Nefilozofujte u piva, přijďte na Svíci.cz!

Komentáře k článku

5.12.2014 10:43

Přežít postapo

Až půjde to tuhého, jsem v pohodě. Mám zahrádku, kde chovám drobné zvířectvo a pěstuji zeleninu. Zatímco všichni kolem budou chcípat hlady, já nemám důvod k obavám.

Literatura i kinematografie se hemží nejrůznějšími příběhy, ve kterých došlo k rozsáhlým katastrofám, při nichž se (přeživší) lidský živel vymknul kontrole, nastaly nepokoje a začal boj o holé přežití. Přitom je zcela vedlejší, zda se tak stalo díky přírodním pohromám, srážkou planety s mimozemským tělesem, nebo čistě působením lidského faktoru - války, krvavá povstání či jiné třenice mezi Těmi nahoře, Těmi uprostřed a Těmi dole. Přestože se počínání přeživších občanů liší dle jednotlivých tvůrců a jejich příběhů, svorně staví na hlavu naivní představu v úvodu; žádná pečlivě piplaná zahrádka svého majitele nezachrání. Spíše ho připraví o život, protože v podmínkách postapa přitáhne nežádoucí pozornost hladovějících v předtuše ukrytých zásob potravin. Člověk je tvor společenský, což se může projevit ve všech podobách. Nikoliv pokusy klást v lese nástrahy na zvěř a číhat v potoce na proplouvající pstruhy, nýbrž snaha najít jiné přeživší, zamordovat je a sebrat jim proviant. Nejen filmových příkladů je více než dost. Dokonce ani nemusí jít vysloveně o postapo. Stačí větší hospodářská krize, pár dní bez jídla a člověk v sobě snadno probudí šelmu. Ostatně pořekadlo, že společnost dělí od revoluce tři chody jídla, je známé doslova notoricky.

Je zde jedna věc, ve které s tvůrci postapo příběhů nesouhlasím a tou je čas. Doba potřebná k tomu, aby opět vznikly tři Orwellovy společenské skupiny a došlo k opětovnému zavedení řádu. Pod pojmem „příslušník jednotek Specnaz“ si každý představí ruského Ramba, který dokáže pouhým upřeným pohledem zlikvidovat nepřátelský tank. Podle Marka Chlíbka disponují elitní ruské jednotky mimo jiné specialisty, kteří jsou vyškoleni pro zorganizování přeživšího obyvatelstva na dobytém a zničeném území. Pokud se někdo zanáší romantickou představou, že se bude léta skrývat po lesích, žít v souladu s přírodou a využívat bezvládí, je na velkém omylu. Zvláště s přihlédnutím k současným možnostem sledovacích a komunikačních technologií. I v případě postapa dojde k ustanovení nové oligokracie v řádu týdnů. Ta se pochopitelně bude snažit co nejrychleji „pochytat“ zbylé přeživší a zařadit je zpět do krysího závodu. Orwellův sociální gyroskop tak opět nabude vyrovnané polohy, ve které se (podle Orwella) nachází již od mladší doby kamenné.

Jak to vidí Svícaři...spoléhají na zahrádku?

Jasněže nespoléhám. Ani sama na sebe se...
ivana Kozárová, 5.12.2014 11:32

Jasněže nespoléhám. Ani sama na sebe se nespoléhám.Jasněže se toho bojím.Bojím se násilí a zvlčení lidí,přičemž vím,že zvlčení je urážkou pro vlky.Bezpochyby žijeme v kritických časech.Bez Boží pomoci to lidi nezvládnou.

souhlasím
Vlastimil Čech, 8.12.2014 8:32

Nu, pokud by příčinou zhroucení civilisace byla například nějaká extrémně nebezpečná infekce, pak by pravděpodobně shánění přeživších zpět do ohrad nabralo hodně významné zpoždění... Ovšem i v případě jiných výpadků by asi mělo vliv, jaké možnosti má onen organisátor. Mám trochu pochybnost o tom, že by se někdo pokusil houfovat hladem pološílené lidi v situaci, kdy by jim nemohl nabídnou víc, než maso, které nese na svých vlastních kostech....
Že se místní předáci (zločinci) v případech zhroucení veřejné moci pravidelně zmocňují výkonné lokální moci vidíme i dnes.
Pravda je, že zahrádka ani puška nepomohou....

Jen stručně:
Wrunx, 20.12.2014 13:09

katastrofické scénáře se dají v základním hledisku dělit do dvou skupin: globální, a lokální.
Pro lokální - vyjma např. chemického zamoření a podobných radovánek - stačí mít dobrý morál, doma balík dobré vody, baterku, pár konzerv a pistoli. Nejdéle do týdne se objeví nějaké akční jednotky z okolních zemí, které si samosebou nenechají ujít příležitost aby jejich „pomocné“ síly mohly vstoupit na postižené území.
Pro případ katastrofy globální je nutné především si udělat pořádek ve vlastní hlavě, protože je možno buď zemřít jako člověk, anebo přežít jako zvíře. Nevěřte, že je možná jiná cesta, neboť jediným pánem na Zemi bude naprostá anarchie, kdy silnější a nelítostnější budou požírat (nakonec dost pravděpodobně i doslova) slabší a civilizovanější sousedy. Že to bude probíhat v jednotlivcích či skupinkách, už je podružný problém.
Tak si to přeberte.

Mnoho lidí je zlých. Tak nějak se do...
iva, 21.12.2014 8:48

Mnoho lidí je zlých. Tak nějak se do toho někdy vžiju i se mi o tom párkrát zdálo, ale už to začíná. U syna v domě někdo posral schody, několikrát tak byla slupka na schodech. U nás zase omladina plive u vchodu, že se tam nedá vlézt. Někde zas někdo rozbil škodě superb přední sklo a okolní auta poškrábal. Můj sen byl ještě mnohem horší. A zahrádka nebo vlastní zdroj pitné vody nepomůže. Tak já nemám nic a vy nevíte jestli letět na mars nebo na venuši? HOdně lidí si svoji frustraci vybíjí na nevinných. Můj muž tohle předpovídal ještě když jsme slyšeli krákat Havla u nás na náměstí LM a byly tam taková divná individua jako kdyby umělci, ale nevím, kde jsou dnes. Zoufalé lidi potkávám denně u popelnic, nebo jen tak někam jdou s taškou na kolečkách.

Odp: Mnoho lidí je zlých. Tak nějak se do...
Lip¤van, 21.12.2014 13:00

Mám pocit, že tady o tomto dokumentu už jsme se kdysi bavili... :-)

Odp2: Mnoho lidí je zlých. Tak nějak se do...
iva, 21.12.2014 14:57

Ale dnes teprv jsem to zhlédla od začátku do konce. To stanové městečko je tam stále.

Odp3: Mnoho lidí je zlých. Tak nějak se do...
Lip¤van, 21.12.2014 19:06

Kde je to přesně? Ulice, místo, jestli se tam lze podívat z Google maps? :-)

Odp4: Mnoho lidí je zlých. Tak nějak se do...
iva, 22.12.2014 9:20

Je to blízko zahádkářské osady, nevím kam jezdí pro vodu.http://www.mapy.cz/zakladni?x=18.2429573&y=49.7985537&z=17&base=ophoto&source=quar&id=8
Je tam poblíž nákupní centrum. Měli to blíž řeky, ale tam je ted´KIKA . Nedávno šel muž přes haldu je to celkem krásná procházka a potkal chlapa se psem, ale z toho šla hrůza. a tam je taky jejich teritorium tam myslím ani policajti nechodí.

Odp5: Mnoho lidí je zlých. Tak nějak se do...
Lip¤van, 22.12.2014 10:13

Ono to vlastně v totální zástavbě je, stačí vzdálit náhled a je to jako nebe a dudy. :-)

Odp6: Mnoho lidí je zlých. Tak nějak se do...
iva, 22.12.2014 10:48

Vede tamtudy taková stezka přes most ke KauflaNDU. Když jsem to viděla poprvé bylo to sice v létě tak jsem koukala jak blázen. Je tam cvrkot oni jsou činorodí. Větší překvápko bylo u té haldy tam jako by to bylo jejich územi mají tam postavené takové boudy, psy, z jedné strany Ostravice z druhé strany tam něco u té haldy kutají, ale pořád se nic nestaví. Hlídá to tam v budce nějaká paní, ale je to tam odříznuté od civilizace

...
iva, 22.12.2014 9:50

https://www.google.cz/maps/@49.8001966,18.2426156,3a,15y,156.69h,92.15t/data=!3m4!1e1!3m2!1ssWaivcmvifRz7e9x9zpfTg!2e0?hl=cs

Existuje taková hra pro mladistvé...
Neuvedeno, 2.1.2015 21:44

Existuje taková hra pro mladistvé. Jmenuje se Grand theft auto, nebo tak nějak. Když jsem se dozvěděl o principech hry, tak se nedivím, že mladí lidé se tak chovají jako se chovají. Že jsou čím dál agresivnější a bez jakýchkoliv zábran.
V té hře prostě musí člověk získat za rychlou jízdu dolary jinak se nemůže z bouraček uzdravit a proto v dalších hrách bude čím dál slabší a slabší a neschopnější. Takže aby byl rychlý a vydělal ty dolary , tak musí jezdit na červenou, zajíždět lidi a bourat cizí auta, krást auta a motorky. Skutečně se tedy u nás takto cvičí již malé děti, aby se staly gangstery bez jakýchkoli zábran.
Tomu se tedy říká trénink zlikvidovat v Česku jakékoli morální zábrany u dětí. Jen takto ať Český stát pokračuje a nebudeme moci u nás vyjít z domu.
Bohužel, takovéto hry když budou mezi mladými, tak se ostatní mohou snažit sebe víc a nebude to nic platné.

Odp: Existuje taková hra pro mladistvé...
ivana Kozárová, 3.1.2015 14:52

Výroba deprivantů:-(

Odp: Existuje taková hra pro mladistvé...
Vlastimil Čech, 5.1.2015 9:40

Tu hru jsem viděl... fakt hrozná...

Odp: Existuje taková hra pro mladistvé...
Jimmy, 5.1.2015 19:42

Už před 18 lety ! existovala velmi populární hra Carmageddon (http://www.stare-hry.cz/hry/zavodni/carmageddon/), kde přímo cílem hry bylo zabíjet všechno co se na ulicích potulovalo, ať už to byli lidi či zvířata. A čím brutálněji, tím více bodů hráč získal. Tedy přímo výcvik masových vrahů za pomoci běžně dostupných prostředků (auta). Jaký to muselo mít děsivý dopad na tehdejší mládež. Člověk by čekal, že od té doby bude cílené zajíždění chodců na denním pořádku, zvláště když na ve hře používanou zbraň (auto) mají tehdejší hráči už alespoň 10-15 let řidičák a ono nic.

Že by to s vlivem her na mládež bylo trochu jinak ? ;-)

PS: Raději ani nezmiňovat tehdejší ohromný hit, který hrál úplně každý DOOM. A přestože motorová pila je volně ke koupi v každém hobby marketu, tak davy lidí běhající s ní po městě a řezající lidi denně nepotkáváme ani dnes ani před těmi 20 lety.

Odp2: Existuje taková hra pro mladistvé...
Lip¤van, 5.1.2015 20:23

Docela se divím, že nějací muslimští programátoři - což přece nemusí být contradictio in adiecto - nenavrhli akční PC hru s pracovním názvem Jihad. Kde hlavní hrdina muslimský bojovník bude vysazen v Usraeli, s cílem pozabíjet co nejvíce židů a amerických vojáků a postupovat ve Washingtonu až k Bílému Domu, kde ve finále sejme opičáka. Pak se třeba dostane do Alláhova ráje, nebo tak něco. Zkrátka takový kontrapočin, jako když Turci natočili film Kurtlar Vadisi. Ale je možné, že podobné hry dávno existují, leč skrze neproniknutelnou clonu sörösovských medií...nepronikly ani k nám. :-)

Odp2: Existuje taková hra pro mladistvé...
Vlastimil Čech, 5.1.2015 21:01

Není samozřejmě možné ukázat mládenci nějaké obrázky, film, nechat ho hrát hru a předpokládat, že se bude chovat jako postava z ukázaného...
Ó, kdyby to šlo tak lehce... to by šlo výcvik urychlit! Ale „nahlodáte“, napočnete... proč se vojákům promítaly vítězně optimistické filmy? Proč se pacifistické postoje jedinců stíhaly? Jde právě o to „nahlodávání“... Křesťanství raději ne (nezabiješ, miluj bližního atd.) a když už křesťan, tak Žižka!
Docela důkladně to dělají muslimové, ti podporují bojovnost svých přímo svým náboženstvím, tam je to něco jiného... Ti jejich mládenci v tom duchu násilí přímo vyrůstají...Asi i nějakou PC hru založenou na mordování Usraelců mají...
takže V.Č. si myslí, že různé PC hry určitě mohou budoucí chování OVLIVNIT, ale stejně určitě nebudou budoucí chování pařana ŘÍDIT!

mimochodem, když jsem viděl svého pitomka, jak jezdí v té hře automobilem, jak to tam kostí, řekl jsem si- i jemu ovšem: „Už vím, komu náš automobil určitě nepůjčím!“

Odp3: Existuje taková hra pro mladistvé...
Jimmy, 6.1.2015 15:05

Takže se shodneme na tom, že vliv her na chování lidí nebude zas tak veliký aby bylo nutné hořekovat O tempora o mores!.

Ostatně pokud nějaké dítko nehraje na počítači, tak pro změnu kouká na televizi a tam než dospěje uvidí mrtvol možné i více než v těch hrách včetně názorných ukázek všech možných způsobů jak někoho zabít. Počítaje už Tomem a Jerrym nebo z druhé strany Jen počkej zajíci, kde v realitě by každý druhý gag skončil smrtí či zmrzačením.

Co se týká muslimů, tak ti si vytváří davy bojovníků mnohoženstvím. Pokud na jedné straně máte „harémy“, tak na druhé straně vám musí přebývat spoustu mladých flustrovaných mužů, kteří ke všemu mají zakázáno pít, koukat holky či jejich fotky a vyhlídku na to, že normální prací je šance na změnu mizivá. Co s takovým životem. To pak nápad zemřít v boji a užívat si pak v ráji nevypadá tak špatně.

Odp4: Existuje taková hra pro mladistvé...
Vlastimil Čech, 6.1.2015 19:32

Jo. Naprosto souhlasím.

Zajímalo by mne, jak jste na takové...
Panda, 8.1.2015 7:32

Zajímalo by mne, jak jste na takové téma vůbec přišli? V televizi říkají jak se naše ekonomika odrazila ode dna, jak se našim exportérům daří, to je 80% naší ekonomiky! Deflace prý nehrozí. Sice nechápu proč kolem Vánoc dávali v televizi programy o válce, to je ale určitě chyba ve vysílání. Ty Válečné hry, na které jsou taktéž v televizi reklamy „odreaguj se se svým tankem“, to se jim tam dostalo omylem - a hned několikrát, ale kdo by se na naše media zlobil. A děti? Vždyť jsou to jen děti. Jsou to výsledky naší výchovy! To my všichni jsme dovolili, aby jsme se dostali tam kde jsme.

Odp: Zajímalo by mne, jak jste na takové...
ivana Kozárová, 8.1.2015 9:53

To asi bude tím,že se málo koukáme na televizi:-)

rozvrat společnosti
hans, 28.3.2015 19:56

Rozvrat společnosti může nastat dnes a denně. Když pominu nejaktuálnější možnost, že se omylem uklikne nějaký nevyspalý lampasák ve službě nebo jiný cvok, co si poměřují pinďoury, nejpravděpodobnější impuls sešupu může být blackout.
Málokdo si uvědomuje, jak je přenosová soustava křehoučká věc, a jak dalekosáhlé následky s sebou přinese, spadne-li. Čím je počáteční rozsah větší, tím složitější je zpětné nahazování-
Bez dodávky proudu v řádu minut dojde voda, v řádu hodin zkolabuje kanalizace. Říká se, že pouhých devět jídel dělí člověka od katastrofy. Ruku na srdce - kolik potravin máte doma, a jak dlouho s nimi vydržíte ? Bez mrazáku, dodávek plynu, tepla, elektřiny, si můžete škrtnout všechny civilizační výdobytky.
Kde přijdete o pitnou vodu, kde vezmete minimálně 4 litry na osobu denně, a v tom není hygiena, a jste ve městě?
Státní krizový systém nemá k dispozici nic, čím by mohl přispět civilnímu sektoru. Civilní obrana má podobu několika desítek osob, technika spíš pro přehlídky. Železné zásoby pro civily a vojsko se ztratily hned po převratu, strategické rezervy phm jsou nepochopitelně uloženy v Německu.
Oficiální dokumenty státu říkají, že nouzové zásobování hodlá řešit zabavením okamžitých zásob v supermarketech a velkoobchodech. Sami si odpovězte, jak a kolik toho můžete dostat.
Takže zásoby potravin a vody by měl každý mít nejméně na měsíc. Ovšem otázkou je jak to dokázat v podmínkách městské zástavby, jak se evakuovat do venkovské oblasti, a jak tam přijít k obživě...

Odp: rozvrat společnosti
hans, 1.4.2015 11:48

- a že se nejedná o prostou paranoiu, dokládá současnost. Minulý pátek výpadek v okolí Amsterodamu (rozsah 40% sítě, 1hod), v úterý převážná část Turecka (rozsah 75% sítě, 9hod.). A to prosím v podmínkách stability a míru, s veškerými servisními kapacitami a nepoškozenou infrastrukturou, navíc v prostředí ne zrovna exponovaných zemí! Podobný kolaps v Porůří nebo na české páteřní exportní lince by měl potenciál strhnout s sebou půlku Evropy. A to by byla jiná liga.

Odp2: rozvrat společnosti
Vlastimil Čech, 1.4.2015 16:52

Zdá se ovšem, že naštěstí Turci ani Holanďani nepomřeli... :-)!

Potíž s lidmi je ta, že jsou příliš...
hans, 3.5.2015 0:16

Potíž s lidmi je ta, že jsou příliš sebevědomí a nemají absolutně žádnou historickou paměť.
Tím sebevědomím míním fakt, že si do poslední chvíle nepřipouští rizika a vlastní ohrožení, tou pamětí zase, že opakovaně, zas a zas opakují staré chyby. Opakovaně se dávají zavléct do válek a násilností a jsou tak nuceni lízat si stále tytéž rány.
Dnešní civilizace je natolik zhýčkaná, že zejména v kulturních oblastech by mělo drastické snížení populace za následek další řetězové vymírání přeživších.
Dnešní mladí úplně ztratili dovednosti svých prarodičů, jsou zhýčkaní a choulostiví. Vytrácí se znalosti, jimiž byl ještě před padesáti lety vybaven kdejaký venkovský moula.
Fyzická kondice většinové populace je tragická a bez léků by nepřežila velká část čtyřicátníků.
Přežití v postapo by nebyla žádná selanka. Znamenalo by opuštění měst a návrat do venkovského životního stylu někde kolem osmnáctého století, období před elektřinou a spalovacími motory. Soudobá technika by časem dožila a technologické vědomosti a dovednosti by z valné části byly zapomenuty nebo opuštěny.
Domnívám se, že z velké části by organizační snahy warlordů mohly být bržděny drženými zbraněmi obyvatel. Pakliže by nebyli preventivně odzbrojeni státem před eskalací krize pod záminkou prevence.
Že se elity na společenský sešup aktivně připravují, svědčí různé aktivity, u nás aktuálně pan Tykač ve svém bunkru u Ptyče. Kdo netuší, oč jde, snadno se dogúglí.
Romantické představy o skrytém přežití kdesi v lese jsou nesmysl hned z několika hledisek. Za rok člověk zbaští asi tunu potravin, vypije kolem dvou kubíků vody... K partyzánskému životnímu stylu zase lze uvést, že průměrná vzdálenost mezi obcemi u nás je cca 7km...

Odp: Potíž s lidmi je ta, že jsou příliš...
ivana Kozárová, 3.5.2015 19:58

Jedním ze znaků naší doby je problém člověka rozlišit a poznat nebezpečí.Otupění způsobené vymýváním mozků prostřednictvím masmédií.Stačilo by vypnout bedny,panáci by se přestali pohybovat a rozmlouvat,hlučet a skučet .. A to by byl teprve maglajz,už je na to návyk:-)Nakonec by si lidi nedejbože museli sami něco vymýšlet a dvakrátnedejbože i dělat¨....Odvykli jsme si na normální těžkej život.Stačí vzpomenout na dědu a babičku...

Odp2: Potíž s lidmi je ta, že jsou příliš...
hans, 13.5.2015 0:42

Odvykli jsme dokonce takovým banalitám, jako je tma. Málokdo si vůbec uvědomuje, že například ve městech tma neexistuje. Vybavuji si humorný zážitek, když před lety v Praze výpadek postihl několik pražských čtvrtí, bezradní lidé bloumali ulicemi, marně se trefovali do domovních dveří, klopýtali z kraje chodníků, sranda. A to ještě absolutní tmu kazili řidiči, kteří na blackout byli imunní.

Odp: Potíž s lidmi je ta, že jsou příliš...
Vlastimil Čech, 4.5.2015 7:53

stoprocentní souhlas, pane Hansi... lépe to říci nejde...

Existuje tak zvaná teorie kritické...
Neuvedeno, 4.5.2015 22:16

Existuje tak zvaná teorie kritické cesty, která umožňuje zkracovat dobu výstavby objektů. Obrácená cesta je zase oddalovat zánik civilizace. Jde o brácení kritické cesty na ruby. Její pomocí se zjistí, který postup vede k prodloužení existence tvorů na naší planetě.
Jde ovšem o to, jestli lidstvo je schopno se dohodnout na správné variantě prodloužení života na zemi.
Jisté je, že nakonec stejně dojde ke konci existence tvorů na zemi, protože nás Slunce spolkne. Jenž tato varianta přichází v úvahu ještě ve velice vzdálené době, takže dnes se jí nemusíme obávat.
Dnes hrozí spíše zemětřesení, tajfuny, výbuchy skladů munice, zničení životního prostředí, humanitární krize z místních válek, místní války, nukleární války, nebo pád těžké komety na zem. Trochu vzdálenější nebezpečí je oteplení země a zaplavení nížin, ve větším stádiu oteplení vytvoření sinic v moři a zničení vešerého života v moři.
No a nakonec hrozí zničení pomocí zřícení hmoty galaxie do černé díry.
Takže by se zdálo, že nestojí za to něco vymýšlet, protože stejně všechny ty konečné děje jsou nad možnosti člověka.
Jenže člověk díky tomu, že má tu úžasnou schopnost dělby práce a znalostí má naději, že tu katastrofu lidstva bude odvaracet co nejdéle to půjde. Je také možné, že se lidstvo nakonec odstěhuje stále dál a dál od slunce s tím jak slunce se bude roztahovat.
Lidstvo je prostě hrozné. To ovšem naplatí o člověku. Vždy existuje nějaký ten genius, který posouvá lidstvo do předu. Takže se nechme překvapit.
Já už jen čekám na to, až se vytvoří nějaký ten další vynález v medicíně a díky němu přežiji zase trochu déle.
To ovšem neznamená, že se také nesnažím na něco přijít. Jenže přijít na něco nového je vždy obtížné. Hlavně se toho musí hodně znát a k tomu také musí člověk být schopen si hodně pamatovat a dál mít také trochu štěstí.
Jenže na stará kolena ta paměť je čím dál horší a s tím ta naděje, že člověk na něco příjde.
Dál také, jak je vyřazen v důchodu z hlavního výrobního produ už také nemůže dostatečně efektivně přispět svými znalostmi, protože nemá k disposici dražší výrobní prostředky.
Takže mu pak zbývá jen filozofovat.
Jak se lidé chovají v případě, že jim jde o kejhák je známo. Lidé se chovájí stále stejně. V rámci pudu sebezáchovy je jim vždy bližší košile než kabát a to za každou cenu. Nedělejme si žádné iluze.
Jenže to je až teprve, když už jsou v nouzi. Do té doby se chovají celkem civilizovaně, také díky své autistické povaze lidstva.

Odp: Existuje tak zvaná teorie kritické...
ivana Kozárová, 5.5.2015 11:49

Pane Neuvedeno,vždyť to je dobře,všechno má svůj čas,jen člověk to často ke své škodě nerozezná...
závod nepatří rychlým,ani bitva mocným ani pokrm moudrým,ani bohatství těm,kdo mají porozumění,ani přízeň těm,kdo mají poznání,všechny je totiž postihuje čas a nepředvídaná událost.- píše Šalamoun v Kazateli 9:11. .... Kdyby člověk dokázal přijmout život takovej,jakej je,byl by asi šťastnější.. Ovšem v našem věku,kdy nám zbývá filosofovat,nás to nutí zamýšlet se nad těmi vážnějšími věcmi a moc potěšení z toho neplyne. Zato si můžeme pěstovat vnímavost k Přírodě a získávat tak sílu a poznání,které nikdy nekončí.... A že se těžko objevuje něco nového? Víte,kolikrát stařičký Farraday objevil svoje zákony? Mockrát,- a vždycky se z toho znovu radoval;-)

Odp2: Existuje tak zvaná teorie kritické...
hans, 13.5.2015 0:52

Výsledek závodu asi patří rychlým, tak jako výsledek bitvy mocným. Ptám se, proč by ne, bývaly doby, když jsem závodil, i bojoval. Vstup mezi pokročilé dává proti tomu výhodu soudit s nadhledem, syntetizovat znalosti a zkušenosti, to je někdy taky docela slušný nástoj.
Jak říkal vynálezce šachu - mladí bojovníci se ženou za vítězstvím, zatímco zkušení válečníci dovedou zvítězit z ústupu... Vždyť obojí je paráda.

Odp3: Existuje tak zvaná teorie kritické...
ivana Kozárová, 14.5.2015 19:35

On to kazatel asi myslel obecněji,- jakože to vítězství nemusí zrovna padnout na toho nejlepšího- mohou vzniknout takové okolnosti... Anebo to vítězství může být a je drobet jako Pyrrhovo.... Anebo...;-)

Odp4: Existuje tak zvaná teorie kritické...
Vlastimil Čech, 17.5.2015 11:22

Ono to vítězství je dosti často (skoro vždycky) navoněno vůní peněz, že... Ten kazatel byl podle všeho světaznalý muž...

Odp5: Existuje tak zvaná teorie kritické...
ivana Kozárová, 19.5.2015 9:47

Autorem knihy kazatel je král Šalamoun,co prosil stvořitele o moudrost,tak ji dostal....

Odp6: Existuje tak zvaná teorie kritické...
Vlastimil Čech, 19.5.2015 16:14

hmm, toho Šalamouna mám ze všech biblických postav nejraději...
Jak si nepřál ani zlato, ani moc, ale přál si moudrost... sympatický chlápek... a těch žen... a tchýní... a královna ze Sáby za milenku... frajer tenhle Šalamoun..

Líběj se Vám Etiopanky ? Tušíte čím...
ivan, 19.5.2015 17:24

Líběj se Vám Etiopanky ? Tušíte čím se voněly ?

Odp: Líběj se Vám Etiopanky ? Tušíte čím...
ivana Kozárová, 20.5.2015 13:03

Líbí se mi všici Etiopani,Etiopové a všichni Habešánci,mají gazelí figury a ušlechtilé rysy.Tuším,že se Etiopanky voněly pižmem z kočičí moči...

Odp2: Líběj se Vám Etiopanky ? Tušíte čím...
tlapka, 22.5.2015 11:34

Tato kočíčí moč musí být odebrána při hárání kočky, a obsahuje pak spoustu feromonů, ne?

Odp3: Líběj se Vám Etiopanky ? Tušíte čím...
ivana Kozárová, 22.5.2015 14:29

To netuším,Tlapko,jen se mi to odněkud vybavilo:-)Přílišné knihožroutství leze čas od času na mozek...

Odp: Líběj se Vám Etiopanky ? Tušíte čím...
Vlastimil Čech, 22.5.2015 15:43

Habešanky jsou z černošek asi nejhezčí. Pokud ovšem nejsou nechutně TLUSTÉ!

No, slyšel jsem, že kosmetika a parfémy zvláště, se vyrábí dost často z docela hnusných věcí. Bezoár= jakési smradlavé usazeniny v kozím žaludku, Ambra= nějaké svinstvo z nemocného trávicího traktu velryb. Mumio= metamormované výkaly horských hlodavců.
Jemná kosmetická mýdla se vyrábějí z kafilerních tuků, nebo z tuku získaného při činění kůží.
S ohledem na to, že pižmo, bobřina a tak, je výměšek samců nějak související s jejich pohlavím, soudím, že i v případě koček a jejich moči by se mohlo jednat o ten smradlavý výměšek, kterým nás obšťastňují kocouři... nu jakési černošky si prý i do svého „účesu“ vtírají nějaké výkaly... myslím se nejednalo o habešanky... na obrázku byly napatlané do červena... no prostě černoši!
No a prý neobohatí kulturně Evropu!;-)

Odp2: Líběj se Vám Etiopanky ? Tušíte čím...
ivana Kozárová, 22.5.2015 17:11

A co praní prádla v římské říši? Řemeslo práčů bylo v Římě jedno z nejopovrhovanějších,i vznešená roucha se prala v rozkládající se moči/ lidské/ Ale to všechno se dá vymáchat,vyvětrat,vysušit a pak nažehlit. jen ten hnus,co se lidem vytváří v kebulích nesmrdí a není vidět a přece se pak materializuje ve skutcích. Zlaté římské prádelny!:-)

Odp3: Líběj se Vám Etiopanky ? Tušíte čím...
ivan, 22.5.2015 18:53

V Římě byla fialová barva odznakem vyššího společenského statusu a směli ji nosit pouze pátriové, plebejcům a otrokům byla zapovězena. Lidská, ale i zvířecí moč se v prádelnch používala jako barevný stabilizátor uchovávající její živost a ochranu proti vyblednutí. (Takový ustalovač)

Ostatní oblečení se pralo obvyklýma postupama. Jak jinak.

V Anglii bylo dokonce pokutovatelné neplnění odevzdávky sběračům moči pro výrobu střelného prachu. ( Ohrožení bezpečnosti státu)

Z dnešního pohledu ještě docela nedávno. Nevím do kdy to platilo přesně, ale za neplnění této povinnosti mohl být tvrdý postih.

Takovejch chuťovek minulosti by se jistě našlo mnoho, ale jak je něco pro vojenské účely tak se o tom moc nediskutuje v žádné době.

Odp3: Líběj se Vám Etiopanky ? Tušíte čím...
ivan, 22.5.2015 18:57

Ivano, ne i vznešená rocha, ale právě ony vznešená roucha, na nějaké tunice nikomu nezáleželo.

Odp4: Líběj se Vám Etiopanky ? Tušíte čím...
ivan, 23.5.2015 8:11

Myslím, Ivano, že jste měla na mysli nejspíše BARVÍŘE a koželuhy.

Ta fialová barva se nedala nijak namíchat aby byla použitelná k barvení látek, jediný použitelný prostředek se získával z mořského mlže, tuším, že z docela vzácné a nedostupné Homolice, ale nejsem si jistej, abych nekecal.

Na obarvení jednoho roucha jich bylo třeba několik set, až přes tisíc. Takže ty čůránky byly potřeba pouze při barvení látek, nebo při jejich barevné obnově.

O společenském statusu barvířů nic nevím, ale pochybuju, že by byly úplným dnem, pokud ovládaly technologie kterýma mohli vyhovět i nejvyšším požadavům panstva.

Stejně jako i dnešní liga má svoje krejčí, od ševců botičky na míru, nebo společenské hvězdy svoje fotografy a kadeřníky.

Na obyčejné praní byli přeci otroci.

Starověká, ohromná a dosud účelu sloužící barvírna je tuším v Káhiře. Viděl jsem v nějakém dokumentu. Určitě se od jiných, třeba zrovna římských nijak nelišila.

Asi se dá zvyknout na všechno, nádherné barvy, ale ty vůně.

Odp5: Líběj se Vám Etiopanky ? Tušíte čím...
ivana Kozárová, 23.5.2015 9:40

To bude ostrožka,ještě dnes jsou po nich hromady ulit..

Odp6: Líběj se Vám Etiopanky ? Tušíte čím...
ivan, 23.5.2015 13:58

Chtěl jsem se na Ostrožku podívat, ale zdá se, že nepatří vůbec mezi živočichy.

Vždy mě to vyhledalo rostliny, ale ona barvířská fiala byla s jistotou získávána z nějakých korýšů navíc těžko dostupnejch.

(Homolicí si nejsem jistej) Tak nevím.

Odp7: Líběj se Vám Etiopanky ? Tušíte čím...
ivana Kozárová, 23.5.2015 18:28

Ostranka jaderská je to. Ostrožka je kytka,ach jo,ta skleróza,už to jde se mnou z kopce:-(

Odp2: Líběj se Vám Etiopanky ? Tušíte čím...
ivan, 22.5.2015 19:41

Antuka a zvířecí tuk je ozdobou a opalovacím krémem massajek. ( kdyby bylo žádostivo, pane VČ. :-) )

Jen tak mimo, Massajové jsou nejvyšším národem na světě. Sympatické na nich je, že nikdy neopustili tradiční způsob života, choděj čistí, nežebraj a nekradou, jsou velice hrdí a prděj na nějaké hranice. Žijou na území nejméně tří států podle vlastních pravidel.

Na civilizační výdobytky docela z výšky ......!

Odp3: Líběj se Vám Etiopanky ? Tušíte čím...
ivana Kozárová, 23.5.2015 9:48

Tak tady je jasně vidět,jak je důležitá hrdost k příslušnosti kmene. Jakmile se tam dostane Mac Donald,bude po hrdosti;-)

Odp4: Líběj se Vám Etiopanky ? Tušíte čím...
tlapka, 27.5.2015 13:07

Knika Bílá Masajka.

Odp3: Líběj se Vám Etiopanky ? Tušíte čím...
Vlastimil Čech, 23.5.2015 13:10

he, he, he... no, proti gustu žádný dišputát... osobně ovšem výrazně preferuji Evropanky čisté a voňavé (tedy většinou):-)

A myslím, že ti barevní to mají podobně... Slyšel jsem o rozšířeném obohacujícím kulturním obyčeji barevných imigrantů ve Švédsku, totiž znásilňovat rodilé Švédky.
Neslyšel jsem o problému, který by měl nějaký černošský stát s tím, že by černošky trpěly znásilňováním ze strany přistěhovaných bělochů... ;-)

Dokonce i kterýsi musulmanský duchovní prohlásil, že ty panny v jejich ráji, ty Húrisky, co jsou Alláhem vytvořeny pro použití hrdinnými islámisty, jsou blonďaté Evropanky...

Odp4: Líběj se Vám Etiopanky ? Tušíte čím...
ivan, 23.5.2015 22:58

To jsem zvědavý kde bude ty zlatovlásky za pár generací brát, když je slíbil. Leda tak peroxydové náhrady. Nepůvodní geny se rychle prosaděj zvláště když se výběrově zaměřej. Kopí bylo vrženo!

Odp5: Líběj se Vám Etiopanky ? Tušíte čím...
quick, 24.5.2015 10:03

Kopí bude vrženo do DNA a potom peroxydových ani peroxidových /?!/ zlatovlásek nebude třeba.

Odp9: Juras:Váš článek jsem si přečetl...
ivan, 24.5.2015 11:52

U H2O2 bude asi přípustné oboje, Q.

Per -dvojný, oxygen (kyslík) - volná vazba, taky jsem na to koukal, ale peroxid nebo peroxyd vodíku ?

Viděl jsem obojí, třeba to tu někdo vysvětlí.

Q, myslím, že už je nevratno, - masová migrace jiných kultur se neděje, ale už se stalo, přestože nadále pokračuje a zesiluje.

Když Ajatolláh S. Alí Chameneí vyhlásil Fatvu nad Salmanem Ruschdím za Satanské verše, tak byl mnohými státy i ostatníma církvema žádán aby svoje nařízení které je pro každého muslima závazné zrušil, tak ony žádosti okomentoval právě těmito slovy.

.. Kopí bylo vrženo ! ( Nevratnost rozhodnutí)

Nebude toho kdo by tím kopím do DNA mrštil a zlatovlásky zachránil.

Odp10: Juras:Váš článek jsem si přečetl...
ivana Kozárová, 24.5.2015 12:36

A kostky byly vrženy...

Odp11: Juras:Váš článek jsem si přečetl...
ivan, 24.5.2015 17:55

V1 = Rychlost při jejímž dosažení již není možnost přerušení vzletu = nevratný stav kdy musí být proveden i neúspěšný vzlet.

JAK 42 s hokejistama Jaroslavli, tehdy tam byli i tři češi. (příklad)

Velmi krátké, velice jasné. Prostě V1.

Odp12: Juras:Váš článek jsem si přečetl...
ivana Kozárová, 24.5.2015 21:07

já jen zanotovala to Cézarovo rozhodnutí:-)Nevratné. Alea iacta est...

Odp13: Juras:Váš článek jsem si přečetl...
ivan, 24.5.2015 21:33

Já vím.

Odp12: Juras:Váš článek jsem si přečetl...
ivana Kozárová, 24.5.2015 21:09

Tak nějak na tom byl asi i Christian Marty...

Odp13: Juras:Váš článek jsem si přečetl...
ivan, 24.5.2015 21:45

Tady nevím.

Odp14: Juras:Váš článek jsem si přečetl...
ivana Kozárová, 25.5.2015 7:54

To byl ten pád Concordu s elitami na palubě a jak to zabořil do pole vedle hotelu,na jediný neobydlený prostor

Odp15: Juras:Váš článek jsem si přečetl...
ivan, 25.5.2015 10:23

Na ten Concord jsem myslel taky, ale nemám ho spojený se jmény posádky.

Concord byl krasavec a technologický zázrak, skoro každá jeho součást. Od klimatizace, kde se jeho plášť ohříval na skoro stotřicet stupňů, přes hydrauliku, kompresory a unikátní tvorbu vztlaku na křídlech.

U supersoniků je všechno trochu jinak.

Nejrychlejší královna krásy. Nádhera.!

Odp16: Juras:Váš článek jsem si přečetl...
ivana Kozárová, 25.5.2015 23:11

Každej rok 25července na něho myslím a na všechny,co letěli na cestu snů.....

Odp10: Juras:Váš článek jsem si přečetl...
quick, 26.5.2015 22:48

I s takto vrženým kopím se může sem tam lehce zacloumat nebo i přitlačit, kopí se tak pomalu vyviklává a vyviklává, až se vyviklá natolik, že se dá vytáhnout a tím také znovu mrštit.

Pro paní Kozárovou: A v kostkách se dá podvádět.:-(

Satanské verše jsem dnes zahlédla v Luxoru v Praze, ale jen zahlédla, takže nevím, zda byl uvedený překladatel.
Perox /y,i/d jsem také viděla v obojí podobě, ale zatím jsem nikde nenašla, proč změna. Podobně kdysi přešel sirup v syrup a potom se vrátil zpět k sirupu.

Odp11: Juras:Váš článek jsem si přečetl...
Vlastimil Čech, 27.5.2015 12:26

he he he ... my jsme se učili „Syrup“, ale ještě byl nějaký „Sirob“...

A je dYsfunkce, ale dIsharmonie...
a inter-nacionální znamená mezi- národní, kdežto interní (lékařství), znamená lékařství vnitřní...
Ovšem paní kozárová, jako učitelka to asi bude vědět...

Odp12: Juras:Váš článek jsem si přečetl...
Vlastimil Čech, 27.5.2015 12:26

pardon... Kozárová

Odp12: Juras:Váš článek jsem si přečetl...
quick, 27.5.2015 13:55

Předpona dis- by měla znamenat opak, dys- vadu, poruchu, i když asi v některých slovech i opak.
Třeba dysgrafie neznamená, že člověk neumí psát, ale píše s různými chybami, přehazuje písmenka a pod.
Opak znamená i předpona a-.
Interní lékařství je možná také míněno jako „mezi vnitřnostmi“, to, „co je pod kůží“. Nejsem lingvista, jistě se tady najde někdo znalý a poučí.
Syrob byl také s y, ale zřejmě už není.
Z vyjmenovaných po Z vypadla Ruzyně a nahradilo ji letiště V.H. Ale to je obecně známé.
Paní Kozárová nám to objasní všechno líp.

Odp13: Juras:Váš článek jsem si přečetl...
ivana Kozárová, 27.5.2015 15:18

Neobjasní. Taky nad tím přemejšlím marně. A to jsme měli nepovinnou Latinu.Už si budeme muset zvyknout,že jsou přípustné oba tvary a že jsou přípustné i patvary...;-)Sirotek ssaje syrob,sirob,osiřela syrá země,sytý,syn,sýr,syrový sychravý.....Za mých mladých časů nám pan professor vysvětloval latinské předpony a bylo nám to jasné,měl k tomu disposice,lépe byl nám k disposici. Dnes je Dis diplomovaný asistent,o hudbě už ani nemluvím,brzy bude titulem i Fis a Cis;-)A pak budou všici indisponovaní.;-);-)Důležité je neztrácet sebevědomí a čelit cizím zkratkám,předponám a příponám alespoň s humorem,v největší nouzi pak snad použít i svoji mateřštinu,pokud ji ještě známe,ach jo.

Odp14: Juras:Váš článek jsem si přečetl...
ivana Kozárová, 27.5.2015 15:25

A zapomněla jsem na Discobola,he he,čo bolo,to bolo;-);-)

Odp14: Juras:Váš článek jsem si přečetl...
tlapka, 29.5.2015 13:39

Neexistuje přirovnání „ naše mluva je jako bujný OŘ ?? nebo to bylo jiné bujení? %Reč je plastická a pořád se mění a vnikají do ní nová slova na našem pracovišti jsme se “implementovali" nikdo neví co to je, tak si tím slovem nadáváme.

Odp15: Juras:Váš článek jsem si přečetl...
ivana Kozárová, 29.5.2015 13:59

V prorocké knize Ozeáš v poslední kapitole je řeč o obětování mladých býků rtů- tj. namísto zvířecí oběti má člověk chválit Nejvyššího čistou a dokonalou mluvou,právě tak,jak v bezvadném stavu musela být ta nebohá obětní zvířata.... Jinak je mluva připodobňována ovoci rtů.... Aby nebyl zřetelný pravý obsah podvodné řeči, máme dnes profese se speciálním jazykem,ve kterém se sofistikovaně klame....A lidé to přijali.Třebas taková řeč smlouvy o smluvních podmínkách a jiné....Taky se spoléhá na to,že lidi nevydrží dlouho číst;-)

Odp12: Juras:Váš článek jsem si přečetl...
ivana Kozárová, 27.5.2015 15:23

interna,internát,internace - inter arma silent musae,to je určitě m e z i a co je mezi,je uvnitř a ne vně;-)

Odp11: Juras:Váš článek jsem si přečetl...
tlapka, 27.5.2015 13:11

původní ssavci jsou savci. Přeju Zdárné ssání !! i sání.

Odp12: Juras:Váš článek jsem si přečetl...
quick, 27.5.2015 13:35

:-)
Potom se jeden diví, že druhy vymírají. Napřed se ztratí písmenko...

Odp13: Juras:Váš článek jsem si přečetl...
ivana Kozárová, 27.5.2015 15:27

Potřebovali bychom tady někoho s klasickým vzděláním,stačil by Karel Klostermann:-)

Odp11: Juras:Váš článek jsem si přečetl...
ivana Kozárová, 27.5.2015 15:06

pouze jsem citovala Cézarův okřídlený výrok,charakterizující situaci,kdy překročil Rubikon.....Ale nebyla tam Rubikova kostka,fakt ne....;-)

Rozpad.cz
Lip¤van, 30.8.2015 12:52

Našel jsem web, který se dané problematice obsáhle věnuje. Mimo jiné také potvrzuje mou domněnku, že „amatér“ ve volné přírodě dlouho nepřežije a před protřelými příslušníky vlastního druhu ho nezachrání ani komerční survivalové kurzy, pořádané samozvanými Speznazčiky všeho druhu. :-)

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.