na Piavě dostal křivici a tyfus,následky pociťoval celý život - měl Bürgerův syndrom a problémy s kostma ,o zuby přišel už jako dvacetiletej.Vzpomínám na paní Komárkovou,ochrnutou sousedku mojí babičky,o kterou se nikdo nestaral,ani její syn,který hrál na housle a holdoval alkoholu. Na vyprávění paní bývalé majitelky pivovaru,která v krámě Smíšené zboží omdlívala hlady,protože měla syna na studiích a posílala mu vše,co měla,aby dostudoval a sama pak trpěla hlady - měla důchod 190Kčs. Na paní Sobotkovou,která mi vyprávěla,jak sloužila ve Vídni,vyprávěla mi to nejmíň stokrát a nikdy se mi to neomrzelo,měla bratra,co maloval na sklo holubičky a pomněnky....Ta paní Sobotková měla pejska Lovečka,slepého,hluchého a chromého,sloužícího jen pro radost nás,dětí,co jsme ho chodili do podkrovního bytu paní Sobotkové hladit po hlavičce. Já jsem pro Lovečka prala i jeho psí prádlo - staré tepláky - v řece..... Byly to hrozné,ale krásné časy. Lidi byli tak nějak opravdovější... Dík za čtení,zaneslo mě na peruti snů do krajiny dětství:-)

Asi ve dvaceti letech jsem vyráběl...
Neuvedeno, 28.2.2017 22:15

Asi ve dvaceti letech jsem vyráběl barevné fotografie. Tenkrát každý film byl zbarven mírně do nenormálního odstínu a ta chyba se musela odstranit. Používal jsem tenkrát na to filtry. Byly azurové, purpurové a žluté. Tenkrát se mi jednou podařilo udělat skutečně výborné fotografie ze svatby mého bratra. Jenže pak jsem udělal fotky, kde jsem chybu odstínění určoval nad zářivkou. Jevily se mi fotky perfektní. Pak jsem přišel na denní světlo a všechny šly do modra. Proto vím, že zářivky tenkrát mátly lidi v barvách. Asi to platí i dnes. Není to velký rozdíl, ale je. Řekl bych tak asi 10 až patnácti procentní chyba v barvě.

světla, svítidla, osvěta, fotografie
Vlastimil Čech, 1.3.2017 9:30

Pamatuju si ze svého dětství jednoho hodně starého prodavače textilu, který tvrdil, že jedině správné podání barev (tedy toho textilu) pod umělým osvětlením je světlem plynovým. Tehdy zářivky ještě nebyly... Vrcholem technického zázraku byly žárovky „kryptonky“...
Pamatujete někdo ještě plynové osvětlení místností? V.Č. to kdysi dávno viděl jen právě v té prodejně metráže...
V Praze jsem viděl ještě i pouliční lampy na plyn...
Pokrok jde a valí se... čím se asi bude svítit za dalších 60 let?
Pokud to nebudou zase louče, tak typuju nějaká chemická světla...
Mimochodem fotografie... Zažil jsem ještě skleněné desky (u fotografa), filmpacky, středoformátový film, kinofilm... a těch vymyšleností... orthocolory, pancolory... pak přišla barevná fotografie: methoda substituční, additivní... všelijakých slepých vývojových uliček jsme se dočkali... no a nakonec to všechno převálcovala elektronika...
Ještě v roce 1969 fotografovali astronauti na Měsíci na černobílý film...švédským fotoaparátem Hasselblat...

Když už pan Ivan tady mluvil o...
Neuvedeno, 6.3.2017 21:55

Když už pan Ivan tady mluvil o světelném spektru, tak bych chtěl dodat, že také se dějí takové divy, kterým by nikdo ani nevěřil. Dá se totiž pomocí osvícení průsvitného tělesa zatíženého jakýmikoli různými způsoby zjistit místa stejného napětí v tomto tělese. Jde o tak zvanou spektroskopii.
Nebo se dá zjistit pomocí spektrálních barev, když prvek či sloučenina hoří, když se toto světlo prohlíží přes islandský vápenec o jaký prvek jde. Takto se přeci zjistilo, když se pozorovaly různé hvězdy, že některé hvězdy mají barvy hořícího vodíku ve spektru trochu odlišné, než jiné i když jde o stejný vodík. Takto se zjistilo, že některé hvězdy vzdálenější letí rychleji a jiné bližší pomaleji na základě Deplerova efektu. Deplerův efekt se zabýval tím, že na příklad vlak, který k nám přijíždí má jiný tón, než od nás odjíždějící. Mění se vlnová délka zvuku vlaku. S toho pak vyplynulo, že všechny planety v současnosti viděné mají základ v jednoum bodu a v jedné chvíli tak zvaného velkého třesku.
No já jsem ty jejich zjištění nekontroloval, takže si myslím, že to nemusí být zcela pravda pravdoucí.
Kdyby to bylo podle mne, tak bych spíš řekl, že se zpočátku hnalo do předu všude vlnění, než plazma. Toto vlnění se hnalo rychlostí světla. Až teprve, když se vlnění mohlo uspořádat do atomu, když už bylo ve větší vzdálenosti od místa třesku, tak se vlnitý pohyb v před přeměnil v otáčení okolo jádra atomu, tak se pohyb v před zpomalil a záleželo zřejmě pak na setrvačném pohybu jádra tohoto atomu, které určovalo rychlost pohybu v před. Čím se vytvořily atomy později, tím byly vzdálenější středu těžiště a tím tedy i měly menší přitažlivou sílu od těžiště a letěly rychleji. Čím více se atomy, tedy i celé galaxie vzdalují od těžiště výbuchu velkého třesku, tím se také zmenšuje jejich přitažlivost ke středu těžiště hmoty a proto se jejich rychlost stále více zvětšuje.
Nevtonův zákon říká, že přitažlivost se rovná součinu hmot obou těles dělená vzdáleností na druhou obou těles Zřejmě je světů s velkým třeskem vícero, ale lidé vidí jen ty své planety, protože od ostatních k nám třeba nejde žádné světlo, protože se v našem světě anulují a vyruší se hmota s antihmotou z jiného velkého třesku.

Rasista
Vlastimil Čech, 7.3.2017 17:42

Slyšel jsem tento vtip:
Jaký rozdíl je mezi bílým turistou v Africe a bílým rasistou v Africe?

Tři týdny.
(tentovtipsemivůbecnelíbíprotoženeníkorektní)...

Hlavní článek je o pohodlí. Proč dříve...
Neuvedeno, 18.3.2017 22:57

Hlavní článek je o pohodlí. Proč dříve pro ženy byly sukně pohodlnější? Tenkrát, když je začaly nosit, tak ještě neexistovaly nějaké vložky, či tampony a v době menstruace prostě byly stále nějak mokré. To byl hlavní důvod proč ženy zůstaly u sukní, kdežto tenkrát už muži měli kalhoty. No a dnes přecházejí na kalhoty, protože je to pro ně dnes pohodlné a hlavně netrpí tak snadno záněty vaječníků z chladu.
Je to tedy o pohodlí, které je vlastní mužům i ženám.
Jenže dnes chci mluvit o tom, co jsem dnes slyšel od zesnulého kardinála Vlka. Prý je důležitá pravda a láska. Tu prý káže každé náboženství a i ten islám. Pouze islám je prý asi o tři sta let pozadu oproti křesťanství. Islám prý neuznává tolik lidská práva, jako křesťanství. Pravý islám je prý také mírumilovný.
Co tedy na to říci.
Lidí na světě přibývá náramnou rychlostí. Takže se velmi často stává, že někteří lidé, kteří se narodili žijí v zoufalé bídě. Důvody jsou různé, proč se nemohou vymanit z této bídy.
Na příklad:
Nemohou chodit do školy. Narodili se v zoufalé bídě. Rodiče měli mnoho dětí. Jsou natolik nemocní, že nejsou schopní pracovat. Okolní lidé je zavrhli a nenechají jim vydělat peníze. Jsou staří. Jsou moc mladí a nemají tudíž dostatečnou sílu. Jsou podvyživení a proto se jim nedostatečně vyvinul mozek. Žili ve špatném životním prostředí a proto onemocněli. Měli úraz a proto jsou neschopní pracovat celou pracovní dobu. Atd, atd. Důvodů je na světě tolik, proč lidé nejsou schopni vydělávat až to není pěkné. Na příklad též, že žijí v prostředí, kde se prostě dá velice těžko něco dělat, nebo, že nemají žádné výrobní prostředky.
No a tací lidé se snaží někam emigrovat, kde mají naději, že se jim bude dařit lépe. Nebo se snaží sehnat nějaké suroviny, které zlepší jejich schopnosti něco vyrábět. Na příklad se snaží získat ropu, či půdu, či přístup k moři.
Když jim pak někdo zabraňuje se dostat k těmto zdrojům obživy, tak se vzbouří a jsou z toho rebélie, či přímo války. Války byly před náboženstvím a budou i po náboženství, protože prostě lidé chtějí žít a mají pud sebezáchovy.
Jiné je to s těmi, co mají co jíst a pít, ale chtějí se mít lepší, než se mají dnes. Ti by nemuseli válčit, či se bouřit, ale dělají to také, protože se chtějí mít jako ten vzor, který se jim stále ukazuje v televizi a oni toho nějak stále nemohou dosáhnout, protože bude vždycky někdo, kdo se má lépe než oni. Problém je ten vzor, který se jim stále dává jako příklad v televizi. Stále se uvádějí pohádky, kde existuje nějaká princezna a princ a král. Nebo herec, co jede až na konec světa a tam si užívá.
Lidem se dávají tyto vzory, aby se více snažili. Jenže ono to vytváří také u lidí velké šoky a velké požadavky a lidé jsou pak s toho, že něco nemají vlastně trvale nespokojení.
Pak se divme, že jsou na světě stále další a další války a šarvátky. Další migrace.
Když se pak k tomu ještě přidávají dotace, že jedněm se zcela vědomě přidává nezasloužená odměna a druhým ne, tak vzniká celková nespokojenost celých národů. Začne hašteření a nenávist a závist.
No a už jsem na úrovni běžných vlastnosti člověka. Nedůvěra jeden v druhého. Když se k tomu přidá, že tyto vlastnosti jsou v dějinách lidstva běžné a vlastně se za celou historii lidstva nezměnili, tak pak nemusíme mluvit ani o náboženství a máme zde typické vlastnosti lidstva. Zlobu a nenávist a závist. Náboženství jen k tomu přidává těch deset přikázání. Jenže ty se ve válkách prakticky nikde na světě nedodržují, jen když je mír, tedy jen ve vlastní komunitě, která ovšem je ovládána vlastními vládci, kteří si nepřejí, aby byli z výhodných pozic komunity vyloučeni. Tak si vymysleli pravidla, aby se udrželi co nejdéle u moci a měli se tedy co nejdéle dobře.
Takže suma sumárum je to smutný pohled na ten boží svět.
Nyní se vymyslely atomové zbraně a ty zabraňují tomu, aby se změnil stávající stav. Takže velmoci a státy si jen tak tisknou ničím nepodložené peníze a vládnoucí třídy se kopají do zadku a berou obyvatelstvu úspory, které si šetřili na horší časy, či na důchod, či pro jejich potomky devalvací měny. Prostě zbídačují některé vrstvy obyvatelstva, které jsou schopny jakž takž něco ušetřit. Tak se stává, že nakonec ti, co nešetří vůbec nic a ještě si vyrábějí potomky ve velkém jsou nakonec na tom lépe, než ti, kteří se snaží zlepšit život šetřením na budoucí časy.
Nakonec se nenávist sveze na ty, kteří nekoukají na budoucnost, ale žijí si dneškem bez přemýšlení co bude dál, místo aby se obvinili praví viníky neustálé inflace. Tímto se neustále zhoršuje životní úroveň těch, kteří se o něco snaží a zlepšuje se život těch ostatních, kteří ke všemu přijdou jako slepí k houslím. Zachraňůje to pouze nějaký idealistický vynálezce, který se na světě tu a tam ocitne a vymyslí nějaký pokrok, který zajistí rychlejší výrobu pro větší množství lidí a nedostane za to prakticky nic.
Je to smutný pohled na tento svět. A lepší to nebude.
Jenže náboženství není o pravdě a lásce, ale o nepravdě víry v Boha a slepé víře, která je schopná provádět zla, které si někdo jen tak vymyslí aby ovládal svět. Dále o nepravdě, která plodí další nepravdy v životě lidském, jako na příklad o tom, že se lidem odpustí cokoli, jestliže se párkrát pomodlí.

Čím bych se chtěl zabývat je...
Neuvedeno, 19.3.2017 22:09

Čím bych se chtěl zabývat je promrhávání lidské energie okolo Evropské unie.
Můžeme si všimnout jak nám okolo Evropské unie rostou utečenecké tábory, které jsou živeny bohatými společenstvy jako je na příklad EU, Arabskými emiráty, Kuvajtem a dalšími bohatými seskupeními.
Nedivme se proto, že Čína je daleko výkonnější, než EU s jeho okolím, tedy především s arabskými státy.
Na příklad v Turecku je asi 2,5 milionu lidí, kteří jen tak lelkují a nechají se živit v těchto táborech. V Sudánu je také jeden velký stanový tábor. V Jordánsku taktéž. V Německu se také milion lidí - uprchlíků, kteří se jen tak zkoumají. V Itálii asi stejné množství. Za hranicemi Turecka v Syrii je též velký tábor. Pouze Španělsko se dalo tou správnou cestou přistěhovalce hned zaměstnat, jakmile přišli.
Navíc se toto okolí EU stále ničí bombardováním, takže výrobní prostředky neustále ubývají.
Takto zchudne i celá EU.
Copak se nenajde nějaká schůdná cesta tyto lidi zaměstnat?
Všechny ty sváry, které v arabských zemích vznikly byly v boji o ropu a zdroje vody. Jenže ta ropa by se dala docela dobře nastartovat a navázat především na zkušenosti v Izraeli, kde došlo k odsolování mořské vody a díky tomu by se vytvořilo množství zemědělských farem produkujících jahody, banány, bavlna, pomeranče a podobné zemědělské produkty pro tyto státy a nadprodukci pak posílat do EU.
Je pravda, že investoři neradi investují do míst, kde je nebezpečí, že se bombovými výbuchy vše znovu zničí.
Je třeba nejdříve začínat s nejlacinějšími a nejefektivnějšími investicemi. Na příklad s obnovováním zavlažovacích kanálů a obnovou těžby ropy. Pak začít s odsolováním a se zemědělskou výrobou.

ano, to už tu bylo
Vlastimil Čech, 20.3.2017 7:48

ano, máte pravdu... Vaše návrhy, nebo tedy jejich obsah, realisoval Muhamad Kaddafí v Libyjské džamahírii..... A jak dopadnul.
Právě z nenávisti Židů a jejich státu: USraele...

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.