Nefilozofujte u piva, přijďte na Svíci.cz!

Komentáře k článku

16.2.2015 14:38

Důchod à la socdem

Po dvou desetiletích nejistot a pravičáckého strašení ohledně důchodového systému a penzí samotných je zde konečně řešení, které může uspokojit téměř všechny. Přichází s ním sociální demokracie a předpokládám, že se již doneslo uším a zřítelnicím mnoha Svícařů.

Alfou a omegou je zastropování odchodu do penze ve věku 65 let pro občany bez rozdílu pohlaví. Lidé, kteří chtějí do důchodu dříve, mohou využít jednu ze dvou možností: buď využít předčasný důchod v maximální délce tří let. Nebo je zde eventualita předdůchodu, spojená s tzv. třetím pilířem. Zde je příležitost uspíšit penzi až o pět let, podmínkou je našetření určité minimální částky v penzijním spoření; například pro tři roky předdůchodu je to 265 tisíc korun. Počítá se též s tím, že by pracovníkům vybraných fyzicky náročných profesí (např. horníkům) do fondu stát i zaměstnavatel více přispívali a využití předdůchodu jim tak usnadnili.

Samozřejmě zde zůstanou kvanta nespokojenců. Na jedné straně skalní Rudá Garda, jejíž stoupenci by si představovali odchod do penze ve čtyřiceti letech a rentu ve výši 100% platu. Na druhém konci bude Miroslav Kalousek z Bechyně a jeho věrní, kteří by důchody nejraději zrušili úplně, ovšem s tím, že zaměstnanci budou tak jako tak celoživotně přispívat do jejich (Kalouskova & spol.) penzijních fondů, jenž pak budou vytunelovány.

Mně osobně plán socdem konvenuje. Jistě, že netuším, co bude zítra, ale pokud bude tento penzijní systém realizován ve skutek, dokážu si představit pozdější nástup do penze coby čilý dvaašedesátník, mající v úmyslu ještě nějakých třináct let zaclánět ostatním.

Tak mě napadá... a nebyl by možný...
Vlastimil Čech, 19.2.2015 8:15

Tak mě napadá... a nebyl by možný nějaký POSTUPNÝ přechod do důchodu? Co si budeme namlouvat. Každý starý člověk přestává přirozeně stačit požadavkům kladených podnikadějem. U některých profesí se to pozná méně, u některých více. O tom jsme tu už mluvili. Ale nešlo by připravit postupný přechod? NAPŘÍKLAD: od 55 let by měl člověk nárok na 20% předpokládaného důchodu za té podmínky, že jeho úvazek pracovní bude o 20% menší.
Od 58 let by se mluvilo o 40%, od 60 let o 60%... nebo tak nějak podobně.
Proč si V.Č. myslí, že to není úplný nesmysl?
- Starší lidé tak jako tak jsou častěji nemocní. Tahleta úleva by možná zmenšila jejich nároky na nemocenskou.
- Docela hodně starších bere stejně nějaký částečný invalidní důchod, obyčejně proto, že jsou prostě opotřebovaní
- Stařečkové a stařenky by si postupně zvykali na přechod do neaktivní části života.
-Podnikadějové by si zvykali na to, že „ochotný koník“ Mařenka postupně odpadává...
- konec konců, když dělník svůj život pracovní začíná, také si na něho jako učedník zvyká postupně: kratší pracovní doba, žádné noční atp.

Co si myslíte?

Odp: Tak mě napadá... a nebyl by možný...
iva, 20.2.2015 9:37

To by se mi líbilo. Jen brát 20 prpocent z desíti tisíc to by asi moc nešlo. Taky manžel byl nucen jít na nemocenskou a chodit do práce, to odmítnul tak rok bral plat jen na ruku s tím, že na výplatní pásce měl asi uplné minimum tak už si přesně nepamatuju a na ruku dosstával tak dva tři tisíce aby mu to dělalo dohomady aspon 11 tisíc. Potom propuětěn s tím, že až bude práce se bude brát zpátky. Ale práce byla, podnikatel jim nabídnul aby počas registrace na pracáku chodili si přilepšovat. Jenže to přilepšení dělalo za měsíc normální dřiny 4 tisíce. Manžel měl strach potom si i myslel, že to je nějaká tichá dohoda. Pak nějakou dobbu fakt chodil a hledal práci jinde, ale bylo to marné všude chtěli na živnosták, takže práce pokud to jde do úmoru a když není tak sedět doma. Nevím, kdo by takovým lidem ještě šetřil na důchod jako jak oni chtějí aby podnikatel platil zaměstnanci na případný dřívější odchod do důchodu. Věřím, že nějaké firmy na to prostředky budou moct dát. Ale tam už mají plno.

Odp: Tak mě napadá... a nebyl by možný...
iva, 20.2.2015 16:05

Ach já to ted´četla pomalu a vy myslíte pracovat a brát nějakou částečnou výpomoc. Já myslím u dělníků by to tak mělo být zákonně dané. V 55letech jak píšete.

A co ti přestárlí herci co do důchodu...
iva, 20.2.2015 9:55

A co ti přestárlí herci co do důchodu ani nemusejí a možná ani nechtějí? A ještě vystupují v trapných reklamách na penzijní pojištění viz Partička nebo ten Boris Hybner. Celý život dělal opičky, tělo vyspočívané a ted´bude lidem kázat aby si šetřili na důchod. Jenže ti dělníci mají tělo opotřebované už v těch 55 letech. Manželovi řekl ortoped, že si má hledat jinou práci, protože jako zedník koleno hodně používá. A že by mu zaměstnavatel šetřil na důchod? Ani srážku na daně co měl vrátit nechtlě dát prý čekali někteří i tři měsíce. A on si lítal po světě.

Odp: A co ti přestárlí herci co do důchodu...
Vlastimil Čech, 20.2.2015 17:16

no, myslel jsem to tak, že tak jak postupně ubývá na stáří síly, mohl by být postupně vyplácen státní důchod, respektive jakýsi díl, tedy normálně z důchodového účtu... myslel jsem to tak, že nárok by ovšem měl jen ten, kdo v nějakém věku přestává postupně pracovat naplno... myslel jsem především na zaměstnance, ne na „volnonoháče“, podnikatele a tak... ale V.Č. NENÍ politik, ekonom, nebo tak něco... byl to jenom jeho nápad... a možná hloupý, obhajovat ho nebudu, spíše čekám, co na to řeknete...

Odp2: A co ti přestárlí herci co do důchodu...
quick, 20.2.2015 18:07

Jestli dobře rozumím, tak to ale předpokládá snížení úvazku o potřebná procenta, nebo je myšleno jinak?

Odp3: A co ti přestárlí herci co do důchodu...
Vlastimil Čech, 21.2.2015 9:50

Ano, tak jsem to myslel...

Odp4: A co ti přestárlí herci co do důchodu...
iva, 25.2.2015 15:17

s tím částečným úvazkem to je myslím nerealizovatelné. TedA ŠLO BY TO MOŽNÁ NĚKDE V KANCELÁŘI, ALE NE V TOVÁRNĚ. Vím, že podnikatelé musejí využít každou skulinku času aby využili výrobní stroje. Spíše všechny nutí dělat víc než mín´.

Odp5: A co ti přestárlí herci co do důchodu...
Vlastimil Čech, 25.2.2015 19:23

No, kdyby se měl výmysl V.Čecha realisovat, tak by se určitě musely předělat i některé další předpisy... Kdyby se to někdo pokusil zavésti hned, tak to budete ohromná ptákovina...
U té mašiny by se prostě místo 3 dělníků střídali dělníci 4, nebo 5 dědků, co by jinak byli propuštěni pod nějakou záminkou...Ve skutečnosti ovšem z toho důvodu, že už na tu práci nestačí... ono té fysicky nenamáhavé, ale třeba i specialistické práce není tolik... jinak by nebylo tolika dědků a babek před důchodem bez práce a bez naděje...
Spíš bych viděl u výmyslu V.Čecha potíž podobnou, jaká je s těmi zkrácenými úvazky už dnes... prostě zkrácený úvazek=zkrácená mzda... ale práce zůstavá stejně, „kdo by to tak asi za tebe dělal, holoubku, že!“ Nemzdové náklady podnikatele jsou totiž dnes u „zkráceného úvazkáře“ skoro stejné, jako u plnočasového pracovníka... proto říkám, že by se musely upravit předpisy...bez toho by to nešlo...

Odp6: A co ti přestárlí herci co do důchodu...
hans, 1.4.2015 12:28

- snad až na to, že rozdrobením úvazku se snižují jednotlivé daňové základy a => nižší odvody. Proto se to dělá...
Nižší výdělek pracujícím nestačí, ale postupně za nižší mzdu vykonávají více činností. Podnikatel je víceméně na svých, stát dostane méně (ale koho to zajímá, že?) a vrchnost je také spokojená, protože zvyšující se bída s sebou přináší rostoucí inflaci, která se tolik zamlouvá pánovi od šicích strojů...
No a efekt nejdůležitější - lidem s prázdnou kapsou se podstatně lépe vládne, sílí pozice státu, včetně jeho represivních složek, což zase vyhovuje vrchnosti, aby měla lepší a dražší knůtu na tu chamraď dole. Chápete už konečně, proč nelze zavést rozumný a fungující důchodový systém ?

Nějak nemám možnost se s předkládaným...
Platfus, 25.2.2015 17:10

Nějak nemám možnost se s předkládaným návrhem sám seznámit, ale jestli je to tak, jak popisuje Lipovan, tak bych neměl výhrady. Všechny tyhle propočty ale stejně ve výsledku závisí na tom, jak to kdo spočte s ohledem na současnou ekonomickou situaci. Proto těmhle úvahám nedávám delší životnost než diskutovánýmu třetímu pilíři. Nechám se překvapit jako všichni a moc toho nečekám. Spíš jsem zvědavej, co vymyslí p. Babiš se živnostníky.

Odp: Nějak nemám možnost se s předkládaným...
Juras, 25.2.2015 21:40

Nezaměnils druhý a třetí pilíř? Třetí pilíř (penzijní připojištění se státním příspěvkem) už funguje dvacet let a problémy s ním nejsou. Druhý pilíř je to, co tak hloupě zaváděl Kalousek.

Odp2: Nějak nemám možnost se s předkládaným...
Platfus, 25.2.2015 23:19

Je to tak, myslel jsem druhej pilíř.

Odp: Nějak nemám možnost se s předkládaným...
tlapka, 27.2.2015 11:49

Vůbec tomu nehodlám porozumět. Co bude to bude, nic nenadělám.

Odp2: Nějak nemám možnost se s předkládaným...
ivana Kozárová, 2.3.2015 10:23

Já bych si představovala výměnný systém . Umím tohle,udělám pro tebe to a ty pro mě zasejc ono zadarmo a všichni máme,co potřebujeme,pravda nemáme toho víc a víc,možná tak akorát na přežití,ale žijem.....;-)

Odp3: Nějak nemám možnost se s předkládaným...
Vlastimil Čech, 7.3.2015 15:43

myslím, že dneska by to tuze a obecně nefungovalo... je moc lidí, kteří by chtěli kus masa a bochník chleba a ještě boty a kabát třeba za zapění písničky, nebo za povídání o nějaké kecologii...
Jinak ovšem na venkově tomu bývalo tak nějak jak píšete... Ovšem výpomoce vzájemné se konaly na základě reálných a materielních hodnot...
Kecologové, „pěvci“ a jim na roveň postavení byli ovšem vzájemným výměnným trhem prací a výpomocí ignorováni...

Odp3: Nějak nemám možnost se s předkládaným...
hans, 1.4.2015 12:31

Jediný háček je v tom, že v tomto systému nelze vypočítat dph, a na tom to zhasne...

Odp3: Nějak nemám možnost se s předkládaným...
Žorž, 2.4.2015 0:32

Nějak nevím, bylo-li by to vždy praktické. Jak by v takovém systému fungovali chlápci, keří umějí dělat lokomotivy?

Odp4: Nějak nemám možnost se s předkládaným...
ivana Kozárová, 3.4.2015 9:36

Temně tuším,že zpočátku by byl problém,možná by na nějakej čas museli přestat dělat ty lokomotivy a začít pěstovat rajčata. Bylo by to ve stylu,co navrhoval už za první republiky docent Růžička ohledně eubiotického života a sklidil za to posměch a musel se přestěhovat z Prahy do Bratislavy,kde dál vydával svůj eubiotický časopis,ve kterém brojil proti automobilismu a nezdravé stravě.......Až zvítězí ideje blouznivců ,kteří myslí kromě na sebe taky na ostatní lidi a na zvířata,budou se jeho časopisy opět číst,třebas s úsměvem,ale dozajista ne výsměšným,ale obdivným,jak dokázal předpovědět důsledky takzvaného pokroku...

Odp5: Nějak nemám možnost se s předkládaným...
Vlastimil Čech, 3.4.2015 13:36

Dobrá myšlenka. Pak by se spolupracující paní Kozárová oblečená do doma vyrobených šatů-ovšem z doma utkané látky a šité kostěnou jehlou, obutá do dřeváků a s vlastnoručně upleteným košem naloženým těmi rajčaty, vypravila prošlapanou cestou někde do širého kraje, aby ta rajčata vyměnila za kamennou sekeru. :-)

Odp6: Nějak nemám možnost se s předkládaným...
ivana Kozárová, 3.4.2015 15:16

Vy jste jasnovidec,pane Čech,už léta ve volném čase doma ručně tkám takové tlusté látky a mám taky obrovské dřevěné jehly,skoro uchem projde velbloud;-) Koše zatím plést neumím,dřeváky nosím,nejhezčí dělal pan Borovka v Brlohu,ale je dobré je zevnitř vyložit filcem a kůží.... A toužím po kamenný sekyře z modrého kamene z Papui Nové Q.,jakou když se seká,nezáleží na čase a kolik se toho udělá......;-) Neříkejte,že byste čas od času rád nevyměnil auto za koně ...

Odp7: Nějak nemám možnost se s předkládaným...
Vlastimil Čech, 5.4.2015 20:47

Hele, paní Kozárová, s tím koněm jste se trefila. Cestovat pro zábavu lehkým vozíkem, nebo dokonce v sedle! Tak to by se V.Č. ukrutně líbilo... Sekání kamennou sekerkou ovšem má šanci jen na té tropické Papui, kde nezáleží na tom, kolik toho nasekáte...u nás by asi přišla dřív zima, než by hromada dříví byla na přežití této nevlídné sesóny dost vysoká... A to zpracovávání dřeba způsobem, kdy nezáleží na rychlosti a - přiznejme si to- na kvalitě... to neříkejte před žádným podnikadějem... ten by Vás hnal i s tou modrou kamennou...(pardon, „zmanažoval“)
na výkonu pracovní síly záleží... a nejvíc!

A ještě jedno přání, paní Kozárová. Nevím jakého jste nářečí... proč nepoužíváte pátého pádu v oslovení? Oslovení v prvním pádu jsem si zdostatek užil během mé služby, tam je to železným zvykem a možná i předepsáno, už nevím... ale jako bývalé učitelce by pro Vás nemusel býti obtížným oslovovati mne oním vokativem: tedy „Čechu“. Pokud je Vám toto pro Vás obtížné, snesu bez reptání i onen Vámi oblíbený nominativ, ovšem

Odp8: Nějak nemám možnost se s předkládaným...
Vlastimil Čech, 5.4.2015 20:50

Dřeba=dřeva... promiňte, prosím

Odp8: Nějak nemám možnost se s předkládaným...
ivana Kozárová, 6.4.2015 11:09

Nechť mi to není přičteno jako nezdvořilost,ale možná jen pohodlnost,protože první pád nic nepoplete,jsou jména jako Vozobule a Lískovský,která poskloňovat nelze,a tak to jeden automaticky bere... Máte pravdu,zdvořilejší bude říct při oslovení pane Čechu. Je to v podstatě lenost. Už se odskloňovalo to slovo pán a líná huba dál neskloňuje příjmení. Dám si na to pozor. Pro ty modré kameny se konala celá expedice,je to popsané v knize H. Harrera Přicházím z doby kamenné,Harrer na zpáteční cestě spadl do vodopádu a Papuánci vyrobili závěsné lože na tyči a mnoho desítek km. ho nesli pralesem . Měl zlomenou pánev a další kosti... Když si stěžoval lékaři ,co cestou vytrpěl,lékař mu sdělil,že jiný způsob transportu by zřejmě nepřežil... A to ti domorodci byli kanibalové,mohli si ho klidně opéct na ohníčku,tak byl načatej...Kameny ale donesl- tedy donesli je nosiči. Kdepak teď asi jsou. Ten modrý kámen je tak tvrdý,že obrousit ho ručně trvá celou generaci. Sekyrka se pak dědila z otce na syna a dál jako cenné dědictví. A my tady furt jen peníze,peníze, ach jo.

Odp9: Nějak nemám možnost se s předkládaným...
Vlastimil Čech, 9.4.2015 23:44

jména jako Vozobule a Lískovský,která poskloňovat nelze????
2. Vozobuleho
3. Vozonbulem
4. Vozonbuleho
5. Vozonbule!
6. Vozonbulem
7. Vozonbulem
--------------------
1. Lískovský
2. Lískovského
3. Lískovskému
4. Lískovského
5. Lískovský!
6. Lískovském
7. Lískovským

Tedy skutečně učitelem jsem nikdy nebyl a uvedeného obhajovati nebudu... Přesto si myslím, že Vámi zmíněná jména ohýbati lze.
V armádě se jména neskloňují pro větší jistotu a přesnost. Jmenují-li se vojáci například: Kabel, Kabela, Kabele... nemůže dojít k při skloňování jmen i k záměně?
--------------
Ovšem skloňování jmen svádí i k vyjádření vlastního citu k jmenovanému. Například V.Č. rád skloňuje název „Brusel“ dle vzoru „prdel“ (prosím za odpuštění vulgarity)... jak sympaticky zní: „je to v Bruseli!“ nebo: „To zas v té Bruseli něco vymysleli“. Není to výstižné? Cituplné?

Odp10: Nějak nemám možnost se s předkládaným...
ivana Kozárová, 10.4.2015 9:53

To je moc pěkné skloňování: V Bruseli. :-)Ale něky mi připadá,že strach ze svobody je v Evropě tak veliký,že holt národy potřebujou někoho,kdo by se za ně rozhodoval.....Těžké to pochopit - a když jdu zpátky,i ten Havlíček Borovský inklinoval k Austroslavismu a byl v tomto ohledu zřejmě idealista,ne-li fantasta.....A při tom tak daleko viděl a jeho břitký rozum se nedal ošálit....S tím Lískovským a Vozobulem jsem se blbě vyjádřila,mínila jsem jen ten vokativ,oslovujeme voláme,tam je to stejné,rovná se prvnímu pádu... Armáda má moje sympatie,že chce být přesná... Ale to už dneska moc neplatí,když se omylem střílí na nemocnice,civily etc.....:-( Jeden můj student,dnes již nežije,byl profesionálním vojákem. Ukazoval mi prostřílené už uzdravené nohy a vyprávěl o Jugoslávii,bombardované bez vyhlášení války. Tehdy mě napadlo,že to je jen generální zkouška na něco většího v celé Evropě. Jsem jen ženská,ráda bych se mýlila. Oslovujeme voláme: Evropo!

Odp11: Nějak nemám možnost se s předkládaným...
hans, 15.4.2015 19:11

Nejsem si jistý, jestli volání nominativem ve skutečnosti není hluboko zakořeněný germanismus. Koneckonců i to ukotvení v armádním, policejním a vězeňském prostředí by tomu docela napovídalo.

Odp12: Nějak nemám možnost se s předkládaným...
ivana Kozárová, 15.4.2015 23:40

Myslím,že máte pravdu. Služka je volána v nominativu Máry,komm schnell!!! atp. Je to tak!

Každému co mu patří
pamal, 10.3.2015 21:54

Odchod do důchodu je pojistná událost jako každá jiná. Já jsem smlouvu uzavřel vr. 1968 s tím, že dosažením 60 let budu pobírat důchod. Smlouva byla jednostranně porušena. Musel jsem si ještě počkat. Stát mi nic nedává, na důchod jsem si musel naspořit a „solidárně“ mi k tomu přispívají i ti, kteří se důchodu nedožili. Stát pouze rozděluje, je to ten nejdražší úředník na světě a ještě mu z toho nejméně 21% vracím v podobě DPH a dalších daní. Jediným řešením by bylo osamostatnit penzijní fond, pokud bude součástí státního rozpočtu, nikdy nebude peněz na důchody dost.

Odp: Každému co mu patří
Vlastimil Čech, 11.3.2015 11:17

Na tomhle něco je...kdyby člověk odkládal do špórkasy to, co odevzdává jakoby na budoucí důchod a tahle instituce vložené spravedlivě průběžně úročila a kdyby zároveň stát neznehodnocoval tyto úspory inflací, měli bychom na stáří velmi pěknou sumičku. Problém je v tom, na jak dlouho. Někdo požije klidně do pětadevadesáti, někdo si umře v dvaašedesáti...Jak si rozvrhnete nasyslené? Na pět let? Na dvacetpět let? V bibli, v písmu svatém, které my atheisté smíme citovat nepřesně je napsáno: „Blázne, ještě dnes v noci tě povolám, k čemu ti bude vše cos nashromáždil?“
Druhá potíž je se zavedením této myšlenky, protože ta generace, která by si začala tak šetřit, by asi sotva mohla živit souběžný průběžný systém. Rozhodující -a myšlenku pana Pamala zabíjející- je zkušenost! Kdo uvěří, že třeba i někdy v budoucnu vládnoucí svoloč tu důchodcovskou hromádku peněz prostě neukradne? Tak jako to udělal třeba král, zastánce a patron všech zlodějů Žid Pružinský alias prof.Tooneldědek? Nebo před ním panchart Božíles společně s Tondou zvaným Ušatétorpédo? Kterých 30 let po sobě jdoucích si česká, československá měna udržela svou hodnotu?
Možná někoho napadne shromažďovat třeba zlato... Vzpomene si někdo na amerického Žida Rosenfelda, který, když byl zvolen presidentem, zakázal občanům - pod přísným trestem- vlastnit mincovní a investiční zlato? Vzpomene si někdo na vlakového lupiče Džugašviliho, který v jiné podobě udělal totéž? Dokáže někdo seriosně zaručit, že podobný výlupek, jako ti výše jmenovaní šmejdi, se ku nejvyššímu korytu zase nepropracuje?
Navíc prý jako investiční zlato se podvodně prodávají slitky jiných, stejně těžkých kovů, ovšem jen pozlacených...

Odp2: Každému co mu patří
hans, 7.4.2015 11:53

Možná by ani nemusel odkládat do špórkasy, stačilo by, kdyby páni politici konečně splnili, co pravidelně před volbami slibují, ale jak je po nich, okamžitě myšlenku založí dospod.
Mám na mysli ty oddělené účty, aby hospodařili jen s nimi a výhradně účelově. Tedy aby výběr ze soc a zdrav „pojištění“ sloužilo jen k uvedenému účelu, aby silniční daň a známky končily výnosem v silnicích a td, atd...
Včera jsem ve zprávách zaslechl jenom noticku, že důchodový fond, jako každoročně, skončil v mínusu 50mld. Přitom na výběrech fond roste už nejméně čtvrtý rok do přebytku...
Stejně tak zotavenou ekonomiku dokázala vláda opět ve 4.Q dostat do deficitu plánovaných 100mld.

Odp3: Každému co mu patří
Vlastimil Čech, 9.4.2015 23:22
Odp: Každému co mu patří
Žorž, 11.3.2015 20:20

Vaše úvahy jsou chybné.

Když jsem si na Svíci zvolil slovo...
Neuvedeno, 5.6.2016 16:15

Když jsem si na Svíci zvolil slovo demokracie, tak se mi objevil jako poslední tento hlavní článek.
Proto na téma demokracie bych chtěl zde pokračovat i já.
Přečetl jsem si dnes v Právu článek od pana Bartoška.
Tam vysvětluje, že Sociální demokracie i Ano vlastně jdou cestou bývalého režimu. Že domy na hradě v podstatě chtějí znárodnit. Článek se jmenuje „Znárodnění domů na Hradě. Ano?“
Tak bych chtěl k tomu všemu říci jen toto.
Církev měla mnoho staletí velký majetek a předával se tím způsobem, že se vždy někdo dobrovolně přihlásil k církvi a ta ho pak pověřila správou tohoto majetku.
Né náhodou takto to praktikovala též komunistická strana, že pověřovala své členy správou státního majetku.
Bylo to přímo převzaté z církve, stejně tak jako celá teorie komunistické strany o vedoucí úlohy.
Né nadarmo Stalin studoval v církevních školách a pak aplikoval celé náboženství o jedinném bohu na náboženství jediné vedoucí ulohy pracujícího lidu.
Nevím, jak se může pan Bartošek zlobit na komunistickou stranu, když také církev přebírá tisíciletý majetek prostě jen tím, že se dotyčný příhlásí k dané církvi a pak se má s toho celý život dobře.
Demokracie stále o sobě tvrdí, že má odluku církve od státu a že to je základní princip fungování státu.
Jak tedy může strana Lidová tvrdit, že není vlastně jen orgánem církve, když odmítá řešit zdanění a restituci církevního majetku a bojuje tím za církev.
Jedna věc je víra občanů v Boha a druhá je pravda.
Jestliže Bůch nebyl nikdy dokázán, opakovaně na požádání, či jiným vědeckým způsobem zjištěn, tak celá základní pravda církví padá o existenci církve. Je tedy jen dobrou vůlí státu církve trpět z důvodů víry lidí. Jinak je to prostě jen podvod konaný na občanech.
Neměl by si tedy pan Bartošek drze pískat, když celá jeho církev je založená pouze na lži. Lži dělají další lži. Lež o bohu je dnes tak do nebes volající, že do kostela už nic nikoho netáhne. Zůstávají ovšem krásné klenoty, tedy kostely a kláštery. Církev se je snaží předělat na turistické atrakce a proto zřídila turistickou kancelář. Peníze dělají zase peníze. Hodnoty kostelů a klášterů se přeměňuje ve velký byznys.
Neměla by tedy církev reptat a opětovně se soudit se státem, když přitom má velký potenciál výdělku.

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.