Malé úvahy o problémech kolem nás

Komentáře k článku

22.10.2014 14:08

„NATO? Na co? Na .....!“

Ptal se vás vůbec někdy někdo, zda si jako občané přejete být v této organizaci? Nevím, jak vy, ale mám za to, že se nás na to nikdo nikdy neptal! A přesto sloužíme v něčem, co jsme si demokraticky nezvolili, něco, co nás stojí neskutečně finanční obnosy, něco, co má pochybný mezinárodní právní rámec, a konečně něco, co je v rukou - a zatím se tak zdá - někoho jiného.

K čemu NATO?

Existují závažné podezření, že organizace severoatlantické aliance pod zkratkou NATO je jen dalším nástrojem a prodlouženou rukou nové formy kolonializační hegemonie. Je-li tomu tak, pak z toho vyplývá závažný důsledek: a sice, že můžeme být bezprostředně zapleteni do války, která se nás vůbec netýká a která není v našem nejmenším zájmu. (Např. pokud Turecko jako člen NATO vyprovokuje válku s fiktivním státem Islámu na jihu, naší povinností bude posílat tam naše vojáky a munici, která stojí finance všechny daňové poplatníky, byť že by ten konflikt byl ryze náboženského charakteru (obě země jsou prakticky muslimské).) Tuším, že to byl Kalousek, který nedávno vyřkl, že být v NATO je v tomto dravém světě naprostou nutností.

Opravdu? A před kým? Že by před Ruskem? V 68., který se stává toliko často uváděným strašákem nebylo Rusko jediným nebezpečím, ale všichni členové Varšavské smlouvy na základě které byl vpád veden, což tvoří Poláci, Ukrajinci, Bulhaři, Maďaři ... a nejenom Rusové. Ve skutečnosti - a žel nám historie dává za pravdu - Rusko není ani tak tím skutečným potenciální agresorem, to je evidentně spokojeno, že má zákazníky na dodávkách plynu. Jednou poznamenal Putin, dneska se dobývá především ekonomicky.

Osvědčilo se NATO?

Podívejme se krátce na osvědčenou historie organizace NATO:

V r. 1999 začalo NATO bez mandátu OSN bombardovat území bývalé Jugoslávie. S požehnáním Washingtonu a za přihlížení jednotek KFOR začalo v Kosovu ze strany Albánců k hromadné čistce a odsídlování Srbů, kteří zde byli usídlení dávno před objevením Ameriky. Do roku 1998 beztvará politika USA vedla Albánské odbojové uskupení UČK na seznamu teroristických organizací, po vpádu jednotek NATO ze záhadných důvodů byla poté vyškrtnuta. Tato zločinecká teroristická organizace podporovaná Západem měla na svědomí ty nejotřesnější případy genocidy Srbů (hromadné masové hroby, obchod s drogami, bílým masem atd.). Známý je Albánský masový vrah a pumový atentátník Hashim Thaci (zvaný „had“), viz foto, další foto.

Ten byl spolu s vrahy Mazreku odsouzen, po válce však propuštěn. Dodnes jsou na svobodě. Tači se dokonce stal předsedou Kosovského parlamentu a od r. 2008 figuruje jako premiér: foto. UČK byla nakonec sice zakázaná, ale s jejími vůdci se vycházelo za dobře, zde je např. společně foto s veliteli UČK a NATO

(Pozn.: Na levé straně vedle francouzského představitele NATO je náš Thaci)

A zde foto s pochybnou existencí Rampuy.

To, že NATO bez rozporu bombardovalo civilní objekty si byli vědomi všichni, přinejmenším její vojáci. Např. Američané bombardovali ropnou rafinérii Pančevo, o které se jasně vědělo, že neslouží k výrobě zbraní a že se pouze jedná o civilní objekt, přesto byla nejméně 5x bombardována. Podobným osudem dopadl mezinárodní rychlík plný cestujících na trase Skopie - Bělehrad: viz foto.

O zločinech páchaných pod vlajkou NATO by se dalo psát celé svazky, jisté je, že rozuzlením tohoto celého nesmyslného a agresivního vpádu byl vznik jakéhosi státu zvané Kosovo - defakto producent heroinu a rejdiště obchodu s bílým masem. Oficiální uznání tohoto pochybného státu podepsali všechny ty země, které se v roce 1938 zasloužily na podepsání Mnichovské dohodě!

Závěr

NATO:

* pro intervenci nemělo mandát OSN

* používalo mezinárodními konvencemi zakázané zbraně (např. kazetové bomby)

* nebránilo čistce a vyhánění Srbů, navzdory tomu, že k trestným činům docházelo za nečinnému přihlížení jednotek KFOR

* spolčovalo se teroristickou organizací UČK, jenž podle některých údajů dokonce byla napojena na Al-Káidu

* samo páchalo válečné zločiny

Jeden příklad za všechny, to je příklad Jugoslávie. Chcete svými financemi z daní podporovat tuto velice pochybnou organizaci? Chcete se jako V. Havel spolupodílet na tisících nevinných mrtvých, kteří byli oběti této bezohledné mašinérie?

Děkuji za věnovaný čas.

Výzva: Jeden jediný důvod, proč být členy NATO?

Zdravím Ryuzaki, vítej na Svíci. Zrovna...
Platfus, 22.10.2014 15:57

Zdravím Ryuzaki, vítej na Svíci. Zrovna dneska jsem si s velkým zájmem pustil reprízu pořadu Hyde Park, kde byl hostem vojenský analytik Martin Koller. Skoro jsem se nemohl odtrhnout. V záplavě různých propagandisticky zaměřených proslovů, typicky od lidí, kteří nemají o problematice velké povědomí a jenom potřebují zaujímat politická stanoviska, působí výstupy pana Kollera skoro jako zjevení. Pan Koller se zde mimo jiné zamýšlí nad příčinami Ukrajinského konfliktu a možných scénářích budoucího vývoje. O tom, že Rusko nemusí být taková hrozba pro bezpečnost, jak se často uvádí, apod. O tom, že se panu Kollerovi podařilo někomu šlápnout na kuří oko svědčí i to, že je označován za agenta udavače STB. Jakkoliv těžko soudit, jestli je to pravda, působí to na mě jako klasická metoda jak někoho znevěrohodnit způsobem, který se jen těžko vyvrací.

Zajímavé jsou i články uveřejněné v Parlamentních listech, např. zde. Neberu to nekriticky, spíš jako podnět k další diskusi.

Ohledně tématu článku: Jsem přesvědčen, že NATO jako obranný pakt je dobrou volbou pro Českou republiku. Jenom spojování do větších celků může posílit naší obranyschopnost. Nebránil bych se ani projektu společné evropské armády, jak se o něm mluví. Jsem si vědom toho, že to říkám z pozice člověka, který ani nezažil vojnu. Necítím se na to argumentovat proti konkrétním problémům zmíněným ve článku, ale současně bych nerad přistupoval na argumentaci typu „něco je špatně, takže je všechno špatně“. Válka je sama o sobě špatná věc, nebojuje se o prosazování ideálů ale o upevňování vlivu - tak je to ovšem na všech stranách. Postoj, který Ryuzaki prezentuje ve svém článku, vychází z pocitu, že je člověk nucen bojovat za cizí ideály, ale tak to bylo vždycky. Na druhou stranu težko se pak tvářit ublíženě, když se jedná o naší bezpečnost. V případě NATO bych se bránil dalšímu rozšiřování aliance, protože pak narůstá i riziko vnitřních konfliktů. To, že se některé akce na to nedějí s posvěcením OSN považuji za důsledek toho, že OSN je ve své podstatě akceneschopná, zvítězila byrokracie. Navíc klíčoví hráci disponují právem veta.

....vychází z pocitu, že je člověk...
Vlastimil Čech, 22.10.2014 16:52

....vychází z pocitu, že je člověk nucen bojovat za cizí ideály....
Ve skutečnosti vychází z poznání, že je nucen bojovat proti svým ideálům, ale za cizí prospěch ku své škodě...
Pamatuji si ten letenský projev Zrzavého Hradního Skřeta (budiž mu pekelná pánev dost horká) co začínal slovy „Budou vás strašit“... tehdy také - ostatně jako vždy- nestydatě lhal o tom, že do NATO nepůjdeme... k čertu s NATO! K čertu s EU! V této věci s EU měl víc pravdy i ten Král všech zlodějských privatisérů, ten Tunel Dědek, ten Žid Pružinský...
I když udělali „referendum“ o EU...;-) , že... Tehdy se jednalo o EU, kde jsou si národové rovni, mají stejná práva, jeden stojí za druhým... národové si většinu svých věcí rozhodují samy... Kde je to EU, o kterém se hlasovalo?
Tohle EU je jiné...Tohle EU a jeho stávající pořádky dokonce snad ani ti oklamaní voliči nechtěli.... konec konců vidíte, myslím, sami....

Vyhozené peníze
Lip¤van, 22.10.2014 17:44

Skutečnost, že nás vstoupili do NATO, vnímám vcelku stoicky a především jako vyhozené prostředky daňových poplatníků. Představa, kterak strýček Sam posílá nebohé české kluky na smrt kdesi v Afghánistánu, aby ušetřil cenné životy amerických uniformovaných voličů, je jistě politicky lákavá, ale jinak naprosto scestná; pokud je v Kandaháru potřeba 300 kusů českého kanonenfutru, do náboru se jich přihlásí desetinásobek. Rozhodně tedy nejde o lidi, jejichž případná ztráta stojí za špetku lítosti. Problémem jsou finance na vyživování této bezcenné chamradi. Peníze, které mohly být v tuzemsku vynaloženy mnohem účelněji. Co mě doslova rozesmívá, je snaha některých občanů přirovnávat české žoldáky v Afghánistánu a Iráku k československým legionářům. To je rozdíl asi jako mezi Janem Žižkou a manželi Stodolovými. :-)

Odp: Vyhozené peníze
ivana Kozárová, 22.10.2014 19:09

Zavedení branné povinnosti pro ženy dává emancipovaným odrůdám možnost vysloužit si metál!;-)

Odp: Vyhozené peníze
Platfus, 23.10.2014 10:34

Hm, koukám, že světem vládne deziluze. To bude ještě legrace, jestli někdy dojde na opravdový konflikt. V tomhle má, zdá se, případný nepřítel navrch. Prozatím si vystačme s jednoduchým pravidlem: pozor na těhotné ženy v nikábu :-)

Odp2: Vyhozené peníze
ivana Kozárová, 23.10.2014 15:55

Těch strašáků se v poslední době vyrojilo tolik,že z toho jeden má ostražitej postoj Od čeho vlastně je naše pozornost takto odváděna.....Zajímavá bude plynová problematika s ohledem na kaspickou pětku a výroky německé kancléřky o tom,jak a kterak jsou státy EU povinny přispívat na plyn pro Ukrajinu - viz parlamentní listy. Obávám se,že situace není zrovna růžová a Ficovi nezávidím.U nás je to dobrý. Mám nškolik nůší a do lesa na chrastí jen kousek - můžu i pěšky.Taky mám kamaráda tažnýho koně a když poprosím majitele,tak mi ho půjčí....Máme hodně sirek a svíček a několik balíků rejže,kdyby něco;-);-)

A co s tím ty hodláš dělat? Myslíš, že...
Zklamaná Brambora, 24.10.2014 4:03

A co s tím ty hodláš dělat? Myslíš, že tyhle výkřiky k něčemu jsou? Příliš koukáš na detektívky pro chytré děti.

To je veliký problém
Pavel od vody, 24.10.2014 10:02

Před čím by nás mělo chránit NATO a nechrání? A chránit ani nemůže? Evropa se utápí ve vlastním vývaru a ten největší začíná být islám a muslimové. Jejich počet roste takovou rychlostí (v současnosti 12% jen ve Francii), že se nám brzy začne točit hlava.
Tady nám NATO nepomůže, pomoct může jenom jedno. Evropská rodina. Ta rodina, která je dneska zesměšňovaná, potlačovaná, zavrhovaná. Rodina, která by měla mít minimálně 3 děti a čím víc, tím líp. Ale taková rodina potřebuje stát, který by se o ni staral, dal práci jejím živitelům a nevymýšlel bohapusté daně a nejrůznější poplatky.
Jenže stát se stará o jiné věci, třeba o nefunkční, ale drahé NATO a tak se mu to vrátí. Tak se nám to vrátí! NATO NENATO.
-paja-

Nedávno jsem poslouchal pořad o...
Neuvedeno, 1.11.2014 12:46

Nedávno jsem poslouchal pořad o návštěvě prezidenta Zemana v Číně. Na oficielním státní kanálu ČT1 Zemana veskrze kritizovali za jeho chválení Číny. Poukazovali na porušování lidských práv v Číně.
U nás máme dvojí politiku. Jedna je pro doma a druhá pro zahraničí.
Proto Zeman Čínu chválí, ale druhou politiku děláme v prostřednictví ČT1 a parlament a ta zase za chválení Zemana haní.
Prosím všimněte si té schizofrénie.
Jedna politika je pro informované, tedy mezi státníky a druhá je pro neinformované, tedy mezi občany České republiky.
Čína, kdyby jí Zeman kritizoval pro nedodržování lidských práv, tak by uvedla novou rychlostní trať vybudovanou v Tibetu za obrovských obtíží, nebo počet mrtvých civilního obyvatelstva v Iráku, Sirii, v Libyi a dalších při bombardování vojsk Nato.
Jenže toto jaksi naše televize ČT1 neuvádí. Stejně tak si vybírá komentátory informující záměrně polovičatě ve prospěch Nata a EU.
Zrovna nedávno byla diskuse s panem Rupnikem.
Vzpomínám si jak asi před 23 lety nás informoval jak je demokracie úžasná a jedině spravedlivá.
Zapoměl přitom dodat, že všechny státy západu jsou zadlužené jako Prais. Dále, že demokracie je to jen pro skupinu těch nejbohatších. Proč myslíte, že se ti nejbohatší dostanou na ta nejvyšší místa, tedy do vlády.
No proto, že byli podporováni příspěvky od těch nejbohatších v uskupení Nato a za to je musí poslouchat. Tedy, že jde jen o loutky, které umí dobře hrát divadlo. Proto je tam také tolik herců. Takže je to demokracie, ale jen těch nejbohatších. Ostatní si mohou povídat co chtějí, ale stejně to nemá žádný smysl.
Teprve tehdy, když by byla tato tak zvaná demokracie v oslabení, vytáhli by všechny diskusní blogy a vytřídily obyvatelstvo. Ti co by se jim zdáli nebezpeční, tak by je zavřeli do koncentráků.
Konečně jsme to viděli v době druhé světové války, jak německé obyvatelstvo v USA zavřeli do koncentráků.
Takže demokracie je neviňátko v době, když se jí daří. Jinak jde scela o monopol moci atomového seskupení, tedy o totalitu.
To ovšem platí stejně o Rusku, Číně, Indii a další atomové totality. Jen každá takováto mocnost je jinak velká a jinak silná a tak se také podle toho chová. Ty silnější si mohou dovolit vyvíjen méně totalitních způsobů vůči obyvatelstvu. Toť vše. Největší totalitu mají v severní Korei, protože je nejslabší.
Prostě jeden za osmnáct a druhý bez dvou za dvacet.
Jenže skutečná demokracie a skutečné dodržování lidských práv je jen pohádka, která se nedodržuje nikde.
Každá totalita se drží svých výhod a nehodlá je za každou cenu opustit. Právě proto, že jde o totalitu. Naopak se snaží druhou totalitní zemi podrazit.

Dodatek k mému předchozímu článku:...
Neuvedeno, 1.11.2014 19:23

Dodatek k mému předchozímu článku: Jednak se omlouvám, že jsem nestačil si ještě jednou článek přečíst a opravit chyby.
Dále jsem chtěl říci, že i když jde o totality, svět může být lepší. Totality vzniklé vlivem postatomové doby mohou nabrat trochu lidštější tvář tehdy, bude-li svět mocensky vyrovnanější. Pak některé totality nebudou chtít vysloveně díky nadmíru moci okrádat své souputniky, protože si jich budou více vážit a vytvářet si další a další souputniky k zesílení své síly.
Je ovšem pravda, že někdy se nadřazenost nějaké velmoci může rychle změnit díky nějakému novému zlepšení vojenské techniky. Vezmeme na příklad letadlo bez možnosti lokace a z druhé strany na příklad radar zjišťující i takovéto letadlo pomocí tepelých lokátorů.

Odp: Dodatek k mému předchozímu článku:...
Lip¤van, 1.11.2014 20:51

Toto je svět kšeftařů a jejich obětí. Jedním z nejlepších kšeftů je válka. Pokud se mně podaří zásobovat zbraněmi (proviantem, léčivy, ošacením) jednu, popř. obě bojující strany, těžko lze ode mě očekávat mírotvorné snahy. Potažmo, mám-li na výplatní pásce vládu a většinu zákonodárců. Přesvědčit stádo tupců, že se u Kábulu bojuje za Prahu, hravě zvládne masivní mediální propaganda a několik užitečných idiotů. :-)

Odp2: Dodatek k mému předchozímu článku:...
ivana Kozárová, 2.11.2014 8:54

Lidé si byli dřív bližší. Museli. Zbraně tak daleko nenesly...... S.J.Lec

Odp2: Dodatek k mému předchozímu článku:...
Vlastimil Čech, 2.11.2014 13:25

dobře řečeno! Moc dobře!

Když dělají dvě atomové země to samé...
Neuvedeno, 5.11.2014 23:33

Když dělají dvě atomové země to samé, není to to samé.
Protože jedna je mocnější, druhá méně mocná a třetí opět ještě slabší.
Takže čím více jich je, tím se spíš jedná o šachy, kdy nakonec král dostává mat.
Jenže přitom mat je u atomových zemí nepřípustný. Prostě postatomová doba je velice obtížná pro zachování civilizace.
Takže všichni ti kritici v ČT 24 by potřebovali být posláni do utečeneckých táborů, aby si vyzkoušeli, jak země co nevidět dopadne, když se lidé začnou zbytečně nenávidět.

To ovšem nemyslím, že by je tam v těch...
Neuvedeno, 6.11.2014 8:39

To ovšem nemyslím, že by je tam v těch utečeneckých táborech měli zavřít. Jen to, aby si vyzkoušeli život lidí na okraji společnosti. Svět spěje k tomu, že všechny země, které nevlastní atomové zbraně nakonec někdo hospodářsky zničí právě proto, že v těchto zemích mohou atomové země válčit aniž by vznikla atomová válka.

Odp: To ovšem nemyslím, že by je tam v těch...
Vlastimil Čech, 6.11.2014 9:50

Ano, právě proto se „neatomové státy“ mohou snažit si atomové zbraně obstarat - třeba čistě proto, aby se těch „atomových“ nemusely bát. Ovšem pokud jsou atomové odstrašující zbraně nedostupné, pak postačuje obstarat si jinou, dostatečně odstrašující výzbroj: Zbraně chemické, nebo ještě lépe bakteriologické.... V případě, že atomovou mocností napadený stát má příslušné nosiče, mohl by odvetou použít své zbraně chemické... vystavit potencionelního útočníka takové hrozbě by mohl být dosti silný argument pro zachování míru.... Ovšem dnes i ta nejsilnější velmoc války nevede- prostě „humanitárně“ bombarduje... Nu, může se stát takovému povýšenému agresorovi, že se u něho doma -také bez vyhlášení války- rozšíří nějaká hrozná epidemie, že.... A hodně děsivé choroby jsou aktuelně k disposici... Skoro se divím, že nějaký odhodlaný machometán ještě nepřenesl ebolu do sídla Satanova...

Odp2: To ovšem nemyslím, že by je tam v těch...
quick, 8.11.2014 17:08

Snad je drží - obrazně řečeno - na uzdě jen to, že by se takové zbraně útočníkům mohly vymknout z rukou a obrátit se i proti nim. Sotva by třeba takové viry rozdávaly napřed dotazníky, kam kdo patří, zda na něho mají skočit nebo naopak zachovat naší rodné planetě, braly by všechno živé šmahem.
Jde především o skupiny biologických zbraní , kde proti původcům neznáme dosud léky.

Odp3: To ovšem nemyslím, že by je tam v těch...
Vlastimil Čech, 9.11.2014 12:13

Nu ano... máte pravdu!
Ale co když ne tak docela.
...kde proti původcům neznáme dosud léky.... Možná, že MY opravdu neznáme léky, ale je možné, že ONI znají...

Odp4: To ovšem nemyslím, že by je tam v těch...
quick, 9.11.2014 13:40

Pravda, jestliže něco nevíme, přesněji řečeno neznáme, to opravdu ještě neznamená, že to neexistuje. /viz třeba mimozemšťané/. A co mají /nejen/ farmaceutické firmy v šuplíku, to neukazují každému. Přesto si myslím, že v případě použití biologických zbraní by to nebylo tak jednoduché, jako popráškovat Jóžina z bažin. Když bude chtít někdo na Zemi vládnout, musí mít také někoho, komu by vládl a kdo by mu tvořil „hodnoty“. Obilí ještě na diamantech a naftě neroste. Ovšem - a to jsem zase na začátku - nevím to.
Sotva podobné úvahy něčemu zabrání, bacily nebudou proto méně zákeřné. Jestli není prospěšnější podzimní procházka po spadaném listí.

Odp5: To ovšem nemyslím, že by je tam v těch...
Vlastimil Čech, 9.11.2014 16:19

jo, zase máte pravdu... zrovna jsme se vrátili...

Odp2: To ovšem nemyslím, že by je tam v těch...
quick, 18.11.2017 16:59
Odp3: To ovšem nemyslím, že by je tam v těch...
quick, 18.11.2017 17:02

Zřejmě můj příspěvek zmizel v nekonečnu. Týkal se článku o transplantaci hlavy. :-(

Tak mi tak připadá, jako kdyby Svíci už...
Neuvedeno, 15.11.2014 23:04

Tak mi tak připadá, jako kdyby Svíci už četlo jen asi pět lidí a ti si tady dopisovali a nikoho jiného to nezajímalo. Jestli Svíce není náhodou celkem naschvál odříznuta od celé společnosti.
Dnes jsem se díval na pořad na ČT24. Byl tam pořad Historie.cz. Připadal mi jako politické školení mužstva na vojně za socialismu, ale pro celý národ. Jenom samé polopravdy, a zkreslené informace. Tak akorát na oblbování lidí. Stejně jako to dělá celá EU. Prostě všechny vlády na světě jsou vybudované na lžích. Lži jsou tak velké, jak informovaní jsou dotyční občané, aby jim ještě věřili. Je to smutné na tomto světě.
Není nad to se živit novinářstvím. Prý za to, že stát řádně nefunguje můžeme hlavně my občané tohoto státu. Přitom jsme od samého začátku řízeni cizími státními příslušníky v rámci EU a Nato. To platilo už od r. 1939 až dodnes.

Odp: Tak mi tak připadá, jako kdyby Svíci už...
Olix, 18.11.2014 20:38

Milý pane Neuvedeno, ráda čtu Vaše příspěvky. Ono není poznat - alespoň já to nepoznám - kdo všechno Váš příspěvek četl, pokud nenapíše komentář. Vaše znalosti jsou obdivuhodné - jsem pouhý čtenář, ale ráda se přiučím. Pište dál, má to smysl...

Odp: Tak mi tak připadá, jako kdyby Svíci už...
Juras, 19.11.2014 14:05

Většině velí nutkání diskutovat především o aktuálním dění. Svíce má záměr diskutovat nadčasovější témata. Z tohoto pohledu mi připadá dobré, že je taková mrtvější než třeba diskuse na zpravodajských serverech. Řekl bych, že díky tomu je zde hlouběji smyslnější obsah, i když někdy se taky nezadaří. Je to jen na nás - diskutérech.

Odp: Tak mi tak připadá, jako kdyby Svíci už...
čupakabra, 19.11.2017 19:28

Na věčný čas Evropský svaz a nikdy jinak !

Takže už sem nebudu psát. Nemá to...
Neuvedeno, 15.11.2014 23:06

Takže už sem nebudu psát. Nemá to smysl. Zdravím všechny.

Odp: Takže už sem nebudu psát. Nemá to...
ivana Kozárová, 17.11.2014 10:00

Milý pane neuvedeno,taky jsem párkrát měla ten úmysl. Chybí mi zde Ivan,Olix,Tečkačárka,Tlapka, - a věřím,že mají nějaký důvod u svíce nesedět. Před pár lety jsem taky musela odejít. Když odejdete,plamínek se zmenší.Tak to vydržte,třeba se zasejc rozplápolá. Třeba přijde i pan Zákys:-)a rozhněvá mnohé.Dnes je taková složitá doba.Lež si lebedí a pravdu málo lidí hledá. Možná,že ji ani nechtějí hledat,zesložitilo by jim to život... Srdečně Vás zdravím a prosím o trpělivost!

Odp2: Takže už sem nebudu psát. Nemá to...
ivana Kozárová, 17.11.2014 10:01

opr. Neuvedeno

Odp2: Takže už sem nebudu psát. Nemá to...
Olix, 18.11.2014 20:45

Milá paní Ivano, občas u Svíce sedím a čtu. Jen někdy nepíši... Dnes večer jsem si zapálila svíčku - voní vánočně - jako sladký perník. Třeba to pomůže rozhořet i plamínek na Svíci :-) Přeji všem pěkné podzimní dny.

Odp3: Takže už sem nebudu psát. Nemá to...
ivana Kozárová, 19.11.2014 10:23

Mám taky svíčku na stole. Svíčky jsou moje slabost,jsem svíčková bába už od malička. narodila jsem se při svíčce,v nemocnici vypli proud....:-)

Odp4: Takže už sem nebudu psát. Nemá to...
Juras, 19.11.2014 14:01

Znám jednoho, kterému říkám svíčkový dědek. U něj to však nepramení od svíčky, ale od svíčkové :-)

Odp5: Takže už sem nebudu psát. Nemá to...
Olix, 19.11.2014 18:44
Odp3: Takže už sem nebudu psát. Nemá to...
ivana Kozárová, 19.11.2014 10:28

Taky mi teď při tom psaní stylově vypadl internet:-):-)Přeju Vám,paní Olix, útulně svíčkové teplo,hřející do dlaně,svíčku kvalitní,nečadící a jen přírodně aromatizovanou.... A pozvolný pokles teplot pro nás pro všechny....

Jeden jediný důvod, proč být členy NATO?
santiago, 19.11.2014 9:08

Hned tři:
1) společenská rovnoprávnost
2) osobní svoboda
3) moderní výzbroj
4) schopnost rozvracet jiné systémy
Poslední dva lze totiž shrnout do jednoho, a to: být třeba i mrchožrouty, ale na straně výtězů.

Odp: Jeden jediný důvod, proč být členy NATO?
ivana Kozárová, 2.12.2014 11:17

Ta čeština je nádherná řeč. Vy jste to napsal schválně a já hned viděla,jak vítězící vlci vesele vyjou;-)

Odp2: Jeden jediný důvod, proč být členy NATO?
Vlastimil Čech, 3.12.2014 20:54

Jasně, že to psal pan Santiago schválně... hrubka nakonec je jeho „vyzytka“ a „potpys“...:-)
... konec konců, proč ne? :-)

Děkuji za opětnou účast na Svíci. Jenže...
Neuvedeno, 23.11.2017 21:10

Děkuji za opětnou účast na Svíci. Jenže pořád nevím, proč se pravidelné partička odmlčela. Je to podivné. Je o tom možné uvažovat různě.
Jisté je, ale to, že zrušit Svíci by skutečně nebylo dobré, když je na ní uvedeno tolik lidských pravd a zkušeností. Má už opravdu velkou historii.
Chtěl jsem teď už zase mluvit o našem zdravotnictví. Co říci na to, že zubařka, když začnete mluvit o tom, že máte kaz na dvou zubech vás pozve na příští návštěvu až v květnu a přímo vás hned neošetří, když už sedíte v zubařském křesle. Žena si musela vzít kuli tomu prášek proti bolesti zubů a dnes už si bere prášek na noc také. Zítra tam k ní půjde. Tak jsem zvědav jak to dopadne. Že by se moresy optiků rozšiřovaly na všechny zazobané lékaře?
Tak jsem se dozvěděl, že nějaká malá verze E
ET se dá sehnat zdarma. Je na malé množství hlášení tržeb.
Stejně si, ale nedovedu představit, jak dlouho mi počítač bude fungovat. Při nedávné opravě počítače u opravářem mi ho zachránil jeho zásah. Člověk by tomu ani nechtěl věřit, že to bylo tak jednoduché.
Prostě zjistil, že se přehřívá a vložil tam nový transformátor a přidal ventilátor. No a počítač na odpis zase musím zaklepat na dřevo funguje dál. Pravil, aby ho raději vždy po práci vypínal. Takže né, že má zůstat stále puštěný. Je to tak, že dnes je už tolik různého dovybavení, že se počítače přehřívají o noubucích ani nemluvě.
Mě navíc tiskárna ještě i špatně tiskne. Doplňuji si totiž náplně na barvou injekční stříkačkou, aby déle vydrželi. Jedna kartrič mi stojí 550 s černou barvou a 650 s azurem, purpurem a žlutí. Takže takto se snažím šetřit. Jenže se mi to moc nedaří. Když tisknu výkres, tak ten tiskne pomaleji, tak barva stačí dotékat, ale když tisknu stránku písma, tak některé řádky prostě jsou vybledlé, až nečitelné. Občas zkouším tu kártrič ještě více zprůchodnit sáním, ale to se mi nevede. Někdy tím přímo kártrič zkazím a už musím koupit novou. Mám tiskárnu HP Deskjet F2180.
Hold jako důchodce jsem rád, že jsem rád. Že to vše ještě jakž- takž funguje. Včetně mého auta.
Brzy už také bude na odpis včetně mne.
No nemohu zase tak moc naříkat, když už jsem se dožil průměrné délky mužů, tedy 76,5 let.
Dneska jsem zase bednil a betonoval sklep a zítra tam půjdu znovu betonovat, protože pak už bude mizerné počasí a beton už nebude tvrdnout.
Takže Vás všechny zdravím a mějte se fanfárově.

Odp: Děkuji za opětnou účast na Svíci. Jenže...
Olix, 27.11.2017 16:53

Přeji Vám hezký večer. Také čekám, že se diskuze obnoví, bylo by to fajn. U nás je to se zubařem tak, že člověk může přijít brzy ráno bez objedjadnání; pokud má bolesti (7:00 hod.) Jednou jsem to využila a podařilo se :-) Též všechny zdravím!

Odp: Děkuji za opětnou účast na Svíci. Jenže...
Platfus, 1.12.2017 10:36

Také zdravím pane Neuvedeno, obdivuju vaší vitalitu a činorodost. Ať se daří i nadále.
Ohledně vaší zkušenosti se zubařem. Myslím, že běžným praktikům s vlastní ordinací není až tak co závidět. Kdyby nic jiného práce mají pořád dost. Přidáno dostali zejména doktoři v nemocnicích, soukromé ordinace si musí pořád vydělat na vlastní provoz.
Diskuse na Svíci mi taky chybí, ale problém vidím i u sebe. Kromě časového vytížení mám pocit, že už všechno co jsem chtěl říct, už jsem řek. Spousta diskusí probíhá tak, že lidi chodí s hotovým názorem a ten si pak zarytě hájí. Ale třeba pořád si rád přečtu vyprávění vás starších o tom, jak to bylo dřív.
Jistě a pak jsou tady aktuální témata, o kterých už spousta lidí napsala líp a který navíc člověka spíš otravujou než těší. Po volbách zjišťuju, že asi nerozumím velké časti našeho národa. Jeden můj kamarád žertem poznamenal, že si můžeme gratulovat - máme v parlamentu víc protiimigrantských poslanců než je u nás imigrantů. Další rozčarování mě čeká, až se bude volit prezident. Je to zvláštní. V minulých volbách jsem podpořil Zemana, protože na dobu jeho premiérování vzpomínám v dobrém, ale dneska už to vidím jako velký omyl a nezřídka zažívám pocity trapnosti za naše vrcholné představitele.

Odp2: Děkuji za opětnou účast na Svíci. Jenže...
Vlastimil Čech, 5.12.2017 11:37

Docela mne štvou reklamy v televizi. Někdy si říkám, proč proboha přerušují tok reklam kouskem filmu? :-)
No těch reklam tam musí být prý být habakuk, protože z toho mají TV stanice peníze. Dlouhé peníze. Peníze od firem, které si reklamu zaplatí. Hmm a myslíte si, že si pan podnikaděj, paní podnikadějová se dvěma podnikatějčaty odřekli kvůli drahé reklamě svou pravidelnou dovolenku na Seychelách? Nebo nákup luxusní motorky?
Anebo „promítli náklady“ na reklamu do ceny zboží, služby? Které jsme nuceni zaplatit? Řekl bych, že B je správně.
Takže třeba to otravné vřískání hnusáka Alzáka, to přerušování filmů si vlastně platíme sami. No prostě podnikadějina jako mnohé jiné.
Bodaj by vás podnikadějové čerti vzali! Hotel Pampers, vložky Vizír, a taky prací prášek Trivágomi může být ukradený.Jestli cítí někdo potřebu informovat obecenstvo a lákat ho k nákupu zbytečností, tož si pořiďte vlastní TV kanál, a tam nechte hnusáka Alzáka kvákat. Kdo chce nějakou šmakuládu, nebo nákup senzačních brejlí, tož ať si na ten kanál a jeho kanálnický obsah brejlí!

Při tom svém betonování jsem přišel na...
Neuvedeno, 13.12.2017 22:33

Při tom svém betonování jsem přišel na docela dobré využívání krabic od mléka. V krabičkách je totiž svařovaná hliníková folie. Mimo jiné dřív se mluvilo o tom, jak hliník má špatný vliv na lidský organizmus, myslím na paměť no a dnes se mléko neprodává jinak, než v těchto krabicích, kde zevnitř je svařovaná hliníková folie. To jsou paradoxy a to v tom perfektním kapitalizmu, co prý dnes funguje.
Tak tyto hliníkové krabice nahoře rozříznu a vkládám do nich prostý beton a používám to jako obrubníky pro chodníčky.
Také při betonování mi slouží zazátkované krabice od mléka jako ztracené bednění pro různé prostupy kanalizace, či pro kapsy pro vzájemné spojení betonových stěn.
Po zatvrdnutí betonu totiž vypustím vodu z těchto krabic rozšroubováním vík a pak už krbička jde výborně vyndat. Mnohem lépe, než když bych dal do bednění kročejový polystyrén. Ten nejde skoro vyndat, musí se celý vydlabat nějakým dlátem.
Navíc my tyto pytlíky naplněné vodou slouží k různému utěsňování bednění. Navíc se některé z nich dají ještě využívat několikrát za sebou.
Pouze pro zimní období nejsou dobré nechávat v betonu, protože voda nabývá a mohla by roztrhat beton. Takže pak tam po vyndání pytlíků po zatvrdnutí v pracovní spáře, či kapse vložím do dutiny polystyrén a zatížím jej nějakým opotřebeným prknem, aby polystyrén, když se naplní vodou nevyplaval. Tím pak led ve spáře není celistvý a neroztrhá beton. No a když tyto krabice jsou již opravdu mizerném stavu, tak je naplním a osadím jako obrubníky pro chodník, jak jsem říkal na začátku tohoto článku.
Takových zlepšováků při tom mém betonování mám povícero.
Musím při tom myslet také na rozvody elektřiny a kanalizační trubky. Husí krky pro elektřinu vsazuji rovnou do betonu včetně krabic pro vypínače a zásuvky, či krabic pro rozvětvení rozvodů. Krabice moc netěsní a tak je balím do igelitových pytlíků na rohlíky. Také ukončení rozvodů kanalizace uzavírám vložením polystyrénu a zabalením do igelitu. Svislé drážky pro rozvod vodovodního potrubím nahrazuji kročejovým polystyrénem, který rozřežu na pásky.
Beton je totiž zatracená potvora. Těžko se totiž do něj dělají dodatečné otvory. Vše musí být vymyšleno před betonáží. Základové pasy dělám rovnou se sklonem 60 stupňů, abych beton ušetřil a nemusel dělat odskoky.
Dneska už je i tento materiál zatraceně drahý.
Takový domíchávač je dnes tak drahý, už jen ta doprava. Jenže oni si ještě požadují, že musíte mít vodu, aby si mohli domíchávač umýt.
Také betonovat před zimou není nic laciného. Do betonu se musí dávat ještě přísada Profifrost, která stojí 65 korun litr. Padne na dva až čtyři pytle cementu. Podle toho, jakou zimu očekáváte. 5, nebo 10 stupňů mrazu, ale ještě má být aspoň tři dny nad +6 stupňů tepla, než příjde tento mráz.
Ovšem na stropní desky, či trámy bych si to netroufl. Jen tak na stěny. Takže s tím betonováním jsem už pro letošek skončil.
Teď na zimu budu spíš provádět včelí rámečky, či rámy pro okna do sklepa.
Doufejme, že mi bude zdraví sloužit. Což plánů by bylo spousta, ale kolena už bolí.
To naším politikům těm je hej. Všichni to dělají jako za socializmu. Jak byl ten vtip od Kopeckého, jak měl zavřenou knihu v šupleti a když přišla návštěva a o něco ho jako úředníka požádala, tak pravil: „Nemám čas plním plán!“
Budou dělat vládu na třikrát. Mají čas, platy jim jdou. Co by se namáhali.
Konečně celá ta vládní a státní garnitura včetně lékařů a soudců, ti všichni si dnes žijí jako za socialismu. Navíc jim nikdo dnes nepřidává ročně 5 procent výkonu, jako to bylo za socialismu.

Máte k článku co říct? Máte názor? Je jedno, že článek nevyšel dneska, téma je aktuální stále! Váš komentář se nám zobrazí, tak napište!

Přidat nový komentář

Pokud jste registrován(a), zadejte heslo:

Pouze Vaše jméno (přezdívka) a vlastní příspěvek jsou povinné položky.

Prosím můžete-li, používejte diakritiku - píše se to stejně dobře a mnohem lépe se to čte. Příspěvky naprosto mimo téma nebo obsahující vulgární výrazy budou bez odpovědi smazány - poškozují tuto diskusi.
Formátování: [bold]tučně[/bold], [ital]kurzíva[/ital], [url=adresa]text odkazu[/url] (viz Formátování textu).
Děkujeme za Váš názor.

Nahoru
O serveru, právní ujednání, přístupnost
Založeno na vlastním redakčním systému a vlastním fóru.