Pro všechny přemýšlivé lidi

Komentáře k článku

16.11.2014 7:32

Saw po letech

Na svíci jsem strávil asi víc času než kdo jiný, a vracím se po letech s tím co jsem pochopil. Teď už nejdu prosazovat svoje názory, za které bych se dneska nanejvýš styděl, ale hledám odpovědi a mysl mám otevřenou.

Nebudu rozebírat jaké zkušenosti mě k čemu vedly, není to podstatné. Co jsem pochopil když jsem se odlepil od počítače je to, že lidské štěstí je jediná hodnota na které záleží, a cesta k trvalému štěstí vede pouze veskrze poznání pravdy, sebevíc se člověku zpočátku příčí. Upřímnost k sobě samému a okolí je to jediné co zaručí, že svým úsilím dostanete to co chcete, místo toho co si namlouváte že chcete. Zní to jednoduše, ale narazil jsem na problém kde tu pravdu najít co nejobjektivnější. Zdroje se rozcházejí, poznání mate, spoustu věcí musíte ověřit až s rizikem v praxi. Upřímně, jsem pořád docela ztracen, rozdíl je jediný a že teď to vidím.

Takže se ptám milí diskutující, kdybyste měli duši která právě vstupuje do tohoto světa dát balíček tvrzení o kterých jste přesvědčeni, že jsou nezpochybnitelně pravdivé, aby měl existenci o něco snazší, co by to bylo?

...
SawCoNeznaHeslo, 17.11.2014 3:48

Jedinej portál na českym webu kterej má potenciál nebejt uplná ztráta času, řešej se tu věci hodný notorů okupujících bary někdy v tuhle hodinu a chodí sem dokopy 5 lidí, věčná škoda...

Mnoho otázek
Lip¤van, 17.11.2014 7:34

To je příliš otázek najednou. Upřímnost k sobě samému je klíčová, nemohu si dlouhodobě nalhávat, že jsem flexi(de)bilní, když nejsem. S upřímností k okolí bych příliš nespěchal, to může býti počinem fatálním. Najít pravdu? S přibývajícím věkem se mně poznání nekompromisně vzdaluje a zamlžuje, zrovna tak rapidně klesá ochota poznání dosahovat a o něj usilovat. Zdrojů pravdy je zajisté dost, většina z nich čeká s úsměvem a nataženou rukou, tedy v této době spíše číslem konta. Co tedy poradit duši právě vstupující do tohoto světa? Milá zlatá, zdrhej, dokud je čas a najdi si jiný svět. :-)

Odp: Mnoho otázek
ivana Kozárová, 17.11.2014 9:54

Pravda,člověk se musí nejdřív naučit být sám se sebou sám a mít odvahu sám sebe se zeptat,co chce a pak si to přiznat,co to vlastně je to,co chce. Kantův kategorický imperativ může být vodítkem. Jak poznáváte,co je dobré a co špatné? Všechno je dneska relativní,probůh,i ta Pravda. Já pevně věřím,že Existuje Absolutní pravda ,totožná s Absolutní láskou a že se nám sama dá poznat,když o ni budeme prosit. Pros a bude Ti dáno,tluč a bude ti otevřeno. Otevři svou mysl a srdce a neboj se. Nebuď příliš opatrný. Pomáhej ,kde je to potřeba. Uč se od zvířat. Rozum Tě může zklamat,srdce tě může zradit.Pravdu nenajdeš sám. Pros o pomoc a dostaneš ji.

42
santiago, 18.11.2014 9:57

Dřív jsem si myslel, že je jenom jedno všeobecné dobro a tudíž jediná pravda (mám za to, že to souvisí). Teď si myslím, že všechno se děje na něčí úkor. Takže je jen několik možností:
a) nedělat pokud možno nic
b) důsledky svého počínání nevnímat
c) důsledky svého počínání omlouvat
d) důsledky svého počínání zastírat
e) s důsledky svého počínání se smířit
Lidé používají mix a) - d) v poměru, který osobně snesou (tj. dosáhnou e)), aby byli v pohodě a aby je ostatní nezabili.
A různé pravdy slouží lidem k tomu, aby těm činným pomáhaly v a) - d) a těm obětem, aby mohly obžalovat a) - d).

Odp: 42
ivana Kozárová, 18.11.2014 11:17

Platí ve společnosti,kde se člověk narodí i zemře v nemocnici - potažmo kde život je nemoc;-)Mé království není z tohoto světa- praví Ježíš Pilátovi. Pokud ještě fu nguje systém- tím,že finguje že funguje - nereformovatelný lidmi - opravdu lidi nezmůžou nic.Změny nastanou,vlastně už nastávají v čase přítomném průběhovém,transformace se dostaví ať si to přejeme či nepřejeme. Moje jediná ambice v tomto dění je stát na té správné straně i za cenu,že to nebudu právě já,kdo na tom něco trhne. Prostě podpořit dobrou věc,i když pro ni výhledově možná nebudu dost dobrá. Proto nikoho nesoudím,ani sama sebe,jak to přijde,tak to bude,a těším se,že Změna přijde ve prospěch Života.

Odp2: 42
santiago, 18.11.2014 12:23

Přál bych si vědět, co je „správná strana“ a „dobrá věc“... aniž bych si to musel za pár let vyčítad.

Odp3: 42
ivana Kozárová, 18.11.2014 12:38

Jako malá holka jsem se ptala táty,proč lidi vytvářejí tolik šeredných věcí,co se na svět vůbec nehodí. nelíbily se mi baráky,silnice,telegrafní sloupy a přišlo mi,že se to do přírody vůbec nehodí. Auto nebo vlak bych vyměnila za koně...Tatínek se mi nesmál,jen si vzal další cigáro z krabičky,sedl si se mnou na kraj studně a nahlas jsme přemejšleli,jak by to bylo fajn,kdyby každej měl svého koně,který žere trávu a ne benzín...Jenže pokrok se nedá zastavit a dneska nestačí pro jednu rodinu jedno auto a nikdo nechce být skromný - proč taky a co za to....Brzy nám dojde voda a dech.Až to nastane,budeme se rvát o ty nejzákladnější věci.Skromnost bude vynucena. Anebo to bude jinak. Transformace přijde Odjinud.Člověk nestačí zničit vše,co by si zničit přál.Kolik civilizací - a vyspělejších,než jsme nyní my - už stačilo zaniknout a dohromady o nich nic nevíme.Já věřím,že ten,kdo stvořil Planetu se vším,co se na ní hemží,udělá pořádek sám.A ti,kdo to přežijou,to zase nějak nazvou a možná,že někteří si budou opravdu myslet,že to sami zvládli...:-)

Odp4: 42
Lip¤van, 21.11.2014 21:07

Jistý Siddhártha Gautama tvrdil, že příčinou veškerého utrpení je अविद्या (neznalost). :-)

Odp5: 42
ivana Kozárová, 22.11.2014 15:03

Jo a jak dopadl. Stavěl meditační stavby a od kamenů měl zedraný záda. Živil se kopřivama až byl zelenej. Otrávili ho jedovatým mlíkem... A jak poslal tu svoji bolest do těch dřevěnejch dveří až se z toho rozsypaly celý futra..Kolikrát si připomínám jeho cestu. A kladu si otázku,jestli je člověk p ř i p r a v e n e j trpět...

Odp: 42
SawCoNeznaHeslo, 19.11.2014 6:00

činit co nejméně je zlaté taoistické pravidlo, má něco do sebe, nicméně pokud chcete něčeho docílit, jednat musíte. Následky svých činů ponesete v klidu, pokud jednáte v dobrém úmyslu, promyšleně a jste připraveni je nést.

Odp2: 42
ivana Kozárová, 19.11.2014 10:09

Ano,nezasahovat se vyplatí skoro vždycky,protože ten náš zásah je obvykle ke škodě chvění Velké Přírody. Proto taky tolik potíží kolem zachovávání sabatního dne...;-)K zásahu je třeba odvahy chirurga. Tu mají nemnozí.

Odp: Mnoho otázek
SawCoNeznaHeslo, 17.11.2014 16:02

oba dva příspěvky znamenité a pravdivé, děkuji!

Jsdem ráda za každou navrátilou...
iva, 17.11.2014 19:02

Jsdem ráda za každou navrátilou dušičku,ale můžu říct, že někdy mi připadá, že tu každý mele to svoje a rokama se to nemění. snad tím, žes tu 4 roky nebyl vneseš do diskuse trochu větru.

Odp: Jsdem ráda za každou navrátilou...
SawCoNeznaHeslo, 18.11.2014 19:54

Kdo chce poznat poslouchá, kdo chce svoje iluze mele si to svoje, nikoho přesvědčovat nebudu ale kdo je připraven otevřít trochu oči, něco si odnese :)

Odp2: Jsdem ráda za každou navrátilou...
Olix, 18.11.2014 20:18

...a nebo také - kdo má uši k slyšení, slyš.
Přemýšlím, co bych napsala. Být tou duší, kladla bych si otázku: Kdo jsem?
Do balíčku bych vložila tuto biblickou moudrost i zlaté pravidlo etiky:
„Jak chcete, aby lidé jednali s vámi, jednejte i vy s nimi.“ Lk 6,31
Stále se to učím. Přeji Vám hodně zdaru :-)

Odp3: Jsdem ráda za každou navrátilou...
SawCoNeznaHeslo, 19.11.2014 5:58

ano, dokonce bych to rozšířil o to, že co se líbí vám, bude se podle pravidla Jak nahoře, tak dole, líbit i bohu :)

Odp4: Jsdem ráda za každou navrátilou...
Vlastimil Čech, 1.12.2014 22:36

Opravdu? Lidi mívají různé libůstky... ;-) budou se líbit bohu?
Třeba nějaký alkohol... je proti bohu nebo není?
JK měnil vodu na víno...
oblíbenec pánbíčka Noe se zřídil jak zákon káže...
Někde je psáno:„ neškodí co do člověka vchází, ale co vychází...“
Nu, v bujném mládí jsem míval alkohol v oblibě... stal se V.Č. božím oblíbencem? Proto že se mu pití líbilo?

Odp5: Jsdem ráda za každou navrátilou...
Juras, 3.12.2014 13:20

U JK není jasné, jestli vyrobil alkoholické nebo nealkoholické víno. Mohl to být jenom mošt. V každém případě to nebylo nic pěkného vůči legálním výrobcům ;-)

Odp6: Jsdem ráda za každou navrátilou...
Vlastimil Čech, 3.12.2014 13:59

Alkoholické!...víte co říkal ten správce hostiny... že někteří hostitelé dávají napřed to dobré víno a až se hosté OPIJÍ, nabízejí to špatné. A oceňuje, že JK to dělá naopak... nejlepší nakonec!
Ale boty vsadím, že na to vykladači a badatelé bible zase napasují nějaké „podobenství“ ;-)

Odp7: Jsdem ráda za každou navrátilou...
Juras, 3.12.2014 15:31

Tak to jo, to je potom jasné :-)

Odp5: Jsdem ráda za každou navrátilou...
ivana Kozárová, 4.12.2014 8:14

Všeho s mírou;-) viz Přísloví 25:27 Jen nepoužít nové víno do starého měchu...Mt9:17,Mr2:22,Lk5:37,38... Víno nebylo tehdy jen k pití,používalo se i jako antiseptikum - vymývání ran,jak to učinil molosrdný Samaritán. Jsem přesvědčena,že víno používáte tím nejlepším možným způsobem:-)

Odp6: Jsdem ráda za každou navrátilou...
ivana Kozárová, 4.12.2014 8:15

milosrdný

Odp3: Jsdem ráda za každou navrátilou...
ivana Kozárová, 19.11.2014 10:17

Do balíčku bych přidala celý dopis Kolosanům... Ten je o spolupráci. Spolupráci beze strachu jak to dopadne. Jak to může dopadnout s kapkou,co spadne do moře,do kterého už dávno patří,jen o tom ještě možná neví....Ať se s ní stane cokoliv,neublíží jí to,jen obohatí o další dimenze.Stane se vodní parou,ledem... A zase kapkou - možná s lepším složením,čistší,jiskřivější. A ten,kdo chtěl moře otrávit,už není....

Chceš příliš.
Juras, 19.11.2014 13:59

Chceš toho přílš, tvoje zadání nikdo nemůže uspokojit.

Nezpochybnitelná pravda neexistuje. Ale jeden z největších poznatků, který jsem za život udělal, je tento:

Život je neustálá změna. Pravdy, které se zdají platné, v čase platit přestávají. Nikdy nemáš jistotu a neexistuje něco jako trvalý stav.

Odp: Chceš příliš.
SawCoNeznaHeslo, 19.11.2014 23:55

Mě nejde o výsledek ale o proces. Celoživotní poznatky cením nejvíce...

Odp2: Chceš příliš.
ivana Kozárová, 20.11.2014 10:12

Můj celoživotní poznatek až dosud,je mi šedesát. Člověk sám nerozezná dobré od špatného. Potřebuje k tomu pomoc. Nemá se bát o ni poprosit. Mně pomohla bible,jako mnohým. Heine nazývá tuto knihu moudrou jako Příroda sama. Ostatně denně si z ní nechával předčítat,když byl po celá léta upoután na lůžko.Jeho sarkastické paradoxní reakce jsou intelektuálně vybroušené ve verších,ale k přežití by mu nepostačily.... Bible pomáhá žít a oživuje .

Žd
santiago, 20.11.2014 11:23

K tomu jsem dosud nedospěl. Tedy... nedospěl... nepíše se ono naopak v Bibli, že právě rozeznávání dobrého od špatného je znakem dospělosti a že ti, kdo to svedou, kdo nejsou líní a kdo se toho nebojí (!) a kdo nepotřebují nikoho, aby jim vysvětloval základy Božího slova(!), že mohou jíst hutný pokrm a nemusejí už mlýko?

Odp: Žd
ivana Kozárová, 20.11.2014 13:01

Jeremjáš : Moudrému muži nepatří,aby řídil svůj krok.. Týž prorok varuje před vlastním srdcem,které je zrádné...Pěknou knížku o Jeremjášovi napsal Franz Werfel.Rozeznat dobré od špatného lze s dopomocí písem za předpokladu,že Vám pomáhá autor Bible..Pročež jest třeba o tutu pomoc v modlitbě požádat.

Odp2: Žd
Vlastimil Čech, 20.11.2014 18:41

Rozeznat dobré od zlého lidé umí od té doby, co pojedli jablko ze stromu poznání... nebo ne?

Odp3: Žd
ivana Kozárová, 21.11.2014 9:37

Od té doby,co Satan mluví pravdu to tak je;-)

Odp4: Žd
Vlastimil Čech, 1.12.2014 22:39

Byl to strom poznání nebo ne? Že je to strom poznání řekl poprvé Satanáš? Poznal, či nepoznal Adam s Evou, poté co jabko snědli, že jsou nazí? Mělo to jabko na jejich rozpoznávací schopnosti vliv, nebo nemělo?
Proč se musel pánbíček vyptávat na ty sukénky, když je vševěd?

Odp5: Žd
ivana Kozárová, 2.12.2014 10:04

Měli poznávat sami,svými vlastními schopnostmi a silami. To je podobné,jako by dnes lidé dostali o d j i n u d technologie a používali je k vzájemnému vyvražďování.:-)Kam to vedlo? Tvor se chce postavit na úroveń Tvůrce? Emancipovaně rozhodovat o tom,čemu nerozumí a řídit to,o čem nemá ani páru? Na konci toho je samozřejmě zkáza,kterou nepůsobí Bůh,ale člověk...Touha ovládat i to,čemu nerozumím - co je směšnějšího? Satan je chytrý lhář. Navedl lidi špatným směrem,zatímco měli pojmenovávat ,zkoumat a pečovat o vše,co v ráji kolem sebe měli,přiměl je přemýšlet nad tím,co ještě nemají. Od té doby to trvá dál a stupńuje se to.Čím víc člověk má,tím menší radost z toho má a současně chce ještě víc.Právě radost z nových věcí mizí nejrychleji.... A nepřetržitá řada nových věcí stojí hodně peněz,takže touha po nich vyvolává lakomství,neštěstí,nebo obojí...A nejedná se jen o věci,ale i o pocit moci. Nikde to nekončí.Móda,popularita,zničené životy celebrit,co chtěly a možná jestou dobu se i cítily božské,nebo Jako Bůh....Bůh na nás chce,aby si lidé,když něco plánují,položili několik jednoduchých otázek :Je to správné? Je to rozumné?Je to možné?Naše rychlost je šedesát minut za hodinu,nejsme bozi,Bohudík.
Jo,- a ty oděvy z kůže,které Tvůrce pro první lidi vytvořil,když je vyhnal do nepříznivých podmínek mimo ráj - to je vlastně první milosrdný skutek v historii lidstva.

Odp6: Žd
Vlastimil Čech, 3.12.2014 14:04

tohle by V.Č. i podepsal... Ta část počínaje slovy: Čím víc člověk má,tím menší radost z toho má a současně chce ještě víc.Právě radost z nových věcí mizí nejrychleji.... A nepřetržitá řada nových věcí stojí hodně peněz,takže touha...
je dokonalá. Cítím to taky tak.

Odp7: Žd
ivana Kozárová, 3.12.2014 15:06

Tak to by se Vám líbila kniha C.S.Lewise Rady zkušeného Ďábla,ten o tomto problému mj. píše podrobněji a je to velmi čtivé!! To,co jsem napsala,jak jste citoval,je nepřesná z hlavy citace právě z této knihy,která je jednou z mých nejmilejších. C.S.Lewis byl profesor literatury oxfordské university a psal bezvadný knížky,vřele doporučuju,čtou se jedním dechem.

Odp3: Chceš příliš.
Olix, 23.12.2014 8:57

Chtěla jsem napsat nový článek - spíše přání, ale bylo příliš krátké. Hledala jsem nějaké dobré místo - tak příkládám zde:
Chci Vám všem popřát pěkný vánoční čas a Boží požehnání v roce 2015 - kéž se můžete setkat s těmi, na kterých Vám záleží; kéž znovu - stejně jako kdysi v dětství můžete nad něčím žasnout, být překvapeni z něčeho, co Vám udělá radost. Přeji Vám hodně zdraví, sil, hodně dobrých myšlenek a nápadů, dobrých přátel i slov...ať se Vám ve všem dpbře daří. Pro mne jste vzácní a děkuji Vám za příjemné chvíle na Svíci. Olga

Odp4: Chceš příliš.
Platfus, 23.12.2014 16:40

Zdravím všechny a připojuji se k přání. Hezké vánoce a v příštím roce více času pro společná setkání. Přiznám se, že se na vánoce těším jako malej kluk, ne snad pro to, že bych něco dostal :-). A i když to zní jako přání banálně, hodně zdraví všem.

Odp5: Chceš příliš.
Lip¤van, 24.12.2014 7:39

Thx, tobě taky. :-)

Odp4: Chceš příliš.
iva, 25.12.2014 10:02

Moc hezky napsané. Taky bych ráda aby to tak bylo. A je dobré, že tu nehledí na to kolik je člověku let, protože i ti starší mohou mít nové nápady a zároven´ti mladší si vzpomenou na něco, co už zapoměli a hodí do placu.:-) Všechno nejlepší do nového roku všem na Svíci

Odp5: Chceš příliš.
ivana Kozárová, 27.12.2014 16:35

Mír všem do Nového roku. Ten vnitřní i na Zemi vůbec. Taky zdraví. Těla i Ducha. A bez radosti se to neobejde.A teplo domova. A všem vašim zvířátkům teplo do kožíšku.

Rozeznat ano, ale když dobro není tak...
quick, 23.11.2014 10:20

Rozeznat ano, ale když dobro není tak lákavé...

Odp: Rozeznat ano, ale když dobro není tak...
ivana Kozárová, 23.11.2014 18:50

Zažít na vlastní kůži zlo taky není moc lákavé,a přece si o to lidi koledujou,protože dobro je pro ně nudné;-)

Odp2: Rozeznat ano, ale když dobro není tak...
tlapka, 13.1.2015 17:43

Zajímavý poznatek, který podporuje tuto myšlenku:
Co je zábavné, je většinou škodlivé nebo i nemravné, nebo při nejmenším se z toho tloustne.

Odp3: Rozeznat ano, ale když dobro není tak...
ivana Kozárová, 13.1.2015 18:55

Pakliže zábava je prostředkem,jak uvolnit negativní emoce,bylo by dobré,kdyby se to dařilo užitečnějším a při tom příjemným způsobem jinak.Třeba se naučit správně dýchat;-)

Klíč 1
Zklamaná Brambora, 30.11.2014 0:39

Vše je správné. To, co se jeví jako špatné, je správné. Protože tak se mělo stát a tak se stalo. Kterákoli zkušenost nás posouvá tam, kam má, i když se nám to v danou chvíli zdá být „nesprávné“.
Tedy - Smíření.

Odp: Klíč 1
Olix, 30.11.2014 9:06

Spíše mi to připomíná rezignaci...

Odp: Klíč 1
ivana Kozárová, 30.11.2014 18:41

Mám opačný názor. S negací a smrtkou je třeba bojovat až do konce. Spousta možností. jen si nějakou vybrat a nevzdávat to.

Odp2: Klíč 1
Juras, 1.12.2014 12:58

A co oba přístupy najednou? Rvát se o dobré, ale když prohraju, tak smíření s osudem a netrápit se tím.

Odp3: Klíč 1
ivana Kozárová, 1.12.2014 15:29

Nejlepší varianta je zvítězit bez boje;-)Ale máte pravdu,Jurasi,i rezignace má svoje místo v životě,ale jako poslední možnost....

Odp4: Klíč 1
tlapka, 13.1.2015 17:39

Taky existuje názor Kdo uteče ten vyhraje. Ale já bych se k tomu nepřiklonila. Nejlepší je výhra chronická a plíživá.

Odp5: Klíč 1
ivana Kozárová, 15.1.2015 9:30

Trvalá nadvláda?

Odp5: Klíč 1
Vlastimil Čech, 17.1.2015 9:46

Děvčata!
Nejste vy dvě náhodou tak trochu zen-budhistky? ;-)
Tahle vaše prohlášení znějí jako nějaký zenový koán... ;-)

Odp6: Klíč 1
ivana Kozárová, 17.1.2015 15:34

I Ježíš Kristus byl označen jako zen-budhista pro svoje nekonvenční myšlení;-) Třebas jeho výrok ? Nech mrtvé,ať pochovávají své mrtvé....atp...

Dotaz na autora
Lip¤van, 2.12.2014 8:43

Pokud si vzpomínám, autor článku má četné zkušenosti s drogami všeho druhu. Rád bych se ho tudíž zeptal na jeden postřeh z knihy Perníková chaloupka, který mě zaujal. Možná jsem se ho už tázal, v tom případě se omlouvám. Ale nyní již cituji: Braun se dneska už nevaří ani nebere. Ale koncem osmdesátých let byly braunu všude mraky. Braun je opiát. Ale jak působí, to ví jenom ten, kdo ho někdy bral. Vzdáleně se to podobá přefiltrovanému alnagonu. Ale je to mnohem, mnohem lepší. Úžasný klid, pohoda, všechno je nádherně pomalé a krásné. Škoda, že to tak nezůstalo. Protože braun má účinky podobné jako heroin, akorát že to není takové svinstvo. Pícháš si heroin a umřeš. Pícháš si braun a máš šanci zůstat naživu.

Zkrátka a dobře, pokud braun účinkuje jako heroin, není tak devastující a zaručeně bude také mnohem levnější, absolutně nechápu, proč už dávno Vietcongové nezaplnili „díru na trhu“. V čem je zakopaný pes? Rozdíl mezi účinky heroinu a brauna je natolik výrazný? :-)

Tak jsem po letech zavadil o svíci a...
merlinn, 5.1.2015 13:21

Tak jsem po letech zavadil o svíci a zaujal mě článek, na který má cenu reagovat.

Odpovědět na Tvoje otázky veskrze nejde, protože každý jsme jedinečný, každý bojujeme s jinými fantómy, každý jsme středem svého vlastního vesmíru. Co je pro jednoho snadné, může být pro druhého nepřekonatelnou životní překážkou a naopak.

Nemohu Ti poradit, ač bych ze sebe sypal sebemoudrější poučky (znám jich spousty - sám jsem si říkal hledač pravdy :-)) bylo by to kontraproduktivní. Ta největší a nejzásadnější moudra jsou nesdělitelná slovy. Jsou to komplexní zážitky a zkušenosti, které ti nikdo nemůže předat. Musíš je zažít a pak pochopíš. Hledat bys měl především sám v sobě. Není to tak, že duše, která právě vstupuje do tohoto světa potřebuje rady, ale naopak. Duše je čistá a dokonalá. Děti k ní mají nejblíž. Postupem se na ní nabaluje marast, další a další nástavby, převody, masky a obaly, které jí zahalují. Najdeš-li k ní cestu, najdeš cestu ke všemu, co kdy bylo, jest a bude a už nebude třeba dalších otázek.

Když už bych musel použít slova, za sebe bych vypíchl dvě takové poučky/citace, které mě osobně asi daly nejvíc. První z nich je ona otřepaná fráze: „Já jsem.“ Vypadá jednoduše, ale mnoho lidí, kteří se s ní ohání vlastně nechápou její pravý význam, slovy nevyjádřitelný. Druhá a moje nejoblíbenější citace vůbec, je citace z bible, myslím, že ze žalmů, kterou si nechal vytesat na náhrobní kámen můj oblíbenec J.G.Jung: „První člověk z prachu země, druhý z nebe.“ Je to o Tvojí cestě. O tom, kdo jsi a kam směřuješ. Je to o tvých kořenech, o evoluci a o překonání sám sebe. Pro mě osobně není výstižnější věty, která by zachycovala to, proč tu na světě jsme.

Hodně štěstí.

Duši radit nelze,
hans, 1.4.2015 13:17

myslím, že si od samého počátku dobře ví rady sama.
Ale kdybych ji mohl potkat, před návratem bych jí popřál, ať co nejdříve nalezne v sobě to, kde minule skončila...

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.