Malé úvahy o problémech kolem nás

Komentáře k článku

26.12.2005 16:38

Konání dobra

romantik

Dnes jsem v televizi viděla pořad o anglické princezně Dianě (1961 - 1997). Konala dobro, snažila se lidem pomoci, povzbudit je, dát jim naději, že má smysl žít. I v naší společnosti taková činnost má smysl.

Proto by bylo dobré přečíst si zde, kdo něco podobného umí dělat a také dělá v naší zemi. Spíše, než o vyjmenování různých charitativních sbírek, mi jde o jednotlivé konkrétní činy dobrých lidí.

Např.: Kdo někoho vyléčil, kdo udělal a jak někomu radost, kdo zaměstnal člověka, kdo pomohl ubohému, aniž by žádal peněžní nebo jinou odměnu, kdo obnovil něčí víru v lepší budoucnost a jak? Kdo a jak se někoho bezvýznamného zastal ? Kdo použil nadbytek svých finančních prostředků pro vytvoření pracovních míst nebo na ochranu přírody?

Dělají to nezištně?
Framont, 26.12.2005 19:15

Jsem přesvědčen,že většína bohatých nečiní dobré skutky nezištně!Tím samozřejmě ztrácejí na své hodnotě...

Odp: Dělají to nezištně?
pixy, 28.12.2005 9:35

Nikdo nečiní žádné dobré skutky nezištně. Kdybyste četl napřílklad „Nebojte se egoismu“, věděl byste, že všechny naše skutky jsou motivovány nějakými sobeckými pohnutkami. Hmotným ziskem počínaje, přes zvýšování společenského kreditu a snahou o spásu vlastní duše konče. A není na tom nic špatného.

Jen ty méně hmotné motivy nám připadají jaksi ušlechtilejší a tedy kdo o tom méně mluví nahlas (ale o to víc se v tom rochňá v duchu), je lepší a dělá asi lepší dobré skutky... Ale věřte mi: nikdo nedělá nic nezištně - jen je to někdy vidět víc či míň. Ale míra prospěchu nijak nemění kvalitu dobrého skutku, který dotyčný učinil. Ať byly jeho pohnutky jakékoli.

hi
roderick merr, 27.6.2012 14:52

I used to be very pleased to find this internet-site.I wished to thanks to your time for this excellent learn!! I definitely enjoying each little little bit of it and I have you bookmarked to take a look at new stuff you weblog post.raspberry keytones

Odp2: Dělají to nezištně?
roderick merr, 2.8.2012 11:40

I expected to find out more regarding specific information, but not several internet websites may help me out in enlightening me the way that I desired. This left me with various issue, on the other hand just after reading your short article, I really bought a particular answer to all my concerns. You are too cool dude!!!
Denver Transmission Repair
Brighton Used cars
Denver Chiropractic neurologist
plumbing denver

Odp2: Dělají to nezištně?
roderick merr, 7.8.2012 12:33

There are certainly loads of details like that to take into Consideration. That Could Be a great point to Deliver up. I offer the thoughts above as normal, but inspiration Clearly there are questions just like the one you Deliver up the place and very powerful thing Might Be working in good faith Trustworthy. I don-t know if best practices have emerged around issues like that, but I am Certain That is your job Clearly Recognized as a good game. Each boys and girls feel the Influence of only a moment's pleasure, for the rest of Their lives.
[Url = http://pinteresthere.com] buy pinterest followers [/ url]

Odp: Dělají to nezištně?
roderick merr, 4.7.2012 10:29

When I initially commented I clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now each time a comment is added I get four emails with the identical comment. Is there any manner you may remove me from that service? Thanks!
2011 Yamaha WR250F
2012 Yamaha YZ450F
2012 Yamaha WR450F
2012 Husqvarna TE 310
2012 Husqvarna TE 250

Odp: Dělají to nezištně?
pinnu, 17.7.2012 10:29

Thank you so much for providing individuals with an exceptionally special opportunity to read from this web site. It really is so brilliant and also full of a great time for me personally and my office acquaintances to search your web site at a minimum 3 times every week to read through the new things you will have. Of course, I am just usually pleased concerning the sensational information you give. Selected two tips on this page are clearly the most beneficial we've had.
31 day fat loss cure book
seo company in gurgaon
diet solution program
31 day fat loss cure review

Odp: Dělají to nezištně?
roderick merr, 2.8.2012 11:37

Its excellent experience to put someone inside enough interest and subject. I am happy that i uncovered it. I am grateful I took the time to read on past the 1st paragraph. You have got enough to express, and a lot Present. I really hope people REALISE this and look into your web site.

[Url = http://kimmertrans.com/] Denver Transmission Repair [/ url]
[Url = http://frontrangesales.com/] Brighton Used Cars [/ url]
[Url = http://www.integratedhealthdenver.com/] Denver Chiropractic Neurologist [/ url]
[Url = http://www.aaatoday.com/] plumbing denver [/ url]

Ono každy robi dobre skutky, len im...
Seten, 26.12.2005 20:24

Ono každy robi dobre skutky, len im nedavame veľku vahu. Neuvedomujeme si, že len tym, že počkame na niekoho vo vyťahu urobime dobry skutok. No jasne, skutok to neni, ale ak to urobime a dotyčny sa ponahla, tak potom je to podľa mňa dobry skutok.

Odp: Ono každy robi dobre skutky, len im...
roderick merr, 7.8.2012 12:34

After research a few of the blog posts on your website now, and I really like your approach of blogging. I bookmarked it to my bookmark website record and might be checking again soon. Pls try my website as well and let me know what you think.
Your home is valueble for me. Thanks!
buy pinterest followers

A čo matka Tereza?
realista, 26.12.2005 21:55

Je to zaujímavé. Pricezna Dijana činila dobro a hned je tady o tom celý film, pořád se o tom mluví a pořád se lidem masírují hlavy, že vlastně aristokracie je dobrá, protože pricezna Diána, která k ni nesporně patří a činila dobro. Nějak se zapomíná na to, že jí vlastně nic jiného nezbývalo, pokud se nechtěla užírat nudou. Kromě toho neměla vlastně nic jiného na práci. Neměla strach, že ona a její děti nebudou mít na činži, na lékaře, na jídlo ... To se to pak dobře „dělá dobro“! Přitom matka Tereza zasvětila celý život pomoci druhým. Doslova se obětovala. Nebylo to zahánění nudy, nebo nějaké světlé chvilky v obdobích mezi šantěním s milionářským synkem. Neznám na světě jinou osobu, která jen z části dokázala to, co matka Tereza. A nejsou o tom filmy!!! Nějak se to neříká, nepřipomíná!!! A nakonec se na to zapomene!!! Pravda, ona nepatřila k aristokracii!!!

Kdyby bylo cílem ojektivní informování lidí, matka Tereza by byla jistě na prvním místě. Tady se však nějak účelově připomíná nezjištná pomoc princezny Dijány (aniž bych ji chtěl jakkoliv znevažovat, nebo snižovat), aby si lidé zafixovali, že tí „laskaví boháči“ na ně myslí a všemožně jim pomáhají. Myslím, že tady nejde ani o dobro, ani o pomoc, ani o Diánu, ale že je to propagace aristokracie!

Odp: A čo matka Tereza?
Pecuchet, 27.12.2005 16:32

To, co říkáte, je nesmysl. O Matce Tereze bylo natočeno několik dokumentů. Že jste žádný z nich neviděl, je Vaše chyba. Navíc její zásluhy byly oceněny mj. tím, že ji papež Jan Pavel II. blahoslavil. Časem bude pravděpodobně i svatořečena, takže nehrozí, že by se na její odkaz zapomenulo. Co se týče „propagace aristokracie“ mluvíte o tom jako o něčem a priori špatném. Já naopak mám s těmito lidmi (většinou) velmi dobré zkušenosti. Pokud totiž udělá něco špatného „obyčejný“ člověk, je pravděpodobné, že se na to nejpozději za pár desítek let zapomene. Udělá-li chybu šlechtic, je to jeho potomkům „připomínáno“ třeba i za 300 let. Proto se tito lidé cítí mnohem více zavázáni, a to nejen vůči společnosti, ale i vůči svým potomkům (a předkům), a podle toho se také chovají.

Odp2: A čo matka Tereza?
realista, 27.12.2005 18:15

Netvrdím, že o matce Tereze nebyly natočeny žádné filmy. Ani nemíním snižovat dobročinnost princezny Diány. Nelíbí se mi však frekvence kterou se připomínají zásluhy princezny Diány a zásluhy matky Terezy. Na matku Terezu, jakoby se již zapomělo.

Odp: A čo matka Tereza?
romantik, 27.12.2005 23:38

Téma bylo třeba nějak uvést. Princezna Diana osobou konající dobro byla, její aristokratický původ v tom nehrál a nehraje žádnou roli. Naopak, cílem tematu bylo vyjádření obyčejnýchnemajetných i majetných jednotlivců, jak se jim daří něco dobrého pro jiného člověka vykonat. Matka Tereza samozřejmě mezi dobré a vzácné lidi patřila.

Odp2: A čo matka Tereza?
realista, 28.12.2005 12:05

Souhlasím. Každé dobro zaslouží úctu (jistě by se dala rozvíjet debata na téma „co je to dobro“. Nemusí znamenat pro každého to samé). Chtěl jsem jenom ukázat, jak je dobro boháčů okamžitě propagováno v souvislosti s jejich stavem a dobro běžných lidí, kteří mají samotní častokrát nouzi a přesto pomůžou, přesto se rozdělí, je jednoduše opomíjeno. Ano o princezně Dianě se točí filmy, přitom dobročinnost z její strany není žádnou obětí, na rozdíl od matky Terezy a tisíců, možná miliónů chudáků, kteří si odepřou a přesto pomůžou! O těch nejsou filmy, o těch se nemluví, přesto právě ti zaslouží náš obdiv!!! Mám v povaze, vždy se ptát po příčinách nějakého jevu, nějakého stavu. Zkuste se zamyslet, co může být příčinou zmíněného problému. Snaha informovat? NE! To by se mluvilo i o dobročinných chudácích, kteří častokrát samotní řeší problém jak přežít. Co je tedy motivem takhle nevyváženého zpravodajství? Mne z toho vychází propagace aristokracie jako těch, co činí dobro! Nepřu se o to, zda Diana dělala nebo nedělala dobro! Konec konců, měla z čeho a měla kdy. Vím, že za svůj aristokratický původ nemůže a neviním ji z toho, že byla obklopena dostatkem. Avšak její dobročinnost se opravdu asi stala nástrojem propagace. Mluví se o ni porád. O svátcích i mimo ně. O těch ostatních se nemluví. Není to její vina. Je to ale záměr těch, co vlastní masmedia a rozhodují o tom, co se bude točit, co se bude vysílat. Znám několik lidí (není jich moc, ale jsou), kterým by za to, co dělají určitě taky patřilo svatořečení. A nikdo si nedal práci ani jen je vyhledat nebo na ně upozornit. Přitom dobročinnost se u nich neočekává, na rozdíl od manželek prezidentů, politiků, boháčů a aristokracie. Proč se nemluví třeba o tom, jak dělali nebo nedělali doročinnost Šárka Grossová, pani Kalousková nebo Špidlová (přitom její korzování na molu bylo okamžitě předmětem zpravodajství), a tady se dobročinnost OČEKÁVÁ. V tomto smyslu i Diana dělala jenom něco, co se předpokládalo a očekávalo. Nelze tady mluvit o nějaké oběti, i když ona očekávání na rozdíl od jiných (o tom se ale nemluví) naplnila!!! O tom tady mluvím! Skutečná obeť, skutečné odpírání ve snaze pomoci zůstává nepovšimnuté, a naplnění očekávání se lidem předkládá jako oběť, jako cnost, křičí se to do světa, neustále se to opakuje, přízvukuje! Počítá se stím, že člověk je jenom konzument a neklade si otázku proč! Prostě se mu předloží fakt a očekáva se, že jej veme za svůj a nezamyslí se nad nevyvážeností informací, nad jejich pozadím a záměrem.

Odp3: A čo matka Tereza?
ivan, 7.1.2012 8:15

Tak tenhle příspěvek mě unikl, pane Realisto. Velice často mám nepříjemný pocit, že prováděná dobročinnost je pouhé zhodnocování loga a posilování obchodního jména, kdy málokdy ztráta přesáhne výnos.

Odp3: A čo matka Tereza?
Neuvedeno, 9.1.2012 23:10

Stále se u nás zapomíná, že v Anglii existuje anglikánská církev, kde hlavní /papeš/ je anglická královna jako zástupce Boha na zemi. No a Diana už téměř byla božská osoba. Nějaký ten zázrak se dal očekávat.
Dnes můžeme očekávat zázrak my, až po zaplacení církevních restitucí budeme očekávat, že se nám bude dařit lépe.

Odp: A čo matka Tereza?
svetedivse, 11.6.2007 14:54

zajímalo by mě, kolik jste toho dobrého jste vykonal vy, aniž bych vás chtěla jakkoliv znevažovat nebo snižovat. A jen tak mimochodem - o matce Tereze existuje několik dokumentárních snímků. To, že jste je neviděl, neznamená, že nejsou...

Slova Matky Terezy
romantik, 31.12.2005 16:32

Citáty slov Matky Terezy:
„ Tělesné choroby dokážeme vyléčit pomocí medicíny, ale jediným lékem na samotu, zoufalství a beznaděj je láska. Mnozí lidé by dali život za kus chleba, ale mnohem víc je těch, kteří by dali život za trochu lásky.“
„Ta nejvíc dává, která dává s radostí.“

Odp: Slova Matky Terezy
V, 31.12.2005 17:41

A je to pravda.. ještě jak tu lásku najít

Odp2: Slova Matky Terezy
judr lakatoš, 17.1.2006 10:37

Lásku najít otevřeným srdcem. Do bezohlednosti se většinou nikdo nezamiluje.

Odp3: Slova Matky Terezy
romantik, 19.1.2006 22:29

Proč v současné době bezohlednost „slaví úspěchy“ ? Proč „slaví úspěchy“ neslušnost, nečestnost a ignorantství ?

Právě dnes
Lipovan, 23.2.2011 20:33

Zrovna dnes jsem po dlouhých letech prolomil svou neoblomnost vůči žebrákům všeho druhu a pustil groš. Mnohokrát jsem toho mladého cikána hovoriaceho po slovensky potkával před prodejnou Albert. Prodával pohlednice s údajným výdělkem pro dětské domovy. Působí mimořádně komicky, jeho rachitická kostra a šilhající oči jsou prostě k popukání a nikdy jsem si nevšiml, že by prodal jedinou pohlednici. Dneska jsem navštívil Lidl a ukázalo se, že cikán změnil špajz - postával právě tam. Opět nula bodov, občané se upřímně bavili a já taky. Když jsem odcházel s nákupem, cikán právě naříkal před nějakou paničkou se slídivým ódéesáckým ksichtem, jak dnes nikdo nevěří, že opravdu vybírá peníze pro dětské domovy. To už jsem smíchy nevydržel, řekl jsem mu, ať zavře hubu a vezme si desetikorunu z mého vozíku. Předpokládám, že to byl od rána (t.č. zhruba 16:15) jeho jediný výdělek. Dotyčný cikán je nepochybně něco jako Romantik 2: také před sametkou studoval, po sametce studoval a...nikdy nepracoval. :-)

Odp: Právě dnes
iva, 24.2.2011 8:54

A nekeceej-) Já byla asi v r.2004 v Brně s kamoškou na nějaký kurz ohledně Spinninku. Spaly jsem u bráchy v Zabrdovicích nebo tak nějak, ale ráno jsme se přesunuly do centra, kde měla ten seminář. Asi v osm jsem se procházela vylidněnou ulicí centra a vzpomínala na zlaté časy kdy mi bylo sedmnáct a studovala tu, když tu za mnou- Slečno :-) neměla byste pětku na pivo? Trochu mi to polichotilo ale taky jsem se zlekla, protože nikde ani živáčka. Hned jsem začala vytahovat peněženku bylo to něco jako přepadení fakt. Dostal dvacku a málem se mi klaněl, protože v té době to bylo myslim i na pivko no a mi se ulevilo, že dá pokoj. A tak stálo to za to. No není nad to mít radost a pak ji předat někomu druhému. Od té doby jsem myslím nebyla ještě v takové situaci, že bych někomu dala peníz, protože mně žebrání vytáčí, ale tehdy ten synek měl štěstí, že tam nikdo nebyl. Nedala bych fakt i jak takové holky chodí a že na děti tak jim řeknu co stojíte tu i polikliniky běžte žebra před finančák.

Odp2: Právě dnes
iva, 24.2.2011 9:17

Tu dvacku nedostal proto, že bych měla tak naditou peněženku myslím, že to byla jediná větší mince a měla jsem jen zpáteční jízdenku.

Odp3: Právě dnes
Lipovan, 24.2.2011 9:52

Když mluvíš o holkách; zažil jsem někde na Vysočanské situaci, kdy zhruba 25letá hezká holka přišla v mikrosukni a žádala peníze pro nějaké centrum postižených (či jaké to Bémovo osobní konto) a chlapi platili jako vzteklí - určitě každý třetí dal. Já ne, protože tohle je příliš laciný trik. :-)

Odp4: Právě dnes
iva, 24.2.2011 9:56

Nemáte to vy chlapi jednoduché a v květnu ti studenti ..byly doby, kdy mně prostě dostávali a nemohla jsem jim nedat, ale ted už ne ani kluci co umějí udělat pěkné oči nemají šanci. Manžela asi před pěti roky zastavili na rondlu a byla tam i jeho neteř a prostě on měl fakt prázdnou peněženku :-) no tak je to neříkám, že nedostává na pivo, ale zrovna neměl nic tak celkem se cítil blbě, že jim nic nedal.

I only desire to state an thanks to the...
lindaray, 6.1.2012 11:14

I just 'd like to say an incredible thanks to the creator of this publish.Good creativity and the way to represent the full concern.Wising to accomplish even more constructive concepts from your aspect.
diet solution program review
african mango diet

hi
lindaray, 7.1.2012 10:40

I only desire to state an incredible thanks to the publisher of this share.Brilliant creativeness and the way to symbolize the full topic.Wising to gather more useful concepts from your part.
<a href=„http://www.spheralsolar.com/solarfountains.html&#8220;>solar fountain</a>
<a href=„http://www.spheralsolar.com/solargardenlights.html&#8220;>solar garden lights</a>

hi
lindaray, 7.1.2012 10:41

I only desire to state an incredible thanks to the publisher of this share.Brilliant creativeness and the way to symbolize the full topic.Wising to gather more useful concepts from your part.
solar fountain
solar garden lights

Several things in here' haven't...
lindaray, 7.1.2012 13:35

Several things in here' haven't considered before.Thank you for making this type of awesome publish that is really perfectly written.is going to be mentioning lots of buddies relating to this.Maintain blogging.
motocross clothing

Konání dobra. romantik. Nikdy...
ivan, 7.1.2012 15:41

Konání dobra.

romantik.

Nikdy nelžu a jsem pravdomluvný!

Dnes jsem v televizi viděla pořad o anglické princezně Dianě. ?....

.......zdraví prolhaná Jurasoivanič.

Dědeček Hříbeček:
Dědeček Hříbeček, 8.1.2012 16:48

„... Ivane, Ivánku ! Nic jsi nepochopil ! “

Odp: Dědeček Hříbeček:
ivan, 8.1.2012 19:00

Už dlouho myslím na obě možnosti. Možná, že pochopil. Přihořívá ?

Možnosti a Kolja
Dědeček Hříbeček, 9.1.2012 0:02

...možná ... ( -: )
Ale důležitější je, vybrat si hlavně mezi jinými dvěma možnostmi, totiž mezi obecnou politickou „mstou“ a individuálním „soucitem“.

Kolja také nebyl „bolševik“. A „Louka“ také nebyl ani chartista, ani kapitalista. A „hrobník“ nebyl disident. Pouze Loukova matka (= Stela Zázvorková) byla zapšklá nekritická „reakcionářka“ , která své antisocialistické politické stanovisko promítala na malé nevinné dítě ruské národnosti.
A ještě něco: „Nikdo není dokonalý!“ Ale mnozí si o sobě myslí, že dokonalí jsou.

Odp: Možnosti a Kolja
Tlapka, 9.1.2012 11:44

Mezi mstou a soucitem je těžká volba, nejsou další možnosti? Něco jako Mezitím?

Odp2: Možnosti a Kolja
Juras, 9.1.2012 14:33

To je úplně jiná veličina. Jako kdyby ses ptala, jestli není něco mezi těžkou váhou a mrazivou teplotou :-)

Odp3: Možnosti a Kolja
Tlapka, 10.1.2012 14:24

taky se mi zdálo... No a... proč se to potom srovnává nebo volí? Pak se volí každé na vlastní stupnici- žejo

dobro...
otto, 9.1.2012 3:59

Havel daroval miliony na charitativni dobro aj....viz. Wikipedie......diky moc....spi sladce...nezapomeneme...

A
Hříb, 10.1.2012 13:43

A vzal lidem práci a tím i jediné živobytí !

I otroci v otrokářské společnosti měli víc: za práci měli střechu nad hlavou a bezpečí domova, celodenní stravu a nápoje a po práci odpočinek.

Odp: A
Tlapka, 10.1.2012 14:26

V asyláku při soc. dávkách je to podobně, nebo je možno snažít se dostat do blázince tam je to úplně i s denní obsluhou.

Odp2: A
Hříb, 11.1.2012 0:37

...no jo, ale to musí být člověk buď kvalifikovaný blázen, nebo kvalifikovaný psychiatr (psycholog, psychoterapeut), nebo kvalifikovaný zřízenec, který „má svaly a s pacienty umí čáry“. Pokud je někdo pouze kvalifikovaný nezaměstnaný a ještě chudý, tak má smůlu, protože ho za „kvalifikovaného blázna“ kvalifikovaní psychiatři neuznají, a tudíž se do blázince ten nezaměstnaný nedostane.

Odp3: A
Tlapka, 11.1.2012 12:33

To je pravda, kvalifikovat se jako blázen je téměř nemožné. Pak je lepší živit se zločinem a skončit v Base. tam je to taky fajn.

I would like to discover a lot more...
lindaray, 15.1.2012 9:17

I wished to find out more regarding specified subjects, however not several internet websites will help me out in advising me the way that I desired. This kept me with various problem, on the other hand just after looking at your piece of writing, I actually purchased a powerful answer to all my inquiries. You are too cool dude!!!
adult free chat

<a rel=„dofollow“...
roderick merr, 7.4.2012 15:24

I only 'd like to say an thanks to the writer of this publish.Very good resourceful thinking and the way to project the full market.Wising to accomplish a lot more useful ideas from your aspect.
best resume writing services

Nestandardní přežitek ?
Dobro, 8.4.2012 21:12

Zdá se, že mocní tohoto státu považují konání dobra za tzv. nestandardní přežitek, a proto ho nekonají. Čím dál více ubližují těm nejchudším a nejubožejším lidem a ospravedlňují to tím, že tzv. „neschopní chudí lidé“ nemají nárok na jakékoliv i sebemenší finanční prostředky pro svou minimální životní potřebu.

Pod záštitou současných zákonů jsou lidé selektováni na zvyšující se počet chudobou kriticky ohrožených nezaměstnaných lidí na jedné straně, a na druhé straně na hrstku zbohatlíků, kteří už nevědí, za co mají své obrovské finanční příjmy utrácet.

Aby zbohatlíci „KONALI DOBRO“ tak , že by finančně podporovali chudinu a vytvářeli pro ni nová pracovní místa, to je ani nenapadne; oni se chuďasů štítí. To raději odešlou příspěvky na útulky pro psy.

Odp: Nestandardní přežitek ?
Tlapka, 11.4.2012 12:40

Zatím konání dobra není u nás moderní, proč to nevím.

Když někdo skutečně nezištně pomáhá...
Neuvedeno, 8.4.2012 23:13

Když někdo skutečně nezištně pomáhá, tak je to krásná věc. Jenže takový je jen jeden z desetitisíce lidí. Je to smutné, ale je to tak.
Zajisté si to mladé dívky nemyslí, jenže si neuvědomují, že okolo nich je spousta lidí, kteří by rádi udělali z pomoci trvalý vztah. O to jsou pak ženy zhrzenější ve stáří, kdy již o ně není zájem.

Nerozumím,
*, 9.4.2012 23:01

jakou roli v „konání dobra“ mají „mladé dívky“ nebo „zhrzenější ženy ve stáří“ ? Co tím chtěl pan Neuvedeno říci ? Je snad pan Neuvedeno „starším zhrzenějším pánem“, o kterého přestaly mít mladé dívky zájem ? ( -: )

Odp: Když někdo skutečně nezištně pomáhá...
Tlapka, 11.4.2012 12:30

Já žádnou zhrzenou neznám, ani mladou ani starou. Vy jich znáte hodně?

Odp2: Když někdo skutečně nezištně pomáhá...
Zákys, 13.8.2012 18:49

Seděla v kavárně za stolem stará paní
a toužila po milování...
Čas dávno ztrávil vášně mládí
a její tvář voní jen vzpomínkami....
Však poryv větru co někdy zašumí ji v těle
nenechá nikoho čekat bez naděje!!!

Kristus nezemřel u Stalingradu. Chodí mezi námi... paní! Dobrou noc.
.

Odp3: Když někdo skutečně nezištně pomáhá...
Tlapka, 17.8.2012 12:46

Mám otázky dvě:
1. Jak to dopadlo s tou paní- dočkala se?
2. Jakou má pan Kristus majlovou adresu?
Věřím, že mi to zjistíte, pokud to nevíte už teď :-)

Odp4: Když někdo skutečně nezištně pomáhá...
Vlastimil Čech, 17.8.2012 13:52

Slečno, Vy byste chtěla Kristu poslat e-mail? O čem byste mu chtěla napsat?
nějaké přání?
nebo blaho-přání?
zprávu?
dotaz?
pokyn?
rozkaz?

Odp5: Když někdo skutečně nezištně pomáhá...
Tlapka, 17.8.2012 16:36

Samozřejmě blahopřání !!

Odp6: Když někdo skutečně nezištně pomáhá...
Vlastimil Čech, 17.8.2012 20:12

Že by měl svátek? Narozeniny bych myslel má až někdy o Vánocích?... No, jo... my atheisti nevědomí :-(
Nebo se mu narodil nějaký potomek? Máte s tím narozením něco společného právě Vy?
Byl povýšen? Vyznamenán?
K jaké události bude ta gratulace? Tedy pokud Vám pan Zákys dodá Kristovu e-mailovou adresu...

Odp7: Když někdo skutečně nezištně pomáhá...
Tlapka, 20.8.2012 17:59

No to si ještě něco vymyslím, aby jej to potěšilo.

Odp6: Když někdo skutečně nezištně pomáhá...
Zákys, 18.8.2012 0:52

Tady se rozňěžňujete blbými kecy a zatím se ve Svatovítské katedrále chystá megakoncert se dvěma zatím úplně nezlidovělými hity:
Panenko Marie, vyžeň modroprdelníky.
Panenko Marie vyžeň černoprdelníky.
Jistě se najde rocková celebrita v tmavých brýlích, která to kvalitně zazpívá, zatím co namaškařené místní „Pipi punčochaté“ to nad hroby českých králů odhopsají. To těm degenerovaným Rusákům konečně ukážeme jak se dělá Evropa.
Jak jsem koupil, tak prodávám….
Už jsem vám jednou doporučil Noc v Lucenburské zahradě od Rémy de Gourmonta. Po začtení se vás rychle přejde chuť Kristu pouze mailovat. Na závěr by jste se potom měla pomodlit Rouhavý růženec od toho samého autora. Možná pak konečně porozumíte metafoře „Svým rukám nechala závidět, co oči uviděly“.

Odp7: Když někdo skutečně nezištně pomáhá...
Tlapka, 20.8.2012 18:01

To ale s věcí nemá NIC společného. Držte se tematu. Copak by ten majl nebyl aspoň nějaký prospěšný začátek? Nemusím mít hned Všechno.

Dnes dělá nevědomky dobro na základě...
Neuvedeno, 12.4.2012 23:02

Dnes dělá nevědomky dobro na základě požadavku státu prakticky každy v Česku, tedy i důchodci
Vezměte si na příklad naše zdravotnictví. Stále častěji se setkáváme s argumenty vlády, že placenou péči mají mít pouze těžce nemocní. Tedy onkologické nemoci a další vážné nemoci, na příklad dementní atd.
Jenže podíváme-li se na tato tvrzení, tak je zcela zjevné, že takováto argumentace zcela odpovídá Géblsovské teorii, že stokrát tvrzená lež se stává pravdou.
Podívejme se na to, kdo jsou ti vážně onkologicky nemocní, tedy ti, co mají rakovinu.
Je zcela jasné, že jde o lidi, kteří získali rakovinu ze špatného životního prostředí, z práce v chemicky nezdravém prostředí a z kouření.
To co by měly platit fabriky, které produjují toto nezdravé prostředí, zemědělské velkofarmy, které používají pesticidy a herbicidy to mají dne platit občané z nemocenského pojištění. I když většina lidí vůbec nemůže ovlivnit tento stav v Českém státě. I to kouření, mohl stát daleko více omezit, než toto dělal a musí za to také nést svoji zodpovědnost. Prostě stát má sám platit tyto poplatky za nemocného s rakovinou zcela mimo zdravotní pojištění, protože sám za to může, že jí mají.
Občan si platil zdravotní pojištění, aby mu lékař pomohl v jeho neznalosti zachování zdraví no a najednou teď si prý toto může dát za klobouk a bude se z toho platit to co stát zcela zanedbal. Tedy ochranu občana před nezdravými vlivy průmyslu a zemědělství.
To samé platí i dalších vážných nemocech, tedy na příklad o dementních lidech.
Jestli zdravotnictví stále léčí tak, že ani občana neinformuje, že má při antibiotikách brát B komplex a B12 a ještě umožní, aby se do Česka dostala nemoc šílených krav, tak by měl taktéž tyto dementní občany léčit ze státních peněz a né z nemocenského pojištění. Takto bychom mohli pokračovat i o dalších vážných nemocech.

Placení za onkologickou péči má ještě...
Neuvedeno, 13.4.2012 9:41

Placení za onkologickou péči má ještě jeden základní problém. Zde je většina onkologických léků pravděpodobně zcela předražených. Naše zdravotnictví by takové léky nikdy kupovat nemělo, protože na ně nemá. Leckdy jde zřejmě o velice dobře placená placeba. Všechno toto kupování předražených léků se provádí z důvodů monopolu moci atomových velmocí v rámci Nato. Tímto způsobem se vytunelovává celý fond nemocenského pojištění v Česku na základě různých příspěvků do volební kampaně vládní garnitůry. Přitom jediný výsledek je ten, že tito nemocní rakovinou přežijí o jeden, či dva roky déle v zoufalém zdravotním stavu.
Celá situace se dá přirovnat k rozkrádání zlata indiánským náčelníkům v kolumbovské éře výměnou za korálky.

Odp: Placení za onkologickou péči má ještě...
Platfus, 13.4.2012 14:53

No jo, ale snažit se přimět těžce nemocné k společenské zodpovědnosti, tím, že si uvědomí, že jejich další léčba za to snad ani nestojí - to asi taky mnohdy nejde, co?

Odp2: Placení za onkologickou péči má ještě...
Neuvedeno, 13.4.2012 19:52

Jestliže jednomu dáte léčbu za milion, tak ochudíte pět tisíc pacientů o 200 korun, což je třeba léčba antibiotiky. Takže si dovedete představit jak se v budoucnu bude šetřit. Výsledek bude, že tu obyvatelstvo zemře na chlamedie, neb jinou závažnou infekci.

Odp3: Placení za onkologickou péči má ještě...
Platfus, 14.4.2012 0:32

Asi se shodneme, že zrovna tohle nebude ten největší problém ve zdravotnictví. Za sebe mi nevadí ze svého pojištění čas od času přispět někomu na operaci za milion. Pochopitelně pokud to má smysl. I když mi podobný úvahy nejsou blízký, asi je důležitý stanovit si „cenu lidského života“, tak jak se o to snaží ministerstvo. Tenhle článek vyčísluje cenu roku kvalitního života. Zvláštní hodnota z principu nepřevoditelná na cokoliv dalšího, ti starší z nás tady jsou hotoví boháči. Někde jinde jsem ale čet pojednání s optimistickým závěrem, že se i velmi drahá „biologická léčba“ může skoro vyplatit, protože vrací člověka do života, ten je ekonomicky produktivní a přestává být závislý na dávkách.

Odp4: Placení za onkologickou péči má ještě...
Neuvedeno, 14.4.2012 11:09

Aby bylo jasno. Já neodsuzuji léčení rakoviny, naopak si myslím, že je to správné, že se léčí. Jenže odsuzuji, že se léčení zvrhává dnes do tunelování státu. Konečně se dělalo ozařování a bylo leckdy uspěšné a nebylo nákladné. Dále jsou úspěšné způsoby léčení rakoviny a přitom nejsou tak drahé. Jistě léčení do statisíc nákladovosti s tím také souhlasím.

Odp3: Placení za onkologickou péči má ještě...
Neuvedeno, 14.4.2012 8:01

Vzhledem k tomu, že chudé obyvatelstvo nemá těch 200 korun na léky, tak nejde k doktorovi a pak rozšiřuje infekci v autobusech, vlacích a měststské hromadné dopravě. Tím se rozšiřuje tato infekce na všechny obyvatele a celé obyvatelstvo Česka se dožije daleko menší dobu života, než se dožívá dnes. To bude výsledek této nedostupnosti lékaře pro chudé obyvatelstvo. Už dnes se line v městské dopravě takový smrad, který dříve nikdy nebýval. Navíc kupování léku ze západu a z USA má dále za následek klesání kurzu čeké koruny a celkové chudnutí obyvatelstva Česka.
Kromě toho zapomínáme, že i tato lékařská kůra je na onkologii podvázána různými příspěvky pacientů na onkologickou péči, takže k chudšímu pacientu se stejně nedostane. Taktéž zjištění, že někdo je nemocný rakovinou je také různé u různě protekčních pacientů, takže stejně někteří nemocní se této léčby vůbec nedočkají. Zatím co jedni jdou na CT třeba desetkrát za život, jiní umřou bez tohoto zařízení přímo někde v práci.

Odp4: Placení za onkologickou péči má ještě...
Neuvedeno, 14.4.2012 8:13

Už dnes je jasné, že lékárenská a zdravotnická loby chce vytunelovat celou Českou republiku. Je na čase říci naším zaprodaným poslancům ne. Taktéž zdražování platů lékařů ne. Jestli chtějí zvýšit platy tak ať si vycestují do zahraničí. Stejně jsou většině obyvatelstvu na nic, protože na ně nemají peníze. Přibylo jich dvojnásobně oproti roku 89 a všichni jsou nenažraní. Také by se mělo náležitě zdražit zápisné na lékařskou fakultu, když se budou vyučovat u nás lékaři pro celou Evropskou unii a v Česku nezůstane ani noha. Je to jako v té pohádce o Smolíčku pacholíčku s Jeskyňkami.

Odp5: Placení za onkologickou péči má ještě...
Tlapka, 16.4.2012 12:36

Však v plánu je, že léčením se budou zabývat sestry, a bude to lacinější a možná i lepší !

hi
roderick merr, 29.6.2012 14:05

It’s exhausting to seek out knowledgeable folks on this subject, but you sound like you already know what you’re speaking about! Thanks
You must take part in a contest for top-of-the-line blogs on the web. I'll recommend this site!
<a href=„http://community.wholeliving.com/profiles/blogs/buy-raspberry-ketone-raspberry-ketone-diet-reviews&#8220;>Raspberry Ketones</a>

It’s exhausting to seek out...
roderick merr, 29.6.2012 14:07

It’s exhausting to seek out knowledgeable folks on this subject, but you sound like you already know what you’re speaking about! Thanks
You must take part in a contest for top-of-the-line blogs on the web. I'll recommend this site!
Raspberry Ketones

Odp: It’s exhausting to seek out...
Tlapka, 2.7.2012 17:46

Máte pravdu, že žádný dobrý skutek nezůstane neúptrestán.

Odp2: It’s exhausting to seek out...
Zákys, 2.7.2012 20:21

To víte jako tutovku? Nebo jste chtěla napsat že „za každý skutek o kterém jsem si myslela že je skutkem dobrým, jsem byla vždy potrestána“? Nebo jste si jen tak, jak to mezi dámami u „kafíčka“ bývá, plácla? Kalousek tomu říká „plk“. To odkoukal doma? ;-)

Odp3: It’s exhausting to seek out...
Tlapka, 3.7.2012 14:55

napsal to nějaký filozof, moje práce to není. Ale Proto je to dobrý skutek, že ze svého dáváme jinému a kolikrát to dobře nedopadne.

Odp4: It’s exhausting to seek out...
Tlapka, 3.7.2012 14:57
Odp4: It’s exhausting to seek out...
Zákys, 5.7.2012 11:39

A nejhůř je na tom sám Bůh(pokud není záměrně mazochista, což nevím-faráři mluví o jakémsi milosrdenství), když udělá roční bilanci svých dobrých skutků (špatné prý nedělá, i když by mohl-je všemohoucí), tak mu vyjde že maká na nevděčné.
Není tedy dělání dobrých skutků snahou podobat se Bohu? Ano? Ale to je obrovské rouhání. Za to zástupci Boží na Zemi posílali do klatby a na hranici!!! A my z toho máme dokonce státní svátek. Také mám zítra na oběd pečenou husu.

Kdo udělal SVÁTEK z upálení M.J.Husa ?
ˇ, 5.7.2012 21:34

... no přece ten (nebo ti), kteří z jeho upálení měli a mají radost, kteří OSLAVUJÍ (!) upálení mistra Jana Husa. A tito lidé určitě nemohou být lidé dobří ani moudří.

Odp: Kdo udělal SVÁTEK z upálení M.J.Husa ?
Zákys, 6.7.2012 9:05

Kdo to rozhodne? Na Britských listech se dnes, jako skoro každý den, jistý Cvek a ten jak je jeho zvykem meritorně rozhoduje. Už se těším kdy konečně „namíchne“ vesele uvažujícího pana Kadubce a něco peprného se dovíme.
Ale to jsem trochu odbočil. Kdo to rozhodne!!! Já, vy dějiny, TRH, papežská encyklika, bible... Platón, Tomáš Akvinský, Jeremy Betham, Kant, Friedrich Nietzsche?
Svědomí? Čí svědomí? I svědomí je třídní. Není to zbytečná veteš? Pro Boženu Němcovou by to byla zcela smysluplná otázka.
Byl bych rád kdyby taková otázka nebyla vůbec položena.

Odp5: It’s exhausting to seek out...
Tlapka, 10.7.2012 15:35

Zajímá mě, jak je pro Boha rok dlouhý. A jestli si vede účetnictví.

Odp3: It’s exhausting to seek out...
Tlapka, 3.7.2012 15:13

dobrý skutek nezůstane nepotrestán.. na toto rčení je na cz seznamu více než 280 odkazů.

Odp4: It’s exhausting to seek out...
Tlapka, 3.7.2012 15:17
Odp5: It’s exhausting to seek out...
Tlapka, 3.7.2012 15:19

No good deed ever goes unpunished. Na Google je Milion a čtvrt výsledků.

The material is good, the record is...
roderick merr, 2.8.2012 11:38

The material is good, the record is proficient, thought processing is fantastic, hope that I actually can observe this kind of information articles, cheers.
<a rel=„dofollow“ href=„http://kimmertrans.com/&#8220; rel=„nofollow“>Denver Transmission Repair</a>
<a rel=„dofollow“ href=„http://frontrangesales.com/&#8220; rel=„nofollow“>Brighton Used cars</a>
<a rel=„dofollow“ href=„http://www.integratedhealthdenver.com/&#8220; rel=„nofollow“>Denver Chiropractic neurologist</a>
<a rel=„dofollow“ href=„http://www.aaatoday.com/&#8220; rel=„nofollow“>plumbing denver</a>

Romantiku, to co si viděla v televizi...
ivan, 13.2.2013 18:53

Romantiku, to co si viděla v televizi už víme, ale mnohé z nás by zajímalo jaké dobré skutky si udělala v poslední době ty sama. Něco, na co bys mohla být opravdu hrdá abychom tě mohli následovat jako vzor čestnosti a pravdomluvnosti.

Odp: Romantiku, to co si viděla v televizi...
Vlastimil Čech, 14.2.2013 19:34

???? K čemu se to vztahuje? A proč ten rod a způsob ženský????
Co V.Č. uniklo?

Odp2: Romantiku, to co si viděla v televizi...
ivan, 15.2.2013 0:35

Co uteklo? Hned první věta v článku autora Romantik později ronantik, Maková panenka, Paví očko, profesor a spousty jinejch, nakonec tečka- čárka, hvězdička a nyní %. Dovysvětlení následuje v článku a diskusi ,, Legalismus„

Nyní odpvědi na článek.

Ano pokoušel jsem se pomoci jak bylo kdy možné. Dlouhodobě se starám a pomáhám beznohé vdově Evě, vlastně jsem už splynul s její domácností. Před jejím vyhazovem na ulici jsem zaplatil její barák a zůstal tam i bydet, dříve jsem byl nájemníkem jejího manžela, ale po jeho smrti by ji bývalo jeho příbuzenstvo vyhodilo na ulici. Chtěli podíly z dědictví které Eva nemohla vyplatit. Nebylo z čeho.

Léčení.
Lidi léčit neumím, ale celkem jistě jsem zachránil před utracením nebo uhynutím hodně zvířat zaplacením jejich léčení, o jiná jsem se , věřím, dobře staral. Jedním z nejdražších a časově nejnáročnějších byl vesnický kocour Lojza jejož léčba otravy trvala asi šest týdnů, kdy jsem s ním jezdil deně!..do třicet kilometrů dalekých Horoměřic na kliniku k MVDr. Herčíkovi. Povedlo se, ale koukali na mně jako na ,,blázna“, dobré bylo, že asi po dvou týdnech už mě tam nenechali stát fronty a brali nás přednostně. Léčba stála spousty tisíc a veškerý volný čas po dobu léčení. Mezitím jsem přivedl domu vyhoznou psí slečnu (černošku) mezi už dva psí kluky (taky černochy) po kastraci ryche zdomácněla, ale než se kocour vrátil z jarních toulek, tak už ho nepustila zpátky na zahradu. Neznala ho. Jinak kocour spal s obouma psama na jedný hromadě, kolikrát hlava přes hlavu. Dneska už je celkem jistě v pánu.

Pracovní místa.

Nebudu popisovat co už mnozí znají a rovnou k věci. Když jsem se vyhrabal z hoven bezdomovectví kdy jsem bydlel a spal tři léta, ale taky tři zimy! .. v ,,truhlárně,, na zemi, tak začali chodit první lidi, které jsem měl já sám za milionáře o práci. Časem jsme otevřeli druhou směnu. Za dobu trvání ,, truhlárny,, strojní zpracování dřeva,, provozem prošlo asi šedesát většinou starších lidí povětšinou do penze. Přirozený úbytek jsme už nenahrazovali, v současnosti nás zůstalo pět dědků taky na dožití. Nejmladší je brácha 57 let.

V současnoti podporuju paní, družku bez příjmů, beznadějného alkoholika, bývalého horníka v sousední vesnici, která u něho bydlí v domě bez elektriky půjčkama na věčné splátky. Týden po jeho důchodu nemaj co do huby. Ta se snaží si něco najít, ale při jejím věku a ,,kráse " nemá šanci. Vlastně taky bezdomovec, sice se střechou nad hlavou, ale možná by jí bylo venku líp.


V zimě krmím ptáčky. ;-)

Pokračování na článku Legalismus.

Odp3: Romantiku, to co si viděla v televizi...
Vlastimil Čech, 15.2.2013 10:06

Nu, ale nemohl to být jen překlep? „Viděl-viděla“ jediné písmenko... jsem si jist, že mi také unikla spousta překlepů a nejsem si jist, zda jsem se nepřeklepnul i v písmenku, které by mohlo vyvolati ženský dojem... ( Dovedete si představit, jak by V.Č. vypadal v ženské podobě? :-) :-) )
Nu, ale o Vás, pane Ivane je nutno říci, že jste- bráno v potaz co jste napsal- PAŠÁK!
Nu, když nad tím tak uvažuji, pan % se projevuje jako povaha docela jemná, opravdu... snad jsem neurazil jeho mužství- tedy je-li mužem...
Na druhou stranu: záleží na tom, jaká je naše skutečná identita? Chce- li se někdo skrývat, aby o to volněji se mohl projevovati a svým názorem naši debatu obohacovat beze strachu, svou osobu neuváděti může být pouhou opatrností... mne to neuráží pokud se vyjadřuje k předmětu debaty slušně..

Odp3: Romantiku, to co si viděla v televizi...
ivana Kozárová, 15.2.2013 13:47

Vím,jak se okolí podivuje,když jeden sbírá opuštěná zvířata a pak je nechá léčit....Kolikrát se mi to stalo doslova,že pes vylétl ze dveří osobního auta a nevěděl kudy kam.Prostě jsem se k tomu nachomejtla a když se jeden u toho nachomejtne,musí učinit rozhodnutí na hodně let dopředu. Bez dovolených atp.A navíc po čase je takový jedinec skoro za blázna....A nelituju času ani prostředků pro moje zvířata a nemyslím si,že to byla ztráta,pro mě to byl přínos.Vydalo by to na knížku a nebyla by tenká.Bezdomovectví může potkat každého člověka.Kde to je adresné,pomůžu. Časem se ukáže,jaký to má smysl. A i když to někdy smysl skoro nemá,má to cenu samo o sobě. Jen tak. Nejlepší věci na světě jsou ty,co mají cenu samy o sobě.Radovat se z toho,že člověk něco udělá jen tak.Prostě pro radost:-)Když na tohle nezbývá čas,je život smutnej...

Odp4: Romantiku, to co si viděla v televizi...
Zákys, 15.2.2013 15:36

Smutné je když „člověk“ (pro mě lidská zrůda) utíká na veterinu s nalezeným pejskem a štítivě při tom obchází ležícího člověka (žebrotu, jak napsala jedna opočlověk).
Na vlastní uši jsem jako pětiletý klučík slyšel u jednoho kováře, kde jsem očumoval kování koní z úst jednoho sedláka, Syrovátka se jmenoval, „zastavila mně Marková a chtěla kousek másla pro fagany, že to odpracuje ve žňa. Máslo mám, řekl jsem ji, ale na boty“(a myslel si žebroto), a při tom se chechtal své vtipnosti. Řupoň. Združstevnění za další tři roky bylo příslovečnými Božími mlýny, myslel jsem si později, když jsem nabíral rozumu.

Odp5: Romantiku, to co si viděla v televizi...
ivana Kozárová, 15.2.2013 15:56

Vyslovil jste takto i moje pocity.U nás je jeden kluk,co celej život jezdi s popelářským vozem. Rozumu moc nepobral,ale má ho dost na to,aby se sám živil. Tolik opovržení vůči němu,tolik despektu vůči člověku,který uklízí veřejný svinstvo,kolikrát se pořeže i přes rukavici... A když přes ulici hodně nahlas pozdraví,dělají,že neslyší.On je aristokrat a zdraví lůzu.Svoji mámu nosil posledních pár let doslova na rukou,do domova důchodců ji nedal ani když přestala chodit.Veřejnost to nijak neoceňovala,i když se o tom vědělo.Myslím,že lidi v podvědomí závidějí a nenávidějí tuhle dětskou otevřenost,přímost a dobrotu.Jednou taky pohladil psa za plotem a ruku mu zachránila popelářská rukavice,i tak tam měl štychy...Soudím,že těm,kdo se mu posmívají,se stane něco podobnýho,Boží mlejny taky zamelou...

Odp5: Romantiku, to co si viděla v televizi...
ivan, 15.2.2013 20:06

Můj dotaz.

Bylo by veselejší kdyby někdo štítivě obešel ležícího člověka kdyby šel třeba do divadla, knihovny, nebo do hospody jen tak si zachlastat a zašukat do bordelu?

Byl pes příčinnou souvislostí, nebo je účelově zdůrazňován jako protiklad situace? Nezlob se na mně, ale je to citová manipulace.

Stal se z křupanskýho idiota a hulváta Syrovátky po zamletí božích mlýnů lepší člověk, nebo z něj byl i nadále křupanský idiot, hulvát a zrůda JZD ák ?

Co pan Marek? Toho se zájem o své fagany netýkal, nebo to byl stejný idiot jako pan Syrovátka navíc netáhlo?

Jak to, že se neustále válíš v knihách, míto toho abys činil dobro někde v eldéence nebo v Naději a nabyté vědomosti nenechal zplanět, když už víš co je správné a zkvalitnil o ně život jinému.

Proč se kritizují lidé kteří pomáhají, ale ne na tom správném místě podle těch kteří nikdy nepomohli nikomu krom teorie keců. (obecně)

Nechápu.

Iv.

Odp6: Romantiku, to co si viděla v televizi...
ivana Kozárová, 16.2.2013 14:18

Je zajímavý sledovat,jak se mužskej rozum liší od ženského. Vždycky hledám spojující nitky,abych se zbytečně nedostala do konfliktu. Vy mi Ivane pomáháte k bojovnosti,která je třeba- ne aby člověk vyhrál,ale aby se víc zamyslel nad tím,co vlastně sám chce. Párkrát se mi v životě podařilo dát lidi dohromady,ale asi jsem nedávala dost dobře pozor na to,kdy jsem se podílela na jejich rozdělování. Vaše otázky nutí k zamýšlení a za to dík:-)Ta poslední - proč jsou kritizováni lidé,kteří pomáhají jinak,než by měli dle jistých kritiků --- to možná vím.Opakuje se to v mém životě až podezřele často.Když už mám pocit,že vše je na dobré cestě a stav se začíná trvale lepšit - např. stav nějakého geronta,vyvstane náhle absolutně redundantní neukojená potřeba,která se přesune nad jakýkoliv existenční problém.Lidi chtějí být šťastní podle svého. A mají vám za zlé,že jste neuhodli jak by si to představovali. Když se zeptáte,jak by si to představovali,řeknou,že sami přesně neví,ale t a k h l e neee...Ten,kdo pomáhá,disponuje odvahou okamžitě se rozhodnout a vskutku to učiní.Tuším,že právě tato schopnost se rozhodnout a jednat je trnem v oku teoretických reformátorů.Oni by se rozhodli líp.....Ale jelikož se nerozhodli k ničemu,vadí jim to vaše rozhodnutí.Když Mařka Magdaléna rozbila alabastrovou nádobku s pravým nardem - a tak vyplejtvala všechny rodinné úspory - a vylila to Ježíšovi na hlavu,reptali mnozí šetrní učedlníci,proč se to neprodalo a nedalo chudým.....Holt Mařka udělala,co cítila,že měla udělat a dodneška se o tom ví,právě jako i o šetrnosti lidumilných učedlníků;-)Jsem šťastná,že existujou lidi,co se rozhodnou hned,je ouplně jedno,zda ve prospěch pejska či bližního svého,dvakrát dává kdo rychle dává,právě když je to třeba.A kdo jak o tom soudí,jest mi fuk.Každý posléze obdrží to,co sám rozsévá.....

Odp7: Romantiku, to co si viděla v televizi...
ivan, 16.2.2013 23:06

Není to jednoznačný rozdíl, ale většinové jednání obou pohlaví bych řekl , že ano.

Ženský mozek funguje strukturovaně jinak než ten náš. Žena dokáže okřikovat dítě, že nemá strkat hřebíky do zásuvek, žehlit, hasit hořící barák a ještě se bavit s kamarádkou o snové dovolené s prožitým románkem, to vše současně, mnohdy bez rozlišení postoupnosti úkolů.

Tomu mužskému se samy seřadí prioryty a odbourává je podle důležitosti. Okřikne dítě, uhasí počátek požáru na žehlení se vykašle a na prošlou dovolenou si vůbec nevzpomne. Nezapadá vůbec do sousledností úkolů.

Znám z domova.

,,Je potřeba koupit nějakou zaleninu!

Přinesu odněkud nějakou zeleninu.

,,Já myslela tu jinou z Penny, minule byla taková dobrá.

Tahleta je taky dobrá, co na ní vidíš, vypadá čerstvě.

,,Bylo by potřeba taky nějaký brambory!

Ještě máme, podle mě vydrží ještě na dva týdny.

,, Taky by se mohla koupit nějaká konzerva!

Ještě jsme nesnědly ty od minule, je jich tam víc a víc co s nima?

Napětí v jejím hlase stoupá.

,,Taky bych se ráda podívala na novou troubu, zdá se mě, že tahleta už nějak špatně hřeje a je nemoderní.

Bydlíme na konci rozvodu a je tu kolísavé napětí, nebde tady pokaždé stejně hřát ani ta nová, navíc na nastavení těhletěch sraček potřebuješ pomalu programátora, tu mechanickou nastavím za vteřinu i po tmě. Hřála dvacet let, bude hřát dalších dvacet.

Napětí v hlase stoupá a procitá v něm i beznaděj až plačtivost.

,,Je potřeba koupit Badovi nějaké žrádlo, brzy mu dojde.

Cccc. Toho tam je ještě na dva týdny!


,,Ale já se chci podívat někam do krámu a taky vidět nějaké lidi !!!
Skoro brek.

Kdyby jasně řekla, jsem tu celé dny sama potřebuju si zanakupovat a kouknout se mezi lidi abych tu nezcvokla, tak je všechno jasné na první ránu, naložíme vozejk a jedem. Stejně je potřeba občas navozit zásoby ve velkém, bydlíme v nístě bez obchodu. Vše je jasné a srozumitelné! Její mozek si to ale uloží jako mojí neochotu s ní někam jet pro uspokojení jejích potřeb.

Kdyby věděla jak rád bych ji někam dovezl, aby si zanakupovala a očuměla ty hory zbytečností, hlavně aby nechtěla abych od všeho četl návody a neposuzoval která pračka je lepší když ji stejně nejdem kupovat. Atd, atd. Ona by byla spokojená co jsme toho natahali a já bych za to měl dva týdny klid.


Jenom vědět co znamená!

,,, Je potřeba koupit nějakou zeleninu ,,,!

Ženský častěji jednají a rozhodují se na základě dojmů a okamžitých pocitů i pro záležitosti s dlouhodobou plánovitostí.

Ženský daleko častěji vyhledávají spojence proti někomu, vytvářejí a přeskupují koalice i v nedůležitých záležitostech, kdy je jedno jak dopadnou neboť nejsou důležité nebo se vyřešej samy.

Dlouhodobost mstivosti je u ženských několikanásobná proti chlapům.

Ženy mají větší tendence se zadlužovat s tím, že se vše později nějak vyřeší ale rády jednají v zastoupení svých mužů.

,,Ale miláčku přece jsme to chtěli oba, byl to náš společný nápad.

Ženy daleko čatěji překvapujou (i nemile)

Ženy bývají při rozvodech daleko nemilosrdnější a nevadí jim udělit i poslední ránu, ale nikoliv z milosti ale ze msty.

Ženy jsou si vědomy svojí nižší sexuální potřeby a zdrženlivosti a i v rovnocenném partnerství ji dokáží využívat k dosažení drobných cílů.

Když je někde deset ženkejch, tak jsou mezi nima aspoň dvě proti kterejm jsou všechny.


Měl jsem v práci paní která si našla zaměstnání na kompletaci nějakých kalendářů, s tím, že je to práce v sedě a teple a mezi jinejma ženskejma. Za dva měsíce byla prosit jestli by nemohla zase nastoupit zpátky.

Jak vidíte vy nás?

Odp8: Romantiku, to co si viděla v televizi...
Vlastimil Čech, 17.2.2013 20:45

VYNIKAJÍCÍ postřehy!!! Toto nemá chybu... skvělé... všichni to sice víme, ale takto přesně to popsat... díky.

Odp8: Romantiku, to co si viděla v televizi...
ivana Kozárová, 18.2.2013 10:54

Jste citliví na jakoukoli manipulaci. A stačí podprůměrně inteligentní pěkná slepice a manipulaci nerozeznáte! Dokážete všechno opravit a tak si ženská nekoupí nic nového,dokud se věc nějakým zázrakem nespravitelně nerozbije.Shromažďujete užitečné věci,které vaše žena považuje za krámy a naopak. Jste neuvěřitelně nerozhodní v situacích,kdy jde o všechno a pak je baba dobrá na to,aby to udělala za vás.Pamatujete si všechny domnělé i nedomnělé křivdy a litujete se,co jste všechno vydrželi. Přitom nesnášíte,když vás ženská lituje. Vaše práce a vaše myšlenky a vaše hry jsou na prvním místě. Co má vaše žena v hlavě,vás nezajímá,pokud to není jinej chlap.Od manželky vyžadujete přímočarost chlapa,ale na milence vás vzrušuje její tajemnost.Když je ženská pořádná,vadí vám její přemrštěné nároky na pořádek a považujete ji za slepici. Když je bordelářka,můžete vyletět z kůže.Když je tak akorát,má nepochybně ječivej hlas,nadváhu,blbé kamarádky a sto dalších věcí,které bvy umořily vola.Každá ženská miluje,když věci fungujou,i kdyby byly přilepený žvejkačkou. Zato vy opravujete věci důkladně. Já mám doma spravený secesní křesílko vratovým šroubem a neopovážila jsem se nic namítat ani tomu kusu železa,co mě tlačil do zad,tak jsem si utkala na křeslo tlustý potah. Už to sice není secesní křeslo,ale cosi do vigvamu,nicméně nevadí to nikomu.Jste náramně citliví na své příbuzné,ale příbuzní vaší ženy jsou ještě horší,dokonce i ti,co jsou již po smrti.Když je žena nemocná,působí vám to rozmrzelost.Žárlíte na své syny,kterým jejich matka dala najíst před vámi.Máte vysedělé místo u stolu a když si vám tam někdo sedne,začne boj o investituru.Budete až do smrti vzpomínat na svoji maminku a její lívance,kdyby se vaše žena přetrhla,nikdy to nesvede tak jako maminka.Máte pocit,že vaše žena by měla více rozumět technickým vymoženostem,které používá ve své domácnosti,též by měla více rozumět tomu,jak funguje automobil,vačka,kardanová hřídel,rozdělovač a šoupátko. To jste ochotni zaníceně celé hodiny vykládat.Mnozí však nemáte zájem o podrobnosti anatomie vlastní paní:-(Shrnuto a podtrženo,kdyby nebylo humoru,nebyla by to žádná legrace.Fakt je ale ten,že existují výjimky. Například ženy,co nerady nakupují- mně se dělá v těch velkejch krámech blbě od žaludku a vydržím tam tak dvacet minut.Proto mám doma pod schodama režnej pytel rejže a fůru koření jako základ veškerého vaření. Ať manžel přiveze domů cokoli,jsem za to vděčná.Také jsem ráda,že mě nechává být a už mě tolik nevychovává jako za mlada,- to jsou ty otázky : proč to děláš takhle a ne takto???A pracovní kolektiv z ženskejch je očistec na zemi,jsem váha a nesnáším konflikty a vytváření zájmových skupin. A vztah mezi mužem a ženou může dost dobře korigovat zvíře,které bývá vždy normální:-):-):-)

Odp6: Romantiku, to co si viděla v televizi...
Zákys, 16.2.2013 22:25

Vážený ohone. Ocas je ozdobou i toho posledního „podvraťáka“. Oscar Wilde kdysi napsal „Když je člověk gentleman tak toho ví dost. Když gentleman není, tak všechno co ví, mu není k ničemu“. Když nechápete lapidární věci, s tím nehodlám nic dělat. Nic si z toho nedělejte. Zem to vytáhne!
Ta paní Marková byla vdova a s jejím Jirkou jsem v té době chodil do mateřské školky. Hlídaly nás řádové sestry. Jirka je mým kamarádem dosud. Nikdy jsem mu neřekl, co jsem jednou vyslechl. Ten sedlák Syrovátka měl syna a jeho dcera vystudoval vysokou školu a po promoci se pyšně provdala za významného regionálního funkcionáře KSČ, který byl o 20 let starší. Ta adaptace nové vrchnosti… Nechal za sebou tlustou, „mladou“ vdovu.
A co se týká těch čoklů a pod. tak mám tuto zkušenost. Moje žena byla pokladní jedné nadregionální organizace Chovatelů drobného zvířectva. Chodíval jsem občas na schůze výboru a tolik „patologie“ jsem naposledy viděl jen ve fakultní nemocnici na specializovaném oddělení. Z perských koček a kocourů udělané továrny na prachy. Jo, kapitalismus. Když je poptávka... Také občas sedím u svého kamaráda veterináře když k němu přicházejí „magoři“ se svými nemocnými čtyřnohými náhradami za lidi a on jim ordinuje poslední výkřiky módy. Kamarád je dobrý veterinář, ale u telení krávy za poslední čtyři roky nebyl. „Hodně špíny je u toho“ se nechal slyšet. Na provoz malé plachetnice na Středozemním moři mu psi, kočky a papoušci bohatě stačí.
Také jsem vyženil knírače a měl možnost jej učit. Nosil mi velice rád disk, když jsem si šel zaházet na hřiště. Naučil jsem jej polohu „co dělá panička, když chce pánečka“, také salto z lavičky, a rovněž číst.... a pod. Knírači jsou učenliví. To vzpomínám proto, abych naznačil, že moje zkušenost s drobným zvířectvem nekončí u psích exkrementů na našem sídlišti. A co se týká pomoci... Domnívám se, že společnost, která potřebuje na zamazání svých vin charitu a různé NGOI je falešná společnost. Vám, jak jste několikrát uvedl vyhovuje. Hlavně že nevládnou komunisté.

Odp7: Romantiku, to co si viděla v televizi...
ivan, 17.2.2013 1:51

Vážený pane ohone bych prosil.

Bydlím v osadě, takřka samotě, bez obchodu kde je nás trvale asi 35 lidí. Ve všední den v zimě přes den nepotkáš živáčka. Ten pes který ti tak leží v žaludku je přes den jediným společníkem a možným ochráncem beznohé paní na vozejku, také vdovy, částečně ve funkci asistenčního psa který umí podat drobné předměty. Když o tom tak přemýšlím, tak je opravdu skutečnou náhradou za člověka a to v pravém slova smyslu! Prostě nemůžeš přijít do Lidoservisu a říct ,,zabalte mě jednoho asistenčního a společenského člověka nejlépe ochranářských předpokladů a dohodnout se na ceně a rase, s tím, že o něj bude výživově dobře postráno včetně zdravotní péče. Na rozdíl od tvé ženy které nevadí pobírat plat z uvedených činností od chovatelských spolků a kamaráda který je živnostensky s takovýma činnostma přímo spjatý, s nima nemám nic společného. Věřím, že si ho za to, že se zabývá léčením papoušků a koček, přestože mu možná před vratama leží člověk na zemi pořádně vyvětral a přestal si se s takovým odpadem bavit.

Sice blábolíš, ale konečně z tebe vypadlo něco z vlastní hlavy.

Mojí mámu propustili z tehdejší Penicilinky v Roztokách,, později VÚAB (výzkumný ústav antibiotik a biotransformací) pro těhotenství s mým bráchou. Nepochopitelné! Po nástupu do zaměstnání neprošla zdravotní prohlídkou po přestěhování z Chrudimi do sídliště nedostavěných rodinných domků, válečných reparací, tehdy bez vody a elektriky. Na nezkolaudovaný dům nebyl dán uhelný výměr. Tátu držel komouš na vojně 34 měsíců při Korejské krizi a jeho rodinu nechal bez prostředků s těhotnou mámou a malým klukem takřka na poli v rozestavěném domě v mrazech o naprosté samotě. Jediný náš příjem byl 418,- korun vojenských náhrad mého táty, ale za ty se stejně dalo hovno koupit lístky nelístky nárok nenárok, prostě nebylo! Odchod! Nechápal jsem proč máma neustále brečí. Když bylo něco k žrádlu, tak nebylo na čem uvařit. Pamatuju jak nám v kuchyni zmrzla polívka a přimrznul hadr k podlaze. Rudá svině by si život mýho táty klidně vzala, tehdy byly bojové jednotky uvedeny do nejvyšší bojové pohotovosti a předpokládalo se jejich ostré nasazení. Když se táta občas po týdnech na dvě hodiny objevil doma tak jsem se ho bál a nevěděl jak mu mám říkat, bylo to takové divné. Pamatuju si, že přijel ještě s někým na motorce, ale ten vůbec nešel dovnitř přestože bylo nasněžíno. Myslím, že ty roky jsme nakonec přečkali díky rusům, mladým jaderným fyzikům, kteří se začali stěhovat do ubytovny v sousedství když se stavěl VÚJF v Řeži, ale v Roztokách měli ubytovy. Od těch jsme dostávali jídlo a přivezli i nějaké uhlí. Pamatuju na Žeňu Sotonovu která tam byla s maželem, ta prožila Stalingradskou blokádu, ty jsem chodil navštěvovat nejčastěj, vždycky mě vytáhli za ruce rovnou do okna. Ta asi nejlépe chápala naší situaci.

To, co někdo prožil v koncentráku, ale ve společnosti ostatních lidí, jsme s mámou prožili v ČSR v době poválečného jásotu a budování, akorát k nám jaksi nedolehnul.

Dodneska mám doma mírně přetopíno, k žrádlu se vždycky nakonec něco sežene. Kdyby se někdy něco posralo tak bych měl určitě daleko větší strach ze zimy a chladu než z hladu.

Nazdar bazar jdu spát.

Odp8: Romantiku, to co si viděla v televizi...
Zákys, 17.2.2013 11:10

Jen smutně poznamenávám. Můj otec padl na západní frontě jako zahraniční voják. Nejezdil za matkou na motorce, ale v době korejské války visel na stěně ve světnici s černou páskou. Matka v tom jak píšete jenom zlém režimu pomohla svojí prací a láskou, aby její dva kluci vystudovali vysoké školy. Hezky se usmívala a moc pěkně zpívala. Když zemřela, tak ji na hřbitov při křesťanském pohřbu neslo pět synů(mých kamarádů) místních stranických funkcionářů. Ale osobní zkušenost je v jistých souvislostech bezcenná. Interpretovat z ní obecné, třeba i jen regionální události je možné, ale bohužel hloupé. Toto není smířlivá poznámka. Lišíme se reflexí světa.
A co se týká těch psů kteří pomáhají lidem, o těch jsem se ani náhodou nezmiňoval. To přece každý, kdo není nositelem těch epitet kterými se vás snažím ocenit, musí poznat.

Odp9: Romantiku, to co si viděla v televizi...
ivan, 17.2.2013 16:44

Úctu panu otci.

Jistě padl za svoje přesvědčení a z vlastního rozhodnutí a ne za něčí ideologii z donucení. Předpokládám.

Už jsem tu stokrát vysvětloval, že mám současný politický systém za špatný, ale nevidím cestu bez nového předefinování úlohy státu a způsobu jeho správy.

Asi ti naskočí husí kůže, ale byl bych pro oligarchii ve smyslu politickém, i když přiznávám, že komunismus má její mnohé prvky, ale oligarchie neřídí její nejspodnější patro a nechává prostor pro vlastní rozhodování.

Nakonec oligarchií v naší minulosti byla vláda třiceti- vláda stavů.

Nedávno jsem si uvědomil, že je stejným způsobem řízena a spravována katolická církev už od doby Constantina po konsilu v r. 324, tedy skoro 1700 let aniž by se kdy zhroutila. Není řízena politickými cíly, které se často mění, ale svojí ústavou - dogmatem o kterém se nediskutuje. Principem je kontinuita zodpovědnosti.

Demokracie je dobrá tak do úrovně městského státu kde je pod kontrolou špiček vidlí občanů. Těma taky není každý. Občané a Plebs, volitelé a nevolitelé. Navíc bez ostrakizace je nesmyslná.
Sama o sobě je líná, slepá, promiskuitní, korumpovatelná, nenese žádnou zodpovědnost, umí měnit svoje podoby podle potřeb, neumí odstranit svoje vlastní chyby a napravovat je. Je rejdištěm zájmů. Prostě na hovno. Nakonec i Platon ji nejdříve zavrhl jako špatnou.

Něco jakoby měl každý cestující v autobuse vlastní volant.

Nejsem naivní abych si myslel, že se kdy něco změní, ale až budu skákat do hrobu, tak zavolím komunisty jen tak z poťouchlé zlomyslnosti aby si jich nenapravitení pořádně užili. ;-)

Odp10: Romantiku, to co si viděla v televizi...
ivana Kozárová, 18.2.2013 12:31

Můj děda z maminčiny strany bojoval na Piavě,bratři mojí babičky bojovali u Stalingradu,táta odzbrojoval Schörnerovu armádu a jsem ráda,že nikdo z nich teď už nedělá bilanci proč to všechno...Jen proto,aby mohla vzniknout n e s o u m ě ř i t e l n o s t,jak o ní píše pan Keller...To,co po každým z nás zbyde,je radost,kterou jsme prožili tady na této Zemi s někým,kdo s námi byl rád.A kdo byl rád,že tedˇ,právě v tomhle okamžiku,jsme tady spolu.Koukám,že naši předkové,o kterých si tady píšeme,o něco usilovali. Nezávisle na tom,kdo z jejich snah jen kořistil,ti lidé nežili zbytečně.Jejich dary se ale opovrhlo.Někteří dali svoje životy a jsou ztělesněným špatným svědomím generace následující.Sestry Boromejky v klášteře,kam jsem jako dítě chodila,nechaly v časoprostoru jen to dobré,po jejich odchodu zůstaly zaplevelené pozemky a zaplevelená srdce bláznů.O sestře Janě nikdo nevěděl,že schovávala Haničku ze statku,aby nemusela do transportu...Všichni aktéři tohoto příběhu jsou dávno mrtví,ale něco přece po nich zůstalo.Ta radost.

Odp3: Romantiku, to co si viděla v televizi...
ivan, 7.1.2017 0:11

Ivano, tady je ten kocour Lojza co jsme o něm hovořili ,, Ve Vondruškovi ".

Odp4: Romantiku, to co si viděla v televizi...
ivana Kozárová, 7.1.2017 8:52

hola hola,vzpomínám na všechny kocoury,co jsou v Pánu a nelituju času,co jim člověk věnoval.... Je to galerie mrznoucích kožíšků,tlapek,co doběhaly,věčného předení,co nikdy nepřestane.Dávají nám víc,než my jim. My,lidé,jim nechceme rozumět a nemáme zájem je opravdu poznat. Když nás přestanou bavit svojí roztomilostí a něco najednou potřebujou,děláme,že je neznáme..... A tak jsem ráda za spřízněné dvojnožce,kteří se jejich přátelství nezříkají a cítí zodpovědnost za život. Za Život. Protože živořit umí každej,třeba vzdělanej,bohatej a nevím jakej intelektuál. Kdo nepoznal psí a kočičí smečku,přišel o kus kvalitního života. To je jen můj názor a nikomu ho nevnucuju. U nás mrazy jen to praští a kočičáci,co bydlí po sklepích,jsou pěkně zmazaní. Mají to těžší a těžší,lidi si dělají skleněný okýnka. Ach jo.

Odp5: Romantiku, to co si viděla v televizi...
ivan, 7.1.2017 21:48

Zase mě ulítla odpověď. Oba články jsem četl už ráno, jenom jsem nebyl schopen na ně odpovědět.

Jedu v režimu pouhých sebezáchovných funkcí.

CHOPN + Perniciosní anemie + pořádná chřipajzna je skoro definice smrti.

CHOPN je neléčitelná jistota a já už přežívám průměrnou dobu dožití.

Mě by pomohl dýchací systém ptáků který je násobně X efektivnější. Dýchací systém savců má účinnost parního stroje vytápěného špatným uhlím.
Jako savci jsme tu teprve od včera, jsme teprve první verzí v několika druhových experimentů. Dynosauři a s nimi i ptáci tu žili o stovky milionů let dříve. Jejich dýchací systém dokáže spolehlivě pracovat v řídkém vzduchu na plný výkon v 35 000 ft, a šedesátistupňovém mrazu celé hodiny. Při přeletu vysokých hor dokáží spálit takřka 2/3 svojí hmotnosti bez zastavení.

Tomu říkám úspěch evoluce! Iv.


Neztrať se !!!!

Odp6: Romantiku, to co si viděla v televizi...
ivana Kozárová, 8.1.2017 19:08

Žádný takový. Silnej kus musí vydržet,i kdyby na chleba nebylo.Silnej kus vydrží s minimálníma hodnotama hemoglobinu a tudíž i kyslíku v krvi.Koukněme třeba na Tibeťany na náhorních plošinách vysoko ve velehorách!!! A to se ještě zřeknou lovu ryb v posvátném jezeře. A vydržej. Je třeba chodit na slunce,jakmile vysvitne,vysunout pomyslné anténky a sosat energii z Lampy. A při tom roztahovat prstíky na rukou a mnout si plovací blány!!! A tulit se k Budovi... Dnes u nás byl v oudolí tak špatnej vzduch,že dosahoval až do lesa bývalého vojenského prostoru. Nedalo se dýchat,zhnuseně jsem jela domů ještě než se začalo stmívat.Viselo to jako příkrov nad Vimperkem. To je to lokální topení za mrazu v chalupách. Hezké byly ledy v potoce a havraní stopy. Moje lyžkoběžky už melou z posledního,ale jsem na ně zvyklá a jiné nechci. Morčákovi jsem natrhala různé tenké větvičky,tak ochutnával. Kůň si kopytem rozbíjí led na potoce,aby se napil. Má fousy z jinovatky. Poooooozdrav ze Šumavy!'!!!!

Odp7: Romantiku, to co si viděla v televizi...
Vlastimil Čech, 9.1.2017 8:22

Silnej kus vydrží s minimálníma hodnotama hemoglobinu a tudíž i kyslíku v krvi.Koukněme třeba na Tibeťany na náhorních plošinách vysoko ve velehorách!!!

Obávám se, že se mýlíte, paní učitelko. Právě velmi vysoký počet červených krvinek a tedy také velké množství haemoglobinu umožňuje horalům (tedy Tibeťanům) plně pracovat v podmínkách nízkého obsahu kyslíku -navíc v řídkém vzduchu. Právě to z nich dělá ony Vaše silné kusy
-----------
Věc jde tak daleko, že při jakémsi fotbalovém utkání konaném v indické nížině, museli být fotbalisté z velehor z hřiště po kolapsu odneseni a byli prý balonem indické armády, pro jejich záchranu, vyneseni do výše, kde se jim ulevilo.
Sám už nevím, kde jsem o té historce slyšel a její pravdivost tedy obhajovat nebudu.
Snad je větší počet erytrocytů příčinou hustější krve? Nebo se horalé zhroutili z hyperoxydace? Těžko říci. Ovšem pokud jsem slyšel, je Indie a její velkoměsta zejména, místem neobyčejně silného a odporného zápachu. I to by mohlo být příčinou kolapsu lidiček zvyklých na čistý horský vzduch... Těžko soudit, v Bombaji ani ve Váránasí jsem nebyl, vody z Gangy neochutnal...

Odp8: Romantiku, to co si viděla v televizi...
ivana Kozárová, 9.1.2017 17:33

Milý pane Čechu,neodvažovala bych se hlásat nepodložená fakta. Takzvaná Tibetská mutace je mezi hematology známá. Jedná se o to, že v krvi mají Tibeťané přítomný gen,který kóduje zvláštní protein,ovlivňující aerobní a anaerobní metabolismus.Dalších několik genů pak u nich způsobuje,že ačkoliv mají v krvi nižší hladinu kyslíku,přesto netrpí hypoxií. Překvapivě mají Tibe´tané méně červenýách krvinek a nižší hladinu hemoglobinu. To je právě jejich výjimečnost třebas oproti Číňanům. Zdroj : výzkum profesora R. Nielsena,universita Berkeley
Z čeho se horalé hroutili,to nevím,ale asi budete mít pravdu. Jsem zvědavá,co na to Ivan,ten to bude znát z letadla.

Odp9: Romantiku, to co si viděla v televizi...
ivan, 10.1.2017 1:25

Zase jedna odpověď v prdeli ! Chtěl jsem opravit chybku. (Nepoučitelnej vůl)

Částečná pravda, ale napsaná a vysvětlena ve zmizelém.

Za dvanáct hodin má Aťa funus a já zítra Vojenskou ve Střešovicích, asi taky funus. Asi se to zase celé utrhlo, čočka vidí ostře, ale oko bolí, zalejvá se krví a slábne. To zakalené získává světelnou dominanci, třeba ho někdy ještě rozsvítěj. Uvdíme jestli uvidíme.

Iv.

Odp9: Romantiku, to co si viděla v televizi...
Vlastimil Čech, 10.1.2017 7:59

Aha, tedy děkuji za poučení.
Silné kusy jsou ti zmutovaní, mají extra gen.

Odp8: Romantiku, to co si viděla v televizi...
ivan, 10.1.2017 0:39

Už se mě zase samovolně vymazal celý popis stavu souvislostí a příčin.

Je to jako když si vás jedou rozporcovat tři žraloci sto kiláků od břehu.

Jediná šance je všechny je sežrat a doplavat to. :-)

Iv.

Odp9: Romantiku, to co si viděla v televizi...
Vlastimil Čech, 10.1.2017 7:55

Držím Vám všechny palce, pane Ivane!

Odp10: Romantiku, to co si viděla v televizi...
ivan, 11.1.2017 1:29

Dneska jsem se konečně trochu rozdejchal. - úleva a po asi 10 dnech i drobné odpočinutí. Ráno mám ty Střešovice ale zatím - 15 C se příliš nehodí pro oko po zákroku. Díky, díky, jsem rád, že na mě někdo myslí. Jsem v klidu a i trochu odpočatý, připravený na všechno. Považuju si toho.

Myslím,že je to malinko jinak než psala Ivana,ale je to pouze internetový zdroj. Ten gen podle tohoto článku působí asi jako oboustraný tlumič.

Já jsem našel něco k věci pod heslem

Hemoglobin Tibeťanů. Možná ,ž eje to článek z kterého čerpala Ivana, jenom malinko jinak pochopený + drobné opravičky které mám taky když nemám před očima předlohu.

Jsetli už budu něco vědět, tak po krtkém odpočinku to bude tady.

Iv.

Odp11: Romantiku, to co si viděla v televizi...
ivan, 11.1.2017 1:31

Oboum děkuju! Iv.

Odp9: Romantiku, to co si viděla v televizi...
ivana Kozárová, 10.1.2017 20:58

Dneska jsem si ráno zapsala do deníčku větu Uvidím,jestli uvidím. Kuchali mi oko pro banalitu,něco jako ječné zrno,umyla jsem to dneska ve studánce svatýho Jána. Kortikoidová mast mi z dolního víčka udělala rosol. Vaše oči ať viděj ! zejtra to pojedu povědět svatýmu Jánu a vyřídit vodičce. Taky velikýmu stromu,králi smrků,co mu vichr upicnul korunu,ale už má čtyři náhradní vršky. Takhle to probíhá u silnejch kusů. Moc Nejvyššího ať nad vámi spočine a vytrvává.

Odp10: Romantiku, to co si viděla v televizi...
ivan, 11.1.2017 1:06

I siný kusy tvořej geologické vrstvy.

Jsem racionalista , ale ne posmívač.

Milé, díky.!

Odp11: Romantiku, to co si viděla v televizi...
ivan, 12.1.2017 2:06

Ivano a pane Čechu, to držení palců a prosby stromům a vodě v Jánu asi pomohly. Přes bolestivost celé půlky hlavy se zdá primáři celkový pooperační stav (4X repete) celkem uspokojivý, nebo mě milosrdně šetří. Přesto, že už verdikt byl , že je sítnice na sračky. No dobrá, beru. Příští kontrola až 4. září. Mám nevyžádaný příslib, že bychom mohli začít operace druhého oka které zatím vidí pouze světlo, ale jaksi má světelnou dominanci, takže světločivné tyčinky rozhodně něco dávaj. Tím vidícím okem jsem na tablu přečetl i nejspodnější řádku, takže ostrost vidění je dobrá, akorád, že je výrazně slabší, pouze každé oko vidí na stejném pozadí jiné barvy, ale jak mám odzkoušeno a primář mě to potvrdil, že si to mozek sám srovná. Prosba vodě, stromům a držení palců pomohla. :-) Já už jsem byl smířený se vším a vyrovnaně klidný, s tím, že to vezmu bez odporu takové jaké to je. Výsledek kontroly mě docela překvapil (jestli mě milosrdně nelhal) Sice to bude ještě hodně bolet, ale zdá se, že bych mohl zase vidět aspoň na nějakou dobu abych dosloužil Evě a dochoval psa. Až budu mít splníno tak vem zbytek čert! Bez rouhání. Věřil jsem v upřímnost Vašeho přání aby se to povedlo i když sám jsem byl už v klidu a smířený. Tak díky ! 4/9 začíná druhý poločas. Do té doby si rád vystačím i s jedním.

Děkuju!

Iv.

Odp12: Romantiku, to co si viděla v televizi...
ivana Kozárová, 13.1.2017 12:11

Devátého ledna jsem byla na očním a drobek mi pan doktor,kterýmu věřím,rozkuchnul dolní víčko na levým oku a něco mi do oka namazal,napsala jsem si ten den do deníčku uvidím,jestli uvidím,jen tak z hecu. A vzápětí čtu tuhle větu na Svíci. Od tý doby denně jezdím ke Králi smrků,co má kamarádku břízku nalomenou . Král slyší všechno. Teď se ohýbá ve vichru,co tady sviští. Padají krupky,je plus dva a je smíchanej sníh,ten je nejhorší,chvílema to jakoby drhne,když to jeden při sjezdu nečeká. Taky sněhové jazyky,někde metr sněhu a jinde kamení. V oudolí Johannestaal je skála,na který je vytesanej ten nápis,objevila jsem ji zanedlouho potom,co jsem se sem přistěhovala. Je to od civilizace tak akorát ten kousek,aby tady neprudili turisté automobilisté. Je to oudolí s potokem,zvaným Brložský,odkud město bere pitnou vodu. Ovšem jsou tu louky s prameny vod a jeden takovej je v lese u skály. Bylo to kdysi tady poutní místo a voda léčila oči. Voda má paměť a ví svoje. Kdo všemu rozumí,je divnej a nerozumnej. Jsem ráda,že všemu nerozumím a taky děkuju Králi smrků a vodičce. Je to takové místo,kam srnky chodí pít.....Ivane,dnes doktoři milosrdně nelžou.Nemají to v popisu práce,myslím,že je to dobře,přibývají lidé,kteří by milosrdné lži zcela podlehli;-)Vím,že jste na dobré cestě. Ať nad Vámi moc Nejvyššího bdí a setrvává. Máte spoustu povinností a statečnost k tomu jim dostát a tak se budou dít věci,co se mají stát. Ať oči koukaj jak se patří a ať vidíte jen dobré věci! Zdraví Vás všechny jaga z Vimperka

Odp13: Romantiku, to co si viděla v televizi...
ivan, 15.1.2017 17:43
Odp12: Romantiku, to co si viděla v televizi...
ivan, 14.1.2017 16:16

Zkráceně! Chtěl jsem vidět kudy se Jaga prohání na svých rychlopalných lyžích. Skoro celou noc jsem vyhledával obrázky popř. i s textem.

Mezitím jsem vypral a pověil prádlo. Ráno byla bílá tma a burácivá vichřice, návějě a ucpaná silnice s popadanýma autama v příkopech.

Nakonec všechno nějak dopadlo bez újmy.

Klížej se mi oči, ale nakoupil jsem podle potřeby.

Očekávám re.

Iv.

Odp13: Romantiku, to co si viděla v televizi...
ivana Kozárová, 14.1.2017 17:16

Cestou necestou dnes ve větru,fištících vločkách a obleva k tomu,jen u krav,co budou brzo do sněhu rodit svoje telata. Bývalý vojenský prostor Na Radosti. Je možno shlédnout ten kraj i s opuštěným statkem na klipu Anety Langerové zvaném Tráva. Tam se proháním,ale v zimě. I ten potok tam je. A nedaleko Brložské jezírko. V létě s písečnou pláží. Říční písek tam přináší potok s živou vodou. Taky tam je stulík,takovej malej leknínek. A divočáci. Brložské jezírko je fajn,přístupné tak leda pro šílené kolisty co hledaj kešky. Jinak tam lze dojít pěšky nebo koňmo nebo na čtyřkolce na černo a dělat kravál.
Taky mám prádlo na dvorku a vlaje ve vichru. Denně peru psí prádlo pro svého čtyřnožce,aby se mu v koši dobře spalo. Vždycky,když se vykoupu,ještě mu to v té svojí vodě,co si mě pamatuje,vymáchám,- hnedka pozná,že je to čisté a v pelechu si to přerovnává jako vlk. Moje návštěvy,co k nám přicházejí,mají přání,aby v jejich pozdním stáří měli taky takovej čistej košík a soustavnej servis ;-)Ale když měl těžký mládí u zlejch lidí,ať má alespoň spokojený stáříKoukám z okna na náměstí,kašna zasypaná sněhem,pluhy pluží,mlha mlží.
Zámek ve fialovém oparu. Posílám silové pozdravení po všech zmrzlejch vločkách,co vanou směrem k Vám. Ať to přifuní pohodu a ostrozrak. Ráno až na zápraží zakráká vrána a v povětří poštolka a na křoví sýkorka,je to znamení Znamení.Noc snáší svoje křídla a začíná být opravdová zimní tma. Hezkej večer přeju.

Odp14: Romantiku, to co si viděla v televizi...
ivan, 15.1.2017 21:04

Jak jsem psal, že místo odpovědi jsem prohledával okolí Vimperka, tak jsem tato všechna místa navštívil ve fotografii nebo turistickém videu či popisu cesty na tato místa vč. Janovy huti, i jezírka. Na fotu vypadalo spíše jako hodně zanedbané náletem. Písečnou pláž bych tam teda netušil. Jezírko je ve skutečnosti zádržnou nádrží dříve se používající k plavení dřeva. Plavené dřevo je mnohem kvalitněji zpracovatelné po sjednocení vlhkosti, nekroutí se pnutím při pořezu, je jemněji nařezatelné a při plavení v korytách ze sebe vydře kamínky a písek což prospívá uchování doby ostrosti katrových pil pěchových nebo stelitu.

(Tak mimo)

Všechny fotgrafie Voliňky a celého okolí Vimperka byly z letní doby.

U nás není ani tak moc sněhu ale po dobu asi tří dnů silný vítr, takže jsou vysoké návěje. Meluzínu v komíně jsem dlouho neslyšel, tím, že jsem topil v kotli. Jestli by lidi rádi zase čistej vzduch , tak bych doporučil se zase vrátit k dobrej kamnům. Kamna na dřevo ale se šamotovou vložkou jsem upravil podle sebe a jedu systém vyhořet, vybrat, a další náplň. Efektivita spalování se proti kotli neuvěřitelně zlepšila, dokonce tak, že odhaduju spotřebu možná na polovinu díky mnohem vyšší spalovací teplotě. Přestože topím uhlím, tak se i proti zplynovacímu ( Atmos C 18 combi ) který potřeboval neustálou obsluhu zlepšila mnohem spalitelnost takže nad komínem i při jasné obloze není vidět ani trocha kouře. Skleněnýma dvířkama je vidět naprosto čistý oheň bez sazivosti asi jako když koukám do akvárka s naprosto čistou vodou. Upravil jsem průchodnosti na spalinovém koši a regulaci horního vzduchu. Co jsem se do nevyhřáté kotelny nalítal regulovat teplotu, prosypávat popel s kterým padalo do žároviště i nespálené uhlí které leckdy pouze ohořelo a zanechávalo šedivý těžký popel a trvale zasekávalo výklopný rošt prý nejmodernější konstrukce + neustálé čištění, závislost na elektrice, zasazená místa až zadechtovaná. po týdnu plná popelnice. To vše asi za sto tsíc i s montáží + cena radiátorů. Takový hop, nebo trop .. !- buď byl podchlazený nebo naopak hrozilo přehřátí kotle.

Mnou upravená kamna, profily odtahů na koši, horní vzduch, vysoká spalovací teplota a výdrž na jedno přiložení asi 12- 15 hodin. !!!.

Časem jsem uměl výměnu asi za 20- 30 minut i s úklidem. Postupně jsem ji běžně zkracoval pod 20 minut. Jak jsem zjišťoval kolik čemu věnovat času a zdokonalil jsem si i přípravu tak to běžně zvládám za 12 minut. komplet. Zbytek je popela má rezavou barvu, zůstává v kusech nebo ve spečetinách podobně jako u koksu. A to všechno pěkně v teple.

Co byl důvod změny?

Letos mě přivezli uhlí sice kusové s minimem mouru ale takřka nespalitelné, kdy jenom ohořelo ale pouze po povrchu. Nějaký elektrárenský šmejd za drahé peníze. Byl jsem šíleně nasranej !!! při představě zimy a Zimy strávené ve vymrzlé kotelně.

V kamnech hořelo žlutořerným sazivým plamenem

Odp15: Romantiku, to co si viděla v televizi...
ivan, 15.1.2017 21:41

Zachráněnej samoodpal při opravě slova žlutořeným plamenem. Uff uff.

Žlutočerným plamenem a zasazelo skleněné dvířka tak, že se musely pokaždé umýt jarovou vodou a ostrou houbou. Příčina byla v úhlu nátoku přisávaného horního vzduchu a nedostatečným profilem špatně navrženým tvarově i průtokově spalinovým košem kde se teplota spalin nekumulovala do žhaného bodu s vyšší teplotou ale byla dělena do dvou menších, sice spolu dávajících průtokový profil, ale vytvářejících chladná místa a tím, obzvláště po zapálení zchlazování horkého odtoku ještě nehořícím chladnějším odtahem který ještě neměl koncentraci pro spalování a unikal v podobě chladného kouře.

Bývalo by stačilo, kdyby se konstruktéři a vývojáři podívali okénkem jak se doopravdy plameny ve volném prostoru chovají, že se vždy silnější plamen ve společném prostoru i nedostatečným profilem odtahu stane dominantním a strhne sebou i studenou část teprve se tvořící spalné směsi zatím tvořící pouze studený kouř a jím se sám ochladí a zhorší se kvalita spalovaného nízkou teplotou.

Nějak jsem si vzpoměl na zmizelý článek ,, Topíme uhlím „ a článek pana Čecha ,, Kotlíky varuji “

Všude teplo, rychlá obsluha, půlka popela, snadná výměna popela i za horka za novou náplň, nezávislost na elektrice a její spotřebě ( nucené odtahy, oběhové čerpadlo, spolehlivost, bezdýmný spalování a uhlí s kterým jsem počítal na letošní zimu vzhledem k datu celkem jistě zbyde i na příští rok i s nutnou rezervou.

Uff. Jdu si dát kafe!

S tím zachráněným úletem to byla klika, takových už jsem zažil !

Iv.

Odp16: Romantiku, to co si viděla v televizi...
ivan, 15.1.2017 22:03

:-) Prodám zplynovací Atmos C cobi nejmodernější konstrukce, měděné roury, oběhové čerpadlo, termostay, radiátory, autoregulační kohouty, ocelové nádrže silnostěnné asi na 1000litrů, směšovače, izolační materiál, a drobná příslušenství, komín Šidl k rozebrání i s nerez nástavcema. Vše zateplené!!! :-)

Poprvé v životě jsem šťastný za mizerné uhlí !!

Iv.

Odp17: Romantiku, to co si viděla v televizi...
ivana Kozárová, 16.1.2017 17:10

Měli jsme kamna Petry,do kterých se naložilo uhlí až ke dvířkám nahoru a tam se založil ohýnek plus lopátka uhlí. Prohořívalo to seshora dolů,z komína se nekouřilo a stačily dva uhláky - neveliké . na 24 hodin příjemného tepla ve dvou obrovských místnostech se stropem vysokým 3,90. Ještě jsme je nezahodili;-) Zlatá kamna,když to srovnám se sousedkou,co má kotel a v kotelně tráví velkou část volného času....

Odp18: Romantiku, to co si viděla v televizi...
ivan, 17.1.2017 1:53

Dneska se mi povedla výměna dohořelého asi za devět minut. Neustále se zdokonaluju. Umím ji provéct v čistotě bez prachu a kouře i s částí žhavého zbytku bezprašně do obyčeného pekáče. Uvědomil jsem si, že prach vzniká sesuvem do plechového kýblu velkým náklonem a rázným sesunutím horkého popela. Kamna na dřevo jsou tvarově přizpůsobena přikládce polen a proto mají i široká dvířka takže popel vybírám upravenou širokou lopatkou tak, že vyberu prochladlý vyhořelý střed z kterého udělám izolační podsádku a na ni vyberu ještě žhavé rohy. při plně tevřených dvířkách a ještě horkých kamnech celý komín tahem funguje jako odsavač nejjemnějšího prachu naprosto dokonale. Skolo horních dvířek bývá občas v rohách lehce přišedlé, ale ne zasazené. Toto řeším suchou cestou namočením hadru bez umělotin do popelného prachu a sklo v několika vteřinách dokonale vyčistím a pouze za sucha setřu. Celé to trvá doslova vteřiny proti dřívějšímu čištění škrabkou a jarovou vodou. Nasávaný vzduch mezitím prochladí rošt na můu z upraveného uhláku provéct nový zásyp. Dávka je přesně odměřena a odpovídá objemu plného stavu. při ještě stále horkých kamnech, takže není nutné čekat na jejich vychladnutí. Důležité je aby nedocházeo ke spodnímu zahoření což se opravdu neděje, takže zplynuje pouze ta část objemu která právě hoří a k tomu je seřízen ,, horní„ vzduch.“který lze nastavit na optimální mísení podle čistoty plamene.

Zanedlouho splená vrstva popela do světle žluta začne tvořit izolant a celé spalování začíná probíhat v nasypané vrstvě s takovou dokonalostí ve stále větším žáru takže nevzikají takřka žádné viditelné spaliny. Plameny počátečních plynů povětšinou shoří už ve vnitřním sloupci který se uvnitř dokáže rozpálit do běla-žluta a to za přístupu minimálního množství kyslíku dodávaného spodní regulací.

Z dokumentu o starověkých pecích na výrobu keramiky vím, že archeology překvapilo, že vnitřní teplota se držela přibližně na 600 C a v okamžiku, před vyhořením kdy očekávali její pokles částečným vyhořením taknaopak vzrostla na více než 900 C. ve svém jádru. Dokonalý katalizátor spalin kde shoří úplně všechno nebo se částice začnou svazovat s jinou pevnou hmotou a vytvářejí spečence. Celému spalování nakonec dojde dech a pec-kamna začnou pomalu chladnout, ale to trvá ještě celé hodiny a končí to tak, že se z oblasti nejvyšších teplot začne tvořit studené jádro chlazené nasátým vzduchem. Celé to spočívá v tom naučit lidi efektivně a čistě topit. Kamna nejsou nic zastaralého, ale šly by ještě zefektivnit spalováním pod zvýšeným tlakem a vytvořením žárových trubic pro nucený odchod spalin. Lidi by se nestačili divit kolik energie uteče komínem ne v podobě tepla, ale v podobě nespáleného tepla uniklého v podobě kouře. Zatím i ,, moderní " kotle spalují pouze generované plyny za podstatně nižších teplot při běžném atmosferickém tlaku a nízkých teplot.

J. Pastér tvrdil, že celá věda je založena na pozorování, já dodávám, že i na zdravém rozumu.

Proč se znovu nezabývat něčím tak obvyklým jako jsou obyčejná kama.

Je jasné, že takováto kamna by musela mít ochranný plášť s nezávislým odtahem možných uniklých spalin do obytných prostor.


No ale!

V bohatém Německu je přes desettisíc funkčních vodních kol. Zastaralé ??...

Myslím, že by bylo znovu potřebné přezkoumat funkčnost těch nejobyčnějších věcí.

Dobrou.

Iv.

Pozn.: komentáře se dále nevětví.
Odp19: Romantiku, to co si viděla v televizi...
Vlastimil Čech, 17.1.2017 6:04

Myslím, že by bylo znovu potřebné přezkoumat funkčnost těch nejobyčnějších věcí.
TESAT DO KAMENE!

Tak moje žena jde na operaci očí v...
Neuvedeno, 13.1.2017 21:01

Tak moje žena jde na operaci očí v únoru. Na šedý zákal a výměnu čoček. Napřed jedno oko a za týden druhé. Má si připlatit na každé oko 7 tisíc, protože pak se snáž upravují dioptrie brýlí. Prý pak stačí asi jen dvě dioptrie brýlí a bude vidět.
Jsem z toho v rozpacích, jak brzy chtějí dělat druhé oko. Rovnou na začátku má zaplatit 14 tisíc.
Druhé oko chtějí dělat rychle za sebou, protože ty oči už jsou hodně zanedbané a operace chvátají. Také proto, že se dělají všelijaká vyšetření a ty mají jen krátkou platnost.

Odp: Tak moje žena jde na operaci očí v...
ivana Kozárová, 13.1.2017 22:37

Pane Neuvedeno,ať to Vaší ženě dobře dvojnásobně dopadne. Všechno špatný pro něco dobrý,možná,že bude ráda,že má všechno najednou za sebou. Skočí do toho rovnejma nohama a bude z toho dřív venku. Ať všechno klapne na sto procent a je spokojená a dobře vidí!

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.