Malé úvahy o problémech kolem nás

Komentáře k článku

13.1.2015 19:29

Prázdnota

Třicet paprsků tvoří kolo vozu. Prázdný prostor ve středu kola činí kolo použitelným. Zformujte z hlíny nádobu:Prázdnota uvnitř činí nádobu použitelnou.Udělejte v domě dveře a okna: Prázdný prostor uvnitř domu činí dům použitelným... Můžeme mít nějakou hmatatelnou věc,ale její použitelnost spočívá v prázdném prostoru. Podstatu svého těla oživíte tím,že pečujete o prázdnou část těla. Lao-c´
Dnešní moderní věda vymyslela pojem psychohygiena. Lidé mají různé vlastní způsoby,jak se o ni starají.Nebo nestarají.Podle toho se pak cítí,v závislosti na tom jsou buď zdraví nebo nemocní,mají dobré či horší vztahy s lidmi.Mnoho lidí věří,že jakmile přestanou jednat,přestanou existovat. Chtějí mít vše pod kontrolou. Nebo stále pracují,aby zahnali strach sami před sebou a nemuseli se sami se sebou konfrontovat.Kdo si uchová odstup od výsledku svého chování? Umíte klidně sedět a odpočívat?Nebo hledáte stále nějaké nové prožitky a zážitky? Co děláte sami pro sebe abyste se poznali a měli sami sebe v lásce? Proč tohle píšu? Přijde mi,že k nenávisti máme všichni nějak blíž.Víme,jaký vztah máme sami k sobě,zkoumáme to,- anebo raději o tom nepřemýšlíme a necháme to koňovi?/ chudák kůň/ Svět cítí,že se blíží změna a člověk nerozumí sám sobě. Co děláte sami pro sebe,abyste mohli mít rádi ty druhé?

Hezký článek a těžké téma. Možná...
Platfus, 12.2.2015 15:33

Hezký článek a těžké téma. Možná příznačně zůstává dlouho bez odpovědi. Podvědomě tuším, že na slovech mistra Lao-c' něco bude, ale tak jako člověk snadněji poradí druhému než sobě, můžu tuhle moudrost s klidným svědomím předat dál, ale už hůr se jí dokážu řídit. Někdy se na člověka hrne tolik podnětů, že se stává strojem na odbavování povinností, a když už je po všem, tak psychohygienu moc neřeší. Pořád tolik chuti a tak málo času. Už během psaní tohohle příspěvku vím o důležitějších věcech. co je potřeba zrovna dělat. Někdy už je to jenom samotný pocit, že je potřeba něco dělat, což je samo o sobě špatně. Kamarád mi doporučil knížku Konec prokrastinace (tj. chorobného odkládání úkolů), ne že by to byl až tak můj případ, ale rád se něco přiučím. Bohužel všechny tyhle poučky jsou založený na tom zvládat svůj život efektivněji, což je jenom zdánlivý řešení. Pokud bysme se měli vrátit zpátky do Číny - včera byl na Novinkách.cz článek o poustevnících v Číně, ne, že bych jim záviděl, ale věřím jim, že mají celkem spokojený život.

Možná by bylo zajímavý zjistit, co dělají všichni jidny pravidelní přispěvatelé a proč nám teď Svíce tak stagnuje. Časová zaneprázdněnost? Nedostatek témat?

Odp: Hezký článek a těžké téma. Možná...
ivana Kozárová, 12.2.2015 18:34

Taky na to kolikrát myslím,co asi zaměstnává svícaře nejvíc- i v mysli. Pokud bych soudila podle sebe - asi budoucnost Evropy.Pravda je,že s tím jednotlivec nic neudělá. A tak nám zbývá potvrzovat si,ýe máme svůj život pod kontrolou to jediné : Vyvíjet nějakou produktivní činnost,- bude-li nám co platna....;-)Konec prokrestinace je dobrá idea... Zdržet se jakékoliv činnosti nemusí vždy znamenat nečinnost. Nějakej mudrc,už nevím jakej - nebo spisovatel -- jjj Romain Rolland to byl,- napsal ,že někdy,když je člověk zcela bezmocnej vůči systému,zbývá jediná cesta. Cesta vydávání svědectví pro budoucnost. Zlomyslný komentátor této věty by mohl dodat - Zda koho v budoucnosti bude toto svědectví zajímat.... Myslím,že všichni jak tady jsme,máme strach.:-(

Odp2: Hezký článek a těžké téma. Možná...
tlapka, 27.2.2015 11:56

Ivanko oproti Tvému idealismu si myslím, že lidi zajímá nejvíce výše jejich konta případně dluhů.

Odp3: Hezký článek a těžké téma. Možná...
ivana Kozárová, 2.3.2015 10:20

Milá Tlapko,tyhle starosti taky jednou skončí.

Odp4: Hezký článek a těžké téma. Možná...
Vlastimil Čech, 7.3.2015 15:55

Tak nevím, odkazujete na něco nábo-ženského? Nebo nábo-mužského?? :-)
nebo že by dokonce komunistická budoucnost?:-):-)
Nebo technologický návrat k naturelnímu hospodaření- výměnný obchod?
To by bylo dost obtížné společně se soudobou technikou... napište, prosím, jak si to představujete...

Odp5: Hezký článek a těžké téma. Možná...
ivana Kozárová, 8.3.2015 18:50

Bude to dozajista jinak,než si představujou lidi. Je psáno : Pohleď,činím všechny věci nové.

Odp6: Hezký článek a těžké téma. Možná...
Vlastimil Čech, 8.3.2015 21:19

No tak napište, ne jak si to představují „lidi“, ale jak si to představuje I.Kozárová... určitě o tom něco ví, když ujišťuje spolubesednici o tom, že výše konta přestane mít smysl... Kde vzala I.K. svou představu? Přece jenom něco Nábo-ženského? Prozraďte, prosím jak jste to myslela...

Odp2: Hezký článek a těžké téma. Možná...
Vlastimil Čech, 7.3.2015 16:05

Ano, i V.Č. má strach. Tohleto prostě MUSÍ bouchnout. A bouchne to. To je jistota. Není otázka ZDA. Otázka je KDY a KDE to vypukne.
A nikdo z nás, obyčejných lidiček, s tím nic neudělá. Nu, věřící se mohou alespoň modlit....
Přeju si jenom, aby tentokrát z toho tento náš kousek Evropy vyšel bez drtivých ztrát a bez velkého trápení...

Odp2: Hezký článek a těžké téma. Možná...
quick, 7.3.2015 21:31

Svědectví pro budoucnost...
Mělo být zatmění Slunce. Pamatuji si jako dítě na 1. stupni základní školy, že jsem z toho měla strach, ještě nikdy jsem žádné nezažila. Tak jsem „vydala svědectví pro budoucnost“, napsané vložila do krabičky od sirek a zakopala na dvoře do hromady písku. Nikdy jsem ho potom už nenašla.
Myslím, že se člověk bojí od narození.Tmy, aby ho rodiče někde nezapomněli, až začne rozum brát víc, tak nemocí a když má děti, o ty se bojí, pokud tady je. A války a neštěstí.

Odp3: Hezký článek a těžké téma. Možná...
ivana Kozárová, 8.3.2015 18:46

Tak pro napsání svědectí pro budoucnost máte čas do 2O.4.2015. Zatmění propukne v 9,45 ! Sepište něco pěknýho na Svíci! Tady se to neztratí:-)

Odp4: Hezký článek a těžké téma. Možná...
quick, 8.3.2015 21:39

Radši bych na Faerské ostrovy, ale tam asi bude hlava na hlavě.
Pravdu díte, na Svíci by aspoň bylo vidět na čtení.
Myslím, že jste v rychlosti zatmění o měsíc posunula.:-)

Odp5: Hezký článek a těžké téma. Možná...
ivana Kozárová, 9.3.2015 10:45

Jo. To byste se načekala a s křížkem po funuse. Moje budka už neslouží,dík za opravu,aby se někdo nenapálil.....:-(Já už mám na dvacátého března připravenou svářečskou kuklu:-)

Odp6: Hezký článek a těžké téma. Možná...
ivan, 9.3.2015 22:04

Úplného zatmění Slunce se v našich zeměpisných šířkách nedočká nikdo ze současně žijících lidí, pokud se neposune do té doby délka dožití. Úpné zatmění zde nastane skoro za 200 let, ale do té doby něktří z nás zažijí ještě několik částečných. To 20. Března 2015 bude mít krytí asi 73 % , tedy částečné.

Ale souhlasím s tím, že 20. Dubna Svět poteměl na celá desetiletí a ještě se z toho ve smyslu příčina rodí důsledek nevzpamatoval. Dvacátého Dubna se narodil Adolf Hitler, škoda, že ne 73 % .

Nejdříve mě chcípnul internet , pak málem já , tak se dávám pomalu dohromady.

Odp7: Hezký článek a těžké téma. Možná...
ivana Kozárová, 10.3.2015 15:41

Přeju rychlé pominutí předjarní únavy. Citron,česnek,med,zdraví přijde hned!:-) Mě udržuje v kondici pětadvacetikilovej pes,kterýho vláčím všude ssebou buď v náruči nebo v takovém chodítku.Do schodů ho nesu,ze schodů ho snesu a ani mi to už nepřijde. V lese táhne jako traktor,mám chuť za něho zapřáhnout nějakou pořádnou větev,aby se ta energie využila.Chodíme k lékaři TCM - čínská medicína -protože na operaci je už moc starej. Pomalu se mu vrací cit do zadních tlapek,kde už žádnej cit neměl. Postojí sám,udělá krok - tak tak.
28.září 2015 bude úplné zatmění měsíce. Doufám,že se nenarodil někdo podobnej jako Áda v tuhle dobu.Nebylo by o co stát.Temnoty je i tak všude dost. Dnes tu svítí od rána sluníčko a je teplo na tričko. Ale jak člověk vejde do stínu,pozná,že to tam je ještě všechno zamrzlé.Jaro v nedohlednu,zítra má sněžit. To u Vás je banánový kraj!Držte se od nemoci dále!!!!!

Nic proti poustevníkům a jejich...
quick, 12.2.2015 16:15

Nic proti poustevníkům a jejich spokojenému životu. Mimo zalévání zelí ale nemají žádné povinnosti, možná je složili na ty, které nechali doma, včetně výchovy dětí. Čili plošné poustevničení také není východiskem pro záchranu lidstva.

Odp: Nic proti poustevníkům a jejich...
Platfus, 12.2.2015 16:22

Souhlasím, kdyby nic jinýho, takový poustevník si po čase musí připadat tak trochu sám. A možná je to po chvíli už taky trochu nuda :-).

Odp2: Nic proti poustevníkům a jejich...
tlapka, 27.2.2015 11:58

Právě když je sám, může mnoho věcí vidět a pochopit, když jej lidi neotravují.

Moc pěkné
tlapka, 16.2.2015 13:15

Zásadní otázka nenávisti- některé lidi a zvířátka a věci mám ráda a ty ostatní jsou mi lhostejní. Nenávistí bych si škodila sama sobě.

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.